Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN HANIT marraskuu**

Kommentit (230)

Vierailija
61/230 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ellu+minille selvennystä alkoholiasiassa. Samanlainen käsitys minullekin on jäänyt, että yksi annos ei vahingoita vauvaa. Tabulta aiheesta keskustelu Suomessa vaikuttaa. Se yksi annos kun voi tarkoittaa eri ihmisille eri asioita.

Tänään sitten kävin hakemassa SI-rokotteen, koska punnitsin riskejä ja loppuvuodesta matkustan ulkomaille. Rokottaja kuitenkin kysyi, miksi olen tullut hakemaan rokotetta. Sanoin että sitä on suositeltu ja hän vain totesi kireästi, että eihän sitä koskaan tiedä riskeistä, kun kerran ensimmäistä kertaa annetaan. Tarkisti vielä, että otatko vai et.

Epävarmuus jäi kaihertamaan mieleeni, mutta tähän saanee tottua. Toivon, etten tehnyt virhettä ja kotona vuodatin pari kyyneltä. Pää kylmänä tästä eteenpäin, nyt kun valinta on tehty.

Rokottajillakin voi vastuu painaa, jos käy miettimään, että jotain ilmenee myöhemmin ja muistelee, kuinka monelle antoi kohtalokkaan piikin. Päätös ei ole kuitenkaan odottajillekaan helppo, joten jonkinlainen yhtenäinen ammattilaisnäkemys olisi toivottavaa. No, ristiriidat kuuluvat elämään ja tämänhetken parhaan tietämyksen mukaan toimitaan.

Matilda-Alexandralle ja muille huolehtijoille: asioilla on tapana järjestyä. Yllätyin itsekin sitä, kuinka yhtäkkiä jokin tunnetila kaappaa valtaansa, viha jotakuta ystävää kohtaa, ärtymys tai surumielisyys. Ajattelen, että se johtuu hormoneista ja menee kohta ohi. Kai se on normaalia tunnetreeniä, joka valmistaa vauvasta huolehtimiseen?

Pomppu rv 18

Vierailija
62/230 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Isäinpäivä oli ja meni, esikoinen oli tehnyt pväkodissa kortin, lahjaa ei ollut kun en päässyt sellasta hankkimaan... (Tekosyy??)

Tänään olin neuvolassa tokaa kertaa, wuhuu! Siellä se pieni sydän jumpsutti, ihanaa! Syke oli 146. Oma verenpaine (120/71) ja hemoglobiini (135) ok, tosin olen syönyt rautatabletteja jo yli kuukauden, kun oli sellainen olo että vois olla alhainen... Seuraavan ajan sain jo joulukuun puolväliin eli vain 5 vkoa tulee nyt väliä.

Tsemppiä kaikille sairastaville ja muiden murheiden kanssa painiville. On luonnollista miettiä tulevaa, vaikka miten villein skenaarioin, tässä vaiheessa. Itse olen myös herkempi kuin muutoin, itku tulee aika iisisti. Täällä kirjoitettiin siitä, että on aina pystynyt kontrolloimaan elämäänsä (olen taas vätys enkä avaa toista selainta luntatakseni nimimerkkiä). Sama täällä. Mut jotenkin oon oppinu antamaan kontrollia myös muille, siis miehelle lähinnä. Ja lapsi on osoittanut sen, että vaikka kuinka haluaisin niin en voi kaikkiin asioihin vaikuttaa.

Mulle on tullut 2+, tykkäsin kyl siitä lehdestä. Täytyy funtsia, että jos tilais taas jonkun, jos on hyviä tarjouksia :-)

Jaa, nyt täytyy taas alkaa teeskentelemään töitä tekevää..

Miukkis 16+0 (lunttasin neuvolakortista...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/230 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä kuin muutkin, eli käsittääkseni alkoholi kategorisesti kielletty kaikilta, koska yksi annos voi olla 12 cl viiniä tai kossupullo. Ekassa raskaudessa otin kuoharin jos tarjolla ja juhlissa ruoan kanssa lasin punkkua. Nyt olen silti päättänyt olla ottamatta mitään. Toistaiseksi päätös pitänyt, katotaan kun ekat pikkujoulut parin vkon päästä...

T: Miukkis

Vierailija
64/230 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikainfluenssa piikki otettu torstaina ja käsi tuli kipeäksi. Varmaankin hyvä päätös. lapsille ajattelin ottaa myös nyt keskiviikkona. mikä sitten hyvä päätös ja mikä ei.

