**HUHTIKUUN HANIT marraskuu**
Kommentit (230)
Apuva, taas tää sivu jotain valittaa.. :E en saa lähetettyä viestiä. Ei eka lähettänyt, ja nyt sanoo, ettei samaa viestiä voi lähettää uudestaan.
Hirvee kirjotusvimma nyt tullut tänne. :) Täällä onneksi keskustellaan paljon, tosi kiva, että meitä on näin paljon.
Eilen poksui viikot, tuli rv 18 täyteen. Aika on mennyt niin nopeasti. (: Pari viikkoa enää puoleen väliin, ja ultraan kutakuinkin saman verran. Hirveä jännitys taas, että onhan kaikki kunnossa pikkusella. Eiköhän! Liikkeitä kun tuntis, niin tietäis varmasti, että kaikki on kunnossa.. Aina välillä olen tuntevinani jotain pientä, mutta kun en mene ihan takuuseen :-D
Ihanaa sit kun se ultra on. :) Jännittää saada tietää se sukupuoli.. Tytölle meillä on ollut nimi valmiina jo melkein alusta alkaen!
Vaatteista oli jotain puhetta.. Oma takki alkaa kans tuntua tiukalta. :E Äääh. Yksi paksu toppatakki on, joka kyllä mahtuu vielä hyvin, mutta kun eipä ole kovin kylmät ilmat vielä, niin ei viitsi sitä käyttää, etten paahdu. Nykyinen takki nyt varmaan vielä max. kuukauden on käyttökelpoinen, tai saapa nähdä.
Onkos täällä muuten kukaan otellut masukuvia? :) Itse aina välillä otan, ja laitankin tähän tänään otetun masukuvan mukaan. Oon valmiiks jo vähän tällainen pallo, mutta kyllä se vauvamasu silti selkeesti on.
Kivaa päivää kaikille. :)
Me ja Murmeli rv 18+1, sydän.
... jennu1! Nyt tiedän viikkoni. Nlatäti ei muuttanut nimittäin sinne koneelle laskettua aikaa (oli alun perin 26.4., mut ultrassa muuttui 18.4.) eli kirjoitti mulle neuvolakorttiin sillä tokalla käynnillä väärät viikot...
Mulla 3. neuvola 15.12. ja rakenneultra 1.12.
Mulle on tullut painoa ainakin 5 kg... Voi järkytys... Ja sitä oli kyl ennestäänki ihan riittämiin. Prkls... Masu on iso ja olen käyttäny äippähousuja jo ainaki kuukauden. Mitähän tästä vielä seuraa, huh. Toisaalta ku on noita läskejä entisestään, ni kukaan ei kehtaa kysyä olenko raskaana. Aika huvittavaa :-DD
Masukuvista (onpa söpö pieni kumpu!!): viime raskaudes otin ihan siinä lopussa, mut koko kropasta ni näky jättitissitki ja läskireidet (en suosittele). Ehkä tällä kertaa vois ottaaki pelkästä masusta...
Äitiyspakkauksesta: kyl ajattelin ottaa, vaikka noita esikoisen vaatteita ja muuta tavaraa on viel jäljellä vaikka kuinka. Muistan elävästi esikon äitiyspakkauksen avaamisen... Kyllä siinä monet kyyneleet vierähti, oli se jotenki nii liikkistä, kaikki ne pikkuvaatteet... Voi voi...
Mä oon tooosi motivoitunut työntekijä, roikun vaa netissä kaikki työpäivät, huoh...
T: Miukkis rv 18+3 :-D
Pomppu, H&M:llä oli aika paksuja odotussukkahousuja :), mahtokohan olla 14e 2kpl:tta .
Josko nyt vähän tarkemmin kertoisin itsestäni... Eli kolmatta lasta tosiaan odotan, ja tyttöjä ovat nämä olemassaolevat kaksi. Neitoset täyttävät alkuvuodesta 6v ja 5v. Tältä vuodelta on myös takana kaksi keskenmenoa, joten varovaisin ajatuksin on tämä alkuraskaus menty...
