Tänään abortti
Niin, mulla oli tänään raskaudenkeskeytys aamulla, miten te muut aborttiin päätyneet olette jälkeenpäin voineet?
Olin rv 11-3 jos sillä nyt toipumisen kannalta niin on merkitystä, en tiedä.
Kommentit (153)
ei ole solumöykky vaan elämänalku. muistetaan kaikki se että toiselta ei saa viedä elämää. tuo lause auttaa ymmärtämään että sikiötä, alkiota, vauvaa, teini-ikäistä eikä aikuistakaan saa tappaa eikä murhata.
Murha on mielestäni suunniteltu tappo joka pätee aborttiin ihan täysillä. mitä muuta se on kuin murha? ihan sama mitä laki sanoo, laki jopa sallii tämän murhan. en voi sitä ymmärtää. ihan ainoita tilanteita on äidin kuolema jos raskaus jatkuu, mutta silloinkin hyvin kyseenalaista, raiskaus ei yleensä ole syy murhata vauvaa kun olisi voinut käyttää jälkiehkäisyäkin.
On se kuitenkin minustakin vähemmän murha kuin joku kolmivuotiaan murha, koska murhattu on lähinnä solumöykky.
Tai siis: hyväksyn abortin (tosin en lain nyt määrittelemällä tavalla), mutta olen sitä mieltä, että abortti tehdessä tapetaan aina jotain ihan vain sen takia, että alkio on elämää. Mutta murha ja kolmevuotiaaseen (ihmiseen) rinnastaminen? Haluaisin kuulla lisää.
mielessä?? oletko todella noin kylmä? kuten sanoin aiemmassa viestissä on abortti elämän viemistä toiselta, oli se sitten sikiö, alkio tai jo syntynyt ihminen. siinä ei ole mitään muuta eroa kuin aika. ihmisen elämä on viety kun on tehty abortti. jos ajattelee että se oli vaan solumöykky niin voi tappaa myös jo syntyneen ihmisen ja ajatella että se oli pelkkä torso.
ei ole solumöykky vaan elämänalku. muistetaan kaikki se että toiselta ei saa viedä elämää. tuo lause auttaa ymmärtämään että sikiötä, alkiota, vauvaa, teini-ikäistä eikä aikuistakaan saa tappaa eikä murhata.
Toiselta ei saa viedä elämää. Alkio on elämänALKU ts. alkio ei ole vielä elämä (tässä merkityksessä). Ei siis ole vielä mitään toista, jolta viedä elämä.
Toiselta ei saa viedä elämää. Alkio on elämänALKU ts. alkio ei ole vielä elämä (tässä merkityksessä). Ei siis ole vielä mitään toista, jolta viedä elämä.
ei ole toista miltä viedä elämä? oletko aivan sekaisin??? ap:kin on tehnyt abortin viikoilla joilla vauva on jo ihan ihmisen näköinen, imee peukaloa, potkii, tekee vaikka mitä. eikö se ole sinusta elämää? mielestäni ei ole oikeutta elää ihmisellä joka noin ajattelee.
mielessä?? oletko todella noin kylmä? kuten sanoin aiemmassa viestissä on abortti elämän viemistä toiselta, oli se sitten sikiö, alkio tai jo syntynyt ihminen. siinä ei ole mitään muuta eroa kuin aika. ihmisen elämä on viety kun on tehty abortti. jos ajattelee että se oli vaan solumöykky niin voi tappaa myös jo syntyneen ihmisen ja ajatella että se oli pelkkä torso.
että nyt ei puhuta siitä, saako JOTAKIN yleensä tappaa/murhata. Ei mullakaan ole ongelmia esimerkiksi lihansyönnin kanssa, siksi tämä tarkennus. Eläviä olentoja voi musta "murhata", mutta ihmisiä ei. Murha tuossa hipsuissa, koska musta murha viittaa nimenomaan tietyntyyppisees ihmisen tappamiseen.
Ja kun katsoo tuota sikiönkehityskaarta, aikahan on hyvinkin oleellinen tekijä sen suhteen, mistä puhutaan.
