Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN HANIT marraskuu**

Kommentit (230)

Vierailija
81/230 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, ei nappaa työnteko yhtään ja tänään olisi tärkeä palaveri koko iltapäivän. No, kampaajalla käynti nyt ekaks :-)

Alan kyllä olla ihan hyödytön työntekijä, mistä sitä löytäisi motivaatiopläjäyksen?

Noomi ja Luna taisivat paljastaa sukupuoliodotuksiaan vauvan suhteen. Minulla on ihan sama, ja jännitän rakenneultraa melkein eniten sen takia. Välttämättähän siellä ei saa tietää sukupuolta, mutta ehkäpä sittenkin.

Esikoista odottaessa minulla oli sama, halusin ehdottomasti tytön mutta en kenellekään tietenkään uskaltanut sanoa, kun oikeasti sitä sitten rakastaa ihan samoin sitä pientä poikaakin. Mutta olin älyttömän iloinen kun sitten tyttö tuli. Siksi haluan ehdottomasti tietää kyllä ennen synnytystä, koska en halua, että synnytyksen jälkeen kun saa vauvan syliin ei olekaan iloinen siitä, että se on terve ja hengissä vaan pettynyt siitä, että se on "väärää" sukupuolta. Tarvitsen siis hetken totutteluaikaa...

Saa haukkua jos haluaa, mutta tää nyt vain on näin mun pään sisällä. Haluan toisen yhtä ihanan tytön kuin meillä jo on. En tunne kuin ehkä yhden kivan pikkupojan, useimmat ovat ÄRSYTTÄVIÄ. Voi olla oma asenteeni, mutta jos vauva on poika, mun täytyy sitten ottaa oikein asiaksi että etsin niitä ihania pikkupoikia, joita varmaan tälläkin listalla olevilla on vaikka kuinka. Siis sitten pitää saada oma vinksahtanut asenteeni korjattua.

Jep, näistä typeristä ajatuksista nyt vähitellen töihin takas...

t

Sinisini rv 18 tasan

Vierailija
82/230 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin melko pitkän rimpsun mutta katosi, joten en jaksa uudelleen aloittaa. ei ollut kyllä mitään tärkeää...

rakenne kahden viikon päästä, edellisenä päivänä esikoisen magneettikuvaus jossa selviää onko lasten reuma. peukut pystyyn.

sukupuolta meinaamme kysyä ja en usko että salassa pidämme.

sama on nimiasian kanssa. kun vauva syntyy ja nimi on jo valmiina niin miten pitää nimen salassa sillä ei varmaankaan esikoista joka on sillon reilu 2v niin voi opettaa että vauvan nimi on vauva koska sittenhän hän kutsuu vauvaksi koko ajan. ja toisaalta jos opettaa että vauvan nimi on Esteri niin mien opettaa että se on salaisuus eikä saa kutsu nimeltä muiden läsnäollessa. joten etunimi ei varmaankaan pysy salassa, jos asiasta vain päästää yhteisymmärrykseen ;)

EsteriArmas 18+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/230 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kävin tosiaan neuvolassa. kaikki oli hyvin ei missään häikkää. painno vähän noussu :) sain apuvälinelainaamosta tukivyön jonka turvin ja avuin koitan työssä jaksaa olla kun kuitenki paljon liikun työssä ja nostoja tulee olemaan jonkusen verran. ensviikon maanantaina aloitan työt iltavuorolla jotenki kauhulla ja jännityksellä.

mutta päiväkerrallaan koitetaan mennä sitten. nyt voimia vaan keräileen ensviikkoa varten

odottava_äiti + pikkuinen 16+5

Vierailija
84/230 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen 3. neuvolakäynti ja kaikki oli kunnossa. Sydänääniä jännitin, kun viimeksi niitä vähän aikaa jouduttiin etsimään kaverin vilkkauden takia :). Nyt ne löytyi heti ja 140 näytti. Itestä tuntuu, että masussa on poika ja eikös nuo sydänäänetkin vois vähän siihen suuntaan viitata. Meille on kyllä sekä tyttö että poika yhtä tervetullut ja sen takia tuskin halutaan tietää sukupuoltakaan etukäteen. Suku on aika poikavoittoista, joten sieltä nämä mun epäilytkin tulee. Rakenneultraan on 3 viikkoa, joten saa nähdä, muuttuuko mieli ennen sitä ja halutaankin tietää sukupuoli.

