-.'-.'-.'-.'-.'.HAAHUJEN TAMMIKUU.'-.'.-'.-.'.-'.-
Alotampa meille uuden pinon.
Ja kopsaan kirjotukseni tuolta joulukuunpinosta.
Haamu vain:(. Kyllä näillä päivillä ois pitänyt tulla kunnon viiva, jos oisin raskaana. Eli hcg vaan pysyy koholla. En varmaan tuu raskaaks ennenkuin se kysta lähtee pois :(. Onkohan täti tulossa ollenkaan, varmaan taas vasta kp40, niinkuin viimeks, kun sain haamuja. Toivottavasti ei sotke tulollaan sitä mun poli-käyntiä, joka on ens keskiviikkona. Voi olla et tarvii sitä siirtää. Aikoja vaan saa sieltä niin huonosti.
Ei nyt oikein hilpeesti alkanut tää vuosi... mut toivottavasti jotain selvyyttä tilanteeseen sais mahdollisimman pian.
nau kp37/30(40)
Kommentit (129)
Hermione, kiva kuulla että olet vauva-tuulella taas. :) En tiedä mitä tämä ketju olisi, jos ei yhtä Hermionea tänne saataisi takaisin pettymyksen jälkeen. :) Jaa refleksologi, olen kyllä miettinyt sitä. Mitä se tekee oikein?
ON: Mietin sitä Marimmaa, oletteko lukeneet, sitä parikymppistä tyttöä, joka synnytti kuolleen vauvansa kotona. En tiedä mitä ajattelen koko asiasta ja kotisynnytyksen osuudesta kuolemaan tai marimman luonteesta tai mistään mistä av-palstalla ja tapeltu, mutta kyllä se koskettaa. Lueskelin tuossa marimman vanhoja tekstejä, ja mietin, että niin lähellä se heilläkin oli, vauvan saanti. Ja sitten taas, että se oli paljon lähempänä kuin mihin olen itse koskaan päässyt. Etten tiedä tulenko koskaan enää uudestaan raskaaksi, ja se minun rv7 Viiva oli lähimpänä vauvaa jonka olen saanut.
En ole surullinen, mietin vain. Toivottavasti vielä saan sen vauvan. Mutta jotenkin minusta tuntuu, että me ollaan niitä, Lapsettomia.
virva.
täällähän on porukkaa kuin pipoa. Kestää näköjään aikansa päästä sisään siitäkin, mitä nää otsikot tarkoittavat... Ilmankos en meinannut löytää sopivaa juttuseuraa. No niin, kopsuna syyskuusta esittelen itseni ja tilanteen:
Tervehdys!
Kiitos naulle vinkistä, en meinannut löytää sopivaa juttuseuraa ja aloittelin jo omaakin ketjua mutta liitynkin tänne, jos sopii.
Ollaan täältä pääkaupungin kehyskuntien alueelta oleva pariskunta ja vauva on ollut yrityksessä syyskuusta asti. Se olisi meidän perheen eka ja kovasti jo odotettu. Jännät paikat on menossa, kierto on vaihdellut 30 ja 34 päivän välillä ja nyt on menossa kp 29... Jaiks!
Vielä ei näy merkkejä hullun lehmän taudista, toivoa on, yritän kuitenkin ottaa rauhallisesti.
Mulla on yks alkumetreillä kesken mennyt takana, joten en uskalla hirveästi tuuletella vaikka huomenna (tai myöhemmin jos maltan odottaa) plussan saisinkin. Silloin kyllä näytti niin haaleeta viivaa, että oli minusta ennemminkin ehkä (eli sellainen jota tihrustellaan eri suunnista ja tarkistetaan onko silmälasit puhtaat).
Pidetään peukkuja! Tsemppiä teille kaikille jotka olette saaneet ikäviä uutisia ja onnea niille joilla on ollut iloisempaa kerrottavaa.
Ja pahoittelut keskenmenostasi :(
Ja Virvalle. Refleksologia on vyöhyketerapiaa joka käsittelee kehon heijastepisteitä vähän laajemmin kuin normaali vyöh.terapeutti. Eli erään laista hierontaa. Monet lapsettomat ovat saaneet avun siitä ja sinulle sitä eritoten suosittelen koska sinähän olet kuitenkin kerran jo tullut raskaaksi! Joten älähän heitä vielä kirvestäsi kaivoon. Voihan olla että hormoni toimintasi on vain hieman hitaanlainen palautumisessaan km:sta. Refleksologit osaavat käsitellä näitä heijastepisteitä kehostasi missä nämä raskautumiseen tarvittavat paikat ovat.