Hedelmöittynyt munasolu kuten alkiokin on faktisilta ominaisuuksiltaan juuri tuo solumöykky, jolla ei ole fyysisiä edellytyksiä inhimillisiin ominaisuuksiin. Jo syntyneellä ihmisellä kuten myös sikiöllä tietyn vaiheen jälkeen on nuo inhimillisyyden edellytykset, joten en ymmärrä, miten voi väittää minu rinnastavan nuo kaksi tai rinnastaa ne itse.
yleensä abortit tehdään melko myöhäisillä viikoilla, noin viikolla 12 jolloin siellä on jo ihan oikea vauva. harva vauva murhataan ihan alkiona tai solumöykkynä, jos koskaan. Ap:kin on tapattanut (jos se sitten on parempi sana) ihan ihmisen näköisen pienen elämän alun.
onneksi sun mielipiteellä ei ole väliä. Muutenkin ihme hurskastelua, miten toisen ihmisen elämä on toista arvokkaampi? Kun noin vouhkaat alkioiden oikeuksista, miten ihmeessä voit samassa tekstissä kommentoida noin?
Samoin kuin se joka kirjoitti miehensä murhaajasta, että alkion "murhaaja" on vielä pahempi. Miten niin? Eikö aikuisen miehen elämä sitten ole yhtä arvokas, kuin sen alkion?
mielestäni ei ole oikeutta elää ihmisellä joka noin ajattelee.
olen pahoillani ap:n puolesta, kun täällä joku fanaatikko heti ryntää kirjoittamaan, että nyt on tehty murha ja tuetaan me kaikki vain murhaajia sun muuta..
Ei abortti ole murha, sen sanoo jo terve järkikin.
Eikä syyllistäminen auta abortin läpikäyneitä, useimmille se on tosi raskas paikka ja pohdintaa vaativa ratkaisu.
Itse en päätynyt aborttiin, mutta minua painostettiin siihen, joten olin kahden vaiheilla. Nyttemmin olen todella onnellinen , etten tehnyt sitä ....!!! Mutta kyllä ihminen, joka todella abortin tahtoo, tietää itse, milloin se on juuri se paras vaihtoehto. Sikiö ei tästä hommasta tiedä mitään, sillä ei muutaman viikon ikäisellä (eikös se ole tuossa vaiheessa vielä alkio....?)ihmisenalulla ole tietoisuutta. Vai muistatteko itse sitä aikaa, kun olitte äidin mahassa?
Useimmat aborttiin päätyneet/sitä harkinneet ihmiset ovat käyneet läpi todella rankan harkintavaiheen ja kriisin elämässään. Miksi heitä halutaan vielä syyllistää lisää ???
onneksi sun mielipiteellä ei ole väliä. Muutenkin ihme hurskastelua, miten toisen ihmisen elämä on toista arvokkaampi? Kun noin vouhkaat alkioiden oikeuksista, miten ihmeessä voit samassa tekstissä kommentoida noin?
Samoin kuin se joka kirjoitti miehensä murhaajasta, että alkion "murhaaja" on vielä pahempi. Miten niin? Eikö aikuisen miehen elämä sitten ole yhtä arvokas, kuin sen alkion?mielestäni ei ole oikeutta elää ihmisellä joka noin ajattelee.
mielestä sikiöllä on suurempi syy elää kuin jo varttuneella aikuisella. siksi nuo kommentit. tämä aivan pieni ihmiselämä kun ei ole saanut kokea vielä mitään. ihan niinkuin lapsilla on suurempi oikeus jatkaa elämää kuin aikuisella. tai ainakin mun mielestä on näin. eli elämät on periaatteessa yhtä arvokkaita mut jos täytyy valita niin mitä pienempi sen arvokkaampi. toisaalta ihminen joka tappaa toisen niin hällä en näe mitään arvokkuutta tai oikeutta elää.
ei ole toista miltä viedä elämä? oletko aivan sekaisin??? ap:kin on tehnyt abortin viikoilla joilla vauva on jo ihan ihmisen näköinen, imee peukaloa, potkii, tekee vaikka mitä. eikö se ole sinusta elämää? mielestäni ei ole oikeutta elää ihmisellä joka noin ajattelee.
Oleellista kuitenkin on, onko se IHMISelämää. Siitä kasvaisi ihminen, siitä olemme samaa mieltä, mutta riittääkö se tekemään siitä ihmisen sillä hetkellä? Minusta ei. Tuolla logiikalla myös kondominkäyttö olisi arveluttavaa. Kierukkahan on luonnollisesti mielestäsi murha kuten jälkiehkäisykin, siitä ei tarvitse edes keskustella.
olen pahoillani ap:n puolesta, kun täällä joku fanaatikko heti ryntää kirjoittamaan, että nyt on tehty murha ja tuetaan me kaikki vain murhaajia sun muuta..
Ei abortti ole murha, sen sanoo jo terve järkikin.
Eikä syyllistäminen auta abortin läpikäyneitä, useimmille se on tosi raskas paikka ja pohdintaa vaativa ratkaisu.
Itse en päätynyt aborttiin, mutta minua painostettiin siihen, joten olin kahden vaiheilla. Nyttemmin olen todella onnellinen , etten tehnyt sitä ....!!! Mutta kyllä ihminen, joka todella abortin tahtoo, tietää itse, milloin se on juuri se paras vaihtoehto. Sikiö ei tästä hommasta tiedä mitään, sillä ei muutaman viikon ikäisellä (eikös se ole tuossa vaiheessa vielä alkio....?)ihmisenalulla ole tietoisuutta. Vai muistatteko itse sitä aikaa, kun olitte äidin mahassa?
Useimmat aborttiin päätyneet/sitä harkinneet ihmiset ovat käyneet läpi todella rankan harkintavaiheen ja kriisin elämässään. Miksi heitä halutaan vielä syyllistää lisää ???
että abortoitavat sikiöt ei yleensä ole muutamaviikkoisia niinkuin kirjoitit vaan jo kolmannella kuulla niinkuin ap:n tapauksessakin jolloin sikiö on jo kuin vauva.
Oleellista kuitenkin on, onko se IHMISelämää. Siitä kasvaisi ihminen, siitä olemme samaa mieltä, mutta riittääkö se tekemään siitä ihmisen sillä hetkellä? Minusta ei. Tuolla logiikalla myös kondominkäyttö olisi arveluttavaa. Kierukkahan on luonnollisesti mielestäsi murha kuten jälkiehkäisykin, siitä ei tarvitse edes keskustella.
runkkaaminenkin olisi arveluttavaa. kondomin käyttö, jälkiehkäisy tai kierukka ei ole arveluttavia. silloin ei ole vielä ihmiselämä saanut alkua. ethän vain luule että pelkkä siittiö toisi ihmiselämän. siihen tarvitaan munasolukin. ja vasta kun ne on kiinnittynyt kohtuun alkaa raskaus ja ihmiselämän alku, siinä menee raja.
kondomin käyttö, jälkiehkäisy tai kierukka ei ole arveluttavia. silloin ei ole vielä ihmiselämä saanut alkua. ethän vain luule että pelkkä siittiö toisi ihmiselämän. siihen tarvitaan munasolukin. ja vasta kun ne on kiinnittynyt kohtuun alkaa raskaus ja ihmiselämän alku, siinä menee raja.
Ja arvostaisin kovasti, jos joku selittäisi, mikä idea siinä on takana.
Viimeksi mainitut raskaudenestokeinot kuitenkin estävät mahdollisesti jo hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen kohdun seinämään. Tuntuu vaan niin hassulta ajatella, että kun mies ja nainen harrastavat seksiä, siitä voi syntyä lapsi, jos sitä ei estetä. Kun munasolu on hedelmöittynyt, siitä voi syntyä lapsi, jos sitä ei estetä. Kun hedelmöittynyt munasolu on kiinnittynyt kohdun seinämään, siitä voi syntyä lapsi, jos sitä ei estetä.
Kiinnittymätömän ja kiinnittyneen munasolun inhimillisyyden asteessa ei ole mitään eroa; kiinnittyminen sinänsä ei taikaiskusta lisää munasolulle ominaisuuksia, joita sillä ei valmiiksi ole. Siitä ei siis ole kysymys.
Onko siis kyse todennäköisyyksistä? Mitä pidemmälle mennään, sitä todennäköisempää on, että joskus on ihminen.
Vai onko kyse tuon estämistoiminnon tunkeilevuuden asteesta? Tämä olisi jotenkin järkevää, mutta silti ohutta. En jotenkin näe, miten aktiivisella suotuisiin oloihin pääsemisen estämisellä ja noista oloista poistamisella mitään merkittävää eroa. Jos sanoo jäkimmäistä vääräksi, kai se ensimmäinenkin on?
Njoo, mutta osaat varmaan selittää paremmin, koska mun thinking outside the boxissa on täyssokea piste näissä jutuissa. On yleisesti ottaen hankala nähdä ohi vakaan mielipiteensä ja tässäse on ainakin mulle jotenkin tavanomaista hankalampaa.
Onko tälle palstalle valikoitunut ja suunautunu kaikki epäasialliset, tunteettomat IDOOTIT?????
Miksköhän? En olis ikinä kuvitellu että äiteissä on noin paljon ilkeemielisiä normaaliin myötätuntoon kykenemättömiä. Huih.
HEI KAIKKI ap:tä haukkuneet ja arvostelleet! Voisitteko kertoo missä käytte niinku perhekerhoissa ja millasissa tapahtumissa? En haluais tutustua vahingossa tollasiin jotka tuntee noin voimakasta antipatiaa sellasia ihmisiä kohtaan jotka ei toimi ja ajattele niinku he.
APlle kovasti jaksamisia. Ei toi teko nyt todellakaan maata kaatava ole. Sellasta sattuu oikeessa ja elävässä elämässä.
kanssa noihin aikoihin 11+ jotain. Toivuin ihan hyvin, enkä ole katunut päätöstä ikinä. En tiedä nykyään, tehdäänkö kaavintaa, minulle tehtiin.
En usko että olisin kouluttanut itseäni korkealle ja tavannut nykyistä miestäni lapsen kanssa.
Nyt 30-vuotiaana minulla on tarjota kahdelle lapselle turvallinen ja tasapainoinen koti, isä sekä äiti ja rahaakin on mutta se ei ole tärkeintä.
Voimia AP:lle!
... Ja nuo murha-hömppäjutut voit jättää omaan arvoonsa :)
raiskattu menee niin täydelliseen järkytyksen tilaan, että yrittää itsemurhaa! Tilanne on hirveä ja käsittämätön. Ei sitä voi edes kuvitella :(. Nuori joutuu sairaalaan, mutta ei pysty puhumaan siitä raiskauksesta, hoidetaan vain se fyysinen puoli itsemurhayrityksen vuoksi ja kotiin.
Ei se ole niin mustavalkoista! Moni nuori nainen, joka psyk.hoidossa, ei edes kykene käsittelemään siellä koko asiaa. Tiedän tyttöjä, jotka pesevät itseään taukoamatta ja tapauksesta on saattanut kulua vuosia, mutta asia käsittelemättä.
Sellaisessa katastrofissa ei varmasti tule jälkiehkäisy mieleen.
Ne naiset ovat ihan eri asia, jotka hakeutuvat heti hoitoon ja lääkäri suorittaa raiskauspakettiin sisältyvät toimenpiteet. Jälkiehkäisy annetaan myös.
Monella on korkea kynnys hakeutua terveydenhuoltoon ja poliisille syyllistämisen ja vähättelyn takia. Yhä edelleen ns. treffiraiskauksia pidetään naisten syynä.
T: hoitaja
Voimia aloittajalle. Puhu asiasta jonkun kanssa, älä pidä tunteita sisälläsi.
Juuri muuta en osaa sanoa, itse kävin juuri ultrassa rv11+2 ja tunteet sitä pientä ihmisen alkua kohtaan on tosi voimakkaat. En osaa edes kuvitella miltä tuntuisi jos ei raskautta voisi jatkaa =(
Oli paljon syitä, jotka johtivat siihen. Sosiaalisen verkoston puuttuminen, henkinen epätasapaino, kilpirauhassairauden hoito epätasapainossa. Mietin usein asiaa, mutta olen yrittänyt antaa anteeksi. Ajatella omia voimavarojani ja jaksamistani.
Tietysti nukutus jätti jälkensä illaksi, mutta muuten ihan ok.
Sen jälkeen oli kuin puolentoista viikon hilloviikko.
Ei sen ihmeempiä fyysisiä tuntemuksia.