Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN HANIT marraskuu**

Kommentit (230)

Vierailija
1/230 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin nyt meillekin uuden pinon marraskuulle niin päästään jatkamaan turinoitamme :D

Vois tässä kuun alussa kaikki katsastaa, että tiedot on pysyneet oikeina... Ettei ole mitään hävinnyt kopioinnin yhteydessä ;D

Ihanaa marraskuuta kaikille! Nyt pääsee taas shoppailee myös sunnuntaisin :)

fantasy rv19+2

2/230 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauhia, se tosiaan on jo marraskuu...Kyllä tuo aika vaan nopsaa menee. Äkkiä tuossa katsastin, että meitä huhtikuisia on kyllä hurja määrä, todellinen vauvabuumi vissiin menossa.

Kirpakka pakkassää on täällä pääkaupunkiseudullakin ja óikein mukava ilma oli koiran kanssa lenkkeillä.

tuota lokakuun pinoa tuossa silmäilin ja tuntuu että kaikki muut tuntevat jo vauvan liikeet, täällä niitä vielä odotellaan ja siksi kai olokin on niin epäuskoinen,että onko kaikki varmasti hyvin. No huomenna on tyttären neuvola ja ajattelin samalla pyytää, josko terkka kuuntelisi sydänäänet, niin oma olokin olisi rauhallisempi. Ultraan on kuitenkin vielä 4vkoa ja omaan neuvolaan varmaan 7vkoa.

Muuten vointi on ollut hyvä ja ruokavaliota olen pyrkinyt noudattamaan, jottei painoa ihan kamalasti kertyisi ja taitaapa minua odottaa heti tammikuussa tuo sokerirasitus koe...yöks!

Sikainfluenssa rokotteen otin tiistaina ja muuta oiretta ei siitä tullut,kuin julmetun kipeä käsivarsi pariksi päiväksi.

Fantasylla on kyllä hurjan paljon viikoja takana, alkaa puoliväli häämöttämään.

Hyvää alkanutta marraskuuta kaikille ja voikaahan hyvin kanssasisaret.

-mimmuli&papu- rv.14+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/230 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpakka pakkassää on täällä pääkaupunkiseudullakin ja óikein mukava ilma oli koiran kanssa lenkkeillä.

tuota lokakuun pinoa tuossa silmäilin ja tuntuu että kaikki muut tuntevat jo vauvan liikeet, täällä niitä vielä odotellaan ja siksi kai olokin on niin epäuskoinen,että onko kaikki varmasti hyvin.

Ihana on minustakin, että on ollut niin kaunis syksy! Muutaman vuoden olen Helsingissä asunut, ja aina aiemmin on ollut surkean ankean pimeää ja pilvistä. Pari vuotta sitten laskin aurinkoiset päivät syyskuun puolenvälin ja joulun välillä. Niitä oli kolme. Nyt on ollut ehkä kolme synkkää päivää! Jee! Koiran kanssa on tosiaan kivempi lenkkeillä auringonpaisteessa kuin kaatosateessa - vaikka koiran mielestä molemmat on yhtä kivoja. :)

Tuo ei siis ollut se otsikon mukainen ärsytys. Ärsytys tulee tässä. Teistähän aika monet jo tuntee sikiön liikkeet? Niin minäkin välillä! Noh, appiukkoni on gynekologi ja synnytyslääkäri, ja kun minulla nyt on tämä sikainfluenssa ja hän odottaa ekaa lapsenlastaan, niin soittelee nyt sitten minulle joka päivä varmistaakseen vointini. Ei siinä mitään. Tänään sanoi, että minäkin alan varmaan muutaman viikon päästä tuntemaan liikkeet. Sanoin, että kyllä minä hipaisuja olen tuntenut jo viikon verran. "Ei ne mitään sikiön liikkeitä ole, suolet siellä muljahtelee", oli vastaus. Minä yritin, että kyllä muutkin tuntee, eikä minulla ole suolia alavatsassa heti ihon alla. "Ei ne muutkaan mitään tunne, kohtu liikkuu ja sen myötä suoletkin vaihtaa paikkaa"

Hyvät kanssaodottajat! Onko meillä kaikilla vaan tosi urheilulliset suolet? Kyllä minä oon ainakin tuntenut ihan erilaisia juttuja kuin paksusuolessa liikkuvan pierun. Jälkeenpäin älysin, että ois pitänyt kysyä, montaako lasta appi on omassa mahassaan kantanut.

No niin, enää ei ärsytä. :) Huomenna neuvolaan! (Joka on tosin huijauksella saatu, kun muutettiin enkä ilmoittanut neuvolaan vielä... Ja muutenkin sen olis pitänyt olla vasta joulukuussa.)

Hyvää sunnuntaipäivää!

t. Ellu+mini rv. 17+1 (vai 17+0? Lasketaanko ne nollasta vai ykkösestä?)

Vierailija
4/230 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellaki hurjaa että marraskuu alkoi, kohta onkin joulukuu mutta joulua minä odotan kovasti ja neitiki odottaa niitä lahjoja :D

Odotan myös sitä kun joulukuussa on rakenneultra :)

nyt on hiivakuurikin ohi. MItähän tänää keksis ohjelmaa? mitä nyt tavallisia kotihommia varmaan mut ei muuten mitään.

oikein mukavaa sunnuntai päivää.

odottava_äiti& pikkuinen 15+2

Vierailija
5/230 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viikkoja 17 ja neljä päivää =D

Onko kellään alavatsan kipuja onko ne normaaleita tässä vaiheessa....? Vatsa tuntuu joskus kovalta ja herkältä =/

Vierailija
6/230 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensiksikin hyi minulle kun en koko viime kuussa kirjoittanut viestin viestiä! Nyt piti sitten tsempata heti kuun alussa, jos sitten tästä lörpöttelyinto lähtisi käyntiin :).

Syy kirjoittelemattomuuten on ollut hurja väsymys, päänsärky ja saamattomuus. Kaksi ensimmäistä vaivaa edelleen aika pahanakin välillä mutta eiköhän se tästä.

Ellu+mini: hah, ymmärrän ärsytyksesi täysin! Toi sun vastakommenttis appiukolle olis ollut aika hyvä ;D. Täälläkin liikkeitä tuntunut noin parisen viikkoa ja epäsäännöllisesti. Mielestäni kyllä tässä vaiheessa erotan suolipierut (:D) ja vauvan liikkeet (2. raskaus menossa).

Olen huomenna menossa ottaan SI-rokotteen ja kovasti kyllä mietityttää ehtiikö vaikuttamaan ennen kuin tauti iskee :/. Ärsyttää kun rokotukset aloitetaan näin myöhään, eli huomenna siis eka rokotuspäivä.

Jee, rakenneultrakin on tässä kuussa! Mulla on varattuna aika 18.11 mut joudun sen siirtämään, koska sattui tulemaan pakollinen koulujuttu juuri samaiselle päivälle. Olen siis kokoaikainen opiskelija ja olisin tyytyväinen jos kandin paperit saisin pihalle ennen vaavin syntymää.

Vaatteet siis housut puristaa ja kiloja on tähän mennessä tullut jo noin 4. Esikoisesta oli tähän mennessä tullut ehkä kilon verran. Oon syönyt kyllä ihan samalla tavalla (terveellisesti) kuin esikoisen kohdalla mutta jostain syystä heti alkuraskaudessa kroppani keräsi jonkun ihme rasvalastin itseensä, varsinkin tisseihin :D. Nooh, toivotaan että painonnousu tästä tasaantuu. Sinänsä ei pitäisi olla huolta kun lähtöpainokin oli suht alhainen.

Jenskuli87: mulla ainakin on supistellut aika tavalla jo alusta lähtien, eli vatsa/kohtu kovettuu ja kipuakin on välillä (lähinnä ei-supistusten aikaan). Mielestäni normaalia kyllä. Voithan soitella ja kysyä neuvolasta mitä ovat mieltä :).

Ai niin, raskausviikot tai ne päivät viikkojen päälle lähtee nollasta, esim mulla oli pe 18+0 ja nyt 18.2 :)

En muista mitä muuta piti turista joten jatkan myöhemmin. Oikein ihanaa marraskuun alkua kaikille!

Pampa rv 18+2

Vierailija
7/230 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei mun appi ole gyne. Mahtikommentit taas mieheltä. Veikkaisin, ettei paljon ole henk.koht. kokemusta pikkuisen liikkeistä...=D

Vaunuasiaa olisi nytten. Ollaan päätetty hankkia vaunut käytettyinä ja yhdistelmiä on ajateltu. Emmaljunga on suosikiksi muokkautunut. Duo Edget olisi mielessä, mutta mietityttää vaunujen autoon mahtuminen. Meillä on siis sedan -mallinen pirssi ja nähtävästi nuo Edget on melko kookkaat?

Millaisista vaunuista teillä on kokemusta tai millaisia olette meinanneet hankkia? Nyt olisi esim. tyrkyllä Egdet -06/07 mallia, todella siistit ja nätit n. 400 eurolla. Sekä Smart Duot -04, 185 e. Neljällä sadalla taitaisi saada ihan valita, millaiset haluaa...Mut tuntuu, että onko käytetyistä liikaa jne. Tällaista ensikertalaiset pohdintaa.

-Orkidea ja Kuutti 17+3+

Vierailija
8/230 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro!

Täältä yksi taustailija ilmoittautuu mukaan :-)

Syyskuusta alkaen olen seurannut keskustelua, mutta nyt vasta hiffasin, mistä löydän vanhan käyttäjätunnukseni tänne: se olikin sähköposti...

Eli tässä taustaa:

la 18.4. NKL

Helsingissä asustelen, esikoinen syntynyt tammikuussa 2008 (nimimerkki niiltä odotusajoilta)

Ikää riittävästi eli 37-v, mies vuoden nuorempi :-)

Töissä käyn määräaikaisesti äippäloman alkuun saakka ympäristöalalla ja lisäksi on pari muuta duunia (vakipaikasta olen ollu opintovapaalla vuodesta 2006 ja teen sinne satunnaisvuoroja noin kerran vkossa, mutta en haluaisi sinne pysyvästi takas). Opinnot ympäristöalalla on ihan loppusuoralla, opinnäytetyö odottaa opettajien kommentteja, muutoin kaikki pulkassa.

Olen täällä manaillut sitä, että Hgissä ei neuvolaan pääse, ekan kerran jlk (jotain viikolla 7-8) pääsen sinne seuraavaksi jo ensi viikolla. Np-ultra ja down-seula oli ok, rakenneultra joulukuun alussa. Hgissä on myös vähennetty lekuriaikoja, entisen 3 sijaan pääsee 2 kertaa (eli vielä ei ole kertaakaan lekuria ollu). Kuulemma sama säästölinja jatkuu lapsen synnyttyä (vs. parin vuoden takainen aika).

Sikainfluenssarokotteen hain viime to eli heti kun niitä alettiin täällä jakaa. Toisaalta 2,5 vkoa on ollu kurkku kipee + flunssainen olo ja kauhea väsy, mutta työterveyslekurin mukaan ei voi olla sika, koska ei oo kuumetta!!! Ota näistä nyt selvää!!!

Sitä mietin, että otanko lapselle sikarokotteen. Itselle ainakin tuli käsi niin hiton kipeeksi tai siis ei noussut kunnolla (yli hartialinjan) kolmeen päivään. Lapsi on kyl pväkodissa eli sieltä se tauti sit viimeistään tulee jos on tullakseen.

Muutoin meni omanapaiseksi, mutta Orkidealle oma kokemus vaunuista: talvivauvalla ne oli aktiivikäytössä noin 7 kk, jonka jälkeen siirryttiin rattaisiin. Päikkärit nukkui parvekevaunuissa (kamalat räyskät, joissa mm. pyörä irtosi ajoittain, mutta eipä niitä partsilla paljon lykkiä mahtunu). Alkuinnostuksen jälkeen (= n. 3 kk eli kunnes partsivaunut saatiin) en enää jaksanut ulkoilla päikkäriaikoja ja hereillä ollessaan vaavi halusi katsella maailmaa -> rattaat kevyemmät ja pienemmät kuin vaunut. Tälläkään kertaa en aio satsata vaunuihin, koska niiden käyttöikä jäi meillä lyhyeksi. Tai no, nyt joudun kyl hankkimaan jotkut tuplat, koska ei tuo esikoinen vielä seisomalaudalla jaksa seisoa pitkiä matkoja :-D

Jahas, ja sitten testaamaan vieläkö nää sivut tökkii yhtä pahasti kuin vuonna 2008 :-D

T: Miukkis & "Tellervo" rv 16 tai jotain???

Vierailija
9/230 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä kävi, että sivu "kaatui". Onneksi olin kopsannu sepustukseni wordiin.

T: M&"T"

Vierailija
10/230 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tänne tulin kirjoittelemaan.

Aamulla kävin hakemassa sikaflunssapiikin, vielä ei ole tullut mitään oireita, kättä ei edes arista.

Masu on kasvanut aika paljon jo vaikka paino on 1,5kiloa alle lähtöpainon, alkuraskauden pahoinvoinnin takia paino tipahti 3,5kiloa.

Parin viikon päästä olisi rakenneultra ja joulukuun alussa sitten se toinen neuvolakäynti.

Orkidealle sen verran vaunuista kommentoin että aika kalliilta kuulostaa 400€ käytetyistä.

Torrestiina rv18+2

Vierailija
11/230 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mimmuli2010, moni on tosiaan jo tuntenut vauvan liikkuvan, mutta moni on myös jo viikoissaan pidemmällä tai sitten ei ole ensimmäinen raskaus kyseessä. Muista että 'normaalisti' ensiraskaudessa liikkeet tunnetaankin vasta viikoilla 18-20 joten älä huoli :) itseasiassa varmaankin HARVA tuntee liikkeet jo viikolla 14!

ellu+mini, on kyllä tosi ärsyttävää tuo mitä appiukkosi sanoi!! Suhtaudun itse aina vähän kyynisesti kaikkeen mitä miehet sanovatkaan mistään naisten oireista yleensäkään! Vaikka kuinka olisivatkaan lääkäreitä. Sillä ainakin minun naispuolinen lääkärini kuvaili sen tunteen juuri sellaiseksi kuplimiseksi. Itse tosin en vielä ihan varma ole ollut onko kyseessä juurikin vaan joku pieru vai oma lapsi :D Mutta tämä onkin ensimmäiseni. Tänään olen tuntenut ensimmäistä kertaa (jos sitä kuplimista ei nyt siis lasketa) vähän omituisen tuntuista liikettä mahassa, vähän niinkuin keveitä töytäisyjä mutta ne on vähän niinkuin kivuliaita, ikäänkuin kirvelevät... Kävin aamulla ottamassa sikarokotteen ja pohdiskelinkin tässä voiko se liittyä siihen?! Kertokaa muut jotka tiedätte paremmin, miltä vauvan potku voi tuntua...

jenskuli87, minulla on ollut ihan ensimmäisestä raskausviikosta lähtien ihan päivittäin menkkamaisia alavatsakipuja. Kysyin viime neuvolakäynnin yhteydessä, että onko se tässä vaiheessa vielä normaalia ja hoitajani totesi että kyllä on. Jotkut tuntevat kohdunkasvun herkemmin kuin toiset!

Mulla on maha kasvanut enemmän kuin sen käyrän mukaan on normaalia, mutta painoni on pudonnut ekasta neuvolakäynnistä yli 5kg!! Tämä vaikuttaa vähän erikoiselta. Voihan tietysti olla että kun syön nyt terveellisemmin kuin aiemmin että paino on siksi pudonnut, mutta kyllä se vähän epäilyttää.. Alussahan minulla oli tosi kovat pahoinvoinnit mutta luulisi jo tässä vaiheessa painon rupeavan tulemaan nopeammin. Muuten voin ihan hyvin, rakenneultra minulla on ensi viikolla, kunta tarjoaakin sen sittenkin meille, siinä säästi heti pari sataa :) Jos sukupuoli näkyy siitä, aion ajaa tapettikaupan kautta kotiin. Hieman tekemisen puutteessa olen jo alkanut remppaamaan vauvan huonetta!

Hyvää vointia kaikille, olkaa varovaisia kun liikutte tuolla liukkailla teillä

Vierailija
12/230 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä viestistä katosi perästä sydän ja minun raskausviikot 17+3 :)

Vierailija
13/230 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuu tosiaan aluillaan. Ja täällä ainakin alkanut pikkupakkasessa. Lauantaina oli -8. Ja tiet tosi liukkaat. Pitää alkaa ettimään piikkejä kenkiin kun lenkkeilee.

Huh toka neuvola oli tänään ja ihana oli kuulla sydänäänet ja kaveri kovasti potkiskeli. tosin en tunne liikkeitä kai? Yöllä välillä möyryää maha eritavalla kun päivällä, vähän kuin pieruja tulis selkärankaan päin ? =) Esikoisella tunsin liikkeitä joskus 18 rv:n jälkeen.

Paino oli tippunu hieman, luulin et olis noussu kun on tullut herkuteltua nyt kun ruoka taas maistuu..Iltaisin vielä kärsin pahoinvoinnista, ja väsyttää kamalasti kun tyttö herää flunssasena 3-4x yössä. Onneks mies jää kohta esikoisesta isäkuukaudelle niin saa levätä äippäkin.

Noh ihanaa 6 viikon päästä rakenne uä. Aika menee tosi nopeasti.Ainakin tähän saakka mennyt. Kohta jo joulu, voiko olla..

Mullaki olis vaunuista yks kysymys. Omistatteko tuplarattaita, ootteko tarvinneet? Onko teillä myös omat rattaat lapsille?

Jossain vaiheessa pitäis hankintoja miettiä.

Mulla puuttu tuosta listasta synnytyssairaala, joka on Kys ja LA on muuten 28.4.

Tippu rv 14+5

Vierailija
14/230 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellu+mini, hyvä huijaus =))! Ja juu kyllä ne liikkeet tunnistaa ihan selkeesti :D - toiset tuntee aiemmin ja toiset myöhemmin... Eihän siinä mitään kummallista pitäis olla ;D

Mimmuli2010, minkä rotuinen koira teillä on? vai oonko jo kysynyt...? Puoliväli tosiaan alkaa häämöttää, mutta eipä tunnu huoli helpottavan edelleenkään... Varsinkin kun on vielä tää sika-juttukin :///

jenskuli87, mullakin on ollut erilaisia alavatsakipuja... Välillä ihmeellistä ja aika kovaakin särkyä, varsinkin iltaisin nukkumaan mennessä ja välillä selkeitä harjoitussupistuksia eli kuin kuminauhaa kiristäis hetken vatsan ympärillä... Tuntuu oudolta, koska esikoisen kanssa mulla ei ollut mitään tällästä :O - eikä asiaa auta yhtään se, että noita neuvoloita on niin "usein" ja lääkärin tarkastustakaan ei ole vielä kertaakaan ollut :/! Huoh...

Pampa, ihanaa pitkästä aikaa :D! Mullakin on tullut jo 5kg ja jalat on tosi turvonneet jo, ei mahdu enää vanhat kengät jalkaan :O! Olin esikoisenkin kanssa todella turvonnut... Se on inhottavaa... Nii ja tissitkin on kasvanut jo kahdella kupilla :O

Luna85, vauvan potku tuntuu ihan siltä miltä kuvitella voi - eli pikkunen mutta selkeä ja nopea toysäisy yhtäkkiä, mä aina säikähän sitä :D

miukkis07, tervetuloa joukkoomme mahtavaan :D!! Mullakin on vieläkin käsi kipeä, kun viime to otin rokotteen :O

Omaa napaa, täällä odotetaan rakenneultraa kuin kuuta nousevaa! Reilu viikko pitäisi vielä kärvistellä... Neuvolaa nro2 odotellaan sitten sen jälkeen, se on 30.11... Saas nähdä milloin ois sitten lääkäri, kun tosiaan noita harjoitussupistuksia on alkanut ilmetä... Vai muistatteko/tiedättekö katsotaanko rakenneultrassa kohdunsuun tilanne? Ei kyl varmaan... Voishan sitä tietenkin käydä yrittää tarkistuttamassa, mutta mulla ei ole ollut kumminkaan kipeitä supistuksia niin silloinhan ei pitäis olla hätää... Nii ja ei ne mua kumminkaan ottais, lähettäis takas kotio vaan... Mä kun teen kumminkin aika fyysistä työtä ja joudun nostelemaan sekä liikkumaan koko päivän...

Noh mutta anyway IHANAA maanantaita kaikille =)

fantasy rv19+3 = ultran mukaan

ps. oon muuten huomannut ja tajunnut, että jos tekee sydän merkin niin sen jälkeistä tekstiä ei tule näkyviin... Ja jos kirjottaa liian pitkään niin sitten ei tule koko viestiä... eli kannattaa aina kopioida varuix :D

Vierailija
15/230 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, listalta puuttuu suunnittelemamme synnytyssairaala, Kätilöopisto. Espoossa asutaan ja toivottavasti ensikertalaisina Haikaranpesään päästään, ellei mitään riskisynnytykseen viittaavaa ilmaannu.

Liikkeitä en ole kauheasti tuntenut erityisesti kuulostellessa, mutta välillä tuntuu sellainen tujaus että pitää oikein älähtää. Kullakin meillä on masussa omanlaisensa temperamentin omaava vauva ja minä kun olen aina toivonut helppoa vauvaa, ujoa ja mietiskeleväistä... Mutta remeltävä tapauskin otetaan ilolla vastaan!

En ole vielä ottanut SI-rokotetta, vaan haluan sitä viivyttää... Intuitio pistää vastaan, vaikka järjellä ajatellen se kannattaisi ottaa. Onnea teille, jotka olette jo päätöksenne pystyneet tekemään. Helpottanee valintaa, jos epidemia on jo lähellä ja koskettaa henk.koht. Onko kenenkään lähipiirissä todettua tartuntaa?

Pomppu ja Kengu rv 17+3

Vierailija
16/230 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut nyt paljon kirjoiteltua...eipä mitään ihmeellistä täälä odotellaan että josko ne liikkeet joskus alkaa tuntua, mutta toki näin ensimmäisen kohdallahan siihen voi mennä vielä viisikin viikkoa(nyt15)mutta toki voi jo ennemmin tuntua..Odottelen myös jo seuraavaa neuvolaa joka on reilun 2 viikon päästä ja myöskin rakenneultraa joka vasta 7 viikon päästä en tiedä miksi laitettiin niin myöhälle..

Niistä vaunuista joku kyseli niin itsellä myös suunnitelmissa ostaa emmaljungan duo edget käytettynä ja mielestäni ei niistä 400€ ole paljon maksaahan ne uutena 800-900€..toki 06/07 malli on siinä siinä maksaisinko 400€ ja kannattaa myös se huomioida, että classic malli huomattavasti halvempi, kun sportti malli, eli ainakin itse olen pääasiassa katsonut sporttirungolla niin niistä voin enemmän maksaakki, mutta en niin helpolla classicista.Itse olen myös tosiaan jo katsonut vaunuja vaikka en vielä ostakkaan ja tosiaan olen katsonut monen hintaisia..halvalla(100-200)voi saada aika hyvätkin, jotka vain esim.vähän haalistuneet. Mutta kyllä 400-500€:lla voi jo vaatia aikasta paljon.

17/230 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan nyt vissiinkin muuttua oikeen aktiiviseksi palstalaiseksi, kun tässä kuussa jo toista kertaa kirjoittelen ;) No ihan hyvä niin kun olen tuota hiljaiseloa pidellyt jo hyvän tovin.

fantasy: Meillä on tuollainen vajaa 2v kultainen noutaja, joka jaksaa lenkkeillä ja pitää mammankin aktiivisena. On se tosian niin kurjaa, että kun huoli on muutenkin ja nyt tämä sikanuhakin vielä tähän tuli, itseänikin asia kyllä vaivaa aina silloin tällöin.

Orkidea: Kuten joku jo totesikin niin smat duo on todella se edullisin perusmalli kun taas edge duo parhaiten varusteltu ja hintaeroa näillä uutenakin aika lailla, mutta tosiaan 400:lla eurolla on kyllä vaunujen oltava tosissaan hyvässä kunnossa.

Ja olikops se Luna85 kun minua lohdutteli liikkeistä, kiitos kovasti. Olenkin asennoitunut niin, että tunnen liikkeet varmaan vasta 2-3 viikon päästä. Kyseessä on neljän raskaus ja viimeisimmässä tunsin jotain hentoa kuplintaa viikolla 16+. Itseä lähinnä vaivasi kun np-ultran jälkeen pitkä aika toiseen ultraa ja ei yhtään neuvolaa välissä, että onhan kaikki hyvin.

No tänään siis olin tytön kanssa neuvolassa ja täti kuunteli samalla vauvan sydänäänet ja pienen etsinnän jälkeen alkoi jumputus kuulua ja syke oli 145. Kyllä oli huojentunut olo kun äänet on kuultu ja kaveri edelleen masussa kunnossa, nyt siis odottelemaan rakenne ultraa joka on minulla 4vkon päästä.

Nyt taitaa tämä odottaja painua nukkumaan, jotta saa luunsa kerättyä taas aamulla ihan liian aikaisin ylös. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille.

-mimmuli&papu- rv.15+0

Vierailija
18/230 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippu: sulla on samana päivänä laksettu aika kuin mulla :), ultran mukaan l.a on siis toi 28.4, että sen voisi ehkä korjata tonne tietoihin..kuka niitä ny sitten päivittääkin :)

Sain itse todella edullisesti vaunut, että oli pakko nyt jo ostaa...ne on noin 7 v vanhat, yhdellä lapsella olleet emmaljungan yhdistelmät..mallia en tiedä. He olivat ostaneet ne virosta jossa silloin maksoivat n. 500 euroa. Ne on aivan uudenveroiset, ei mitään kulumaan eikä mitään. Väri on tummansininen ja myös vihreäruudullista kangasta ja he pyysivät niistä 150 euroa ! ja sain kaupan päälle aktan turvaistuimen, joka on siis turvakaukalosta se seuraava istuin. Nyt vaunut odottavat mun vanhempien luona, kun en vielä niitä voinut ottaa niitä kotiin. On hieman järjestettävää varastossa vielä muuton jäljiltä.

Itse olen tuntenut jo pieniä liikkeitä ja eilen tuli aika napakka yksi isku vauvalta..olin ihan yllättynyt. Raskaus on siis minulla kolmas (ja todellakin viimeinen), joten uskon että liikkeet on oikeasti vauvan eikä mitään suolen liikkeitä tai pieruja :)

Olo on ollut todella hyvä ellei oteta huomioon tätä puolitoista viikkoa kestänyttä flunssaa, joka ei tunnu hellittävän :(

neuvola on vasta 23.11 ja ultra 7.12, olisi ihan kiva kuulla vauvan sydänäänet jo aiemmin, mutta kai on pakko vaan malttaa odottaa.

kolmasunelma 14+6

Vierailija
19/230 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mimmuli2010, oli vaan pakko nyt mainita et meil on kans just vajaa 2v kultainennoutaja :) Täällä tuntuu useillakin olevan koiria, sehän on vaan hyvä niin ne pitää meidät liikkeessä!

Luna

Vierailija
20/230 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ottanut SI-rokotetta, vaan haluan sitä viivyttää... Intuitio pistää vastaan, vaikka järjellä ajatellen se kannattaisi ottaa. Onnea teille, jotka olette jo päätöksenne pystyneet tekemään. Helpottanee valintaa, jos epidemia on jo lähellä ja koskettaa henk.koht. Onko kenenkään lähipiirissä todettua tartuntaa?

Pomppu ja Kengu rv 17+3

Kävin tälle aamulle hakemassa SI-rokotteen. Mies on ilmeisesti kyseistä tautia sairastanu viime ke tai to asti (en muista tarkalleen koska hällä oireet alko ku olin itsekin sillon hiukka potilas). Taudinkuva oli raju, ensin tuli kurkku kipeeksi, sitten kuiva yskä ja kova kuume. Sanoi, että rankempi oli kuin normaali kausi-influenssa ja makasikin koko viikonlopun ja eilisen sängyssä. Tänään on ilmeisesti jo töissä (en tiedä varmaksi kun asutaan eri osoitteissa).

Sitä ihmettelen kun miehen lapsista kumpikaan ei ole oireillut kummemmin, väsymystä ja lievää kurkkukipua heillä on ollut. Itse en myöskään saanut mieheltä tartuntaa, liekkö sitten sairastin lievänä taudin vajaata viikkoa ennen miestä. Omilla lapsilla ei myöskään ole ollut oireita. Kyllähän tuota silti on ollut miehestä huolissaan kun hoitamaan ei voinu mennä tartuntavaaran takia ja sitten piti vain tyytyä puhelimellä kyselemään vointia.

Täällä pohjoisessahan tuota tautia on ollu vaivaksi asti, vaikkei oma kunta olekaan sieltä pahimmasta päästä.