Mies joka viihtyy naisensa kanssa?
Tunnetteko sellaisia miehiä, jotka viihtyvät oman kumppanin seurassa, eivätkä juokse kavereiden vietävänä baareissa yms.? Jotka viihtyvät kotonakin oma nainen kainalossa?
Itse olen introvertti siinä mielessä että en juuri kaipaa seuraa, paitsi oman kullan seuraan en kyllästy. Mutta kun miesystäväni on ekstrovertti jolle kaverit tulee aina ykkösenä, ja pitää olla aina iso porukka kaikkeen aktiviteettiin. Kotona ei viihdy juuri ollenkaan.
Tästä suhteesta ei vaan taida tulla mitään, koska en halua olla se joka aina joustaa mukavuudestaan. Kaipaan kahdenkeskistä aikaa, harrastamista, matkoja jne., kaksin miehen kanssa, ilman "jätkiä".
Epäilen että ikinä löydänkään miestä jolle kahdenkeskinen aika olisi mieluisinta. Exäni oli myös sellainen joka harrasti, näki kavereita, ramppasi baareissa ja minä joko kärsin mukana tai istuin kotona yksin.
Kommentit (13)
Minun mies viihtyy kotona. Ei ole koskaan käynyt baarissa. Tykkää puuhastella kotona. Käy lähinnä vain töissä.
Kyllä niitäkin on jotka viihtyy naisensa kanssa. Mieheni on sellainen tykkää olla ja mennä minun kans ja tinkaa minua mukaan jos häntä pyydetään johonkin mukaan, joskus joudun "pakottaan"että menisi nyt itse pelkästään. Hän on aktiivisempi liikkuun kuin minä ja silti viihtyy minun kans. Olemme muutoin samankaltaisia luonteeltaan mutta tämä aktiivisuus on yks eroavaisuus.
Ehkä täytyy sun vain löytää kumppani joka on joltain osin samankaltainen ja vedätte toisianne sen verran paljon puoleenne että viihdytte hyvin yhdessä, huumori on yksi joka tekee seurasta hauskaa sen on hyvä olla samanlainen.
"Tunnetteko sellaisia miehiä, jotka viihtyvät oman kumppanin seurassa, eivätkä juokse kavereiden vietävänä baareissa yms.? Jotka viihtyvät kotonakin oma nainen kainalossa?"
Tietenkin tunnen. He vain eivät usein ole niitä jotka innokkaimmin ja aktiivisimmin ovat naisia iskemässä. Jos olet miehenä luonteeltasi introvertti niin et myöskään yleensä ole se mies jonka naiset ensimmäisenä huomaavat.
Olet luultavasti päätynyt yhteen juuri ekstroverttien miesten kanssa koska he ovat niitä miehiä jotka sinä huomaat helpoiten.
Nuorempana kaverit ja baarit olivat suuremmassa osassa elämää. Nykyisin lähes kaikki ovat perheellisiä, joten poikieniltoja on paljon harvemmin.
Matkat on aina tehty vaimon kanssa kahdestaan. Sen kuitenkin sanon, että jos introvertti nai ekstrovertin, ei se eksrovertti muutu sen enempää kotihiireksi kuin introvertti bilehileeksi. Molempien pitäisi silloin joustaa puolin ja toisin.
Oma mieheni. Ollaan kaikki vapaa-aika yhdessä. Muita menoja/illanviettoja hänellä ei ole kuin työpaikan tyhyillat 1-2 kertaa vuodessa ja niissäkin käy vaan pakollisessa päiväosiossa ja syömässä ja tulee sitten kotiin, ei jää ryyppäämään.
Hänen kavereitaankin tavataan yhdessä, harvoin niinkään.
Vierailija kirjoitti:
"Tunnetteko sellaisia miehiä, jotka viihtyvät oman kumppanin seurassa, eivätkä juokse kavereiden vietävänä baareissa yms.? Jotka viihtyvät kotonakin oma nainen kainalossa?"
Tietenkin tunnen. He vain eivät usein ole niitä jotka innokkaimmin ja aktiivisimmin ovat naisia iskemässä. Jos olet miehenä luonteeltasi introvertti niin et myöskään yleensä ole se mies jonka naiset ensimmäisenä huomaavat.
