Olen shokissa! Tsekatkaas tämä asusteiden määrä!
Kommentit (313)
Onpas taalla paljon puolustuspuheita. Epaasialliset kommentit jokainen toivottavasti jattaa omaan arvoonsa. Mutta enta asiallinen kritiikki? Ottakaa se rakentavasti ja lukekaa ja miettikaa sen sisaltoa. Alkaa nyt takertuko pelkastaan niihin asiattomuuksiin. Eli miettikaa kaikki kulutustottumuksianne!!!! Se ei ole hullumpi idea :-)
Olin kirjoittamassa samasta asiasta, ehdit ensin. :) Eli miksi puolustuspuheet tarttuvat noihin muutamiin ala-arvoisiin huutelijoihin? Eikö noihin asiallisiin pohdintoihin kohtuudesta / ekologisuudesta / shoppailuholismista / lapsilleen välittämästä maailmankuvasta jne jne saa mitään vastinetta?
Ei näköjään. En kyllä toisaalta ihmettele yhtään. Kun mopo on karannut käsistä jonkun touhun kanssa noin pahasti, niinkuin näillä lastenvaatehamstereilla on, niin siitä on järki ja logiikka hyvin kaukana.
Miten voitte yhden blogin perusteella päätellä, että blogistin kaikki aika menee vaatteiden hankintaan ja niiden kuvaamiseen+bloggaamiseen? Ettekö ole lukeneet kuin sen yhden ainoan "pipo"-postauksen? Itse ananan blogia seuranneena olen todennut, että heillä todellakin tehdään paljon yhdessä perheenä. Käydään paljon ulkoilemassa, erilaisissa paikoissa, kyläilemässä jne. Ja mitä tuohon kuvaamioseen tulee, sehän se kok ojutun juoni on eli HARRASTUS. En usko, että anana ottaa kuvia vaatteista vaatteiden vuoksi vaan nimenomaan, koska harrastaa kuvausta. Ihan loistava kuvaaja muuten!
Ja onko sekin niin vaikea ymmrätää, että kirjoittaminen, vaikka blogissa, on harrastus? Ihmisillä on mitä erilaisempia harrastuksia, ja hyvä niin. Kukin harrastaa sitä mikä on mieleen. Joku juoksee monena iltana viikossa salilla ja jumpissa, joku valokuvaa ja jakaa otoksiaa muiden ihasteltavaksi blogissaa. Ja aikaa menee varmaan yhtä paljon. Enkä usko,e ttä kummasskaaan tapauksessa aika on pois lapsilta. EIköhän jokaisella vanhemmallakin ole oikeus omaan aikaan.
Ja vielä tuohon "kohtuuteen" kommentti. Voitteko te, jotka vetoatte tuohon kohtuuteen, ihan puhtaalla omalla tunnolla sanoa, että teillä kaikki, todellakin ihan kaikki, pysyy aina kohtuudessa? Koskaan ei mikään asia mene överiksi? Ja entä jos joskus meneekin. Kaatuuko silloin maailma?
Jos blogi keskittyy vaateostoksiin, niin se ei tarkoita, ettei muuta elämää olisi.
Meillä käyn lasten kanssa joskus kaupassa, myös vaatekaupoissa. Lapseni usein haluaa kaupassa jotain, josta käydään keskustelu joko siellä kaupassa tai etukäteen ennen kauppaan menoa, yleensä leluista, myös vaatteista. Lapsi tietää, että kaikkea ei voi saada, mutta joskus taas voi, jos hankinnasta on sovittu ja tarpeelliseksi havaittu.
Jos arvoisat av-keskustelijat olisitte lukeneet blogit kunnolla, niin olisitte huomanneet, että myös kulutuskäyttäytymisestä on blogeissa keskusteltu.
Uskokaa nyt, sitä elämää on myös lastenvaatehankintojen ulkopuolella. Pitäisi blogiin kaikki elämän tapahtumat merkitä muistiin vai onko blogistilla oikeus valita se, mitä haluaa blogiinsa esille pistää?
