Olen shokissa! Tsekatkaas tämä asusteiden määrä!
Kommentit (313)
Kukaan ei tarvitse tuollaista määrää vaatetta ja asusteita...Ei taida kaikki palikat olla kohdallaan näillä bloggareilla...
Pojalla: Neule ja farkut Gymboree, lippis Peak.
Tytyllä: Pipo Kapp Ahl, nuppari Next, housut Dipinto ja kengät Timberland.
Voin kyllä aivan avoimesti myöntää, että tunsin kateuden piston kun katselin noita kuvia. Nätti koti ja ihania vaatteita. Ja mikä upeinta: siistissä järjestyksessä. En ikinä pystyisi itse, en mitenkään, en ajankaan puolesta.
Voin kyllä aivan avoimesti myöntää, että tunsin kateuden piston kun katselin noita kuvia. Nätti koti ja ihania vaatteita. Ja mikä upeinta: siistissä järjestyksessä. En ikinä pystyisi itse, en mitenkään, en ajankaan puolesta.
Haha. Ei kai se nyt niin hullu ole, että ottais kuvia, silloin kun niillä ei ole siistiä. Kun siis haluaa antaa tollasen neat freak-kuvan itsestään.
Haha. Ei kai se nyt niin hullu ole, että ottais kuvia, silloin kun niillä ei ole siistiä. Kun siis haluaa antaa tollasen neat freak-kuvan itsestään.
Mutta what ever; meillä ei ole koskaan noin siistiä. Ei edes siivoamisen jälkeen.Olen edelleen hiukan kade.
Mutta what ever; meillä ei ole koskaan noin siistiä. Ei edes siivoamisen jälkeen.Olen edelleen hiukan kade.
Sä et taida osata siivota :)
eli herättää kateutta. Esitellään täydellinen koti ja täydellisesti puetut lapset jne. Totuus voi olla sitten ihan jotain muuta. Niinkuin tämä puheenaihena ollut Ulvilan tapaus..
olen vähän samantyyppinen eli meillä on yksi 40 neliön huone täynnä merkkivaatetta... en ehdi niitä kuvailla tai pitää blogia mut osteluun menee paljon aikaa. se on mun HARRASTUS ja ehkä vähän elantokin. eli ostan alesta upeita vaatteita ja sitten myyn uudenveroisina, osan uusinakin pois hyvään hintaan. eli tosi hauska ettiä netistä ja kirppareilta halpoja löytöjä. käyttään niitä sitten omilla lapsilla ja sitten taas myydä hyvällä hinnalla. tää on tosi ihana HARRASTUS! toiset ompelee jota en voi käsittää, ja ties mitä ihmeempiä harrastuksia ihmisillä onkaan, mut tää on mun ja onkin hyvä harrastus kun lapset saavat vaatteet ilmaiseksi ja tulee vielä vähän ylimääräistä myydessäkin. turhaan mollaatte, en mäkään teidän harrastuksia mollaa.
olen vähän samantyyppinen eli meillä on yksi 40 neliön huone täynnä merkkivaatetta... en ehdi niitä kuvailla tai pitää blogia mut osteluun menee paljon aikaa. se on mun HARRASTUS ja ehkä vähän elantokin. eli ostan alesta upeita vaatteita ja sitten myyn uudenveroisina, osan uusinakin pois hyvään hintaan. eli tosi hauska ettiä netistä ja kirppareilta halpoja löytöjä. käyttään niitä sitten omilla lapsilla ja sitten taas myydä hyvällä hinnalla. tää on tosi ihana HARRASTUS! toiset ompelee jota en voi käsittää, ja ties mitä ihmeempiä harrastuksia ihmisillä onkaan, mut tää on mun ja onkin hyvä harrastus kun lapset saavat vaatteet ilmaiseksi ja tulee vielä vähän ylimääräistä myydessäkin. turhaan mollaatte, en mäkään teidän harrastuksia mollaa.
Ja jos ajattelee, että muutenkin kaikki kunnossa niin upeata se ainakin mun mielestä on. Kaunis koti, lapsilla nätit vaatteet jne. eivät tarkoita automaattisesti sitä, että kyseessä pelkkä julkisivu sun muuta epämiellyttävää. Kuten ei sekainen kotikaan tarkoita, että lapset ovat justiin kohta huostaanotossa.
...niin ei se enää kovin tervettä ole. Paitsi ehkä näiden bloggareiden keskuudessa.
ja saada muut kateellisiksi.
Säälittävää itsetehostusta, niin kuin olen jo aiemminkin maininnut.
Tai jospa voisikin olla mahdollista, että joku vaan on hyvä, näppärä, aikaansaava, varakas ja omistaa esteettistä silmää ja helvetin paljon luppoaikaa...?
Tai jospa voisikin olla mahdollista, että joku vaan on hyvä, näppärä, aikaansaava, varakas ja omistaa esteettistä silmää ja helvetin paljon luppoaikaa...?
