Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Huhtikuun hanit - Lokakuu**

Kommentit (186)

Vierailija
121/186 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppu meni hyvin siihen asti kun menin tyhjentämään vatsani pöntöön yli puolentoista viikon tauon jälkeen. oli sitten voimat pois koko päivän..ja tänään oksettanut koko päivän. poikakin vähän ymmärtää kun sanon että äitiä oksettaa..meinaa pikkuisella tulla itku..voi toista

no pääsin esikoiseni kanssa ihmettelemään lunta..osasi sanoakin lunta..varmaan viides sana pojalta:) iltapäivällä kaikki oli sulannut pois..ainakin nautittiin aamulla.

rokotteesta sen verran..todennäköisesti otan..jälkitaudit plus lääkkeet eivät oikein kiinnosta. olin jo ensimmäisen kanssa kipeenä raskaana olessani.oksennus tauti..ja myöhemmin flunssa/kauhea yskä..masuvauva ei silloin omasta olostaan tykännyt yhtään.

se juttu siinä apu-lehdessä oli rotavirus rokote..ja se rokote tulee rokote-ohjelmaan tänä vuonna..eli meidän pikkuiset saavat sen ilmaiseksi ensivuonna muiden yhdistelmä rokotteiden kanssa..siinä sitten miettimistä että ei kai oma vauva saa mitään vakavaa jälkitautia kyseisestä rokotteesta.

hyvää viikonalkua kaikkille!

Vierailija
122/186 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei voisko tuonne listaan päivittää, että meidän laskettu aika on 20.4. Ekana kun laskivat neuvolassa sen väärin jostain syystä. :o

Ja tosiaan, täällä oli eka neuvolakäynti tasan rv 8 ja nyt toinen käynti varattu rv 16+6. Huoh, kolme viikkoa sitten vielä siihenkin. Kunpa nyt aika menisi nopeasti. ^^

Sikaflunssarokotettakin miettinyt.. Kaipa kallistun sen ottamiseen kuitenkin. Eiköhän siitä enemmän hyötyä kuin haittaa ole. :)

Nyt pitäisi tässä opinnäytetyö viimeistellä joku päivä, että saisi sen palautettua. Keskiviikkona taas kouluun pitkästä aikaa, oli kun toi syysloma välissä.. Vähän alkanut mietityttämään keräänköhän koulussa erinäisiä katseita sitten kun masu alkaa enempi näkyä.

Mummi tänään sanoi, että mähän näytän jo ihan mammalta :D Kieltämättä on kyllä vähän pullahatanut masu näkyviin, vaikka tossa tota ylimääräistäkin on, heh. Huomaa vaan, että paidat istuu tosi huonosti, ja housuja ei monia sopivia enää olekaan. Jospa nyt parin viikon sisään kävisi ainakin H&M:llä tsekkaamassa äitiysvaatevalikoiman. ^^

Mutta jaksamisia kaikille. :)

Me ja Murmeli 13+6.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/186 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! kaikille täältä tampereen suunalta,käytiin tossa lasten loma viikolla sodankylässä pyörähtämässä( miehen vanhemmat kun asuu siellä) pelkäsin selkäkipuja ,mut hyvinhän toi matka meni.

Onneksi on toi pahoinvointi jo helpottanut, ikinä ei ole toisista olutkaan,mut kai tää tuplien odottamine on vähän raskaanpaa.

Olen ajatellut ottaa sikainfluenssarokotuksen ja tietenkin influenssarokotteen,kun kuulun siihen ryhmään joka senkin saa.

Äitiyspakkauksen ajttelin ottaa toiselle ja sit toiselle rahana,vaikka onhan noita tavaroita ja vaatteita edellisiltäkin tuola kaapissa vielä.

Lapsia meillä siis 10v tyttö , 4v poika ja 3 v tyttö.Ja minun ikä näkyy tosta mun nimimerkistä jos se kiinostaa.

