Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen shokissa! Tsekatkaas tämä asusteiden määrä!

Kommentit (313)

Vierailija
121/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kommentoi Ananalle itselleen blogissa, kun hän ei pidä henkilökohtaisista ja ikävänsävyisistä kommenteista. Vaikka ei hajoa kritiikistä. (taas yksi pieni epäjohdonmukaisuus). On varmasti ihana ihminen, mutta blogistaan en sitä löydä.

Vierailija
122/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noiden pipokokoelmiensa kanssa. Ei ole ensimmäinen kerta kun joku bloggaaja loukkaantuu kun häntä arvostellaan muualla... Nimettömänä huudellaan, tiedän, on inhottavaa.

Mutta eivät he oikeasti voi luulla että blogia lukee aktiivisesti ne 15 jotka laittaa ihastelevia kommentteja hanskojen sävyistä tms? Noita lukee kymmenet ja kymmenet tuntemattomat ihmiset ja aika monella tuntuu olevan mielipide että mopo on lähtenyt keulimaan ja lujaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä lähden siitä, että ihminen on vastuussa teoistaan ja tekemättä jättämisistään aina jollekin. Ei kukaan voi tehdä mitä haluaa ilman, että se ei koskettaisi meitä muita edes välillisesti jotenkin. Tässä tapauksessa bloggaaja on teoistaan vastuullinen luonnolle ja ympäristölle ja sitä kautta meille kaikille. Siinä mielessä se on meidän kaikkien asia kuinka monta paria lapasia ja pipoja jonkun kaapista löytyy. Toki en menisi ihmistä haukkumaan ja arvostelemaan, mutta jonkinlaisen käsityksen pinnallisuudesta tuollainen pipojen määrä ihmisestä antaa.

Vierailija
124/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei saa julkisesti tuoda esille mitään mikä voidaan tulkita pröystäilyksi. Tai itseään ei saa kehua, eikä tuoda omaia onnistumisia esille. Meidän pitää vaan nöyristellä ja olla niin kuin ei oltaiskaan. Heti jos joku uskaltaa hiukan julkisesti olla ylpeä esim. saavutuksistaan, leimataan itsekkääksi, hulluksi jne.

Ollaan vaan siellä maan rakosissa ja vähätellään itseämme joka asiassa, niin ei muilla ole aihetta kateuteen.

Vierailija
125/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku, vaikka kotonakin oleva voi laittaa noin paljon energiaa lastensa vaatettamiseen? Omat lapseni ovat kivasti ja persoonallisesti puettuja ilman noin suurta ohjelmanumeroa.

Energiaa löytyy joillain lapsiin, lastenvaatteisiin, työhön, maratoneihin jne. :)

tiedän, että energiset jaksavat ihan uskomattomat määrät. He ehtivät hoitaa työt, harrastukset, lasten harrastukset jne. mennen tullen.

Vierailija
126/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ken komeronsa maailmalle aukaisee, se uteliaisiin ihmettelijöihin varautukoon!

:)

Vierailija
127/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä teitä jaksaa toisten pipot kiinnostaa :) get a life!

Vierailija
128/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei saa julkisesti tuoda esille mitään mikä voidaan tulkita pröystäilyksi. Tai itseään ei saa kehua, eikä tuoda omaia onnistumisia esille. Meidän pitää vaan nöyristellä ja olla niin kuin ei oltaiskaan. Heti jos joku uskaltaa hiukan julkisesti olla ylpeä esim. saavutuksistaan, leimataan itsekkääksi, hulluksi jne.

Ollaan vaan siellä maan rakosissa ja vähätellään itseämme joka asiassa, niin ei muilla ole aihetta kateuteen.

Vierailija
129/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelen huvikseni noita blogeja aika usein, myös ananan blogia. En näe tässä "harrastuksessa" mitään pahaa. Pidän itsekin vaatteista mutta olen sitä mieltä että liika on todellakin liikaa. Itseä harmittaa kun laitan vaatteita kiertoon ja ne ovat kuin uusia. Kirppiksellä ne eivät mene kaupaksi kun ovat luultavasti muiden mielestä rumia tai sitten ovat liian uudenveroisia. Heh! Mutta näistä blogeista väistämättä tulee välillä sellainen olo että onko se oman varallisuuden, perheen esittely yksityiskohtaisesti esittely netissä kovinkaan turvallista? Ei mielestäni ole, siksi ihmettelen kuinka nämä ihmiset uskaltaa tuoda elämästään julki näin paljon muutakin kuin pelkästään ne lastevaatteet? Lasten kuvien julkinen lataaminen netissä, kasvot näkyvissä ym. En ymmärrä todellakaan. Lastenvaatekuvat eivät siis häiritse mutta tämä sen sivussa välittyvä perhe-elämä ja yksityiskohtaiset paljastukset ovat suorastaan pelottavaa. Mutta kukin tyylillään. Näistä netin vaaroista vaan puhutaan aika paljon ja suurin osa bloggaajista on täysin aikuisia, fiksuja ihmisiä. Eivätkö ne tähän puoleen kiinnitä huomiota. Eivät enää useimmatkaan ole täysin anonyymejä.

