-.'-.'-.'-.'-.'.HAAHUJEN TAMMIKUU.'-.'.-'.-.'.-'.-
Alotampa meille uuden pinon.
Ja kopsaan kirjotukseni tuolta joulukuunpinosta.
Haamu vain:(. Kyllä näillä päivillä ois pitänyt tulla kunnon viiva, jos oisin raskaana. Eli hcg vaan pysyy koholla. En varmaan tuu raskaaks ennenkuin se kysta lähtee pois :(. Onkohan täti tulossa ollenkaan, varmaan taas vasta kp40, niinkuin viimeks, kun sain haamuja. Toivottavasti ei sotke tulollaan sitä mun poli-käyntiä, joka on ens keskiviikkona. Voi olla et tarvii sitä siirtää. Aikoja vaan saa sieltä niin huonosti.
Ei nyt oikein hilpeesti alkanut tää vuosi... mut toivottavasti jotain selvyyttä tilanteeseen sais mahdollisimman pian.
nau kp37/30(40)
Kommentit (129)
Nyt tuli yhtäkkiä mieleen sellainen asia. Että minä pistin tuossa pari päivää sitten pinon pystyyn tuonne Kaksplussan lapsettomuus puolelle toistuvista keskenmenoista kärsiville. Ja ajattelin että jos haluatte ja jos kiinnostaa käydä siellä lukemassa juttuja raskauksien tukihoidoista ym. muista asioista, niin tai vaikka oikein pinoutua, käykää ihmeessä. Minut löytää sieltä nikillä Leinikki.
En tietenkään ole hylkäämässä tätä pinoa, mutta minusta oli vaan mukavampaa pistää sinne tuo pino pystyyn koska turhan moni tällä palstalla tuntee minut henkilökohtaisesti. Niin ja saada sieltä vähän neuvoja ja muuta tähän tutkimus aikaan.
Tulevaisuus jännittää tällä hetkellä hirveästi..
Hermione taas..
polilta soitti. ei oo hcg vielä nolla, joten pitää 21.1. käydä vielä verikokeessa.
saa nyt nähdä uskaltaisko sitä jo yritellä, vaik ei kai se tuolloin vielä näkyis ja sotkis tulosta...
Välillä oon minäkin tuolla kaksplussalla käynyt.
nau kp6/30
Onpas kumma tuo *naun* tilanne. Toivottavasti saat pian jotain selvyyttä asiaan.
nyt tulee vähän avautumista, mutta täällä fiilikset on taas vaihteeksi aika maassa. tänään on koko päivän ollut menkkajuilimisia, ja nyt illalla vielä maha on turvoksissa, niin että koko vatsan aluetta särkee. naama on täynnä näppyjä, eli niin perinteiset menkkaoireet kuin vain voi olla. nyt on kp 20, ja ovisplussa tuli kp12/13, eli ei niiden menkkojen tosiaan ihan vielä tarttisi alkaa... mitään r-oireita ei ole. eli taas siis yksi kierto, missä ulkoisesti kaikki on kohdallaan, mutta toivottua tulosta ei tule... sitä vain toivoi (kun niin oikein vielä sanottiin), että km:n jälkeen raskautuisi nopeasti, mutta ei ainakaan meidän kohdalla näin käynyt. ihan syvältä koko touhu.
t. marjapensas
Marjapensas: Kurjaa kun ei ole toiveikas olo. Mulla raskausoireet on ollut just menkkajuilimiset ja vatsanturvotus. Mutta eipä noista oireista ikinä tiedä. Toivotaan nyt kumminkin et oiskin tärpännyt tai sit on hyvä et on lyhyt kierto ja pääset pian uuteen yritykseen.
Täältä täti ei vaan ymmärrä lähteä. Lisäksi on maha ollut tänäään tosi kipee. Menkkajuilinnan tapaista ja suoli kramppaa ja muuta kummaa. Särkylääke onneks vähän autto, niin pystyn istumaan. Toivottavasti tää pian helpottaa tai sit pitää huomenna mennä lääkäriin.
nau kp8/30
Marjapensas. Mun korvaan nuo kyllä kuulostaa ihan raskaus oireilta :) Älähän vielä heitä kirvestä kaivoon. Mulla on aina km:n jälkeen käynyt tärppi yk 3. Että ei ainakaan mun kohdalla koskaan pitänyt paikkaansa että heti raskautuis..
Niin ja en uskois että viimeks olisi edes silloinkaan vielä tärpännyt ilman vyöhyketerapian apua, niin kummallaisa kiertoja oli..
nau. Voi harmi ettei vieläkään negaa :( Haleja!
Voi kun olisi nopeasti jo torstai, haluaisin jo niin päästä eteenpäin taas tässä ongelmassa ja uuteen yritykseen lääkkeiden voimin.. Nyt ootan että alkais tyhjennys vuoto kun eilen otin vikan pilsun laatasta..
Tsemppiä kaikille kovasti!
Hermione..
Marjapensas, minäkin heti ajattelin, että sillai munkin (ainut) raskaus kyllä alkoi. Menkoilta tuntui aika aikaisin ja hurjat näppylät naamassa. Ja rintoja vihloi kyllä. Ei mullakaan ole vielä raskaus alkanut, vaikka km oli jo elokuussa.. :/ Mutta ehkä se tästä vielä.
nau, onpa hassua se hcg. Mun on pakko myöntää, että ehkä itse yrittäisin vaikka se sekoittaisi tuloksia. Voiko sillä olla jotain haittavaikutusta tulevaan raskauteen? ei varmaan. Minä varmaan antaisin mennä vain. :)
Hermione, toivottavasti vuodot menee hyvin, niin pääset taas kuumeilemaan. :)
ON: Olen täällä kotona rymsteerannut ja vaihtanut huonekalujen järjestystä oikein kunnolla. Ajoittain tulee mieleen, että jos nyt tärppäisi, mutta ei sitä niin kovin ole muistanut jännittää, ihme kyllä. toivon parasta, mutta ei kovin suuria tunteita enää tässä välissä tule kiertoihin ladattua. On niin monta kertaa pettynyt, ettei enää samalla tavalla jaksa kuumeilla, vähän vain. :)
Mutta voi ette usko miten paljon tahtoisin lasta. (Ehkä uskotte kuitenkin. :) Niin paljon, että kaupassa kun näin n12v pojan isänsä kanssa, olin siitäkin niin liikuttunut. : D kuvittelin omaa miestä ja meidän tulevaa lasta kaupassa sitten. :) No, jatkan täällä haaveilua.
virva, toivottaen tärppituulia kaikille!
Kiitos kaikille tsemppauksesta, mutta kyllä se vain näyttää siltä, että täti on jo vauhdilla tulossa. Tuhruilu alkoi lievänä toissapäivänä, mutta tänään se on jo ihan reilua, ja sen perusteella menkat alkaa todennäköisesti tänään tai viimeistään huomenna. Eli luteaalivaihe jäänee taas 9-10 päivän mittaiseksi :(
Mulla viimeksi r-oireita oli tosi kipeät rinnat (nyt ei ole juuri ollenkaan), ja normaalit näpyt puuttuivat, joten jos samoja oireita hakee, niin nyt on just päinvastoin. Alkaa vaan masentaa, kun yrityksen aloittamisesta tulee kohta vuosi, mutta km:n takia sekään ei merkkaa mitään...
*Hermionelle* onnea tutkimuksiin, toivottavasti saatte jotain vastauksia! Ja *naulle* tsemppiä, toivottavasti myös sun tilanne selviää! *Virvaliekille* ja kaikille muilllekin tärppionnea!
t. marjapensas
Marjapensas, pahoitteluni! :/
ON. sisintä vihloo, kun mietin miten paljon kaipaan omaa lasta. Eilen tuntui etten sitä järin mieti, toinen on sävel kellossa tänään. Haluaisin niin sen oman raskauden ja oman pienen. Voivoi. :/
Kauhiast tsemppiä!
Meillä vieläkin mietitään tuota samaa kuin teidän palstalla: kunpa saisi vauvan kainaloon. Sellaisen elävän ja lämpöisen. Sitähän me kaikki toivotaan.
Luen teidän kuulumisia, vaikka olen täällä taustalla.
Sunnuntaina ois Maija täyttäny tasan 4kk, vietiin yksi punainen ruusu haudalle. Ja kyllä mua itketti. Ihan kamalasti. Niin ikävä on.
Ja alotin työt taas. Että rankkaa on sielläki, toivottavasti jaksan olla.
