Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen shokissa! Tsekatkaas tämä asusteiden määrä!

Kommentit (313)

Vierailija
181/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://fi.wikipedia.org/wiki/Interventio

Siis väliintuloa tuohon vaatehulluuteen, sitäkö blogin pitäjä tarkoittaa?

Vierailija
182/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa järjestellä noin järjestelmällisesti lapseni vaatekappaleita, mutta varmaan niitäkin on suurin piirtein tuota luokkaa. Enpä ole ajatellut, että siinä olisi mitään outoa. Käsineetkin on ihan käyttökamaa. Ne menevät märiksi. Niitä jää välillä jonnekin jne. Pakkohan niitä on olla eri keleillekin ja useampia pareja, ettei tarvitse hermojaan menettää niitä etsiskellessä tai käsiä palelluttaa, kastella tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten joku jaksaa/viitsii/näkee järjellisenä käyttää noin paljon aikaa, energiaa ja rahaa vaatteisiin?!? Miten kenellekään tulee mieleen käyttää tunti tolkulla aikaa vaatteiden järjestelyyn, valokuuvaamiseen ja luettelointiin sekä niistä jauhamiseen netissä. Jotain kovin pinnallista ja jopa outoa siinä mielestäni on...

No, se on tietysti jokaisen oma asia, mihin aikansa käyttää (sanonpa vaan, että minusta tuo on oudohko tapa käyttää omaansa), mutta siinä olen eri mieltä "ettei se ole keltään pois, kuinka paljon rahaa vaatteisiin haaskaa". Se on mielestäni itsekäs ja epä ekologinen ajatusmalli. KUKAAN ei tarvitse noin paljon vaatteita ja asusteita, ja niin kauan kun maailmassa on lapsia, jotka eivät pääse talvella ulos, koska heillä ei ole tarpeeksi lämmintä vaatetta (näin on jo ihan lähinaapurimme Viron lastenkodissa), minusta on kohtuutonta, turhamaista ja tavattoman itsekästä hamstrata omalle lapselle kymmeniä sormikkaita, joita hän ei edes ehdi käyttää...

Vierailija
184/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausaikana sorruin ostamaan vaatteita lapselle, joita ei koskaan käytetty. En osannut sillloin vielä katsoa vaatteita sillä silmällä, että onko koko varmasti oikea ( ranskalaiset lastenvaattet) tai onko niissä epämukavia laskoksia yms. Ja innoissano ostin jotain liikaa. Mutta aika nopsaan oppi sen, eti ihan hirveästi kannata ostaa. Vieläkin lapsellani on vaatteita joita ei pidä, mutta nyt se johtuu sen omasta jääräpäisyydestä, Opin vasta nyt, että otan sen mukaan ja se saa itse olla päättämässä. Ja jos lupaa pitää, niin sitten pitää myös. Lapsi kun haluaisi pitää vaan niitä vanhoja lempivaatteitaan, vaikka hihat on lyhyet ja lahkeet pohkeissa.

Vierailija
185/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mulla vain olisi tarpeeksi aikaa ja rahaa.

Olen myöskin sitä mieltä, että tuolla pojalla on vähemmän asusteita sen takia kun pojille ei vain ole niin paljon tarjontaa. Tiedän tämän kun olen niin useasti etsinyt kivoja vaatteita pojalleni mutta en ole löytänyt kuin hylly kaupalla tyttöjen vaatteita.

Mun mielestä toi blogi on kiva ja oli kivaa käydä siellä katsomassa. Kuvat on nättejä.

Vierailija
186/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kauniit vaatteet tietenkään ole pois lapsilta. Mutta niiden vaatteiden metsästäminen, valokuvaaminen ja niistä kirjoittaminen... Siihen taitaa mennä aika paaaaaljon aikaa.

http://a-nanan.blogspot.com/2009/08/neuroosikenkasoppa.html

Vierailija
187/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laittaa meidän kaikkien iloksi vaatteita näkyville.

Mistä me tiedetään vaikka antaisi ylimääräiset vaatteet Viroon.

