Tänään abortti
Niin, mulla oli tänään raskaudenkeskeytys aamulla, miten te muut aborttiin päätyneet olette jälkeenpäin voineet?
Olin rv 11-3 jos sillä nyt toipumisen kannalta niin on merkitystä, en tiedä.
Kommentit (153)
jos oma tyttärenne kertoisi aikanaan päätyneensä aborttiin, tai menossa juuri?
vaikkapa 2-vuotiaan lapsensa, niin huudettaisiko täällä jeesustelijoiksi niitä, jotka eivät ihan tajua...??? Ja puolustettaisko tyyliin "teit varmaan itsesi kannalta oikean ratkaisun"? Toisen ihmisen elämää ei todellakaan saa ottaa omiin käsiin olipa tilanne mikä hyvänsä. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Ihme selittelyjä täynnä koko tämä keskustelu. Murha mikä murha. Ei siinä mitkään selittelyt auta. Paska ei kuulkaas pöyhimällä parane.
mutta voisko joku abortinvastustaja vääntää mulle rautalangasta, että miten sen sikiön ulkonäkö vaikuttaa teon tuomittavuuteen (viitaten noihin 'se näyttää kyllä jo noilla viikoilla ihan oikealta vauvalta!'-viesteihin)? Mitä väliä (paitsi äidin terveydelle) on tehdäänkö abortti viikolla 9 vai 15?
äiti joka oli tehnyt abortin kertoi että näkee vielä 10 vuoden jälkeen painajaisia joissa vauva maan alla huutaa äitiä hakemaan pois sieltä. eli hän ei ollut kylmä ihminen vaan poti syvää pahaa mieltä siitä että teki abortin. jos olet täällä ilmoittele itsestäsi! sinua painostettiin aborttiin ja vaikka olet tehnyt pahan teon enkä hyväksy aborttia niin sinä jäit mieleeni. tosi surku sun puolesta!
niin hän on mielisairaalassa suljetulla tällä hetkellä, psykoottisesti masentunut.Tosin ei siis tämä henkilö ollut ÄITI, koska ei tullut yrityksistä huolimatta raskaaksi enää traumaattisen abortin jälkeen.
Oli todella vaikea päätös ja mietin sitä usein. Lapsi sai alkunsa kahden miehen raiskatessa minut ja olin varma että vihaisin lasta siksi. Nyt myöhemmin pienen lapsen äitinä olen tajunnut että lapsi olisi ollut kuitenkin rakas. Jokainen ihminen joka tästä tietää, sanoi että tein täysin oikean ratkaisun. Silti jopa vihaan itseäni joskus, minulla voisi olla nyt 8-vuotias lapsi.
vaikkapa 2-vuotiaan lapsensa, niin huudettaisiko täällä jeesustelijoiksi niitä, jotka eivät ihan tajua...??? Ja puolustettaisko tyyliin "teit varmaan itsesi kannalta oikean ratkaisun"? Toisen ihmisen elämää ei todellakaan saa ottaa omiin käsiin olipa tilanne mikä hyvänsä. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Ihme selittelyjä täynnä koko tämä keskustelu. Murha mikä murha. Ei siinä mitkään selittelyt auta. Paska ei kuulkaas pöyhimällä parane.
Lapsi on syntynyt ja äitinsä haluama! Ei äiti halua rakasta elossa olevaa lastaan murhata!
Sinä olet sairas ja voisit mennä nyt heti vaikka päivystykseen ja saada sieltä lähetteen psykiatrille! Kyllä tuo niin kammottavaa juttua on..
Hmm..onko sua liikuttanut Ruandan kansanmurha? Hitlerin tapattamat 6 miljoonaa? Saddamin tai Stalinin hirmuteot?
Ei, luulisin. Haluaisin päästä sinun pääsi sisälle? Se sikiö on ihan pientä, pienenpienenpientä tässä helvetissä!
Oli todella vaikea päätös ja mietin sitä usein. Lapsi sai alkunsa kahden miehen raiskatessa minut ja olin varma että vihaisin lasta siksi. Nyt myöhemmin pienen lapsen äitinä olen tajunnut että lapsi olisi ollut kuitenkin rakas. Jokainen ihminen joka tästä tietää, sanoi että tein täysin oikean ratkaisun. Silti jopa vihaan itseäni joskus, minulla voisi olla nyt 8-vuotias lapsi.
Todella vahva ihminen haluaa pitää lapsen, joka raiskauksesta alkunsa saanut!
äiti joka oli tehnyt abortin kertoi että näkee vielä 10 vuoden jälkeen painajaisia joissa vauva maan alla huutaa äitiä hakemaan pois sieltä. eli hän ei ollut kylmä ihminen vaan poti syvää pahaa mieltä siitä että teki abortin. jos olet täällä ilmoittele itsestäsi! sinua painostettiin aborttiin ja vaikka olet tehnyt pahan teon enkä hyväksy aborttia niin sinä jäit mieleeni. tosi surku sun puolesta!
niin hän on mielisairaalassa suljetulla tällä hetkellä, psykoottisesti masentunut.Tosin ei siis tämä henkilö ollut ÄITI, koska ei tullut yrityksistä huolimatta raskaaksi enää traumaattisen abortin jälkeen.
kuulla että hän on saanut apua, olen paljon miettinyt häntä vaikka olenkin abortin vastustaja. ja siis hyvällä miettinyt jos jäi epäselväksi!
olisi kasvanut mennyt pahasti pieleen. lapseni olisi kylmä ja tunteeton enkä hyväksyisi hänen aborttiaan.
olisi kasvanut mennyt pahasti pieleen. lapseni olisi kylmä ja tunteeton enkä hyväksyisi hänen aborttiaan.
tyttäreni aborttiin! Teinin ei kuulu olla äiti! Ei Afrikassa, ei Arabimaissa, ei missään!
tyttäreni aborttiin! Teinin ei kuulu olla äiti! Ei Afrikassa, ei Arabimaissa, ei missään!
olla niin julma että pakottaisit lapsesi murhaan oman lapsensa. tietysti olisit tukena hoitamisessa yms. niin minä tekisin. lapsesi voisi saada ikuiset traumat kun olet pakottanut hänet murhaamaan toisen ihmisen!
Alkaa pikku hiljaa ärsyttää, että tän pro-life siiven argunetaatio - jopa sitä akateemikkoa myöten, joka kirjoitti taannoin vieraskynän hesariin - on tasoa "abortti on murha kun se vaan on" ja "no on se vauva on se" tai "kun sillä on söpöt sormet". Tai vaihtoehtoisesti tulee tunteisiinvetoavia runonpätkiä, kuvia pikkuvauvoista, vetoamista siihen, että abortti vainoaa koko loppuelämän ja niin edelleen - ei siis yhtä ainoaa perustetta tässäkin keskustelussa esiintyvälle murhanhimoiselle ajojahdille.
Pitäisikö tästä päätellä, että joko perusteita ei ole vaiko ettei keskimääräinen abortinkieltäjä ole tullut niitä ajatelleeksi ennen kuin lähtee syyttelemään muita murhaajiksi?
Alkaa pikku hiljaa ärsyttää, että tän pro-life siiven argunetaatio - jopa sitä akateemikkoa myöten, joka kirjoitti taannoin vieraskynän hesariin - on tasoa "abortti on murha kun se vaan on" ja "no on se vauva on se" tai "kun sillä on söpöt sormet". Tai vaihtoehtoisesti tulee tunteisiinvetoavia runonpätkiä, kuvia pikkuvauvoista, vetoamista siihen, että abortti vainoaa koko loppuelämän ja niin edelleen - ei siis yhtä ainoaa perustetta tässäkin keskustelussa esiintyvälle murhanhimoiselle ajojahdille.
Pitäisikö tästä päätellä, että joko perusteita ei ole vaiko ettei keskimääräinen abortinkieltäjä ole tullut niitä ajatelleeksi ennen kuin lähtee syyttelemään muita murhaajiksi?
todellakaan ymmärrä että se sikiö on ihmiselämä??? etkö ymmärrä niin päivänselvää asiaa??
Mulla ei ole omakohtaista kokemusta abortista. Kaksi kaavintaa on tehty keskenmenojen takia. Ja kolme lasta olen saanut terveenä maailmaan. Silti ymmärrän, että aina elämäntilanne ei ole oikea lapsen saamiseen. Ja näille abortin vastustajille: murhahan on sitten kondomin käyttökin: miljoonia elämän alkuja menee vessasta alas!!!
Mulla ei ole omakohtaista kokemusta abortista. Kaksi kaavintaa on tehty keskenmenojen takia. Ja kolme lasta olen saanut terveenä maailmaan. Silti ymmärrän, että aina elämäntilanne ei ole oikea lapsen saamiseen. Ja näille abortin vastustajille: murhahan on sitten kondomin käyttökin: miljoonia elämän alkuja menee vessasta alas!!!
runkkaaminen vasta murha onkin! entäpä kuukautiset???
etkö todellakaan ymmärrä että se sikiö on ihmiselämä??? etkö ymmärrä niin päivänselvää asiaa??