Tarkennan tuota kirjoitustani. Tarkoitan siis sitä että minua ainakin ällöttäisi kun joku sairas ihminen tutkii kuviani lapsistani, kodistani tms. ja tekee samalla ties mitä ällöttävää.

Pelkäisin ainakin jotain hullua kyttääjää jos itsestäni ja perheestäni antaisin nettiin yksityiskohtaisia juttuja.

Vierailija
130/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kysymystä lastenvaatebloggaajille: Kuinka vaikeaa teidän julkisesti bloggaajien on ymmärtää, että kun kerrotte julkisesti kuvin ja tekstein blogissanne elämästänne, se voi herättää keskustelua?

Vai aloititteko blogin pitämisen sillä oletuksella, että teitä, elämäntapaanne ja ostostottumuksianne tullaan vain ja ainoastaan varauksetta kehumaan?

Siinä tapauksessa suosittelen suljettua blogia, jonne pääsy on vain toisilla samanhenkisillä. Siellä salasanojen suojassa voitte ringissä kehua toisianne ja ylläpitää sitä käsitystänne, että täysin överiksi mennyt yli oman perheen tarpeiden shoppailu on tervehenkinen "harrastus".

Juuri näin! Minä en ole bloggaaja, joten en tähän voi vastata mutta oikeasti HALUAISIN tietää

Vierailija
131/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Samaa mieltä. Jääköhän aikaa kaikelle muulle, kun aikaa käytetään noin paljon lastenvaatteiden ostamiseen-yhdistelyyn-pukemiseen-niiden valokuvaamiseen ja vielä vielä niistä kirjoittamiseen... :O"

Ajan voi käyttää tietysti myös netissä roikkuen ja vauvalehden palstaa lukien ja muita kommentoiden.

Vierailija
132/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ko bloggaajien hurahtaneisuus esitellä ostoksiaan julkisesti on se "ihmetyksen aihe" Itsekin ihmettelen miten sen kaiken ehtii tehdä, ja sitten tehdä vielä se kaiki mikä kuluu normaalin arjen puoritykseen . Oikeasti - se on kyllä jostain pois!"

Blogien seuraaminen on äitiydestä pois. keskittykää lapsiinne, lkää toisten.

Vierailija
133/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Samaa mieltä. Jääköhän aikaa kaikelle muulle, kun aikaa käytetään noin paljon lastenvaatteiden ostamiseen-yhdistelyyn-pukemiseen-niiden valokuvaamiseen ja vielä vielä niistä kirjoittamiseen... :O"

Ajan voi käyttää tietysti myös netissä roikkuen ja vauvalehden palstaa lukien ja muita kommentoiden.

No ei tämä av:lla kommentointi nyt niin intensiivistä puuhaa ole. :D Ai miksei muka... No, ensinnäkin tätä av:lla kommentointia varten ei tarvi siivota kotia, asetella vaateläjiä edustaviksi, juosta pitkin kaupunkia etsimässä täydellisiä vermeitä pienokaisille ja valokuvata näitä kolmea ensimmäistä, ladata kuvat koneelle, käsitellä kuvat, kirjoittaa vielä tekstit ja sitten kommentoida kun muut samanlaiset friikit tulevat kehuskelemaan aikaansaannoksia. :D

Vierailija
134/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogien lukeminen jostain pois....

Blogien seuraaminen on äitiydestä pois. keskittykää lapsiinne, lkää toisten.

Ahaa, eli siis ette halua kenenkään lukevan julkisia blogejanne? Ketä varten ne sitten on raapustettu?

Vierailija
135/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin tämä kirjoittelu täällä!!! Miksi ihmeessä hyökkäätte noin jotain blogistia kohtaan? Luen itse Ananan blogia ja monia muitakin vaateblogeja. Itse en ole mikään friikki, mutta vinkit kivoista lastenvaatteista kiinnostavat kovasti.