Nimiä ei olla vielä mietitty ja noita vaunuja harkitsin vähän ,että käyttäisinkö vaan noita edellisten tavallisia ja matkarattaita sit näillä kavereilla.

ihanaa perjantaina on neuvola ,vaikkakin kaverit jonkun verran ilmoittelevat itsestäänkin jo.Mutta on se kiva kuulla aina että kaikki on hyvin..Jotenkin jännittää kauheesti ,vaikka en oikeestaan ole edellisten odotusaikana paljoa jännitelly.Ne on vaan mennyt .

soikku 80 14+4

Vierailija
124/186 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas tänne kirjoittelen. Jotenkin ei ole jaksanut kirjautua sisään vaikka olenkin joka päivä käynyt lukemassa jutut täältä. On ollut töissä melko rankkaa, ja vielä pari viikkoa jatkuu tosi rankkana. Sitten hiljalleen alkaa helpottaa. Etenkin kun nyt ihan kohta voin kertoa töissä ja kaikkialla muuallakin raskaudesta, kun seuraaja-asiat alkavat olla kunnossa niin voin alkaa puhua asiasta julkisesti.

Mulla on myös todettu raskausdiabetes ja olen mittaillut sokereita itse. Mulla ei ikinä mikään muu arvo mene yli rajojen kuin aamun paastoarvo. Päivällä ennen lounasta arvo on helposti jotakin 4-5 väliltä ja lounaan jälkeen 5.8-7 mutta sitten kuitenkin aamulla arvo on 5.6-5.8. En käsitä, kun yhtenäkin iltana mittasin huvikseni illalla ennen nukkumaanmenoa ja arvo oli 5.8. Miten se voi olla sama aamullakin? No kai se selviää kun menen ensi kuussa TAYSin äitipolille käymään tämän asian takia. Mittailen nyt sokereita ja pidän jossakin vaiheessa ruokapäiväkirjaa. Mä en vain jotenkin osaa ottaa tätä vakavasti, kun vain yksi arvo nousee ja se oli sama esikoisenkin kanssa, ja hän syntyi melkein kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen ja painoi 3,68 kg eli ei mitenkään kovin sokerilla lihotettu ollut.

Mites teillä muilla on painon kanssa mennyt? Mulla on ylipainoa ennestään niin sitä tarkkaillaan extratarkasti, onneksi näyttäisi siltä, että voin mennä huomiseen lääkärineuvolaan ihan tyynenä, kun painoa ei ole oman vaa'an mukaan tullut yhtään lisää, ennemmin laskenut kilon.

Juu ja sittenhän mulla on tämä verenpaineprobleemakin... mä vitsailinkin ekassa neuvolassa silloin joskus sata vuotta sitten elokuussa, että mä olen aina raskauksissa näköjään tällainen monivammainen, mutta sitten käytännössä en kärsi mistään vaivoista ja voin omasta mielestäni loistavasti koko raskausajan...

Liikkeet tuntuvat jo, ovat tuntuneet parin viikon ajan! Ei tosin säännöllisesti, joskus yöllä lähinnä mutta kuitenkin. Eikös täällä ollut muitakin jotka tuntevat jo? Esikoisesta tunsin joskus viikolla 16-17 ja nyt siis jo rv 13 aikana.

Flunssa on iskenyt aika ikävänä, alkoi jo viime viikolla ja vieläkin sinnittelee. Jos huomenna neuvolassa sitä rokotetta tarjoavat, en taida pystyä ottamaan, mutta ei kai sitä ihan vielä saakaan.

Jahas, aika mennä tökkimään sormenpäitä neuloilla eli verensokerin mittaukseen. Blaah. Ei se pelota,mutta tympäisee, kun se sattuu joka kerta pikkuisen ja sormenpäät ovat kohta kaikki mustelmilla.