Se että haluaa julkisesti esitellä varakkuuttaan ja lapsiaan ja kotiaan, ei ole tässä yhteiskunnassa terveen ihmisen merkki.
Millaisen kuvan lapset saa kuluttamisesta..???
Koko ajan ostetaan uutta, eikä edellisiäkään ehditä käyttää.
Tuo mitä teet kuulostaa järkevältä, tienaat sillä myös rahaa. Hyvä. Etkä käytä aikaasi siitä jaaritteluun blogeissa. Hyvä. Aika normaalia.
Ööh. Mutta että siis harrastus... Hmmm. Eli voisiko lastenvaatebloggarin harrastusta kuvailla esim. jotenkin näin: "Harrastuksekseni juoksen ympäri kaupunkia etsimässä ja ostamassa täydellisiä lastenvaatteita enemmän kuin lapseni koskaan ikinä tulee tarvitsemaan. Loppupäivän vietän valokuvaten ja kirjoitellen tarinoita näistä vaatteista."
Mulle sana harrastus tarkoittaa jotain kehittävää toimintaa. Jollekin muulle varmaan sana harrastus voi tarkoittaa ihan mitä vaan touhua. Mun mielestä tällainen yli tarpeiden ostelu ja näistä ostoksista jaarittelu ei ole terveellinen harrastus ainakaan kukkarolle, ekologisesti eikä ostajalle henkisesti.
No sen luppoajan voisi käyttää fiksumminkin. Vaikka tapaamalla ystäviä, sivistämällä itseään tai leikkimällä lasten kanssa :) Vain mielikuvitus rajana. Tai ehkä juuri siihen se tökkää näiden bloggareiden osalta.
ostelee kasapäin vaatteita. Okei. Mitä hän tekee niillä kun ne eivät enää mahdu lassten päälle? No, laittaa huutonettiin. Mitä tekee mammat tälläkin palstalla? No, ostaa huutonetistä lapsilleen vaatteita.
Tai jospa voisikin olla mahdollista, että joku vaan on hyvä, näppärä, aikaansaava, varakas ja omistaa esteettistä silmää ja helvetin paljon luppoaikaa...?No sen luppoajan voisi käyttää fiksumminkin. Vaikka tapaamalla ystäviä, sivistämällä itseään tai leikkimällä lasten kanssa :) Vain mielikuvitus rajana. Tai ehkä juuri siihen se tökkää näiden bloggareiden osalta.
Sitä minäkin olen usein miettinyt että onko noilla blogisteilla ollenkaan normaaleja ystäviä? Tuntuvat tapailevan vain toisiaan.
Kyllä nauratti tämä ketju!
Miten yksisilmäisiä voivat ihmiset olla? Että luulevat lastenvaate-aiheisten blogien pitäjien elävän vain ja ainoastaan niille.
Selatkaa netti: löytyy metsästysaiheisia, kalastus-, koirankasvatus-, ratastus-,sisustus-ym. blogeja ja sivustoja. Millä tavalla kaiken aikansa eläinraasuja ammuskelevan ihmisen elämä on terveempää tai eologisempaa kuin lastenvaatteita ostelevan?
Minä pidän blogia tuolla blogimaailmassa. Elämässäni on tavattomasti kaikkea, bloggailu vie oikeesti elämästäni murto-osan, vaikka päivitänkin usein. Siihen ei kauaa mene, kun ottaa kuvan ja lataa sen nettiin sekä kirjoittaa rivin-kaksi liitteeksi.
Mistä nää ihmiset saa nämä "narsisti"-käsityksensä? Netistä ja tuulesta! Narsistia on vaikea tunnistaa edes ammattilaisen. Tosin varmasti voi olla narsistisia bloggaajia kuten kommentoijiakin täällä ja yleensäkin maailmassa. On kyllä tyhmyyttä kuvitella että blogisteista olis 100% narsisteja. Ja millä perusteella? Sillä että haluaa pukea lapsensa kauniisti ja jakaa sitä samanhenkisten kanssa.
Näissä kommenteissa korostuu, että mikään ei ole hyvä Ei se että ostaa kallista ja vähän-se on tehostelua. ei se että ostaa paljon ja halvalla-on epäekologista. Eikä se että myy kamansa kirpparilla-se on ahneutta.Eikä se että pukee lapsensa lahjoitusvaatteisiin-se on itaruutta.
Ei ole pakko lukea mitään blogeja, jos ei kuuppa kestä.
Hyvää syksyä kaikille!
Elämässä varmastikin on joku tyhjiö, jota näillä paikataan.
Lähinnä se on varmaan arvotyhjiö, eli kun ihminen haahuilee löytämättä todellista elämän tarkoitusta ja merkitystä, voi keskittyminen tavaraan täyttää sitä.
Ihan sama, oli kyse lastenvaatteita, omista vaatteista tai sisustustavaroista.