Mietitte sitä, että blogien kirjoittamiseen/lukemiseen käytetty aika on pois lapsilta. Huomatkaa, että on meitä, joille kirjoittaminen on erittäin helppoa. Kirjoitan työkseni ja olen itsekin pitänyt erästä harrastusyhdistyksen ylläpitämää blogia. Minulle kirjoittaminen on helppoa ja päivittäiset postaukset eivät todellakaan olleet lapsiltani (tai lemmikeiltäni ;) ) pois. Sain päivittäisen postauksen tehtyä yleensä siinä ajassa kun kolleegani kävi tupakalla.

Antakaa kaikkien kukkien kukkia!

Vierailija
136/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hienoja kuvia. Lapsetkin niin suloisia. Itse kylläkin tulisin hulluksi tuollaisen vaatemäärän kanssa, mutta mitäpä siitä.

Vierailija
137/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, minulle ei ole vaikeaa ymmärtää, että kirjoittamistani asioista voi syntyä keskustelua. Minusta näissä ns. lastenvaateblogeissa onkin keskusteltu mm. sellaisista asioista kuin, mitä tehdä, jos pihalla naapurin lapsi lyö omaa, eivätkä vanhemmat (siis lyöjän) ota vastuuta lapsen teoista, tai mikä väri sopii tytölle tai pojalle - pinnallinen aihe, mutta tuo esiin monen ennakkoluuloja syvemmältikin poikien ja tyttöjen eroista, tai siitä, onko kukkapaita pojalle liian tyttömäinen. Kyllä, minusta nämä ovat kiinnostavia aiheita ja osallistun keskusteluun. Samoin viimeaikaiset keskustelut ovat tuoneet esiin sen, mikä saa jonkun anonyyminä haukkumaan toisten lasten ulkonäköä (vauvalehden aikoihin tätäkin tapahtui), jotakin toista blogistia hulluksi (ei, minusta se ei ole asiallista) - ei tällöin ole kyse mistään keskustelusta tai silloin on kyllä pientä vajavuutta keskustelutaidoissa ja -tavoissa. Ei kai kukaan nyt av-mammoistakaan mene kahvilassa jonkun äidin ja lasten pöytään sanomaan, että oho, onpa sun lapset rumia. Kyllä, minusta on aiheellistakin keskustella kuluttamisesta, mutta mitä keskustelua sellainen on, että kommentoidaan jonkun blogiin tyyliin: sun lapsella on Gantin sukat, olet hullu.

Itse bloggaan, ja vältän sellaisia asioita, joista en voisi jutella kenen tahansa kanssa, joka jaksaa minua kuunnella.

Edelleen minä taas ihmettelen, että kun vaateblogeja on pilvin pimein, niin miten niihin suhtaudut niin hyväksyvästi: eikö niissä kuluteta ja osteta yli varojen? Miksi hyökkäät vain lastenvaateblogeja vastaan? Entä jos miehesi haluaa vaihtaa autoa parin vuoden välein, eikö se sinusta ole outoa? Ehkäpä tulisitte toimeen jopa ilman autoa? Entäpä ekologisuus? Olen aina yrittänyt pitää mielessä elämässä sellaisen asian, että siihen asti, kun en itsekään ole täydellinen, niin en ryhdy huutelemaan muiden valinnoista ja elämäntavasta.

Pari kysymystä lastenvaatebloggaajille: Kuinka vaikeaa teidän julkisesti bloggaajien on ymmärtää, että kun kerrotte julkisesti kuvin ja tekstein blogissanne elämästänne, se voi herättää keskustelua? Vai aloititteko blogin pitämisen sillä oletuksella, että teitä, elämäntapaanne ja ostostottumuksianne tullaan vain ja ainoastaan varauksetta kehumaan? Siinä tapauksessa suosittelen suljettua blogia, jonne pääsy on vain toisilla samanhenkisillä. Siellä salasanojen suojassa voitte ringissä kehua toisianne ja ylläpitää sitä käsitystänne, että täysin överiksi mennyt yli oman perheen tarpeiden shoppailu on tervehenkinen "harrastus".

Juuri näin! Minä en ole bloggaaja, joten en tähän voi vastata mutta oikeasti HALUAISIN tietää

Vierailija
138/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on selkeästi hänen harrastus, valokuvaus, lastenvaatteet, kaunis ympäristö. en pysty näkemään MITÄÄN pahaa tässä! ja kiva ihminen kun viitsii pitää blogia ja ilahduttaa muita, paits näitä kateellisia panettelijoita.