Sairaslomalla olen ollut kohta 2 kuukautta jatkuvan oksentelun, supistusten ja hirveän väsymyksen (nukahtelin mm. autoon työmatkoilla) takia. Tämän kuun loppuun asti on saikkua, mutta tuntuu, etten vieläkään ole työkykyinen. Pienikin kävely, imurointi yms saa aikaan supisteluja ja repiviä kipuja. Paino on laskenut oksentamisen myötä, mutta maha alkaa olla jo melkoinen möhömaha. Aiemmissakin raskauksissa olen ollut jo ennen puoltaväliä isompi kuin jotkut muut loppuraskaudesta...
Onneksi on ollut netti ja esim. tämä huhtikuisten joukko viihdyttämässä ankeita saikkupäiviä =) Mukava kuulua joukkoon -suureen ja aktiiviseen!
Terkuin Mindis ja maha 18+4
Eli tänään oli täälläkin kolmas neuvolakäynti eipä siellä ihmeempiä jumputus kuului taas ja vauvan syke oli jotain 150..painoa on tullut tähän mennessä 2,4kg tuo siis ekasta neuvolasta laskettuna joka oli rv 8+jotain.sf-mitta otettiin myös nyt ekaa kertaa ja oli 16 meni ylä käyrillä, mutta sanoi että yleensä alkaa aina niin että on yläkäyrillä ..Maha alkaa olla jo aika isohko ainaki omasta mielestä ja kyllä myös monen kaverin mielestä:D Olen kans jonku verran kuvia ottanut, mutta vain puhelimella mistä niitä ei saa pois..
Äitiyspakkauksen meinaan myös ottaa koska ensimmäinen ja siinä on paljon hyvää tavaraa..vaatteita ja muuta saan kyllä varmasti paljon myös sukulaisilta ja kavereilta, mutta kyllä sitä itsekkin jotain on pakko ostaa ja pari vaatetta onkin jo kaapin perällä odottamassa..
Vaunuistakin muutin mieltäni ja mahdollisesti ostankin brion joyful vaunut..menevät paljon pienempään tilaan kun emmaljongat(mitkä siis ensin vaihtoehtona)ja jotenkin tuntuu että kaikillä täälläpäin emmaljungat tai firkonit(?)(täällä päin siis vaunula joka kyseisiä vaunuja myy)..Ja nuo briot saa melkein samalla hintaa sitten uutena mitä emmaljungat käytettynä..Toki edelleen voi mieli muuttua ja en ole edes kyseisiä vaunuja vielä luonnossa nähnyt netissa katsellessa vain niihin ihastuin, että katsotaan onko ne sitten sellaiset mitkä meille tulee:)
have rv17+2
TERVETULOA Mindis, Hilpi ja Pepsiina!! Ihanaa odotusta ja Mindikselle sitten varsinkin voimia :D
Ihanaa, että huippusuosittu joukkomme edelleen vaan kasvaa :D
Pomppu, joo mäkin oon ostanut Lindexiltä vaan isomman koon sukkiksia niin ne toimii hyvin - vähän pyörii tuolla jaloissa, mutta eivätpä ainakaan mene rikki helposti ;D! Ja H&M:llä oon minäkin nähnyt sellasia paksumpia 2-pakkauksen (mustat&harmaat)..
Sinisini, mun täytyi myös heittää hyvästit toppikselle.. Vanha villakangastakki menee vielä justiinsa, mutta ottaa rintojen kohdalta jo kiinni.. Onneksi löysin H&M:ltä sellasen takin, jossa maha mahtuu toiv. koko talven - pitänee siirtyä siihen kohta :D
Tytsä90, ihana mahakuva :D! Pitää kyllä itsekin ottaa, on sitten kiva katella myöhemmin..