Sinisini rv 14+6

Vierailija
125/186 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kummempia...kai tää väsymys rupeaa pikku hiljaa helpottamaan...ainakin pari päivää on mennyt hieman helpommin, mutta noita yövalvomisia on ollut jonkun verran jotka verottavat seuraavaa päivää, mutta viime yökin taas meni vaihteeksi ihan hyvin nukkuessa. Tänään vein terveyskeskukseen pissanäytteen..ensimmäinen lääkärineuvola on ensi viikon maanantaina. Vielä tarttis saada kerättyä energiaa koulutehtävien aloittamiseen (näyttösuunnitelman tekoon)..

kolmasunelma 13+1

Vierailija
126/186 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti olen minäkin käynyt pikaisesti lueskelemassa täällä, mutta kirjoittaminen on jäänyt vähemmälle. Ei oikein ole jaksanut keskittyä mihinkään, kun on pahaa oloa 24/7. :( Onneksi en oo oksentanu kun 'vaan' n. kerran päivässä, mutta kamala olo on ihan jatkuvasti. En saa kunnolla nukuttua sen takia ja päätä särkee vähän väliä sitten huonosti nukuttujen öiden takia... Toivottavasti tää tästä helpottaa pian. Pääsis nauttimaan tästä ihanasta raskausajasta.

Mies on aivan innoissaan. Jatkuvasti se on silittelemässä masua (ja kasvavia rintoja :DDD ) ja aina kun masusta nipistelee niin se vaan sanoo, että siellä on isin poika. Mies on siis varma että poika sieltä tulee :D Osti se jo Pleikkari 3 'pojalle' ;) Ihanaa että sekin on niin innoissaan tästä esikoisesta.

Vierailija
127/186 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt sitten se eka NLA LKRI oli.

Kyllä hänkin oli sitä mieltä että rokotus kannattaa ottaa, ja sanoi varmaan itsekin ottavansa jos odottaisi. Eli ensi viikolla sitten piikille. :)

Ihan ekalla NLA kerralla sijainen laittoi sokeriras. lähetteen ja nyt oma TH perui sen...

Kun on VAIN painon tuoma riski niin ei kuulema tarvitse kuin joskus viikolla 24 (?) tehdä. :)

No ihan kiva niin ei tarvitse vielä sen takia jänskätä...

Nyt myös siis selvisi että kaikki hyvin masussa. Seulat siis ok. 160 sykytteli vaavin sydän, kuulema normaali näin alussa. Mitenkäs niistä sydänäänistä voikaan miettiä sitä sukupuolta??

Täällä myös yöt heräilty. Kaipa sitä valmistautuu jo siihen huhtikuun "OIKEAAN YÖHERÄILYYN". :)

Ja myös alavatsakipuja ja ihme vihlaisuja nivusissa on. Nekin kuulema normaalia liitoskipuilua. Ainut vähän ikävämpi uutinen oli, että joutunen loppu raskaudesta synnytystavan arviointiin. Mitä siihen sitten ikinä kuulunee...? Pituutta kun on huikeat 148cm.. :)

Täällä muita lyhykäisiä? Onko alateitse synnytys onnistunut? Ihan vihoviimeisenä kyllä sektioon suostun!

Hyviä vointeja kaikille!

Vierailija
128/186 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä myös käyty lääkärineuvolassa..muutamat sydämmentykytykset sai lääkäri aikaseksi kun ei löytynyt sydänääniä, mutta katsoi sitten ultralla ja kyllähän se sydän sielä sykki edelleen huoh!En vain kyllä lääkäristä yhtään tykännyt olen kyseisellä lääkärillä käynyt kyllä ainkoinani normi gynetarkastuksessa, mutta nyt en oiken tykännyt kun ei juuri mitään puhunutkaan ja jäi vähä epävarma olo että niin kai sielä kaikki oli tosiaan hyvin...Painoa oli tullut 1,7kg ja kaikki muutenkin ok!Niin ja nyt taas sitten vauva vastasi viikkoja,että oli sitten ottanut kasvupyrähdyksen tässä viikon aikana..Mulla myös sokerirasitus testit tulossa, mutta vasta 24-28 viikoilla..

Edelleen tuosta sikaflunssarokotteesta niin on taas alkanut itseä mietityttää että pitääkö se nyt kumminki ottaa kun ei tiedä:/ Kun eräs tuttu th/kätilö oli sitä mieltä että ehdottomasti ottaa kuulemma suuremmat riskit sairastaa kun ottaa piikki..Mutta toki tuokin taas on vain mielipide ei faktaa..No kai sen tässä joskus saa päätettyä..

have 13+1

Vierailija
129/186 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, olen nyt maanantaista lähtien tuntenut masutyypin liikkeet, tai itse asiassa tunsin jo n viikko sitten mutta en ollut varma asiasta joten nyt vasta varmistui että tyyppihän se siellä. Tuntuu jotenkin todellisemmalta tää odotus.

Kaikennäköisiä oireita on ollut matkalla jo. Päänsärkyä pari päivää kestävää, närästystä (onneksi on jo paremmat lääkkeet ko asiaan kuin 4v sitten), koko ajan nälkä ja jano, ym ym. Painoa tullut jo useampi kilo :(

Mutta kaikki kuuluu asiaan:)

Töissä äitiysvaatteisiin siirryin tällä viikolla, aikas sexyt on nää pökät, mutta tilaa on ja mukavammat käyttää, ei tikistä masun kohdalta. Jumpalla täytyy jo aika lailla huomioida liikkeitä, mahallaan en pysty enää olemaan ollenkaan.

Rokotuksesta sen verran, että kannattaa tehdä just kun niin kun tuntuu itsestä oikealta, varmasti tulee sitten oikea päätös tehtyä.

Ompa mukava kun meitä on näin paljon täällä höpöttämässä näistä samoista masuasioista.

Lämpimiä masuajatuksia kaikille:)

T: Marjapuu75

Vierailija
130/186 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta rokotteesta sen verran, että kävin eilen yksityisellä lääkärillä. Hän on oikein huippulääkäri, naistentautien, synnytysten ja perinantologian erikoislääkäri ja ykstyisen vastaanoton lisäksi on myös naistenklinikan lääkäri.

Ja hän oli ehdottomasti sitä mieltä, että rokote kannattaa ilman muuta ottaa! Ja itse luotan häneen niin paljon, että nyt lopetan jahkailun otan/en ota ja otan ehdottomasti sen rokotteen kun vain sen saan!!

Ja sitten vähän omaa napaa:

Ultra tosiaan tehtiin eilen, 15 +6 ja kaikki oli kunnossa pienellä! Painoakin jo huimat 140 g!

Ja saatin tietää, että poika tulossa :)

Esikoinen siis tyttö 3-v.

Vaunuja ollaan katsottu ja olen oikestaan päätynyt lähes varmasti emmaljungan cerox`ìin, ostetaan vaunut varmaa kuitenkin jo tämän vuoden puolella, haluan että kaikki sitten hyvissä ajoin valmiina ja itse haluan uskoa ja ajatella että kaikki menee hyvin... :)

Onko kovin monet muut jo tuntenut liikkeitä? Itse havaitsin ensimmäiset selväät liikkeet 15 +2!!

Ihanaa tuntea jälleen kun pieni mönkii!!!!

merili & möhkö tasan 16

Vierailija
131/186 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli myös mun neuvola lääkäri, ekaa kerta olin mieslääkärillä.. Hurjaa... Syke oli 150 :) Ihana kuunnella melkoista jumputusta :) Mies meinas et urheilija tulossa :)

Painoa (aamupaino) oli tullut 0,1kg lisää. Tosi vähän ! Hemoglobiini tosi hyvä ja verenpaineet vähän alhaiset :) Eli kaikki kunnossa !

Marjapuu75, oon niin kateellinen kun tunnet jo liikkeet, kumpa minäkin pian tuntisin :)

Tää lähtee kaivaa sykemittaria esille ja painelee sateiseen ilmaan lenkille ennen töitä :) Voimia ja aurinkoa ja kaikille :)

-Jennu1

Vierailija
132/186 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan hyvin. Mandariineja menis vaikka kilo tolkulla! =) Serkun häät juhlittu ja hyvin tuo autossa istuminen (4 tuntia) vielä sujui. Häpyluun kolotus on helpottanut, kuka sanoi, ettei shoppailu muka auta kaikkeen.. =) (Kipu hävis kun käveli Hesassa kaupasta kauppaan)

Mulle tuli nyt ekaa sellainen olo, että onkohan kaikki ok, vaikkakin liikkeitä välillä tuntuu. Jäi vaan kaivelemaan kun terkkari "sähläs" niiden sydänäänien kanssa ja oli niin vakuuttunut eteisistukasta kun oli vaimeat äänet vaikka se takana onkin.. Päätin sit varata yksityiselle ultran ja sain ajan ens maanantaiks. Rakenneultraan kun on vielä 4 viikkoa, eikä neuvolaa ennen sitä. 64€ on musta pieni hinta 4 viikon mielenrauhasta joten maanantaina näen taas pikkuisen ja toivon, että kaikki ok. Olipahan nyt vaan omaa napaa, mutta voikaa hyvin ja paksusti!!

Aurinko ja tyyppi 16+3

Vierailija
133/186 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on sitten eka ensiapu käynti käyty..kovat ala vatsa kivut..hyvin epänormaalit. vauvan sykkeitäkin etsi pitkään..mutta onneksi löyty..170 paikkeilla..aika korkea mun mielestä..oli sama viime viikon neuvola lääkärissä..

no yöksi panadolia jos vielä huomenna kovat kivut (en pysty kunnolla seisomaan) sitten tulee jo sairaala reissu..

onneksi ei tänään lähettänyt kun meinasin nukahtaa lääkäriä odotellessa..ja nyt nukkamaan...

Vierailija
134/186 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olen miettinyt myös rokotetta ja olen ollut sitä vastaan ja muutenkin kammoan piikkejä, mutta teidän kirjoituksia olen lueskellut ja maanantaina mulla on neuvolalääkäri, joten taidan ottaa asian siellä puheeksi...itse sitä en haluaisi ottaa, mutta nyt on kyse myös tämän pikkuisen turvallisuudesta, joten pitää harkita asiaa tarkkaan..en ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos oman tyhmyyteni takia vauvalle tapahtuisi jotakin, mutta eilisessä 45 min ohjelmassa haastateltiin myös odottavia äitejä asiasta, niin siellä oli puolesta ja vastaan puhujia, joten tiedä sitten...

Tänne ei muuta kuin odottelua sinne ensi viikon neuvolalääkäriin...ottaakohan ne siellä puheeksi ultran ?? mulla on neuvola vasta marraskuun lopulla, joten silloin on vko 19 jo menossa, joten ultra menee aika pitkälle jos siellä se vasta otetaan puheeksi ja sitten varataan aika..

kolmasunelma 13+3

Vierailija
135/186 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

satuin olemaan paikalla kun 45minuuttia ohjelmasta tuli se sikainfluenssa juttu. siinä eräs odottaja sanoi että ei ota ainakaan ensimmäisen aallon aikana. Minä olen samaa mieltä. Vaikka ne on kuinka vakuuttuneita että aineet on luotettavia ja testattu mutta on siellä niitä "huonojakin" mukana jotka saattavat olla hengenvaarallisia.

ja jos siihen tautiin sairastuu niin kuinka todennäköisesti silloin otettu lääkitys toimii?

pähkäilyjä.

olen muutaman päivän rehkiny. eilen tuli leivottua kun täytin vuosia ja vieraita kävi. selkä kipeä ja hiukan tuntui supisteluja masussa. tai muuten vain epämiellyttäviä tuntoja.

leikkausarpikin on muutaman kerran särkenyt ja vihlonut. esikoinen siis syntyi kiirreellisellä sektiolla 01/08 joten ei ole suositeltua kahta vuotta kulunut. toivottavasri kestää...

EsteriArma 15+6 (huomenna paukkuu viikot :D)

136/186 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa siis olen jaksanut kirjautua sisään ja päätin myös rustata tänne jotain.

Olo oli todella ryytynyt viikoilla 7-12 ja nyt oikeastaan tällä viikolla on alkanut helpottamaan.

Ihania ultra/neuvola kuulumiia on täällä ollut.

Me kävimme niskapomu-ultrassa kun viikkoja oli takana 11+4 ja vilkas kaverihan siellä oli.

Alkuraskauden verenvuodot eivät onneksi olee enää palanneet ja olo suht luottavainen tällä hetkellä.

Neuvolaan pääsen vasta joulukuun lopussa ja islloin vasta virallisesti kuulen sydänäänet.

Sikainfluenssa rokotteesta ollut juttua ja itse pitkän pohdinnan jälkeen aion sen ottaa.

Maha on tällä mammalla pullahtunut ulos ihan tosissaan, vaikuttanee kun kyseessä jo neljäs raskaus. Eli mammahousuissa olen kulkenut ja muutaman viikon.

Vaunuista olivat ihmiset myöskin keskustelleet.Me ostimme tuossa juuri Brion kombit,kun löydettiin juuri mieleiset edulliseen hintaan.Muita hankintoja tehdään varmaan sitten myöhemmin, tosin jotain supersöpöjä vaatteita tarttunee mukaan shoppailukierroksilta ;)

Kommentoida en juurikaan osaa nyt kellekkään henkilökohtaisesti, mutta hyvää tulee viikonloppua kaikilel ja nautitaanhan odotuksistanmme, jotka tosiaan ovat jo sen ihan keskiraskauden puolella.

-mimmuli&papu 13+3

Vierailija
137/186 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa =))

Tää mamma on NIIN väsynyt nyt ollut, että hohhoijaa - se siitä keskiraskauden energisyydestä sitten ;D, sitä odotellessa...

Ellu+mini, et todellakaan ole läski :O - päinvastoin!!!

Jennu1, mulle on tullut n.4kg, tässä sahailee 3,5kg ja 4,2kg välillä...

Polalle paljon zemppiä, koita jaksaa :)

Zaida, synnytystapa-arvioinnissa ainakin sulla mitataan varmaan lantionluiden väli, että mahtuuko vauva ulos... Ainakin ennen se on mitattu suoraan alle 155cm naisilta, koska lyhyillä voi olla ahdas lantio... Mä oon itse 158cm pitkä ja mulla ei esikoisen kanssa mitattu, koska olin sen huikeat 3cm yli "rajan"... Kyllä ne koko ajan tarkkailivat, ettei vauvasta tule liian isoa... Ehkä oisivat suhtautunut toisin, jos olisi ollut iso vauva... Esikoinen painoi 3250g ja oli 50cm pitkä, mutta tuntui ettei meinannut tulla ulos kunnolla... Ja kun monilla vauvoilla on heti syntymän jälkeen kauniin pyöreä pää, niin meidän vauvalla oli ihan soikea ja hirvee kuhmu otsassa (monta vuotta syntymän jälkeenkin, näkyi selvästi) ja punaset jäljet niskassa... Mutta nyt tällä kertaa on odotettavissa iso vauva niin kuin isänsäkin (eri isä siis kun esikoisella) oli syntyessään (4,6kg ja 56cm) ja täähän on jo tähän mennessä kasvanut monta päivää isommaksi mitä pitäis... Pelottavaa ajatella edes synnytystä :O, että jos jää kiinni lantioon ja tulee hapen puutetta tai vielä pahempaa, vauva kuolee... Iiik, joten kyllä kunhan pääsen tonne toiseen neuvolaan, joka on 30.11 vasta, puhun pelosta ja yritän päästä synnytystapa-arvioon... Mä suostuisin ilomielin sektioon, jos tiedossa iso vauva... Muuten tietenkin haluisin synnyttää, koska esikoisen kanssa se ainakin kävi nopeasti ja hyvin helposti, ilman lääkkeitä... Ainoa vaan oli se loppuvaihe, joka oli hankala... Onnea sulle arvioon, kerro sitten miten meni :)

merili, ONNEA pojasta - mahtavaa!! Saatiin ainakin varmasti toinen poika matkaan mukaan!! =))

Sikainfluenssarokotteesta puhutaan paljon ja se PELOTTAA ihan kamalasti myös minua... Ottaako vai eikö?!? Ihan kamalia keskusteluita on, eikä tiedä mitä uskoa :O!! Mulla on vielä astmakin, tosin lievä enkä tarvi lääkeitä muuten kuin kipeänä... AHDISTAA tää asia ihan kamalasti... Jos ottaa rokotteen, niin entä jos vauvalle tuleekin jotain?? Tai sitten jos en ota, niin mitä jos sitten kuollaan molemmat??? Kumpikaan ei ole hyvä juttu vauvalle..... Mäkin olen vielä asiakaspalvelutyössä tai en suoranaisesti palvele asiakkaita, mutta jos se meille töihin tulee niin joo saan sen varmasti muilta.. Olen vielä Helsingin keskustassa töissä... AAPUAA, mua niin raivostuttaa - niin kuin varmaan meitä kaikkia - että miksi tää fucking epidemia pitää olla just nyt!! Vielä kun muutenkin on extra huolissaan edellisen keskenmenon johdosta ja jos sitä ei ois käynyt niin synnyttäisin kuukauden päästä! EPÄREILUUUU :////

fantasy rv17+6 = ultran mukaan

Vierailija
138/186 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen, kun olin menossa nukkumaan ja makasin rauhallisena kyljelläni, nykäisi vatsaa oikealta napakasti! Se oli varmasti meidän kengu-vauvamme, vaikka aiemmin olin tulkinnut nykimisen omasta rehkimisestä johtuvaksi. Erikoista, sillä välillä suorastaan unohdan hänet, koskapa olo on tasaantunut. Hyvä tietää, että masussa on elämää!

Lastentarvikkeet saavat välillä niin lumoihinsa, että on pakko ostaa jotain, vaikka aikaistahan se on. Vauvan laatikossa ovat jo Brion perässävedettävä keltainen puukirahvi, marimekon tutti ja eilen sinne päätyi tivoliaiheinen velourpyyhe...

Marjapuu, meillä selkäjumpassa (myös odottajille) tehdään liikkeitä vatsallaan. Se alkaa tuntua epämiellyttävältä, mutta onko vaarallista?

Marsipaani maistuu,

Pomppu rv 16 ja kengu

Vierailija
139/186 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosi väsynyt äiti.. pinna on kireällä ja ei todellakaan voi sanoa että nauttisin tästä raskaana olosta mitenkään. Mies auttaa ihan kaikessa missä ehtii, mut mulla on niin väsy.

Eilen itkettiin pojan kanssa molemmat, sillä kai hampaat kitisyttää koko ajan ja mulla taas menee hermo kaikkeen ja tuli itku sitten.

Rokotteen aion nyt ottaa kun olen siitä vihdoin lukenut ja aikani pähkäillyt. Kait sitten seuraavalla neuvolakäynnillä otetaan asia esille.

Nyt en jaksa mitenkään keskittyä kommentoimaan muuta, toivottavasti saan itseni jotenkin ylös täältä kuopan pohjalta ja paremmalle tuulelle.

Omppulin äiti rv14+6

Vierailija
140/186 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi Omppulin äiti, koeta jaksaa :) - mulla kanssa ihan samat olotilat :/... Onneksi viikonloppuna siirretään kelloja, jos edes auttais pariksi päiväksi tähän väsymykseen...

Omaa napaa oli pakko tulla jakaa tänne myös minun... Olen siis tuntenut liikkeitä jo tosi monta viikkoa, mutta vain alavatsalla sellasia hentosia "venyttelyjä"... Mutta tänään sitten kunnolla tunsin ylempänä potkut :D - olenkin odotellut milloin potkut alkaa tuntumaan, koska esikoisen kanssa tunsin jo vkolta 15 lähtien... Mutta viime ultrassa lääkärikin sanoi, että et varmaan tunne vielä paljoa kun on eteisistukka ja jalat juuri siinä kohden... Mutta nyt vihdoin tunsin :D JEEE!

Fantasy rv18 = ultran mukaan =))))))))