**HUHTIKUUN HANIT marraskuu**
Kommentit (230)
Kiitos vastauksistanne, täytynee katsoa miten tässä käy, josko voisin neuvotella jotenkin asiasta. Omalla alallani firma poikkeaa totaalisisti muiden linjasta, mutta minkäs teet....
Kiitos vastauksista, tosin vieläkin kaipailisin lisää :) . Kävin tänään siis tohtori-tädillä ja täti sanoi että paikat ovat kunnossa. Kohdunsuu näytti hyltä, eikä tuntunut myöskään pehmeältä, eli reerassa ollaan :D. Hän myös sanoi, että hätää ei ole, mikäli supistukset eivät tule sarjoissa, eivätkä ole kivuliaita, tyyliin kymmenen minuutin välein. Näin ei ole ainakaan omalla kohdallani. Hassulta ne kyllä tuntuvat, ja voin vain kuvitella mitä synnytyssupistukset ovat jos lisää tähän vielä pitkäkestoisuuden ja holtittoman kivun O_o. Hui! xD
Minulle on tullut himo pussimuusiin, oih. Muusia kalan kanssa, muusia jauhelihakastikkeen kanssa, muusia ketsupin kanssa... Nam!
Minuakin hieman askarruttaa nuo tuki hommat. Opiskelija kun olen, niin en yhtään tiedä mikä on tuo kuukausittainen tukeni. Varmaankin melko pieni, varsinkin jos puolison tulot vaikuttavat. Täytynee ottaa selvää... Matilda ja Rauli19+3(eiku4?)
melina, tervetuloa ja ihanaa raskautta :))
Tää on ihan huippua, meitä on jo 82 tässä pinossa :O wow! Ja vaan yksi päivä, jolloin ei ole laskettua aikaa kenelläkään - eli 21.päivä! Toivottavasti saataisiin vielä sekin täytettyä :D
Ja nyt on ihan pakko sanoa, vaikka ihan kauheeta sanoa ääneen, mutta KOP KOP KOP!!!! - eli keskenmeno prosentti on lähes olematon ollut tässä pinossa, mikä on vallan huippua! Onko vain yhdellä meidän kanssasisarilla ollut keskenmeno, jokainen km on kuitenkin kamala asia :( *itselläkin tuskainen muisto asiasta*
ellu+mini, juu eihän se ole kamalaa vaikka lihoisikin raskauden aikana - elämäähän me kummiskin tähän maailmaan synnytetään ja se on tärkeää :D
saturnin, meillä saa palkan ensimmäiseltä 3kk:n ajalta - tai ainakin edelliset äippälomalle jääneet on saaneet.. Nyt kumminkin mun kohdalla tulee jotain ongelmia..
Emilialle onnea tytöstä, ihanaa, että saadaan nyt reilusti tyttöjäkin matkaan mukaan :D
sinisini, muakin vähän jännittää välillä, kun joudun töissä nostelemaan sellasia 30-40kg painoisia ja lähes puolet mun korkuisia nukkeja :D - välillä tikkaillakin :O
miukkis ja matilda-aleksandra, supistuksista sanotaan että vain kivuliaat voivat aiheuttaa kohdunsuun aukeamista/pehmentymistä! Mä mietin kanssa ihan samoja asioita tuossa rv18-20, kun mulla oli supistuksia... Tosiaan, kun neuvolassa lääkärin tarkastus on sitten joskus hamassa tulevaisuudessa... Mulla kanssa pingottuu vain alavatsa ja usein oli seksin jälkeen/yhteydessä... Välillä iltaisin ihan kunnolla särki alavatsaa pitkään, varsinkin jos oli nostellut töissä sinä päivänä paljon... Mutta nyt pariin viikkoon ei ole enää ollut kuin ihan muutaman kerran pingotus-supistus - eikä särkyjä ollenkaan, kop kop taas! Esikoisen kanssa mulla ei ollut yhtäkään supistusta ennen kuin rv40+5 ja silloin alkoi synnytys! Ensimmäisestä koko raskauden supistuksesta meni 4h43min vauvan maailmaan tuloon :D!
