Tänään abortti
Niin, mulla oli tänään raskaudenkeskeytys aamulla, miten te muut aborttiin päätyneet olette jälkeenpäin voineet?
Olin rv 11-3 jos sillä nyt toipumisen kannalta niin on merkitystä, en tiedä.
Kommentit (153)
mielettömän kylmiä ihmisiä. miten voi noin monen mielestä abortti olla hyväksyttävä asia. mielestäni abortin tehneet voisi tappaa, ihan niinkuin muutkin jotka ovat toisen ihmisen tappaneet. ei sellaisella ole oikeutta elää joka on vienyt toiselta elämän.
Abortti on laillinen murha. Eli laki ei tunne käsitettä murha abortin kohdalla mutta sitähän se on. Jos sikiön saa tappaa niin mielestäni kenet vaan saa tappaa ilman seurauksia. Sikiöllä on yhtäläinen oikeus elää kuin kellä tahansa.
Ja ihminen on raskaana vasta kun munasolu siittiöineen on kiinnittynyt kohtuun.
siis jos tohon lähdetään, niin eikös sitten ne vauvat, jonka äiti on kuollut synnytykseen, pitäisi tappaa?
ei se vielä ole lapsi mutta siitä olisi voinut tulla!
mietippä ite sitten kun olet saanut lapsia, olisitko halunnut tappaa raskaus aikana?
ja jos se ei ole lapsi niin et sinä silloin ole raskaana! nainen joka odottaa lasta on raskaana! joten kyllä se on lapsi!
ei se vielä ole lapsi mutta siitä olisi voinut tulla!
mietippä ite sitten kun olet saanut lapsia, olisitko halunnut tappaa raskaus aikana?
Neljäs keskeytettiin myöhäisillä viikoilla ja nyt olen uudestaan raskaana.
Tottakai keskeytys masentaa ja oli kamalinta mitä olen kokenut, mutta myös aikalailla pakollista.
Ihmiseltä jo ihan näytti, mutta tiedän että ei tuntenut kipua.
miks neljäs keskeytettiin ja jo nyt ootat 5? :O miks yks keskeytys välissä ?
Hetkeäkään en ole katunut, asia ei paina mieltäni enkä ole masentunut tai ahdistunut. Ei tietenkään se ollut kivaa, mutta kannoin VASTUUNI, johon kuuluu se, että tunnistaa omat voimavaransa.
Minulla on alkoholistiäiti, meitä lapsia pahoinpideltiin kotona isäpuolen toimesta usein. Mun puolesta äiti olisi voinut vaikka abortoida minut, jos se olisi tarkoittanut sitä, että hän olisi jaksanut kasvattaa sisarukseni kunnon ihmisiksi. Hän ei tunnistanut voimavarojansa vaan itsekkäästi halusi vaan lisää lapsia kärsimään. Nyt me kaikki ollaan vielä aikuisiälläkin rikkinäisiä ja lapsuuden vaikutukset ulottuu liian syvälle, jotta niitä voisi täysin ikinä korjata.
Pointtini oli se, että vaikka monesti abortin tehneitä syyllistetään niin minun mielestäni monesti se abortti onkin epäitsekkäämpi teko kuin lapsen pitäminen, jos ei kykene ihmiselämästä huolehtimaan. Ei ne lapset mene vaan "siinä sivussa". Toki vastuunsa pitäisi tuntea jo siinä vaiheessa, kun harrastaa suojaamatonta ehkäisyä.
Täydellisessä maailmassa kaikki äidit rakastavat lapsiaan ja kaikki lapset ovat toivottuja, mutta täydellistä maailmaa ei ole!!
jos kerran peittoa heiluttaa ja tietää mitä tekee ilman ehkäsyä,ni vastaa myös tulevasta naperosta!! en voi ymmärtää ihmisiä jotka pitävät aborttia yhtenä ehkäisykeinona,sitten vaan maristaan etten ollut vielä valmis äidiksi!
miks neljäs keskeytettiin ja jo nyt ootat 5? :O miks yks keskeytys välissä ?
se että abortin vastustajilla ei ole kunnon argumentteja. Mahdotontahan tässä tietysti on pysyä kärryillä kuka on kukin ja montako viestiä on samalta ihmiseltä, mutta tuolla on aiemmin sanottu mm. että toisen elämästä ei saa/voi päättää (miten niin?), sehän näyttää jo ihan ihmiseltä (mitä merkitystä tällä on?), nuoremman elämä on arvokkaampi (perustuuko tämä mihinkään muuhun kuin siihen että normaalin aikuisen kuuluukin nähdä lapsi söpömpänä ja hellyyttävämpänä kuin itsestään huolehtimaan pystyvää aikuista, muuten ihmiskunta olisi kuollut jo aikaa sitten), se on ihmiselämän alku (niin voi olla), se on vauva on vauva on vauva (okei).
kun täällä näitä sairaita ketjuja riittää,
abortista tänne ei koskaan kannata mennä kirjoittamaan kun jostain tulee huutia heti ensimmäiseksi ja saa olon tuhannesti pahemmaksi.Mutta nä jutut täällä menee niin sairaiksi,
että oliko tämä tosiaan tarkotus viestittää ensimmäiselle kirjoittajalle :(Otan osaa suruunne, en tiedä millaista on abortti
tehdä ja toivon mukaan en koskaan joudu sen eteen!!
tässä ketjussa ei varmasti ole ap:lle suunnattuja vaan ylipäätään keskustelua abortista.
viikolla 5. Hyvää kohtelua sain ja kaikki meni hyvin!