Minähän opiskelen itse tällä hetkellä Refleksologiaa. Mutta puurran vasta Lääketieteiden perusteita. Maaliskuussa on eka Refleksologian kurssi :)
Yksi käynti maksaa n 35-45 e. Mutta googlaa se _Medikanova_ niin sieltä sieltä löydät oman kaupunkisi Refleksologin ja muuta tietoa aiheesta.
Niin ja vielä tähdennän tähän loppuun että Tosi moni on ihan oikasti tullut raskaaksi tämän avulla :) Joten suosittelen kyllä lämpimästi, onhan se myös tulevaisuuden ammattini :)
Hermione taas kerran ja varmaan ikuisesti tässä pinossa :)
ja hyvää (ja toivottavasti parempaa) uutta vuotta kaikille. Täällähän on ollut oikein aktiivista alkuvuoden ajan, en ole ollut netin ääressä, joten lueskelen tarkemmin pinon myöhemmin. Ajattelin vain tulla ilmoittautumaan että uusi yritys taas käynnissä, oikeastaan jo melkeinpä takana yrityksen suhteen, kun ovis oli viikonloppuna... Nyt vain odotellaan, että kuinka ajoissa menkat tällä kertaa alkaa :/ Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Lisäsin itseni muuten myös esittelypinoon.
t. marjapensas
Mut arvatkaas: Juuri tuossa ennen viime tekstin kirjoittamista tuli mahaan semmoinen ovistava olo. Ajattelin ihan huviksi tehdä testin, ja kirjoitin sitten jutun. Sen jälkeen kävin sitä kurkkaamassa, ja testissä oli vahvin testiviiva minkä olen koskaan nähnyt! Ei se vieläkään ole ihan samanveroinen kontrolliviivan kanssa, mutta kumminkin, ehkä huomenna on eka todistamani ovis! Ja sitten kokeilin tuon ovislaskurin kanssa, niin 35pvä kierrolla sen juuri pitäisi näille päiville sattua. Hauskaa!
Sittenhän me vehdattiin miehen kanssa. Olen tosi onnellinen, että tuli todistettua yksikin ovulaatio. Tai siis varmaan huomenna tulee. :)
virva, kp 23/ noin 35
Minähän sanoin että älähän huoli kun olet kerran jo tullut raskaaksikin :) Nyt vaan peukut pystyyn että tärppi kävisi!
Kiitos ja kiitos myös linkistä, kävin minäkin tutkimassa ja katsomassa mistä lähin ekspertti löytyy, naapuripitäjästä näemmä. Olen ostanut ovistikkuja seuraavaa kiertoa varten ja jos ei siinä ovista näy niin voisin minäkin kokeilla.
Mulla kp 30 käynnistyi raskaustestillä, negaa näytti :(
Vaan eipä ole merkkejä villahousuviikoistakaan vielä, joten odotellaan "rauhallisesti"...
yk4, kp30/30-34 (meniköhän oikein...)
Jennulille minunkin puolestani. Tsemppiä jännäilyyn.
Virvaliekille onnittelut ovis-plussasta! Kumpa nyt tärppäis.
Tein eilen tutkimusmielessä rtestin ja ihankuin viiva olis ollut mikroskooppisen verran haaleampi, kuin edelliskerralla. Tai sit vaan toiveajattelua. Mut eipä ainakaan vahvistunut. Välillä näin päin, et oottelee viivan poistumista, kun yleensä sitä toivoo vahvistumista. Mut toivottavasti se vahvakin viiva siihen tikkuun PIAN tulee...
nau kp3/30(40)
Monilla on tainnut juuri kuukautiset alkaa. =( Täällä myös kp 1. Eli kun nämä ensimmäiset kuukautiset ovat ohi, pääsemme yrittämään!! Jee! Hcg-arvo oli alle 5, joten kaikki tuntuu olevan hyvin. Taidan skipata jälkitarkastuksen kokonaan. En millään jaksaisi taas lähteä aukomaan haarojani.
Nau, toivottavasti se haamu nyt häviäis kummittelemasta! Onpa kyllä sitkeässä.
