Tänään abortti
Niin, mulla oli tänään raskaudenkeskeytys aamulla, miten te muut aborttiin päätyneet olette jälkeenpäin voineet?
Olin rv 11-3 jos sillä nyt toipumisen kannalta niin on merkitystä, en tiedä.
Kommentit (153)
Abortti on oikein, jos nainen on raiskattu, muuten ei. Ehkäisy pettänyt - Yeah right! kaikki, jotka väittävät, että pillerit ovat pettäneet ja olette muka muistaneet syödä kaikki ajallaan - te valehtelette! Jos ne unohtaa, sen unohduksen myös muistaa.. Se on vääristelyä, jos väittää, että on ottanut kaiken ajallaan; unohduksen "muistaa" helposti. Kondomi puhkes: riskit on tiedossa! Käyttäkää muutakin ehkäisyä kondomin lisäksi!
ylin päättävä taho tässä asiassa!
Jokainen tekee tyylillään ja jokainen ehkäisee tyylillään. Sinä et voi kenenkään abortille mitään ja et voi niitä estää. Vaikka miten kiukuttelet.
Jokainen tekee tyylillään ja jokainen ehkäisee tyylillään. Sinä et voi kenenkään abortille mitään ja et voi niitä estää. Vaikka miten kiukuttelet.
Kukaan ei ole täällä kiukutellut, paitsi sinä. Hyvä sanoa: jokainen ehkäisee tyylillään; aborttikin on joidenkin mielestä ehkäisykeino.
Joo, pannaan vaan ilman ehkäisyä, abortti kuitenkin ehkäisee ei-toivotut tapaukset!
eläisikö se? Kyllä siitä puhutaan vielä keskenmenona, jos 12-viikkoinen sikiö kuolee omin päin, joten aika outoa olisi väittää että kyseessä on murha.
Ja sanotaanko että raskaus on ainoa tila, jossa toinen ihminen on fyysisesti osa toista ihmistä. No siamilaiset kaksoset ovat erikseen. Kyllä abortoija ottaa kantaa OMAAN elämäänsä ihmisenä, joka on myös arvokas ja tärkeä, eikä kenenkään ulkopuolisen ihmisen elämään.
80% venäläisnaisista on tehnyt abortin
ja heistä vielä jokainen sen 2-10 kertaa. Moni 16 vuotias on tehnyt abortin jo kolme kertaa. Hoitohenkilökunnan mukaan abortti on laillistettu tappo. Olen NIIIIIN samaa mieltä. Jos suomalaisnaiset on julmia niin mitäs venäläisnaiset sitten ovat... voi jestas. katsokaa dokumentti tänään illalla aiheesta. Aivan järkyttävää ja hyytävän kylmää asiaa!
niin eikö se nainen pitäisi poliisin voimin hakea sieltä sairaalasta oikeuteen vastaamaan teosta? Ja mihin se abortin operoinut lääkäri viedään?
rv 8 vaikka eli heti kun saa tietää. Siis 11 rv vauva on jo vauvan näköinen ja liikkuu.Olen vahvasti aborttia vastaan vaikka tiedän että joissain tilanteissa se tuntuu ainoalta vaihtoehdoilta. Ei ole helppoa varmasti olla raskaana vaikka raiskauksesta ja kantaa 9kk semmoista lasta vaikka jos luovuttaisi lapsen syntymän jälkeen pois. Kaikki kyselee ja ihmettelee ja on synnytys ja raskausaika. Silti parempi olisi antaa lapsi pois kun tehdä abortti. Jokainen raskaus on ihme. Semmoiset ihmiset jotka tietää että raskaaksi ei aina tulla helposti ja välttämättä ei koskaan ja että keskenmenoihin kaatuu noin joka kolmas raskaus niin tajuaa että raskaus on ihme ja jokaisella niistä on oma tarkoitus.Joten varjelkaa niitä pieniä elämän alkuja. Ne ovat tulleet teille ja juuri tuohon elämän tilanteeseen. Kannat sisälläsi elämänalkua. Se on iso asia ja sitä ei pidä tappaa.
