**HUHTIKUUN HANIT marraskuu**
Kommentit (230)
Tippu: minulla LA 24.4 ja sama sairaala tuo KYS, tiedä vaikka oltaisiin samoihin aikoihin siellä! :)
Tosiaan tuohon listaan voi minunkin kohdalle lisätä tuon synnytysairaalan KYS ja LA 24.4. ...
Onko kukaan seulontoihin osallistunut käynyt AFP-suomalaistyyppisen munuaistaudin seulonnoissa?
Itä -SUomessa kuulema yleinen ja toivotaan että raskaana olevat käyvät tuossa..?
No minulla on tuo lähete, mutta en kuolemaksenikaan muista että millä raskausviikoilla siellä piti käydä...?
Netistä löytyi 15-17... Kuulostaako tutulta?
Muistelin että suunnittelin ensi viikolla käyväni joten se olisikin se osuisikin tuohon väliin...
Siis ne raskaana olevat, jotak ovat osallistuneet seulontoihin. Ei toki pakoteta... :)
Heipparallaa täältäkin!
En ole paljoa kirjoitellut, kun ei ole mitään ihemitä ollut :). Possurokotteen otin jo viime viikon ke ja käsi ole kipeänä noin 3 päivää, vähän masu meni sekaisin, mutta ei muita oireita itse rokotteesta.
Tuplarattaista ollut kans puhetta ja meillä oli pakko hankkia toisen lapse kohdalla tuplat ja tuli kyllä tarpeeseen. Nyt olen myymässä X-adventuren megahyviä tuplia ja hinnaksi olen laittamassa 150 €, vaikka ne on täysin virheettömät, ei kulumajälkiä tms. Meillä ne yhdistelmät olleet käytössä noin 1,5 vuotta. OVH oli muistaakseni sellaiset 650€. Meillä ei vain ole säilytystilaa enää niille, kun on yksikköyhdistelmät,tuplamatkarattaat ja yksikkömatkarattaat :O. Tila vain säilytyspaikoista loppuu ja nyt tulee toiselle ja kolmannelle lapselle ikäeroa vajaat 2 vuotta, niin en pidä täällä maalla enää noita tuplayhdistelmiä välttämättöminä :).
Rakenneultraan ois vielä kolmisen viikkoa, puuh. Tuntuu pitkältä sen odotus taas ... Puuh puuh.
Nyt pitää mennä poikia viihdyttämään tonne :)
Mammaliini, pojat ja papu 16+3
Huomenta kaikille tasapuolisesti!!
Täällä on kans pidetty aika hiljaiseloa, ku aina ko oon tullu jotain kirjottaan, ni tökkiny vaan, ni ei oo sit jaksanu enää yrittää.
Täällä on liikkeitä tunnettu kans ja näin toisen odottajana uskoisin jo tietäväni sen suoli-pierun ja vauvan liikkeen eron.
Täällä kans yks koiran omistaja, tai oikeestan kahden koiran. Toinen 2 vuotias dreeveri ja toinen vajaa 2 vuotias noutaja, muttei kultainen =)
Novascotiannoutaja kyseessä siis.
Mut nyt on pakko mennä poitsua herättään ja hommaileen jotain.
Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!!!!
tollukka
Moro!
Huoh, tulis nyt se rakenneultra jo kohta pian... Tai neuvolakäynti, niin kuulis (toivottavasti) sydänääniä.
No juu. Olen nyt niin vätys, että en avaa toista selainta ja lunttaa sieltä, mutta joku kirjoitteli tuplista. Harmi, ettei olla samalla seudulla, täällä olis potentiaalinen ostaja :-) Onko ne sellaiset peräkkäin vai vierekkäin -malliset? Olen ehkä vähän miettinyt vierekkäin, mut toisaalta en osaa ajaa autoa = liikun julkisilla niin niiden vierekkäin olevien tunkeminen bussiin voi olla aika duuni. No, tässä vielä aikaa pohtia asiaa...
Mä oon kans mielestäni tuntenu liikkeitä jo jonkin aikaa. Esikoisesta tunsin viikolla 20 tms., joten nyt kyllä selkeesti aiemmin. Ja sit kamala paniikki, jos ei hetkeen tunnu mitään. Ikäänkuin "Tellervo" jaksais koko ajan siel polskia... Toivottavasti rakenneultras näkee sukupuolen :-)
Voi h..tti miks avasin ton suklaalevyn...
