Boikotoi Tokmanni-ketjun kauppoja.
Ketju on pahinta laatua riistotyönantaja, koska se on päättänyt vuoden alusta maksaa työntekijöilleen palkan 6 viikon välein ja ottaa työntekijöiltään näin korotonta lainaa.
Siinä on osa-aikainen työntekijä ihmeissään, kun muutenkin köyhyysrajan alapuolella elää vaikka töissä käy.
Minä en ainakaan osta enää kyseisen ketjun mistään kaupasta yhtään mitään.
Kommentit (114)
että yleisesti ottaen palkka olisi aina korvaus kalenterikuussa tehdystä työstä ????? Miksi se ei voi olla korvaus 15. päivä - 15.paivä tehdystä työstä ????
Juntit ;-) ei voi muuta kuin nauraa "jatkossa Tokmanni on velkaa aina työntekijöillen" LOL
työläisten selkänahasta tuokin siirtymä revitään. Onneksi Tokmanni-ketju myy niin paskaa tavaraa, että ei tulis mieleenkään käydä kyseisen ketjun tavarataloissa ostoksilla. Ja onko nro 18 sulla todellista tietoa siitä että 6vk:n välein maksetaan 6vk:n palkka, eikä vain 4vk:n?
Palkat tasataan yeensä joulukuussa. Eli ihan normaali että ensimmäisestä palkasta kun aloittaa uupuu 2 viikkoa jos on aloittanut kesken palkanmaksukauden (se kausi jota tuossa aikaisemminkin väännettiin rautalangasta). Jos irtisanoutuu ennen kuin vuotuinen tasaaminen tapahtuu niin se maksetaan viimeiseen palkkaan eikä firma kuseta itselleen tuota 2 viikkoa. Jos näin käy sitä varten on liitto johon jokainen eduistaan huoltapitävä heti liittyy. Eikö?
että yleisesti ottaen palkka olisi aina korvaus kalenterikuussa tehdystä työstä ????? Miksi se ei voi olla korvaus 15. päivä - 15.paivä tehdystä työstä ???? Juntit ;-) ei voi muuta kuin nauraa "jatkossa Tokmanni on velkaa aina työntekijöillen" LOL
No luonnollisestikin näin on joka työpaikassa. Vai onko jossain semmoinen systeemi että palkka on koko ajan reaaliajassa, ts euroja tippuuu pöydälle työpäivän mittaan? Tai että päivän päätteeksi saa palkkansa?
Miten te voitte olla noin kujalla kaikesta....
Joulukuun 1.12.-31.12. palkka maksetaan 31.12.
Tammikuun 1.1.-31.1. palkka maksetaan 15.2.
Helmikuun 1.2.-28.2. palkka maksetaan 15.3.
jne.
Ennen palkat pistettiin ajoon kuun 15.päivä, jolloin 15.-31. päiviin tulleet työvuoromuutokset ja niistä johtuvat palkan lisäykset/alennukset eivät ehtineet saman kuun palkkaan, ja ne piti tasata seuraavaan palkkaan. Tällä uudella systeemillä palkat menee ajoon kuun 1. pv (tai edeltävänä päivänä), jolloin muutokset on jo tiedossa ja ne tulevat sen kuun palkkaan, joka maksetaan kahden viikon päästä.
Olipa sekavasti selitetty mutta noin se menee kaupan alalla.
1.10-31.10 ajan palkka tulee tilille 10.11.09... ja kauapan alan firma kyseessä.. itse olen 30 tuntinen vuorotyöläinen. eli palkka päivä on joka kuukausi mulla tuo 10.päivä....
asti asioinut vain Stockmannilla ja näin aion edelleenkin jatkaa.
eikä siihen kukaan korvaansa lotkauttanut.
Hitto, ihmiset tietää asian monta kuukautta etukäteen eli kyseiseen asiaan voi varustautua eli laittaa hieman sukan varteen.
Sissos, mitä nuijuutta!
Olen Tokmanni-ketjun kaupoista ostanut todella paljon edullisesti esim. ruokaa ja pesuaineita, ja olen ollut todella tyytyväinen.
Nuo palkanmaksupäivän siirtämistä koskeneet uutiset ovat ihan käsittämättömiä! Kysehän on siis yhdestä ainoasta kerrasta (niin kuin monet ovat täällä jo kertoneetkin). Kun itse olin kaupan alan työssä, minulla oli aivan saman palkanmaksutapa kuin se, johon Tokmannissa nyt siirrytään.
voi olla varaa laittaa 3000€:n nettopalkasta jotakin sivuunkin, mutta osa-aikanen kaupan työläinen 1000€:n nettopalkastaan siihen tuskin kykenee.
on tehneet monet muutkin firmat.
Ihan ok juttu, kun on ajoissa ilmoitettu ja työntekijöillä on mahdollisuus varautua asiaan.
pitäis olla rahaa laittaa jouluakin, niin ala siinä sitten säästämään tammikuulle rahaa. Tokmannin riistokaupasta en ainakaan joululahjoja osta, ostan ne mieluummin vähän kalliimmalla jostakin muualta.
menisitte vaikka töihin niin tajuaisitte asioita ;-) tuo yksi väittää KOKO ajan että palkka maksetaan aina 6 vkon välein... siitä huolimatta että hänelle on väännetty rautalangasta 50 kertaa