Oulun esikko-odottajat lokakuussa
Kommentit (91)
Okei, nyt on siis tasatilanne 2-2 ruokapaikan suhteen.
Kantoliinasta, meillä on Kimperin trikooliina. (http://kimperi.com/product_info.php?cPath=29_15_27&products_id=13) Sitä on pari kertaa käytetty, niin sain halvalla. :) Ihan uudenveroinen kuitenkin. Kudotun liinan oon vielä ajatellut hankkia. Hug-a-bub on kai kans trikooliina? Minä harjottelin sitä sitomista jo, eikä se kovin hankalalta tuntunut, periaatteen ainakin oppii helposti. Toki sitten se, että kuinka tiukalla sen pitää olla, on eri asia... Ja että miten sen vauvan saa sinne pujoteltua. :D Kantoliinakanavan sivuillahan on kyllä hyviä ohjeita.
Ai niin, mulla on tänään tasan 34 viikkoa! Jee! Nyt ei enää esteltäis jos lähtis syntymään. Ei sillä, että mitään merkkejä syntymästä olis. Hyvä niin. Saa kasvaa vielä jonku viikon.
Olin sitten autuaasti unohtanut, että lauantaina on tiedossa klo 12.00 lähtien taloyhtiön syystalkoot. Eli en voi omaa osallistumista miittiin varmaksi luvata koska talkoot alkaa vasta klo 12.00.
Katjuska 28+1
Heipä hei!
Janellelle tsemppiä viimesiin päiviin ja kiitokset tiedon jakamisesta:)
Vauvakutsut olisi kyllä mukava järjestää, mutta toisaalta ne taitaa suomessa olla aika harvinaisia.
En ole tuosta Oyksista kuullut kovin hirveästi positiivista palautetta, mutta ei taida olla vaihtoehtoa. Joten sinne kait se täytyy sitten mennä kun lähtö tulee. Tuleepahan tututksi koko paikka kun siellä nyt joka toinen viikko kulen.
Jadelle onnea vielä perheenlisäyksestä! Miksi sulla on toinen sokerirasitustesti tulossa?
Harmi kun mullakin meni ohi se Taikapilvi. Joka viikko on monelle päivää ollu kaikenlaista joten unohtu ihan totaalisesti. Mutta jospa ne Oyksissa neuvois sen verran että alulle pääsee...
Miten on Marsupialian sokereitten laita? Tänään mulla ensimmäistä kertaa paastoarvo oli alle 5,5, jipii!!! Viikon verran on insuliinia pistetty, mutta ei oikein ala tehoamaan. Tänään oli soittoaika polille ja lisättiin annosta. Jospa ne nyt alkais puremaan.
Kantoliinaa tai rintareppua ei meille ole hankittu. Mulla on sen verran huono selkä (skolioosi) ettei varmasti tulisi kestämään sitä lystiä. Harmi toisaalta kun on varmasti ihan kätevä.
En nyt kerennyt osallstua tuohon äänestykseen, mutta ei haittaa koska paikalla ei mulle ole niinkään väliä. Päätin uskaltautua mukaan:), ellei mitään maata kaatavaa satu tulemaan. Kello ajalla ei myöskään ole väliä. Ehkä noin päivemmällä saattaa olla hiukan rauhallisempaa.
Neuvolassa oli kaikki ok. Sf mitta oli pienentynyt joten laskeutumaan alkaa vauva:) Kovasti vihloo välillä ja on alakerrassa on tosi outoja ja epämiellyttäviä tuntemuksia. Välillä tuntuu niinkun menkat alkais. Supistuksia nämä ei ole, koska niitä on ollut jo viikolta 25 lähtien. Nyt laukkaan joka toinen viikko neuvolassa ja joka toinen viikko äitipolilla. Alkaa olla vaan hankala kulkea kun aina pitää autoa järjestellä itselle. Mutta positiivista on että tietää missä ollaan menossa:) Pitkästihän ei enää ole jäljellä tätä matkaa:)
Semmosia tällä kertaa...
Z 35+4
Tilanne on siis 2-2, mitäs nyt tehdään? Zahrinaltakin ääni!
