**HUHTIKUUN HANIT marraskuu**
Kommentit (230)
Uskaltaako uusi tulla joukkoon? =D
Tuleva äiti ja pienokainen
Täällä toinen, joka haluaisi vielä joukkoon. Rv 17+6 ja Naistenklinikalla aikomus synnyttää.
Moikka!
Niinhän se viikko taas vierähti ja epäonnen päiväkin meni!
Ihana kuulla uutisia rakenneultrista!! Mä haluaisin kans tietää sukupuolen etukäteen, olen niin utelias :-D Edellisessä raskaudessa näkyi tyttö ja tyttö sieltä tulikin. Tälläkään kertaa en laittaisi vastaan, jos tyttö tulisi. Mies toivoo poikaa. Mun mielestä olis paaaaaljon kätevämpää, jos tulis tyttö ku menis kaikki esikon vaatteet ja olis ehkä myöhemmin parempaa leikki+tappeluseuraa toisilleen....
Mutta, kuten todettua, kunhan on terve ja ei tule synnytyksen jälkeen mitään kamaluuksia.
Hgin vuokra-asunnoista: juu, jonossa olin minäkin aikoinani, kunnes luovutin. Netissä kaupungin sivuilla näkyi joskus jtn asuntoja ja kun soitin että pääsiskö kattoon, niin ei. Ööh?? Olen siinä käsityksessä, että jos oisin ollu asunnoton, tuloton ja raskaana (tai jo lapsia), niin vois olla jotain tsäänssiä.
Niissä kämpissä on ikuinen hallintaoikeus, eli vaikka olisit nykyään ties mikä miljoonääri niin saat asua siinä kerran saamassas asunnossa niin kauan kuin haluat. Ja jos olet kaupungin asunnon joskus saanut, niin voit vaihtaa asuntoa (tuloista ja muusta nykyisestä tilanteesta riippumatta) toiseen kaupungin kämppään. Lisäksi jos olet "asunut" (eli jos joku ystävällinen tuttu antaa laittaa osoitteen, ei oikeasti tarvi asua) kaupungin asunnossa jonkun toisen vuokraamassa kämpässä siis, niin sitten saat sen asunnon itselles jos se toinen muuttaa pois (jolloin sun tilannetta ei tsekata millään tavalla). Toi on ihan hämärä ja käsittämätön systeemi kyl, eikä mielestäni ihan noudata sitä ideaa siitä, että niissä asuis vain ne jotka oikeasti ko. asunnon tarpees.
Oho tulipa vuodatus, mut ärsyttää moinen systeemi. Toivotaan kuitenkin asunto-onnea sinulle, joka laitoit itsesi sinne jonoon!! Ei kaikilla ole yhtä huono tuuri kuin meikäläisellä :-D
Mullakin on kauhea joulunodotus... Pakotin miehen laittamaan jouluvalot jo eilen... Mutku on niin pimeääkin!!!
Mitäs täällä vielä olikaan keskustelu, ei muista... Sikainfluenssarokotteesta on jo yli 2 vkoa, joten paremmalla puolella asian suhteen ollaan. Tänään alkaa Hgissä alle 3-v rokotukset, mietin että milloin tuon esikoisen kanssa pääsis sinne neuvolaan (ei oo ihan työpaikan vieres se neuvola). Ehkä mennään vasta pe, kun on vapaapvä. Sen pväkodissa alkaa kuulemma epidemia meneen jo ohi (10 % lapsista sairastui johonkin), toivottavasti selvittiin säikähdyksellä!!
Joku mietti livetapaamista. Itse olisin messissä kyllä siinä, on ihan hyviä kokemuksia mulla moisesta :-) Aikoinaan tammitenavat 2008 -mammojen kanssa nähtiin (lapset oli silloin kyl jo syntyneet, nähtiin muistaakseni maalis-huhtikuus 2008 ekaa kertaa) ja nähdään edelleen (ens la mm. pikkujoulut - vain äideille...).
