Onko eläkeläiset joka paikassa aina etuajassa?
Salilla eläkeläisten ryhmätunti alkaa varttia vailla, joten sali pölähtää täyteen mummoja ja paappoja puolelta. Kesäteatterin katsomo on täynnä eläkeläisiä reilusti yli puoli tuntia ennen näytöksen alkamista. Mikä tahansa tapahtuma, sama homma, vanhempi ikäluokka on aina ihan tolkuttoman etuajassa paikalla. Onko tämä itäsuomalainen ominaisuus vai onko ikääntyneet joka paikassa jonottamassa etuajassa?
Kommentit (14)
Menkääs katsomaan ensi keväänä ennakkoäänestyspäivän ekana aamuna ketä sielläkin on jonossa. Äänestämään pitää päästä heti, koska kuolo voi korjata jo vaikka seuraavana päivänä ja olisihan se sitten sääli, ettei ole päässyt vaikuttamaan äänellään.
Näin neljäkymppisenä samaistun, olen aina ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Näin neljäkymppisenä samaistun, olen aina ajoissa.
Se jäi sanomatta että osalla eläkeläisistä kyse on siitä että kun tulee ajoissa niin on aikaa jutella niitä näitä. Se päivän sosiaalinen hetki. Sitten ollaan me muut jotka synnynnäisesti vaan on aina ajoissa.
Pankin oven eteen aletaan kokoontua jo hyvissä ajoin ennen sen aukeamista, muuten ei ehkä pääse sisään.
Meille on jo lapsena opetettu, että on epäkohteliasta myöhästyä ja viedä turhaan muiden aikaa. Tämä oppi on vaan säilynyt vaikka ikää on tullut. Siksi lähdetään aina ajoissa.
Olen eläkeläinen enkä edelleenkään ole ajoissa missään.
Olen aina ajoissa noin. Ei ole mikään eläkeläisten juttu. Hyvin kasvatetut ihmiset ovat vaikka puoli tuntia ajoissa kuin myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Ovat kaikkialla etuajassa ryskyttämässä ovia. Myös niissä paikoissa, joissa ei todellakaan ole soveliasta olla etuajassa.
Missä ei ole soveliasta olla etuajadsa? Ja enemmän haluan tietää, missä on soveliampaa olla myöhässä kuin etuajassa? Kerroppa se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat kaikkialla etuajassa ryskyttämässä ovia. Myös niissä paikoissa, joissa ei todellakaan ole soveliasta olla etuajassa.
Missä ei ole soveliasta olla etuajadsa? Ja enemmän haluan tietää, missä on soveliampaa olla myöhässä kuin etuajassa? Kerroppa se.
Yhtään missään ei ole soveliasta olla etuajassa. Myöhemmin useimmiten on kohteliampaa tulla, esimerkiksi kutsuille. Kun ei kaikki samaan aikaan mahdu ovesta kuitenkaan.
Olin jo maailmaan tullessani etuajassa, synnyin pari kuukautta liian aikaisin.
Eläkeläisillä on aikaa ja on hyvä olla ajoissa. Koska palveluja on vähennetty esim. Pankissa niin ei siellä ole koko päivää asiakaspalvelua kassalla. Ja labraan on aina jonoa, virtsaa on vanhemman ihmisen vaikeata pidättää. Älkääkä selittäkö että ajan voi varata,kaikilla ei digitaitoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Puhu vaan itsestäsi. Taidat olla ämpärijonossa jo klo 6 aamulla.
En ole eläkkeellä, mutta tykkään olla aina ajoissa paikalla. Myöhästyminen on epäkohteliasta.