Hienoa Zahrina, että sun sokerit alkaa tasaantua. Mulla on nyt nuo paastoarvot alkanu nousta yli rajan, viime mittauksilla ollu 5.6. Miten sulla muuten oli, oliko sulla koholla muutkin ku pelkkä paasto? Mua ei mitenkään päin huvittais enää tässä vaiheessa alottaa insuliinia, kun tuo paasto ei tosiaan sitä vauvan kokoa edes kasvata ja muut sokeriarvot on ollu hyvät. Tuosta kantoliinasta muuten sen verran, että sillä on kuulemma tosi hyvä kantaa, vaikka on selkäongelmiakin. Joutuuhan sitä vauvaa joka tapauksessa kantamaan, niin kantoliinalla voi olla parempi kantaa ku ilman. :)
Mulla tuli aamulla pitkästä aikaa puolikivulias supistus! :) Ei oo juuri ollut kivuttomiakaan muutamaan viikkoon. Vähitellen sais kyllä alkaa miettiä syntymistä tuo pötkylä, ettei menis kovin paljon yli lasketun. Onko sulle Zahrina muuten puhuttu käynnistelystä, antaako ne mennä pitkälle yli lasketun vai käynnistetäänkö ennen? Tuntuu että aika monet raskausdiabeetikot joutuu käynnistykseen.
Käykää vielä aamulla katsomassa paikkatilanne, josko saatais joku selvyys. Kello 15 kai sitten nähdään jossain. :)
oli aika tuskaista, ja kummallinen käynti.. Sisätutkimuksessa totesi, ettei yllä kokeilemaan kunnolla, ja silti sanoi että paikat kiinni. Lantio kuulemma ok. Otti streptokokkinäytteen ja tulehdusviljelyn.
Puhui koko-arviosta, mutta ei se mitään kuitenkaan tehnyt.
Jäi vähän p*skan maku suuhun, mutta kiire tuntui olevan.
Luvan sai lähteä kylpylään ensi viikolla, ja Oas:lle synnyttämään meno ei tuntunut olevan ongelma.
Sisätutkimuksen jälkeen iski ihan karseat kivut ja supistelut, ajattelin jo että nytkö käynnistyi. Verta tiputteli hiljakseen, ja nyt välillä oikein hulahtaa ruskeaa vuotoa.
Vähän rauhottui, mutta supistukset tuntuu aika kipeiltä vielä.
Kiva olisi saada juu huomiselle selvyys, tietää mihin päin sitä suunnistaa :)
Jätittekö te mulle tämän ruokapaikka äänestyksen ratkaisun:D No jos on pakko niin nakkaan äänen Oskarin kellarille kun siellä ei ole koskaan tullut käytyä... Sori Raxin kannattajat:( Elekää suuttuko!
Se olikin hetken huuma tuo paastoarvon tippuminen. Taas ne nousi ja välillä ne päiväarvot on laskenu jo niin alas että aivan pää pökkyrällä ollut. Ei vaan saa tasattua. Toivottavasti marsupialia saat sen paastoarvon alas koska tuon insuliinin kans värkkääminen ei ole todellakaan hauskaa. Voi kyllä olla ettei ne sen aamuarvon takia sitä alotakkaan. Mulla kun on ollu korkeena pitkin päivää.
Ei oo puhuttu käynnistyksestä mitään. Painoarviohan oli polilla aika ala kanttiin ettei sen takia ainakaan käynnistellä. Miten sulla? Oishan se toisaalta mukava jos sais käynnistys ajan ettei menis sitte kovin paljo yli LA.
Voi harmi kun Verkulla on ollut huono lääkärikäynti takana. Mutta onneksi sait luvan lähteä kylpylään ja synnytys paikkakin alkaa selviytyä:) Jotain positiivista sentään.
Mutta käväsen huomenna vielä kattomassa tilanteen syömispaikasta ja nähdäänpä sitten klo 15.00 jossakin päin oulua:)
Olipa muuten viittä vaille etten tänään kaivanut varastoa mullin mallin. Tulee kauhea hinku saada jotain jouluvaloja ym. joulukrääsää näkyville kun tuo lumi tuli. On niin kaunista joka paikassa:) Mutta pitääpä malttaa odottaa joulukuuhun!
