Oulun esikko-odottajat lokakuussa
Kommentit (91)
Kävin rokotteen ottamassa aamulla. Olo on jotakuinkin normaali, mutta käsi on tosi kipeä.
Mulla jostain syystä kertyi aika paljon noita 50-56cm vaatteita, enkä isompia ole kamalasti viitsinyt ostaa kun ei tiedä kumpi tulee.
Kassiakin oon saanut pikkuhiljaa pakattua, ja sinne laitoin 50cm vaatteet. Ja noissakin on isoja eroja. Joku tutan 56cm haalari näyttää valtavalta kun vertaa johonkin muuhun samankokoiseen.
Mutta vielä hommaa on, ei toki mitään suurta ja maata kaatavaa ennen ku vauva voi tulla kotiin.
Käytiin muuten siellä Oas:lla tutustumassa. Ihanan oloiset kätilöt siellä oli, ja oli muutenkin kiva käydä siellä.
Niitä synnytyssaleja katsellessa oli jotenkin olo, ettei siellä voi mitenkään itse kohta pukata vauvaa ulos :)
Yllätyksenä tuli, että tuolla yleensä esikoisen kanssa odottavat, että maito nousee kunnolla ja imetys pääsee vauhtiin, ennen kuin pääsee kotiin. Käsittääkseni ne Oys:ssa pukkaavat aika äkkiä kotiin, jos on kaikki hyvin, mutta tiedä siitäkään sitten sen tarkemmin.
Näyttivät ohimennen meille 2h vanhan vauvan, voi että se oli pieni ja suloinen! :)
Supistelee kivuttomasti vähän väliä, silloin tällön sattuu ihan kunnolla, sekä selkää jomottaa, muttei muuten vielä mitään merkkejä lähdöstä.
Vauvan liikkeet on muutaman päivän aikana hiljentyneet aika paljon, en tiiä onko normaalia mutta tuntuu kuitenkin ne tarvittavat kun pistää pötkölleen. Huolestuttavaa vaan kytätä useamman kerran päivässä, kun on aiemmin ollut ihan superaktiivinen.
38+4
Janelle, hyvä tietää, että tuskin mekään siis noita 50-kokosia tarvitaan. Niitä jokunen on kertynyt, mutta ehkäpä ne ihan alkuun menee, niin ehtii kerran käyttää. :D Tutan vaatteet näyttää tosiaan olevan aika paljon reilumpia ku muut, niinku Verkku sanoikin. Jännä, että on niin paljon vaihtelua. Ostin yhden Name It -bodyn kokoa 62, se on varmasti kapeampi ku ykskään 56-koon body meillä. Tosi hoikalle vauvalle näyttäis olevan tehty. Mutta ainaki siihen mahtuu kestovaippa sisälle. :)
Verkku, mun käsittääkseni monet vauvat hiljenee aika paljon vähän ennen synnytystä. Saapa nähdä, josko siellä kohta tapahtuu! Mullakin on tämä elohiiri kyllä hidastanu vauhtiaan viime aikoina, varmaan alkaa tila olla aika vähissä. Kyllä se edelleen kyljestä yrittää ulos... Sais jo vähitellen hoksata sen oikeen ulostautumisreitin.
Niin joo, ja ei ne mun sokerit nyt näytä asettuvan millään. Oon kaikki maholliset temput kohta yrittäny, silti tahtoo välillä paastoarvo nousta. Ei se paljoa sitä rajaa ylitä, tänään oli 5.6 ku raja on 5.5. Sitä luokkaa se yleensäkin on. Ens viikolla saan sitten varmaankin lähetteen äitipolille... Toivottavasti ne ennemmin käynnistää tämän ku laittaa insuliinille, jotenki en näe siinä enää yhtään mitään järkeä tässä vaiheessa. Tosiaan kun vielä oletan, ettei tämä vauveli mitenkään pieni ole, laskettuna ihan varmasti sen neljä kiloa. Meinaankin pian ottaa kaikki poppakonstit käyttöön, että saan tuon häädettyä mahasta. En kyllä kauheesti niihin usko, mutta aina kai sitä voi yrittää! :D
-marsupialia 36+2
Mä oon ollut hiljaa vähän aikaa... Ja paljon on tapahtunut..
Onnea Janelle isosta tytöstä! Kuulostat ihanan positiiviselta kaiken suhteen, aina mukava kuulla tuommoisia uutisia!
