Tänään abortti
Niin, mulla oli tänään raskaudenkeskeytys aamulla, miten te muut aborttiin päätyneet olette jälkeenpäin voineet?
Olin rv 11-3 jos sillä nyt toipumisen kannalta niin on merkitystä, en tiedä.
Kommentit (153)
Tässä teille pari faktaa:
1) Suurin osa kiivaimmista abortin vastustajista on itse ensimmäisenä pyytämässä keskeytystä, jos sikiöllä havaitaan terveysongelmia.
2) Millä ihmeellä perustelette sen, että sikiön oikeus olla joutumatta abortoiduksi on suurempi kuin lapsen oikeus tasapainoiseen, onnelliseen kotiin? Tässäkin maassa elää lukuisia lapsia päihde- ja/tai mielenterveysongelmista kärsivien vanhempien "kasvattamina" ja sellaisissa oloissa, että taatusti heille olisi ollut armollisempaa saada koskaan olla syntymättä.
ja saat tuskaset kivut ja ikuisen kärsimyksen
en muista mitään muuta kun että tunsin olevani yksinäisin ihminen maailmassa. itkin itkin ja itkin. 13.12 on mulle huono päivä ja kadun aina että menin tekemään sen. Tapoin lapseni.
Tai siis päivämäärä eri.. 3.3. vietetään mun surupäivää.
murhaajaa tukea... tuetaan kaikki yhdessä myös tätä miehensä surmannutta. vaikka mielestäni se on paljon pienempi paha kuin tappaa oma pieni ihmisen alku. sitä en voi käsittää missään tilanteessa? tappaa oma lapsi? miksi???? miten ihminen voi olla niin julma?? voiko sellainen ihminen tappaa yhtälailla vaikka kolmivuotiaan?? vai missä raja menee?? mun ymmärrys ei riitä. itse olen kyllä ollut tilanteessa jossa moni olisi abortin tehnyt mutta mulla ei käynyt mielessäkään. en voisi tappaa toista, en voisi elää sen jälkeen kun olen murhannut, vienyt toiselta ihmiselämän.
suostunut kertomaan mulle, miten abortti on murha. Eli miksi on aika kova kysymys. Mutta sä varmaan osaat kertoa kun tulit tänne ihan varta vasten ap:ta kiusaamaan.
Joten anna palaa, saa ainakin yksi nainen luopumaan aborttikannastaan.
Ei sikiöllä voi olla oikeutta elää, koska sillä ei ole kykyä elää itsenäisesti.
Vai väitätkö että esim. 12 viikkonen sikiö ansaitsee hautajaiset??
Sä olet provo, sillä ei kukaan voi olla noin typerä.mielettömän kylmiä ihmisiä. miten voi noin monen mielestä abortti olla hyväksyttävä asia. mielestäni abortin tehneet voisi tappaa, ihan niinkuin muutkin jotka ovat toisen ihmisen tappaneet. ei sellaisella ole oikeutta elää joka on vienyt toiselta elämän. Abortti on laillinen murha. Eli laki ei tunne käsitettä murha abortin kohdalla mutta sitähän se on. Jos sikiön saa tappaa niin mielestäni kenet vaan saa tappaa ilman seurauksia. Sikiöllä on yhtäläinen oikeus elää kuin kellä tahansa. Ja ihminen on raskaana vasta kun munasolu siittiöineen on kiinnittynyt kohtuun.
Antakaa olla. Paitsi jos ette ikinä, ikinä elämässänne oo tehneet mitään mikä olis muiden mielestä tuomittavaa. Jos toedela ootte täysin viattomia pyhimyksiä niin sit on eri asia. Mutta kas vaan,johan ootte noilla kommenteillanne ylittäneet tuon rajan, olette aivan samalla viivalla alottajan kanssa kuin alottaja teidän mielestä. Kuinka voitte tuomita ja leikkiä parempaa ihmistä samalla? Toi on aina täällä ihmetyttänyt.Löytyiskö täältä joku selittään jo vihdoin mulle miten voi kovasti tuomita jonkun jostain asiasta ja samalla olla olevinaan parempi ihminen?
olen tehnyt monenlaista väärää mutta ketään en ole murhannut tai tappanut! Se on pahinta mitä voi toiselle tehdä. en väitä olevani pulmunen mutta ketään en tappaisi, viimeiseksi omaa lastani.
Tässä teille pari faktaa:
1) Suurin osa kiivaimmista abortin vastustajista on itse ensimmäisenä pyytämässä keskeytystä, jos sikiöllä havaitaan terveysongelmia.
2) Millä ihmeellä perustelette sen, että sikiön oikeus olla joutumatta abortoiduksi on suurempi kuin lapsen oikeus tasapainoiseen, onnelliseen kotiin? Tässäkin maassa elää lukuisia lapsia päihde- ja/tai mielenterveysongelmista kärsivien vanhempien "kasvattamina" ja sellaisissa oloissa, että taatusti heille olisi ollut armollisempaa saada koskaan olla syntymättä.
1) en tekisi aborttia vaikka vauva olisi sairas, kuolee kohtuun jos on kuollakseen, kuolee vauvana jos on niin sairas mutta minä en päätä hänen elämänsä viemisestä.
2) jos ei halua lasta pitää niin voi antaa adoptoitavaksi. halukkaita vanhempia riittää joilla tarjota hyvä koti! mutta kun äidit on niin helvetin laiskoja että ennemmin tappavat lapsensa kuin kestävät raskausajan "turhaan".
abortoidaan ihan ehkäisykeinonakin. ei käytetä jälkiehkäisyä ehkäisyn petettyä yms. eli ollaan välinpitämättömiä.
80% venäläisnaisista on tehnyt abortin, järkyttävää vaikka teidän mielestä ei olekaan.
jos vauva ei ole toivottu, sen voi antaa adoptioon.
kun täällä näitä sairaita ketjuja riittää,
abortista tänne ei koskaan kannata mennä kirjoittamaan kun jostain tulee huutia heti ensimmäiseksi ja saa olon tuhannesti pahemmaksi.
Mutta nä jutut täällä menee niin sairaiksi,
että oliko tämä tosiaan tarkotus viestittää ensimmäiselle kirjoittajalle :(
Otan osaa suruunne, en tiedä millaista on abortti
tehdä ja toivon mukaan en koskaan joudu sen eteen!!
abortoidaan ihan ehkäisykeinonakin. ei käytetä jälkiehkäisyä ehkäisyn petettyä yms. eli ollaan välinpitämättömiä. 80% venäläisnaisista on tehnyt abortin, järkyttävää vaikka teidän mielestä ei olekaan. jos vauva ei ole toivottu, sen voi antaa adoptioon.
eli jos se ei toimi niin sitten on kuitenkin ok mennä raskaudenkeskeytykseen?
Raskausviikkoja taisi olla jotain 8.
Tuolloin tehtiin siis kaavinnalla, muita vaihtoehtoja ei ede tarjottu tuolloin.
Itse päätös oli helppo, tottaha toki tuntematon pelotti ja jännitti.
Toimenpide todella helppo.
Henkilökunta sairaalassa todella ystävällinen ja ns. kannustava.
Toimenpiteen jälkeen fyysinen toipuminen todella helppoa ja nopeaa.
Koskaan en ole aborttiani itkenyt, katunut, edes harmitellut. Se oli todella hyvä ja oikea ratkaisi tuolloin, ja olen edelleen siihen hyvin tyytyväinen.
Ja kukaan ei saa minua koskaan sitä katumaan, tai kokemaan siitä minkään asteista syyllisyyttä.
Tällä hetkellä olen kahden lapsen rakastava äiti, vaimo, työskentelen alalla, jolla varmasti jokainen voisitte mennä vannomaan, ettei "tällainen" ammattilainen voisi koskaan tehdä aborttia.
En ole koskaan salannut asiaa keneltäkään, koska en häpeä sitä.
Olen ylpeä itsestäni, olen onnellinen elämästäni ja nautin jokaisesta hetkestä täysin rinnoin.
:)
ottamatta kantaa itse aborttiin, sitä voi tuskin perustella sillä, että sikiön saa siksi tappaa, että se on loinen, eikä tulisi itsenäisesti toimeen. Tällä periaatteella voitaisiin tappaa kaikki alle 10-vuotiaat lapset, eihän nekään toimeen tulisi ilman emoeliötä (vai miksi sitä loisen tarvitsemaa eliötä sanotaan). Saati sitten vastasyntyneet lapset...
Antakaa olla. Paitsi jos ette ikinä, ikinä elämässänne oo tehneet mitään mikä olis muiden mielestä tuomittavaa. Jos toedela ootte täysin viattomia pyhimyksiä niin sit on eri asia. Mutta kas vaan,johan ootte noilla kommenteillanne ylittäneet tuon rajan, olette aivan samalla viivalla alottajan kanssa kuin alottaja teidän mielestä. Kuinka voitte tuomita ja leikkiä parempaa ihmistä samalla? Toi on aina täällä ihmetyttänyt.
Löytyiskö täältä joku selittään jo vihdoin mulle miten voi kovasti tuomita jonkun jostain asiasta ja samalla olla olevinaan parempi ihminen?