Omaa napaa, että ihan tippa linssiin tuli eilen kun mies tunsi ekaa kertaa vauvan potkut mahan päältä :`))! Mä oon itse tuntenut ne vienoisena jo hetken, mutta helpompi itse kun tuntee sisältäkin päin... Muutenkin potkut vaan senkun voimistuvat, että viime yönäkin heräilin siihen kun vauva potki ja möyri mahassa - toivottavasti siitä ei tulisi kumminkaan yökukkujaa, koska tänään melkein koko työpäivän se nukkui... ;D
Ja sitten mulla on paino noussut jo 7 kiloa - apuaa!! Vaikka oon syönyt terveellisesti, enkä mitenkään hirveän paljoa.. Suklaata on kyllä mennyt kolmen viikon ajan, kun pitkästä aikaa on tehnyt mieli taas makeaa.. Pitänee lopettaa se :/! Ja toinen, mun maha on ihan tosi iso :O - paljon isompi kuin esikoisen kanssa ja en enää pysty syömään paljoa kerralla, kun oon jo ihan ähky... Mahalaukku siis on näköjään jo ihan lytyssä.. Miten ihmeessä selviän loppuajan, kun nyt jo tällästä?!? Mä oon lyhyt ja mulla on lyhyt selkä, että sinäänsä ei ihme että on iso maha - mutta en vaan tajuu miten rytyssä esikoinen aikoinaan oli :D
fantasy rv21+5
Kiitoksia masukuvaan kommentoineille :)
Have,mainitsit nuo firkon -merkkiset vaunut. Tiedätkö niistä yhtään mitään tai tietääkö kukaan? Vaunulan sivuilla olen niitä monesti katsellut, ja ovat vaan ihanan näköisiä. Yhtään en vaan tiedä, ovatko myös hyvät vaunut muuten. Hinta kun niissä on edullinen!
Joo eipä muuta tällä erää. Tulin vaan vaunuista kysymään!
Onpas mukavaa kun uusia on tullut taas mukaan!
Ja ihanaa kun kaikilla rakeneultrassa käyneillä on ollut kaikki hyvin!!
Meilläkin oli tänään vihdoin rakenneultra ja siellä oli kans kaikki mallillaan, huhhuh. Olin aika jännittynyt ennen ultraan menoa :).
Painoarvio pikkuiselle oli 347g, joka vastasi täysin viikkoja kuulemma.
Ja sukupuolikin selvisi, eli poikahan tännekin on tulossa! Esikoinenkin on poika, joten hyvä että on tullut vaatteita säästettyä ;). Mulla oli välillä jo tyttötuntemuksia kun oireet on olleet niin erilaisia tässä raskaudessa, mutta niin selvästi pikkuinen pippeli sielä vilahteli, että kyllä se on uskottava :D.
Taitaa kaikille, joille sukupuoli varmuudella selvinnyt tähän mennessä, olla tulossa poika. Hassua :).
Tytsä90, on kyllä suloinen masu! Aika samaa kokoluokkaa kuin omanikin :).
Fantasy, paino on täälläkin noussut selvästi enemmän kuin esikoisen kohdalla. Oon kyllä aika lahjakkaasti (tapojeni vastaisesti) vältellyt vaakaa viime aikoina mut veikkaisin, että noin 5 kiloa on tullut. Munkin pitäis hommata joku talvitakki vielä...ja tissien kohdalla puristaa tääläkin moni vaate, argh :D.
Ajatus katkesi...koitanpa lukea koulujuttuja välillä (siinä ei varmaan ajatus katkeakaan kertaakaan, jepjep)
Aurinkoista päivää kaikille harmaudesta huolimatta!!
Pampa rv 20+6
Aivan ihana vauvavatta =)
Minulla eilen poksui 20+0 *Tuuletus* Tuntuu kuin aika olisi mennyt siivillä.... =O
Pakko on munkin laittaa kuva....otin eilen 20 rv viikkojen kunniaksi. On se hieno tunne kun tuntee jo liikkeet ja mieheni kuulee vauvan sydänäänet vattan päältä....
Mulla eilen poksui 20+0 *Tuuletus*
Mulla oli tänään myös rakenneultra ja iso vauva jo mahassa on. Jännä, kun viime kerralla oli vauvalla niin mahottomasti tilaa :) Kaikki oli ultrassa hyvin ja ilmeisestikkin tyttö meille olisi tulossa, ei ole aivan täysin varmaa pikkuisen asennon takia. Tällä hetkellä vauva oli perätilassa ja vähän jänskättää, mutta onhan tässä vielä paljon aikaa sen kääntyäkkin.
