Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-.'-.'-.'-.'-.'.HAAHUJEN TAMMIKUU.'-.'.-'.-.'.-'.-

01.01.2009 |

Alotampa meille uuden pinon.

Ja kopsaan kirjotukseni tuolta joulukuunpinosta.

Haamu vain:(. Kyllä näillä päivillä ois pitänyt tulla kunnon viiva, jos oisin raskaana. Eli hcg vaan pysyy koholla. En varmaan tuu raskaaks ennenkuin se kysta lähtee pois :(. Onkohan täti tulossa ollenkaan, varmaan taas vasta kp40, niinkuin viimeks, kun sain haamuja. Toivottavasti ei sotke tulollaan sitä mun poli-käyntiä, joka on ens keskiviikkona. Voi olla et tarvii sitä siirtää. Aikoja vaan saa sieltä niin huonosti.

Ei nyt oikein hilpeesti alkanut tää vuosi... mut toivottavasti jotain selvyyttä tilanteeseen sais mahdollisimman pian.

nau kp37/30(40)

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennuli. Olin kai vähän turhan innoissani kun kirjoittelin tuota juttuani että nyt vasta itsekkin tajusin että se voi jollekin toiselle olla ihan hepreaa :)

Niin multa testataan että onko mulla jotain verenhyytymis ongelmaa mikä tukkii istukan ja siksi alkiot lakkaa kasvamasta ja sitten kuolee. Eli jos tulee veritulppia istukkaan. Sitten testataan tuo THS eli kilpirauhasen vajaa toimintaa, mulla oli viimeksi testatessa vähän huono se arvo muttei ihan niin huono että olisin tarvinnut lääkityksen. Prolaktiini on maitohormoni, että jos se on turhan korkea niin se voi myös aiheuttaa keskeytymistä. Ennen viime raskautta vähän epäilin että se arvo olisi jäänyt koholle koska tuntui että maitoa olisi aina oviksen jälkeen noussut tisseihin vaikken ollut raskaana.

Ja tuo kromosoni juttu on itsellekin vähän hepreaa mutta siitä ei vielä tarvitse huolehtia.

Klexane on verenohennus lääke mitä sitten joudun seuraavassa raskaudessa pistämään joko rv 16, rv30 asti tai jos huonosti käy niin joudun piikittämään sitä vielä imetysaikanakin, siihen en kyllä usko että niin huonosti olisi asiat koska siinä tapauksessa mulla olisi itsellänikin jo veritulppa ongelmaa.

virva. Mulla ei ole koskaan näyttänyt ovistesti raskautta, ei edes viime kerralla vaikka tavis raskaustesti oli vahvasti plussa. Joten älä sitä jää miettimaan :)

Nyt menen tekemään jotakin järkevää kotihommaa vaihteeksi..

Vierailija
62/129 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalinen täti kun ei tajua lähteä menemään. Viimeistään sitten maanantaina kyllä soitat johonkin jos tuo ei lopu, eikös vaan?

Niin piti mun sitäkin sanoa että lääkäri myös ultrasi kohdun ja sanoi että kaikki on siellä tosi hyvin. Rakkuloita oli siellä sievästi kasvussa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottava piina mulla! En meinaa kestää! Oon ihan itkuherkkänä jotenkin, tai en ole itkenyt, mutta välillä surettaa ja välillä intoilen ja huh mitä rallia.

Mutta nyt on taas ihan ristiriitainen olo: Selässä tuntuu ihan kuukautisilta. Rintoja sillain vähän.. no niitä vähän jotenkin vihloo. Mutta en ole varma vihlooko vain koska toivon niin. Velikin oli sydäntutkimuksissa, ja valitteli rintakehän särkyä kunnes lääkäri sanoi sydämen olevan sittenkin ihan ok. Kivut hävisi saman tien.

Mutta sitten, kokeilin sitä kohdunnapukkaa. Ja sekin oli.. no semmoinen nenämäinen, kovahko ja kiinteä. En ole sitä tuommoisena ennen tuntenut, mutta en niin kamalan usein seuraakaan.