Se me tiedetään että teollaan hän tukee suomalaista yhteiskuntaa käyttämällä rahaa eikä jemmaa sitä tilillä, pisteet siitä.

Nykyään näkee niin harvoin kauniisti pukeutuneita lapsia. Vauvoihin panostetaan ja sitten seuraavan kerran saa kivat vaatteet maksaa omasta pussistaan.

Ei ole mitenkään ihmeellistä että lapsi, joka haluaa kasvattaa pitkät hiukset, leikkiä prinsessaa, pukeutuukin poika-serkkunsa vaatteisiin, koska äiti on saanut ne ilmaiseksi ja eihän uusia tarvitse ostaa, kun ne kuitenkin kohta jäävät pieniksi.

Tähän mä itse sorrun lähes joka pv. Ystävälläni on kaksoispojat ja mun pojan vaatteet n 80 % on sieltä peräisin. Mietin just uuden haalarin ostamista, kun löysin kalliin. Maksaa vähän reilu 100 euroa, mutta sitä kyllä käytettäisi koko rahan edestä. Ja mitä tein, päädyin saatuihin vaatteisiin, jotka nyt vaan tulivat kotiin kannettuna kuin Manulle illallinen.

Enemmän tälläisiä, kiitos.

Vierailija
188/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun poika on ottanut kaapista uudet vaatteet, on koko kaappi taas sekaisin, paidat hujan hajan tai ainakin pinot on kaatuneet. Ei meillä kyllä noin kauan pysy:-)

Vierailija
189/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laittaa meidän kaikkien iloksi vaatteita näkyville.

Mistä me tiedetään vaikka antaisi ylimääräiset vaatteet Viroon.

Se me tiedetään että teollaan hän tukee suomalaista yhteiskuntaa käyttämällä rahaa eikä jemmaa sitä tilillä, pisteet siitä.

Ananan ulkomaisista nettikaupoista tilaamaat vaatteet ei kyllä suomalaista yhteiskuntaa hyödytä tipan vertaa :)

Vierailija
190/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan laittaa ne huutonettiin tai kirppikselle myyntiin. Ok, ainakin vaatteet kiertää.

Vierailija
191/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänarvot on aivan sekaisin. Vaatteista on tullut elämän pääasiallinen sisältö. Ei ole todellakaan tervettä ostaa lapsilleen 40 pipoa ja vielä kertoa tästä tyhmyydestä avoimessa blogissa kuvien kera! Suhteellisuuden tunne on täysin kadoksissa.

Noita blogejahan on aika paljon, ananalla ei ole linkkipinoa, mutta esim. pampulapops.blogspot.com tai lastenvaatefriikkituusis.blogspot.com reunassa on, sieltä löytyy muitakin uskomattomia blogeja, joissa äidit selittävät vaatevajausta kun bodeja on vain 40 kpl samassa koossa.

Toiset blogistit taas eivät osta niin paljon, mutta vain äärettömän kallista, lasten sukkienkin pitää olla jotain Gantia ja niitä sitten esitellään blogissa.

Järki niiltä blogisteilta puuttuu, ja kaikenlainen tunneäly, kohtuus, ja normaali arvomaailma. Ja aika vajavaisilta muutenkin vaikuttavat, ainoa mikä mitään merkitsee on ulkonäkö ja ostaminen. Oikeinkirjoitusta eivät useimmat edes hallitse.

Suhteellisuuden tajun menettäneiden narsistien tiimellyskenttä, keskinäisen kilpailun ja toisaalta keskinäisen kehun kerho tuo blogistipiiri näyttää olevan.

Ehkä heidän silmänsä jonain päivänä avautuvat.

Vierailija
192/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi blogistit on tietyllä tapaa vinksahtaneita.

Elämänarvot on aivan sekaisin. Vaatteista on tullut elämän pääasiallinen sisältö. Ei ole todellakaan tervettä ostaa lapsilleen 40 pipoa ja vielä kertoa tästä tyhmyydestä avoimessa blogissa kuvien kera! Suhteellisuuden tunne on täysin kadoksissa.