Aborttikeskustelun luonne tuntuu olevan pääsääntöissti se, että abortin puolustajat toteavat, että abortti on paivänselvästi sallittava, koska [perustelu tähän]. Vastustajat sen sijaan toteavat, että abortti on väärin, piste.
Tässä tilanteessa ei ole mitenkään ihme, että sivistysvaltioissa abortti on laajalti sallittu ja hyväksytty teko - kuinka mikään säädyllinen yhteiskunta voisi antautua sellaisten fundamentalistien vaateille, jotka eivät kykene tarjoamaan edes alkeellisia perusteluita kannoilleen?
Mun turhautuneisuuteni siihen, etteivät jotkut halua käydä tai kykene käymään asiallista keskustelua on tietysti oma asiani, mutta tämä vaikenemislinja pistää miettimään, uskovatko edes nämä tyypit itse tosissaan omiin sanoihinsa. Ainakin mun järjenjuoksuni kulkee niin, että jos silmieni alla tapahtuisi joukkomurha, jota oikeudenmukaisuuteen pyrkivä yhteiskunta ei kiellä, pyrkisin päättämään sen ja sen tekemisessä auttaa kummasti se, että pystyy oikeuttamaan vaatimuksensa, jolloin yhteiskunta ei enää voisi sulkea silmiään. Tai jos sulkisi, olisi kapina paikallaan. (Jota kukaan normaaleilla psyykkisillä edellytyksillä varustettu aikuinen ei voi kuvitella lähteä totettamaan ainoana perusteeenaan "no kun tää vaan nyt ois näin ja mä haluun".)
Joten kysyn vielä kerran: MIKSI abortti on viattoman ihmisen oikeuttamaton surma?
Vai pitääkö mun nyt vaan päätellä, että tätä lukevat abortinvastustajat ovat kaksinaismoralistisia vätyksiä, joiden leuka louskuu, kun ihmisiä pääsee leimaamaan, mutta joille tämä asia eli nämä "murhatut vauvat" eivät todellisuudessa merkitse mitään?
Ei sikiöllä voi olla oikeutta elää, koska sillä ei ole kykyä elää itsenäisesti.
Vai väitätkö että esim. 12 viikkonen sikiö ansaitsee hautajaiset??
Sä olet provo, sillä ei kukaan voi olla noin typerä.mielettömän kylmiä ihmisiä. miten voi noin monen mielestä abortti olla hyväksyttävä asia. mielestäni abortin tehneet voisi tappaa, ihan niinkuin muutkin jotka ovat toisen ihmisen tappaneet. ei sellaisella ole oikeutta elää joka on vienyt toiselta elämän. Abortti on laillinen murha. Eli laki ei tunne käsitettä murha abortin kohdalla mutta sitähän se on. Jos sikiön saa tappaa niin mielestäni kenet vaan saa tappaa ilman seurauksia. Sikiöllä on yhtäläinen oikeus elää kuin kellä tahansa. Ja ihminen on raskaana vasta kun munasolu siittiöineen on kiinnittynyt kohtuun.
vaan aidin on siina autettava kantamalla sita sisallaan. Aivan kuten aidin on pidettava huolta jo syntyneesta vauvasta, koska sekaan ei pysty itsenaisesti elamaan. Vai onko joku nahnyt vauvan, joka ruokkii itsensa ja vaihtaa vaipat ym. Aika pian jo syntynyt vauvakin kuolisi, jos ei joku huolehtisi.
Ap:lle voimia. Olen itse tehnyt abortin aikoinaan, koska olin nuori ja en kunnolla tajunnut mita tein. Kadun sita loppuelamani.
Sanoisin, että ensimmäinen viikko on ollut kauhea.. Mietin sitä sikiöä kuitenkin. Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhennys ja jouduin alapään kautta kokemaan kaiken. Se oli ensikosketus sikiöön kun tunsin sen alapäässäni.. Mietin sitä.
Mutta siitä on nyt puoli vuotta ja olen ihan ok. Tein raskauden keskeytyksen terveydellisistä syistä. Alussa siis itkin ja surin asiaa mutta sitten pääsin kuin pääsinkin ylitse siitä. Minulla on yksi lapsi entuudestaan josta saan nauttia.
käykäähän fundamentalistit välillä haukkaamassa happea, eikös sielläpäin Suomea sada jo luntakin?