Ja vielä viimeinen asia: lämmöt on 37,3. Juu tiiän että illalla ei pitäis mitata, mutta yleensä mulla on aina reilusti vähemmän. Yleensä aina kun mittaan (mittaan välillä huvikseen. :) niin lämmöt on astetta alempana.

Ja kun tuli siellä bussissakin huono olo.. Mutta toisaalta tuntuu niin kuukautisiltakin.

Voi minua, tiiän että oon ihan höhlä. Kelle vaan muulle sanoisin, että koita rauhoittua, et voi tietää mitään muuten kuin odottamalla ja tekemällä tarpeeksi myöhään testin. Mutta voih, tämä on niin vaikeeta! :D Siskot, te tiiätte.

virva.

Vierailija
64/129 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virva, tiedetään liiankin hyvin. Hyvältähän toi tällä hetkellä näyttää, mutta... no, sä tiedät myös. Toi sun veli ois muuten voinut hakea O.O.-kerhon jäsenyyttä :)

Ja mikä on kohdunnapukka? Täällä oppii joka päivä uutta! Kiitti Hermionelle selvennyksistä!

Koita Virva keksiä itelles paljon tekemistä niin saat ajan kulumaan, en oikein muutakaan osaa sanoa. Tsemppihali!

Jennuli

Vierailija
65/129 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, tekeminen auttaa. Olin illan itsekseni kotona, ja paniikki valtasi. :) Nyt on jo parempi, kun on puuhaa.

Kohdunnapukka on luultavasti ihan höhläjuttu, mutta se kuitenkin on semmoinen kohta kohdun suulla, joka vaihtelee kierron mukaan. Sen tuntee, kun tunkee sormet sisään. :D En ole hirveän innostunut ollut itseronkkimisesta, mutta eilen.. no se oli semmoinen päivä se. :) Mutta siis jonkun mukaan raskautuneella sen napukan pitäisi kovettua ja sulkeutua, ettei tunne siinä sitä aukkoa kohtuun.. Mutta mene ja tiedä. Raskautta toivovat osaa olla niin kahjoja.

Tänään menen illalla oopperaan katsomaan Rigolettoa. :)

virva

Vierailija
66/129 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Että edellyttää hyvää itsetuntemusta :) Selvä juttu, katsotaan missä vaiheessa piinaviikkoa mulla pimenee sen verran... Hyvä että olet saanut iltaohjelmaa, niin korvien väli pysyy aisoissa. Muistathan käydä kertomassa miten piinaviikko päättyy, täällä ihan jännitän sun puolesta bd bd bd

Hauskaa iltaa, on kuulemma hyvä setti!

Jennuli

Vierailija
67/129 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotenkin todella epätoivoinen olo. Tuntuu että vois jättää koko vauvahaaveilun pois ja alkaa uudelleen ehkäistä... ei tarviis pettyä koko ajan :(

Itku on herkässä koko ajan. Sit tuntuu ettei tuo ukkokaan tajua mistään mitään. Riitaa tulee ihan pienistä asioista. Paska viikko kaikenkaikkiaan ollu täällä. Jospa tää olis ohimenevää kuitenkin. Omaa lasta haluais niin kovaa, mut kyllä välillä tekee mieli luovuttaa. Tuntuu että seksikin alkaa puuduttaa ja lujaa. Se on menny siihen että pakkohan tätä on tehdä. Oikeesti, jos tätä jatkuu iäisyyden niin varmaan en osaa enää ikinä tuostakaan nauttia. PRKL!

Omaanapaa taas... liikaa aikaa ajatella...

Irish

Vierailija
68/129 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irishille halauksia! Tiedän kanssa tuon tunteen kun tekis mieli heittää kirveen kaivoon ihan kokonaan, olisi elämä paljon helpompaa. Mutta sitten mulle tulee sellainen ajatus että sitten en näe mikä se lopputulos olisi. Nyt yritän vain keskittyä siihen että tulen taas raskaaksi ja en ajattele lainkaan sitä raskaus aikaa, siinä vaiheessa aina tekee mieli heittää hanskat tiskiin kun miettii uutta keskenmenoa. Voima halauksia sulle oikein tuhansittain :)

Mä en ole vielä koskaan kokeillu sitä kohdun napukkaa, saas nähä koska itse siihen hommaan ryhdyn :)

Nyt siivoamaan.. blaah..