On ollut kyllä niin hyvä olo koko raskauden ajan, että välillä miettii, onko tää edes todellista. No joo, olihan alussa väsymystä ja pikkuvaivoja, mutta nyt ei enää niitäkään. Tää on nyt sit kai sitä mukavaa keskiraskautta, kun ei masukaan vielä paljon rasita. Kiloja ei ole tullut kuin 1-2, eli senkään suhteen ei huolta.

Me ei olla mietitty vielä vaunuhankintoja yms., mutta päätin, että rakenneultran jälkeen annan itselleni luvan siihen. Kiva lueskella teidän kommentteja vaunuista! Meillä kun odotetaan esikoista, niin ei ole mitään käsitystä eri vaunujen eroista. Täytyy sit kiertää liikkeitä ja käydä "koeajamassa" :).

Nimiä ollaan jo mietitty jonkin verran. Minä ehkä ahkerammin kuin mieheni, mutta aika yksimielisiä ollaan oltu niiden suhteen. Ei kuitenkaan lyödä niitä lukkoon ennen kuin nähdään, näyttääkö vauva yhtään suunnitellulta nimeltään :).

Ihanaa odotusta teille kaikille ja koitetaan pysyä terveenä!

Perhonen_81 rv 17+6

Vierailija
85/230 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko jos toinenkin tainnut vierähtää. Pahoinvointi hiipumaan päin ja väsymyskin selätetty.

On ollu puhetta tukisukista ja vöistä yms.

Itse en käyttänyt edellisessä raskaudessa kumpaakaan, vaikka olen ollut koko ikäni hieman selkävaivainen. Turvotusta ei juuri ollut ja selkäkään ei vaivannut. Päinvastoin selkälihakset sai juuri sopivasti rasitusta.

Katsotaan tarvitaanko tässä raskaudessa, mut sen aika näyttää. Tukivyötä kaikki on kyllä kehuneet, melko kalliita ovat, jos käytettynä saa niin hyvä..

On ollu puhetta myös sukupuolesta. Meille tulossa poikavauva mikä on aivan ihanaa kun esikoinen tyttö. Itselle ei sukupuolella niin väliä. Mut onhan se mukava että tyttö saa pikkuveljen.

Tippu rv 16+1

Vierailija
86/230 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa =)

matilda-aleksandra: asioilla on tapana järjestyä. Kaikille tulee erimielisyyksiä ja erityisesti kun lapset kasvaa ja aletaan miettiä rajoja. Pääasia varmaan, ettei ala "keskustella" miehen kanssa siinä lasten edessä että miten toimitaan vaan vaikka illalla kun lapset jo nukkuu. Se on ainakin meillä toiminut. Ja se, että on seurustellut vain vähän aikaa voi olla joskus hyväkin asia ;) puhun omasta kokemuksesta siis.

Ruokahimoja: jatkuvasti vaihtuvia, toistaiseksi ollut ihan terveellisiä himoja, mutta pelkään kyllä sitä loppuvaihetta kun viimeksi ahmin karkkia aivan liikaa -jaa mistähän ne kilot tuli * nolo *

En muista kuka kirjoitti tuosta sukupuolenselvitys jutusta, mutta itsekään en halua tietää juuri sen takia, että jos tottuu 6kk odottamaan poikaa ja onkin tyttö, voi olla aika omituinen olo. Tai toisinpäin. Ja pojat voivat olla yhtä ihania kuin tytötkin ;) Esikoiseni on poika ja parempaa poikaa saa hakea. Ketään noin huomaavaista en ole ennen tavannut, liekö myös kasvatuksella osansa asiaan * köh, köh *

Omaa napaa sitten, täällä jaksellaan hyvin ja aika menee todella nopeaa. Pahoinvoinnit kun jäi taakse eikä vessassa tarvi enää ravata niin usein olen kuin uusi ihminen. Paino ei ole vielä noussut pilviin, ainoa mikä vaivaa on selkä mutta senkin kestää kun ei löhötä sohvalla vaan istuu reippaasti selkä suorana hieman kovemmalla penkillä.

