Pojasta tuli Iisakki Uula Aukusti, kommetteja.
Ristiäiset on vasta ensi viikolla, mutta maistraattiin lähetin jo lapsen nimitiedot. Mitä mieltä olette nimestä?
Kommentit (13)
pilke isän silmäkulmassa. Uula tulee yhdestä mun lapsuudenkaupungin romuluisesta lapinukosta, mietin kyllä että laittaisko Oula, mutta Uula tuntui kivemmalta.
Toinen vaihtoehto olis ollut että vauvasta olis tullut Iisakki August Eliel, mutta tuo Uula kiehtoi minua ja kun vauvakin on romuluinen lapinukko, niin se valittiin.
ei taas vanhemmilla järki päätä pakota
kiusataanhan sitä tietysti vaikka mistä, lapset on ilkeitä, mutta vähän vois miettiä!!!!
mielestä hienompaa jos poika olis Iisak tai kenties Isac, mutta korpikylän pojalle sopii paremmin Iisakki kun Jooseppiakaan ei viitsinyt laittaa.
mun mielestä nätti ja rytmiltään hyvä, esim Iisakki Uula ontuu.. Iisakki tuntu aika jännälle, ku eka kerran kuulin, mutta nyt kun on tottunu, se on kiva nimi... Meidänkin lasten nimet herättää ristiriitaisia tunteita, mutta ovat silti poikien näköiset.. :)
Mukava nimivalinta siis!
sukulaiset ovat jo tarpeeksi kommentoineet, varsinkin kun nimi on ollut käytössä jo heti synnäriltä asti. Mutta ei kommentit hetkauta suuntaan eikä toiseen, niitä on vaan ihan mielenkiinnosta kiva kuulla.
mutta en tykkää nimestä. Menee samaan "lappalaisnimien" joukkoon, kuten Oula, Asla, Aslak, Nuuk, Unna jne. joista en pidä lainkaan.
kansainävälisempi kirjoitusmuoto "Isak" (lausutaan Iisak).
Iisakki on minusta liian pitkä kutsumanimeksi. Muuten ihan ok nimi.
Iisak vaiko Iisakki, koska se kumminkin puheessa on Iisakki. Lapsi voi muuttaa nimensä myöhemmin jos haluaa tai vanhemmatkin jos kaduttaa.
ja naapurin poika on Iisakki :)
Akusti ja Aukusti on tullut tutuksi työni vuoksi.
toisin kuin täällä esitetyt Karkit ja Karamellit ja muut ihmeellisyydet.
Isoisäni oli Iisakki : d
En ole koskaan ennen kuullut nimeä Uula. Onko yleinen?
Itse antaisin ehkä ennemmin pelkän Uula Aukustin, Uula olisi helpompi kutsumanimi kuin pitkä Iisakki.