Kuinka suhtaudutte lastaan haukkuvaan vanhempaan?
Tullut tällainenkin vastaan joka kimpaantui kun en innostunut juoruilemaan siitä kuinka hirveä ja sairas hänen aikuinen lapsensa on pelkkää toista osapuolta kuultuani.
Kommentit (181)
Olen asiallinen mutta välttelen juoruilevia myrkyllisiä ihmisiä parhaani mukaan.
Vältän. En ole tekemisissä.
Appi on tuollainen.
Jos minulle tulisi moittimaan lastaan, saattaisin kohteliaasti kuunneltuani todeta, että sillä on varmaan ollut kurja lapsuus.
Olen siinä iässä, että uskaltaisin. :D
Harva vanhempi varmaan aikuista lasta haukkuu vaikka ois aihettakin jos juopottelee ja on väkivaltainen jne
En pidä ihmisistä, jotka haukkuvat lapsiaan.
Ihmettelen, miksi moittii omaa kasvatustyötään.
Sanon että kato peiliin. Sieltä löytyy syyllinen haukkumansa lapsensa ongelmiin. Sitten kysäsen että kaduttaako kun pilasit lapsesi elämän, vai oliko se sinun paras ja ainoa saavutus tuossa surkeassa ja säälittävässä elämässä.
Narsistilla on erittäin tyypillisesti yksi ns epäonnistunut lapsi.
Tajuan heti ettei lapsi ole enää tekemisissä jos mahdollista. En ole itse enää tekemisissä jos mahdollista.
Miksi narsisti haukkuisi omaa lastaan? Eikö ennemmin kehu kun siinä siivellä voi kehua myös itseään ja omaa erinomaisuuttaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi narsisti haukkuisi omaa lastaan? Eikö ennemmin kehu kun siinä siivellä voi kehua myös itseään ja omaa erinomaisuuttaan?
Kehuu kultalastaan, haukkuu syntipukkilastaan. Joillain narsuilla taas on vain toinen näistä.
Lisääntyjiä kannattaa vältellä. Pitävät pershetelmiään omana jatkeenaan ja joskus omaisuutenaankin. Aivan saakelin sairasta. Jos hänen rypäleensä menestyy niin joutuu kuuntelemaan rivien välistä kuinka erinomainen vanhempi ja kasvattaja hän on. Jos ei menesty niin joutuu kuuntelemaan sitä rypäleen diagnosointia ja ajojahtia 😑
Sikiäminen lähtee itsekkäistä tarpeista. Kertoo liikaa ihmisestä ettei suhtaudu pahoittelevasti vaan hirviömäisesti henkilöön jonka on pakottanut kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia käytöstä.
Nimenomaan. Kyllä hälytyskellot soivat, jos äiti haukkuu lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin kuin narsisteihin yleensäkin: kaikki yhteydet poikki.
No ainakin minun äidillåni on tapana kilpailuttaa lapsiaan. Siis jakaa armollisesti sitä ns rakkauttaan aina sille joka on enten mieliksi
Hänellä myös vaihtuu se kultalapsi joten aina se armosta pudonnut solvataan lyttyyn.
Rajat asettanut tai muuten eri mwiltä ollut on myös haukkujen kohde.
Kultalasta taas mollataa avuttomaksi ja syytellään siitä että tämä kuormittaa äitiään - äiti kun tunkee tekemään kaiken puolesta ja se pn sitten kaameaa kuitenkin.
Välit poikki.
Vastasin etten ole koskaan tavannut ko. henkilöä, ettei minulla ole kuin toisen osapuolen kertomus asiasta eikä edes pätevyyttä diagnosoida ketään.
Kuulin myöhemmin että oli diagnosoinut minutkin ":D".
Samoin kuin narsisteihin yleensäkin: kaikki yhteydet poikki.