MM Rv 16+2

Vierailija
87/230 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne onkin ahkerasti kirjoiteltu,kun en eilen ehtinyt koneelle ollenkaan. olo on ihan hyvä, välillä tuntuu vauvan liikkeitäkin jo :)

Mitään himoja ei ole ruokiin tullut, mutta saa nähdä jos vielä tulee...ihan hyvä ettei ainakaan mihinkään herkkuihin ole tullut, jos ei tota painoa ihan kauheasti tulisi.

7.12 on rakenneultra ja meinaan kyllä kysyä kumpi tulee, koska meille ei pitänyt enää vauvaa tulla,joten mitään vaatteita tms ei ole edellisistä säilössä, joten helpottaa sitten hankintoja..tylsää vaan ostaa kaikki neutraalin värisiä jotka menee molemmille..täytyy vähän ostaa joko vaaleanpunaista tai sinistä.

kolmasunelma 16+1

Vierailija
88/230 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultra takana ja huh huh kaikki oli kunnossa =)! Ihana oli nähdä taas pikkuinen! Siellä se vilkutteli meille ja oli ihan linssilude, lääkäri kun yritti saada pojasta profiilikuvaa mutta tämä ei suostunut millään katsomaan pois päin laitteesta ;D! Päivällä oli taas koko kasvanut, nyt on ultran mukaan viikon isompi eli tasan rv21 olisi tänään... Hassua ajatella, että 3vkon päästä lapsella olisi mahdollisuudet selviä hengissä jos maailmaan tupsahtais... Ja muuten sukupuoli, joka edelliseltä yksityiseltä jo tiedettiinkin, näkyi nyt todella hyvin! Ihan selvästi itsekin näki pippelin siellä haarojen välissä, että vaikeaa olisi ollut jos ei ois haluttu tietää!

Mulla on kanssa rokotuksesta nyt 2vkoa tasan ja onneksi esikoisen sikatesti näytti negatiivista, kun epäilivät sitä ensin... Taitaa olla norm. influenssa, joten toivottavasti se ei nyt tuu sitten mulle...

Pitää itsekin hommata toi tukivyö! Tarvetta olisi! Tänään kun oli taas niin kreisi päivä töissä, etten ehtinyt pitää taukoa kuin vartin ja olin lähes 8 tuntia töissä (vähän piti lähteä aiemmin tonne ultraan)... Ja ne tunnit oli pelkkää juoksua, nostelua ja kantelua - että huh huh! Onneksi ei nyt ihan joka päivä ole tällästä... Oliko joku netistä tilannut sen vyön? Millä hinnalla?

Murmeli78, tottakai mahtuu mukaan!! Tervetuloa ja paljon onnea kaksosista =)! Ihanaa, että saimme toiset tuplat matkaan!!

Sinisini, ei kukaan hauku - heii - täällähän kaikki ajatukset on sallittuja ja tänne niitä on hyvä purkaakin =)! Mäkin niin toivoisin omaa tyttöä, koska mulla ei ole siskoakaan... Mutta tämä toinen poika ei tullut yhtään yllätyksenä, päinvastoin - olen jotenkin ollut aina varma, että mulle tulee vaan poikia... Tämän vuoksi olin vaan helpottunut kun selvisi, että poika tulossa! Koska jos se olisikin ollut tyttö, olisi se ollut niin epätodellista ja pelko olisi ollut miljoona kertaa pahempi, että jotain vielä sattuu... Ja kun otimme koiran (nyt9kk) halusin sen ehdottomasti olevan tyttö, että en ihan ainoa naispuolinen perheessä ole :D