Z 35+4
Se on nyt sitten päätetty. Tämän pitempään en odottele ääniä, kun eiköhän nyt oo äänestäny kaikki, jotka on tulossa. Oskarin Kellarissa klo 15 huomenna siis. Soittelen sinne kun se aukeaa, että jos saatais se kabinetti vielä varattua.
Huomiseen!
Täällä taas ollaan :) Olin oikein reipas tyttö ja sain paljon maalattua. Mutta kyllä huomasi, että alkaa olla jo vaikeaa tuo kyykkiminen ja kanteleminen..
Janellelle kovasti onnea ja voimia synnytykseen! Hienosti se menee ja pian saat oman käärön syliin! Tulehan mukaan huomenna syömään, jos vielä kynnelle kykenet!
Vaunuista: Oon vähän miettinyt nyt Emmaljungan Edge Duoa, on ainakin tosi nätti kuosi jos ei muuta.. Niin ja on ne aika lailla kaikilla herkuilla. Menisivät sitten useammalle lapselle samat vaunut niin ei tarttis olla aina uusia laittamassa.
Mä saan siskolta kantoliinan ja sellaisen kantopussinkin, vai miksi sitä nyt sanotaan.. Niin ja mun kaks siskoa, molemmat siis tulee olemaan lapsen kummeja, järjestävät mulle vauvakutsut joulukuun alussa. Mä itse järjestin siskolle kun olin hänen lapsensa kummi ja sisko kyllä tykkäsi ja halusi nyt järjestää saman homman mulle :) Musta on ihan kiva, kun saa porukkaa kerättyä yhteen ja höpötellään siten yhdessä vauvajuttuja!
Hei, mä pidän sunnuntaina PartyLite kynttiläkutsut klo 15 täällä Herukassa. Olette tervetulleita :) Ilmoitelkaa jos on mielenkiintoa osallistua.
Vai Oskarin Kellariin sitä päädyttiin :) Ja klo 15! Mahtavaa nähdä teitä taas, edellisestä tapaamisesta onkin jo aikaa!!!! Toivottavasti saadaan kabinetti niin olis rauhaa, tosin ei näyttäis olevan niin moni nyt tulossa... tai monella ainakin epävarmaa. Noo, uskon kyllä että päivällä tuohon kolmen aikaan kuullaan toisemme. Eri asia kuuleeko muut ruokailijat toisiansa meidän hälyn yli ;)
Vitsi kun en yhtään muista mitä piti vielä kommentoida.. Ai niin, ainakin se että kävin tänään sokerirasituskokeessa ja ei ollut mun mielestä ollenkaan paha homma. Se juoma oli ihan juotavaa, ei ollenkaan niin kauheeta kuin aikanaan laktoosirasitustestissä jossa yökkäillen sai litkun juoda. Tuo oli jopa inhimillistä. Paastoarvo sormenpäästä oli 4,4 ja ne meinas että se on hyvä. Loput testitulokset selviää tiistaina lääkärissä. Toivottavasti menee kunnialla läpi, kun oon vähän piikkikammoinen niin olis kauheeta joutua piikittämään itteensä monta kertaa päivässä..
Mut huomiseen! Ihanaa nähdä miten kaikilla on masut kasvanut :)
Sognatore 28+1
Kabinetit oli varattu, mutta tavallinen pöytä saatiin. Toivottavasti kuullaan mitä toiset puhuu. Ei tuolla varmaan kolmen aikaan vielä hirveesti oo porukkaa, eikä ainakaan niin paljon ku Amarillossa. :)
Anteeksi etten tullut tapaamiseen. Kuten otsikosta voi päätellä niin meillä on kone rikki, enkä päässyt ilmoittamaan että olen neljään töissä. Tätäkin kirjoitan kännykän netin kautta. Harmittaa, olisin niin halunnut nähdä taas, kun ei tuo mies niin aina näihin vauva juttuihin ottaudu:) ensi kerralla paremmalla onnella sitten. Niin minullahan on kaksi sokerirasitusta siksi kun BMI on yli 30 tai oli ennen raskautta, nyt paino on tippunut. Meinasin että olisin tullut oskarin kellariin sen jälkeen kun vuoro loppuu, mutta olisitte jo varmaan ehtineet syödä joten en kehdannut.
Kiitos Zahrina, Verkku, Marsupialia ja Hellunen mielettömän kivasta päivästä/illasta! Oli tosi mukavaa tutustua uusiin kasvoihin ja tutustua paremmin myös vanhoihin. Niinku Verkun kanssakin viimeksi istuttiin niin kaukana toisistamme ettei siinä paljoa jutella voinut. Nyt pystyi sitten ihan erilailla tutustumaan. Olette te kaikki kyllä valtavan mukavia ja ihania ihmisiä. Tuossa kun siivoilin huomisia kutsuja varten niin ajattelin teitä lämmöllä.. Oli niin mukavaa että pian uusiksi taas!!!
Huomisista PartyLite kutsuista. Olette tosiaan tervetulleita ja kun ei taaskaan ehditty vaihtaa numeroita, kun meidät häädettiin taas niin nopeasti niin annan sähköpostiosoitteeni jonka kautta voin antaa henkilökohtaisempia tietoja. Eli se on sognatore79@hotmail.com. Ja Zahrina nyt ainakin tietää missä me asutaan, kun oli siitä puhetta :) Kutsut siis alkaa klo 15 ja kutsujen jälkeen saa mieluusti jäädä kylään!
Nyt telkkarin ääreen..
Sognatore 28+2
Ja päin persettähän se meni..
En siis saanut lupaa lähteä reissuun ja kotonakin pitää ottaa rauhallisesti, mitään ei saa kannella eikä nostaa.. :( No, en onneksi sairaalaan joutunut makoilemaan..
Kohdunsuu oli pehmeä ja ulkosuu kokonaan auki, sisäsuuta lääkäri kuvasi kypsäksi. Sanoi, ettei uskaltanut räveltää kun olisi voinut aueta ja käynnistää synnytyksen. Kohdunkaula oli lyhentynyt 2 cm:n.Vauva siellä köllötteli jo pää alaspäin ja lääkäri totesi, että voi silitellä vauvan päätä limakalvojen läpi (kuulostaa kauhealta)
Sokerirasitus sentään meni erittäin hyvin, muistaakseni arvot olivat 4.7, 6.6 ja 5,9.
Oon niin pettynyt kun en reissuun päässyt, oon oottanut sitä kuin kuuta nousevaa.. Olisin niin tarttenut auringon valoa ja lämpöä.. Mutta nyt pitää ajatella vauvan parasta ja se meinaa sitä että mihinkään ei passaa lähteä..
Sognatore 28+5
Nyt otat rauhallisesti kotonakin! Hurjalta kuulostaa tuo tilanne. Ihan varmasti harmittaa, kun et pääsekään reissuun. Koitahan jaksella.
Mukavaa kyllä oli ja aika kului lentäen :)
Sognatorelle nyt jaksamista sinne. Tympeää kyllä on tuommoinen, täytyy myöntää.
Täällä ei oloon paljon muutoksia, supistelee öisinkin jo aika reippaasti välillä, että niihin herää muttei mitään kummempaa.
Sänky käytiin ostamassa, oli aika outo myyjä kun kauppasi miehelle sänkyä eikä meille. Minä kai sitten menen siinä sivussa :)
En vaan tiiä, miten tuo meidän samassa sängyssä nukkuminen onnistuu kun en tahdo saada nukuttua kuorsauksessa mutta mukavahan se olisi nukkua samassa huoneessa, varsinki sitten ku vauva on syntynyt niin saa ukkokin valvoa :)
Verkku 37+1
Verkun ja hellusen puolesta ainakin saa jo jänskätä. :)
Mites Sognatore jakselee, ootko malttanu levätä?