Pakko tulla omanapaileen, kun mietityttää niin: tein eilen taas ovistestin sitten, ja siinä oli toissapäiväistä haaleampi haamu, mutta silti alkukiertoa vahvempi. Selvennökseksi teen tähän päivälistan:
_perjantai:_ tosi ohut haamu, niinkuin mulla yleensä aina (eli varmaan alkukierrolle tyypillinen arvo)
_lauantai:_ En tehnyt testiä
_sunnuntai:_ en tehnyt testiä
_maanantai:_ vahva viiva, kuitenkin kontrolliviivaa ohuempi
_tiistai:_ hieman heikompi, mutta silti vahva viiva
Luuletteko, että ovis oli ehkä sunnuntaina? En osaa itse tulkita, koska en ole koskaan saanut plussaa. En ole kylläkään koskaan jaksanut niitä niin säntillisesti tehdä, koska kierrot on niin pitkät ja se on niin tylsää. Vahvin ovisolo oli kyllä maanantaina, siksi testin teinkin. Huoh, voiko silti olla, etten ovuloinutkaan? Ja onko mitään toivetta, jos rakkautta jaettiin su-ma-ti linjalla?
Voivoi, ehkä pitää alkaa testata aina. Mutta onneksi kumminkin on kierron päätteessä joka tapauksessa jotain positiivista, sillä kierronkartoitus alkaa jos ei raskaus.
virva, kp24?25? Jotain kumminkin.
Ovistesti friikkinä vastaan. Mun mielestä sulla oli tiistaina ovis, tuon kertoman mukaan. Koska jos maanataina oli kaikista vahvin viiva, ja tiistaina ohuempi, niin se merkitsee että ovis oli silloin.
Mulla ainakin aina päivää ennen testi näyttää kunnon viivan ja seuraavana alkaa kipuilut ja ihan selvät ovistuntemukset, ja silloin testi näyttää haaleampaa viivaa.
Minä oon sitä mieltä että kyllä sinä ihan hienosti ovuloit tässä kierrossa :) Nyt vaan kaikki ulokkeet pystyyn että tärppi kävisi :)
Palailen myöhemmin paremmalla ajalla, nyt täytyy viihdyttää poikaa :)
Ultrassa ei kystaa näkynyt ja muutenkin oli ok. Verikokeessa kävin ja siitä soittavat, jos tarvetta on. Suositteli ootteleen ainakin yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä :(. Keskenmenotutkimuksia ei vielä aloitettu, mut seuraavassa raskaudessa pääsen aikaisin ultraan. Mysteeriks jäi vielä toi hcg:n nousu.
nau
soittoa kuulunut. Olis kyllä ollut kiva jos olisi soittanut joka tapauksessa, niin ei tarvii pelätä et ois unohtanut ja kiva ois tietää mikä lukema sieltä tuli.
Km-tutkimukset ois periaatteessa voinut aloittaa, mutta lääkäri suositteli et ootetaan vielä, kun noita mun raskauksia ei oltu ultrassa ehtinyt nähdä, että onko ollut tuulimuna vai mikä. Ja piti epätodennäköisenä et niistä verikokeista mitää löytyy. Mut ultraan pääsen seuraavalla kertaa ajoissa. ja jos vielä menee kesken niin tutkitaan.
Oli kyllä haikeeta mennä synnytysosaston ohi, kun siellä ois pitänyt parin kuukauden päästä olla... Labrassa kuulin vauvan itkua ja meinasi itsellekin tulla itku silmään. 12.3 tuntuu olevan jo niin lähellä, toivottavasti silloin ois jo raskaana. En tiedä malttaako yritystä siirtää. Lääkärin ohje perustu siihen oletukseen et oisin ollut raskaana nyt haamuillessani, mut mä en siihen usko. Niin hyvännäköinen muniskin siellä ultrassa näkyi kehittymässä...
nau kp5/30 (toivottavasti ei pitkiä kiertoja enää)
Ihanan talvista=)
Kiitos Hermione tuosta linkistä. Täytyy paneutua asiaan.
Taitaa meillä monella olla seuraavan km jälkeen mahdollisuus tutkimuksiin. Itsellänikin olis, toivotaan ettei tarvitse mennä.
On ollu vähän apea alkuvuosi täällä. Meidän la olis ollu helmikuun alkuun ja ihan älyttömästi Vit...ttaa ja suututtaa ettei se voinut onnistua! Edellisen la:n aikaan itketti ja suretti. Nyt olen enemmän vihainen. Tulee varmasti se itkukin vielä.
Vauvauutisia tippuu taas joka suunnalta. Mieheni just ja just aina uskaltaa mulle kertoa jos on jostain kuullu uudesta raskaudesta tai syntyneestä vauvasta. Näkee miten se mua satuttaa joka kerta. Yhdestä ainoasta raskaudesta olen ollut aidosti jumalattoman iloinen. Sekin vaan siks, että kyseinen pariskunta on taistellut lapsettomuuden kourissa jo kauan ja nyt se onnistui hoidoilla. Antaa toivoa! Heille suon sen onnen ja ilon ja olen samalla itsekin iloinen heidän puolestaan. Toki muidenkin puolesta, mut eka ajatus on aina aika katkera kun uutisen kuulee.... Tilitystä taas samasta aiheesta... pääsenkö ikinä tästä yli?? Olisiko näin jos meille olis jo se eka edes annettu??