Vointeja kaikille ja välttäkää sikaa!
T: Miukkis & "Tellervo" jotain 16 kai
Minä moukka en ole kirjoitellut sitten kesän tänne ollenkaan.. väsymys, kiire ja kaikki muu yleinen touhotus olkoon syynä.. Oikeastaan vasta eilen tuli sellainen olo, että nyt voisi jaksaa kirjoittaa jotain. Kyllä ne opiskeluhommat nyt vaan rasittaa tuplasti tässä tilassa..kaamea syksy ollut ja joulua odotan ihan hirveästi, koska sitten helpottaa ja aloitan melkein jo mammalomailunkin kouluhommista :)
Alkuhuolestumisien ja tutkimusten jälkeen kaikki on mennyt raskauden kanssa hyvin.. Nyt alkaa viimeinkin masu kasvaa ja pyöristyä ja pahoinvointiakin on enää vain iltaisin jos olen uupunut. Viime päivien aikana ruokahalukin on alkanut kasvaa ja tuntuu todella, että joutuu syömään kahden edestä :D Painoa ei ole vielä juurikaan tullut ja ne pari kiloa on tainneet mennä suoraan tisseihin, huhhuh.
Rakenneultra on kolmen viikon kuluttua ja neuvola sitten joskus joulukuussa. Viimeksi jännitin neuvolassa sydänäänien kuuntelua, koska lekuri sanoi kohtuni olevan niin taaksepäinkallistunut, että sydänääniä ei välttämättä kuulu. Onneksi se sydän siellä kuitenkin jumpsutti!
Ihan ensiksi päivitän noita tietojani sen verran, että laskettuaika nyt hinattiin takaisin 8.4. lääkärin toimesta, eli sen voisi merkata uusiksi kohdalleni...
Sikainfluenssasta: Kävin ihan äsken ottamassa rokotteen ja nyt odottelen tuleeko lämpöä tai muuta oiretta. Käsi nyt varmasti tulee kipeeksi, mutta se ei ole niin vaarallista..
Fantasy: muistan huolesi kesältä! Ihanaa, että olet vielä mukana! Ja muitakin tuttuja nimimerkkejä täällä näkyy, kiva juttu:)
Vauvan liikkeistä: Minä tunsin jo parisen viikkoa sitten yhdessä ja samassa kohdassa masu outoa tunnetta, hipsutteluksi sen nimesin ja varovasti ajattelin, että saattaisi olla vauvan liikettä. Neuvolassa täti kuunteli sydänäänet samasta kohtaa ja kysyin sitten, että voisivatko ne tuntemukset olla liikkeitä ja täti sanoi, että ihan mahdollista (ja merkkasi korttiin kyllä liikkeiden kohdalle plussaa).. Nyt liikkeet tuntuvat jo muuallakin alavatsassa pehmeinä töytäisyinä ja ihan varmasti ovat muuta kuin suolenliikkumisia, tai sitten suolistoni on pahassa solmussa:D
Vaunuasiaa vielä: Olen kovasti katsellut erilaisia vaunuja ja ihastunut erityisesti Brion valikoimiin..Toinen hyvä vaihtoehto on Crescent Diva. Meillä on aika kovat vaatimukset vaunujen suhteen, koska esimerkiksi matkustetaan paljon junalla yms, koska emme omista autoa.. Täytyy joku päivä mennä katselemaan mitä kaupoista löytyy, tähän mennessä olen tutkinut vain netistä.. Josko sitten joulun jälkeen olisi hyviä alennusmyyntejä.....
Noniin, nyt hommiin, ettei ihan harakoille mene tämä päivä:)
Outii ja Juice 17+6
Mukavan aktiivisesti on tääkin kuukausi lähtenyt käyntiin pinon osalta :).
Kiva kuulla outii sustakin pitkästä aikaa, ja ihanaa että kaikki on hyvin! Selvästi huokuu sellainen helpottuneisuus kirjoituksestas :).
Vaunuista: meillä oli esikoisella Hartanin RX one yhdistelmärattaat ja ne otetaan käyttöön myös tälle seuraavalle. Hyvin palvelivat sen mitä niitä tarvitsi, ainoana ongelmana oli niiden mahtuminen auton peräkonttiin (mahtuivat nipinnapin). En sitten tiedä onko tuo vaunujen vai auton vika ;).
SI-rokotteen kävin ottamassa toissapäivänä. Käsi kipeytyi, mutta muuta oiretta en huomannut. Nyt vaan täytyy toivoa että se vaste ehtii kehittyä ennen kuin tauti iskee. Nyt on nimittäin possuflunssa levinnyt jo tänne pirkanmaallekin ihan kunnolla.
Hah, asiasta säärikarvoihin. Oon huomannut hauskan jutun, nimittäin minulla, jolla mm. säärikarvat kasvavat apinan lailla takaisin heti ajelun jälkeen, on säärikarvojen kasvu tyrehtynyt ja hidastunut todella huomattavasti :D Jee! (ihan niinkuin sillä nyt näin talvella hirveästi merkitystä olisi, mutta jee silti ;D). Hassua vaan tuollainen, mistä mahtanee johtua. Esikoisen odotusaikana muistan joidenkin puhuneen saman tapaista oman raskaudensa kohdalla, mutta itselläni tuolloin säärikarvojen kasvu oli täysin normaalia. En siis mitenkään tällä kertaa tarkkaillut tuota kasvua, yhtäkkiä vaan tajusin että hetkonen, missäs se sänki viipyy ;). Se karvoista.
Sain rakenneultra-ajan siirrettyä ja nyt se on 19.11, eli pari viikkoa pitäisi jaksaa vielä odottaa. Menispä aika äkkiä :).
Omanapaista tuli taas mutta nyt täytyy rientää lukemaan ja sitten koulunpenkille.
Hauskaa päivää kaikille!
Pampa rv 18+5
28.3.10 Wilukissa
1.4.10 fantasy------------------Kätilöopisto---------------Helsinki
1.4.10 iitu86--------------------KYS
1.4.10 kolmastoive2010
1.4.10 KissaNasunen--------OYS
2.4.10 Pampa------------------Tays
3.4.10 äitijaEdwina-----------Kätilöopisto
4.4.10 Sisu83------------------Seiks-----------------------E-P
4.4.10 Aurinko77--------------KYS
4.4.10 Nuppu2010-----------TYKS----------------------Lieto
5.4.10 kielo
5.4.10 emilia82----------------NKL/Kätilöopisto--------Helsinki
5.4.10 Veelamarja------------Tyks
5.4.10 Pauliina----------------Vaasa
6.4.10 minni1974--------------NKL------------------------Vantaa
6.4.10 Julia---------------------Etelä-Karjalan K-S---------Lappeenranta
7.4.10 tiuhtiviuhti80-----------K-HKS
7.4.10 heidie1
7.4.10 Noomi------------------Hyvinkää
7.4.10 merili-------------------Naistenklinikka
7.4.10 Hanna1983
8.4.10 kolmeko78------------Jorvi
8.4.10 Orkidea-----------------Pohjois-Karjalan K-S----Kontiolahti
9.4.10 VadelmaMama-------Tyks--------------------------Turku
9.4.10 Poquito Larva---------Raahe-----------------------Pyhäjoki
9.4.10 Luna85------------------Keskisuomen K-S-------Jyväskylä
9.4.10 pomppu-----------------Kätilöopisto---------------Espoo
10.4.10 Mariina88-------------TyKS
11.4.10 HeleneMaria---------K-Sks------------------------Jyväskylä
11.4.10 Sindy-------------------OYS--------------------------Oulu
11.4.10 Ellu+mini-------------Naistenklinikka------------Helsinki
12.4.10 Velmutar--------------MKS---------------------------Etelä-Savo
12.4.10 Poikavalta------------OYS---------------------------Pohjoispohjanmaa
12.4.10 Sinisini----------------Tays
12.4.10 Neptunus
13.4.10 LillaMyy83------------SeiKS-------------------------Etelä-Pohjanmaa
14.4.10 outii---------------------Tyks--------------------------Turku
14.4.10 matilda-aleksandra-
14.4.10 caretta-----------------TAYS--------------------------Lempäälä
14.4.10 MarjaPuu75----------TAYS
15.4.10 nyssykkä84
16.4.10 Ani82--------------------TYKS------------------------Turku
16.4.10 minapieni-------------OYS
16.4.10 Mammaliini-----------K-PSHP-----------------------Keski-pohjanmaa
16.4.10 Perhonen_81--------TAYS------------------------Tampere
16.4.10 Soikku80---------------TAYS
17.4.10 mustapantteri--------Jyväskylä---------------------Karstula