Poquito Larve, peukut pystyssä ollaan!! Voimia odotukseen =)

Tippu, ONNEA pojasta!! Aika poikavoittoisia tällähetkellä nää masut täällä ovat ;D

Huomenna on perjantai 13.päivä, mutta ehkä se on meille kaikille ONNENPÄIVÄ :D! Vai mitä?

fantasy&hope rv21

Vierailija
89/230 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea teidän kaikkien kuulumisia, nyt tapetilla taitaa olla aika monella rakenneultra.

Me käytiin tänään myös ja tunnin verran katseltiin pikkuisen touhuja: siellä liikuttiin eläväisesti, tehtiin kuperkeikkaa, oltiin linkkuveitsiasennossa ja nyrkkiäkin heiluteltiin.:)

Kaikki rakenteet näytti hyvältä; sydän, munuaiset, aivot, kallo, luun mitat ja muut. Uskomatonta kyllä siitä kaikkea voi katsoa, ei itse kyllä kaikkea tajua..Koko vastasti ultran mukaan 19+1, virallisesti nyt on 19+4. Mutta ei siinä toki laskettua aikaa muutaman päivän heiton takia vaihdeta, np-ultrassa taisi olla päivän heitto viikkoihin.

Sukupuoltakin kysyttiin, mutta siihen ei saatu

täyttä varmuutta. Siinä

asennossa, missä vauva oli, niin ei näkynyt pojan merkkejä. Mutta siitähän ei ole voi silti olla 100% varma, kivekset ei välttämättä ole laskeutuneet jne. Tosin aikanaan ed. pojasta näkyi kyllä selvästi pojan merkit, eli veikkaan kyllä tyttöä vahvasti.

Meillä on ennestään esikoinen tyttö ja kuopus poika, ja oikeastaan ei ole väliä kumpi sieltä putkahtaa. Molemmat on ihania!

Olis kiva kyllä kun olis täysi

varmuus

sukupuolesta ja vois ostella vaatteita yms. mutta ei sitä taida uskalla luottaa tuohon arvioon. Itsellä on ollut koko ajan tän hirveän pahoinvoinnin takia tyttöolo (samanlainen raskaus kuin esikoistytöstä, pojasta oli paljon-paljon helpompi raskaus)

Mulla oli ongelmia kirjautumisen kanssa, ja siitä syystä jouduin muuttamaan lopulta käyttäjätunnustani. Siinä on kuitenkin vain yhden kirjaimen ero eli entinen Nuppu2010 on nyt Nuppu2011 :)

Kaikille hyvää oloa ja yritetään pysyä terveinä!

Vierailija
90/230 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote otettu jo 2 vko sitte... Eli nyt pitäis olla silläkin jo tehoa! Käsi kipeytyi kolmeksi päiväksi, mutta muita oireita ei rokotteen ottamisesta tullut. Varmaan jo koko Suomessa on halukkaat raskaanaolevat rokotettu?

Isot onnittelut fantasylle ja Nupulle rakenneultrista saaduille hyville uutisille! :) Hymyssä suin luin teidän juttujanne.

Meillä olisi rakenneultra ens viikon torstaina... Jännittää jo nyt...

Mua on vaivannut välillä päivät, jolloin supistelee (kait kivuttomasti... tuntuu kyllä epämielyttävältä) ja nyt pelottaa tuo kohdunkaulan tilanne kun olen kauhukertomuksia lukenut netistä (keskustelupalstoilta) noista supistuksista ja niitten vaikutuksista... Onko teillä muilla ollut supisteluita ja onko teidän kohdunkaulan tilannetta tarkastettu vielä missään vaiheessa...? Minulla ei ole tehty vielä minkäänlaista tutkimusta, mutta pyydän sitä ensi viikolla tehtäväksi kun kerta lääkärissä käyn... Niin vai tuntuuko teistä, että olen ylihysteerinen? Kun en oikeen tiedä miltä pitäisi/saisi mikäkin tuntua kun olen ensi kertaa raskaana...