Vierailija
139/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sitten tämä kateellisuus, eli jos vähänkin kritisoi jonkun täysin järjentöntä tuhlailua lastenvaatteisiin niin sehän on vaan merkki siitä että itse on kateellinen kun ei ole varaa moiseen tuhlailuun.. ei ole siis sellaista vaihtoehtoa että varaa olisi mutta käyttää rahansa fiksusti ja silti pukee lapsensa kauniisti??"

Keskustelu alkoi kun joku ihmetteli, että lapsen vaatteisiin on mennyt ainakin 500 e. Itse ostin eilen 400 e mp3-soittimen, ei kirpaissut pahasti. Nämä kommentit näin ulkopuolelta katsovasta näyttävät kateellisilta, koska jos itse tekisi vaatteet se ei olisi paha harrastus. Toisaalta kommentoijilla on hyvä (lue: fiksumpi ja parempi) maku, joka on erilainen kuin bloggaajilla. Lastenvaatteet ovat muotia siinä missä aikuistenkin, joillekin se on tärkeämpää kuin toisille. Tuulipukukansa kilvan kehuu reiman haalareita jotka ovat statussymboli tietyssä mammaluokassa, mutta sitten kritisoi jos muilla on erilainen maku.

On olemassa mm. moottoripyöräblogeja, pez-keräilijöiden jne. ovatko sen parempia harrastuksia kuin mikään muukaan. Joku epäili, että bloggaajan aika on pois jostain, mistä? Vaikuttaa siltä, että aika moni kritisoija käyttää aika paljon aikaa vauva-palstalla ja blogeissa, mistäs se on pois?

Vauva-palstahan on tunnettu ilkeistä kirjoittelijoista, asiallisia viestejä saisi jos kommentointi olisi sallittua vain rekisteröityneenä. Muutamista kommenteista voisi kunnianloukkaus vaateen nostaa. Onkohan niin, että äitiys nostaa jotain katkeruuden tunteita pintaan, olihan se yksi miesbloggaajakin, joka tuli isäksi ja ilkeili kaikille sitten. Kritiikki ei ole toisten haukkumista, siihen kannattaa sisältää jotain kehittämisehdotuksia tai hyviä puolia. Näissä kritiikeissä ei annettu parannueshdotuksia, lähinnä ihmeteltiin toisten elämää omaa täydellistä elämää vasten. Onneksi pahimpien kommentoijien nimet saadaan tarvittaessa selville, jos sanoo jotain sellaista mitä ei ilkeä sanoa toiselle päin naamaa ja haukkuu tai halventaa toista.

"Elämässä varmastikin on joku tyhjiö, jota näillä paikataan.

Lähinnä se on varmaan arvotyhjiö, eli kun ihminen haahuilee löytämättä todellista elämän tarkoitusta ja merkitystä, voi keskittyminen tavaraan täyttää sitä." Sanotaanko näin, jos korjailee mopoa, kerää postimerkkejä, käy salilla hullun lailla jne.

" Ja jos blogin nimi on garderobi, niin mitäs siellä sitten kuvittelet olevan, ellei juuri sen kaapin sisältöä? " Mielenköyhät, ehkä juntitkin, kuten joku sanoi blogikirjoittajista, voisivat sivistää itseään niin tietävät mikä blogissa odottaa. Sydämen sivistystä joissakin kommenteissa ei oikein ollu.

Tässä keskustelussa bloggaamista verrattiin Ulvilan murhiin, itse löytäisin koulukiusaajaesimerkin Jokelasta...

Tässä keskustelussa joku sanoi, että kyse ei ole kateudesta vaan siitä mitä arvoja haluaa lapselle antaa. eihän täällä ole arvoja lapsille annettu, vaan toisia hulluiksi sanottu. Hienoja arvoja;-)

Ja jos friikkipostauksia haluatte, menkää yhdelle netin keskustelupalstalle, johon pojat laittaa kaupungilla ottamiaan kännykkäkuvia naisten ja tyttöjen perseistä. Siinä on teille kohuainesta. Saatatte jopa löytää itsenne kuvista;-)

Vierailija
140/313 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUH HUH tätä kateellisten ihmisten touhua!!Anana tarkoitti tuolla kommentillaan "meillä ei ole kun halvalla sai vaatteita" sitä, että hän ei osta mitään vaatetta mikä ei häntä TODELLA sykähdytä jollakin tavalla vaikka sen halvalla saisikin. Elikkäs todennäköisesti sitten nuo hänen mainitsemansa kahden euron pipot ovat miellyttäneet häntä jollakin tavalla!! Jokatapauksessa Ananan blogi on aivan ihana ja uusia postauksia odotan aina innolla!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi