**HUHTIKUUN HANIT marraskuu**
Kommentit (230)
Nyt on vapaa päivää pojan kanssa viettetty, kuusi viimeistä päivää töissä ja huomenna lisää. onneksi on viikonloppu vapaata, lähdetään tampereelle.
Pääsin käymään terveystarkastuksessa kun aloittanut työt, hb oli 110 soitin neuvolaan ei vielä rauta kuuria ehdottanut. olen kyllä kauheen väsynyt..voisikohan vitaamineista olla hyötyä? Th pisti myös ajan lääkärille..ihan varmudeen vuoksi kun olen raskaana oleva työn tekijä..jos jotain tulee jossain vaiheessa, lääkäri on minut nähnyt. sain samalla tietää että voi olla että tarvitsen lasit 30 v mennessä, todennäköisesti ajoa varten (sama kuin äidillekin määräättiin).
joku kysyi sokerirasitustestistä..hyvin se menee vaikka luulis olevan heikko olo (samaa mietin ekan kanssa). Litku (n.puol litraa) maistuu hyvin laimeelle, väljähtyneelle kokikselle. odotan oikein innolla kun itse joudun tammikuun loppu puolelle (diabetestä suvussa) :(
liikkeitä olen tuntenut jo viikon hyvin selvästi. ei vaan voi joka kerta miehelle asialla innostaa..ettei peti puuhat jäisi välistä..mulla kyllä hormoonit siihen suuntaan viittavat etta iso halu on. muita?
viikonloppua odotellessa.
onnittelut kaikille jotka vuosia nyt on täyttänyt, ja heille jotka tietää että kumpi tulossa...rakenneultra ensi viikon perjantaina. en tiedä vielä haluanko tietää kumpi tulee..
-poika1v rv 18+4
Kiitos niille, jotka lohduttivat ettei sokerirasitustesti ole kauhea :)
Mulle sanottiin neuvolassa että tekevät kaikille yli 25 vuotiaille sen...en tiedä onko se paikkakuntakohtainen, ei kai ole...no, se täytyy tilata tammikuulle eli olisko viikkoja siellä sitten about 24 ja siitä eteenpäin....
Mun tarttis vielä ennen äitiyslomalle jäämistä suorittaa verikokeiden ottamisharjoitus...mä olen piikkikammoinen ja hirveä paniikki iski, miten mä ikinä selviydyn siitä ?????????? en saa edes harjoitella luokkakavereilla, kun olen silloin sitten jo äippälomalla...en taida ikinä valmistua :(
kolmasunelma 18+0 :)
... pikaisesti. Mulle sanottiin muistaakseni ekas neuvolassa että meillä päin joutuu kaikki, joilla painoindeksi muistaakseni yli 28. Eli ei iästä mun käsittääkseni ainakaan meillä päin kiinni. Ja muistaakseni ois ollu joskus viikolla 24.
Mariina ja Vaavi 20+4
Täälläkin käytiin tänään rakenneultrassa. :) Omista vahvoista tyttö fiiliksistä ei ollut mitään hyötyä, koska selvä pojan pallerohan siellä vilskettä piti. :) Mies oli tietty aivan innoissaan ja ittekki petyin lähinnä siihen etten voikkaan ostaa niitä kaikkia ihania rinsessa hörhelöitä joita kaupoissa on tullut hipelöityä. Hetihän se piti mennä katsomaan tarkemmin niitä pojankin vaatteita kauppaan ja tarttuhan sieltä mukaanki oikein hienoja luomuksia.
Pepsiina rv 19+4
Fantasy: Ei ole ollut kohdallani puhetta, joutuuko yli 25 -vuotiaat, koska olen 22. =D Ja ei johdu ylipainostakaan tuo terkkarin intoilu, kun sitä ei ole. Vaan olen hänen mukaansa "normaalipainoinen ja hoikka".