Ihan kamalasti voimahaleja. Odottelen plussa uutisia sivummalta :)
Mie ja toukan alku!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=7461b6b4-e18a-11dd-a536-…!
tähän kropan temppuiluun. Täti on vieläkin kylässä ja iltaisin jomottaa mahaa oikealta ja reittä särkee. Jos ei huomiseks oo lähtenyt, niin täytyy soittaa polille tai johonkin. Mitähän tääkin taas on :(
nau kp 10/30
nau. Toivottavasti kaikki olisi kunnossa. Aika kummalliselta kyllä kuulostaa :O. Mutta ota ihmeessä huomenna yhteys johonkin jos tuo jatkuu. Haleja!
Angelmumille vilkutuksia! Koittakaa jotenkin vähän nauttia raskaudesta vaikka se varmasti on tosi vaikeaa. Tsemppiä :)
marjapensas. Tylsää kun sitten heti alko tuhruttelemaan :( Olisi ollut niin kiva saada pitkästä aikaa tähän pinon iloinen plussa.
virva. Se vauvan kaipuu on välillä niin kova kyllä että melkein sydän räjähtää. Muistan vähän turhankin hyvin sen kun yritimme exän kanssa kaks vuotta vauvaa ja kertaakan en tullut edes raskaaksi.. ja käly polki siinä ajassa kaks ipanaa mailmaan. Niin ja se käly oli vielä ihan idiootti kaikkitietäväinen ja ei tykännyt musta lainkaan. Ja se prkele vielä jaksoi aina ruotia meidän lapsettomuuden syitä tyyliin: sä syöt liikaa särkylääkkeitä niin et voi tulla raskaaksi, jos te ette olekkaan vielä kypsiä vanhemmiksi.. ym. niin ja se oli mua vain vuoden vanhempi... Argh! Jos jostakin olin onnellinen avioeron aikaan niin se oli se että pääsin siitä lehmästä eroon lopullisesti!
Sori tää purkaus! En tiedä mistä mulla edes yhtäkkiä tulikaan mieleen se ihminen..
Mutta kyllä niin toivoisin että tekin pian saisitte sen onnistuneen raskauden. Halauksia!
Hermoileva Hermione joka odottelee lääkäriä ja jolla alkoi menkat ja jonka pitäisi vielä syödä yks typerä pilsu laatta..
Eli menkat sitten alkoi. Vielä ei vuoto ole kovin runsasta, mutta selkeästi punaista, ja kivutkin ihan sen mukaiset...
Kierto oli tällä kertaa 24 päivää ja luteaalivaihe 11. Tuhruilua oli ennen menkkoja 4 päivää. Mä taas tossa vähän surffailin netissä, ja etsin "vastauksia"... Jostain luin, että matala keltarauhashormonin määrä voi aiheuttaa turhuilun ja lyhyen luteaalivaiheen. Lisäksi se hankaloittaa alkion kiinnittymistä, kun limakalvo rapistuu liian nopeasti, ja vielä että alhainen keltarauhashormonin määrä ei pysty ylläpitämään kehittyvää raskautta, vaikka kiinnittyminen onnistuisikin...
Tuo teksti laittoi miettimään, että olisikohan tuolla voinut olla oma merkityksensä keskenmenoon/tuulimunaan, ja tietenkin se myös huolettaa. Silloin plussakierrossakin mulla oli turhuilua viikko ennen plussaa, ja sen jälkeen vielä 4-5 päivää.
Tekisi mieli mennä taas siellä gynellä käymään ja kyselemään tilanteesta, mutta sitten on sellainen olo, että entä jos ne vaan katsoo, että tuossa on taas yksi hysteerinen ja ylireagoiva nainen, eivätkä ota vakavasti...
No joo, näillä mietteillä tällä kertaa uuteen kiertoon...
marjapensas, yk:t 5 + 7
Polille soittelin muutaman kerran, mut kun aina oli varattua, en jaksanut yrittää enempää. Katson tilannetta sitten huomenna. Aikas niukkaa tämä vuoto kumminkin on eikä tänään oo ollut kipujakaan. Ovis vaan alkaa painaa mahdollisesti päälle, niin sais siks tää vuoto loppua. Mutta hyvä juttu on se, että kun tein aamulla rtestin, se oli nega, ehkä joku roskis viivanpaikka suurennuslasilla nähtävissä korkeintaan. Vyöhyketerapeutti aikaa pitäis soittaa, kun sais aikaiseksi...
marjapensas: Oishan se kiva et pääsisit mittauttaan sen keltarauhashormoni arvon. Onhan sulla ihan hyvät perusteet sille. Multa otettiin viimeks kun muitakin veriarvoja selvitettiin. Oli silloin ainakin normaali.
nau kp11/30
vaan ilmoittelen että hcg oli alle 5! Jihuu! Mua niin pelotti että se on vielä ihan hirveissä lukemissa :) Ja huomenissa sitten lääkäriin, tuun sitten kertomaan mitä se sano :)
Hermione, onnea alhaisesta hcgsta! Kohta pääsette taas yrityspuuhiin. :) Ja niistä lapsia pukkivista kälyistä, ne on kyllä rasittavia! Vaikka kälyä mulla ei ole, mutta muuten sukua. Serkku on yhden lapsen yksinhuoltaja (ekasta kierrosta raskaaksi, kuinkas muutenkaan) ja hän tietää hankaluuksistamme. Aina kun nähdään hän kysyy sillain todella yli-osaaottavasti säälivällä äänellä "no mites teidän elämä.. on teilläkin niin raskasta.. voi, kyllä minäkin toivon että saisitte osanne tästä onnesta.." Tajuatteko mitä meinaan? Että ottaa aivoon. Ei me kuitenkaan mitään kakkosluokan kansalaisia olla, vaikkei meillä lapsia olekaan.
Marjapensas, ihan varmaan saatte ne keltarauhasarvot mittauttaa, kyllä se jo niin kuulostaa siltä. Ja ehkä se onkin se yksi juttu, joka sitten keikauttaa asiat paremmalle tolalle. Tiiän, että on höhlän tuntuista pistää toivoa mihinkään tässä, mutta toisten kohdalla se on helppoa. :) Itse en tiedä mitä saavutan niillä tutkimuksilla, jahka niihin aletaan. Tai ettei kauheesti uskalla ainakaan toivoa mitään.
Nau, mulla jomottaa lähes aina kuukautisten aikaan reisissä asti, mutta se kyllä liittyy aina siihen ekaan vuotopäivään. Onpa kyllä oudon pitkät tädit, menis jo kottiinsa. :/
Angelmum, ihana kun kävit moikkaamassa, käyhän vastakin! Kiva kuulla miten sulla menee. :)
ON: Voi miten toivon nyt hyviä uutisia! Kuukautisten pitäisi alkaa ehkä lauantaina (kp 35) tai tiistaina (dpo14) tai tietenkin jotain siltä väliltä tai koska vaan. :D Ei ole tuntunut vielä ainakaan kuukautisilta. Sen sijaan tänään jossain välissä kohtua vihloi hetken, mutta ei sillälailla selästä. Siltä tuntui viime raskaudessa. Mutta sepä voi tulla ja mennä, ja toisaalta eilen jumppasin chi ballia, ja siellä tehtiin syviä vatsalihasliikkeitä, että ehkä jotenkin sekoitan.
Toisaalta myös tulin äsken bussissa, ja aloin lukemaan lehteä. Ihan heti tuli huono olo ja oli pakko lopettaa. Yleensä ei koskaan tule, niin heti tietenkin toivoskelin.
Ja rintojakin vähän kolottaa.
Toisaalta kaikki liittyy helposti myös kuukautisiin, mutta ainahan saa toivoa. :) Kävin muuten eilen kasvitieteellisessä puutarhassa (joka on ihana, menkää sinne!) ja siellä oli kaksi toivomusallasta. Toivoin molemmissa, mutten kerro mitä! ;)
virva, kp33, dpo9.
Kuukauden päästä vasta voidaan ottaa SPR:n hyytymistekijäpaketti, THS ja Prolaktiini testit. Ja lupasin pyhästi olla raskautumatta ennen sitä. Pilsut sain käskyn lopettaa. Thank God! Meinas pää jo haljetakin kun ne ei sovi mulle sitten yhtään, mieskin oli tosi tyytyväinen tähän käskyyn. Oon kai kiukutellut jo ihan tarpeeksi täällä kotona :D
Seuraavassa raskaudessa sitten piikitellään Klexanea, oli testejen tulokset mitä tahansa, mutta hyvä niin jos vaan sillä saataisiin vauva syliin asti.
Nyt sitten vain odotellaan että pääsen niihin testeihin ja niistä pari viikkoa eteenpäin että saa tulokset. Sitten kova höylääminen päälle :D
marjapensas. Käy ihmeessä vain lääkärillä, jos siitä olisikin apua.
virvalle on täällä kaikki ulokkeet pystyssä että nyt se tärppi olisi käynyt!!
Mites naun tilanne?
Nyt menen syömään ennen kuin pökerryn :)
-Hermione
olette Marjapensas ja nau. Tänne hän voitaisiin perustaa ihan Omituisten Otusten kerho. Pääsykriteerinä voisi olla jokin oire jota lääkäri tai palstalaiset (=rautaiset asiantuntijat ;) eivät osaa selittää. Haaste on heitetty leidit!
Hermione: ymmärsin viestistäsi noin joka toisen sanan, sen verran aloittelija vielä olen. Hyytymistekijä paketti ei arvatenkaan liity jälkiruokiin eikä Klexanea huumeisiin vaikka sitä piikitetäänkin? Höyläämisen tiedänkin ;)
Virvalle: sormet ja varpaat on niin ristissä ja pysytyssä, että hyvä kun pystyn kirjoittamaan! Ton Kasvitieteellisen puutarhan lähteet vois laittaa vaikka poppakonstilistalle? Varmaan sieltä löytyy myös jotain kasveja joita viidakon asukkaat käyttävät hedelmällisyyden lisäämiseen, sitä vois käydä samalla reissulla vähän nuuhkimassa, eikös juu :) Meilläkin miehen serkun avokki on raskaana, serkulla ex-vaimon kanssa kaks lasta ja nyt uuden kanssa kimpassa vasta alle vuoden ja jo on pullat uunissa. Olen tosi onnellinen heidän puolestaan...
( . ) Nuhan kourissa ja huominen sairista, toivottavasti paranen ovikseen mennessä. Aion nyt tällä kierrolla etsiä sen perkuleen, aiemmilla kierroilla en ole muistanut riittävän säännöllisesti yrittää. Gynelle ajattelin varata ajan tän kierron jälkeen, niin tiedän samalla tuliko ovis ja missä kohdin. Olen siis aiemmin luottanut omiin tuntemuksiin, mutta nyt pitää vissiin yrittää etsiä "todistusaineistoa".
Jennuli-81 yk5 kp10/30
Ensnäkin Jennuli, Katotaan miten se kasvitieteellinen puutarha toimii, mutta jos nyt tulee plussa niin juukeli menen sinne heti toivomaan perään lottovoittoa! :D Ja toisekseen minäkin olen mahottoman huono oviksen tikuttamisessa, en kerrassaan kykene olemaan joka päivä samaan aikaan testaamassa. Tai kykenen varmaan, mutta sitten en meinaa jaksaa ja viitsiä. Mutta eipä mittää.
Mut kuulkaas, testasin ovistestillä jos raskaus näkyisi, ja ihan hailea ole. :/ Harmitti. Luulen, että en oo raskaana, mutta eiköhän se tästä. Vaikka on kyllä aikaistakin, mutta olis se ehkä silti vahvempi vähän. Kun se kuulemma näkyy siinä ennen raskaustestiä. Mutten tiiä.
virva.
Täti vaan on ja on... En enää tällä viikolla jaksa minnekkään soitella. Sama se ootella maanantaihin, toivottavasti sitten ei tarviikaan. Tänään on miehen syntymäpäivä ja ois kiva vähän pupustella sen kunniaks, kun on tässä taukoa muutenkin ollut jo pitkään. No ehkäpä se kuitenkin onnistuu.
Vyöhyketerapeutille on aika viikon päästä, jännää.
Virvaliekille oikein paljon plussatuulia. Empä usko että se noilla dpo lukemilla vielä ovis-testeissäkään näkyis. Nyt vaan kärsivällisyyttä ja sitten herkät raskaustestit kehiin muutaman päivän päästä :) bd bd bd
Hermione, harmi kun joudut ootteleen noita verikokeita, mut onneks sentään pilsuista pääset eroon. Ja hyvä kun on hoitosuunnitelmaa jo valmiina.
nau kp12/30
Siis sitä kystaa ei enää näkynyt! Hienoa! On ainakin se pois päiväjärjestyksestä :) Toivottavasti se hcg-testikin näyttää negan.