Omaa napaa olisi sellasta, että se on sitten viimeinen ilta kaksysinä :O ;D
fantasy&hope rv22+4 (ultran mukaan)
Tulinpa sitten kipeeksi ja tylsistelen kotona..Aamulla piti oksentaa ja nyt on vähän kuumetta kattoo mihin suuntaan tästä menee toivottavasti menee nopeesti ohi kun enää tämä viikko jäljellä työsopimusta niin ei hirveesti viittis olla pois..
Noista rahoista niin tosiaan itsellä ei ole vakityöpaikkaa ja tosiaan muutenki nyt työt loppuu että katsotaan saanko jotain uutta työtä(toki joulukuun vois olla"lomalla":D).Mutta itse siis täytyy laskea silleen viimeset 6kk koska 2008 vuonna oon ollu opiskelija ja vaan ihan hetken töis..Toisaalta ehkä harmittaa ku ei oo vakipaikkaa mutta kyllä lapsen saanti on senverran tärkeempi juttu mulle et mielummin lapsi nyt ku se et alkaisin lähemmäs 30-vuotiaana yrittämään eikä tuliskaa ihan helpolla kun suvussa sitä vikaa ollut..Että toisaalta ihan tyytyväinen tilanteeseen vaikka vähän vähemmällä joutuisikin sitten pärjäämään:)
Liikkeistä sen verran että ehkä olen alkanut tuntea jotain mutta en oo ihan satavarma ja mies kuunteli eilen mun mahaa ja en tiedä kuuliko se sydänäänet jo ku ei siitä ottanu selvää et oliko ne mun vai vauvan vaikka kyllähän ne nyt erottaa:DMutta voiko siis olla mahdollista että kuuluu jo?onko kokemusta?jos ei niin kaikki nyt laittamaan miesten korvat mahalle:D
Moi!
Onneksi olkoon 3-kymppiselle fantasylle!!
Rahoista vielä, itse sain Kelasta enemmän rahaa kuin oisin saanu työnantajalta (mun kohdalla palkanlaskija ilmoitti, että työnantaja ei maksa mitään koska olin opintovapaalla), mutta jos oisin saanu työnantajalta niin Kela olis maksanu siihen päälle lisää niin että olis tullu v. 2006 kk-ansion mukaan laskettu "palkka".
Tota äippärahaa saa kuudelta pvältä viikossa (ma-la, ei kuitenkaan ns. arkipyhiltä), joten sikäli on ihan ok korvaus. Opiskelijat saa muistaakseni jtn 15,2 €/pv eli viikossa 91 €. On se enempi kuin opintotuki sentään. Nii ja sellainen vielä, että sunnuntaisin tai arkipyhänä voi olla töissä ilman että vaikuttaa äp-rahaan.......... Jos jollain on siis mahkuja tuollaiseen keikkailuun, niin siinä vanhempainvapaan loppumetreillä ehkä jaksais moista harkitakin :-D
Liikkeistä: eilen illalla just yritin töniä "tellervoa" että pyörisi nyt vähän. Aika hiljaista kuitenkin oli. Apua.... Rakenneultra viikon päästä. Sama tuli myös eilen illalla mieleen kuin mitä have oli kokeillu eli mahtaisko tuo ukko jo kuulla jotain. En kuitenkaan pyytäny koklaan. Sen muistan, että ekassa raskaudessa kuunteli wc-paperirullan hylsyn avulla siitä masun päältä :-D
Mä muuten tosiaan olen kuukauden työntekijä, ei oo YHTÄÄN motivaatioo työntekoon, voi h..tti! Oikein veetuttaa tuhlata omaa ja työnantajan aikaa. Olen huono ihminen, hyi!!
Nii ja have, ei sitä liki 4-kymmpisenäkään välttämättä vakiduunia ole (ainakaan naisilla), joten sen saamista ei tosiaan kannata odottaa ennen raskautumista... Mulla loppuu tää työsuhde äitiysloman alkuun. Tosin on myös vakipaikka, mutta EN halua sinne takas kokoaikaiseksi (nyt teen siellä muutaman tunnin/kk duunia).
Juu, teen varmaan nyt "töitä" jtn 15 minsaa ja sit taas pyörimään nettiin......
T: Miukkis jtn 19
käväisin aamutuimaan neuvolassa, oli taas kello 8.10. alkuraskaudessa oli niin aamuvirkku, nyt on toinen ääni kellossa...
paino +650g/vk
turvotus -
verenpaine 127/70
proteiini ja glukoosi -
hb 123
sydänäänet +150
sf 24
kohdunpohjankorkeus vastaa siis viikkoja 27. kahdesti mitattu, ensin oli 27cm. perjantaina rakenne joten pääsee ns. ammattilasen kommentoivaksi. väärin mitattu, väärä laskettu aika tai vaan iso lapsi. eihän se vielä näillä viikoilla ole mikään varma mittaus mutta liikkeitä olen tuntenut navan yläpuolella. ja itsekin kun kokeilee niin on siellä jotain kovaa...no ei enää monta päivää...
edessä on muutama raskas päivä. tämän ja ensi viikon torstaina on esikoisen nukutus. tällä viikolla magneettikuvaus ja ensi viikolla paikallishoito leikkaussalissa. olen niin hermostunu ja peloissani. pitää olla reipas ja olla näyttämättä esikoiselle että ei tarvitse pelätä vaik itse on aivan peloissaan...
seuraava neuvola 29.päivä. sokerirasitus 14.päivä ellei oerjantaina lääkäri siirrä aiemmaksi sillä on tullut tuota painoa 13kg jo...kauhea....
mutta jatketaan hereillä pysymistä.
EsteriArmas 20+4
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen. Viestiketju alkaa olla niin pitkä, että jos ei käy päivittäin lukemassa, niin ei riitä puhti lukea kaikkea. Päällisin puolin näyttää kuitenkin siltä, että kaikilla menee suht hyvin. Se on hyvä juttu. =)
Masukuvia oli jännä katella ja verrata omaan masuun. Itsestä tuntuu, että masu on iso, mutta sf mitta oli viikolla 19 19 senttiä, joten kuulema niin kuin pitääkin. Ei vaan ole tottunut, että olis tämänkään kokoista kupua tuossa edessä - kun varpaatkaan ei enää näy! =D
Viime perjantaina käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli niin kuin pitää. Painoa kaverilla oli 360 grammaa. Kaikki osaset oli paikoillaan ja nähtiin jokainen sormikin erikseen, kun Kuutti sormiaan jumppasi. Peukkuakin näytti, että hyvin menee. =) Liikkeitä olen tuntenut parisen viikkoa päivittäin. Joinain päivinä mahassa on ollut jatkuva myllerrys. Lihaksikkaat oli kätilön mukaan reidet, että kai se jumppaaminen on auttanut. =)
Sukupuolesta ei sataprosenttista varmuutta saatu eli tyttöä siis veikkasi. Jalkovälissä ei mitään näkynyt, mutta sanoi, että kivekset ole vielä välttämättä tullu esille. Itsellä on ollut poikafiilis, mutta lienen keksinyt sen vain päästäni. Mies oli todella pettynyt ensin ja itsekin hieman, kun olen kuvitellut poikaa kanniskelevani. Äkkiä kyllä toivuttiin ja kaupungilla heti ultran jälkeen jo fiilisteltiin tyttöä. =) Mutta odotetaan siis edelleen vauvaa, ei jompaa kumpaa. Sit synnytystapa-arvion yhteydessä voi vielä sukupuolta kysäistä. Pitkään aikaan ei siis vauvaa nähdä. Onneksi tuo kuitenkin itsestään melko aktiivisesti ilmoittelee.
Liikkeistä haluisin kysyä. Olen siis parisen viikkoa tuntenut liikkeitä, varsin paljonkin. Liikkeet tuntuvat kuplimiselta. Ihan kuin veden pinnan alapuolelta nousisi kupla pinnalle. Tunnen myös potkuja/ niiksi tulkittavaa. Ultrassa vauva oli poikittain, sykkyrällä selkä taivasta kohden. Nyt liikkeitä ei ole pariin päivään tuntunut niin paljoa, eikä voimakkaasti. Olisiko Kuutti vaihtanut asentoa vai alkaako tila jo ahdistaa?
