-.'-.'-.'-.'-.'.HAAHUJEN TAMMIKUU.'-.'.-'.-.'.-'.-
Alotampa meille uuden pinon.
Ja kopsaan kirjotukseni tuolta joulukuunpinosta.
Haamu vain:(. Kyllä näillä päivillä ois pitänyt tulla kunnon viiva, jos oisin raskaana. Eli hcg vaan pysyy koholla. En varmaan tuu raskaaks ennenkuin se kysta lähtee pois :(. Onkohan täti tulossa ollenkaan, varmaan taas vasta kp40, niinkuin viimeks, kun sain haamuja. Toivottavasti ei sotke tulollaan sitä mun poli-käyntiä, joka on ens keskiviikkona. Voi olla et tarvii sitä siirtää. Aikoja vaan saa sieltä niin huonosti.
Ei nyt oikein hilpeesti alkanut tää vuosi... mut toivottavasti jotain selvyyttä tilanteeseen sais mahdollisimman pian.
nau kp37/30(40)
Kommentit (129)
Oot niin mahti tyyppi, että en melkeen kestä. :) Kiva kun olet täällä, vaikka toivoisin ettet olisi. :)
Huoh mikä yö. Kyllä pelotti. Näin miljoonaa erilaista unta siitä miten raskaus keskeytyi (mm. kohdussani oli vauvan tilalla kirkkaanpunaista froteepyyhettä..?). Vuotoa ei tullut kuitenkaan lisää, mutta olen tunnustelevinani niinkuin rinnat ei olisi yhtä kipeät. Tai olo yhtä huono. Mene ja tiedä.. Ajattelin käydä ultrassa tänään (päätin aiemmin etten mene ennen neuvolan ultraa, HAH!) niin kurkkaavat ettei ole ulkopuoleinen. Tai tuulimuna.
Toivon parasta, hieman silti kyllä.. No en hieman, vaan ihan järkyttävän paljon pelkään pahinta.
5+4/4+4
pitkästä aikaa.
Virvaliekille isot onnittelut plussasta ja peukut pystyssä, että kaikki on ja pysyy hyvin. Näkyykö ultrassa jo 4-5 viikoilla jotain? Itseä on neuvottu menemään aik. rv7. Muutenhan se on ihan normaalia, että olotila vaihtelee totaalioireettomasta enemmän ja vähemmän oireelliseksi.
Kaikki eivät ole käyneet odotuspuolella;-) Mähän oikeestaan kuuluisin tonne lapsettomuuspuolelle..Tosin mitään yritystä ei edelleenkään ole käynnissä ja pillit menossa vahvasti pussiin.
mutta sitten tuli joku valitus-sivu. Eli siis piti sanoa, että menen tänään verikokeeseen ja varaamaan ultran. Soitin tuossa äsken verikokeen tuloksen, ja hcg oli kuulemma hyvin viitearvojen sisällä. :) Toki eihän se mitään varmuutta lopulliseen tulokseen anna, mutta tällä hetkellä näyttää silti hyvältä. Ja kiitoksia onnitteluista. :)
Friikkasin niin kokonaan, että ihan säikähdin. :D Mutta nyt on ok, koitan siirtyä odottajiin, niin en koko ajan häiritte teitä täällä. :) Mutta taustailen, ja toivottavasti ei tartte ihan heti palata.
virva, rv5+3 (taisin tuossa laittaa että 5+4, mutta kyllä se on kolme.. vai mitenköhän laitoin.)
Virva. Hyvä että kävit siellä hcg-testissä. Jos siellä kerran oli kaikki hyvin niin uskoisin että kyllä siellä masussa hyvin kasvetaan :)
Mulla oli aiemmissa raskauksissa kanssa noita oireettomiakin päiviä välillä, pojankin raskaudessa oli välillä laimeemmat oireet ja silti poika kasvoi hienosti. Viime raskaudessa ei kyllä ollut oireista pulaa kun niitä oli vähän turhan paljonkin.. Mutta se johtui niistä kaksosista..