Kävin äippäpolilla keskiviikkona eikä mennyt kuin alle tunti siellä. Paikalla oli 4 ihmistä, josta miehen kanssa molemmat oltiin vähän hämillään. Se mikä tässä nyt veti vähän hiljaiseksi oli se, että ultrassa kohdunkaulaa oli 4 senttiä jäljellä, josta 3 senttiä vielä kunnolla kiinni. Kohdunsuu oli kiinteä eikä pehmeä ja kypsä niinku mun lääkäri oli meinannut. Kohdun ulkosuu kyllä oli sormelle auki mutta kun sillä ei ole mitään merkitystä kun muuten kanavaa on niin hyvästi jäljellä. Ja mikä tässä nyt ikävintä niin äippäpolilta siis sain luvan lähteä reissuun, mutta tietty mun paikka oli jo myyty ja jäin rannalle ruikuttamaan turhan takia! Keskiviikko meni sitten taas niin tunnekuohujen vallassa, että! :(
Ultrassa muuten selvisi myös että istukka oli noussut ja lupa on synnyttää ihan perinteisellä tavalla! Onnistuin myös murtamaan kylkiluuni tällä flunssalla, oon yskinyt niin hirveesti. Alkaa olo jo onneksi helpottamaan..
Mä kyllä kaipaisin teidän ihanaa seuraanne nyt aika kovasti, kun on niin vastustanut. Jaksaisko edes osa miittiin alkuviikosta? Tuleeko liian nopeasti? Vois vaikka nyt mennä sinne Raxiin litkimään sitä cokista.. Ja mun vaavi kyllä tykkää jädestäkin aika kovasti :) Mut tekis kyllä hyvää nähdä ja saada mukavia tunnelmia niin kohoais ehkä mielialakin.
Sognatore 30+2
Olisin alottanut uuden ketjun marraskuulle, mutta eipä onnistunut. Rekisteröintiin vaan mua pukkas, vaikka oon ihan varmaan kirjautunut sisälle. Kukahan tumpelo tätäkin palstaa ylläpitää...?
Sognatore, oon kyllä edelleen sitä mieltä, että sun pitää siitä neuvolalääkäristä tehä jonkinlainen valitus. Ei oikeesti voi noin väärin tehä arvioita!
Minä kyllä voin lähteä Raxiin, mikä tahansa aika käy paitsi tiistaina mulla on kymmeneltä se ultra-aika. Niin ja maanantaina kuudelta jumppa. Muuten ei kai ens viikolle oo mitään suunnitelmia.
Vähitellen mulla jo tuo maha alkaa ahistaa, kun nousee niin korkeelle. Vauva potkii koko ajan kylkiluita ja taitaa tunkea takapuoltaan palleaa vasten. Pää puskee tietty samaan aikaan sitten pissarakkoa... Ymmärrän pikkuhiljaa miks tämän olotilan nimitys on "raskaana". Tähän asti onkin mennyt niin helposti. Mutta kyllä edelleen on hetkiä, jolloin en edes muista olevani raskaana.
-m rv 36+3
Täällä kivan panikoinnin pisti päälle, kun hepan valmentaja ei yllättäen pystykään pitämään tammaa ja nyt ois sitten pikapikaa etsinnässä tallipaikka ja pitäisihän sille liikuttajakin löytää. Ja saada vielä siirrettyäkin se mahdollisimman pian ennen kuin tämä päättää syntyä.
Just niin mun tuuria. Tuntuu supistuksetkin lisääntyvän tällä hätäilyllä.
Mutta toisaalta ihan mukava, kun sen saa lähemmäs niin saa välillä vähän vapaata vauvasta :)
Sognatorellapa kävi ikävästi. Mitenhän se lääkäri noin on väärin tutkinut? Tosi huono tuuri, että se sun paikkakin oli jo ehtinyt mennä! Jaksamista nyt sinne vastustukseen, toivottavasti sielläkin helpottaa!
Minä voisin lähteä cokista kittaamaan, jos vaan aikataulut passaa. Huomenna oli neuvola, ja en tiedä mille päivää saadaan sitten se kopukka siirrettyä.
Jaa Marsupialia meinaa jo ajaa vauvan ulos :) Mun puolesta tämä sais pysyä vielä ainakin ensi viikon kyydissä, niin ei tarvi syntyä kauheaan kaaokseen :)
Joo se hiljentyminen (sekin) voi enteillä kuulemma synnytyksen lähestymistä, mutta tämähän piristyi uudelleen ja riehuu taas niinku ennenkin. Mahakipua tuntuu nyt olevan koko ajan, en tiiä mikä tuon tekee.
Supparit kyllä tuntuu päivä päivältä vähän erilaisilta, mutta ei ole mitään limatulppiakaan näkynyt.
rv 38+6
Joo, miitti kuulostaisi kivalta! Mulle käy ensi viikolla muuten paitsi ei tiistaina mielellään, mutta jos silloin, niin alkuillasta. Rax käy hyvin paikaksi. Alkaa jo välillä vähän tuntua tylsältä tää lomailu, toivottavasti löytyy hyvä aika tavata.
