-.'-.'-.'-.'-.'.HAAHUJEN TAMMIKUU.'-.'.-'.-.'.-'.-
Alotampa meille uuden pinon.
Ja kopsaan kirjotukseni tuolta joulukuunpinosta.
Haamu vain:(. Kyllä näillä päivillä ois pitänyt tulla kunnon viiva, jos oisin raskaana. Eli hcg vaan pysyy koholla. En varmaan tuu raskaaks ennenkuin se kysta lähtee pois :(. Onkohan täti tulossa ollenkaan, varmaan taas vasta kp40, niinkuin viimeks, kun sain haamuja. Toivottavasti ei sotke tulollaan sitä mun poli-käyntiä, joka on ens keskiviikkona. Voi olla et tarvii sitä siirtää. Aikoja vaan saa sieltä niin huonosti.
Ei nyt oikein hilpeesti alkanut tää vuosi... mut toivottavasti jotain selvyyttä tilanteeseen sais mahdollisimman pian.
nau kp37/30(40)
Kommentit (129)
siinäkin näkyi plussa. Selvästi se näkyy, muttei ole vahva viiva kuitenkaan.
Vessassa pyyhkiessä tuli ihan ihan hentoa vaaleanpunaista, niin nyt tietenkin jännittää loppuuko tämä lyhyeen. Kuitenkin on ihan rauhallinen olo, kun eipä sille mitään mahda vaikka menisikin kesken.
virva
Onneks olkoon Virva!! Vähänkö hienoa että saatiin pitkästä aikaa plussa pinoon.
Nyt toivotan ihan hirveästi enkeleitä matkalle mukaan! Ja ainakin tuhat halausta :)
Omanapa ärsyttää.. Prkeleen täti pakkas kamppeensa vihdoin lauantaina kp 5 ja nyt taas turhruttaa ja kipuilee. Aina sama juttu tyhjennyksen jälkeen. Ens kierron alussa kyllä painun sinne refleksologille heti. Viimeksikin se vain auttoi tähän vaivaan. Niin ja tulinhan heti raskaaksikin :)
Hermione kp 7/?
*Virvalle*! Toivottavasti kaikki menee hyvin, pienet vuodothan voi olla ihan normaaleja, toivottavasti vain siitä on kyse :)
Omaa napaa vielä. Varasin juuri ajan lääkärille. "Omalle" gynelle oli kahtena päivänä aikoja, niin että se menisi joko kp16 tai kp22. Mietin pitkään että kummin pitäisi tehdä, kun ajattelin että onko tuo eka liian pian oviksen jälkeen (norm. 12-14) jos jotain labrakokeita keltarauhashormonin osalta haluaa tehdä, ja toisaalta kp 22 näkyisi sitten lääkärillekin se tuhruvuoto. Toisaalta sitten kp 16 voi olla vielä mahdollista saada jotain lääkitystä tähän kiertoon, jos on tarpeellista, ja huonolla onnella kp 22 menkat on jo niin lähellä, että esim. limakalvon paksuudesta ei saa selvyyttä, jos se on lähtenyt jo rapistumaan. Päädyin siihen aiempaan päivään. Siihen auttoi myös se, että mulla koko ajan vähän juilii kohtua sillä lailla menkkamaisesti, ja se siis alkoi hyvissä ajoin ennen menkkoja. Oiskohan sitä nyt jonkun 10 päivää kestänyt. Tietty menkat välissä.
Onnea Virva, olipa hieno uutinen! Jarrusukkia, benji-köyttä ja talkkia käsiin! Hienoa että otat noin lunkisti (ainakin tällä hetkellä), toivotaan että kaikki sujuu hyvin.
:D Jennuli-81 yk5 kp 14 (?)/30
Aikoihin en ole kirjoittanut ja ajattelin km.n olevan jo takana päin. MUTTA! Tänään oli jälkitarkastus, hyvä että oli. lääkkeellinenoli mennyt TÄYSIN PIELEEN. Lääkäri kyseli jopa onko vuotoa ollut ollenkaav/tiputtelua. Mullahan tuli kaksi päivää hyytymiä ja reipasta vuotoa..
No nyt menen keskiviikkona kaavintaan, jospa sitten saataisiin kaikki pois. On vaan nyt niin paha olla ja itkettää. Mksi kaikki menee pieleen???
Taas on mieli maassa!
äitix3
äitix3 sun huonoista uutisista. Onpa outoa että voi "mennä pieleen" tolla tavalla. Osasiko se lääkäri selittää sitä, onko tehty joku virhe vai mitä ihmettä? Voi sentään... tsemppihaleja sulle.
Jennuli-81
Meille on jo siis 1.5 vuotta toivottu lasta. Tutkimuksissa käyty ja mitään vikaa ei löydy. Nyt sitten olin joulukuussa munatorvien aukiolotutkimuksessa ja siitä kierrosta tulinkin raskaaksi. Raskausoireet oli heti alkuun kovat, mutta raskaus meni kesken viikolla 5+5. Vuotoa tuli mulla tavallisten kuukautisten verran, jotka on mulla niukat eli kaksi päivää vuotaa kunnolla ja sen jälkeen ruskeaa tuhrua pari päivää. Samaan aikaan mulla oli järjetön migreeni kolme päivää, joten lääkityksen vuoksi en osaa sanoa kivuista tuon keskenmenon aikana.
Raskausoireet loppui vuotoon, eikä mitään oireita ole sen koommin ollut. En varannut aikaa mihinkään lääkäriin, kun raskaus oli niin alussa ja vuoto sekä oireet loppuivat nopeasti. Nyt mietin kuitenkin, että pitäisikö käydä jossain jälkitarkastuksessa tai mittauttamassa raskaushormoni? Onko se siis aina tarpeen, vaikka raskaus menee kesken noin alussa?
Ensinnäkin huldatilda olen pahoillani menetyksestäsi! Meillä on kanssa ekan yritystä takana nyt 1,5v ja kesällä tuli yksi keskenmeno ja nyt sitten alkoi raskaus, jonka toivon jatkuvan loppuun asti. Mutta hyvä kun löysit tänne, sillä täällä kaikki tietävät miltä km tuntuu ja tsemppaavat toisiaan. :)
Itsellä meni kesken alussa, viikolla 7+ mutta se saattoi olla 6+ koska on pitkä kierto. Mutta kävin kyllä tarkistusultrassa katsomassa ettei mitään jäänyt sisälle. Mielestäni se kyllä kannattaa, ettei jää jotain istukanriekaletta sinne haittaamaan. Se voi kuitenkin estää limakalvoja kehittymästä hyvin sitten myöhemmin. Ei välttämättä ole huono juttu testata ne hcgtkin, eihän se kauaa vie ja helpottaa mieltä sitten ja on valmiimpi sitten seuraavaan yritykseen. Itse en kuitenkaan niitä testannut. Jos raskaustesti näyttää nyt selkeää negatiivista, kertoo sekin hcgn laskeneen. Että voit tehdä testin ja tarkistaa asian itse.
virva, joka ei oikein uskalla vielä luottaa voivansa siirtyä odottajiin, että mielellään norkuisi täällä teiän tykönä turvassa vielä hetken. :)
Ei se lääkäri osannut muuta epäillä, kuin se että mulla on aina synnytysten(3kpl) jälkeen jäänyt istukka kiinni, mikä on kyllä lähtenyt käsin irrottamalla. Ja samalla olen pari viikkos puskenut kalvon riekaleita, kotona... ei ole sekään kivaa, mutta . Tämä on kuin painajaista. KKunhan ei vain kohtutulehdusta tule.
Silloin kun otin ne cytotecit (4kpl.) niin yksihän niistä tuli pihalle sulamattomana ja epäilen että toinenkin tuli.. Jospa kohtu ei siksi jaksanut tarpeeksi supistella. Vaikka tosiaan vuoto jatkui yli viikon ja pari päivää tuli isoja hyytymiä..
Nyt vain tuntuu että kaiken joutuu taas elämään uudelleen, ja tekee niin kipeää!!! Ei fyysisesti vaan henkisesti.
äitix3
Virvaliekille! Mulla oli niin semmoinen fiiliis että kyllä plussa sieltä tulee. Kumpa nyt menis hyvin lopuun asti. Kaikki tykötarpeet virtuaalisesti myös täältä.
Pahoittelut äitix3, kurjaa kun et päässyt vielä km:sta eroon. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin.