Vaatteet todella alkaa jo puristamaan ja olen käyttänyt samaa tekniikkaa ulkoiluhousujen ja sukkahousujen kanssa, eli leikannut saksilla hieman vyötäröä :) Mistä olette ostaneet äitiysvaatteita, kun täällä Vaasassa ei oikeen tahdo löytyä mitään nättiä. H&M on ainoa kauppa missä äitiysvaatteita on. Ehkät täytyy lähteä etelä-suomen kauppakierrokselle...
Pauliina rv 20+3 (ultran mukaan 19+6)
Tervetuloa uusille!
Meillä on nyt masukuvien otto jäänyt kokonaan. Viime raskaudessa otettiin noin 1kk välein niin näki sen kasvun aika kivasti. Ehkäpä vois nytkin alkaa ottamaan.
jahas, pitää mennä. Parku kuuluu vaunuista..
muoks. Vaatteista, h&m:lta olen ostanut, stockalta, vero modasta..bebesistä taisin yhdet farkut ostaa kans. Vaikea Helsingissäkin löytää ellei tiedä tarkkaan minne mennä etsimään. Noita ei pahemmin mainosteta..:/ Nyt ei ole tarvinnut ostaa, toivottavasti pärjää viimekertaisilla.=)
Kauhea väsy ja pahoinvointi on täällä.. tätä tää mun keskiraskauden seesteisyys on. :) Viimeks sama homma. Viikon päästä jo rakenneultra, kiva päästä näkemään taas vauva.
Omppulin äiti rv 18+5
Miekin kirjoittelen pitkästä aikaa..
Onpas mukava kun on tullut uusia mukaan!
Mukava on ollut lukea rakenneultrassa käyneiltä että kaikki hyvin.Itellä vielä edessäpäin,10.12.Sen tekee täälläpäin hoitsu/kätilö ja kuulemma 3D-ultra.
Mukava nähdä masukuvia ketkäs niitä laittoi esim. tytsä90 ja jenskuli87..
Masunikin kasvanu niin että nyt näkyy vauvamasu eikä ole vaan lihomista..Äitiysvaatteita ei tarvinnut vielä ostella mutta myöhemmin ehkä kyllä..
Kävin yksityisellä ultrassa ma:na rv 17+3 kun oli mahakipuja mutta oli vaan alkava hiivasieni(tuli eritavalla kuin ennen),sain siihen avun ja vauvalla kaikki hyvin;on päivän isompi. (Katsoi lekuri BPD ja FL. Sukupuolesta ei täysin varmuutta.) =)
Ja seuraavana päivänä oli sitten 3. neuvola ja kaikki oli sielläki hyvin. esim. paino oli pudonnut 1kg(ylipainoo jonkun verran niin ei pudotus haitannut)vauvan sä 150, kohdunpohjankorkeus 17.Seuraava 4.neuvola on 29.12.
Eipä tässä nyt enää mieleen tuu mitään ja kommentoitavaa..
Marika79 ja onni-ilona 17+6(huomenna poksuu viikot 18!) =)
Kiva, kun muillakin on samankaltaisia ongelmia vaatteiden suhteen...mulla kanssa on toppatakit kokoa 36 ja aika tyköistuvia ja aika tiukalla on nyt jo toi takki jota olen pitänyt, joten mahdankohan joutua ostamaan isomman takia :0
Ihania oli noi masukuvat ja aika samanlainen pallo on itselläkin :), omat vaatteet ei mahdu...hennesistä ostin tavalliset collegehousut kokoa M jotka ajattelin ottaa kohta töihin, kun noi hoitoalan housut ei yhtään anna myöden. Täytyy kotihousuiksikin ostaa tollaiset. Noi muutamat äitiyshousut on vyötäröltä vielä hieman liian isot.
Ensi maanantaina on seuraava neuvola ja ultra vasta 7.12
kolmasunelma 17+1
Moi,
täällä Tampereella on äitiysvaatteita Henkkamaukalla, Lindexillä, Kappahlilla (tosin ei kaikissa myymälöissä), ja tietty Sokoksilla sun muilla. Voipi olla joku äitiysvaateliikekin, vaikka kaikkia pikkuputiikkeja on nyt viime aikoina lama karsinut tehotahdilla. Kävin tänään ostamassa H&M:ltä äitiyssukkahousut, 2 kpl /pkt, 19,95 eur, ja 2 kpl:n pakkauksen sellaisia hassuja mahan ymäri tulevia tuubeja, en oikein ole itekään varma, mikä niiden varsinainen käyttötarkoitus on, mutta ainakin voisi kuvitella että lämmittää ja auttaa mahdollisesti liian lyhkästen paitojen kanssa. Jotenkin olivat vain kivoja...
Lisäksi ostin äitiysfarkut, ihan kumman mallisia kaikki housut siellä. Mulle yleensä menee siellä 40 tai 42-kokoiset vaatteet, mutta äitiysvaatteista en saanut edes pohkeista, saati sitten reisistä ylös 40-kokoisia housuja, enkä kaikista edes 42-kokoisia. Loppujen lopuksi ostin kokoa 44!! Ja näissä on sopivan mittaiset lahkeet. Mä olen 163 cm. Käsittämätöntä. No, mutta löytyi sentään ja mahduin housuihin...
Ihana takki oli siellä, sellainen musta villakangastakki, jonka joku olikin tainnut jo ostaa... yritän itse kaivella kellarin kätköistä yhden pari talvea vanhan villakangastakin, josa en ole koskaan pitänyt, mutta jonka muistelisin olevan aika väljä. Sitten vasta uusia ostelemaan...
Äitipolilla ultrattiin tänään, ja ihan ok:lta kaikki näytti, vastasi viikkoja ja käyriä, joten en vielä ainakaan ole kasvattanut sokerijättiläistä. Enkä saanut insuliiniakaan, vain jatkoseurannan sokereissa, joten josko tämä tästä. Ens viikolla sitten rakenneultra.
Jes, eipä täällä muuta.
t
Sinisini rv 19+1
Meilläkin oli tänään rakenneultra ja jännitti kyllä tosi paljon onko masuasukilla kaikki kunnossa kun viimeks neuvolassa sai hakemalla hakea niitä sydänääniä. Mutta kaikki oli hyvin ja pikkuinen oli tosi touhukas =) Ite en hirveesti oo liikkeitä tuntenu vaikka näytti pitävän masussa aika moista vilskettä. Istukka on edessä että se varmaan osin "vaimentaa" noita tuntemuksia. Ja poika se näyttäis meillekkin tulevan =) ite vähän sitä salaa toivonutkin.. mut tänään sit kun kuulin/näin että poika tulos niin vähän tuli kuitenkin harmitus että ei sitten tyttöä.. kummallista tää ihmisen mieli. Täällä kaikki hyvin ja toivottavasti teillä kaikilla muillakin ja tsemppiä alkavaan pikkujoulukauteen ;)
Hanna 20+1
Viikot paukkuu, tänään tulee täyteen 20:) voi mahoton....
Kaivoin eilen esille esikoisen vauvavaatteet. Ei siinä pienimpiä el kokoja 50-62 ollu sillä ne on vielä ystävälläni lainassa, mutta on se koon 68 vaatteet pieniä verrattuna esikoisen tämän hetkisiin 92centtisiin verrattuna :) tuli jotenkin realistisemmaksi että vauva tulee taloon kun en oikein noita liikkeitä tunne vielä. mahamassaa on joten en ihmmettele :)
illalla kuitenkin kuuntelin dopplerilla ja ilmeisesti herätin pikkuisen sillä alkoi hirveä tytinä siihen doppleriin :)
tiistaina neuvola ja ke-to on reissut yliopistolliseen esikoisen reuman takia ja sitten perjantaina on rakenne. ellei esikoinen joudu olemaan yön yli sairaalassa, sitten pitää varmaan siirtää aikaa, taas.
hienoja masukuvia oli. oma maha on niin iso että on vain edessä. ei ole pieni ja siro niin kuin esikoisen odotuksessa kun oli edes jotenkin tiukassa kunnossa. hämärässä muistissa...
Äitiyshousut minulla on ollut käytössä jo kauan. on sellaiset edellisestä odotuksesta jääneet lindexin mallistosta mammahousut. on ihanat. toiset on kappahlista mutta en niistä oikein perusta.
isompia rintaliivejä pitäisi hankkia ja sitten sukkahousuja. miehen toppahousut menee talvella joten ei ongelmia. ei tosian voi valittaa miltä näyttää :)
onneksi olkoon poikauutisista. niitä onkn useita, yksi ehkä-tyttökin mahtui joukkoon :)
nyt aamutoimille.
EsteriArmas 20+0
sehän nyt sit poksui taas viikot. illaksi tänään menossa töihin. koko viikonloppu menee töissä. tytön kans ei kauheena kerkeä olla kun puol 12 jälkee viemää tyttö hoitoon. saas nähä kuis jaksaa olla illan töissä, jospa sitä jaksaa kun ollut pari päivää vapaalla ja seuraava vapaa päivä on tiistaina.
mutta nyt valmistauduttava ja mukavaa viikonloppua!
odotttava_äiti rv 18+0
Viime kerrasta on tosiaan aikaa vierähtänyt. Olen lukenut kirjoituksianne parikin kertaa päivässä, mutta tällä suunnalla on ollut niin negatiiviset tunnelmat pari viime viikkoa, etten ole viittinyt sellaisia aaltoja tänne lähettää. Mutta nyt onkin sitten odotettavissa oikea romaani...
Tervetuloa minunkin puolestani uusimmille tulijoille! Kyllä tänne mahtuu oikein hyvin!
Toivottavasti kaikki erilaisten sairauksien kanssa painineet ovat tervehtyneet. Kuulostaa ikävältä ainakin tuo kolmannen unelman kylkiluuhomma - toivottavasti paranee täysin ennen kuin vaavi alkaa potkia oikein kunnolla!
Monet olivat jo päässeet rakenneultraan. Onnittelut hienoista uutisista! Ja tosiaan poikavoittoista tuntuu olevan toistaiseksi.
Tytsä ja Jenskuli olivat myös laittaneet ihanat masukuvat. Mun maha näyttää musta lähinnä vaan läskiltä, vaikka painoa ei ole tullut oikeastaan yhtään. Maha ei ole kyllä vielä kasvanut kovin paljon (tai no riippuu vähän vuorokaudenajasta ja syömisistä).
Poquito Larvalle tsemppiä esikoisen reumajuttujen kanssa! Toivottavasti kaikki on ja menee jatkossa mahdollisimman hyvin.
Fantasylla on kyllä jo hirveä määrä noita viikkoja! Kohtahan se poika jo syntyy:-) Ja oisipa ihanaa, kun pääsisi tuohon vaiheeseen, että mieskin tuntee liikkeet mahan päältä.
Muutamia mietitytti asunto- ja parisuhdetilanteet. Tsemppiä vaan kaikkiin noihinkin koitoksiin, kyllähän vauvan tulo on aina suuri muutos esimerkiksi parisuhteelle.
Pompulle oli kyllä todella omituisesti sanottu siellä SI-rokotuksessa. Miten kukaan voi olla niin tyhmä, että menee sanomaan sellaista, kun muutenkin varmaan jokainen odottava äiti sen rokotuksen ottamista on miettinyt.
Alkolista olen minäkin sitä mieltä, ettei pieni lasillinen viiniä tai vastaavaa joskus tee haittaa. Mutta olen joskus juonut vähän viiniä ruoan kanssa ja sitten yöllä miettinyt, että mitä jos siitä sittenkin tulee jotain. Mutta se liittyy varmasti enemmänkin mun yleiseen huolehtimiseen.
Mielialoistakin on ollut puhetta. On kaiketi normaalia, että tunteet heittelevät. Mulla se on kyllä tuntunut olevan nämä pari viikkoa ihan mollivoittoista, kun on niin kamala pelko, että päästäänkö tällä kertaa pidemmälle kuin rv17-20.
Tukivyöstä: itse ajattelin pyytää sellaisen lainaan kaverilta, kun tuo alaselkä kiukuttelee jo nyt niin paljon.
Myös lonkat särkevät välillä ihan sairaasti. Onko muilla samaa?
Vauva-lehden tilasin minäkin, ja marraskuun numeron luin todella nopeasti kannesta kanteen.
Vaatteista: Minä olin ehtinyt ostaa keväällä Ranskasta ison pinon äitiysvaatteita, jotka on nyt sitten kaikki melkein kesävaatteita. Kävinpä sitten eilen Stockalta hakemassa melko satsin. Oli kyllä kaikkea kivaa - ja monet neuleet sellaisia, että käytän niitä varmasti myöhemminkin.