17.4.10 Nekkunen-------------OYS----------------------------Oulu
17.4.10 Omppulin äiti---------NKL----------------------------Helsinki
17.4.10 Saturnin---------------Naistenklinikka
18.4.10 iiris-74-----------------NKL/Kätilöopisto-----------Helsinki
18.4.10 Mimosa10
18.4.10 electric storm---------Seinäjoen K-S
18.4.10 Pola---------------------Jorvi--------------------------Espoo
18.4.10 miukkis07-------------NKL--------------------------Helsinki
20.4.10 Tytsä90-----------------NKL/kättäri-------------------Helsinki
22.4.10 dagger------------------Naistenklinikka-------------Vantaa
23.4.10 Odottava äiti----------OAS
23.4.10 marika79---------------kys-----------------------------Pohjois-savo
24.4.10 Zaida---------------------KYS
25.4.10 poika1v------------------Kätilöopisto
25.4.10 ihanaperhe------------Satakunnan K-S
26.4.10 mimmuli2010------- Kätilöopisto-------------------Helsinki
26.4.10 MaalisMuru
26.4.10 have
26.4 Minski-------seks----
27.4.10 natu
27.4.10 Jennu1-----------------HUS Lohja
28.4.10 KolmasUnelma-----Tyks
28.4.10 tollukka----------------OYS------------------------------Pohjois-pohjanmaa
28.4.10 KristaErika------------Jorvi-----------------------------Espoo
28.4.10 Tippu-------------------Kys
29.4.10 Brida-------------------Satakunnan K-S--------------Pori
30.4.10 Ronja
30.4.10 kaarnis2--------------TYKS---------------------------
Pystyisitkö "mammaliini"laittaan kuvat tuplista olisin kiinostunut?
s-posti:soikku80@hotmail.com
Käytiin tosiaan eilen ultrassa ja siellä ne kaverit hyväkuntoisina pyörivät ympyrää.Painoarvioksi lopulta saatiin n. 190g kummallekkin kun pariin kertaan tarkistettiin asiaa.Parin viikon päästä sit uudestaan ultraan .
Sikaifluenssa piikin ja influenssa piikin kävin maanantaina hakeen ,eikä minkäänlaisia oireita
minulle ole ainakaan viellä tullut
Soikku 16+5
Täällä tosiaan on nyt urakalla sairastettu. Lähes koko perheen on tauti kaatanut, mies enää terveiden kirjoissa. Yskällä kaikilla alkanut, sitten kova kuume, päänsärky, jkv kurkkukipua, lihassärkyä ym.
Itse sain rokotteen työni puolesta viime viikolla, mut eihän se tietenkään ehtinyt vaikuttaa kun tauti alkoi heti jyllätä kotona. Niinpä su alkoi mullakin yskä ja ma nousi kuume enkä kyllä oo näin sairas ollu pitkään aikaan. Tamiflu aloitettiin eilen. Tänään ei vissiin oo enää ollu kuumetta, mutta toiseen keuhkoon pistää aina välillä kun syvään hengittää, toivottavasti sinne ei oo kehittymässä mitään vakavaa!
Lapsille en ajatellut rokotteita enää pistättää, jospa tämä antais suojan ettei uudestaan sairastuta.
Ensimmäisessä raskaudessa tunsin ekat liikkeet muistaakseni n.18-19-viikolla ja sitten aina vähän aikaisemmin, viimeksi muistaakseni n. 16-viikolla ja nyt olenkin ollut huolissani kun mitään ei ole tuntunut. Kunnes pyhäiltana sain muutaman muksauksen aivan kuin viestiksi että hyvin täällä menee. :) Sen jälkeen en kyllä taas ole tuntenut mitään, huolettaa tosissaan et onko se hengissä kaiken tämän lääkityksen jälkeen.. Mut mitenpä lähdet tarkistuttamaan tilannetta mihinkään kun tauti päällä..
Meillä on muutaman vuoden ollut jotkut Emmaljungan vierekkäinistuttavat tuplarattaat, mallista ei hajuakaan ja onhan ne jo vähän kulahtaneet, mutta toimivat erinomaisesti ja ovat kyllä hyvä keksintö! Näin talvisaikaan on hyvä kun molemmat muksut saa peiteltyä lämpimästi sinne eikä toisen tarvi seistä kylmissään seisomalaudalla jos pitempää matkaa kävellään.
Tuohon listaan sen verran korjausta, että neuvolan kone antoi silloin meidän lasketuksi ajaksi 11.4. eikä sitä ultrassakaan muutettu, joten jos sen vois vaihtaa..
Mahtavaa että täällä on näin paljon odottavia mukana, on avartavaa lukea toisten kokemuksia kun kaikki kuitenkin olemme erilaisia ihmisiä! Monta kertaa olen käynyt täällä lukemassa kirjoituksianne mutten ole jaksanut kirjautua kommentoimaan.
Onnellista odotusta kaikille, nautitaan kauniista alkutalven päivistä!
Jospa täälläkin pian tervehdytään ja päästään ulkoilemaan. Mut nyt taas lepäämään..
täällä ei kummmempia....vauvan liikkeitä tuntuu välillä ja syödä saa parin tunnin välein, tosiaan tuntuu että kahden edestä..painoa on tullut jonkun verran, mutta onneksi lähtöpaino on suht alhainen, niin ei kauheeta huolta asiasta ainakaan vielä.
perjantain rokotusta kauhulla odottelen.
koirista on ollut juttua..meillä on 6 vuotias rotikka, jonka kanssa joutuu sitten ulkoilemaan.
Opiskelujaksamista kaikille jotka opiskelevat..itse opiskelen työn ohessa, joten rankkaahan tämä on...maaliskuulle asti pitäisi jaksaa puurtaa koulussa...helmikuun lopulla varmaan jään töistä pois, jos täytyy kesäloma pitää ennen äitisyslomaa...ihan hyvä, kun työni on kuitenkin aika raskasta.
kolmasunelma 15+0
Minski, olit uusi pinossamme varmaan niin tervetuloa :D - mä voin päivittää tietosi kyllä tuohon ensimmäiseen pinoommekin, sitähän voi päivittää vain se kuka on sen kopioinutkin viestiinsä...
Outii, kiva kun kirjoittelit pitkästä aikaa :D Ja ihanaa, että sinullakin on kaikki hyvin!
Poikavalta, voimia possuflunssaan - toivottavasti ei tule niitä jälkitauteja...
mimmuli2010, meillä on kiinanharjakoira, 9kk vanha :D
Tytsä90, ai sulla on toinen neuvola nyt jo :D - mä oon jo viikolla 23+3, kun mulla on toinen neuvola :O! Aika outoo! Ja mahaa mietit, mulla just noilla viikoilla tuntui samalta tai että maha ei kasvanut pariin viikkoon samalla tavalla... Mutta sen jälkeen on kasvanut ihan hirveesti ja nyt on aika iso jo eli ei varmasti huolta! Muutenkin naurattaa jotku väitteet että vaatteilla vois pitää salassa vkolle 20 asti ;D - juu en minä ainakaan, tällänen lyhytselkäinen 158 senttinen :)
Keskiviikkoja kaikille :D
fantasy rv19+5 = ultran mukaan ja saas nähdä mitä seuraavassa ultrassa käy, onko kasvanut lisää vai tasaantunut viralliseen laskettuun aikaan... Ei malta odottaa ensi viikon torstaita...
täällä ei mitään kummallista kuin väsymystä päivästä toiseen vaikka rautakuurilla ollut jo 3viikkoa. ensviikolla keskiviikkona neuvola :) ihanaa. ei jaksa enää odottaa.
masu ei oo kauhee iso pieni kumpu ja syön päivän mittaan vähä väliä.
täällä ei oo mitään epidemiaa tullut kun ei ainakaa oo kuullut mitään et olis mutta rokotteen olen saanut viime maanantaina.
nyt lähdettävä seuraamaan telkkaa vähäks aikaa sitten suihkun kautta nukkumaan.
odottava_ äiti 15+5
Fantasy, juttelit ettei sinulla ole ollut vielä toista neuvolakäyntiä, outoa. Mulla on ollut jo 2kpl, ja tokalla neuvolakäynnilla oli myös se lääkäri. Oon nyt 15+2. Seuraava neuvola on 17.10. Meillä neuvolat kk välein.
Rakenneultra olis vasta joulukuun alussa, ei malttais odottaa :)) Ja eilen tuli sairaalasta tietoa että joulukuun puolessa välissä joudun menemään tähystykseen ja papaan gynenpolille. Höh :( Tosin ehkä se on parempi että pitävät silmällä mun kohdunkaulaa, josta on jo kahdesti leikattu syövän esiasteet pois...
Sikainfluenssarokotteen sain maanantaina, ei tullut muita oireita kun pistokohta araksi.
Maha kasvaa ja lunta sataa, mitä odottava äiti voisi muuta toivoa ? :)
-Jennu1 15+2
Moi!
Vastaan fantasyn puolesta ;-)
jennu1: Helsinki säästää. Ekan neuvolakäynnin jälkeen toisen kerran pääsee noin viikolla 18 (aikaisintaan?). Itsekin hkiläisenä kiroan tätä, mut minkäs teet. Yhdelle kaverille oli sanottu, että ei se neuvolassa käyminen auta, jos sikiö sattuu kuolemaan. No juu, ei varmaan, mut eiköhän siellä seurata myös äidin terveydentilaa...
Lisäksi Helsingissä ollut aiemmin 3 lääkärintarkastusta, mutta nyt enää 2. Eli itse en ole vielä neuvolalääkäriä tavannut ja neuvolatädinkin vain kerran (tämän raskauden tiimoilta).
T: Miukkis & "Tellervo" rv 16 tai 17, ei muista...
Joku sanoi, että Helsingissä olisi toinen neuvola käynti aikaisintaan rv 18.. Itselläni on tuo toinen käynti rv 16+6, eikäpä siihen enää olekaan kuin neljä päivää! :)
Sikaflunssarokotetta en sitten käynytkään ottamassa, kun lapsen isän isä sanoi oman kantansa ja samoin oma äitini. Siispä nyt toivotaan, että jos tauti osuu kohdalle, niin en sairastaisi sitä kovin pahana. ^^
Mitäs muuta, tulin omalle mamille yöksi. :) Kovasti ollaan juteltu kaikenlaista ja kohta lähdetään kauppaan. Ulkona sataa lunta, aamulla oli tosi liukasta!
Ensi viikolla olis tarkoitus palauttaa opinnäytetyö, toivottavasti opekin sen kelpuuttaa. Hih.
Jeps, nyt lähdetään kauppaan.
Lumista päivää kaikille. :D
Me ja Murmeli rv 16+2
Sikalentsurokote otettu maanantaina, vielä vähän särkee kättä, mutta muuten ei kummempia. Täällä Pirkanmaalla on kunnon epidemia päällä, niin menin heti ekana mahdollisena päivänä hakemaan rokotteen.
Esikoisellekin olisi kiva saada rokote, mutta ei toivoa, täällä aloitetaan 23.11. rokotteet ja tytön päiväkodissa on nyt jo sikainfluenssaa. Rokote siis on aikaisintaan tehokas kuukauden päästä... ja silloin lie jo meidän päiväkodin tauti kiertänyt.
Neuvolakäynneistä: Tampereella periaatteessa kai myös kuukauden välein, mutta itse en ole ollut vielä kuin 1.9. neuvolassa ja 21.10. neuvolalääkärissä. Nyt siis 17 viikkoa täynnä. Seuraava käynti on 10.12., viikkoja silloin 22. Olisin kyllä päässyt aiemminkin, mutta mulla tulee raskausdiabeteksen takia äitipolikäynti marraskuussa, ja rakenneultrakin on marraskuun lopulla, niin tuntui ihan hullulta siihen vielä neuvolaakin ympätä. Ja olen minä sitä neuvolan tätiä tavannut kerran siinä joskus syyskuussakin kun hain verensokerimittarin lainaan. Minulla on taipumusta saada itselleni joku spesiaalistatus ihan pyytämättä jonkun epämääräisen ja olemattoman vaivan takia, joka diagnosoidaan vaikken haluaisikaan. Siksi pääsen/joudun sitte äitipolille ja ultraan ja ties minne kaiken aikaa...
Jotenkin näin tokakertalaisena tuntuu siltä, että ihan riittävä tuo kuukauden väli on ja myös tämä minun pidempi välini, mutta ensimmäisellä kerralla minusta tuo Helsingin systeemi, jossa mennään jo yli kuukauden väleillä olisi kyllä aika ikävä. Kyllä ekalla kerralla etenkin kaipaisi hiukan enemmän tukea ja tietoa! Miksei toisella ja kolmannellakin, jos on aiemmin ollut jotakin ongelmia!
No, nyt taas hetkeksi töiden pariin. Ihan motivaatio hukassa, lasken vain päiviä siihen kun pääsee pois töistä... (57 työpäivää :-D)
t
Sinisini rv 17+1
Siis mulla ei ole tähän mennessä kertaakaan tehnyt vaikeaa olla juomatta raskauden aikana mutta tänään meillä on firman saunailta ja voi jestas mikä punaviinin himo mulla iski tossa äsken kun laittauduin ja kuuntelin musiikkia!! Tosi turhauttavaa, en varmaan kauaa viitsi siellä pippaloissa olla kun kaikki muut juo kuitenkin... ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHHHHHHH!!!!
Piti vaan purkautua :)
Luna rv 17+6
Sinisini, ihana kun lasket jo työpäiviä :D
Luna, :D täällä onneksi saa purkautua ihan rauhassa, mistä vaan! Itse en tykkää yhtään punaviinistä, mutta voin kuvitella että se on sellanen juoma mitä voi tehdä mieli raskaudenkin aikana... Kun siinä on se maku, eikä vain humalahaku ;D! Itse juon vaan kaljaa/siideriä ja vaan silloin kun olen viihteellä, niin ei ole kertaakaan tehnyt mieli... Varmaan jos olisi tottunut juomaan esim. saunakaljan vois tehdä silloin mieli! Mä olin viimeviikolla duunibileissä ja piti lähteä ajoissa pois, kun ihmiset alko humaltua.. Tuli pelottava olo etttä joku kaatuu päälle :D
miukkis, juu tosiaan Helsingissä näin! Mutta kamalaa miten sun kaverille oltiin sanottu :O! Mua huolettaa mahdolliset muutokset pissassa tai veressä, koska mulla on vielä miinus veri... Sekä hemoglobiinin tilanteesta ei mitään hajua tai verenpaine... Onhan nääkin kaikki vaarallisia vauvalle, eli entä jos se kuolee siihen kun ei ole tutkittu... Tai sitten kun neuvolalääkäriä ei ole kun ties milloin, niin mitenköhän on kohdunsuun tilanne, kun on supistuksia ja särkyäkin jo... Että mitä jos nyt rehkii töissä vaikka pitäis olla esim. liikuntakiellossa... Kaikkea tällästä pyörii mielessä, kun tosiaan Helsinki säästää... Kaiken lisäksi, kun edellinen raskaus meni kesken niin ei oo helppoa...
fantasy rv19+6 =ultran mukaan
Joo, mäkin oon ton huomannut, että jos viestissään käyttää sydäntä, niin viesti ei tule perille. :/
Täällä tuli tänään täyteen rv 16. :) Monet tuntuvat olevan jo tosi paljon pidemmällä. Noo, mutta täytyy kyllä myöntää, että aika on mennyt tosi nopsaan, vastahan sitä plussattiin ja jännitettiin, että pysyykö masukki matkassa mukana sinne viikkoon 12 asti.
Nyt on viime päivinä tullut pieni pelko, että onhan kaikki kunnossa.. Pieni kun ei itsestään vielä ole ilmoitellut. En mielestäni ole tuntenut mitään, mutta eipä vielä täytyisikään tuntea. ^^ Ensi maanantaina on onneksi raskausajan JOPA TOINEN neuvola, niin pääsisi kuulemaan ne sydänäänet. Pelko vaan tullut, että entä jos sieltä ei kuuluisikaan mitään. :o No, parasta toivotaan. :) Luultavasti vaan turhaan stressaan.
Olen itse myös mielestäni tuntenut jo supistuksia.. Kai siis ihan normaaleja näinkin aikaisessa vaiheessa. Selvästi huomaa, että maha pingotttuu, vai onkos toi nyt se sana. Heh.
Huomenna vasta menossa ottamaan sikaflunssarokotetta, kun en sitten viime viikolla ehtinytkään. !
Maha varmaan on kasvanu, toisaalta viime päivinä on tuntunut siltä, että turvotus olisi laskenut, ja masu olisi jopa pienempi? En tiedä.
Noooh, eipä tässä muuta minulle. :) Hyviä odotteluja kaikille! :)
Me ja Murmeli rv 16, sydän.