Onpas taalla paljon puolustuspuheita. Epaasialliset kommentit jokainen toivottavasti jattaa omaan arvoonsa. Mutta enta asiallinen kritiikki? Ottakaa se rakentavasti ja lukekaa ja miettikaa sen sisaltoa. Alkaa nyt takertuko pelkastaan niihin asiattomuuksiin. Eli miettikaa kaikki kulutustottumuksianne!!!! Se ei ole hullumpi idea :-)
Olin kirjoittamassa samasta asiasta, ehdit ensin. :) Eli miksi puolustuspuheet tarttuvat noihin muutamiin ala-arvoisiin huutelijoihin? Eikö noihin asiallisiin pohdintoihin kohtuudesta / ekologisuudesta / shoppailuholismista / lapsilleen välittämästä maailmankuvasta jne jne saa mitään vastinetta? Ei näköjään. En kyllä toisaalta ihmettele yhtään. Kun mopo on karannut käsistä jonkun touhun kanssa noin pahasti, niinkuin näillä lastenvaatehamstereilla on, niin siitä on järki ja logiikka hyvin kaukana.
Miten voitte yhden blogin perusteella päätellä, että blogistin kaikki aika menee vaatteiden hankintaan ja niiden kuvaamiseen+bloggaamiseen? Ettekö ole lukeneet kuin sen yhden ainoan "pipo"-postauksen? Itse ananan blogia seuranneena olen todennut, että heillä todellakin tehdään paljon yhdessä perheenä. Käydään paljon ulkoilemassa, erilaisissa paikoissa, kyläilemässä jne. Ja mitä tuohon kuvaamioseen tulee, sehän se kok ojutun juoni on eli HARRASTUS. En usko, että anana ottaa kuvia vaatteista vaatteiden vuoksi vaan nimenomaan, koska harrastaa kuvausta. Ihan loistava kuvaaja muuten!
Ja onko sekin niin vaikea ymmrätää, että kirjoittaminen, vaikka blogissa, on harrastus? Ihmisillä on mitä erilaisempia harrastuksia, ja hyvä niin. Kukin harrastaa sitä mikä on mieleen. Joku juoksee monena iltana viikossa salilla ja jumpissa, joku valokuvaa ja jakaa otoksiaa muiden ihasteltavaksi blogissaa. Ja aikaa menee varmaan yhtä paljon. Enkä usko,e ttä kummasskaaan tapauksessa aika on pois lapsilta. EIköhän jokaisella vanhemmallakin ole oikeus omaan aikaan.
Ja vielä tuohon "kohtuuteen" kommentti. Voitteko te, jotka vetoatte tuohon kohtuuteen, ihan puhtaalla omalla tunnolla sanoa, että teillä kaikki, todellakin ihan kaikki, pysyy aina kohtuudessa? Koskaan ei mikään asia mene överiksi? Ja entä jos joskus meneekin. Kaatuuko silloin maailma?
Samaa mieltä, anana on taidokas valokuvaaja :) Yleisön (lue:lastenvaatebloggaajien) pyynnöstä hän alkoi tehdä blogistaan enemmän lastenvaatepainotteisen. Alkuun blogi itseasiassa oli monipuolisempi aiheiltaan.
Kohtuudesta. Siis jos mulla menee jollain elämänalueella touhotus överiksi, niin mun ratkaisu ei ole perustaa blogia aiheesta, missä koettaisin kääntää asian niin, että tämä mun ylenpalttinen pakkomielteinen touhotus olisikin kehittävä mukava harrastus.
Julkisen blogin kirjoittaminen on muuten täysin vapaaehtoista. Kuka käskee avata vaatekaappinsa kaiken kansan töllisteltäväksi?
Mutta jokainen tyylillään.
toivon totisesti, että ei ole otettu sitä kulutustluottoa kaiken tämän maksamiseen. Näillä vaatefriikeillä kun täytyy olla kaikki muukin niin hienoa ja paljon kaikkea ja se maksaa PALJON. Mutta hei, lainaamme sinulle jopa 10 000 ilman vakuuksia !
aikanaan tästä avauksesta. Ensin taivastelin tuota postausta, mutta aloin kuitenkin seurata blogia.
