Miksi säästää lapselle jopa 100 000 euroa?
Meillä ollaan vielä vauva-iässä ja luin tuolta toisesta ketjusta, etää jotkut ovat säästäneet tuollaisia summia. Pitäisikö meidänkin säästää? Eikö tuo aiheuta sen, että lapsi ei opi itse säästämään ja oppii liian helpolle? Ei opi rahan arvoa jne. Mitä mieltä?
Kommentit (25)
ei riipu siitä säästääkö vanhemmata rahaa vai ei vaan on ainakin musta ilmiselvästi luonteenpiirre. Toisella vain raha polttaa näpeissä ja toisesta tulee lähes saituri. Asiaa voi opettaa, mutta luonteenpiirre kuitenkin säilyy.
Itse säästäisin lapselle, jos olisi tällä hetkellä mahdollista. Järkevää jo verosuunnitelun takia siirtää rahoja (jos on) ajoissa lapsille, mutta jokainen tavallaan. Raha ei tee onnelliseksi, mutta helpottaa elämää.
ei kuitenkaan aina tarkoita että lapsi ei oppisi mistä raha tulee ja mikä rahan arvo on. Meillä ostetaan kirpparilta tavaroita eikä uutta rojua osteta kuin harvakseltaan. Luulisin että meillä on keskimääräistä vähemmän lelujakin. Merkkivaatteita ei ole eikä tule, jos ei nyt halvalla saa tai kirppiksellä satu eteen.
Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee tai mihin pystyy omilla resursseilla.
Perintöjä ei ole tullut. Sairstuin vakavasti vuonna 2001 ja ajattelin, että jos en saa olla mukana lapsen kasvussa, niin jätänpä jonkun pesämunan. Eo ole tehnyt heräteostoja eikä minun ole tarvinnut saada kaikkea, mitä kaupan on. Eikä raha kolahda lapsen tilille, kun hän ensi vuonna täyttää 18 vuotta. Se on kasvamassa korkoa. Ja jos tiukka paikka tulee meidän elämään, käytämme tietty sitä rahaa siihen. Mutta ajatus on, että se on lasta varten.
Meidän lapsille on avattu tilit suurin piirtein heti kun on henkilötunnus saatu.
Rahaa siirretään tileille pikku hiljaa ettei verottaja pääse käsiksi -verosuunnittelu on pitkäjänteistä puuhaa.
Mukava se on pois kotoa lähtiessä aloittaa elämä oman katon alla sitten aikanaan.
on velaton asunto. Siihenhän teillä ne rahat pääsääntöisesti menee. Perintöä on muutenkin odotettavissa jonkin verran. Älkää siis olko turhaan huolissanne.