Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäänpä ketju kaupan "valmistuotteista", joita voi valmistaa kotonakin!

Vierailija
01.10.2009 |

Aloitan itse tällä!

Teen "margariinin" lisäaineettomasta kirnuvoista näin:

Voi saa pehmentyä huoneenlämmössä paloitetuna. Sekoita voi kulhossa notkeaksi, lisää vähän kerrallaan haluamaasi kasvisöljyä niin, että lopulta voin ja öljyn suhde on noin 3/1 (öljyä siis yksi kolmannes). Sekoita huolellisesti, voi muuttuu erittäin juoksevaksi, mutta kiinteytyy taas jääkaapissa. Laita haluamaasi kannelliseen purkkiin, ja säilytä kylmässä. Öljyä voi laittaa enemmänkin, mutta se tekee voista helposti pehmenevää, ts. ei kestä kauaa kiinteänä huoneenlämmössä. Voit maustaa yrteillä tai valkosipulilla. Hyvää on, ja levittyy helposti! :)

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

you're alone.

Vierailija
22/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan tähän.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut halusin tulla vaan symppaamaan sua ap, musta ihan hauska ketjun idea, voisin jopa itsekin kokeilla tuota sun reseptiä!

Vierailija
24/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä ei tulisi mieleenkään käyttää mitää voi sekoitusta. Sen verran sydän-ja verisuoni taustaa.

Keiju 60% toimii ja sitä saa kaupasta. Time is money!

Vierailija
25/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppo tehdä itse eikä ole lisäaineita. Sämpylät voi tehdä itse ja muunkin leivän. Parvekkeella kasvatettiin tomaattia, ja sitä tulikin paljon!

Semmosta en käsitä että joku ostaa valmiin lettutaikinan kaupasta! Varmaan aika paljon lisäaineita siinäkin.

Vierailija
26/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kg omaatteja

1 rkl vettä

0,5dl etikkaa

1rkl sokeria

1 tl suolaa

Kalttaa tomaatit. Halkaise ja kalva pois siemenet. Lisää kattilaan tomskut, suola ja vesi kattilaan. Keitä 4 tuntia hilaisella lämmöllä koko ajan sekittaen. Siivilöi, lisää etikka ja sokeri. Keitä vielä 5min.

Saat melkein yhtä hyvää kuin valmis ja mikä parasta, ei tarvii olla perheen kanssa kokkauksen ajan.

Vierailija
27/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhassa tukkia suonensa keinotekoisesti kovetetuilla margariineilla.

Vierailija
28/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan litra punaista maitoa ja purkki bulgarianjugurttia. Lämmitetään maito n. 70 asteeseen, siis höyryäväksi mutta ei kiehuvaksi. Jäähdytetään 42 asteeseen, sillai että vähän tuntuu käteen liian kuumalta. Sekoitetaan maitoon jugurtti. Peitetään kannella ja annetaan seistä seuraavaan päivään lämpimässä. Siirretään jääkaappiin. Seuraavan satsin voi tehdä sitten tästä jugurtista kun jättää desin-pari juureksi.

Hyvää, edullista ja terveellistä! Ei lisättyä sokeria. :) Sekaan marjoja, hunajaa, mysliä, mitä vain.

Vierailija
29/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppiin pari lusikallista viiliä, päälle maitoa ja sekoitetaan. Annetaan seistä päivä lämpimässä. Seuraavana aamuna taas lusikoidaan pari lusikallista uuteen kuppiin ja maitoa päälle, näin jatkuu viiliketju päivästä toiseen. :)

(Mun kämppis aikoinaan teki näin, söi aina aamupalaksi viiliä)

Vierailija
30/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on nimenomaan se voi, joka ne suonet tukkii.

Koita kaataa vaikka viemäriin ja kato miten käy?

Vierailija
31/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin välillä teen leipärasvaa voista ja öljystä itse. Jos haluan kevyemmän version, teen sen rahkasta, voista ja mausteista. Tulee sellainen tuorejuustotyyppinen levite, raikas ja hyvä.

Vierailija
32/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovetetusta kasvirasvasta, joten kyllä se on kuule voi ja voimariinit jotka tukkivat ne suonet. Voi on PELKKÄÄ kovaa rasvaa, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Kurjaa, että ihmiset tiedon puutteen vuoksi vaarantavat terveytensä.