H&M:ltä löytyy kyllä ihan kivoja juttuja, mutta kun tuntuu nykyään, että Suomesta saa äitiysvaatteita vain niiltä, tekee välillä mennä muuallekin. Ja Sinisinin kanssa olen kyllä täysin samaa mieltä farkkujen koosta. Mulla on ollut ihan sama, ettei ole mennyt edes isot koot päälle, vaikka normaalimallistossa menee noin koko 40.
Painosta vielä lisää. Onkohan ihminen koskaan tyytyväinen? Osa kantaa huolta siitä, että paino on jo noussut paljon, itse huolehdin sitä, ettei se oikein nouse, vaikka syön niin paljon. Neuvolantäti kysyi muistanko kaikelta murehtimiselta syödä ollenkaan, mutta juu, ei ole sitä pelkoa, että meikäläiseltä ruokailu unohtuisi.
Tapaamista ehdotti joku. Kiva idea ja minä olisin ainakin mieluusti mukana!
Tavarahankinnoista: Vieläkään ei ole mitään hankittu. Sitten joskus ensi vuoden puolella varmaan tehdään isommat hankinnat. Saattaapa kyllä olla, että ensi viikolla työmatkalla (Ranskassa) sorrun ostelemaan vaatteita. On ne vauvanvaatteet siellä vaan niin ihania!
Ja sitten vielä omia kuulumisia tarkemmin, vaikkei kukaan enää varmaan jaksa lukea tänne asti...
Vaikeaa on siis ollut, ehkä nyt alkaa vähän helpottaa. Kerran olin jo aivan varma, että nyt se on kuollut, eivätkä aivan järkyttävät alavatsa-ja selkäkivut auttaneet asiaa millään tavalla. Silloin kävinkin lopulta päivystyksessä Jorvissa, mutta ei nyt ainakaan mitään erityistä löytynyt. Alkuviikosta taas oli ihan järkyttävää polttavaa tunnetta vatsassa ja selässä, joten olin varma, että nyt on sitten pissatulehdus. Mutta pissapa oli puhdas. Toivotaan nyt sitten, että kaikki nämä kivut ovat vain kasvukipuja.
Neuvolassa olen käynyt kuuntelemassa sydänääniä, mutta nyt se on ollut vähän vaikeaa, kun meidän neuvolassa on kaikki muu toiminta peruttu rokotusten takia.
Eilen pitikin sitten käydä yksityisellä. Kävin varmaankin samalla lääkärillä kuin Fantasy silloin joskus viikolla 15. Olipa mahtavat laitteet! Osittain katsottiin 4D:nä ja sain videomateriaaliakin kotiin tuotavaksi.
Kaikki näytti nyt olevan ihan hyvin, koko ei tosin vastaa ihan viikkoja, mutta niinhän se on ollut alusta asti. Ja lääkäri sanoi, että se on varma tyttö. Tyttö! Olin kyllä jotenkin tyytyväinen! Enkelivauvamme oli poika, joten ehkä tämä on nyt minulle henkisesti helpompaa, kun ei voi niin paljon vertailla koko ajan. Lisäksi meidän suvussa on toistaiseksi siskon ja serkkujen lapsissa vain poikia.
Että tällaista täällä. Pikku hiljaa luulen tuntevani välillä jotain liikettä, mutta melko harvoin. Ja on se aika vaimeaakin vielä. Aina en tiedä, onko kyse lihaksessa olevasta elohiirestä vai vauvan tönäisystä. Tai sitten en vain uskalla vielä uskoa:-)
Nyt vaimenen täältä tällä erää. Kovasti toivon, että oltaisiin jo rv21 ja rakenneultrakin ohi. Sitten voisin varmaan pikku hiljaa iloita tästä raskaudesta.
Ihan kamalan pitkä tilitys. Pitää ehkä kirjoitella vähän useammin kuitenkin...
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
Pola 18+5 (neuvolan mukaan, oikeasti ehkä jotain 18+1)
Äääh nyt tuli sit kahteen kertaan, sorry. :/