-Orkidea ja Kuutti rv 20+5-
en ole ehtinyt kirjoittelemaan kun tosiaan ollut viikonlopun töissä ja tänään vapaapäivä ja se pitäis kulutaa siivouksella muttei ei oo vaan saanut aikaseksi mitään kun meinaa väsyttää vieläkin. Huomenna iltavuoroon meno.
Juttua on tullut paljon ja moni käynyt ultrassa jne. Onnea.
meillä vasta edessä päin ultra. tosiaan masukuvia kun katoin niin masuni on pieni verrattuna noihin masukuviin.
alakerrassa on ollut turvotusta hiivakuurin käytin ja nyt pissanäytteen tänään antamassa että onko siellä joku tulehdus. jospa selviää ja saadaa hoidetuksi ettei tule ongelmia.
mutta pitää ryhtyä siivous touhuihin ja huomenna ei ehdikkään kun on iltavuoroon meno.
odottava_äiti + pikkuinen 18+4
Onpas tänne tullut juttuja, kun on pari päivää ollut katsomatta.
Oikein paljon onnittelut Fantasylle...minä täytin jo 30 v heinäkuussa, ei tää ikä hassumpi ole :)
Eilen olin neuvolassa, neuvolan täti taas sähläsi niin paljon...laski viikot väärin 17+1, vaikka eilen tosiaan oli 17+5 (en jaksanut sitten korjata), sitten sydänääniä se kuunteli ja painoi laitetta tosi lujaa, että mulla oli mahassa se ympyrän jälki ja ei kyllä nauttinut yhtään kun sattui.
Tammikuussa pitäisi varata aika sokerirasitukseen...en ole ikinä ennen ollut, mutta kuulemma kaikki yli 25 vuotiaat siihen nykyään joutuu...sekin on varmaan kauheeta, mennä sitten aamusta ilman ruokaa ja litkiä jotain juomaan, verikokeet ja olet siellä kaksi tuntia :(, kuulostaa karsealta. Mun on aamuisin pakko syödä, tulee muuten niin heikko olo. Mitenkähän selviän tostakin ? kokemuksia ?????
Ultra on jo 7.12...taas hieman lähempänä ja innolla odotan sinne menoa :)
Palkasta joku kyseli...itse olen kunnalla ja saan 3 kk:n palkan ja sitten kelan rahoille...itse en tiedä kumpi on parempi 6 kk tulot vai 2008 palkka,mutta kyllä ne Kelassa sen katsoo.
kolmasunelma 17+6
Terppa kaikki :)
Nyt on jo parempi mieli kaikesta alku syys kaaoksestaki :) Kiitti kun kuuntelitte (luitte) jne :)
Eilen oli rakenneultran aika ja pikkunen oli kovasti liikkuva ja hyvin kehittynyt ja pikkasen arkaillen TYTTÖÄ meille veikattiin! Aika outoa saan oman pikku tytön... ehkä.. voihan se olla poikaki jos joku meni mönkään arvaillessa. tytöltä kyllä vaikitii kun alkoi heti kainostelemaan kun piti sinne alapäähän kurkkia :)
Mutta oli se vaan jännää :)
Olen myös alkanut hieman liikkeitä tuntemaa, semmosta outoa valmuilua mahassa :) Maha on myös mielessäni kasvanut tyyliin viikossa tohon eteen :) Ja kokoajan tekisi mieli syödä viinereitä ja munkkeja sunmuuta makeaa, suolainen ei oikee iske :D
Tämmöstä tänään, mukavaa viikkoa kaikille :)
niin eli jos hakee tukea 6kk tulojen mukaan tulee huomioida että v. 2008 verotukseen lisätään indeksikorous ja niistä puolenvuoden tuloista vähennetään tulonhankkimiskustannukset ja niiden kaikkien jälkeen on tulojen noustava 20 % jotta 6kk tuloja voidaan käyttää. Olen Kelassa töissä ja tiedän tämän homman kyllä. ja itsellä tulot nousseet vaan n. 19% joten kyllä suoraan sanottuna ketuttaa pirusti! ja itsellä maksetaan palkkaa 75 arkipäivää äitiysrahakauden alusta alkaen.
...ja tervetuloa 3-kymppisten joukkoon! Itse täytän parin viikon päästä 32. Mihin tämä aika oikein menee?
Äsken kirjoitin pitkähkön viestin, jonka onnistuin sitten ihan itse deletoimaan. Nyt en sitten ehdi kirjoittaa sitä uudestaan. Höh!
Mukavaa viikon jatkoa!
Pola rv jotain 19
Onnea Fantasylle täysien kymppien johdosta... Oltiimpa tänään supistusten takia neuvolassa ja katsottiin ultralla... Tyttöä täti veikkaili, mutta varmaksi ei sanonut 55% kuulemma tyttö :D Apua!
En ollut yhtään varautunut, tai olin... Mutta tuntuu... Kummalliselta, olenko nyt sielultani paha ihminen? KOvasti hän touhui ja liikkui, ja pitkät olivat koivet :D .Oli se kyllä ihana nähdä toinen...
Matilda ja Rauni 19+4
Tänään oli rakenneultra ja kaikki on hyvin =)
Huomenna poksuu
Rakenneultrassa oltiin tänään. Kaikki oli oikein hyvin, sopivan kokoinen viikkoihin nähden (348 g) mikä onkin se tärkein asia näin raskausdiabeetikolla. Eikä ollut muissakaan mitoissa mitään viikkoihin nähden poikkeavaa. Hienosti liikkui, ja esitteli sukupuolensakin ihan selkeästi, tai ei me sitä nähty mutta kysyimme ja ultraaja näytti, että aika selvä pippeli siellä näkyy. Ihan satavarmaksi ei vielä sitä luvannut, mutta sanoi, että eipä se oikein mikään muukaan myhkyrä voi olla.
Tästä tulikin tämä mun paha ihminen-oloni, nimittäin en voinut mitään vaan petyin. En ollut tajunnut, että odotin NIIN vahvasti tyttöä, että se että vauva onkin poika, oli pettymys. Ehkä enemmän vielä olen pettynyt omaan reaktiooni, mulla on nyt kuitenkin mahassa ihana pikkuinen, joka luottaa muhun täysillä ja on täysin musta riippuvainen ja mä ajattelen tällaisia. Tärkeintä on tietenkin, että se on terve ja jalkoja ja käsiä on kaksi kumpaakin ja sitä rataa, mutta jotenkin ihana esikoistyttö on saanut siihen käsitykseen, ettei poika voi olla yhtä ihana. Mies oli ihan onnellinen pojasta heti samantien, vaikka oli itsekin ajatellut, että tyttö se voisi kyllä olla, jos valita saisi.
Nyt alkaa itselläkin olo jo tasoittua, ja aika söpöltä se näyttää tuossa ultrakuvassa kippurassa... Nyt ei vain sitten pääse ostelemaan mitään kivaa ja suloista lapselle, kun pojille ei ole tarjolla mitään kivoja vaatteita eikä Hello Kittyt ole enää in muutaman vuoden päästä meidän talossa. Eikä katota Hannah Montanaa tai Marikkia tai Peppiä, vaan jotakin räiskimis- ja autojuttuja. En mä siitä kuitenkaan mitään mammanpoikaa halua, mutta silti.
Tärkeintä on kuitenkin, että lapsi on terve, ja näyttäisi siltä, että kaikki menee hyvin ja huhtikuussa ollaan synnärillä :-D Kaikki muu on sitten vain yhden äidin pään sekoilua, jota häpeissään katsoo sitten vuoden päästä kun ihana pikkupoika on sylissä.
no juu, tulihan tästä taas juttua.
Luin muuten yks päivä jonkun muun palstan "Synnytyssairaalat"-ketjua, ja tuli niin kova hinku olla jo siellä, vaikka tietää jo ne kivut, mutta kun se oli kuitenkin niin ihmeellinen asia, että ei malttaisi odottaa, että ollaan siellä taas :-)
t
Sinisini rv 20+0
Tervehdys kaikille! Olen lueskellut ahkerasti juttujanne ja kiva huomata, että tässä ketjussa on tosi paljon osallistujia. Tästä voimme päätellä, että huhtikuussa syntyy paljon vauvoja :)!
Fantasylle 3-kymppisonnittelut vähän jälkikäteen! Itellä on vielä 1,5 vuotta tuohon maagiseen rajaan. Eipä kyllä ole tietoakaan mistään "kolmenkympin kriisistä", vaan tunnen olevani edelleen parikymppinen :). Ehkä vanhemmuus tekee munkin ajattelusta hieman aikuisempaa.
Meillä odotellaan kovasti ens tiistain rakenneultraa. Oon voinut tosi hyvin ja siksi aina välillä mietityttää, onko kaikki okei masussa. Luulen, että jo viikolta 17 tuntemani töytäisyt alavatsassa on nyt niitä liikkeitä, koska niistä on tullut useammin ja ne on helpommin tunnistettavissa. Kuplintaa en ole tuntenut, mutta kutitusta kylläkin. Masua on jonkin verran, mutta ihme kyllä paino ei ole noussut kun ehkä muutaman kilon. Yleensä olen helposti lihoavaa tyyppiä, mutta ilmeisesti nyt on niin hyvä aineenvaihdunta tai sit syön terveellisemmin. Liikunta on kyl jäänyt vähemmälle, mistä tunnen syyllisyyttä. Minkäs sille voi, kun on laiska lähteen lenkille. Päivittäin tulee käveltyä parin kilsan työmatkat, eli hyötyliikuntaa kyllä on.
Ootteko ajatellut mennä 4D-ultraan? Me haluttais nähdä vauva vielä rakenneultran jälkeenkin "livenä" ennen huhtikuuta. Jotenkin pitkältä ajalta tuntuu, jos puolivälin jälkeen näkee seuraavan kerran vasta syntyessä. Sen verran mua ainakin kiinnostaa, että mitä kaveri tuolla alhaalla touhuaa, että varmaan mennään 4D:hen. Katsotaan nyt mitä rakenteesta selviää, niin jos sit uskaltais varailla 4D-ultra-aikaa.
Enää kuukausi jouluun! Huh, huh. Kylläpäs aika on mennyt nopeesti, mutta toisaalta myös hitaasti :D. Täällä on kans yks "vuoden työntekijä", jota ei kiinnostais työt yhtään, vaan surffailis vaan vauva-sivustoilla kaiket päivät :). Onneks on nyt jouluhässäkkä tulossa, niin on vähän pakko keskittyä töihin.
Hyviä vointeja kaikille ja onnittelut poika-/tyttö-uutisten saaneille!
Perhonen_81 rv 19+5
Rakenneultra takana ja näyttää siltä, että tyttö on tulossa! Tyttöolo onkin ollut alusta lähtien, joten oli kiva saada vahvistus tähän :)
Olisi kiva nähdä kuinka monelle tulee tyttö ja monelle poika, joten olisiko mahdollista lisätä sukupuoli tuohon la ja synnytyssairaalalistaan? Kannattaako porukka tätä?
Kyllä huomaa että porukka alkaa olla jo ah, niin ihanalla toisella kolmanneksella, jolloin elo kukoistaa ja äiti on kaunis kuin vastapuhjennut kukka ;D , sillä on aika aktiivista tämä kirjoittelu monellakin. Ainakin omalla kohdallani huomaan että kun on virkeämpi eikä koko ajan nukuta niin jaksaa taas keskittyä sosiaalisuuteenkin, sekä luonnossa että verkossa. Huomasin että alkuraskauden aikoihin vetäydyin muutenkin kotiin, nukuin joka päivä päikkärit ja halusin olla rauhassa. Kummasti sitä nyt huomaa miten erilaista oma käytös onkin ollut normaaliin verrattuna.
Äskön siivoilin, ja touhusin. Hinkkasin kaikki keittiön kaapit, rassasin jäkiksen, pyyhin pölyt pinnoilta, pesin pyykkiä, laitoin astiat koneeseen ja koneesta pois, hosun ja touhun :D .Kun siivoilin jäkistä, laitoin myös mangneetit uudestaan. Keräilen sellaisia mangneetteja joissa on jokaisessa erilainen hajatelma... En muistanut koko mangneettia, mutta tänään kun luin yhdestä niistä mitä siinä lukee, ratkesin vollotukseen ja soitin avolle että voi miten minä olen kamala ja hirmuinen, ja itkin, onnesta :). Mangneetissa lukee: "A daughter is just a little girl who grows up to be your best friend" IHANA. Snif :D Olen tainnut joskus sen meidän äiteelle ostaa ja unohtanut antaa... Onneksi! Eli siinä kaikille jotka odottavat (ehkä) tyttöä, miettimistä *sydän*
Hetken tuon touhuamisen jälkeen taas supisti, mutta menin soffalle lepäämään muutamaksi minuutiksi ja heti rauhoittui. Muutenkin on viikonlopusta nuo supistukset rauhoittuneet. Eilen olin koulussa eikä siellä supistanut lainkaan, muutenkin taisi supistaa koko päivänä vain kahdesti. Luulempa että turhaa huolta ja murhetta,tai näin ainjakin toivon. Kummasti muutenkin tuntui helpottavan kun neuvolasta sanottiin että kaikki hyvin. Liitoskivuilta vaikuttavat vatsakivut, kun kiristävät sivuilta, häpykummulta ja säteilevät nivusiin.Tuon lisäksi vauva oli pää rakkoa vasten ja kuvasta oikein näki miten hän puski ja puski päätään kohti paikkaa missä painetta tuntuu, ja sillä hetkellä ei siis supistanut. Tunnen myös kun hän vaihtaa paikkaansa, neuvolan-täti sanoi että sekin saattaa aiheuttaa paineen tuntua, varsinkin jos rakossa on tavaraa. Minulle ainakin sopii että laitetaan sukupuolet, voihan niitä sitten vaihtaa, mikäli matkalla muuttuu. Ja niin muuten meidän synnäri on TYKS :), senkin voipi laittaa. Saattaapi olla että jotkut ovat jopa samaan aikaankin synnärillä ;D .Jaahas, kaitpa sitä pitää tästä mennä laittamaan pyykit kuivumaan ja koiran kanssa pihalle. Hyviä vointeja kaikille! Matilda ja Rauni.
Kiitos onnitteluista matilda, perhonen, miukkis, kolmasunelma ja Pola, niin se aika rientää :D
matilda, saturnin, Tipzuli ja Orkidea onnea mahdollisten tyttöjen johdosta, ihanaa nythän niitä prinsessoja oikeen satelee tänne - jiihuu!!
Sinisinille onnittelut pojasta, ihanaa :D!!
Mä voi laittaa sukupuolet tuohon listaan ken halajaa??? Ilmottakaa vaan kenen saa laittaa :D
Orkidealle vielä, tiedätkö onko se kaikkialla, että yli 25vuotiaat joutuu sokeri-rasitus testiin? Mistä päin sä olit? Entä millä viikoilla se sitten mahtaa olla? Kuulostaa tosiaan hurjalta...
Omaa napaa, että välillä olo on normaali ja jaksaa touhuta töissä ihan kuin ennen - mutta välillä on päiviä, kun jalat tuntuu lyijyltä :/ - se on todella inhottavaa, tuntuu että ihan kohta jalat pettää alta :O!
Niin ja näin tänään juna-asemalla Krissen :) - hänhän on myös raskaana, en tiedä kyllä millä viikolla... Maha kyllä pullotti takin alta ;D
fantasy rv22+6 = ultran mukaan
Lisään vielä tuohon aiempaan viestiini, että mulle siis ainakin lääkärit ovat sanoneet, ettei ole syytä huoleen supistusten takia. Mutta kohdunsuu on tsekattu, jotta nähdään tapahtuuko siinä muutoksia. Ymmärsin, että jos olisi jo auennut tms, harkittaisiin vuodelepoa. Muuten riittää pelkkä rauhoittuminen ja turhan rasituksen välttäminen. Oma työni on niin fyysistä, että aion "ruikuttaa" lisää sairaslomaa, koska ihan tavallinen kävely, rappusten kulkeminen yms aiheuttaa kivuliaita supisteluja. Kateeksi käy ystävääni, joka vasta synnytysaamuna koki ekan supistuksensa... =)