Noita blogejahan on aika paljon, ananalla ei ole linkkipinoa, mutta esim. pampulapops.blogspot.com tai lastenvaatefriikkituusis.blogspot.com reunassa on, sieltä löytyy muitakin uskomattomia blogeja, joissa äidit selittävät vaatevajausta kun bodeja on vain 40 kpl samassa koossa.

Toiset blogistit taas eivät osta niin paljon, mutta vain äärettömän kallista, lasten sukkienkin pitää olla jotain Gantia ja niitä sitten esitellään blogissa.

Järki niiltä blogisteilta puuttuu, ja kaikenlainen tunneäly, kohtuus, ja normaali arvomaailma. Ja aika vajavaisilta muutenkin vaikuttavat, ainoa mikä mitään merkitsee on ulkonäkö ja ostaminen. Oikeinkirjoitusta eivät useimmat edes hallitse.

Suhteellisuuden tajun menettäneiden narsistien tiimellyskenttä, keskinäisen kilpailun ja toisaalta keskinäisen kehun kerho tuo blogistipiiri näyttää olevan.

Ehkä heidän silmänsä jonain päivänä avautuvat.

Vierailija
193/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alunperinhän Vaate&tarvikepalstan vakkarit siirtyivät Vauvan blogipuolelle Tyyliblogin innoittamina ja kaikki keskustelu siirtyi blogeihin. Aluksi blogeissa siis lähinnä käytiin sitä samaa keskustelua jota oli käyty vaatepalstalla ilman kuvia. Mutta aika pian sävy muuttui ja vaatepaljoudesta tuli itse tarkoitus.

Auta armias jos asiasta heille mainitsee niin saa kuulla olevansa vain kateellinen panettelija.... Eivät siis kestä kritiikkiä lainkaan. Eivätkä osaa nauraa itselleen, paitsi ehkä se Tuusis, joka taitaa olla ainut joka ymmärtää olevansa pimeä.

Vierailija
194/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun osa porukasta käyttää luonnonvaroja noin suruttomasti. Me muut voimme sitten yrittää kierrättää maitopurkkejamme sun muuta. Turhauttavaa!

Vierailija
195/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin vuoksi todella moni tekee nykyään joitain asioita VAIN siksi, että saisi kirjoittaa siitä Facebook.päivityksen.

Fanaattisilla bloginpitäjillä on se ongelma, että elämää eletään blogin vuoksi ja sen ehdoilla. Vaatekaupassa ei ajatella mitä lapsi tarvitsee, vaan sitä mikä näyttää hyvältä vaateblogissa. Bloggaajilta, etenkin tällaisilta vähän häiriintyneen oloisilta, kuluu aikaa tolkuttomat määrät tuohon hommaan. Vaatteiden järjestely kuvaa varten, kuvaaminen, kuvankäsittely, tekstin kirjoittaminen ja kaiken siirtäminen itseä miellyttävään muotoon nettiin ei ole mikään tunnin homma todellakaan.

Vierailija
196/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joskus lukeneeni jonkun tutkimuksen, että loppupeleissä poikiin menee helposti enemmän rahaa: lelut, harrastusvälineet yms. on poikamaailmassa usein hintavampia kuin tyttöjen. Pojille hankitaan ehkä herkemmin uutta elektroniikka jne. Joten eiköhän tuo panostus tasoitu, jos nyt tytöille tulee hankittua vähän enemmän asusteita ja muita vaatteita -mielestäni se on jotenkin aika ymmärrettävää ja luonnollistakin...