Sognatore, miten voi olla noin huono tuuri?? V*tuttaa varmaan ihan hulluna! Kannattaa ehdottomasti tehdä valitus siitä lääkäristä, joka oli noin huonosti tutkinut. Ihmeellistä touhua kyllä. Tsemppiä tosi paljon, myös murtuneen kylkiluun kanssa! Tässä tilassa muutenkin pukkaa stressi ainakin itsellä niin helposti, ja kaikki vastukset tuntuu entistäkin isommilta. Sitä haluais vaan odotella rauhassa vauvaa, mutta se on helpommin sanottu ku tehty aina välillä... Tsemppiä myös Verkulle heppahommiin, toivotaan että saat asian pian pois päiväjärjestyksestä.
Mulle ei mitään erikoista, vauvan odotusta vaan. Ei edelleenkään tuntemuksia, että olis pian syntymässä, mutta ehtiihän tässä tapahtua vaikka ja mitä kun vielä vajaa viikko laskettuun aikaan ja olen kyllä varautunut, että yli menee. Maha on kyllä alhaalla ja eikä tuo ap oikeen omalta enää tunnu, mut mitään kipeitä supistuksia ei ole ollut kertaakaan. Millä konstein Marsupialia aiot vauvaasi alkaa häätämään?
H 39+1
Heipparallaa!
Janellella on kyllä ollut hyvän kokoinen vauva! Ja mukava kuulla positiivista palautetta Oyssista. Joten hyvillä mielin sinne sitten suunnataan:)
Songatore: Voi samperi minkä tempun sulle tekivät!!!! Kyllä minä laittasin valitusta eteenpäin tuommosesta! Onneksi jotain positiivista jäi kuitenkin reissusta käteen ja istukka on noussut. Ja harmittelut kylkiluun murtumisesta. Ei varmasti ole mukavaa…
Vieläkin taidan rahat laittaa likoon Verkun puolesta, että kellä on nyytti ensimmäisenä sylissä. Harmi että hevosen kanssa tuli ongelmia? Mukavahan se kuitenkin myöhemmin on että pääset sitten vähän tallille huilailemaan:) Joko on tallipaikka löytynyt?
Kovasti on tämä viikko mennyt loppusuoran asioita hoidellessa. Mies kyseli tänään että missä se laukku on joka sulle pitää sitten tuoda ja hoksasin etten sitäkään ole vielä pakannut. Aivan liian nopeaa aika menee. Huomennahan siis päätetään aletaanko käynnistelemään vai odotetaanko viikko vielä. Mulle kyllä käynnistys passaa. Nyt on koko viikon ollu semmosta vihlontaa ja alakerrassa kipuja ettei koiraa oo voinut käyttää pihalla. Tänään on ollut jo kipeitä supistuksia jotka vihloo tuonne selkäpuolellekkin. Voin vain kuvitella että Verkulla on tukalaa jos sulla on ollut tämmöstä jo pitemmän aikaa.
To perhevalmennuksessa kaikki valitti käden kipuja kun olivat käyneet rokotteen laittamassa. Kyselin tätä pe neuvolareissulla (jota ei olisi tarvinnut edes tehdä) ja olivat jättäneet minut pois listoilta. Varmaan sen muuton takia jäin vain välistä. Huomenna käyn sitten rokotteen laittamassa aamupäivästä ja sieltä suoraan sitten äitipolille. Rokotteen laitto ei kuulemma vaikuta käynnistykseen jos se tulee nyt ens viikolle.
Miitti olisi kyllä mukava! Mulle kyllä passaa päivä kun päivä huomisesta riippuen.
Ei kai ne enää Marsupialialle insuliinia ala laittamaan. Mullakin meni pari kolme viikkoa että saatiin edes pistomäärät kohdilleen. Olisi kyllä outoa jos näin loppuvaiheessa noin pienestä paaston heitosta joutuisit pisto hommiin… Mutta ota ja tiedä kun ovat välillä niin tarkkoina.
Mutta nyt unten maille ja katsellaan kuinka huomenna käy!
Z 37+6
käy ainakin mulle hyvin... Mihin aikaan? Lounaalle 11-12 maissa?? Zahrina, milloin käynnistetään?? Huh, aika jännää!!
Keskiviikko puolen päivän aikaan passaa hyvin!
Kiva kuulla Zahrinan kuulumiset, nyt jänskättää, onko jo käynnistetty! Tuuhan kertomaan uutisia, jos oot vielä yhessä koossa!
Hei, kysyit noista vaatekoista. Meillä on vauvalla pienimmät vaatteet 56cm-kokoisia ja ne on tälle typsylle just oikein istuvia. Tosin käytetään jo ihan täyttä häkää 62cm-kokoisia myös. Nuo 62cm:t on vähän helpompi myös miehen pukea vauvalle päälle, eikä ne näytä vauvalla liian isoilta, vaikka niissä vähän väljyyttä onkin. Bodyjen hihat on se ainoa vähän nafti paikka, mikä on hankalampi pukea, jos laitetaan 56cm-kokoista vaatetta päälle.