Vierailija
33/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovetetusta kasvirasvasta, joten kyllä se on kuule voi ja voimariinit jotka tukkivat ne suonet. Voi on PELKKÄÄ kovaa rasvaa, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Kurjaa, että ihmiset tiedon puutteen vuoksi vaarantavat terveytensä.

Tästä on ihan asiallisia tutkimuksia (en muista missä joten en voi linkittää) joiden perusteella epäillään voin ja verisuonitautien yhteyttä. Että ei asiat välttämättä sittenkään ole niin kuin meille on viime vuosikymmenet toitotettu.

Ja miten muuten kasvirasva voi olla levitettävää ellei sitä ole kovetettu? Ei öljy veitsellä oikein pysy.

Vierailija
34/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mulla enää onnistunut muutamaan vuoteen - tarkemmin sanoen sen jälkeen, kun maitoon alettiin lisätä D-vitamiinilisä. Ennen sitä tein sekä koirille että ihmisille viilit itse, mutta enää ei onnistu. Ja viiliä aina itse tehtaillut anoppini huomasi samaan aikaan saman asian, eli ei hänkään enää muutamaan vuoteen ole saanut viiliä valmistettua tuolla tavalla.

Osaisiko joku viisaampi neuvoa miten nykyään saisi viilin onnistumaan!?

Vierailija
35/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan litra punaista maitoa ja purkki bulgarianjugurttia. Lämmitetään maito n. 70 asteeseen, siis höyryäväksi mutta ei kiehuvaksi. Jäähdytetään 42 asteeseen, sillai että vähän tuntuu käteen liian kuumalta. Sekoitetaan maitoon jugurtti. Peitetään kannella ja annetaan seistä seuraavaan päivään lämpimässä. Siirretään jääkaappiin. Seuraavan satsin voi tehdä sitten tästä jugurtista kun jättää desin-pari juureksi. Hyvää, edullista ja terveellistä! Ei lisättyä sokeria. :) Sekaan marjoja, hunajaa, mysliä, mitä vain.

Vierailija
36/42 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän kalliimpaa, mutta itse ainakin hamstraan, jos löytyy alennettuun hintaan... Viili on sillä onnistunut, mielestäni. Ihan niin lohkeavaa, kuin kaupasta ostettu siitä ei tule, mutta mainion makuista silti.

Tarvitaan litra punaista maitoa ja purkki bulgarianjugurttia. Lämmitetään maito n. 70 asteeseen, siis höyryäväksi mutta ei kiehuvaksi. Jäähdytetään 42 asteeseen, sillai että vähän tuntuu käteen liian kuumalta. Sekoitetaan maitoon jugurtti. Peitetään kannella ja annetaan seistä seuraavaan päivään lämpimässä. Siirretään jääkaappiin. Seuraavan satsin voi tehdä sitten tästä jugurtista kun jättää desin-pari juureksi. Hyvää, edullista ja terveellistä! Ei lisättyä sokeria. :) Sekaan marjoja, hunajaa, mysliä, mitä vain.

Vierailija
37/42 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 24 :)

Vierailija
38/42 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitän samalla jugurttireseptistä, yksinkertaisempi kuin ystävän mulle lähettämä. Taidan kokeilla. Siinä lämpätilan hallinnassa muuten auttaa, jos on digitaalinen paistilämpömittari.

Kunnollisen puuron (ruis, kaura) keittäminen ja hauduttaminen vie aikaa, joten mä voin jotenkin ymmärtää että kaupassa on valmiita annospuuroja kiireisille. Mutta että valmiiksi keitettyä riisiä! Eli keitän puurot ja riisit, teen marinadit lihalle ja kanalle, keitän luista ja kalanperkeistä liemet ja pakastan.

Vierailija
39/42 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
40/42 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa perunat lohkoiksi, laita lasivuokaan tms. esim. oliivi- tai rypsiöljyä ja lisää öljyn sekaan haluamasi mausteet. Sitten laitat perunat kulhoon ja sekoitat ne siinä.

Paista lohkoperunat uunipellillä, kulhossa tms. 200 asteessa noin 20 minuuttia.