Eli vaan paikkaa ja aikaa sopimaan, meitä on niin iso joukko, että millään ei kaikille sovi sama aika, mutta voihan sit yrittää! Itse asun Hgissä, joten jossain täällä kulmilla jos on muitakin halukkaita niin eikun treffit vaan johki kahvilaan!!! Ja jos sinne nyt satamäärin on tulossa mammoja, niin sitten tarpeeks iso paikka :-D
Semmoista miettii,
Miukkis ja "Tellervo" enkä tiedä millä vkolla olen, neuvolakortissa väärät viikot! Argh! Mut la 18.4...
oli nin pimeä että ei olisi malttanut nousta. Esikoinen nousi, ukko ei joten oli pakko itse raahautua. taas. olisi niin ihana vain kääntää kylkeä lämpimän peiton alla....*haukotus*
Miukkis07: onpa hauska sattuma etä täällä on toinenkin Tammimamma08 :) itse kanssa kirjoittelin esikoisen odotuksen aikaan ja vielä taaperoaikaan. ja kuulun myös naamakirja listalle. Kirjoittelin silloin nimellä MiiKaro. Esikoisen laskettu aika oli 14.01.08 mutta syntyi 31.01.08 :)
Muuta...lumi suli yön aikana joten taas on edessä pimeät illat. masentavaa. Jouluvaloja voisi ripustaa pihalle. Asumme maalla ja ainoa valo kilometrin säteellä on meidän pihalamppu. joten pimeää on.
Äitiyspakkauksesta: kuka aikoo ottaa sen? minulla on tällä hetkellä kolme kaveria joilla on LA helmikuussa joten olen nähnyt sen pakkauksen. Muuten en olisi ottamassa sitä mutta siinä on se toppapuvun tilalla sellainen evyempi, ohuempi ja pienempi (vuoden 08 toppapuku ainakin meni vielä 74senttiselle...) sekä vanupuvun tilalla on sellainen villapuku. mutta sen summan voisi laittaa vaikka tuplavaunuihin...
Närästys on kauheaa. kuppi kahvia päivässä niin silti närästää koko päivän ja kauheana.
EsteriArmas 19+3
Kaupungin vuokra-asunnoista vielä.. Itsehän vissiin olen tuloton, kerta olen opiskelija, ja raskaana kun siis ollaan niin luulen omaavani mahdollisuuksia saada asunto. Nykyinen asuntoni on yksiö, eikä oikein sopiva kyllä tulevaisuudessa, niin toivon, että kaupungilla myös huomaavat tämän :) toki haen asuntoa myös esim. Vvo:lta. Mutta nyt vain odotellaan ja toivotaan parasta. (:
Mullekin tullut närästys vaivaksi. :E ennen raskautta se vaivasi minua harvoin, mutta nyt viime päivinä, viikkona, on ollut kai jokapäiväistä. Inhottavaa. Myös selkää särkee ajoittain.. Plah.
Liikkeistä en ole vieläkään ihan varma. Aina välillä olen tuntevinani jotain. No tästä edespäin liikkeetkin kokoajan voimistuvat niin voin niistäkin sitten olla varma. :)
Mut jee, tänään taas uimaan.
Hyviä vointeja kaikille!
Me ja murmeli rv 17+6
Jahas, vai ex-Miikaro!!
Oletko koska kirjoitellut naamaan viimeks?? Mene nyt sinne ja paljasta asia :-DD Meillä etelän mammoilla on ens la pikkujoulut... Tule mukaan!
Tytsä90: kun laitoin hakemuksen kaupungille, niin olin opiskelija, raskaana ja asuttiin kaksin kaksios :-) Me asuttiin silloin saton riistohintaisessa kämpässä. Mutta tosiaan toivotaan parasta!!
Mua myös närästää. Olen tehnyt niin, että juon sumppia vaan aamulla ja iltapvällä teetä. En kyl tiedä, onko siitä mitään apua ollut. Viime raskauden loppuvaiheessa närästi aina iltaisin ja sit oli vielä "levottomat=kuumottavat jalat", ni piti nukkua yläkroppa ja jalat niin ylhäällä ku mahdollista. Tosi kiintoisa asento. Ja sit tietty viel kyljellään, ku selällään ei enää pystyny nukkuu... Mut joo, en mieti noita vielä!!!
Pysykää terveinä!
Miukkis & "Tellervo" rv jotain
Täällä on joulumieltä muillakin..äsken leivoin joulupipareita lasten kanssa ja ihanan jouluinen tuoksu niistä tulikin ennen kuin unohdin viimeisen pellillisen uuniin kun rupesin näitä juttuja lukemaan ja poltin viimeisen pellillisen, joten nyt täällä on kaamea käry :(
Kyllä mä ainakin meinaan ottaa äitiyspakkauksen, se rahallinen arvo on niin pieni verrattuna paketin sisältöön ja mulla ei ole noista kahdesta tytöstä mitään vaatteita tai tavaroita jäljellä, joten senkin takia sen otan. Tietenkin se on eri asia niille joilla on pieniä lapsia tai ennestään vaatteet ja muut jäljellä..kovin odotan jo, että saisi laittaa jo paperit menemään, mutta menee visiin sinne joulukuun loppuun tai jotain....
Mulla oli närästystä silloin, kun en vielä edes tiennyt odottavani...jätin kahvin pois ja happamat mandariinit...nyt juon joskus kahvia, pääosin teetä ja nyt jo pystyy syömään mandariinejakin...aika harvoin närästää nyt.
kolmasunelma 16+5
olen naamassa ryhmässä nimeltä Tammimammat2008, mutta en tiedä onko se oikea ryhmä meille vauvalehtisille. muuten tulisin ilomielin pikkujouluihin mutta asun oulun lähellä :(
Kiitos rakenneultra-onnitteluista! On se kyllä ihana kun tietää, että poika tulossa niin voi tosiaan ostaa helpommin vaatteita valmiiksi... Vaikka aika paljon sitä tulee ostettua ruskeeta ym. mitkä tietenkin kävis molemmille...
Neuvolasta soitettiin tänään, että perhevalmennus on peruttu sikainfluenssa-rokotusten vuoksi... Ymmärrettävää kyllä, mutta olisihan se ollut ihan kiva käydä siellä... Vaikka mullehan tämä on jo toinen lapsi, mutta miehelleni ensimmäinen - niin sen takia...
Poquito Larva, mä meinasin ottaa äitiyspakkauksen, kun esikoisesta on kulunut niin kauan... Ja muutenkin, mielenkiinnosta :D - mutta ihanan kuuloisia noi sun salapoliisitiedot ;D!
Omppulin äiti, mielialan vaihtelut on tuttuja juu... Mä oon paljon herkempi, kaikki ohjelmat itkettää, mutta myös esim. töissä on vähän herkempänä ja ailahtelevaisempi sekä ehkä myös vähän ärhäkkäämpi... Kun normaalisti mikään ei juuri tunnu missään tai paljoa hetkauta :D
Tytsä90, mun mielestä jos ei ota Hki-kaupungin asuntoa niin joutuu jonon hännille, ainakin joskus ollut näin... Mutta oikeesti siellä ei mitään jonoja edes ole, vaan se on ihan tuurista kiinni! Mä en saanut puoleen vuoteen asuntoa, kun erottiin ex-miehen kanssa ja vaikka mulla oli pieni lapsi - vielä valkoisia valheita selittelin sinne, että miten emme tule yhtään toimeen ja lapsi kärsii ym.! Silti en saanut, vaan muutin yksityiselle sitten... Kun taas juuri hetki sitten yksi tuttava pariskunta, lapseton eivätkä mitään selitelleetkään, niin sai asunnon kuudessa päivässä :O! Kävi mullakin hyvä tuuri sitten myöhemmin, kun hain vvo:lta asuntoa tämän vähän kasvaneen lapsen kanssa, ja selittelin sinne että kun asuntomme on homeessa ja astmakin on vielä ym... Niin sain asunnon kolmessa päivässä :D! Siitä tarinasta nyt olikin suurin osa totta, ainakin vahva epäily ;D! Nyt on sitten jo helpompaa, kun on oma asunto...
Noomi, tukivyöstä vielä, että auttaako tää SI-tukivyö alaselkä kipuihin? Mulla on nimenomaan ihan alaselässä vihlontaa, issiasta tai jotain varmaan kohta..
Merkkuli ja Jenskuli87, tottakai mahtuu mukaan!! Tervetuloa ja ihanaa odotusta teille :D! Laittakaa vielä laskettuaika?
fantasy&hope rv21+4 (ultran mukaan)
Tämä mamma on tänään poikkeuksellisen pirteä vielä tähän aikaan illasta, yleensä meinaa olen jo täkki kainalossa sohvalla kun kello lyö yhdeksää.
Äitiyspakkauksesta joku kyseli. Me aiotaan se ottaa kun kerittiin kaikki vauvatavarat vaatteineen hävittää ja siinä tulee mukana niin paljon kaikenlaista.
Mielialanvaihtelusiat myöskin mainittiin ja ne ovat täällä nyt tulleet viikon aikana erittäin tutuiksi, välillä hämmentyy itsekin kun ei tiedä mistä tulee ja kuinka kovaa....
tytsä90: Kyselit noista hgin kaupungin vuokra-asunnoista.Minulla myöskin sellainen käsitys, että joutuu hännille jos hylkää asunnon, ellei sitten ole todella pätevä syy. Toivottavasti saatte nopeasti mieleisen asunnon.
Ja uusille paljon tervetuloa, ihanaaa kun meitä on näin paljon huhtikuussa synnyttäviä. Tässä pinossa on kyllä selkeästi eniten elämää.
Omaa napaa sitten. Eli tänään sai uusitun pissanäytteen tuloksen ja puhdas oli, eli kaikki kunnossa ja neuvolankin sain varattua 21.12 Tuli helpottunut olo kun neuvola on sitten ennen joulua, eikä pelkästää sen puntari asian takia vaan voin sitten paremmin nauttia joulusta kun on tarkistettu, että kaikki on kunnossa varsinkin nyt kun oli taas tätä problematiikkaa.
Mutta ei muuta kun hyvää alkanutta viikkoa kaikille.
-mimmuli&papu- rv.17+0
Heippa!
Täällä olisi vielä yksi taustailija, joka tahtoisi mukaan!! Olen kyllä lueskellut juttujanne jo jonkin aikaa, mutta olo on ollut niin vetämätön ja huono, että nyt vasta saan aikaiseksi kirjoittaa... Laskettu aika 17.4 ja kolmosta odotellaan.
Onpa kiva kuulla, että muillakin on mielialavaihteluja..mulla on hermot todella kireällä ja mulla palaa totaalisesti hermot kun joku ei mene niin kuin haluan/suunnittelin...ja kaiken lisäksi niin helpolla pahoitan mieleni, että parkua saa vääntää harva se päivä...on tullut viikonlopusta asti tullut riideltyä miehen kanssa ja mulla on niin paha mieli..eilenkin menin itkien nukkumaan. Ja me kun todella harvoin oikeestaan riidellään mistään..ellei jotain pieniä oteta laskuun mukaan. Mies ei tule ennen yötä edes kotiin, joten en saa asiaa edes sovittua..nyt on niin väsynyt olo henkisesti, että saa nähdä miten tänkin päivän taas jaksaa. Jos tää tällaista on tonne huhtikuun loppuun asti, niin avioero tässä tulee ja hermot loppu.
kolmasunelma 16+6
Heippa vaan kaikille!
Täällä olisi yksi uusi tulokas tähän keskusteluun,
eli La on 30.4. esikoista odotellaan, paikkakunta Hamina ja synnäri on KOKS.
Nyt ei ehdi enempää kirjoitella kuulumisia kun olen töissä mutta yritän mahd.pian tulla kirjoittelemaan miten täällä menee.
Hilpi ja "tahvo" 16+4
Kiva kun jaoitte ajatuksianne sukupuolitoiveista Luna85, Sinisini ja muut! Olen nimittäin tuntenut syyllisyyttä siitä, että toivon poikaa, vaikken ole siitä mitään kenellekään puhunutkaan.
Olen feministi ja suhtautunut miehiin aina hieman epäluuloisesti. En voi käsittää, miten epäoikeudenmukaisia miehet naisille tässä maailmassa ovat ja tämän sanoessani tiedän tekeväni hirveän yleistyksen ja vääryyden monia miehiä - kuten omaa miestäni - kohtaan. Toivon siis poikaa nähdäkseni pienen miehen kasvavan aikuiseksi ja oppivani jotakin häneltä. Uskon kyllä, että kaikki lapset syntyvät viattomina ja maailma kouluttaa meistä erilaisia.
Noh, siksi haluan siis myös tietää etukäteen sukupuolen edessäolevassa ultrassa, että saan aikaa tottua ajatukseen tytöstä tai pojasta, kun synnytyksessä mielessä myllertää varmasti monta muutakin tunnetta.
Löysin vihdoin äitiyssukkahousut, mutta ne olivat aivan liian ohuet, 20dn ja paukahtivat rikki kolmessa päivässä. Oletteko löytäneet sukkiksia masuvaralla tavallisista marketeista tai äitiysliikkeistä?
Äitiyspakkauksen aion ottaa, sillä odotan ensimmäistäni enkää tiedä, mitä tulen tarvitsemaan. Näin joskus joulumarkkinoilla oman vuosikertani äitiyspakkausviltin kankaalla päällystettyjä muistikirjoja, jotka tuntuivat ihanan tutuilta! Haluan säästää myös vauvan syntymävuoden kollektiivikuosit hänelle muistoksi.
Onnellisia te, jotka asutte lumen keskellä! Mielen ja maiseman mustuutta yritän torjua päivittäisillä kiitollisuusharjoituksilla. Listaan asioita, jotka ovat hyvin ja nautin niistä.
Positiivisia ajatuksia kaikille,
Pomppu rv 19
Täällä olis myös yksi uusi joukkoon.
Kangasalla asustellaan eli TAYS on synnytyssairaala ja la 17.4.
Esikoista odotellaan ja avomies on todella innoissaan ja jopa rasittavuuteen asti suojeleva. :) Huomenna ois perhevalmennus ja viikon päästä rakenneultra.
Toi miehen liika suojeluinto johtuu varmasti osittain työstäni hevosten parissa. Näitä karvasia meillä sit onkin: hevonen, vallaton vuotias bokseri uros,6 v russel-mix narttu ja kaksi kissaa. Ei siis ole tähänkään asti ollut tekemisen puutetta ja tuskinpa tää vauhti tästä ainenkaan hidastuu. :)
Raskaus sujunut aikalailla ongelmitta, nyt kun verenpaineetki normaalilla tasolla. Närästystä on heti jos syö jotain mausteista, tulista, rasvaista tai vaikka suklaata. Jouluna syönkin sit varmaan riisipuuroa päivästä toiseen, hyvää kylläkin, mutta eiköhän sekin jossain vaiheessa riitä. :)
Olisipa lunta ja pian joulu! :)
Koklaan miltä näyttää jos vastaan suoraan sun viestiin..
Juu, just siellä mäkin olen, oikea paikka. Mutta muistaakseni et ole käynyt siellä infoamassa että olet raskaana :-DD
Juna kulkee, tule nyt vaan ;-)
Miukkis
... aikajärkkään näyttää laittavan, on siis ilmeisesti ihan sama, missä kohtaa ketjua vastaa! No, tulipa tääkin selvitettyä!
Hmm, mitäs täällä taas olikaan juteltu...
Tervetuloa kaikille uusille!! Mahtavaa että meitä on tosiaan näin suuri joukko täällä. Taitaa keskustelun taso olla niin laadukas, että ketjumme on suosituin :-D
Äitiyssukkiksista: tein viime raskaudessa sellaisen ratkaisun, että ostin muutamaa kokoa isommat normaalit sukkikset... Jotenkin tuntuu, että noista äitiysromppeista veloitetaan enempi ja tavalliset oli tosiaan helpompi löytää.
Nyt on itsellä alkanu ahdistaa rintaliivit, voi prkls! Ekassa raskaudessa ympärys kasvoi (siis se tissien alta) huomattavasti ja jäi silleensä, nyt tuntuu että saa ostaa kohta jotkut metrien pituiset jättiliivit. Kuppikokokin on kasvanut sit edellisen, vaikka välillä olikin ihan entinen. Eli mitkään vanhoista liiveistä ei tunnu kivoilta ja etenkin kaarituet ahistaa. Pitänee pukeutua luttanoihin imetysliiveihin, jos enää mahdun niihinkään, mur!!
Pari viikoa viel rakenneultraan... Ei jaksais odottaa...
T: Miukkis rv jtn (mun pitää varmaan ihan oikeesti selvittää tää asia...)
http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/ sanoo et oot rv 18+3.. Siel pystyy laske tolleen lasketusta ajasta taaksepäin :) Oli pakko selvittää, Neiti etsivä kun olen :)
Itsellä oli eilen 3. neuvola. Sydänäänet kuului ja ne oli +144. Nyt kauhee mietintä kumpi sieltä tulee, rakenneultra "vasta" 7.12. :) Itse veikkaan ja toivon poikaa jotenkin enemmän :) Painoa on nyt kertynyt 1,5 kg ja koko ajan tulee lisää :D Jalat on iltaisin todella turvoksissa, kauniit sukan jäljet jää nilkkaan :)Olenkin saanut lempinimen, muumimamma :)
Lunta odottaen täältä etelän mustasta ilmasta
Jennu1 17+1
Niin ja pakko lisätä :
Vaikkei painoa ole tullut paljoa, maha on iso ja mamma on turvoksissa :D
Alkuvaiheessa mä selvisin ainakin leikkelemällä tavallisista sukkahousuista vyötärönauhaa löysemmäksi, ihan siis sakset käteen ja poikittaisia viiltoja pari kappaletta vyötärönauhaan niin tulee vähän lisää tilaa.
Nyt olen jo parit sukkahousut käsitellyt näin, sen verran jo kiristää vyötäröltä.
Äitiyshousut pitäisi ostaa, kun edellisestä raskaudesta on jäljellä vain yhdet töissä pidettäväksi sopivat ja sitten muut ovat kesähepeneitä, viimeksi kun aloin tarvita äitiysvaatteita kunnolla vasta joskus maaliskuun paikkeilla enkä ollut siitä ajasta sitten enää töissä kuin kuukauden (4.7. syntyi esikoinen). aika paljon tuli pidettyä hameita ja mekkoja.
Aaargh, tarttee varmaan talvitakinkin... mun untuvatoppis alkaa tyköistuvana jo nyt osoittaa merkkejä siitä, ettei yhteistyö sen kanssa enää kauaa jatku...
Painoa ei ole tullut vielä ollenkaan lisää (tai ehkä puoli kiloa), mutta maha jo kyllä näkyy. Toistaiseksi tosin vain näytän entistäkin läskimmältä... tulis jo oikea vauvamaha!!
Huomenna äitipolille raskausdiabeteksen takia, saapahan taas kuulla kunniansa väärästä ruokavaliosta (liikaa maitotuotteita ja marjoja ja hedelmiä, liian vähän ruisleipää ja selleriä sun muuta), mutta sentään ultraankin kuitenkin pääsee :-) Jotakin hyvääkin, neuvolaan kun menen seuraavan kerran vasta joulukuussa.
t
Sinisini rv 19 tasan
Mahassa ahdistaa, liekö kohdun kasvua kun aina välillä yöllä tuntuu tältä. Nyt heräsin pojan itkuihin (itkee kolmesti yössä nykyisin) enkä saa enää unta uudelleen. Pakko kuluttaa aikaa taas netissä..=)
Tytsä90, en halua aiheuttaa stressiä asunnon saannin suhteen, mutta mun kokemus kaupungin vuokra-asunnoista pk-seudulla on se, että vuosia saa odotella ja siltikään mitään ei koskaan kuulu. Viimeisin meidän hakemus laitettiin just Helsingin kaupungille kun olin viimeksi raskaana ja piti päästä isompaan, lopulta sit päästiin onneksi VVO:n asuntoon (tosin ihan sika kallis) kun muualta ei kuulunut mitään. Mutta toivottavasti tää mun kokemus ei ole se ainoa totuus ja saatte pian uuden asunnon.
Sukupuolesta, me aiotaan kysyä ja ei ole kumpikaan mitenkään pettymys. Tyttöolo on aika varma itsellä, mutta pojalle ois kaikki vaatteet. Sitä vain toivon, että ultrassa sitten kerrotaan sukupuoli. Vaikka sillä ei ole väliä kumpi saadaan, niin haluaisin tietää edes hyvän arvauksen.
Meillä potkiskellaan, ei vielä mitenkään kovin kovaa ja usein, mutta päivittäin muksahtaa. Kohta se murjoo kylkiluita ja sängyssä ei pääse enää kääntymään.. ;D Sitä odotellessa.
Mitenkäs muilla on mielialan suhteen mennyt?
Mulla tuntuu usein siltä, että kaikki vaan menee pieleen ja mistään ei tuu mitään. Jotenkin koen olevani aika masentunut ja en osaa nauttia raskaudesta oikeastaan ollenkaan. Tällä hetkellä olo on hyvä, mut ehkä se johtuu tästä kun muut nukkuu ja on oma rauha, vaikkakin mielellään itsekin vielä nukkuisin. Neuvolan mukaan en ole masentunut, hieno rasti ruutuun-testi siellä sen selvittikin..
Anoppilaan pitäis mennä viettämään pikkujoulua kuulemma, meitä ei mun miehen kanssa yhtään kiinnostais ja näillä meidän uniongelmilla varustettuna yökyläily ei oo ihan ekana listalla. Saa nähdä miten nyt torjuttaisiin kutsu etteivät loukkaantuisi.
Mutta nyt toivotan kaikille jo vähän etukäteen mukavaa alkavaa viikkoa!
Omppulin äiti rv 18+1