Olet luultavasti päätynyt yhteen juuri ekstroverttien miesten kanssa koska he ovat niitä miehiä jotka sinä huomaat helpoiten.
Tulin kirjoittamaan tätä samaa. AP:n kaipaavat miehet viihtyvät yksin tai pienissä porukoissa ja eivät juuri koskaan tule iskemään naisia. Veikkaan että AP monelle naiselle tyypilliseen tapaan olettaa mieheltä tietynlaista aktiivista otetta, itsevarmuutta ja rutiininomaista sujuvuutta tutustumisen alkuvaiheessa ja tämä ei ole näiden hänen kaipaamiensa miesten vahvuus. He ovat todennäköisesti hänelle täysin näkymättömiä ja eivät aiheuta hänessä mitään fiilistä ennen kuin hän tutustuisi heihin paremmin.
Kaipaat fantasiaa, joka ei ole todellinen. Nuo miehet jotka hengaavat naistensa kanssa tekevät ihan niitä samoja asioita, kuin poikakavereiden kanssa, plus kairaaminen. Se ei ole naiselle mukavaa elämää. Ei miestä kiinnosta naisen mielestä mielekäs elämä ja tekeminen yhtään sen enempää kuin koiraakaan.
Mistä lie tuo kuvitemla on syntynyt, että miehen kanssa olisi kiva puuhastella. Näin pitkän linjan sinkkuna kun katsoo parhaimpienkin ja näyttelykelpoisimpien parisuhteiden vuorovaikutusta niin sehän on lähes pelkkää vittuilua. Mies puhuu päälle ja alentaa naista humoristisesti. Joskus tämä on molemminpuolista.
Keskity tekemään asioita, josta nautit. Älä anna miehen viedä mitään sinulta, varsinkaan huomiotasi. Jos hän menee mieluummin kavereiden kanssa niin hanki oma asunto ja tapaa häntä silloin kuin huvittaa. Aika harvaa naista lopulta edes huvittaa edes tapailla miestä, joka on kuin katukoira poikamieslaumassa.
Tunnen oman mieheni joka ei ole baareissa käynyt 20 vuoteen. Tapasimme vuonna 2009. Olemme viihtyneet aika hyvin yhdessä mutta on meillä omiakin juttuja joita teemme yksin. Minulla on muutama kaveri eikä miehelläni ole enempää kuin muutama joiden kanssa käy lähinnä kalassa.
En nuku vaimosta erossa kuin korkeintaan yhden yön joskus. Olemme olleet vain kolmesti tai neljästi kaksi tai kolme yötä erillämme 6,5 viime vuoden aikana.
Olemme aika paljon samassa huoneessakin, joka päivä tunteja.
Vierailija kirjoitti:
En nuku vaimosta erossa kuin korkeintaan yhden yön joskus. Olemme olleet vain kolmesti tai neljästi kaksi tai kolme yötä erillämme 6,5 viime vuoden aikana.
Olemme aika paljon samassa huoneessakin, joka päivä tunteja.
Jeps, vähän niinkuin koira olisi.
Mihin mies sitten ap:tä tarvitsee? Seksiin, ruokahuoltoon? Onko teillä lapsia? Toivottavasti ei.
Toimiiko kuvio toisinpäin, niin että mies viihtyisi kotona vaimonsa ja perheensä kanssa mutta vaimon pitää päästä joka ilta töiden jälkeen baariin, harrastuksiin, tyttöjen kanssa reissuun?
Tietenkin tunne. Käytännössä kaikki kaverini ja miespuoliset sukulaiseni viettävät suurimman osan ajastaan puolisonsa ja perheensa kanssa. Enkä juuri tunne miehiä jotka koko ajan juoksisivat kavereiden kanssa tekemässä jotain.
Mutta ehkä se on niin että nuo minun tuntemani miehet ovat parisuhteissa juuri koska se on heille luontevaa olla ja ne jotka ovat vapaalla ovat helpommin niitä jota kiinnostaa enemmän se oma aika ja omat kaverit.