Nyt ollaan koko perhe pikku flunssassa tuskin sitä pahempaa on, lapsilla vähän lämpöä. toisaalta tyhmää kun lapsia ei testata et onko piikki sittenkin turhaa, tiedä sitä. täällä ei kovaa epidemiaa ole vielä ainakaan tietoon tullut.

Viimeksi kuin kirjoittelin meillä oli pojalla vatsatautia mutta eipä tarttunut muihin, onneksi.ihme kyllä kun yleensä molemmat lapset taudin saa.

Alkoholista ollut puhetta... ekassa raskaudessa otin joskus yhden siiderin max kerran kuussa ja toisessa otin yhden ainoan kerran ja silloin otin 2 siideriä baarissa, oltiin työmatkalla silloin. nyt en ole vielä yhtäkään juonut ja katsotaan meinaanko juodakkaan, ehkä helmikuussa kun miehen 30-vuotis synttärikemut. ja en voi ymmärtää ihmistä joka juo humalaan odotusaikana!

VOIMIA sikainfluenssaa sairastaville ja perheen jäsenille. Toisaalta niin uusi juttu ettei tiedetä mikä on tauti todellisuudessaan. jotenkiin pelottaa ja jotenkin ajattelee että huuhaata koko pelottelu ja tauti.

Isänpäivä meni hyvin, mies sai nukkua pitkään(tosin nukkuu todella usein ettei harvinaista meidän isälle)tehtiin lasten kanssa erillainen ja isompi aamupala, käytiin mummulassa jossa oli kakkua tarjolla ja tein miehen lempiruokaa. ollaan todettu että käydään ulkona syömässä muulloin kuin isän/äitienpäivänä kun lasten kanssa kivempi mennä kuin vähemmän ihmisiä ja nautitaan näin koko perhe enemmän.

neuvolassa olin torstaina ja painoa tullut nyt 10 kg. hui mikä määrä kuin aikaisemmista näihin viikkoihin mennessä ei ole tullut yhtään. no painon nousu on osaksi turvotusta ja suurin syy tähän että laihdutin 10 kg ennen raskautta ja elimistö ei olisi ollut valmis vielä raskauteen vaan olisi tarvinnut odotella jonkin aikaa ennen kuin valmis taas uuteen muutokseen, näin se täti selitteli. no itse huomaan kyllä että painoa ei ole muualle tullut kuin vatsaan, rintoihin ja pientä turvotusta jaloissa. huomaa hyvin kun lähti se 10 kg pois että sai ostaa pienempiä vaatteita ja osasta vaatteista tuli löysiä ja niin on nytkin paitsi tuosta vatsasta kiristää, joka onneksi kuuluu asiaan. ja syön nykyään kevyemmin kun sitä painoa sain alas ja pidettyä kesänkin.(kesällä en halunnut pudottaa painoa vaan pidin huolen ettei nouse ja piti jatkaa syksyllä pudotusta mutta toisin kävi, 25 kg tavoite oli ns pikku hiljaa itseään kiusaamatta nälän kanssa)Niin ja olen nyt jo 4 viikkoa käynyt bodypumpissa ja lenkillä käyn aina kun jaksan, lasten kanssa ulkoillaan lähes päivittäin niin tulee liikuntaa siinäkin. Ja meillä on koira, 8-vuotias pk mäyris joka ulkoilee itsekseen pihalla, laiska lenkkikaveri vaikka ikäisekseen muuten kunnossa. Käydään kyllä kävelyllä mut se on sit max 2 km. no nuorenapoikana jaksoi kevysti 10 km mutta ei enää vuosiin ole jaksanut.

mitäs vielä... ai niin tänään pääsen hierojalle. käyn kerran kuussa kun sain niin kovan pelästksen kun menin ihan jumiin kun poika oli puolivuotias ja meinasi tippua sen vuoksi ja kun niskat niin jumissa menin myöskin kokonaan jumiin, pyörrytti, oksensin ja tuntui että elämä loppuu ja makasin vaan sängyllä tähden kuvat silmissä. nyt en uskalla ottaa sellaista riskiä enää että äidin niskat jumissa ja muut kärsii.

Ihanaperhe 16+1?

Vierailija
65/230 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku täällä puhui tuosta rokotteesta ja että oliko oikea päätös jne. itsekki mietin ja mietin ja niin monen ihmisen kanssa juttelin ja päädyin ottamaan rokotteen. esikolleni pitänee antaa rokote kun hoidon aloittaa niin hirvittää jos hän saa taudin ja mä joudun olemaan töistä pois tai jopa jäämään jälleen kodinhoitotuelle. Kokeilen nyt ensviikosta lähtien työelämään että kestääkö mun raskaus tehdä työtä vai ei ja tuleeko lääkäriltä kielto.

maha kipuja eilisestä asti mut keskiviikkona neuvola ja tytön rokotus.