Vierailija
69/129 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän juuri nyt liiankin hyvin mitä tarkoitat. Tuntuu aina välillä, etttä mikäs tässä yrittäessä, mutta sitten aina iskee ahistus ja varsinkin piinan aikaan. Eikä ne miehet ihan oikeasti kunnolla ymmärrä tätä, ei ehkä voikaan.

Tekeminen auttaa, niinkuin itsekin tuli tänään todettua. Mutta ei se välttämättä ole huono ajatus tauonkaan pitäminen, jos ahdistus kasvaa liian suureksi ja parisuhde kärsii. Tiedän kuitenkin itse, etten osaisi olla yrittämättäkään, kun toivon kuitenkin niin että se viimein tapahtuisi.

Itse olen kanssa pohtinut alkavia hoitoja - ne on niin pitkä tie.

Ja tänään on tuntunut kuukautisilta, järki kertoo niiden tulevan. Kuitenkin tunnepuoli tai joku järjetön kumminkin muistuttaa koko ajan miten kaikki on mahdollista.. Että ehkä kuitekin. Se on niin tyhmää, se ehkäkuitenkinnointi.

virva

Vierailija
70/129 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sitten kuitenkin aikaiseksi soitettua polille. Lupasivat että lääkäri soittaa mulle joka tapauksessa tiistaina, vaikka aamun verikokeessa hcg oliskin nollilla. 7. päivä oli ollut 25. Ja kun kotitesti oli siitä viikon päästä nega, niin luulis että ois jo hyvin laskenut...

En tiedä sitten pystyykö kohdun limakalvo kehittyyn ennen ovista, kun näin pitkään vuotaa, tai koska se ovis sitten onkaan jos on. No täytyy yrittää pupuilla varmuuden vuoks silloin tällöin joka tapauksessa, saa sitten jotain piinailtavaa. ja mies pysyy tyytyväisenä.

nau kp13/30 (ja täti siis edelleen kylässä)

Vierailija
71/129 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermonie-79, olen muuten ite käyny kanssa noissa SPR:n hyytymistekijä labroissa. Istukassa kun hyytymiä oli. Mutta nehän saatto tulla vauvan kuoleman jälkeen, kyllähän veri hyytyy. Ja toki itse raskauskin myötävaikuttaa verenhyytymiseen.

Minulla sitä ei ole, vaikka olin ihan varma. Voi sitä hullun pitkää aikaa kun piti niitä vastauksia odottaa. Ja kun siihen ei saanu mennä edes heti synnytyksen jälkeen. Varmaan just se, että hcg arvo laskee? Nyt ajateltuna lyhyt aika koko prosessi, mutta sillon.. niin. Kamalaa.

Tiedän tapauksen jossa nainen sai 5 km peräkkäin ennenkuin todettiin tuo hyytymistekijä. Sitten klexanella kaksi ihanaa lasta :) :) Ajatelkaas sitä!!

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=1cf4e0a2-e411-11dd-a536-…!

Vierailija
72/129 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska miehellä on mielestään kiire kauppaan.

Lämpö on yhä 37,3 koko ajan.

virva.

Vierailija
73/129 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nau: Hyvä kun soitit sinne! Kyllä se on varmasti laskenut jo pois, kun oli se negagin. Limakalvot voi joo olla heikot.. mutta toisaalta ehkä ei olekaan, ja mites sitten suu pannaan :)

Angelmum kiva taas kun pistäydyit. :) Toivottavasti kaikki menee hyvin siellä teillä. :)

ON: Tätä tämä nyt vain on, piinaa piinaa piinaa. Kyllä suurin osa ajasta onneksi kuluu muissa mietteissä, mutta kyllähän se takaraivoa tykyttää. On niin paljon taas miksi toivoisi parasta, mutta toisaalta tietää miten usein ne johtuu vain kuukautisista. Olisi kyllä lystiä välttää ne tutkimukset. Nyt aion kello viideltä kokeilla ovistestillä taas, jos raskaus näkyisi siinä. Luulin kyllä, että se näyttää kaikilla, jännä ettei sulla Hermione näyttänyt. Siis tiedän ettei se oikeasti toimi testinä, mutta luulin silti että ovishormoonia on raskaudenkin aikana kaikilla.

