En tekisi enää lapsia jos saisin palata ajassa 15v taaksepäin
Vika ei ole lapsissa, vaan tässä ajassa ja maailmassa. Siinä millaiseksi se on mennyt.
Kommentit (105)
Oikeasti, kuinka paljon toivoa tämän päivän lapsilla on? Heidän omaa ilmaisuaan käyttäen: kaikki arvokas on paskottu.
Vierailija kirjoitti:
Lapsissa on tulevaisuus.
Mutta nykylapsilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsissa on tulevaisuus.
Mutta nykylapsilla ei ole.
Kiitos vihvas.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, kuinka paljon toivoa tämän päivän lapsilla on? Heidän omaa ilmaisuaan käyttäen: kaikki arvokas on paskottu.
Suomi ja suomalaiset ovat taantuneet jo pitkään. Täällä ei ole mikään toiminut optimaalisesti pariin vuosikymmeneen.
Ja kuitenkin, silloin lapset olivat se, mitä elämässä eniten halusin. Välillä tietysti mietin, kumpi on muuttunut enemmän, maailma vai minä itse. Kuinka vain, itse en tähän aikaan haluaisi syntyä.
Ap
Mä oon nyt 35v ja en tiedä tekiskö vai ei. No ei tietysti ehkä mahdollistakaan enää.
Toisaalta eivät tiedä paremmasta. Ehkä heillä on sitten iloinen vanhuus.
Mä sai lapset nollarin alkupuolella, jolloin kaikki oli vielä hyvin ja olo toiveikas. Haluaisin lapset kuitenkin vaikka Suomea on tuhottu jo pitkään. En ole toivoton.
Luuletteko te historiattomat idiootit että tämä maailmanaika on jotenkin erikoinen? Muistatteko te millaisiin oloihin te olette syntyneet? Minä olen kylmän sodan lapsi. Vanhempani syntyivät ennen sotia. Heidän isänsä olivat vuosikausia rintamalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt 35v ja en tiedä tekiskö vai ei. No ei tietysti ehkä mahdollistakaan enää.
Tekeminen ja katuminen voi silti olla parempi kuin tekemättä jättäminen ja katuminen. Niin järjenvastaiselta kuin se kuulostaakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko te historiattomat idiootit että tämä maailmanaika on jotenkin erikoinen? Muistatteko te millaisiin oloihin te olette syntyneet? Minä olen kylmän sodan lapsi. Vanhempani syntyivät ennen sotia. Heidän isänsä olivat vuosikausia rintamalla.
Vihdoinkin joku järjen ääni näissä itkupotkukeskusteluissa.
Vierailija kirjoitti:
Eliitti ottaa nyt ylivallan, kahmii kaiken varallisuuden ja korvaa rahvaan roboteilla ja tekoälyllä. Tavallinen ihminen kelpaa jatkossa vain elintenluovuttajaksi eliitille.
En minäkään. Mun jo nuoriksi aikuisiksi kasvaneet lapset on parasta, mitä mulle on tapahtunut ja rakastan heitä aivan älyttömästi, mutta jos nyt olisin nuori ja perheen perustamisvaiheessa, tyytyisin vain koiriin.
Tämä maailma on mennyt aivan kamalaksi ja hirvittää ajatuskin, että vauvoja tänne tekisin kärsimään tästä hulluudesta.
Vierailija kirjoitti:
Enpä minäkään, mutta tehty, mikä tehty.
ei ihme et lapset voi huonosti, jos vanhempi ajattelee noin. Ei ne pyytäneet lupaa 🤔
Enpä minäkään, mutta tehty, mikä tehty.