Eka oli nuoruuden hairahdus, jota en enää edes muista. Se oli silloin ainoa oikea ratkaisu mulle. Se ei jättänyt mitään kysymyksiä.
Toisen muistan lähes päivälleen. Silloin se tehtiin lääketieteellisestä syistä. Silloin ehkä se tunne siihen sikiöön oli erilainen. Mutta en kadu kyllä sitäkään.
Sikiö on loinen, joka elää ensimmäiset kuukaudet täysin kantajansa armoilla, joten se ei voi olla murha.
mielettömän kylmiä ihmisiä. miten voi noin monen mielestä abortti olla hyväksyttävä asia. mielestäni abortin tehneet voisi tappaa, ihan niinkuin muutkin jotka ovat toisen ihmisen tappaneet. ei sellaisella ole oikeutta elää joka on vienyt toiselta elämän.
Abortti on laillinen murha. Eli laki ei tunne käsitettä murha abortin kohdalla mutta sitähän se on. Jos sikiön saa tappaa niin mielestäni kenet vaan saa tappaa ilman seurauksia. Sikiöllä on yhtäläinen oikeus elää kuin kellä tahansa.
Ja ihminen on raskaana vasta kun munasolu siittiöineen on kiinnittynyt kohtuun.
mielettömän kylmiä ihmisiä. miten voi noin monen mielestä abortti olla hyväksyttävä asia. mielestäni abortin tehneet voisi tappaa, ihan niinkuin muutkin jotka ovat toisen ihmisen tappaneet. ei sellaisella ole oikeutta elää joka on vienyt toiselta elämän.
Abortti on laillinen murha. Eli laki ei tunne käsitettä murha abortin kohdalla mutta sitähän se on. Jos sikiön saa tappaa niin mielestäni kenet vaan saa tappaa ilman seurauksia. Sikiöllä on yhtäläinen oikeus elää kuin kellä tahansa.
Ja ihminen on raskaana vasta kun munasolu siittiöineen on kiinnittynyt kohtuun.
Tappaisit siis abortin tekijän tai murhaajan, joten sinutkin voisi sitten tappaa.
johon toivon etten ikinä joudu.. Ja abortinvastustajat siellä suut kiinni, lukekaa muita ketjuja jos tämä ei miellytä!
Ei sikiöllä voi olla oikeutta elää, koska sillä ei ole kykyä elää itsenäisesti.
Vai väitätkö että esim. 12 viikkonen sikiö ansaitsee hautajaiset??
Sä olet provo, sillä ei kukaan voi olla noin typerä.
mielettömän kylmiä ihmisiä. miten voi noin monen mielestä abortti olla hyväksyttävä asia. mielestäni abortin tehneet voisi tappaa, ihan niinkuin muutkin jotka ovat toisen ihmisen tappaneet. ei sellaisella ole oikeutta elää joka on vienyt toiselta elämän. Abortti on laillinen murha. Eli laki ei tunne käsitettä murha abortin kohdalla mutta sitähän se on. Jos sikiön saa tappaa niin mielestäni kenet vaan saa tappaa ilman seurauksia. Sikiöllä on yhtäläinen oikeus elää kuin kellä tahansa. Ja ihminen on raskaana vasta kun munasolu siittiöineen on kiinnittynyt kohtuun.
kylmyyttä jonkun mielestä. Mutta elämä ei aina ole niin mustavalkoista. Joskus joutuu valisemaan kahdesta huonosta sen toisen vaihtoehdon. Valita vaikkapa abortin, jos omat henkiset/fyysiset/mitkä tahansa resurssit eivät riitä kasvattamaan lasta täysipainoisessa ympäristössä. Kaikilla ei ole sosiaalista turvaverkostoa, terveys reistailee ynnä muuta. Syyttäähän voi sitten siitä, että miksi tuli ylipäänsä raskaaksi. Kuten olette monetkin naiset huomanneet, ei tuo ehkäsykään ole maailman yksioikoisin asia. Ehkäisy pettää, jokin ehkäisy ei sovi lainkaan, sitä sun tätä. Kuitenkin on hiljainen painostus olemassa, että kunnon aviovaimo tarjoaa seksiä miehelleen ja on halukas ja aktiivinen. Me naiset elämmä aikamoisessa vaateiden ristiaallokossa.
Julmaa väittää että abortti on murha.
Ei kukaan päädy aborttiin harkitsematta vakavasti.
Joskus on vain sellainen elämäntilanne että se on ainoa järkevä vaihtoehto.
Mielestäni on tärkeintä että vauva on toivottu!!!
Vahinkoja sattuu, en usko että kukaan hankkiutuu tahallaan raskaaksi ja sitten abortoi sikiön.
Toipumisia ap:lle.
Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja kukaan täällä netissä ei tiedä toisen elämäntilanteesta, terveydellisistä puolista, taustoista tai mistään YHTÄÄN mitään.
Joten olisi vähintäänkin aiheellista ja käytöstapojen mukaista pitää arvostelevat tuomitsevat mölyt mahassaan.
Henkisesti olen aivan sinut ratkaisuni kanssa, kysyinkin vain fyysisiä jälkituntemuksia.
Tämä oli MINUN HENKKOHT ratkaisuni ja päätökseni ja niin ikävää kuin se teille jeesustelijoille, arvostelijoille ja fanaatikoille on, niin en koe lainkaan huonoa omaatuntoa. En myöskään koe lainkaan tappaneeni jotakin, saati murhanneeni. Meillä naisilla täällä SIVISTYNEISSÄ maissa on lainkin suoma oikeus aborttiin, oikeus päättää mitä teemme tai emme tee vartalollemme, emme ole vaikkapa miehen omaisuutta.
Ehkäpä teidän vaahtoajien olisi hyvä muuttaa jonnekin "rättipäiden" maihin missä naisia kivitetään kuten Jeesuksen aikana, sivilisaatio kun on eräille selvästikin vieras käsite.
Nurinkurista kuinka "puolustatte" jonkin alkio-ja solumöykyn oikeuksia, mutta sitten aikuisen ihmisen oikeuksia ette??
Ap *kiittää kommenteista ja jättää areenan*
rv 8 vaikka eli heti kun saa tietää. Siis 11 rv vauva on jo vauvan näköinen ja liikkuu.Olen vahvasti aborttia vastaan vaikka tiedän että joissain tilanteissa se tuntuu ainoalta vaihtoehdoilta. Ei ole helppoa varmasti olla raskaana vaikka raiskauksesta ja kantaa 9kk semmoista lasta vaikka jos luovuttaisi lapsen syntymän jälkeen pois. Kaikki kyselee ja ihmettelee ja on synnytys ja raskausaika. Silti parempi olisi antaa lapsi pois kun tehdä abortti. Jokainen raskaus on ihme. Semmoiset ihmiset jotka tietää että raskaaksi ei aina tulla helposti ja välttämättä ei koskaan ja että keskenmenoihin kaatuu noin joka kolmas raskaus niin tajuaa että raskaus on ihme ja jokaisella niistä on oma tarkoitus.Joten varjelkaa niitä pieniä elämän alkuja. Ne ovat tulleet teille ja juuri tuohon elämän tilanteeseen. Kannat sisälläsi elämänalkua. Se on iso asia ja sitä ei pidä tappaa.
Mitä väliä sille on tekeekö abortin viikolla 8 vai viikolla 11? Onko se sikiön ulkonäkö tosiaan ainoa syy?
väärin että naisella on oikeus laillisesti päättää lapsen murhasta. se on järkyttävää! se pitäisi olla lailla kielletty! ja minä en hyväksy kenenkään tappamista ja sitä tietoa en pidä sisälläni. jos jollain on oikesu tappaa vauvansa, on sitten mullakin oikeus tappaa ketä vaan kadulla tulee vastaan. lain mukaan ei ole mutta inhimillisyyden mukaan on yhtä väärin tappaa masuvauva kuin kuka tahansa ihminen.
ap on kylmä, tunteeton ihminen!
Olen kokenu saman 12.10.09. Isot jaksuhalit sinulle, olisi mukava kirjoitella jossain? Mull anyt asia painaa ja vaivaa, vaik ensin lulin et kaik jatkuu ja elämä hymyilee kute ennenkin...
toivottavasti toivut nopeasti niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Abortinvastustajien haluaisin miettivän yhtä kertakaikkisen olellista asiaa: meidän naisten oikeutta omaan elämäämme ja kehoomme.
Oletteko ikinä ollut raskaana? Minä olen kolmesti, joista yksi päätyi keskenmenoon. Kaksi lasta olen synnyttänyt. Kaikki on mennyt hyvin, MUTTA jokainen raskaus on naisen keholle todella rankka juttu ja jokainen synnytys sisältää sellaisia riskitekijöitä, että niihin ei pitäisi kenenkään altistua ilman 100 % omaa tahtoa.
Väännän vielä rautalangast: siitä hetkestä, kun maailmaan on syntynyt vauva, sen elämää pitää varjella kaikin tavoin, vauva ei ole mikään "loinen", koska kuka tahansa ihminen voi pitää hänestä huolta ja tarjota hänelle hyvän elämän. Tässä on se ero jo syntyneen vauvan ja vielä kehittymässä olevan lakion/sikiön välillä. Niin kauan, kun alkio/sikiö voi jatkaa kehittymistään vain naisen kohdussa, sitä kantavan naisen täytyy saada päättää asiasta, koska kukaan toinen ei voi kantaa hänen taakkaansa tai ottaa hänen puolestaan raskauteen liittyviä riskejä, terveyshaittoja ja taloudellisia ongelmia.
Tämä on minusta vesiselvä asia, enkä henk. koht. ymmärrä, mitä muita interressejä vastaanväittävillä voi olla kuin naisten alistaminen.
Noilla pro life -argumentaatioilla kaikki maailman naiset ovat vain jonkinlaisia miesukupuolen kasvualustoja, joilla ei ole mitään muuta arvoa, kun kantaa ja synnyttää tänne maailmaan uusia lapsia. Jos ette välitä omasta naiseudestanne, niin ajatelkaa tyttäriänne ja heidän oikeuksia!
josta oisi voinut tulla ihmninen, lapsi jota kuitenkin rakastaa! kyllä kun ite olen miettinyt että jos olisin tehnyt abortin ja poikani olisi ollut sillon vain solumöykky jonka minä halusin pois, en varmaan olisi voinut ikinä antaa anteeksi itselleni jos sen virheen olisin mennyt tekemään, ja ikää sillon oli 16. nyt poika 1 vee ja minä 18 :)
monta kertaa miettinyt sitäkin että mitä jos oisin tappanut oman poikani silloin? periaatteessa olisi ollut sama kuin olisin synnyttänyt hänet ja tappanut heti syntymän jälkeen. koska sama henkilö se kuitenkin on oli se mahassa tai sylissä :(
Abortti on oikein, jos nainen on raiskattu, muuten ei.
Ehkäisy pettänyt - Yeah right! kaikki, jotka väittävät, että pillerit ovat pettäneet ja olette muka muistaneet syödä kaikki ajallaan - te valehtelette! Jos ne unohtaa, sen unohduksen myös muistaa.. Se on vääristelyä, jos väittää, että on ottanut kaiken ajallaan; unohduksen "muistaa" helposti.
Kondomi puhkes: riskit on tiedossa! Käyttäkää muutakin ehkäisyä kondomin lisäksi!