virva, kp35/35, dpo 12

Vierailija
74/129 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp36, dpo13. Rinnat yhä kipeät, lämmöt yhä koko ajan yli 37. Ei tunnu selkäsärkyä, ei näy vuotoja. Sen sijaan kohtua nipistää ja munasarjojen paikkeilla vihloo välillä.

Tipahdan kyllä niin taivaasta jos täti tulee. En silti testaa ennen keskiviikkoa, olen päättänyt. Silloin pitäisi viimeistään näkyä, koska on dpo 15 jo.

Kamalaa vain odottaa.

virva, toiveissa välttää lapsettomuustutkimukset.

Vierailija
75/129 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hitsi miten jännää! Mua ihan otti mahasta kun luin sun viestiä! Voin vaan kuvitella mitkä sun fiilikset voi olla... :) Pidetään peukkuja ihan hulluna bd bd bd

Täällä onkin vallinnut vähän tappiomieliala viime päivinä, kiva että voidaan jänskäillä Virvan kanssa lupaavia ennusmerkkejä. Toivotaan että kaikki käy hyvin, muuten meidän ehkä täytyy kutsua Marko Bjurström tsemppaamaan meidän naminameja, ettei alakulo valtaa kaikkia täydellisesti. Että muista Virva ilmoitella jos pitää alkaa tehdä buukkausta! Sitä odotellessa ehdit järjestää sukkalaatikon ja muut mustat aukot, niin saat muuta mietittävää.

Tänään olin ristiäisissä jossa riitti odottajia ja hiljattain synnyttäneitä, eli sain istua melkein koko ajan jonkun tuhinapakkauksen kanssa, melkein pakkasin pari kassiin lähtiessä... Hhhhhhuokaus...........

Jennuli-81 yk5 kp13/30 ja ovista tikutellaan

Vierailija
76/129 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Marco olis aika ihku nyt, tai ainakinkohta! En meinaa nyt kestää. Mahaa kolottaa kuukautisten mallii koko ajan, mutta mitään ei ole vielä ilmennyt.. Luulen kuitenkin vähän että huomenna ilmenee. Juukeli kun tää on tyhmää!

Kastajaiset on kamalia. Ja raskaana olevat pitäis lukita kaappiin. :DD Niille vois avaimenreiästä pillillä laittaa jotain ravintoliuosta, niin voisivat sitten tulla esille sen vauvan kanssa. Ja sitten hoitaa niitä ainoastaa sisällä, ettei MUN tartteis nähdä. Koska olen maailman napa.

Viikonlopun tavoite oli kyllä järjestää vaatekaappi, muttei se ole onnistunut, vielä. Nyt lähetään miehen kanssa lenkille. ajattelin josko se avais hanat. Se joskus tepsii. Mieluummin nimittäin ne sais alkaa nyt sitten heti jos meinaavat, niin ei tartteis oottaa enää, tai sitten vois tulla joku kertomaan että vauva tulee ja voi sitten hyvin myös.

Onnea ovikseen, pian se on ovella!

virva.

Vierailija
77/129 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Tekis virvaliekki mieli sanoa, että nyt äkkiä apteekkiin testiostoksille ja huomenna aamulla testaamaan, clearbluella varmaan näkyis... Niin jännäilen täällä puolestasi. Mutta ymmärrän kyllä halusi odottaa. Toivottavasti se täti ei kuitenkaan huomenna tuu...

Vielä tarvii sitellä itseään kiusata. Alkaa olla paikat hellänä, kun on joutunut näin pitkään käyttään. Kun ensin ootteli tätiä 10 päivää ja piti olla varautunut, plääh.

Voi kun tietäis etukäteen koska ovis on. Äiti on tulossa ens viikolla kylään ja silloin on vaikee pupuilla, kun on pieni kämppä ja lapsi nukkuu samassa huoneessa. Sen jälkeen oon lähdössä vanhempien luokse käymään ja oon pidemmän aikaa. Mitä jos ovis onkin vasta silloin. No sitten tulee lääkärin suosittelema välikierto. Kumpa ei kamalan pitkäksi taas venyis.

nau kp 15/30

Vierailija
78/129 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nau, suosittelen lämpimästä kuukuppia. Se mullisti omat menkat niin kokonaan, tuntuu että voi aikalailla vapaasti mennä ja meinata, eikä iho kärsi eikä pakaroitten välissä oo muovia. :D Joskin ekana vuotopäivänä se saattaa joskus kipeitten kuukautisten aikaan jomottaa vähän, mutta sekin helpottaa jos vähän siirtää toiseen kohtaan. Toivotaan, että sun ovis tulee hyvään aikaan, niin saatte jakaa rakkautta. :)

En huomenna vielä varmaan ehkä testaa.. ainakin tiistaihin ootan niin on varmasti se 14vrk oviksesta, kun ei voi olla ihan varma tuleeko 14 täyteen huomenna vai ylihuomenna.

Vierailija
79/129 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas *virvalla* jännät paikat! Hus, täti pois, ei tarvitse kenenkään meidän luokse tulla seuraavina 9 kk:na!

*Irish*, täällä mennään aika samoissa tunnelmissa... Eli täysin epätoivoinen olo, eikä seksikään maistu yhtään. Kohta pitäisi uutta yritystä viritellä, mutta kun yhtään ei huvittaisi :/ Ja väliinkään ei viitsi/uskalla jättää, kun pelkää ajan kulumista...

Itku on herkässä, ja kaikkialla tuntuu siltä, että näkyy raskausmassuja, vauvoja ja äitejä rattaineen. Siis ihan joka puolella. Ja koko ajan on sellainen pelko, että mistä suunnasta ne raskausuutiset tulee seuraavaksi, ja miksi ei meille... Mies yrittää lohduttaa, että kyllä meidänkin vuoro tulee, ja kun on se yksi tärppi takana, niin ei tässä mitään hätää ole. Mutta kun ei vaan jaksa uskoa siihen enää, niin sekin lähinnä vain ärsyttää.

Huoh, anteeksi näin masentunut viikon aloitus, toivottavasti tästä on vain suunta ylöspäin... Ja ehkä vielä saadaan plussauutisia ;)

t. marjapensas

Vierailija
80/129 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo edellinen viestini =) Sitä kulkee vuoristorataa tunteittensa kanssa... tosin se kuuluu tähän puurtamiseen. Onneks on näitä parempiakin päiviä välissä.

Mä olen tässä huomannut että ne jotka tietävät meidän ongelmista tässä raskausasiassa, varovat kertomasta vauvauutisia. Ja sekös pistää vihaksi! Huomaanhan mä jossain vaiheessa kuitenkin että vauva on tulossa. Miks se pitää salassa pitää. Säälivät meitä:( Enemmän mua suututtaa se kyräily kun se että ihan kertovat suoraan missä mennään. Sisimmässäni kuitenkin tiedän ettei se ole meiltä pois jos muut lisääntyy. Aikani pureskelen ja nielen katkeruuttani uutisen kuultuani, mutta loppujen lopuks ihan sama. Ja kuitenkin lähimmäisten puolesta on jollain tasolla aina iloinen kun uusia lapsia tulee.

Mulla siis vähän tuuliviirimäinen kausi menossa=D

Virvalla tosi jännät paikat. Peukkuja!!!! Oikein kunnon plussapuhuri lähtee siihen suuntaan. Hyvältä toi jo kuulostaa...

Ja marjapensas, noi päivät kuuluu kuvioon. Toisena päivänä kaikki on niin päin puuta kun olla ja osaa, mutta kyllä se iloksi vielä muuttuu. Muotoa emme tiedä kukaan, mutta jostain se ilonaihe tulee.

Ovisaikoija ilmeisesti elellään täällä... viimestään loppuviikosta kai...

Plussia pinoon toivova Irish