Täti ei vielä häipynyt, mutta ei enää niin punaista, ehkä se tästä...
nau kp16/30
ja pahoittelut keskenmenosta. Voit tehdä vaikka Clearbluen herkän testin niin jos siinä jotakin näkyy niin sitten tietenkin suosittelen menemään lääkärille. Mutta sillä ainakin saat mielenrauhan :)
Ätix3. Voi kun kurjaa kuulla ettei mennyt nappiin se tyhjennys. Kummallista kun multa tyhjennettiin ne kaksoset ja mitä silloin kuvailit sitä tyhjennys vuotoasi niin mun korvaan se kuulosti paljon suuremmalta vuodolta kuin mitä itselläni oli. Mulla tuli vain kaksi isoa klomppia ulos ja se oli siinä. Muutaman päivän päästä tuli vielä sellainen pikkusormen pään kokoinen ulos ilman veristä vuotoa. Ja mulla onnistui tyhjennys ihan täysin. Sinne on varmaan jäänyt joku retale kiinni ja uskon että se kyllä on yhteyksissä sen kanssa että jo sulla on synnytystenkin jälkeen jouduttu käsin irroittamaan istukkaa.
Toivottavasti tulet pian kuntoon ja voit keskittyä tulevaan. Halauksia!
nau. Täällä on kanssa ongelmia vuodon kanssa.. Menkat loppui mutta ihme tuhruttelua pitää joka päivä ja samalla vähän menkkakipumaista jomotusta. Ihan sama juttu oli viimeksikin tyhjennyksen jälkeen aikä siihen auttanut kuin vyöhyketerapeutilla käynti. Menen taas heti kun seuraava vuoto on mennyt ja siinä kierrossa saadaan kai jo yrittääkin.
Äh nyt tyhjeni pää.. Mun piti vielä sanoa jotakin marjapensaalle mutta unohdin mitä. No halauksia sulle ainakin :)
Väsyttää jo kamalasti kun koko päivän olen touhunnut kotona..
Hermione
Mulla oli ihan tuota samaa ongelmaa juuri ennen sitä viime raskautta ja ilmeisesti taas sama homma jatkuu. Mulla kanssa alkoi menkkakivut jo oviksen jälkeen ja sitten oli tunne että ihan kuin maito olisi noussut tisseihin. Silloin kerkesin jo luulemaankin kerran että olen taas raskaana. Ja se tuhruilu, ai että ottaa taas pannuun kun se sama homma taas alkoi.
Mutta mulla auttoi se vyöhyketerapia ja sinne suuntaan taas.
Se aikaisempi päivä oli minunkin mielestäni parempi lääkäripäivä. Toivottavasti saat apua tuohon juttuun :)
Ole täällä vain meidän kanssa jos siltä tuntuu. Tiedän kyllä tunteen kun pelottaa siirtyä odottajiin kun pelkää että menee heti kesken. Me yrititetään tsempata sua parhaamme mukaan :) Toivottavsti nyt kaikki menisi hyvin.
Ja nyt kyllä poistun.. nukkumaan :D
Tuli ruskeaa tosi pientä tuhrua. Huolestuin tietenkin heti, vaikka sitten päätin olla huolestumatta (HAH!) ja oottaa nyt vain.Samaan tapaan, tosin tuoreella vuodolla, alkoi km viimeksi. Silloin tiesin jo samana iltana, että kesken menee. Voi olla, että tulen singolla takaisin tänne.
muuten oireet kunnossa, rinnat kipeät, huono olo, väsymys. Mietin, että jos ovis olisi ollut kp25, ja nyt on 38, niin voisi olla kuukautisaika.
virva
ja plussa on tosi vahva. Toivotaan parasta. Huoh, oon TOSI väsynyt.
ja pahoitteluni keskenmenostasi, se tuntuu aina kurjalta vaikka ei olisi pitkälle ehtinytkään - tiedetään omasta kokemuksesta. Teilläkin on jo yritystä takana sen verran että olit varmasti aika täpinöissä lievästi ilmaistuna. Ton raskaushormonin näkis ihan kotikonsteinkin, varmaan oot r-testin tai ovistestin tehnytkin, niissähän se näkyis jos olis koholla. Eli www.mammaksi.fi tai jos on liikaa rahaa niin apteekin kautta tikuttelemaan. Refleksologit (ks. pinon sivut 1 ja 2), vyöhyketerapeutit, greippimehut, foolihappo ja Glandin25 on näitä mitä täällä monet suosittelee, jos ei ole vielä valmis mihinkään radikaaliin lääkityksen aloittamiseen.
Naulle ja Hermionelle hermolähetys täältä että saatte tädit häädettyä, ne ei joskus tajua itse kuinka kauan on sopivaa viipyä.
Ja Virvalle toinen lähetys samaa tavaraa, kattokaas kun mulla sitä vielä riittää tässä vaiheessa kiertoa, parin viikon päästä on tilanne toinen :) Ota Virva iisisti, toi sun päätös oli tosi hyvä, vähän hihitin itsekseni ääneen täällä sille. Ja älä vielä häippää, me halutaan kuulla susta säännöllisesti, olethan sä *tällä hetkellä* pinon ainoa tossa tilassa, saat toimia meidän hyvän onnen maskottina! :D
( . ) Täällä tikutellaan ovista ja doupataan foolihappoa ja greippimehua. Tänään tuli ekan kerran vähän sellaista jonka olen tulkinnut ovislimaksi, mutta ttikku näytti negaa. Arvelisin oilin tulevan tuossa kp 18 tienoilla mutta saas nähdä...
Jennuli yk5 kp 15/30
Virvalle tsempitykset! Mäkin oon täällä ihan täpinöissäni sun puolesta, ja jännittää kovasti. Äläkä nyt vielä kiinnitä mitään huomiota siihen ruskeaan tuhruiluun jos se sellaisena pysyy. Halauksia!
Jennulille tsemppiä oviksen bongailuun, mä oon ihan kade sulle kun mä en vielä pääse sitä itse bongailemaan.. no ens kierrossa sitten :)
ON. Tuhruilee, tuhruilee.. Ärsyttää!!!
Hermione
Olenkin ehtinyt tässä kuumeillessani olla ties kuinka monessa eri pinossa, mutta tuntuu että kaikki muut siellä raskautuu ja porukka vain vaihtuu. Ja toisaalta aina tädin tullessa mieli on niiiiiin maassa, etten viikkoihin halua nähdä mitään vauvoihin liittyvää. Nyt mieliala on tietenkin korkeampi sen takia, että tiedän että voin siis edelleen tulla raskaaksi ja toiveet on korkeammalla kuin aikoihin.
Nyt mulla on kulunut 12 päivää km-vuodon alkamisesta ja pari päivää on tuntunut ovikseen viittaavia oireita. Aikaisemmin olen ovistestejäkin käyttänyt, mutta nyt en niitä jaksanut tilata. Poppaskonsteista foolihapot ja greippimehut on olleet käytössä, mutta nyt en oikein jaksa mitään...Vyöhyketerapia kuulostaa mukavalta ja mielenkiintoiselta, sitä voisin jatkossa harkitakin. Syksyllä kokeiltiin clomejakin kolme kiertoa, vaikka munasolun pitäisi irrota ihan hyvin. Niistä kierroista ei siis tullut mitään tulosta, paitsi selkeät plussat ovistestiin =). Taidan nyt kuitenkin varata ajan yksityiselle gynelle, jotta saa ultralla katsottua kohdun tilanteen. Terveyskeskuksessa tuskin tekevät mitään, kun km oli noin varhainen eikä mitään oireita ole enää, vai mitkä on teidän kokemukset?
Hulda Tilda, Kannattaa varmaan koittaa sitä kunnallista kuitenkin ensin, luulisi niiden ottavan vastaan. Muutoin yksityinen ainakin sitten, jos ei muuta. :)
nau ja hermione, voi teiän tätei! :/
Jennuli hurjat doupit sul niinQ. Luin muuten, että tuli oviskliimaksi, ja mietin heti, että sehän kuulostaa erinomaiselta. :)
ON: Olen niin paiseessa että. Olen aika varma että kesken tulee, koska selkää on alkanut kolottaa. Viimeksi tuli ensin vähän tippaa, ja sitten alkoi kolottaa illalla selkää, ja aamulla oli jo poissa, sen huomasi jo isosta määrästä verta. Olen koittanut tsempata tästä pois, mutten onnistu. Verta ei ole tullut lisää, mutta tuo selkä on niin kuukautismainen, että jotkut krampit siellä on meneillään. Huoh.. taietaan sittenkin pästä lapsettomuustutkimuksiin, jipii.
Plussa oli kuitenkin tänään tosi vahva. Ja veri vähäistä. Ja oireet kunnossa, ja lämmöt korkeella. Koska ne muuten taas laskee? Ja olisko ne jo laskeneet jos olis kesken? Ei varmaan.. Hohhoi. On tää vaan niin tylsää.
virva.
Ihan selvä plussa tuli apteekin omalla testillä. :) Tulin sen vain tänne kertomaan, jatkan nyt kouluhommia. :) :DD
virva, rv 5+1