Plaah, pitänee yrittää muuttaa ajatusmallia ;)
Nau, tuskin sulle hirvittävän pitkää kiertoa on tulossa jos jo hyvä munis ollut näkyvissä. Peukkuja, että just toi olis teille se tärppi!!!
Plussatuulia pakkasen keskelle toivoo töihin kiirehtivä Irish
Hermione, kiitos kun vastasit minulle, ilahduin kovasti. Ensin intoilin siitä ovisplussasta, ja sitten aloin epäilemään oliko se tottakaan. Niin helpotti, että joku sanoi "varmaan ehkä oli". :)
nau: uskon, että kierto on siedettävän pituinen. Mutta tylsää odotella tietenkin..
Irish: Minä niiiiiin tiedän mitä tarkoitat! Olen itsekin miettinyt miten iso maha nyt jo olisi, jos vauva tulisi helmikuun lopulla niinkuin piti. Ja kaikki ne helpot raskaudet, ihmiset vaan käy pitkäkseen ja on jo yheksännellä kuulla. Saati sitten ne, joilla jo on lapsi, jotka on niiiiin säälivän empaattisia: "Voi miten toivon, että _sinäkin_ saat joskus kokea tämän onnen..." Argh.
ON. Olen riidellyt av-palstalla anopistani, en tiedä oletteko lukeneet. Provosoiduin pitkään viestiketjuun, hyi minua. :D Olen ihan jännityksessä, kun jos nyt ehkä onnistaisi! Se tuntuu liki todennäköiseltä, kun kerran tiedän ovuloineeni. Tottakai _oikeasti_ ymmärrän, ettei se oli silti niin helppoa.
Virva.
vielä sun ovikssesta. Mä luulen että se on ollut ti tai ke, koska eikös se ole niin (ainakin mun paketeissa on lukenut) että vahvasta positiivisesta ovis tapahtuu 24-48h KULUTTUA ja että raskautuminen vasta silloin todennäköisempää. Ja koska uimarit selviää sen pari vuorokautta elimistössä niin olette kyllä laskeneet ne vesille ihan optimi aikaan! Hyvä juttu!
Jennuli-81 kp2/30
Jennuli, kiitos kun vastasit.
Mietin vain sitä, että olisihan viiva saattanut olla vahvempi sunnuntaina, kun en silloin testannut, vai miten nopeasti se hormoonitaso laskee oviksen jälkeen/aikaan?
Ei sillä olisi ollut niin väliä, koska tosiaan ne siistiöt on aika troopereita ja selviää aika pitkään. :)
virva. Jolla on tylsää.
jos vaikka sais taas unta..
virva. joo jennuli on kyllä oikeassa se ovis on myös voinut olla keskiviikkona :)
naulle tsemppiä tuon epätietoisuuden kanssa! Toivottavasti huomenna saat jo jotakin vastausta. Meidän täytyy varmaan yhdessä kirota hiiteen se sinun kysta jotta pääsisit taas kunnolla ja hyvillä mielillä kuumeilemaan ;) kamalan ärsyttävää varmaan saada tässä vaiheessa vielä kysta kaupan päälle :( Haleja sinulle!
ei nyt alkaa olla niin levoton ajatuksen juoksu että painun oikeasti sänkyyn. En edes muista yhtään mitä muuta mun pitikään kommentoida :)
Hermione aina vaan..
Eli nyt tuo esittelypino on päivitetty ja jos joku ei sinne asti vielä kerinnyt ilmoittamaan uusia juttuja niin päivitän sen kyllä taas uudelleen.
Ja kaikki jotka eivät ole hetkeen kirjoitelleet niin tulkaa kertomaan kuulumisia, joko testiin on plussa ilmestynyt tai muita kuulumisia. Niin siten saan vähän paremmin hallittua tuota e-pinoa :)
Omaan napaan ei kurjuutta kummempaa, ärsyttää syödä pilsuja ja ärsyttää odottaa tutkimuksia. Eli kaikki ärsyttää. Mutta mikä parasta! Vanha taistelutahto on taas palautumaan päin! Eli kyllä minä taas pian kuumeilen täällä oikein kuhinalla, ja varmasti petyn ja surenkin, mutta tahdon vauvan! Eli täältä tullaan kunhan pilsut on loppu ja tutkimukset hoidettu :)
Hermione :)