Boikotoi Tokmanni-ketjun kauppoja.
Ketju on pahinta laatua riistotyönantaja, koska se on päättänyt vuoden alusta maksaa työntekijöilleen palkan 6 viikon välein ja ottaa työntekijöiltään näin korotonta lainaa.
Siinä on osa-aikainen työntekijä ihmeissään, kun muutenkin köyhyysrajan alapuolella elää vaikka töissä käy.
Minä en ainakaan osta enää kyseisen ketjun mistään kaupasta yhtään mitään.
Kommentit (114)
todellakaan. Itse saan palkkaa noin 5 kertaa vuodessa joten täytyy osata elää sen mukaan .Kyllä se sujuu ihan hyvin. Ja kyllä ne palkkansa aina saa tokmannissa.
Vuorotyöläiset tekevät tuntipalkalla ja tuntipalkat pitää maksaa kaksi kertaa kuussa eli 2 vkon välein.
Voisiko ap lähettää linkin missä moinen on uutisoitu? Voisiko kyseessä olla vuokratyöläinen jolle Tokmanni ei maksa palkkaa vaan vuokrafirma?
Teen vuorotyötä tuntipalkalla ja saan palkkani kerran kuussa. Ihan ok systeemi.
Ja ehdottomasti siks,et niil työntekijöillä ois jatkossakin töitä.
Asiakkaat jos häviää ni työntekijät vähenee,päättäjät on sitä mieltä
ettei työntekijöitä tartteta tyhjään kauppaan.
Niin se tänä päivänä menee.
on syytä kattoa peiliin vikaa etsiessä eikä tokmanniin. kaikki menee mikä tulee?
Tokmanni maksaa yhden palkan 6 vkon välein. YHDEN palkan kun se siirää palkanmaksupäivää 30. kuun 15. päivään.
Opettele lukemaan ennekuin boikotoit ja kirjoittelet tänne mitä sattuu
ja maksat siitä vuoran oma vastuun 400€, ja muita laskuja 300€ ja ostat ruokaa seuraavat 6vk, niin ei siitä palkasta mitään säästellä.
euroakaan. Kyllä olisin itse aika vähissä rahoissa jos äitiyspäiväraha maksettaisiin yhtäkkiä 6vk:n jaksoissa.
Ja HUOM. tokmanni maksaa 6vk:n välein 4vk:n palkan, ei 6vk:n!!!
euroakaan. Kyllä olisin itse aika vähissä rahoissa jos äitiyspäiväraha maksettaisiin yhtäkkiä 6vk:n jaksoissa.
Ja HUOM. tokmanni maksaa 6vk:n välein 4vk:n palkan, ei 6vk:n!!!
koska loput tulee?!
Teen vuorotyötä tuntipalkalla ja saan palkkani kerran kuussa. Ihan ok systeemi.
Meillä oli palkat kerran kuussa ja liitosta jyrähdettiin heti jonkun tarkastuskäynnin yhteydessä. Palkanmaksu alkoi sitten rullata 2vkon välein.
ja maksat siitä vuoran oma vastuun 400€, ja muita laskuja 300€ ja ostat ruokaa seuraavat 6vk, niin ei siitä palkasta mitään säästellä.
Kyllä se palkka tulee siitä 6 viikosta. Ja vuokran voi maksaa vaikka kaksi kuukautta samantien. Ei se maksupäivä ole sitova etteikö voisi vuokraa maksaa etukäteen.
olisit käynyt kouluja ja opettelisit lukemaan (myös edellisiä viestejä)
Tokmanni maksaa KERRAN YHDEN PALKAN 6 viikon välein kun siirtyy palkanmaksussaan kuun viimeisestä päivästä 15. päivään. JUNTTI TAJUA JO
Suurin osa yrityksistä maksaa palkan 15 tai 20 päivä. MInä olen aina saanut palkan 20 päivä (Nokia) ja en todellakaan kuvittele lainaavani työnantajalle .... palkka jonka saan on työstä jonka olen tehnyt 20.x - 20.y
Niin 6vko:n palkkahan on sillon 1500e. Mutta jos saa kuudessa viikossa vain 1000e (mitä kovasti epäilen) niin on kai syytä vähän tarkistaa asian kannattavuutta.
Siirtävät palkanmaksun siis niin etä kaikki saavat palkkansa 15.päivä 30. päivä sijaan oten kun siirtymä tehdään tulee yhdeksi palkanmaksuväliksi kuusi viikkoa. Jatkossa sitten on taas palkanmaksuväli 4 viikkoa.
Meidän työpaikalla meni ihan samalla lailla kun palkanmaksupäivä siirrettiin kuun lopusta kuun puoliväliin. olihan siinä yhden kuun ajan osalla tiukkaa mutta kun muutos oli tiedossa pystyi rahaa pistämään syrjään jota pärjäsi nuo kaksi ylimääräistä viikkoa.
Eli ei en aio boikotoida Tokmannia.
Tokmanni siirtyy alalla hyvin yleiseen palkanmaksu käytäntöön, eli siihen, että edellisen kuun palkka kokonaisuudessaan (siis lisineen) maksetaan aina seuraavan kuun 15 päivä.
Eli rautalankamallina 1-31.01 välinen palkka lisineen maksetaan 15.02.
Tämä on täysin normaali käytäntö aloilla missä on ilta- ja viikonloppulisät. Näin palkanmaksu on aina oikein eikä lisiä makseta eri palkassa kuin saman ajanjakson perustunteja.
Älkää nyt tyhmät ihmiset vouhkatko asiasta missä ei ole mitään ihmeellistä eikä mitään vouhkattavaa!
työläisten selkänahasta tuokin siirtymä revitään. Onneksi Tokmanni-ketju myy niin paskaa tavaraa, että ei tulis mieleenkään käydä kyseisen ketjun tavarataloissa ostoksilla.
Ja onko nro 18 sulla todellista tietoa siitä että 6vk:n välein maksetaan 6vk:n palkka, eikä vain 4vk:n?
olisit käynyt kouluja ja opettelisit lukemaan (myös edellisiä viestejä) Tokmanni maksaa KERRAN YHDEN PALKAN 6 viikon välein kun siirtyy palkanmaksussaan kuun viimeisestä päivästä 15. päivään. JUNTTI TAJUA JO Suurin osa yrityksistä maksaa palkan 15 tai 20 päivä. MInä olen aina saanut palkan 20 päivä (Nokia) ja en todellakaan kuvittele lainaavani työnantajalle .... palkka jonka saan on työstä jonka olen tehnyt 20.x - 20.y
Pitääkö vääntää rautalangasta !!
- joulukuun palkka maksetaamn 30.12
- tammikuun palkka maksetaan 15.2
- helmikuun 15 - maaliskuun 15 palkka maksetaan 15.3
-maaliskuun15 - huhtikuun 15 palkka maksetaan 15.4
missä muualla te näette 6 vkon välin kuin tuossa tammikuussa, jolloin uuteen järjestelmään siirrtytään ?
Tokmanni maksaa KERRAN YHDEN PALKAN 6 viikon välein kun siirtyy palkanmaksussaan kuun viimeisestä päivästä 15. päivään. JUNTTI TAJUA JO
Ja tässä lainaus jonkun aiemmin postaamasta lehtijutusta: "Siirtymävaiheessa palkanmaksu venyy puolentoista kuukauden mittaiseksi."
Siirtymävaiheessa eli yhden palkan verran.
linkkiä?