Lissä: Hassuinta tosiaan, että virtsassa näkyi sokeria, mutta verensokeri oli 5.2 eli normaali! Ja vielä sanoi, että monesti raskaana olevilla voi näkyä virtsassa sokeria, vaikka veressä ok. Isälläni on sokeriarvot "vanhemmiten" (isäni on 40. =)) olleet "koholla" eli jopa 6.1 eli juuri sillä rajalla, kun aletaan kytätä. Tämän takia kai tuo on niin häsessä. Mutta jospa tuo seuraavan kerran olis ok. Ystäväni, jolla on diabetes ihmetteli terkan ohjetta syödä JUURI tunti ennen seuraavaa neuvolaa. Ystäväni mukaan verensokeri on korkeimmillaan kaksi tuntia syömisestä..Ota nyt näistä selvää. En oikein muutenkaan luota terkkariin, kun ei tunnu oikeasti välittävän mistään. Talvikengät jalassa passittaa vaa'allekin. Tosi tarkkaan pystyy painoa tolleen seuraamaan joo...=/
Sori vuodatus.
Mullekin sokerirasitus perusteltiin just painoindeksillä kun oli just sen yli 28.. :/
Ultrassa käyty ja poika siellä on. Meillä on vielä aika jatkotutkimuksiin kun koko ei vastaakaan viikkoja. Onneksi näytti olevan muuten aivan oikeanlainen, aivot tallella ja sydän sykki juuri niinkuin pitääkin. Pitää nyt vaan toivoa että kaikki ois kunnossa kaikesta huolimatta. No, eipähän varmaan tuu meille jättivauvaa niinku nuo terkkarit on niistä aina huolissaan..
Nyt iltapalaa ja nukkumaan. Aamulla taas ultraan..
Omppulin äiti rv19+4, (vastaa ultran mukaan viikkoja 18+4)
Moi!
Kiva lukea kaikkien kuulumisia! Mä kirjoittelin silloin aiemmin, että käytiin myös rakenneultrassa ja meille tyttöä veikattiin. Tiedon saa lisätä listaan, muutetaan jos tieto matkan varrella muuttuisikin.
Uskomattoman äkkiä on aika kyllä mennyt! Mä olen jo rv 21+3. Maha on kasvanut hurjasti ja painoakin on tullut jonkin verran. Mutta niin on tullut kahdessa ed. raskaudessakin, ja pois olen saanut aika helposti ja pian, joten olen päättänyt, että en ala siitä stressaamaan. Tietysti pitää yrittää elää terveellisesti..Mahaa ei voi tosiaan kukaan ulkopuolinenkaan enää olla huomaamatta.
Liikkeitä tuntuu mukavasti. Ensimmäistä kertaa mulla on istukka takaseinämässä ja liikkeet tuntuu paremmin kuin kahdella ed. kerralla, kun istukka oli etuseinämässä.
Moimoi,
Fantasy - jos muutkin puoltavat sukupuolen listaamista, niin tässä minun tietoni:
17.4.10 Saturnin---------------Naistenklinikka --------Helsinki--------tyttö
Poika1 - olen itse kärsinyt anemiasta ennen raskauttakin ja valitettavasti rautatabletit tulevat kaaressa ulos, joten suosittelen luonnontuotetta Floradix Kräuteblut-Saftia. Neuvolantäti on hyväksynyt sen käytön ja siinä on vain alle 20mg rautaa, joten hyvin hellä vatsalle. Niitä saa luonnontuoteliikkeistä ja esim yliopistonverkkoapteekista. Suosittelen sen käyttöä, sillä matala hemoglobiini todella aiheuttaa kurjan uupuneisuuden.
Moro!
Onneksi olkoon kaikille rakenneultrassa käyneille! Kohta taitaa aika tasaisesti olla tyttöjä ja poikia täällä?
Poguito_Larva: paljon tsemppiä noihin ikäviin tutkimusjuttuihin! Toivottavasti kaikki menee hyvin. Ihan kamalaa, kun toinen on niin pienikin vielä :-(
Liikkeistä: ihan kuin en olis tuntenu niitä enää vähään aikaan. Alan olla jo aika paniikis... Rakenneultra ens ti.
Sokerirasituksesta: mä joudun kanssa sinne, jouduin ekastakin. Syynä nämä läskit... Tosin myös molemmilla vanhemmilla todettu diabetes. Eli kyl mä sen (diabeteksen) jossain vaihees saan, nyt pitäis tsempata ettei ihan vielä tulis...
Nii, siellä tosiaan juotiin sitä sokerivettä (miksei ne voi syöttää levyllistä vaiks fazerin sinistä!!??) ja otettiin verikokeita (ennen eli paastosokeri, sit tunnin kuluttua ja sit viel 2 tunnin kuluttua, muistaakseni). Eli aikaa siihen meni ihan kivasti. Tällä kertaa yritän saada sen pvän saikkua, koska muutoin joudun tekemään tunnit takas ylitöinä, plääh, tällä motivaatiolla... Mulle tuli siitä ihan hirmu huono olo, en tiedä miks. Se meni kyl sit ohi ku pääsi kotiin ja sai sapuskaa. Olin silloin ottanut mm. tenttikirjat mukaan ku ajattelin niitä lukevani siel odotelles. Pöh, oli pakko mennä huilaan (ja nukahdinkin sinne). Mut kaikille ei tuu huonoa oloa! Mun naapuri oli ihan elämänsä kunnos (sille tehty kaks kertaa), eli kai jotenki omasta kropasta sit kiinni tai jotain.
Tipzuli: onhan asia edelleen niin, että pyhäpäivisin voi tehdä töitä äitiys- ja vanhempainvapaalla? Ja että kodinhoidontuella ollessa voi tehdä töitä niin paljon ku kerkiää, kunhan ipana ei oo vieraalla hoidossa? Sori ku joudut töihin ;-)
Matilda-aleksandra: olipa ihana aforismi!! Siks mä just haluunki toisen tytön :-)
Poika1v: hmm.. ehkä mä sinuna aloittaisin raudan? Mä aloin popsia niitä ihan omin päin, ku ei sitä hemppaa päässy mittaamaan neuvolaan. Tokas neuvolas muutama vko sitten olikin jo 139 (nyt syön joka toinen pvä, nlatädil ei ollu kantaa asiaan). Syön obsidania, se närästyttää vähiten. Otan sen yöllä ku meen any case pissalle, ni sit ei tarvi miettiä niitä syömisiä niin tarkkaan (ku ei sais syödä 2 h ennen ja 2 h jälkeen suurinpiirtein mitään...). Mitkä petipuuhat?? Meille tuli digiboksi (ollaan oltu 2 vuotta ilman telsua) ja mies nököttää sen ääres kaikki illat (ja yöt). Mä meen duuniin viim. klo 7 aamul ni en tosiaan jaksa odottaa että koska ne kaikki kiehtovat ohjelmat loppuu... Nyt muistaki, miks aikoinaan siitä telkusta luovuttiin :-DD
Omppulin äiti: tsemppiä!! Mitä jatkotutkimuksia ne tekee? Mikä tuohon voisi olla syynä? Vai onko vaavi sit vaan pienikokoinen?
Mä tsemppasin aamulla. Olin bodypumpissa klo 7-8. Tuli ihan kamala hiki! Taitaa aineenvaihdunta toimia aamul paremmin. Mutta hyvän startin siitä sai päivään (kohta varmaan vedän hirsiä tääl duunis...)!
Olis jo joulu!!!!
T: Miukkis rv19+5?
En nyt muista mitä kaikkea ootte kirjoitellut! Aika monella ollut jo rakenneultra, onnea tyttö/poikalupauksista. (:
Ihanaa, tänään oli lyhyt koulupäivä, kun oli vain pari hommaa tehtävänä. Nyt jo takas kotona. Yksi kurssi enää mieltäni painaa, siitä kun en tunnu tajuavan juuri mitään. :E tämä toinen taas menee superhyvin. Ja muuta mulla ei enää koulussa olekaan. Hih.
Eilen anopin kanssa katseltiin vaunuja netistä, ja itse olin miettinyt joitain edullisia, niin hänpä sanoi et ostetaan emmaljungat tai orat ja hän auttaa maksussa. Eipä siinä mitään. Väristä kyllä sanoi, et itse saan sen valita, mut silti jotkut tietyt ei kuitenkaan hälle käynyt :D jotenkin tuntuu, että noita värivaihtoehtoja on kauhean vähän, mutta ainakin muutamat olivat tosi hyvännäköisiä. Ja kun nyt saisi vaavin sukupuolen selville. ;) Joskus sit mennään liikkeeseen katsomaan, mut varmaan ens vuoden puolella.
Ensi tiistaina ultra, eipä oo siihen enää montaa päivää. Jee! Hurjasti sitä odotan. (: ensi viikolla muutenkin kiva, kun on autokoulun 2. vaihe niin onpahan tekemistä.
Painosta, olen kotona monta viikkoa pitänyt kirjaa omasta painostani ja olipa siirtynyt uudelle kymmenluvulle. :-D saa nähdä mitä neuvolan vaaka sitten näyttää, kun seur. kerran (17.12) menen sinne.
Hyviä vointeja kaikille. Ja toivotaan, et ilmat vähän paranis. Täällä Helsingissä kun on niin sateista.
Me ja Murmeli rv 19+2.
Olipa ihana lukea muidenkin H&M-äitiysfarkkuostoksista! Mä olin ihan itkun partaalla sillon kun itse kävin ostamassa sieltä housuja, kun joutui heti ostamaan kokoa suurempia kuin normaalitilassa on ostanu. Mutta se mitotus taitaa sitten olla hiukan viturallaan, kun kaikilla käyny samoin.
Mä sijotin ja ostin Polarn och Pyretiltä äitiystakin niin pitäisi ainakin mahtua koko raskausajan! Se on veden- ja tuulenpitävä ja siinä on irrotettava tikkivuori. Koiran kanssa kun joutuu/pääsee ulkosalle kelillä millä hyvänsä niin varusteet täytyy olla kohdillaan! Ja sitten ajattelin, että josko sitä on tulevaisuudessa vielä samassa tilassa jonain toisena vuodenaikana niin käy sitten sama takki vaan vuorin irroittamalla.
Mä tunsin liikkeitä ekan kerran viime vloppuna ja nyt niitä tuntuukin sitten aika ajoin! Hieno juttu!
Mulla oli ma:na neuvola, kun viikkoja oli kasassa 20+5 - mitattiin ensimmäisen kerran sf-mitta, joka oli 17. Paino on noussut alusta 2 kiloa. Tää oli jo mun neljäs neuvola-aika, joista yksi on ollut lekuriaika. Joulun välipäiville asettui nyt seuraava nla-lääkärin aika.
Mulle laitettiin sillon alussa jo se lähete sokerirasitukseen, koska mun isällä on 2.tyypin diabetes. Olin kuitenkin rebel enkä siihen mennyt, koska ajattelin mennä sitten vasta siihen toiseen tammikuussa kun kestän 12 tunnin syömättömyyden oletettavasti paremmin. Mutta sain diabeteshoitaja-anopiltani verensokerimittarin ja esim. isänpäivänä kakuttelujen sun muiden syöminkien jälkeen verensokeri oli kahden tunnin päästä 5,8 eli täysin OK. Yksi kaverini, joka asui raskausaikanaan Vantaalla sanoi, että siellä sokerirasituskoe tehdään kaikille ensisynnyttäjille eli linjaus riippuu kaiketi täysin paikkakunnasta kuka kokeisiin joutuu ja kuka ei.
Mulla oli toissa kerralla hb 111 ja suositteli rautakuurin aloittamista. Obsidan - josta mulla oli aikaisemmin hyviä kokemuksia - ei nyt jostain syystä sopinutkaan mahalleni enkä oo saanut aikaiseksi vielä hakea nestemäisiä versioita kokeiluun. Mutta maanantain neuvolassa hb oli silti jo 118.
Ei sitä työmotivaatiota löydy muuten multakaan! Olin viime viikolla flunssassa ja ihan saikullakin sen takia. Olo ei oo kyllä vieläkään kummonen, mutta onneks on jo torstai!
- Noomi 21+1 -
Ai niin, ja meinas ihan unohtua! Mun puolesta aavistellun sukupuolen voi laittaa listaan. Enemmän kyllä toivoisin listaan sitä merkintää siitä, odottaako ensimmäistään vai kuinka monetta lasta, mistä oli joskus aiemmin puhetta.
Heissan vaan kaikille!
Täällä on ollut keskustelua mm. supistuksista. Mulla ekassa raskaudessa alkoi supistelemaan joskus ennen puoltaväliä, mut ne oli sellaisia normaaleja harkkasuppareita, eli vatsa/kohtu vaan kovettui eikä se tuntunut sen kummemmalta. Tätä jatkui sitten säännöllisen epäsäännöllisti. Rv32 huomattiin lääkärintarkistuksessa, että paikat oli alkaneet kypsymään yllättäen ja mulle määrättiin sitten supistusten estolääkitys (vai mikä sen nyt oli) ja rasitusta piti välttää myös. Hyvin auttoivat nuo ja vaavi syntyi täysiaikaisena.
Nyt sitten mulla on ihan alusta asti supistellut ja nyt viime aikoina ne on tuntuneet jo vähän inhottaviltakin. Sain ylimääräisen lääkäriajan ens tiistaiks ja siellä sit tarkistetaan tilanne.
fantasylle myöhästyneet 3kymppisonnittelut!! Niin, ja mun kohdalle saa laittaa, että poika tulossa ja myös että toinen lapsi tulossa (jos molemmat tiedot laitetaan) :).
Poquito_larva, tsemppiä teille tuleviin päiviin kovasti!! Raskasta on tuollainen varmasti :/.
Omppulin_äiti, toivotaan että kaikki oli tänään hyvin ultrassa!
Ohops, kellon onkin jo noin paljon ja pitää lähteä kouluun...argh!
Pampa, rv 21+6
Kiitos Pampa =) ja kiva kuulla sinusta!
Omppulin äiti, ONNEA pojasta - ihanaa =)! Zemppiä jatkotutkimuksiin! Jos sulla oli myöhästynyt ovulaatio ja sen vuoksi pikkasempi vauva, voiko olla mahdollista? Mullahan on viikon isompi tapaus mahassa, eikä kukaan sitä ihmettele lainkaan... Mulla voi olla korkeintaan pari päivää heittoa ovulaation ajankohdassa, mutta muuten tyyppi on vaan kasvanut isommaksi :O!
Pepsiinalle myös onnittelut ihanasta pojasta =)!
Orkidea, sorry se olikin kolmasunelma, joka puhui siitä sokerirasituksesta... Tai no onhan useampikin siitä puhellut... Ehkä täällä Helsingissä säästetään siinäkin, eikä siihen laiteta kuin jotkut :D - noh se selviää maanantaina, kun mulla on vihdoin se toinen neuvola!
Miukkis, ihana Fazerin sininenhän on huippu siellä testissä :P ;D! Ja siis OMG miten ootte pystyneet olee ilman telkkaria kaksi vuotta :OOO???
Poquito Larvalle tosi paljon voimia tuleviin päiviin!!!
Omaa napaa, että JEEEEE neuvola NRO KAKSI on maanataina ja sitä odotellaan kuin kuuta nousevaa!!! Vaikka pettymys on varmaan sitten kova, kun ei sieltä kumminkaan mitään irti saa ://! Kun ei oo edes labraakaan vielä silloin :///! Muuten sitten vaan väsyttää ja välillä heikottaa...
fantasy rv23 = ultran mukaan!
ps. Laitan halukkaille tuohon listaan nuita tietoja eli sukupuolia ja määriä :D - infotkaa siis minuu!
Sokerirasitus on minullakin edessä. Käsittääkseni täällä tehdään kaikille yli 25v ja/ tai jos painoindeksi yli 25 eli yli sen "normaalipainon". Tai sitten tietysti jos perheessä/suvussa diabetestä. Itsellä siis sen yhden kerran tuon iän ja painon takia :).
Mulla oli viime NL Hb 112 ja olinkin ollut tosi väsynyt. Siitä asti olen syönyt rautatbl, Retaferejä kun olen niitä aiemminkin käyttänyt, ja on kyllä huomattavasti piristynyt.
-Zaida RV 18+5
Heippa!
En huomannut eilen ilmoittaa tuota kuinka mones lapsi. Eli meille odotetaan kolmatta lasta. Esikoinen tyttö, keskimmäinen poika ja kuopus tyttö (tällä tietoa!)Kiitos listaan lisäyksestä!
Oletteko harkinneet hankkivanne kantoliinaa- tai reppua? Meillä on ollut käytössä aiemmin Ergo-kantoreppu ja Pikkuruu-kantoliina ja molemmat oli tosi hyviä :) Ergossa voi kantaa vielä taaperoakin. Olen jo ehtinty myydä ne ja nyt päädyin hankkimaan Pikkolo-kantorepun,sellainen oli 25% alennuksessa. Silläkin voi kantaa vastasyntyneestä taaperoon asti. Noista merkkituotteista saa hyvin myöhemmin myydessä takaisin eli sikäli kannattava sijoitus :)
Kuulumisiin taas!
Nuppu
Elikkäs lapsivesitutkimus on tehty nyt sitten tänään ja tässä jännitellään että tuleeko keskenmeno vai ei. Vain puolen prosentin riski.. vielä ainakin potkiskelee ihan mukavasti ja parin päivän sisään kuulemma yleensä menee kesken jos menee ja jos viikon sisällä kuolee niin sekin menee tuon tutkimuksen pikkiin. :/
Pikkuinen sikiö siellä on, mutta lääkärin mukaan ei suurta huolta nyt pitäisi olla kumminkaan kun tietyt mitat täsmää keskenään ja moni muukin asia kumminkin oli kunnossa. Pieniä merkkejä kehityshäiriöstä kumminkin oli, joten siksi lapsivesinäyte jolla selviää trisomiat 21, 13 ja 18 nyt alkuun ja vähän myöhemmin selviää sitten tarkemmin jos kromosomeissa on jotain häikkää. Nuo trisomia 13 ja 18 on pahoja kehitysvammoja ja 21 siis Down. Sillai hirvittää jos oliskin nuo 13 tai 18 ja vauva syntyisi ja kuolisi ensimmäisinä elinviikkoinaan.. Nyt toivon että poika olisi terve (hyvät mahdollisuudet, että onkin) tai jos on jokin kehitysvamma, niin lievä jonka kanssa eläminen olisi inhimillistä. Minusta olisi kamalaa synnyttää lapsi jonka tietäisi kuolevan minä päivänä hyvänsä, ei olisi mielestäni sille lapselle oikein syntyä kärsimään ja kuolemaan.. mutta toivottavasti saamme kuulla pian hyviä uutisia.
Pakko käydä läpi mielessään kaikki pahimmatkin vaihtoehdot, on ainakin sitten varautunut kaikkeen.
Fantasy, mulle saa kans laittaa listaan että toinen lapsi ja poika tulossa.
Nyt iltapalaa ja koitan saada ajatuksia hieman muihin asioihin.
Omppulin äiti rv jotain 18+? 19+? (sitä ei kukaan tiedä)
viime yö oltiin sairaalassa. piti jäädä sillä laittoivat katetrin esikoiselle ja asutaan sen verran kaukana.
henkisesti raskas yö ja päivä takana. lapsen "luovutus" nukutukseen ja hoitoihin on kauheaa.
huomenna rakenneultra, jota poika odottaa innolla. koko ajan höpöttää että vauva vauva... on se reipas vaikka niin paljon kokenut.
nukkumaan ihan pian, yöllä uni oli hukassa...
EsteriArmas 20+6
Ystäväni sanoi kuulleensa useammasta paikasta, jossa ei enää mielellään kerrota sukupuolta, vaikka sen haluaisikin tietää. Kuinka mukisematta teille on se kerrottu?
Itselläni on ultra maanantaina, ja pitäisi päättää haluammeko tietää sukupuolen vai emme. Kahdesta aikaisemmasta emme ole halunneet tietää, mutta ehkä nyt kolmannella kerralla voisi kokeilla sitäkin. Vai meneekö viimeinenkin hohto (kun olo on ollut niin kauhea yms) raskaudesta, kun ei ole mitään jännitettävää...?
Ja sitä omaa napaa: olin eilen lääkärissä ja sain taas kuukauden lisää saikkua. Toisaalta ihan tyhmää käydä jatkuvasti sitä "ruinaamassa", kun työnkuva ei kuitenkaan tästä muutu, ja vaikka supistukset yms helpottaisivat, on iso maha kuitenkin este työlleni. Eli en enää 100% työpanosta pysty antamaan vaikka mikä olisi. Jotenkin olisi nin paljon helpompaa, kun kirjottaisivat saikun suoraan loppuun asti. Olisi pomokin paljon tyytyväisempi...
Hyvää viikonloppua kaikille!
Mindis ja maha 19+6
Niin ja asuinpaikka on Kanta-Häme ja synnäri näillä näkymin Hyvinkää. Kolmatta odotellaan, eikä siis sukupuolesta vielä tietoa.
Rapsaa vaan tännekin, että hengissä ollaan ja hyvin (ja paksusti) voidaan! :) Tosi pitkään aikaan en ole käynyt edes lukemassa.
Tänään kävin rakenneultrassa ja kaikki vaikutti olevan ok. 6 päivää edellä laskettua aikaa tän päiväisten mittojen mukaan. Äiti käynyt vähän liian ahkeraan herkkuostoksilla... Ei nimittäin oikeesti voi olla yhtään edellä la:ta oviksen ajankohdan kun tiedän. No, on nuo kaksi edellistäkin ollut aina jonkin päivän edellä (oisko esikoinen ollut 5 päivää r-ultrassa).
Alakerta kipuilee urakalla, varsinkin kun on taas pari vkoa ollut töitä tiiviisti. Lepoa se ä-polin kätilö suositteli mun alakerta-vaivoihin (liitoskipuja ym. "kivaa"). Ei vaan tahdo onnistua...
Hurjaa olla jo puolessa välissä... Ei tätä voi oikein ymmärtää...
Mullakin maha iso, selkeesti navan yläpuolella tuntuu potkut ja välillä tavoittaa vauvan jalan tms. sieltä asti. Mun mahasta tulee varmasti valtava... Kunhan vauva ei kasvaisi ihan hurjan isoksi... Täytyy yrittää hillitä herkuttelua! Homma repsahtanut käsistä hyvien sok.ras.testin tulosten jälkeen... Seur. testi sitten joskus joulun jälkeen, tosi kiva mennä sinne joulusyöminkien jälkeen, jei...
Velmutar rv 20+2