Minä sain diabeteshoitajalta vielä viikon armonaikaa saada sokerit kuntoon. Taidan kyllä tietääkin, miten se onnistuu... :) Mutta katsotaan, miten käy. Nyt vaan pitää joka aamu mitata se paasto, mutta eipä se mitään, niin oon melkeen tehny tähänkin asti. Ainakin sen jälkeen, kun se rupes nousemaan.
Mulla oli eilen kyllä niiiiiin paha päivä, tuntu etten jaksa enää päivääkään tätä raskautta. Mulla on nyt muutamana päivänä kipeytyny nuo liitokset aivan kamaliksi, kyljen kääntäminen yöllä on älyttömän tuskallista eikä kävelykään oo kovin kivaa. Pisimmillään tarvii vielä kärvistellä 7 viikkoa... Tänään on vähän parempi päivä, tulin hyvälle tuulelle kun se d-hoitaja ei passittanu mua äitipolille. Supistukset on löytäny taas tiensä tännekin, eilen iltalenkillä supisti kyllä melko mojovasti ja monta kertaa. Ihan ilolla otan ne kyllä vastaan edelleen, toivon että ne sais jotain aikaseksikin ja pääsisin synnyttämään parin viikon päästä.
Tänään on muuten rv 35+0! Tasaviikkoja taas. Pesin eilen pikkuvaatteita, nyt on melkeen kaikki pesty. Tänään sitten lajittelin ne tuonne lipastoon ja vähän niinku valkkasin samalla kotiintulovaatteet. En vaan tiedä, mahtuukohan tälle meidän pötkylälle ne 50-kokoset vaatteet, mitkä valitsin... :D
Ei kannata minun puolesta ainakaan jännätä, en taida ihan hetkeen vielä synnyttää :) Alan kyllä olemaan aika täynnä tätä odotusta myös.
Tänään oli neuvola, vauva kelli vielä selällään ja ei ollut kiinnittynyt. Saatiin vähän synnytyksestä juteltua, ja suositteli itsekin että mennään Oulaisiin. Pitäisi vaan soittaa sinne, järjestääkö ne tutustumisia.
Oli aika kurjaa huomata, kuinka muutamassa minuutissa selällään tulee tosi huono olo, ja se ei sitten lähdekään ihan heti.
Muutama uneton yö takana niin on aika naatti olo. En tiedä mikä siinä on, mutta ei vaan uni tuu vaikka kuinka väsyttää.
Huomenna onneksi pääsee rentoutumaan, lupailihan tuo neuvolan täti mennä poreammeeseenkin, mutta en tiiä onko se sitten fiksua. Sikaflunssarokotteen kanssa pitäisi pikkuhiljaa päättää, mitä tekee.
Mulle soitettiin just neuvolasta ja tarjottiin rokotusta. Kieltäydyin kunniasta. Vähän kuulosti neuvolantäti siltä, että sen mielestä rokote pitäis ehdottomasti ottaa, mutta eipä saanut mun mieltä muuttumaan. En oo eläissäni yhtä ainutta influenssaa sairastanu, niin en oikein jaksa uskoa että sitä nytkään saan. Jos saan, niin sitten saan. Vähän vaikea kyllä uskoa rokotteen turvallisuuteen, kun lukee nettiä. Ristiriitaista tietoa on tarjolla niin kovin paljon. Minä oon vaan muutenkin niin skeptinen noiden rokotteiden ja muunkin terveydenhuollon suhteen, varsinkin viranomaisten, että päätin olla sen rokotteen ottamatta.
Lukemista sikarokotteeseen liittyen mm. tuolla:
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=140
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/10/rokotuksiin_perehtynyt_yhdistys_a…
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/10/thln_ruutu_suomessa_annettava_rok…
Muoks. Sitä mun piti vielä sanoa, että tokihan se vastasyntynyt sais kans suojaa siitä rokotteesta, jos minä sen nyt ottasin. Mutta ehkäpä me vaan vältellään pöpöjä muutama kuukausi, ei pitäis olla kovin vaikeeta. Miehen äiti kyllä aiko tulla tietty käymään kun vauva on syntynyt, mutta se on sellanen flunssamagneetti, että saapa nähdä päästänkö. :/
Kiitos tosiaan kaikille viime lauantaista :) oli tosi kivaa ja aika kului kyllä hyvin :) Olette tosi ihania ihmisiä :) Olin tuossa sukuloimassa alkuviikosta, nyt takaisin kotona ja täällä aion pysyä niin kauan että vauva tulee. Tosin ei munkaan puolesta tarvi vielä isommin jännittää, en usko, että tää tapaus ihan hetkeen olis ulos pyrkimässä...
Zognatore, tosi harmi ettet saanu lupaa lähteä reissuun! No, menette sitten kun vauva syntyy :)
Tuo sikainfluenssarokote kyllä mietityttää, en ole siitä kieltäytynyt ja neuvolasta mullekin siitä tänään soiteltiin... En varannu aikaa kun seuraava käynti on sinä päivänä, kun muutenkin alkavat rokottamaan. Luultavasti en ota, niin ristiriitaista tietoa asiasta ja enhän enää pitkään edes ole raskaana, toivon mukaan ainakaan. Saisi pikkuinen kyllä syntyä pian!
Jep, telkusta tulee joku raskausohjelma, pitää vääntyä sohvalle katsomaan sitä. Kirjoittelemisiin!
H 37+5
vaivaa, ehkä osa syyllinen on pentu kun pitää 2yössä herätä ulkoiluttamaan, muuten on kyllä sopeutunut porukkaan ihan erinomaisesti. Sokerirasitus ja neuvolalääkäri takana, kaikki oli ok. Paino jatkaa edelleen putoamista nyt oli 400g pudonnut vaa`an mukaan kuukaudessa. Sokerirasitus oli 5,4, 7,6 ja 5,5 kuulema hyvä on sekin.
Sognatore jaksahan lepäillä, jos pikkuinen malttaisi vielä jonkun aikaa kasvaa ennen kuin tulee tutkimaan maailmaa. Hurjalta tuo kuulostaa, että nyt jo on neiti valmiina lähtökuopissaan.
Käytiin eilen anton&nina:ssa, tarttui matkaan käytetyt emmajungan yhdistelmävaunut 80e ja käytetty brion turvakaukalo 110e. Vaunujen hinta oli yllätys odotin että olisivat maksaneet vähintään 250e siihen nähden minkä kuntoiset olivat:) Vielä olisi hoitopöytä ja pinnasänky isommista hankinnoista tekemättä, jos ei mukaan oteta että pitää löytää isompi auto:) todettiin että vaunut, 3koiraa ja 3 ihmistä on focuksen farmarille mahdoton tehtävä, vaikka yhden koirista jättäisi hoitoon niin silti tekisi tiukkaa.
Mutta jatkampa töitä, vielä tunti olisi jäljellä.
Kyllä kai se vauva on sieltä tulossa :)
Minä voisin antaa äänen tuolle raxille, kun mulla ei oo harmainta hajua millainen tuo oskarin kellari on. Toisaalta ihan sama.
Marsupialia, nuo on inhottavia nuo jutut mitä kuulee, siis tuo imetysjuttukin. Oon myös kuullut, ettei siellä välttämättä kauheasti apua saa, jos sattuu sellaiset tädit kohdalle joiden kanssa ei kemiat kohtaa.
Minä en oo ostanut kantoliinaa, siskolta on saksasta tulossa liina, mutta vähän epäilyttää se sitominen. Ajattelin myös tutulta kysyä lainaan rintareppua ja kokeilla sitäkin.
Hui että kun vihloo tuolta alhaalta välillä. Ei voi sekoittaa liitoskipuihin, mutta onko tuo nyt sitä että vauva puskee itseään alaspäin?
Huomenna synnytystapa-arvio, ja minä oon kauhusta jäykkänä jo siitä..
Jos tässä alkaisi ruuanlaittoon.
Niin ja mulle käy kans tuollainen aikaisempi aika, ettei kovin myöhään. Voi, sielläkö ois apulanta. Pitääköhän meidänki lähtä kattoon :)
Verkku 36+3