Kylläpäs tuli taas "vuodatettua" tuntoja :)

Nautinnollista keskiraskautta kaikille tasapuolisesti ja flunssasta kärsiville pikaista paranemista!

nyssykkä84 rv 18+1

Vierailija
91/230 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelisena täällä luen teidän rakenneultra-kertomuksia. Meillä se on vasta joulukuun ekalla viikolla, miten sinne voikaan olla NIIN pitkä aika? Samalla viikolla on myös kolmas neuvolakäynti.

Sukupuolen kysymistä harkitsin aikani, mutta ei se taida olla meille kuitenkaan merkityksellistä. Meillä kun on jo kolme tyttöä ja kaksi poikaa. Itselläni on 'poikaolo' ja mies veikkaa tyttöä. Että saas nähdä. Molemmille on tosin jo nimet olemassa. Eniten vain toivon, että masussa on kaikki hyvin ja vauva syntyy hengissä ja hyvissä voimin. Omista lapsistani kaksi vanhinta kun on käyny syntymän jälkeen lasten teholla, toinen lähti välittömästi maailmaantulon jälkeen happikaappiin ja toinen vietiin puolen vuorokauden iässä sinivalohoitoon ja seuraavana päivänä hänelle tehtiin verenvaihto. Joten vaikkei sen vakavammista asioista olekaan kyse, niin se, mitä eniten toivon, on että lapsi syntyy niin terveenä, että saa jäädä syntymän jälkeen rinnalle makaamaan ja pääsee mahdollisimman pian kotiin muun perheen luo.

Mielen herkistymistä on tullut havaittua turhankin paljon, itkettääkö teitä muita kaikki vähänkin koskettavat asiat, niin iloiset kuin surullisetkin? Tv:n katsominenkin on välillä vähän hankalaa ku meinaa kyynel vieriä porkea pitkin korneissakin tilanteissa.

Nyssykkä, itse olen aiempien raskauksien aikana pyytänyt kohdunkaulan tilanteen tarkistusta neuvolakäynnillä jos on yhtään huolettanut. Raskaana ollessa saakin olla hysteerinen :)

Minapieni rv 18

Vierailija
92/230 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei tähän päivään,

Todella kiva lueskella teidän muiden tuntoja ja ahdistuksen aiheita. Tärkeää tällainen vertaisten tuki ja yhdessä haihattelu. Voi kun olisi mahdollista jotain teistä tavatakin, eikä vaan netistä lueskella!

Iloisia rakenneultrakuulumisiakin teillä. Ihanaa. =) Meillä olisi viikon päästä rakenneultra; toisaalta tuntuu, että se on jo niin lähellä, mutta toisaalta taas niiiiin kaukana. Ihanaa, kun mies tulee taas mukaan ja saa yhdessä pikkuista ihmetellä. Pääsee mieskin taas odotukseen paremmin mukaan. Olen alkanut tuntea liikkeitä päivittäin. Välillä todella voimakkaastikin. Kuuttia tuntuu ahdistavan autossa turvavyö ja kun istun eteenpäin nojaten - silloin alkaa mahdoton jytinä. Mahtava tunne. =)

"Ekojen" liikkeiden tuntemisesta mietin, että kyselevätkö neuvolassa miten tarkasti? Kun äitini sanoi, että siitähän ne sitten katsoo taas sitä la:ta. Mielestäni näin ei tehdä, mutta liekö tehty kakskyt vuotta sitten. =) Eihän tällainen esikoisen odottaja edes tunne liikkeitä niin kuin jo synnyttäneet, että vaikea siitä on mitään la:ta ruveta säätämään...

Sukupuolesta on käyty keskustelua ja ihanaa, että moni jo tuntuu tietävänkin sukupuolen. Eilen kyselin mieheltä, että kumpaa hän toivoo. Sanoi, että ei ole mitään väliä. Kun sitten rohkaisin, että kyllä on ihan oikein, jos jompaa kumpaa toivoo, niin sanoi, että olisihan se poika kiva. Legokuvaston otti Prismasta yks päivä ja katteli, mitä vois sitten koota pojan kanssa.=D Mulla on ollut sellainen olo, että poika olisi tulossa, mutta tiedä häntä. Äitini ja mummoni ovat ainakin satavarmoja, että tyttö tulee, koska olen ollut niin huonovointinen. Kuten mieskin eilen vielä totesi, meille saa tulla kumpi vaan ja toivottavasti on terve.

Mutta tällaista tällä kertaa. Vaunut saatiin toissapäivänä. Eilen opettelin vaihtaa vaunukoppaa ja ratasosaa ja taittelin kokoon. Hieman aikaista joo, mutta minkäs tekee, kun intoa on. =)

Ihanaa päivää kaikille!

Vierailija
93/230 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantasy: kylkiluu murtui 2 vkon kauhean flunssan seurauksena, kun oli järkky yskä ja vähän on edelleen 3 vkon jälkeen...ja todella kipeä on. Ensi viikon torstaina pitäisi mennä koittamaan työntekoa.

Ihanaa lukea teidän rakenneultra kuulumisia..itse joutuu odottamaan vielä kolmisen vkoa.

Hauskaa viikonloppua kaikille, jos ei ehdi tulla koneelle viikonloppuna.

kolmasunelma 16+2

Vierailija
94/230 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea teidän rakenneultra uutisia. Itsellä on 19. päivä ultra ja kovasti toivon, että sukupuoli selviäisi. Semmoinen tunne kyllä on, että mahassa voisi asustaa pikkuinen prinsessa. Saa nähä tuleeko yllätyksiä.

Kolmasunelma: Todella hirveää tuo kylkiluun murtuma. Koita parantua pian.

Itsellä pikkuinen liikkuu todella paljon. Välillä iltasin tuntee hentoja potkaisuja, mutta vielä niitä vaan meinaa säikähtää että mikäs tuo oli :D Itse olen myös ostanut jo vaunut ja turvakaukalon sekä muutamia vaaatteita, joita on ihana tutkia, kun ei millään malttaisi odottaa huhtikuuhun saakka :)

Odotan esikoista ja nyt on jo tullu yllättäviä äidillisiä merkkejä käytöksessä. Jouluakin odotan paljon innokkaammin kuin aikaisemmin ja kovasti haluaisin jo tehdä kaikenlaisia valmisteluja. Noh, jos hetken jaksais odottaa.

Oikeen ihanaa odotusaikaa kaikille ja nauttikaa.

Pauliina rv 19+4

Vierailija
95/230 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan!

Kamala mitä vauhtia nämä viikot menevät - taas viikonloppu! =) Ihana lukea teidän rakenneultra kuulumisia ja sukupuoli tietoja!! Mulla olis rakenneultra ensi keskiviikkona ja osa minusta haluaisi tietää sukupuolen, mutta kun ei poikienkaan kohdalla olla kysytty niin haluaisin säilyttää nytkin salaisuuden loppuun saakka itsellenikin!!

Muuten täällä voidaan oikein hyvin, tietty sikaflunssa pelossa.. Rokote otettu viikko sitten, mutta pojat saa rokotteet vasta kahden viikon päästä ja tauti jyllää täällä.. ei sitä tautia soisi lapsilleen.. :( Toivotaan, ettei tulis.

Mä en oo vieläkään saanut hommattua mitään vauvatavaraa.. Kaikki kun tuli aikanaan hävitettyä pois ja nyt tuntuu niin epätodelliselta, että meille on tosiaan keväällä tulossa uusi perheenjäsen, edellisestä kun tulee se 6 vuotta. Kai tässä pitää alkaa hommaamaan tavaraa ja mä oon niin materialisti, että toisaalta hyvä jos sukupuoli säilyy salaisuutena ettei ostelu ryöpsähdä ihan käsistä.. ;)

Voikaa hyvin ja paksusti!!