Senniina. Minäkin olen jo siirtänyt itseni pääasiassa tuonne kaksplussan lapsettomuus puolelle kun ei tästä meidän hommasta näytä tulevaan yhtään mitään.. No seuraava raskaus sen näyttää sitten. Jos se ei jatku niin sitten mennään sinne kromosomitesteihin ja sieltä löytyy vika niin tosi huonot mahdollisuudet saada lapsi, ja meidän esikoinen on suunnilleen lottovoitto..
Omanapa. Ens kuun 18 päivä on ne minun veritestit. Eli aika kauan tässä vielä odotellaan. Toivottavasti menkat edes tulisi sitten ajoissa, tuo aika kun on katsottu vähän siltäkin kantilta sen prolaktiini testin vuoksi.
Hermione ja pitkä odotus aika (ainakin omasta mielestä)
Hcg oli alle 1 eli normaali. Vuoto on loppumassa, joten sen suhteen ei tarvi tehdä mitään. Huomenna meen vyöhyketerapiaan, toivottavasti se auttais, eikä näitä ongelmia enää ois.
Tulehan virvaliekki välillä moikkaamaan ja kuulumisia kertomaan sieltä o-puolelta. Ja toivottavasti pian jatketaan kaikki juttua siellä...
nau kp 18/30
Virvalle tuhannesti onnea!!!
HuldaTilda tervetuloa joukkoomme. Pahoitelut keskenmenostasi. Tää porukka on mainio... ihan kaikki tunteet on sallittuja ja ihan mukavasti näyttää keskustelua syntyvän.
Suosittelen mäkin, että käyt jälkitarkastuksessa. Kunnalliselta ihan ekana kysyisin. Jos ei sinne pääse niin sit yksityinen.
Oli vielä joku juttu mut en enää muista mikä =)
Omanapa: ei mitään uutta. Tasanen viikko tälläkertaa, ei suurempia myrskyjä ;)
Irish
Ovista mä metsästän, ovista mä metsästän,
tahdon saada suuren, tahdon saada suuren,
enkä pelkää ollenkaan, enkä pelkää ollenkaan!
Edessä on muki, edessä on muki!
Sitä ei voi alittaa, sitä ei voi alittaa,
sitä ei voi ylittää, sitä ei voi ylittää,
sitä ei voi kiertää, sitä ei voi kiertää.
Täytyy osua siihen, täytyy osua siihen!
Suihk-suihk, suik-suihk!
Täällä siis armoton tikutus menossa, vähän huolettaa kun vasta näkyy tosi-tosi himmeä viiva ja kierto on kuitenkin jo aika pitkällä... Mutta olen kuitenkin tyytyväinen tikutus-päätöksestä, koska olen saattanut luulla sen olevan aiemmin kuin on oikeasti tullut. Itse arvelin "oviskliimaksiksi" :) (terveisiä virvalikille vaan...) kp 18, saas nähä pitikö mutu paikkansa. Mammaksin liuskat menossa ja muistan lukeneeni että ovat antaneet himmeitä niistäkin jotka cb on tulkinnut postitiivisiksi.
Nau:hyvä että vuoto vihdoin loppui, nyt jännätään miten sun vyöhyketerapia toimii! Mitä siellä muuten tehdään, mulle on jäänyt vähän epäselväksi?
Jennuli-81 yk5 kp 17/30
Jennuli. Tuota voi sanoa jo HC-kuumeiluksi :D Vähänkö meinasin tippua tuolilta kun luin tuota sun rallatusta! Mutta joo tuollaiset fiilikset mullakin on aina ovista metsästäessä!
Itse olin eilen sitten kaavinnassa. Toimenpide sujui hyvin ja nopeasti. olin ehkä n. 4,5 tuntia sairaalassa. Sitten kotiin. Olo on fyysisesti hyvä ei satu. vuoto on niukkaa, pärjään pikkuhousunsuojalla. kuuluuko vuodon oll anäin niukkaa?? Ja jos olen pidempään pystyssä niin koko alavatsaa alkaa jomottamaan, aivan kuin kuukautisissa..
Parin viikon päästä pitäisi mennä terv.asemalle verikokeisiin. katsotaan se hcg. ja ehkä sisätutkimus, riippuu lääkäristä ja tuloksista.
Papereita sen verran vilkaisin että niissä luki "raskauden jääneen kohtuonteloon". tarkoittaako tämä sitä että, kaikki se vuoto oli istukka ja kalvoja mutta itse sikiö oli vielä jäänyt sisälle?? No nyt sitten toimenpiteen jälkeen luki että nyt kohtu tuntuu tyhjälle ja supistuu hyvin..
Toivon niin kovasti että kaikki olisi nyt vihdoinkin ohi.
Lumisia terveisiä kaikille.
äitix3
Vyöhyketerapiasta saavuttu. Ensin refleksologi hieroi käsiä ja kasvoja sitten alkoi painella korvia. ensin sormin ja sitten puikolla. Tosi kipeitä kohtia löytyi. Sitten käsitteli jalkaterät- ja pohjat ja sääret. Lopuksi hieroi selkää. Kohtu, munasarja ja hormoni pisteet oli TOSI kipeitä. Onneks ei kauaa kestänyt niiden tökkiminen. Kipeitä kohtia oli myös niska ja maha pisteet, ne mulla onkin vähän väliä kipeenä. Hoito oli yhdistelmä kipua ja rentoutusta. Saa nähdä miten vaikuttaa. En tiiä pitäiskö käydä uudestaa vielä heti seuraavan tädin jälkeen (ellei se sitten jätä tulematta...)
Hermione, sinä kun olet aiheeseen enemmän perehtynyt, kannattaiskohan alkuraskaudessakin käydä? Vaikuttaiskohan silloin keskenmenoihin? Vai onko vallan kielletty silloin...
Jennuli: Mä en mammaksin testeillä oo saanut vahvaa viivaa, mut rfsu-testillä tuli kyllä. Varastossa ois vielä muutama mammaks-testi, mut taidan säästää ens kiertoon, kun tää kierto on ollut vähän outo. Oviskipuihin en luota, kun suolistokivut on niin samanlaisia. Limoja en ainakaan oo bongannut. Täytyy vaan yrittää ottaa rennosti tää loppukierto(?). Pupuileenkaan ei enää ehdi, kun lähden reissuun, mut eihän sitä ikinä tiedä...;)
nau kp19/30
Alkuraskaudesta yleensä vyöh.terapeutiti ei ota hoitoon. Voin kysyä mun opettajalta onko mitään keinoa sillä ehkäistä km:ja. Mutta suosittelen kyllä käymään ens kierrossa siellä vielä uudestaan. Saa varmasti asian kunnolla hoidettua. Yleensä tätä vaivaa hoidetaan heti alkukierrosta ja vähän ennen kierron puolta väliä eli suunnilleen ennen ovista. Minähän kävin silloin kaks kertaa ja olinpa heti paksuna :) Mulla oli kanssa ne kohdun, munasarjojen ja muutenkin ne hormoni pisteet ihan Tajuttoman kipeitä silloin. Melkein teki mieli huutaa ja jotenkin hammasta purren jaksoin sen hieronnan loppuun. Mutta toisella kerralla oli sitten jo paljon helpompi se hoito eli kai vaiva sitten oli jo alkanut paranemaan ;)
Tulin pikkuisen kurkkimaan teitin kuulumisia :O)!
Mä kävin silloin raskautumiskierrossa, muutamaa päivää ennen oletettua tädin vierailua vyöhyketerapeutilla. Kerroin tietty kierron vaiheen ja raskautumistoiveethan olin kertonut jo aikaa varatessa. Terapeutti sanoi ottavansa tässä kierron vaiheessa vain "turvallisia" pisteitä käsittelyyn ja availi jotain energialukkoja jalkapohjia hieromalla. Sanoi myös ettei alkuraskaudessa suosittele vyöhyketerapiaa, kylläkin homeopaattisia lääkkeitä olisi voinut kokeilla esim. pahoinvointiin, liekö myös keskenmenon ehkäisyyn, täsät en kyllä muista olleen puhetta. Mutta kysypäs ihmeessä joltain homeopaatilta, olisko jotain tarjolla, jos uskaltaa siis em. juttuja vaan raskausaikana nauttia! Kuulema varsin turvallista, mutta mä en uskaltanut ottaa mitään raskauspahoinvointiin terapeutin tarjoamaa, niin olen hysteerisesti varjellut tätä pientä onnenmurua :O)), niinkuin me varmasti kaikki teemme!
Tuossa ensimmäisellä käynnillä v.terapeutilla olinkin sitten jo raskaana ollut, joten oli ilo soittaa ja perua seuraava sopimamme aika ja kertoa uutiset ja kiittää "TEHOKKAASTA HOIDOSTA"!! Noh, ei sentään terapeutti ottanut kunniaa itselleen :O))!!!
Täällä alkaa kohta viikot olemaan sellaiset, että vaikka vauva syntysi, niin asiallisessa hoidossa saattaisi selvitä pikkuinen, mutta nyt sitten mietityttää, että mitä jos vahingossa syön jotain sellaista tai saan töissä jonkin tartunnan, jonka johdosta vauva kuoleekin kohtuun. Noh, en sentään vakavasti pelkää tätä mahdollisuutta, mutta ajoittain, kun joku potilas oikeen mystisten oireiden kanssa saapuu vo:lle, tekee mieli juosta karkuun huutaen peräänsä "ERISTYYYYYS"!!! :O)!
Hirmuisesti voimia kaikille taipaleelle, erityisesti vanhoille palstatutuille!!!
T. Hyttynen ja Hunni 23+1
Siellä ollaankin jo mukavan pitkällä. Kiva kun kävit moikkaamassa. Toivottavasti sujuu loppuraskauskin hienosti.
Juu, täytyy varmaan varailla vyöhyketerapia aikaa sitten taas ens kierrossa, kun vaan tietäis koska se on, täytyy vaan ootella... Kun ei oo ovistakaan tikutellut ja menneet kierrot huomioon ottaen, ei tiedä yhtään kuinka pitkään tätiä saa ootella. Ens kierrossa otan kyllä kaikki konstit käyttöön greippimehun ja punaviinin ainakin. Glandiniakin harkitsin, mutta ehken vielä.
En viime yönä saanut kunnolla nukuttua, kun stressailin kaikkee mahollista ja tänään ei sit saa aikaiseksi tehtyä kaikkea mitä pitäis, kun väsyttää... Tähän koneelle sitä sitten taas tuli lösähdettyä.
Tulkaahan muutkin kirjoitteleen. Mulla oli eilen ihan vierotusoireita, kun ei saanut kenenkään juttuja lukea. Mitä teille kuuluu?
nau kp 22/30
Tervehdys!
Täällä on saatu ovikset nyt virallisesti tikuteltua, tuli kp18 niin kuin olin arvellutkin. Nyt on parhaamme tehty asian hyväksi, valitettavasti miehen sairastelut jättivät homman vähän viime tippaan, mutta toivotaan parasta. Mammaksin liuskat eivät tosiaan antaneet vahvaa viivaa missään vaiheessa (siis yhtä vahvaa kuin kontrolli), mutta vahvin tuli tuolloin kp18. Että sillä tiedolla mennään. Greippimehua ja foolihappoa on naukkailtu ja lähipiirin vauvatapahtumista olen koittanut imeä vauvahormooneja oman kropan herättämiseksi :)
Kiitti nau tarkemmasta kuvauksesta tosta refleksologi-käynnistä. Mitä luulette olisko siitä mulle apua jos mulla ovis kuitenkin löytyy säännöllisesti? Jos siis ei tärppää... ;)
äitix3 sulle en osaa valitettavasti vastata mutta ehkä täältä joku tietävämpi löytyisi? Mikä on vointisi tällä hetkellä? Voimahali!
vielä tyyni Jennuli yk5 kp20
Hyttyselle vilkutuksia! Hienoa että olet jo noin pitkällä raskaudessa ja täälltäkin paljon onnea loppuraskauteen :)
nau. Mä otin taas kaikki "kovat aseet" heti käyttöön :) Eli Glandin, Mulimen homeopaattiset tipat ( ovat kuulemma todella tehokkaita) ja ens kierrosta heti refleksologille :) Minä en jää odottelemaan ja jättämään mitään sattuman varaan tällä kerralla. On tässä nyt jo yli vuosi kärsitty ja surtu :( Ja nyt olisi vielä kaikki apukeinotkin jo seuraavaa raskautta varten olemassa, joten pieni onnistumisen toivo hiipii mielessä, mutta vain hyvin pieni..
Jennuli. Minä ovuloin kanssa joka kierrossa kp 16-18 ja silti en vain raskaaksi tullut :( Ennenkuin menin sinne refleksologille :) Se kai saa aikaiseksi TODELLA voimakkaan oviksen. Viimeksi oli kyllä sellaset limat ym. muut ovis oireet :D Niin ja plussa tuli testiin :)
Nyt saunaan...
kiitti. Varaan siis aikaa jos ei nyt nappaa. Tiedättekö muuten miten paljon ennen aikaa kannattaa varailla ts. onko heillä kovasti ruuhkaa? Ja oliko niin että aika olis hyvä saada kierron alkuun vai oliko sillä väliä?
Sulla on nau kovat piipussa ja hyvä asenne, jos ei tosta plussa heltiä niin ei ole yrityksestä kiinni! bd bd bd
Kannattaa varata aika heti kun tietää koska on alkukierto. Eli kannattaa käydä heti alkukierrosta ja sitten vähän ennen puoltaväliä eli ennen oletettua ovista. Joillakin terapeuteilla on paljon ruuhkaa ja joillakin vähemmän. Mutta kannattaa olla ajoissa liikkeellä niin ei sitten myöhästy ;) Minä tein niin että varasin jo seuraavalle kierrolle ajan mutta peruin se heti kun sain plussan testiin, ihan normaali käytäntö ja on sitten varmasti aika seuraavalle kierrolle jos ei tärppiä kuulu :)
Taas maanantai, viikon päästä ollaankin jo helmikuussa. Ihanaa kun etelässäkin on vähän lunta, ja päivät alkaa pitenemään, ei ole ihan niin synkkää. Ehkä tämä alakulokin helpottaa jossain vaiheessa...
Sain taas eilen kuulla vauvauutisia, ja kun sitä ajatteleekin niin meinaa taas ruveta itkettämään. Itkin illalla jonkun 1,5h vain omaa pahaa oloa :( Ja sitten mies vaan laukoo niitä kuolemattomia ajatuksia, kuten "älä ole surullinen", "ei se meiltä ole pois" ja "kyllä meidänkin vuoro tulee". Ei, ei se ole meiltä pois, mutta vauvauutisia kuullessaan aina vaan korostuu se, mitä itseltä puuttuu... Vaikea sitä on olla surematta.
Ovista olisin odotellut tälle päivälle/huomiselle, mutta vielä ei o-testit ole näyttäneet mitään. Mulla meni selkä jumiiin, ja viikonloppuna otin pahimpaan kipuun tulehduskipulääkettä, jota ei saisi syödä jos on raskautumistoiveita. Toivottavasti se vain myöhästää ovista, eikä estä kokonaan... Eipä silti, ihan hirmuisesti ei kyllä seksikään huvita, mutta ei vaan haluaisi taas tuollaisen takia "pilata" yhtä kiertoa...
No joo, kyllä niitä hyviäkin päiviä on, jotenkin vain sitä pahaa oloa tulee tänne purettua, aina näin maanantaisin ;)
t. marjapensas kp13, yk:t 100 (tai tuntuu ainakin siltä) ;)
Elä huoli minen täältä varmaan katoa seuravaan 10 vuoteen.. Joo raskaaksi aina tulen ja palaan nopeasti taas takaisin. Sen verran vaikeata tämä tuntuu olevan. Taidan olla oikea vakio Haahu :) No minähän tämän pinon tällä kertaa pystytinkin tänne kuumeilupuolelle kun hetkeksi Haahut jo kerkesi ilmeisesti kaikki tuonne o-puolelle :)
Nyt tekemään jotakin järkevää :)
Virvalle vielä tsemppi halaukset! Älä nyt mieti sitä tuhrua kun kaikki muu on kunnossa. Tiedän helpommin sanottu kuin tehty..