Tämä on edlleen mun ylivoimainen suosikkiblogi, joka on todellakin paljon enemän kuin sadat hanskat. Aivan ihania kuvia, tosi kivoja vaatteita - ei massaa. (Tosin olin kovin pettynyt kun Anana esitteli kuvissa Molon haalaria -ihan ok jos ei tähtiheijastimia ja kaameaa väriä lasketa - ja ehkä maailman ruminta softshell takkia ;). No, aina ei voi maku kohdata.
Blogaaja kirjoittaa lisäksi tosi kauniisti, itseasiassa lastenvaatteisiin liittyviä postauksia on suht vähän ja jaan paljon matkustavan miehen vaimona sen ikävän kun perheen isi on pois ja öitä lasketaan ihan täpinässä.
Tykkään!
Täysin samaa mieltä!
Elämänarvot on aivan sekaisin. Vaatteista on tullut elämän pääasiallinen sisältö. Ei ole todellakaan tervettä ostaa lapsilleen 40 pipoa ja vielä kertoa tästä tyhmyydestä avoimessa blogissa kuvien kera! Suhteellisuuden tunne on täysin kadoksissa.
Noita blogejahan on aika paljon, ananalla ei ole linkkipinoa, mutta esim. pampulapops.blogspot.com tai lastenvaatefriikkituusis.blogspot.com reunassa on, sieltä löytyy muitakin uskomattomia blogeja, joissa äidit selittävät vaatevajausta kun bodeja on vain 40 kpl samassa koossa.
Toiset blogistit taas eivät osta niin paljon, mutta vain äärettömän kallista, lasten sukkienkin pitää olla jotain Gantia ja niitä sitten esitellään blogissa.
Järki niiltä blogisteilta puuttuu, ja kaikenlainen tunneäly, kohtuus, ja normaali arvomaailma. Ja aika vajavaisilta muutenkin vaikuttavat, ainoa mikä mitään merkitsee on ulkonäkö ja ostaminen. Oikeinkirjoitusta eivät useimmat edes hallitse.
Suhteellisuuden tajun menettäneiden narsistien tiimellyskenttä, keskinäisen kilpailun ja toisaalta keskinäisen kehun kerho tuo blogistipiiri näyttää olevan.
Ehkä heidän silmänsä jonain päivänä avautuvat.
valokuvaukseen kuin vaatteisiin.
Ja jokainenhan itse paattaa mihin roposensa kayttaa. Keneltakaan ei oo pois jos joku pukee lapsensa kauniisti ja pitaa kotinsa siistina.
Ihan naurettavaa.
Mä en tajua minkälainne ihminen kehtaa, edes anonyyminä tulla tänne kertomaan kuinka kateellinen on niille joilla on rahaa ostaa ja pukea lapsensa kauniisti, sisustaa kotinsa nätiksi.
Ja kuka tälle palstalle kirjoittava ja toisten elämää ja yksityisasioita ruotiva ihan oikeesti kehtaa tulla selittää että näillä lastenvaateblogisteilla ei ole muuta elämää kuin lastenvaatteet ? Huoh. Missä sun oma elämä on kun sulla on aikaa ruotia muiden rahankäyttöä ja pipojen määrää ? :D
Mitä kenenkään rahat toiselle kuuluu ? Jokainen ostakoon mitä haluaa rahoillaan, ei se ole meiltä muilta pois.
Taitaa nämä av-mammat jotka lastenvaateblogisteja haukkuvat olla juuri niitä jotka pukevat itse lapsensa sinipunavihreisiin reikäisiin 90-luvun alun haalareihin jotka iltatähti on sisaruksiltaan perinyt. Kun ei ole VARAA parempaan, hah. Ja ollaan niin helvetin kateellisia.
Aivan sairaita on nää teidän jutut. Bloggaajat sentään uskaltavat kirjoittaa nimimerkillä tai ihan omalla nimellään, mutta nää köyhät raukat täällä anonyymina herjaa ja yrittää pönkittää omaa olematonta itsetuntoaa. Kyllä mä ymmärrän että väkisinkin siinä kateus hiipii kuvioihin, kun katselee toine toistaan hienompia vaatteita muiden blogeissa ja itsellä ei ole varaa, mutta jättäkää sit hyvät ihmiset lukematta ne blogit.
Kenenkään ei ole pakko jos ei taho.
Hankkikaa elämä tai töitä tai menkää sossun jonoon. Ei se oo teiltä pois jos joku pukee lapsensa kauniisti ja ostaisi niitä niin kuin kerkeää.
Ihan naurettavaa.
Mä en tajua minkälainne ihminen kehtaa, edes anonyyminä tulla tänne kertomaan kuinka kateellinen on niille joilla on rahaa ostaa ja pukea lapsensa kauniisti, sisustaa kotinsa nätiksi.Ja kuka tälle palstalle kirjoittava ja toisten elämää ja yksityisasioita ruotiva ihan oikeesti kehtaa tulla selittää että näillä lastenvaateblogisteilla ei ole muuta elämää kuin lastenvaatteet ? Huoh. Missä sun oma elämä on kun sulla on aikaa ruotia muiden rahankäyttöä ja pipojen määrää ? :D
Mitä kenenkään rahat toiselle kuuluu ? Jokainen ostakoon mitä haluaa rahoillaan, ei se ole meiltä muilta pois.
Taitaa nämä av-mammat jotka lastenvaateblogisteja haukkuvat olla juuri niitä jotka pukevat itse lapsensa sinipunavihreisiin reikäisiin 90-luvun alun haalareihin jotka iltatähti on sisaruksiltaan perinyt. Kun ei ole VARAA parempaan, hah. Ja ollaan niin helvetin kateellisia.
Aivan sairaita on nää teidän jutut. Bloggaajat sentään uskaltavat kirjoittaa nimimerkillä tai ihan omalla nimellään, mutta nää köyhät raukat täällä anonyymina herjaa ja yrittää pönkittää omaa olematonta itsetuntoaa. Kyllä mä ymmärrän että väkisinkin siinä kateus hiipii kuvioihin, kun katselee toine toistaan hienompia vaatteita muiden blogeissa ja itsellä ei ole varaa, mutta jättäkää sit hyvät ihmiset lukematta ne blogit.
Kenenkään ei ole pakko jos ei taho.Hankkikaa elämä tai töitä tai menkää sossun jonoon. Ei se oo teiltä pois jos joku pukee lapsensa kauniisti ja ostaisi niitä niin kuin kerkeää.
Tämä vuodatuksesi herättää pari kysymystä;
-Missä sun elämä on kun sulla on aikaa kaivella esiin ja __nostella ylös__ tällaisia ikivanhoja ketjuja?
-Onko sulla kaikki kunnossa? Vuodatuksestasi, sen pituudesta ja tyylilajista saa sen kuvan, että ei ole.
ainakaan kuvien taustoista päätellen.
Eihän noita kaikkia vaatteita kerkeä edes yksi lapsi pitää.
kauhea asustehamsteri, mutta enhän mä olekaan! :D
kuvailla omia vaatekaappeja vaikka kuinka siistit olisivatkin...
mutta jotain häikkää tuossa on. Ei kukaan lapsi tarvitse tuollaista määrää asusteita.
Paljonkohan tuon tytön asusteisiin on laitettu rahaa? Veikkauksia? Oma kokemukseni on että kalliita ovat, esim Reiman Mini Tec hanskat yli 20 eur/pari. Mä veikkaan että tossa tytön asusteläjässä on rahaa kiinni ainakin yli 500 euroa. :O
mutta jotain häikkää tuossa on. Ei kukaan lapsi tarvitse tuollaista määrää asusteita.
Paljonkohan tuon tytön asusteisiin on laitettu rahaa? Veikkauksia? Oma kokemukseni on että kalliita ovat, esim Reiman Mini Tec hanskat yli 20 eur/pari. Mä veikkaan että tossa tytön asusteläjässä on rahaa kiinni ainakin yli 500 euroa. :O