Av matka Naantaliin vilkuttamaan presidentille!
Lähtö olisi aikaisten aamulla, 6:30 Porvoosta. Evääksi olen suunnitellut raikkaita voileipiä, mielellään niin, että ovat lötköjä jo aamulla. Lisäksi otan reippaasti vanukkaita, niin ei iseiltä lopu kesken. Ajattelin myös, että presidenttipari ilahtuisi häämakaronilaatikosta, varsinkin jos lähtöpäivä juhannuksen lähettyvillä. Aidolla reseptillä! Jäähdytän lootat parvekkeella ennen lähtöä :)
Edustusvaatteiksi ajattelin leggareita ja farkkuhametta! Olen vähän räväkämpi täti. Kannattaako ennen matkaa ottaa räväkkyyttä tukkaankin?
Miten te muut varaudutte?
Kommentit (16)
Menkää vaan Naantaliin, tosin presidenttiä ei siellä ole. Eikä ole koko kesänä, koska Kultarannan peruskorjaus valmistuu vasta joskus syksyllä.
Edellytän näin presidentillisessä yhteydessä pukeutumaan etiketin mukaisesti eli Munsalan kansallispukuun ja paskaiseen kånkeniin.
Vierailija kirjoitti:
Menkää vaan Naantaliin, tosin presidenttiä ei siellä ole. Eikä ole koko kesänä, koska Kultarannan peruskorjaus valmistuu vasta joskus syksyllä.
Onkohan mammamatkat oy huijannut meitä? No menemme silti! Voimme kuvitella porukalla, että presidentti siellä on! Sitten syksymmällä voimme syysiltojen hämärryksessä ihailla rempattua Kultarantaa lehdestä <3
Eikös se presidentin kesäpaikka, Naantalin Kultaranta, ole vielä remontissa, vai oletteko menossa Muumimaailmaan ja satama-alueen baareihin dokaamaan?
[minä vaan kysyn]
Vierailija kirjoitti:
Edellytän näin presidentillisessä yhteydessä pukeutumaan etiketin mukaisesti eli Munsalan kansallispukuun ja paskaiseen kånkeniin.
Ehtiiköhän se Joku sen ommella? Onkohan Joku edes hyvä tekemään niitä enää? Entä tamponikoru? Pitääkö ostaa semmoinen?
Minä olen laihtunut 5 kg, painan enää 98 kg. Tämän kunniaksi laitan pinkit persesortsit ja neonvihreän topin ilman rintsikoita, jalkaan ainoat korkkarini, ovat kyllä mustat tai ehkä värjään ne. Laitan myös runsaan, blondin ponnarin tekotukasta ja isot aurinkolasit. Laukkuun ei ole varaa, mutta Alepan muovikassi on ihanan värikäs. Onko tarpeeksi juhlavaa ja samalla kesäistä?
Vierailija kirjoitti:
Eikös se presidentin kesäpaikka, Naantalin Kultaranta, ole vielä remontissa, vai oletteko menossa Muumimaailmaan ja satama-alueen baareihin dokaamaan?
[minä vaan kysyn]
Eiköhän me ehditä kaikkiin noihin. Mutta kotona olen klo 20:00 tasan! Muuten mies potkii pihakoivuja.
Kultarannan puisto ja päärakennus ovat poissa käytöstä syksyyn 2024 saakka.
Otetaanko omat eväät mukaan? Hk-blöötä ja kotikaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä vilkutan persposkia.
Mulautan vilkkua Sussulle.
otan mukaan pari karkkivasua niin voidaan matkalla herkutella
Montakohan vanukasta kannattaa varata? Entä viimeistä maitoa kaakaoon?
Menkää te, en lähde Naantaliin. Joku lapsi luuli minua viime kerrallakin Hemuliksi.
Mutta kun Alexander on lähdössä Vladimirin kanssa Naantalista Suomen valtion ainoalla höyrylaivalla S/S Saimaalla juuri risteilylle neuvottelemaan rauhasta. Ystäväni Salakuljettaja Laitinen voi viedä meidät huutamaan Alexanderille ettei hän vain huonoa diiliä tee. Kyllä hyvällä kalatroolarilla yhden höyrylaivan kiinni saa!
Ihana idea! Toivottavasti saan lomaa töistä! Vedän kyl caprit jalkaan!