Aurinko ja kovasti potkutteleva tyyppi 19+5

Vierailija
96/230 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikasemmin iltasella yritin tekstii kirjottaa ja ei se suostunut lähettämää sitä mihinkää :/

en muista enää mitähä kaikkee juttua yms kirjotin aiemmin.

tukivyöstä tais joku mainita? mä sain apuvälinelainaamosta ilmaiseksi lainaan. totuttelisi vain käyttämään niitä..parina päivänä kääyttänyt mut tänää ollu ilman nii selkä kipuilee.

ensviikolla työt alkaa mut jännitän kamalasti ja suren sitä että tyttö menee hoitoon :( jospa mä selviän.

mukavaa viikonloppuja. meillä autoremppa tiedossa ja vaihdot appiukon kans että saan auton käyttöön ku ollaan aika pitkään yhden auton varassa oltu.

Vierailija
97/230 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kanssa eilen se ultra - kaikki oli kunnossa ja vastasi viikkoja! Kätilö kysyi heti oonko tuntenut liikkeitä ja kun sanoin, etten ole, se kysyi onko istukka etuseinämässä. Sanoin, ettei siitä edellisessä ultrassa sanottu mitään. Epäili ihan, että eikö ole sanottu muttei sitten löytänyt itsekään sieltä papereista asiasta mitään mainintaa. Mutta siis, istukka oli todellakin etuseinämässä ja oikein välillä haittasi kaikkien mittojen ottamista.

Mähän olin yksi niistä, jotka aikaisemmin tällä viikolla kirjoitteli sukupuolitoiveistaan. Noo, poika sieltä nyt tulee, ei siitä tainnut jäädä epäilystäkään. Kyllä tää hiukan varmaan sopeutumisaikaa vaatii, mutta uskon kohtaloon joten ajattelen, että tää on tarkoitettu näin! Ja kyllä tässä on jo monia poikiin liittyviä positiivisia juttuja tullut ajatuksiin eli no hätä! Muistan jostain lukeneeni, että kivekset laskeutuu vasta hiukan ennen syntymää eli tässä vaiheessa niitä ei ultrassa kyllä näy vaan se on lähinnä se pili, joka siellä lilluu, kun joku sitä mietti.

Se olin minä, joka tilasin tukivyön netistä. Kyseessä on siis SI-tukivyö, joka liittyy yliliikkuvien nikamien tukemiseen eikä niinkään vatsan tukemiseen. Eli riippuu ihan siitä, mitä tukea tarvitsee. Niitä raskausmahan tukemiseen liittyviä vöitä on ainakin Anita-merkkisiä ja aika paljon varmaan myynnissä ihan vaikka Huuto.netissäkin. Toi SI-tukivyö maksoi jenkkisivustolla vaan noin 20 euroa plus postikulut ja tuli aika nopeastikin! Kumpaa olette saaneet lainaan välinevarastolta?

Eilen käytiin tilaamassa ne Teutonian Spirit-vaunutkin! Luvattiin hakea ne sitten helmikuun loppuun mennessä. Runsaudenpulaa oli ilmassa, kun värivaihtoehtoja ja koppavaihtoehtoja on niin mielettömät määrät, ettei meinaa osata päättää. Mutta nyt on valinnat tehty ja niillä mennään.

Hyvää viikonloppua kaikille!

- Noomi 19+3 -

Vierailija
98/230 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana kun on lumi pysyyt maassa jo usean päivän, toivottavasti ei sula pois.

onnea kaikille rakenneultrauutisista. sukupuoli asia on mietityttänyt täälläkin. minulla on aivan ihana poika. äidin apulainen. ja kaikki on pojalle jo valmiina joten en ole ollenkaan pettynyt vaikka poika tulee, onkin poikaolo. mutta kyllä se aina tuolla takaraivossa piilee tyttöhaave :)

vointi on hyvä. maha on iso ja kauhistuttaa että kuinka iso olen kun on viimeiset viikot. rakenne vasta parin viikon päästä. kärsivällisyyttä...

mutta nyt aamupalalle.

EsteriArmas 19+1

99/230 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan meni taas viikko kiireellä ja toisaalta hyvä niin, kuluu aika nopeaa ja äitiyslomakin kokoa ajan lähempänä =)

onnittelut kaikille, jotka olivat käyneet jo rakenneultrassa, ihana lukea aina ultra kuulumisia.

Tukivöistä ollut puhetta. Minulla oli viimeisimmässä raskaudessa myöskin sellainen valkoinen pehmeä, joka tuki kuitenkin alamahaa, merkiksi muistelisin myöskin carrivel, niinkuin joku täällä jo mainitsikin. Itse olin siihen tyytyväinen ja minulla tuki juri sen mitä tarvitsikin. Saa nähdä miten nyt menee kun selkä alkanu jo jonkin verran vihoitella....

Sukupuolista myös ollut keskustelua ja kyllähän sitä yleensä toivoo jompaa kumpaa ja uskon, että se voi alkuun olla pettymyskin, mutta nopeasti ajatukseen varmaan tottuu ja ihania ovat kummatkin, tytöt ja pojat. Meillä tosiaan on ennestään 2 tyttöä ja 1 poika ja nyt itsellä on aika vahvasti poikaolo, mutta kumpikin yhtä tervetulleita. Poika tosin tasoittaisi kivasti ;)

Minulla oli tosiaan sitä vuotoa ja ja aika runsaana vielä koko sen maanantaina, sitten alkoi pikkuhiljaa loppumaan, mutta tiputteli vielä keskiviikkonakin. Nyt seuraan rilannetta ja jos vielä alkaa vuotamaan niin varaan ajan yksityiselle lääkärille kyllä.

Huolta pikkuisen on keventänyt se, että tällä viikolla tuntunut muuta hennon hento liike, eli vatsassa kuitenkin tunnutaan voivan hyvin vuodoista huolimatta.

Mutta nyt taasen siivoushommiin.

-mimmuli&papu- rv.16+5

Vierailija
100/230 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa aikani kuluksi kirjoittelemaan..

Laitoin tänään viimeiset asuntohakemukset netissä vireille ja nyt sit odotellaan milloin asunto tulee. Jännittää, ehkä tavallaan pelottaakin, että mistäköhän asunnon saan, että entä jos en sitten tykkää ollenkaan. :/ tottakai itse valitsin alueet, joista asuntoa haen, mutta silti. Kun kyllä niitä haettavia alueita kannattaa olla useampi kun pari.. Hmm. Tietääkö kukaan, että miten Helsingin Kaupungilla on, että jos mulle tarjotaan asuntoa, mutten haluaisikaan muuttaa siihen, niin pysynkö jonossa edelleen alkupäässä vai putoanko listalla, koska en ole ottanut minulle tarjottua asuntoa? No juu, nyt voi vaan jännäillä miten käy. Laitoin viimeiseksi muuttopäivämääräksi helmikuun lopun, että on tässä 3.5kk aikaa. (:

Paljon on ollut keskustelua vauvan sukupuolesta. Tottakai sitä toivoo, et sieltä tulis terve pikkunen, mut kyl tyttöä kuitenkin toivon enemmän.. Itsellä kun ei ole edes veljeä, niin osaisinko edes olla pojan kanssa. No heh, joo kyllä sitä osaa olla. Tällä hetkellä sekä mulla, että mun toisella puoliskolla on ajatus, et masussa olisi tyttö, mutta saa nähdä. (: tyttöä varsinkin tulevan isin vanhemmat odottavat, kun ovat saaneet neljä lasta, kaikki poikia. :D

Tuli postissakin lappu, et ultra-aikaa siirrettiin päivällä. Eli vielä reilu 2 viikkoa sinne. Sit toiv. saadaan tietää sukupuoli ja muutenkin miten meidän pieni voi. Sydän.

Liikkeitä odotellaan!

Me ja Murmeli rv 17+4