Itse en ole juonut näissä molemmissa raskauksissa yhtää alkoholia en edes punaviiniä tms ole koskaan maistanut lienee ennakkoluuloja et se maistuisi pahalta ja muutenki minun ruokavalio allergia/sairaus rajoittaa syömisiäni.

Mutta nyt syömään ja sitten lähtis vähän lenkille esikon ja koiran kera. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

odottava_äiti + ppikkuinen 16+3

Vierailija
66/230 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan saikkarilla tämä vko murtuneen kylkiluun takia....täytyy koittaa ahertaa jotain kirjallisia koulujuttuja, kun ei oikein muutakaan voi tehdä.

Raskauksien aikana en ole ikinä käyttänyt yhtään alkoholia, mutta en usko että lasillisesta punaviiniä tms silloin tällöin haittaa ole..jokainen tekee tavallaan.

Kuumeisesti odottelen neuvolaa, johon on kaksi vkoa aikaa. Tuntuu ettei aika kulu ollenkaan eteenpäin :(

tulisi edes lunta, että olisi valoisampaa...päivälläkin saa pitää valoja päällä, kun kovin vaan on pimeää koko ajan.

kolmasunelma 15+5

Vierailija
67/230 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kävin tänään jopa toista kertaa neuvolassa (niinkuin sinäkin miukkis07 nähtävästi) ja pääsin kuulemaan sydänäänet ekaa kertaa. Melko kauan niitä sai hakea, kun pieni aina livahti alta pois, mutta voi että, sieltä se sit löyty, ja sydän löi 149krt/min. Liikkeistä ++, potki kovasti ja muutenkin liikuskeli. Nyt vaan kun itse vielä tuntisi liikkeet! :) hemoglobiini oli 130, noussut rautakuurin ansiosta! Itselle oli painoa tullut yhdeksässä viikossa 1,6kg että hyvähyvä.

Seuraava aika on reilun viiden viikon kuluttua, eli ei tule yhtä pitkää väliä kuin oli nyt ekan ja tokan neuvolan välillä. Jeejee.

Kaikinpuolin on huojentunut olo, kun odotin jännityksellä, että kuuluuko ne sydänäänet vai ei. Mutta nyt on kaikki hyvin ja voin olla hyvin mielin ^^

Hyviä vointeja kaikille.

Me ja murmeli rv 16+6

68/230 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta viikkoa taasen.Ihanaa kun huhtikuisilla käy keskustelu näin vilkkaana täällä.

tytsä90: Onnittelut sydänäänten kuulumisesta, se on kyllä mahtava tunne kuulla kuinka sydän siellä pikkuisella jumpsuttaa.

Alkoholi puhuttanut näköjään tässä ja itse olen kanssa sitä mieltä ettei lasillesta viiniä silloin tällöin varmaan ole haittaa, mutta itse en ole raskauksien aikana ottanut alkoholia kun ei ole yhtään tehnyt mieli.

Turvotukseen joku kyseli helpostusta. Itselläni ei muuta tietoa ole kuin juurikin tämä, että jalkoja ylös ja tukisukat ja olen myös kuullut, että ananas poistaisi turvotusta.

Ja sitten taas omaan napaan...Eli minullahan oli tässä raskaudessa epämääräisiä vuotoja viikolle 7 asti ja sitten ne loppuivat, no eilen illalla kävin veskissä ennen sänkyyn menoa ja verta hulahti taas ihan kunnolla. Soitin päivystykseen ja käskivät mennä aamulla näytille. Verinen vuoto ei ollut uurta ja aamulla alkoi muuttu kirkkaasta rusehtavaksi. Menin kuitenkin näytille ja ultralla katseltiin että kaikki hyvin ja mitään syytä ei vuodolle löytynyt. Nyt odotellaan vielä parit testit ettei ole tulehdusta.

Luulin sitten käynnin jälkeen, että kaikki olisi ok ja vuoto ohi vaan kuinkas kävi, kotiin tullessa vuoto alkoi uudestaan ja jonkin verran runsaampana sisältäen muutaman hyytymän. Nyt sitten odotellaan, että loppuuko vuoto ja runsaantuuko. Mikäli ei iltaan mennessä ole yhtään rauhoittunut täytynee mennä uudetaan näytille.

Harmittaa ja pelottaa, vaikka ultrassa vauva kunnossa ja oli muuten kirinyt itsensä kasvussa 3 päivää viikoja suuremmaksi. Lääkärin kohtelusta jäi harmittamaan se, että kovin kiireellä touhotti ja kun pääsin huoneeseen, niin ensimmöäisenä kysyi, että onko klamydia testi tehty ja tuntui kuin se olisi ollut perusolettamus, että minulla on klamydia, no sitten kun selvisi että tuo testi on ollut negatiivinen syyskuussa niin alkoi heti mainita painosta ja varmisti että olen menossa sokerirasitukseen.

Ok ymmärrän että nuo ovat tärkeitä asioita, mutta tuli sellainen tunne etten ole "oikeanlainen" odottaja.

Noh tulipahan paapatusta. Edelleen kaikille hyvää viikkoa ja koitetaan pysyä terveinä.

-mimmuli&papu- rv16+0

Vierailija
69/230 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote täälläkin haettu perjantaina. Oireina vain käsi vähän kipeä ja pientä pääkipua,mutta ei mitään suurempaa. Itse ainakin yritän olla rokotus asiaa kummemmin ressaamatta se on nyt otettu eikä mieltä voi enää muuttaa. Ja jos jotain tulee on se sitten niin tarkoitettu eipä tässä muuten auta ajatella. Olen muutenkin niin kovasti välillä ressannu onko vauva varmasti hengissä ja kaikki ok niin ajattelin, että nyt täytyy alkaa relata ja nauttia olostaan ja odotella ensimmäisiä liikkeitä:)

Alkoholista oli puhetta niin itse en raskauden aikana ota, mutta en toki tuomitse ketään joka joskus yhden ottaa. Itsellä toki sekin helpottaa etten muutenkaan juo viiniä tms.ruuan kanssa niin ei sitten siitä tule ongelmaa. Eikä kyllä yhtään ole tehnyt mieli mitää juoda niin ei onneksi tarvikkaa:)

Ja vauva-lehdestä puhetta oli kans niin tilasin itselle kun ostin viime kuun numeron niin siinä oli tarjous ,että saa hoitolaukun tai jonku sellasen kantojutun kaupan päälle. 12kk tilasin hintaa en nyt muista ja sen kantojutun valitsin se varmaan sit tulee ku laskut tai eka lasku maksettu.Ja tänään siis tuli eka numero ja sitä innolla luettu:)eipä tänne kummempaa ensi viikon torstain neuvolaa odotellessa:)

have 16+0

Vierailija
70/230 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mimmuli2010: Tosi ikävää tuollainen epävarmuus ja huoli pienestä. =( Toivottavasti kaikki jatkuu edelleenkin hyvin!

Joku kyseli ruokahimoista. Alkuraskauden pahoinvoinnin aikana himoitsin Grandi cola -mehujäätä. Mistään muusta ei tullut niin hyvä olo ja mieli.=) Nyt viime aikoina on viinirypäleet olleet pop. Menee varmaan kilo viikossa, nyt alkaa tuo helpottaa. Glögiä en ole ikinä juonut niin paljon kuin jo nyt tähän mennessä. Että onhan noita jotain, ei tosin mitään eriskummallisia.=)

Omaa napaa lisää: Ostettiin sitten vaunut. Vähän mietityttää, että oliko aivan liian aikaista, mutta sattui meitä miellyttävät ja kohtuuhintaiset, niin tilattiin sitten. Eli käytetyt (-05, yhdellä lapsella olleet) Emmaljunga Edget on matkahuollossa tulossa. Todella kivan väriset, mustavihreät. Lisäksi on hierottu kauppoja hoitotasosta, kun meidän kaksioon ei viitti hoitopöytää ottaa.

Onko muut tehneet hankintoja vauvalle?

Parisuhteesta joku sanoi, Tipzuli (tai jotain sellaista) taisi olla. Itselläkin meinaa välillä usko mieheen loppua, ei tosin työasioissa, koska meillä hän taas tuo leivän pöytään, kun itse opiskelen. Mutta pienemmissä jutuissa yritän kovasti koulia. Vaatteet on aina missä sattuu ja häntä jää kaapin ovien väliin. =) Mutta kun oikeasta narusta vetää, niin kyllä se siitä. =) Ja yritetään muistaa välillä tehdä jotain erikoista, että pysyis virta meidän välillä.

Illan jatkoja!

-Orkidea ja Kuutti 18+4-

Vierailija
71/230 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmuli ilmaisi hyvin tuon mitä olen miettinyt itsekin, en ole sellainen oikeanlainen odottaja. Tuntuu että neuvolassa koitetaan kaikki ahtaa siihen samaan muottiin kun ei se vaan mene niin. Me ollaan kaikki eri kokoisia ja painonnousua tulee kaikilla eri tavalla. Mulla tuli ekassa raskaudessa 18kg ja söin tosi terveellisesti, nyt tuntuu etten jaksa olla ihan niin tarkkana jos sitä painoa joka tapauksessa tulee taas enemmän kuin pitäisi.

Ruokahimoja on vaihtelevasti. Mulle maistuis pizza ja sipsit kyllä, mutta en oo antanu periks tuolle himolle. Viinirypäleet, kylmä maito, kylmä ananas ja voileivät joissa on salaatit, paprikat ja kinkku/kalkkunaleikkelettä siivu.. mmm.. iltapala aika alkaa ollakin.=)

Meilläki on jo vaunut. Ostin noin kuukausi sitten tuplat käytettynä ja ne odottaa käyttöön pääsyä. Muuta en oo hankkinut varsinaisesti vauvalle, oma huone tulee ja siellä on jo lipaston laatikoissa joitain pojan vanhoja pikkuvaatteita odottamassa pesua lähempänä syntymää. :) Voi hypistellä välillä.

Mutta nyt iltapalalle, koneestakin loppuu akku ihan just.

Omppulin äiti rv 17+2

Vierailija
72/230 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankinnoista oli puhetta...itse ostin n. 3 vkoa sitten vaunut käytettynä, kun sain ihan uudenveroiset ja edullisesti. Muutaman tuttipullon olen ostanut ja muutamia pieniä vaatteita olen saanut ja muutaman ostanut. En ole niitä edes vielä pessyt, onhan sitten jotain tekemistä kun äippäloma alkaa. eipä sen enempää hankintoja ole vielä. Noiden vaatteiden ostoa meinaan siirtää tonne joulukuulle, jos saisi tietää vauvan sukupuolen niin olisi sitten kivempi ostaa ihan tietyn värisiä.

kolmasunelma 15+6

Vierailija
73/230 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas...

Kaikki on odotuksessani hyvin vaikka jälleen vierähti aikaa kun viimeksi kirjoittelin.

Meillä esikoinen (3-v) muutti juuri äskettäin omaan huoneeseensa nukkumaan!!! Mikä lottovoitto, kun takana on pitkään kestänyt koliikki vauvana ja sitten erilaisia univaikeuksia... Ja nyt nukkuu lähes aina siis ehjät yöt omassa huoneessaan, tosin alussa oli aikas rikkonaisia öitä ja musta tuntui, et nukuin jo seisaaltani kun kävelin omaan sänkyy.

Ihanaa kun meitä täällä näin paljon! :)

Onneksi aika moni muukin on jo jotain hankintoja tehnyt! Me tilattiin kanssa jo vaunut ja ostettiin turvakaukalo, kun esikoisen vanhat oli pakko aiemmin myydä pois, ja suht uutena niintä kun vielä hyvin saakin!

Me ostettiin Emmaljungan Cerox 2.0 ja niihin quadrolift sekä paksu jalkapeite.

Halusin nyt ehdottomasti Emmaljungat, kun tytöllä on ollut käytössä reilu 1,5 vuotta Emmaljungan Scooterit ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä merkkiin! Esikoisen vaunut oli Brion Novat´+ kovakantokoppa, ja itse en ollut henk.koht kovin tyytyväinen tuohon kovaan koppaan.

Mulla rakenne ultra ensivkolla!! Ihanaa nähdä jälleen pikkuinen!!!! :)

Mä kävin kanssa hakemassa sen sikainfluenssarokotuksen viime torstaina... johan oli jonotus... Ja tyttö myös sai, kun kuuluu riskiryhmään.

Mulla oli käsi kipeä vielä eilen ja tytöllä jalka oli tosi kipeä, ei pystynyt kävelemään ja hänelle nousi kuume ja muutenkin lieviä flunssan oireita.

Mutta onko kukaan ymmärtänyt sitä rokotus +panadol juttua?

Kun oliko kenties samana iltana kun piikit oli saatu niin uutisissa, et panadol voi heikentää rokotteen tehoa. Itse otin illalla panadolia ja tytölle annoin ensin Pronaxenia ja sitten jonotin terveysneuvontaan, et voiko antaa panadolia... ja sanoivat et oikein hyvin!

Niin tiedä sitten????

Mutta tietääkö kukaan tarkemmin???

Johan oli omanapainen teksti, mutta kaikkille tasapuolisesti ihanaa odotuksen jatkoa :)

merili&möhkö 18 +6

Vierailija
74/230 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole tarve millekkään hankinnoilel tällä hetkellä ja varastossa on vauvan vaatteita että ens keväänä otettava esille vaatteet ja pestä, sekä hoitopöytä, pinnasänky jne. mies on miettinyt että pitääkö tuplat hankkia mutta mietin ettei välttämättä tarvis kun esikko iso eli täyttää ens keväänä 3v. mutta jos meille tulee kolmas lyhyessä ajassa niin sitten tuplat on varmasti tarpeen.

mutta jos on poika niin vaatteita on varmaan jotain tarpeellista ostaa kun enimmäkseen tytön vaatteita löytyy sekä kiertovaatteita pojalle oleviakin löytyy. mutta odotellaan joulukuuta jolloin on rakenneultra et jospa selviää sukupuoli :)

nyt lähtis sinne lenkille kaupan kautta sit kotia ruuan tekoon.

odottava_äiti + pikkuinen 16+4

Vierailija
75/230 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eli, mulla oli se tänään vihdoin! Tunnin siinä makasin, vauva heilui niin paljon että lääkärin oli vaikea saada katsottua tarkasti varsinkin sydämen kaikki osat. Kaikki näytti olevan hyvin, ja hienosti oli pikkuinen kasvanut, pituus 16cm ja painoarvio 270g. Sukupuolikin näkyi ja selkeä poikahan siellä oli! Oltiin aika ällikällä lyötyjä sillä itse, kuin myöskin koko lähipiiri on jostain syystä ollut ihan varma että siellä on tyttö. En ole vielä vaatteita ostanut vauvalle mutta ihan pelkkiä tyttöjen vatteita on tullut kaupoissa katsottua, nyt en voi uskoa etten pääsekään ostamaan mekkoja! Mulle tuli ihan kauhea syyllisyydentunne siellä, koska ensimmäinen tuntemus oli kauhea pettymys. En arvannut että pettyisin niin kovasti. Mikä mua vaivaa, vauvahan oli terve!!Munhan pitäis varmaan hihkua, jee saan pojan, mutta ei vaan vielä ole sellanen olo. Vaikka tiedän että ihan tasan yhtä paljon rakastan tätä poikaa sitten, kuin että jos se olisi ollut tyttö. Kun lähdettiin autolle niin rupesin vielä itkemäänkin siinä että se haluaa leikkiä vaan roboteilla ja minä en tajua niistä mitään jne jne. Ja ajattelin olevani kauhea äiti myös.

Nyt oon ehtinyt 5 tuntia sulatella asiaa ja oon ehkä jo vähän ehtinyt totutella ajattelemaan tätä asiaa uudelta kantilta. Lähinnä taisin pelätä etten OSAA olla äiti pojalle. Oon itse jotenkin kovin naisellinen nainen niin tuntui että tytön kanssa pärjäisin muka paremmin. Mutta eiköhän tää tästä vielä iloksi muutu! Hirveän tarkat kuvat sain matkaan, se on jo niin ison vauvan näköinen, pyöreäposkinen ja söpö :) Ja sellanen pullea maha! Ekat sanat olikin kun näin sen että onpa läski :D

Nyt on mentävä, remonttihommat kutsuu!

Luna + poika rv 18+4

Vierailija
76/230 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna85, ONNEA pojasta :D! Pojathan on ihania ja parhaimmassa tapauksessa "helpompia" kuin tytöt, kato ne miesten putkiaivot ;D.. Onko tää nyt kolmas varmistettu poika?? Oliko kenelläkään tyttöä tulossa vielä?

merili, mäkin luin sen panadol-jutun ja käsitin, että nimenomaan lapsilla se voi heikentää rokotteen tehoa.. Mutta kai se ennemmin tarkoittaa sitä, että ei nyt anna montaa kertaa panadolia - että tuskin yhdestä tai kahdesta kerrasta on merkitystä?!

orkidea, edellisen keskenmenon takia päätin, että jos nyt vielä rakenneultrassa kaikki on hyvin niin sitten "saan" alkaa tehdä hankintoja.. Muutamia vaatteita olen ostanut..

mimmuli, zemppiä ja toivottavasti vuoto menee ohi - inhottavaa tollanen :/!

kolmasunelma, miten sä nyt kylkiluun olet murtanut? Voi ei, ei varmaan kauheen kivaa raskaana.. Voimia!

Pomppu, kauheeta miten sulle sanottiin rokotuksessa :O - kävittämätöntä! Ihan kun tässä ei raskaana olevat ois jo muutenkin huolissaan, että lisää vaan vettä kiukaalle.. Luota vain itseesi ja omaan päätökseesi :)

Hanna1983, mulla on kanssa jo jalat ihan turvonneet! Ja teen seisomatyötä, jossa liikun koko ajan - eli ei sekään auta, vaan nimenomaan pitäisi päästä vähän väliä istumaan ja nostamaan jalat ylös 15 minuutiksi! Se auttaa kuulemma.. Ja kait noita tukisukkiakin vois muuten itsekin kokeilla, mistä niitä saa? Anybody? Tosi inhottava tää turvotus, monet kengät ei enää mee jalkaan :/

Tipzuli ja matilda-aleksandra, ihanaa että tänne pystytte purkautua! Täällä on kaikki tunteet sallittuja! Mä itse uskon kohtaloon, että kaikki mitä tapahtuu on ennalta suunniteltu.. Välillä se on vaikeaa, mutta muuten pää sekoaa jos alkaa miettimään liikaa.. Kaikki järjestyy, nauttikaa raskaudestanne :)

Omaa napaa, meillä on esikoisella sikainfluenssa epäily :(! Sunnuntaina meni muutamassa tunnissa huonoon kuntoon ja kaikki oireet alkoi kuumeen nousun kera.. Eilen oli jo parempi ja tänään aamulla, kunnes päivällä alkoi taas tila huonontua.. Nyt on miehen kanssa lääkärissä, voi kun testaisivat sen niin tietäis varmuudella.. Sillee kun itsekin on kumminkin tässä tilassa.. Eikä sitten koko ajan taudin sahaillessa tarttis poikaa kiikuttaa lääkäriin, kun jos tietäis varmaksi ettei ole sitä niin antais levätä vaan rauhassa.. Mulla on rokotuksesta kulunut torstaina se maaginen 2vkoa, että saas nähdä..

Mutta positiivisempaa on se, että JEE torstaina on rakenneultra!! Ja tuo loppukuun toinen neuvolakäyntikin alkaa jopa lähentyäkin, ehkä kohta myös tuntuu siltä..

fantasy&hope rv20+4 = ultran mukaan

Vierailija
77/230 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko vielä mukaan tähän vilkkaaseen huhtikuun odottajien ketjuun?

Meillä LA 15.4., synnytyssairaalana NKL, asuinpaikka Espoo. Ja vauvoja masussa kaksin kappalein :)

Mukavaa lueskella samoilla viikoilla olevien kokemuksia! Itse en ole vielä vauvojen liikkeitä tuntenut, mikä vähän vaivaa mieltä. Istukan sijainti voi vaikuttaa asiaan, nimittäin toisen vauvan istukka sijaitsee kohdun etuseinämässä ja voi käsittääkseni heikentää liikkeiden tuntemista.

Monet täällä tuntuvat ottaneen sikapiikin. Minä päätin jättää ottamatta riskien pelossa, tosin saattaa olla että sairastinkin jo taudin. Olen ollut yli viikon flunssassa ja oireet tuntuvat täsmäävän sikaan. Kävin niin aikaisessa vaiheessa lekurissa, ettei kuumettakaan vielä ollut (vain yskä ja kipeet keuhkot), eikä silloin määrätty testiin. Nyt tietty harmittaa kun ei varmuudella tiedä onko taudin sairastanut vai ei. Huoli on siitäkin, miten tuo pitkä flunssa on vaikuttanut vauvoihin... Tuntisipa liikkeet niin rauhoittaisi vähän! Onneksi on reilun parin viikon päästä rakenneultra, niin sitten on taas viisaampi.

Odotuksen iloa meille kaikille!

T: Murmeli78 ja pikkuiset (17+6)

Vierailija
78/230 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastailuista sikalentsu-hätään.

Ei ole mitään oireita ollut, paitsi ehkä nyt vähän nuha ja parina iltana päänsärkyä.

Oletan kuitenkin johtuvan jostain muusta, lie se rokote tosiaan ainakin lieventänyt.

äitijaedvina, kirjoitti siitä että miettii onko masussa kaikki ok, kun painoakaan ei ole tullut... Mulla on ollut samat ajatukset. Jo muutaman viikon olo on ollut mitä parhain (melkein). Siis että ei pahoinvointia tms. Mikä aikaisemmin ilmoitti koko raskaudesta. Ensi perjantaina on ultra ja aika rakenneultraan olikin tullut kutsu(mies oli tietenkin jo viime viikolla pinonnut kirjeet alimmaiseksi lehtikoriin) ja odotetusti se on kuin onkin joulukuun alussa.. Eli hmmm. 3 viikkoa. JEEE!

Tosin en ole huolissani painon noususta tai nosemattomuudesta kun muutenkin on semmoinen 10kgN ylilasti mukana... Ei tarvitsisi hirmusti siis tullakaan. Maha sentään pyöristyy.

Paljon on puhetta myös tukisukista. Itse sain vinkin ostaa lentosukat/tukisukat jo rokotuksen yhteydessä. Jännittää kun menen työharjoitteluun paikkaan jossa suurin osa päivästä lienee seisoma työtä. Sukat on siis hommattu jo valmiiksi ihan Sokokselta eikä edes maksanut kuin n.9E. saa nähdä alkaako maha paisua kuin pullataikina ja täytyykö ennen joulua vielä miettiä myös tukivyötä, jos seisomatyö käy rankaksi selälle...

KEllään kokemuksia moisesta?

Lumisen ihanaa iltaa kaikille!

-Zaida 16+3

Vierailija
79/230 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Zaida! Kun kyselit tuosta tukivyöstä, niin mulla oli edellisessä raskaudessa käytössä 2 erilaista tukivyötä. Toinen mitä käytin noin vkolta 20 alkaen lähes aina oli sellainen kankainen pehmeä, mutta tukee hyvin juuri alamahaa eikä silti kovin "vahva" ...kääk tosi vaikea kuvailla, mutta on muistaakseni Carriwell-merkkinen, niitä saa mm. äitiysvaateliikeistä ja joistain lastentarvikeliikkeistä.

Ja sitten kun tein myös (ja edelleen) seisomatyötä niin töissä oli käytössä ihan "oikea tukivyö" sen ostin lastentarvikkeesta ja oli ainakin minulle ihan älyttömän tärkeä, aloin käyttää jostain noin vkosta 25 alkaen ja loppua kohden myös esim kauppareissuilla...

Nyt ostin tosiaan uuden sen "kevyen vyön" kun oli niin löytynyt esikoisesta ja olen alkanut jo nyt käyttää sitä. Kun olen tosi lyhyt ja maha alkaa jo todella kasvamaan...

merili&möhkö tasan 19

Vierailija
80/230 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa kertyy, kun täällä on näin aktiivista keskustelua!

Mulla tulee huomenna 2 vkoa sikarokotteesta. Tulin jo pelkästä rokotteesta jonkin verran kipeäksi, mutta pahempaa kuin siitä saatu nuha ja kurkkukipu oli kyllä käsikipu. Ihan kosketusarka käsi monta päivää, mutta onneksi takanapäin jo.

Perjantaina on luvassa rakenneultra ja sekös jännittää! Sydänäänet on kuulunu ainakin neuvolassa käydessä, mutta muuten on tietysti huolta siitä, onko kaikki kohdallaan. Luna, mulla on ihan samanlaisia ajatuksia vauvan sukupuoleen liittyen kuin sulla! Ja niistä ajatuksista kokee huonoa omaatuntoa, koska monet ihmettelee moista kovasti. Toiv. pe:na saadaan nyt kuitenkin tietoa sukupuolesta!

Vielä viime perjantaina tulin murehtineeksi sitä, ettei maha oo vielä oikein mitenkään vauvamahan näköinen, vaikka laskettuun aikaan on enää 5kk. Sunnuntaina se maha sitten pullahti ja seuraava ajatus olikin huoli siitä, että kuinka iso siitä oikein tulee. Kyllä tää ihmisen mieli on kummallinen! Mutta karvankasvusta on kirjotettu ja mulla on kasvanut mahan pintaan sellanen tasanen pikkukarva - oon varsinainen karhuemo.

Zaida mietti tukivyötä. Mulla on yliliikkuvuutta tuolla selkärangan alanikamissa, joka aiheuttaa selkäkipua tosi helposti tässä tilassa. Siksipä tilasin fyssarin suosituksesta SI-tukivyön, jonka pitäis auttaa. Nyt vaan odottelen postin kulkua. Se SI-tukivyö on sellanen kapea. Kaverilta sain taas sellasen Anita-raskaustukivyön, jossa on mahapussikin ja se on kai tueksi etenkin mahalle ja painopisteen muuttumisen myötä tuleville mahd. harmeille.

Ja vaunuista... me päädyttiin Teutonioihin. Kun on tuo koirakin niin haluan mahdollisimman helposti liikuteltavat ja kääntyilevät versiot, jotta ulkoileminen olis sitten mahd. helppoa ja huoletonta. Ja halusin myös sellaset, mitkä pelaa yhtä lailla asfaltilla kuin hiekkatielläkin, mutta jotka taittuu aika pieneen tilaan kasassa ollessaan. Ostetaan vaunut uutena ja tilausta ajateltiin tehdä heti, kun väriasiat + kovakoppa vs. pehmeä -probleemassa on tultu johonkin päätökseen.

Hyviä vointeja kaikille!

- Noomi 19+0 -