Olen sinut asian kanssa, mutta en sinut noiden hullujen kanssa, jotka tänne kirjoittelee!
Niinkuin yksi kirjoittaja sanoikin, että mielenkiintoista, kun kiihkoilijasta abortti on murha, mutta uhkuu tappoaikeita abortintekijöitä kohtaan!
Ole hyvä ja tule tänne, annanko osoitteen?!
Mulla on kaksi lasta, jotka syntyivät ennen aborttia ja todellakaan ei ole sama asia tappaa sikiötä, kuin omaa rakasta syntynyttä lastaan! Vaikka sinä olet varmasti sitä mieltä, että ne minun lapseni pitäisi tappaa! Ettehän te Pro-Life tyypit syntyneistä lapsista välitä, vain niistä sikiöistä vouhkaatte!
Hävetkää!
Miksi en saanut elää?
Miksi en saanut syntyä, olla sylissäsi?
Nuku lapseni ikiunta,
syvää unta,
pidempää kuin äitisi elämä
Miksi en saanut elää? Miksi en saanut syntyä, olla sylissäsi? Nuku lapseni ikiunta, syvää unta, pidempää kuin äitisi elämä
Säästä voimavarasi Intian ja Kiinan hylätyille lapsille! Ne joita raiskataan ja tapetaan, elävät pelossa, nälässä, rakkautta vailla.
Ainiin, eihän sua kiinnosta ne.
en ole sinun lapsiasi tulossa tappamaan, he ovat täysin syyttömiä sinun tekoihin. oletko kertonut miten masussa olleelle sisarukselle kävi? pystyisitkö kertomaan? tarkoitan että onko sinusta niin hyväksyttävä asia että voisit kertoa lapsillesi tästä tapahtumasta? mielestäni vaan toisen ihmisen (tai ihmisenalun) tappajalla ei ole sen enempää oikeutta elää. en käsitä mistä vedit omat lapsesi tähän soppaan mukaan?
minä välitän ainakin kaikista ihmisistä yhtälailla, toisen ihmisen tappajilla en näe arvoa, muutoin näen ihmiset arvokkaina. jos pakko on tehdä arvojärjestys niin nuorimmat ensin.
äiti joka oli tehnyt abortin kertoi että näkee vielä 10 vuoden jälkeen painajaisia joissa vauva maan alla huutaa äitiä hakemaan pois sieltä. eli hän ei ollut kylmä ihminen vaan poti syvää pahaa mieltä siitä että teki abortin. jos olet täällä ilmoittele itsestäsi! sinua painostettiin aborttiin ja vaikka olet tehnyt pahan teon enkä hyväksy aborttia niin sinä jäit mieleeni. tosi surku sun puolesta!
jos pakko on tehdä arvojärjestys niin nuorimmat ensin.
sulla on jo yksi lapsi, esim 5-vuotias. Odotat toista, vaikka rv 8. Sut pakotetaan valitsemaan lapsistasi vain toinen,joka saa elää (esim natsi-Saksassa tällaista juutalaisäidit joutuivat valitsemaan, ihan jo syntyneistä lapsistaan), muuten menetät molemmat.
Tuon logiikkasi perusteella säästät siis alkion hengen?
jos pakko on tehdä arvojärjestys niin nuorimmat ensin.
sulla on jo yksi lapsi, esim 5-vuotias. Odotat toista, vaikka rv 8. Sut pakotetaan valitsemaan lapsistasi vain toinen,joka saa elää (esim natsi-Saksassa tällaista juutalaisäidit joutuivat valitsemaan, ihan jo syntyneistä lapsistaan), muuten menetät molemmat. Tuon logiikkasi perusteella säästät siis alkion hengen?
Abortin teettävä voi murhata/murhauttaa jo syntyneet lapsensa sikiönsä vuoksi.
Tai tappaa/voidaan tappaa itsensä, koska on niin paska! Elossaolevat jäävät ilman äitiä.
Asia ok! Kenen mielestä???
mutta voisko joku abortinvastustaja vääntää mulle rautalangasta, että miten sen sikiön ulkonäkö vaikuttaa teon tuomittavuuteen (viitaten noihin 'se näyttää kyllä jo noilla viikoilla ihan oikealta vauvalta!'-viesteihin)?
Mitä väliä (paitsi äidin terveydelle) on tehdäänkö abortti viikolla 9 vai 15?
äiti joka oli tehnyt abortin kertoi että näkee vielä 10 vuoden jälkeen painajaisia joissa vauva maan alla huutaa äitiä hakemaan pois sieltä. eli hän ei ollut kylmä ihminen vaan poti syvää pahaa mieltä siitä että teki abortin. jos olet täällä ilmoittele itsestäsi! sinua painostettiin aborttiin ja vaikka olet tehnyt pahan teon enkä hyväksy aborttia niin sinä jäit mieleeni. tosi surku sun puolesta!
niin hän on mielisairaalassa suljetulla tällä hetkellä, psykoottisesti masentunut.Tosin ei siis tämä henkilö ollut ÄITI, koska ei tullut yrityksistä huolimatta raskaaksi enää traumaattisen abortin jälkeen.
Ei ihan ole kaikki kotona moisten huutelijoilla.
Solymöykky, alkio tai edes sikiö ei ole vielä lapsi, jota edes voisi murhata.