Ja sitten vielä tuosta vaateblogiharrastelusta. Itse näin vauvaa odotellessa hypistelen jatkuvasti hankkimiani pieniä vaateihanuuksia ja kyllä, olen ottanut niistä kuviakin:) Blogimaailma ehkä tarjoaa mahdollisuuden jakaa innostustaan samanhenkisten kanssa. Oma mieheni on kiinnostunut lähinnä urheilutuloksista, eikä meillä ole juurikaan yhteisiä harrastuksia. Itse tykkään uppoutua asioihin, joista minä saan iloa: tällä hetkellä ne ovat vauvan vaatteet! Esittelen niitä kyllä pikaisesti miehelleni, mutta hän ei todellakaan jaksa uppoutua aiheeseen sillä intohimolla, millä minä...Voisin hyvinkin kuvitella pitäväni äitiyslomalla jotakin vauvanvaateblogia, esteetikko kun olen ja kai sitten vähän turhamainenkin.

Kirpputorilta saa muuten ison läjän hyväkuntoisia vauvanvaatteita jo 10llä eurolla -siksi niitä vähän kertyy...

Vierailija
197/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä tuosta vaateblogiharrastelusta. Itse näin vauvaa odotellessa hypistelen jatkuvasti hankkimiani pieniä vaateihanuuksia ja kyllä, olen ottanut niistä kuviakin:) Blogimaailma ehkä tarjoaa mahdollisuuden jakaa innostustaan samanhenkisten kanssa. Oma mieheni on kiinnostunut lähinnä urheilutuloksista, eikä meillä ole juurikaan yhteisiä harrastuksia. Itse tykkään uppoutua asioihin, joista minä saan iloa: tällä hetkellä ne ovat vauvan vaatteet! Esittelen niitä kyllä pikaisesti miehelleni, mutta hän ei todellakaan jaksa uppoutua aiheeseen sillä intohimolla, millä minä...Voisin hyvinkin kuvitella pitäväni äitiyslomalla jotakin vauvanvaateblogia, esteetikko kun olen ja kai sitten vähän turhamainenkin.

Kirjoituksesi herätti pari ajatusta. Mun mielestä on aika tavallista että haluaa pukea lapsensa kivoihin vaatteisiin. Friikkiyden puolelle se menee mun mielestä siinä kohtaa, kun elämä pyörii vaatteiden ympärillä: niitä metsästetään, kuvataan, kirjoitetaan.

Eikö ennemmin kannattaisi etsiä samanhenkistä IRL-seuraa muista äideistä? Tavata äitien ja vauvojen kesken yms. yms. Kyllä siinä vaatteistakin tulee yleensä juteltua. Tervehenkisempää on hakeutua ihmisten seuraan, kuin juosta ympäri kaupunkia metsästämässä jotain tiettyä vaatetta ja sitten loppuilta valokuvaten ja kirjoittaen asiasta.

Vierailija
198/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä se oikein on se tyhjiö mitä nämä lastenvaatehullut äidit täyttävät näillä hillittömillä määrillä vaatteita...

Onko heidän elämä niin a) tunneköyhää? b) yksinäistä? c) tylsää? d) jotain muuta mitä? että kaikki ylimääräinen energia ja aika tuhlataan lastenvaatteisiin... Mietin vaan. Onko kellään ajatuksia? Mulle tulee mieleen, että jonkinlaista todellisuudenpakoa se on. Eli mietitään mistä löytyy Molon tähtirukkaset, ettei vaan tarvitse omia oikeita tunteita/ongelmia kohdata. Pohdin vaan. En tiedä.

Jotain on kyllä vinksallaan kun lastenvaatteet näyttelee näin suurta osaa elämästä.

Vierailija
199/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä vaatetuspuoli on varmasti eräs kilpalaji sen ns. täydellisen äitiyden tavoittelussa. Että päällisin puolin kaikki olisi viimeisen päälle. Ulkokuori täydellinen, sisällöllä ei niin väliä.

Auts. Surullista.

Vierailija
200/313 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mistä aika noiden siistien pikku vaatenyssäköiden hyysäämiseen?

Ymmärrän kyllä, että onhan tuo söpöä katseltavaa jne, mutta millä ajalla? Ja miksi?

Tuollaisen bloggaajan arvo- ja ajatusmaailma on kyllä aika kaukana omastani. Materialismi jyllää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän