Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Huhtikuun hanit - Lokakuu**

Kommentit (186)

Vierailija
101/186 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ultrassa käyty tänään ja siellähän se pikkuinen porskutteli:) on kyllä tosi helpottunut fiilis ja näytti se sitä vähän 4d kuvanakin:) Tuo siis oli ihan normi np-ultra sairaalassa ja siinä myös muutti vain välillä sen normikuvan 4d:ksi meinas vain pikkunen karata ainaku sai vaihdettua 4d:ksi:D niin ja turvotuksetkin oli ok viikot ei ihan ollut niin pitkällä kun piti mutta kun la:ta ei muuteta niin laskeskelen edelleen vanhoilla viikoilla:)

Mä en taaskaan muista kaikkea mitä muut kirjoittanut mutta ainakin jennu1 tervetuloa..

Niin muuten ehkä jotku maininneetkin mutta ei yhtään muista että kenellä tämä ensimmäinen ja kenellä jo ennestään lapsia toki olisi kiva jos se tuolla ylhäälläkin lukisi mutta voipi olla että tulee se sitten liian täyteen kun meitä niin paljon:)Olisi toisaalta ihan kiva tuokin tietää:)

Vierailija
102/186 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

electric storm, ei niissä seulonnoissa pitäisi enää olla kuntakohtaisia eroja. Käsittääkseni tämän vuoden alusta tuli sellainen sääntö, että kaikille odottaville äideille on tarjottava np-seulonta. Minkähän takia muuten juuri down seulotaan, vaikka se ei ole kehitysvammoista mitenkään pahimmasta päästä? Gynekologiappiukko oli sitä mieltä, että noita seulontoja tehdään, koska äidit vaativat. Muuten kaikki kävisivät yksityisellä. Minulla tuli ekana mieleen, että kai nuo seulonnat tarjotaan siksi, että valtio saisi mahdollisimman paljon työkykyisiä asukkaita. Kuulostaa kyllä todella pahalta. Tietenkin kaikki haluavat terveen lapsen, mutta voiko noissa seulonnoissa olla muitakin intressejä takana? Siis että miksi julkisessa terveydenhuollossa tarjotaan. Ennenhän se oli vain ns. "riski-ikäisille". Mitä olette mieltä?

Marika79, mulla valitettavasti pahoinvointi jatkuu edelleen... Yritän tässä juuri torjua sitä syömällä itseni niin ähkyyn kuin voin, ettei tulisi tyhjyyden takia heikotus. :D

Kävi muuten aika hassusti äsken. Anoppi soitti ja kyseli, näkyykö maha. Kerroin, ettei mulla mikään iso maha vielä ole, näyttää vaan niinkuin turvottaisi koko ajan. Anoppi totesi, että "niin, ei kai se maha vielä vähään aikaan näy, kun sinä olet muutenkin niin isokokoinen." Siis MITÄ?! Olen 165cm pitkä, painan n. 61 kiloa enkä ikinä, ikinä ole ajatellut olevani isokokoinen. Purskahdin nauruun puhelimessa, en älynnyt edes loukkaantua heti. Mutta jos olisin teini, olisin kyllä ihan kriiseissä nyt, että" siis voi ei, onx painoindexi 22,5 siis niinq läski! Omg!"

...Mut hei, onks se?

t. Läski-Ellu 14+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/186 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänne tullut paljon juttua parissa päivässä. Hieno homma, että on vilkasta juttua :)

Noomi: Mulle tehtiin sokerirasitustesti jo nyt, koska aikaisemmassa raskaudessa olivat liian korkeat.

Nyt olen niitä pari päivää mittallut itse, ja kaikki arvot ovat olleet alle raja-arvojen samantien kun olen jättänyt vaalean leivän, ja turhat kovat rasvat pois. Ja tänäänkin paastoarvo oli 4,1. eli ihan hyvä, kun ainakin meillä raskausdiabeteksen paastoarvon raja on yli 5,3. Viime viikolla oli kyllä 5,6. Mutta luultavasti selviän pienellä ruokavaliolla ja liikunnalla. Eikä se pistäminenkään onneks enää kovin paha homma ole.

Mun masu on ainakin kasvanut niin paljon, että vieraatkin kysyy samantein, että meille on tulossa ilmeisesti perheenlisäystä? Mutta musta se on vaan mukavaa, ja kun se on jo niin selvä pyöreä vauvamasu, niin tykkäänkin siitä että se näkyy, ja laittaa vaatteita mitkä jopa korostaa sitä.

Meillä on tytölle nimi valmiina, pojan nimi on jotenkin jäänyt keksimättä, kun itsellä niin sellainen olo, että tämä on tyttö. Meidän tyttö saa nimen meidän entisen marsun mukaan, koska samana päivänä kuin sain ovis testistä plussan, ja tämä pikkuinen oli saanut alkunsa ja mentiin kotiin, meidän marsu oli todella huonossa kunnossa, kun oli edellisenä päivänä synnyttänyt kuolleita poikasia. Vietiin se eläinlääkärille joka ultrasi sen, ja sanoi, että masuun oli jäänyt vielä yksi poikanen, joka oli jo alkanut maatumaan siellä masussa. Kysyttiin, että lopetetaanko vai yritetäänkö leikata, ja haluttiin että leikattais, koska haluttiin pitää tämä meidän pikkuinen marsu, mutta ikävä kyllä ei ehditty leikata, kun tämä pikkuinen nukkui pois.

Seuraavana aamuna haudattiin se, ja sovittiin että jos me saataisiin tyttö tästä kierrosta, niin annettaisiin se nimi sille. Ja muutenkin tämä nimi on meille mieleinen, ja oltaisiin voitu muutenkin antaa lapselle sama nimi. Pikkuisen pohdituttaa että viitsiikö sitä kuitenkaan kovin paljoa kertoa että mistä tytön nimi olisi saanut alkunsa, ettei se ole jonkin mielestä sairasta tai hölmöä?

Mutta pojan nimi o täysin auki, kun vaikea kuvitella että olisi tällä kertaa poika. Minulla on siis yksi poika joka on 6 v.

Jeps, mutta tulipa taas juttua.

RV 13+6

Vierailija
104/186 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään kummempia...ei pahemmin oireitakaan,muuta kuin väsymys ja parin tunnin välein pitää jotain syödä. Tänään täytyy lähteä ostamaan jotain vaatteita kun omat vaatteet kaikki puristaa. Meillä on kaksi tyttöä ennestään:-99 ja -01 syntyneet. Joku reipas on miettinyt jo nimiäkin...ja isäntä ei halua miettiä mitään vauvaan liittyvää vielä näin aikaisessa vaiheessa...höh !

kolmasunelma 12+3

Vierailija
105/186 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla itse pikku hiljaa eläven kirjoissa takasin. Eilinen meni kyllä vielä niin "matalalla prfoolilla". ULkona ei olla oltu esikoisen kanssa moneen päivään ja eilen piti käydä kyselemässä vessanpöntön kuulumisetkin kun yskä sai aikaiseksi norjan kielen opiskelun :(

Nimiasia: Minulla on itsellä ollu mielessä tytön ja pojan nimet toisine ja kolmansine jo siitä asti kun esikoinen nimen sai. Mutta kieltämättä on kyllä tullut vierailtua nimilistoilla miettimässä uusia rimssuja.

Äitiysloma: olen tällä hetkellä työtön/hoitovapaalla joten ei äitiyslomat paina päälle...

Ätiyspakkas: esikoisen jäljiltä on tavaraa ja paljon joten ajattelin että otetaan rahana ja sijoitetaan tuplavaunuihin.

Ellu+mini: painoindexi 22 on normaali. Se on ehkä hiukan alipainoinen verrattuna siihen että omani on 27... ;) Oli kyllä melko ajattelemattomasti sanottu anopilta..

Huomenna on esikoisen reumapoliklinikka aika joten saa selville että onko hänellä reuma vai mikä jalkaa vaivaa. Toivottavasti jonkunlaisen selvyyden saa nin ei olisi tietämätön.

Meillä on siis esikoinen poika 01/08.

EsteriArmas 14+6

Vierailija
106/186 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tulevaisuuden toivojen kantajat! Ihanaa, että joukossa on jo yhdet kaksoset ja yksi varma poika! Onkin jännittävää, millaisen porukan saamme maailmaan.

Neuvolassa lääkäri kertoi, että kaikissa HUSin sairaaloissa ei mielellään edes kerrota sukupuolta, koska vanhemmat ovat ottaneet sen liiankin vakavasti. Lastenhuoneen värivalinnat ovatkin menneet uusiksi ja syy tietysti hoitohenkilökunnan. Aion odottaa rakenneultraan, josko siellä näkyisi, mutta ellei, niin säilyy yllätys loppuun asti.

Minäkin havaitsin, että päänsärky tulee helpommin kylmässä. Kait sitä jännittää hartioitaan enemmän koneen ääressä. Täytyy vaan muistaa jumpata pikku painoilla. Ja pistää jotain päähänsä ulkona. Väsymys jatkuu, vaikka pitäisi olla jo "energisen keskiraskauden" aika!

Painosta puheenollen, sitä ei ole tullut mulle lisää ollenkaan, mutta massu on muuttanut muotoaan selkeästi ulospäin pyöreäksi. Kuulostaa ikävältä, kun kehoa aletaan arvioimaan ja arvostelemaan raskauden myötä. Se pitäisi tehdä todella hienovaraisesti, jos terveyssyyt vaativat. Ja juhlia sitä, että tämä keho on aloittanut uuden elämän rakentamisen!

Valmistuin keväällä ja olen nyt työttömänä. Milloin kannattaisi aloittaa äitiyspäivärahakausi? Vai lieneekö sillä paljon väliä? En itse kertoisi raskaudesta, jos työpaikka olisi siitä kiinni. Muutenkin työelämän päättäjät möläyttelevät naisten ominaisuudesta saada lapsia "händikäppinä".

Edelleen olen varautunut sikaflunssarokotteen suhteen. Kovasti neuvolassa vetosivat viralliseen suositukseen rokottamisesta, mutta tällä hetkellä epidemia ei näytä laajenemisen merkkejä. Onneksi rokotteet eivät ole vielä Suomessa, saapahan vähän miettimisaikaa. Tästä varmaan nousee oma topic, kunhan neuvolasta tulee kutsu rokotuksiin.

Nyt silittämään vauvan "kapioita", sain nimittäin suvussa kulkeneen lakanan äidiltä. Kiva kuulla nyt esikoista odottaesa tarinoita vauvoista ennen tätä, ja uusia puolia tutuistakin ihmisistä. Tuntuu kuin pääsisi jakamaan yhteistä perinnetietoutta, josta ei ollut aavistustakaan...

Pomppu rv 14+6

Vierailija
107/186 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä taas vilskettä. Ja vieläkin tulee uusia mukaan! Onnittelut uusille ja tervetuloa! =)

Tuo influenssarokote tahtoo tosiaan laittaa miettimään...Tuntuu olevan jokaisen odottajan mielessä, kun tuolla on siitä oma pinokin. Todella vaikea päätös. Voisiko enää ollenkaan odottaa vauvaa onnellisena, jos miettisi, mitä rokote voi aiheuttaa? Ja entäs sitten jos sairastut ja elimistö pettää tosissaan. Entä oman terveyden ja hengen arvo. Ja onko loppuraskaudesta enää esim. ultria tms., joista olisi mahdollista nähdä, jos olisi jotain muutoksia lapsen rakenteissa? Meillä on kuukauden päästä rakenneultra, mutta ne ultrat taitaa olla sitten siinä?

Neuvolassa rokotteesta tosiaan tänään yritin kysellä, mutta vastaus oli vain, että "yleinen suositus on, että raskaana oleva ottaisi rokotteen." Niinhän se on joo, mutta millä perusteella. Oletteko jotain tutkimuksia lukeneet aiheesta?

ON (vielä lisää): tänään oli jopa toinen neuvola. Ekaa kertaa kuulin Kuutin sydänäänet. Melkoista jytinää. =) Ensin paikalla ollut opiskelija kokeili kuunnella ääniä, mutta ei löytänyt. Ei ilmeisesti uskaltanut pyytää laskemaan housuja tarpeeksi alas, vaikka th sanoi, että ihan sieltä karvoituksen rajalta kokeile oikealta. Sit kun th tuli kokeilemaan, niin samantien alkoi tumina kuulua. Vahvat oli äänet ja tuntui rytmi hurjalta, vaikka niinhän se pitääkin olla. Th totesi, että Kuutti nukkui. Voiko sen tosiaan jostain tietää vai prassailiko se vaan opiskelijan kuullen. =D

Virtsassa oli valkuainen "esillä". Pitää viedä pidempään "seissyttä" virtsaa ensi viikolla...Mistä toi voi johtua?

-Orkidea ja Kuutti rv 15-

Vierailija
108/186 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun itse olen juhlimassa häähumua koko viikonlopun! =)

Omaa kuulumista ensin. Neuvolassa tänään käyty, hetkeks säikähdin kun terkkari joutui tosi monta kertaa seuraamaan sydänääniä. Sai aina kiinni ja sit hävis taas. Tyyppi ilmeisesti liikkui kovasti? Sit terkkari kävi vielä papereista kattomassa, onko istukka edessä kun kuului vaimeasti, mutta takanahan se on. Vähän huolestuin, mutta kyllä ne äänet nyt kuului ja syke 134.. (Poika taitaa olla sykkeen mukaan tulossa jos uskomuksiin uskoo)Toivottavasti kaikki on kunnossa.. Niin ja painoo oli tullut 350g/viikko, aika huima tahti jo nyt.. Taitaa se 25 kiloa taas uhkaavasti tulla. Terkkari lohdutteli, että mulla on vaan sellaiset hormonit vaikka söisin miten terveellisesti niin turpoan. No lohduttaa se, että aina oon päässyt takaisin sinne 55 kiloon!

Kaveri kävi 4D ultrassa Kuopiossa yksityisellä ja erikoislääkäri oli siellä sanonut sikainfluenssa rokotteesta, että se ehdottomasti kannattaa ottaa. Se ei kuulema aiheuta sikiölle mitään vaan antaa istukan läpi ennemminkin suojaa. Lääkäri oli kertonut, että Amerikassa kaikki naiset on aina rokotettu influenssaa vastaan eikä tämä rokote poikkea aiemmista rokotteista kuin sillä, että kanta on vaan erilainen ihan niin kuin joka vuonna. Ennemminkin lääkäri oli huolestunut siitä ja niistä vakavista seuraamuksista jos rokotetta ei ota ja saa tartunnan. Tämä mun kaveri oli ennen ehdoton ei, mutta nyt oli niin vakuuttunut, että aikoo sen ottaa. Mutta eiköhän siitä vielä tiedotteet tule.

Hauskaa viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin!

Aurinko & tyyppi 15+4

109/186 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko: Mulla on tuo häpyluu kipuillut jo viitisen viikkoa. Liitoskipuja... Varmaan kävelen tosi "reippaasti" loppuraskaudessa...

Ani: Suositeltiinko muuten sullekin neuvolassa käyttämään 60%:sta rasvaa 40%:sen sijaan? Mäkin kun sokereita pyrin pitämään alhaalla ja rasvoista puhuttiin myös ekalla käynnillä. 40%:n on kuulema turhan laihaa, ei ole tarpeeksi hyviä rasvahappoja vauvalle. Tuo oli mulle ihan uus juttu, vaikka 3. raskaus menossa!

Sikarokotteesta: Mä olen eilen ja tänään lukenut tosi paljon artikkeleita ja mielipiteitä tosta rokotteesta. Olen kallistunut vahvasti sille kannalle, että on pienempi riski ottaa se rokote kuin olla ottamatta. Ei kuulosta kivalta sairastua siihen tautiin, syödä Tamifluta ja saada mahdl. vakavia komplikaatioita. En sitten tiedä, murehtiiko koko loppuraskauden rokotusta. Mutta ei ole kiva murehtia koko loppuraskautta sairastumisriskiäkään.

Mä olen jonkin verran tuntenut liikkeitä, kai ehkä... Kuplimista, poreilua, pulpahtelua... Toivottavasti ne on niitä! Toisaalta huolettaa, onko pieni kunnossa... Ja vois tää paha olo jo loppua!!! Ekasta kun loppui jo rv 9+, tokasta rv 11+... Yöh...

Velmutar rv 14+3

Muoks. 4D:stä... Onko teille tietoa, mitä se mahtaa maksaa?

Vierailija
110/186 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista huomenta kaikille! Onpa ihana aamu, ei edes niin kylmä kuin edellisinä päivinä.

Sikaflunssarokotteen kohdalla kallistun samaan suuntaan kuin Aurinko77. Tuo juuri synnyttäneiden kuolleisuus huolettaa ja olen myös kuullut saman, että jenkeissä äidit rokotetaan tavallista influenssaa vastaan vuosittain. Nämä rokotteet lmeisesti muuttuvat joka vuosi, eikä niitä olla ehditty tutkia yhtään sen enempää, kuin sikainfluenssarokotettakaan. En ole todellakaan alan ammattilainen, mutta kallistun enemmän uskomaan, että sikiön vaurioitumisen todennäköisyys on hyvin pieni. Ja omalla kohdallini koen, että on pienempi paha ottaa riski ja vastaanottaa rokote, kuin saada tartunta ja pahimmassa tapauksessa jättää vauva ilman äitiä.

Totta kai ymmärrän, että jokainen tekee omantuntonsa mukaan päätöksensä, ja hyvä niin :)

Vierailija
111/186 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös edelleen vahvasti asiaa miettinyt ja olin jo sen kannalla, että en ota ja sitten taas kun teidän juttuja luin alkasin miettimään pitäisikö sittenkin..Mutta sitten löysin tämän(en osaa linkittää):http://sikainfluenssa.biz/. Aika rankkaa tekstiä rokotteesta:/ Tämä on kyllä erittäin vaikea päätös ja melkeinpä se pitää tehdä oman intuition mukaan, koska mielipiteitä on paljon faktaa vähän...Ja yksi mikä mietityttää on se että onko tauti niin paha suomessa koska eihän täällä vielä kukaan ole kuollut, toki en tiedä onko riskiryhmään kuuluvat sairastaneet ollenkaan...Ja kun riski on niin rokotteen ottamisessa kuin ottamatta jättämisessä..

No tulipa paljon tekstiä asiasta toivotaan että kaikki saa tehtyä hyvän päätöksen:)

Vierailija
112/186 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole aikoihin tänne kirjoitellut. Alkuun kerron että olen vaihtanut nimimerkin eli olen entinen haaveileva_äiti.

Ja toinen juttu LA muuttui ja sen voisi muuttaa sinne listaankin eli 23.4 on uusi LA :) Täällä ei erikoista että vauvalla kaikki hyvin. Mulla ollut närästystä,ummetusta jne mut nyt muutamaan päivään ei oo närästystä ollut et onkohan siitäjo päästy eroon lopullisesti.

rv 13+0

Vierailija
113/186 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Have - Hui, on kyllä kamala tapaus... mutta ilmeisesti kyseessä ei ollut sikainfluenssarokote, vaan tavallinen vuosittainen flunssarokote.

Sivuoireita voi olla kaikissa lääkkeissä, joten mikään ei voi olla täysin turvallinen.

Uskoisin, että tällaiset tapaukset ovat niin äärimmäisen harvinaisia, ettei niitä kannata pelätä. On varmasti vaarallisempaa esim. lähteä autolla liikenteeseen vauvan kanssa, kuin ottaa rokote - näin tilastoja katsellen.

Vierailija
114/186 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

olen uusi käyttäjä täällä ja lueskelin noita teidän mietintöjä ja päätin uskaltautua mukaan.

Taidan olla oikeassa keskusteluryhmässä kun eilen alkoi 14 vko eli LA 24.4.??

Minäkin olen tuota rokotetta valtavasti miettinyt, kun ainakin täällä Kuopiossa on lehdissä kirjoitettu, että raskaanaolevat rokotetaan ensimmäisenä. Alkaen jo tuossa parin viikon päästä... Ensi ti NLA ja LKRI eli silloin varmaan sieltä kuulee heidän mielipiteensä rokotteesta?!

Zaida 14+1

Vierailija
115/186 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo rokotteen ottaminen aiheuttaa mietintää. Tuo Haven laittaman linkin sivusto on tehty näköjään nimenomaan vastustamaan rokotetta ja kaivamaan esille kaikki mahdollinen ikävä rokotteesta. Veikkaisin, että löytyy vastaava sivusto myös rokotteen puolesta.=)

Itse todennäköisesti otan rokotteen, koska täytyy tässä ajatella myös omaa terveyttä. Totta tosiaan on, että lapsen ei ole hyvä olla ilman äitäkään, jos jotain todella ikävää kävisi.

Mutta tällaista tällä kertaa.

-Orkidea ja Kuutti 15+3-

Vierailija
116/186 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä suositellaan ja meidät raskaana olevat laitetaan riskiryhmään jos sitä ei kannata ottaa ? Tämä asiaa jakaa niin paljon mielipiteitä ja minusta jokaisen on hyvä tehdä niinkuin oma terve järki sanoo. Nyt varsinkin kun lehdet kirjoittavat epidemian olevan vasta alkamassa, minä aion ottaa rokotteen. Olen asiakaspalvelutyössä, jossa näen vauvasta vaariin ihmisiä, noin 1000-2000 hlö/pv. Joten riskini sairastua on suuri.

Asiasta ihan muuhun... Toivon niiiiiin kovasti, että mahan turvotus laskisi ja alkaisi jo kunnon vauvamaha näkymään :)

Kuinka paljon teille on kertynyt kiloja alkuraskaudessa ? Itselläni aamupaino sama kuin ekassa neuvolassa, iltapaino huimat +2kiloa... Lähtö oli 52 kiloa, nyt 55kg... Lopetin polttamisen heti tehtyäni plussa-testin :)

Ei muutakun talven odottelua ja iloista mahan kasvatusta kaikille :)

-Jennu1

Vierailija
117/186 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan pitkästä aikaa!

Tervetuloa mukaan kaikki uudet immeiset, kyllä tänne mahtuu! :)

Rokotteesta on ollut kovasti keskustelua. Minä en todellakaan usko, että kaikki raskaana olevat naiset kuuluisi alkupään rokotettaviin, jos rokotteen uskottaisiin olevan kovasti haitaksi sikiöllekin. Tarkoitushan on nimenomaan pelastaa henkiä. Mitä iloa minulle olisi raskaudesta, jos kuolisin jo ennen kuin vauva edes syntyisi? Ja se kuolisi mukana... Entä jos tauti tarttuisi sikiöön? En tiedä kuinka kovasti se on mahdollista, mutta... Normaalioloissahan tautiin voisikin olla paremmat vastukset kropalla itsellään, mutta kuten sanottua raskaana oleville riskit ovat suuremmat. Ja kuinka helposti saa uudet keuhkot vaurioituneiden tilalle..? Ei taatusti ihan helposti... Ja jos siinä tilanteessa on vielä raskaana, on vauvankin hapensaanti vaarassa. Eli aion ottaa rokotteen.

Tänään vihdoin ja viimein oli ensimmäinen ultra! Kylläpä sitä olikin odotettu! Olin aivan jännittynyt ja hermostunut sinne mennessä. Pelotti tietyti kaikki mahdollinen, mutta kaikki olikin oikein hienosti! :) Siellä se pikkuinen ensin kovastikin liikehti, mutta melkein samantien päätti ryhtyä päiväunille, niin että meinasi asennon takia olla vaikeaa löytää niskaa. Niskaturvotus oli olematon ja kaikki verikoetulokset ja riskiarvot kohdallaan. Ihanaa, kun voi lakata pahimman hermoilun! Oli se niin uskomatonta näin ensimmäistä lasta odottavana nähdä elämää sisällään. Hassua miten kovasti se siellä liikkui, mutta vielä ei tunne sitä... Ja miten se näytti jo aivan vauvalta. Rapsutteli poskeaan tai jotain siellä... :) Nyt on onnellinen ja hyvä mieli! Seuraava odotettava etappi onkin tuolla kahden kuukauden päästä, kun tutkitaan tarkemmin rakenteita ja yritetään kurkistella, että onkos siellä tyttö vai poika tulosillaan... Ei ollut tällä kertaa kovin kuvauksellinen, että toivottavasti ei seuraavalla kerralla päätä heti ruveta nukkumaan taas. :)

Mukavaa viikon jatkoa kaikille ja iloista odottelua!

Ronja rv 12+3

Vierailija
118/186 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuota sikarokotetta miettinyt. mutta kun täälläkin kaikki siitä puhuu niin pitää harkita..omaa mielipidettä.

Pari viikkoa sitten Apu-lehdessä oli haastattelu suomalaisesta pojasta ja hänen vanhemmistan. Pojalle oli annettu influenssarokote mutta hän oli saanut hengenvaarallisen ja harvinaisen kazakstanin taudin. tai mitense kirjoitetaan...

Ehkä sikainfluenssa rokote on suositeltavampaa ihmisille jotka ovat asiakaspalvelutyössä ja tekemisissä muiden ihmisten knassa. Minä olen tällä hetkellä kotona ja harvoin liikun ihmisten ilmoilla niin pitää miettiä. neuvola on vasta viikon päästä joten sitten tiedustella neuvolatätiltä.

olimme perjantaina esikoisemme kanssa reumapoliklinikalla ja hänellä on melko varmasti lastenreuma. selviää magneettikuvassa muutaman viikon päästä.

stressiä stressiä...

nyt omaa aikaa, poika nukkuu.

EsteriArmas 15+3

Vierailija
119/186 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kyllä miettinyt tuota rokotetta, enkä ole edes tutkinut koko sikainfluenssaa. Kuulun ihmisryhmään, jossa tieto lisää tuskaa, joten olen mielummin autuaan tietämätön. Ainoa mitä olen kysynyt on muutamalta kötilöltä, ja sairaanhoitajalta ja he ovat sitä mieltä että sikainfluenssa on influenssa siinä missä muutkin. En jaksa siis otta stressiä. Luultavasti en ota rokotetta, mutta ainahan se mieli voi muuttua.

Enemmän pelkään rokotteen sivuvaikutuksia pidemmällä tähtäimellä, kuin itse tautia.

Minulla on ollut viikon kestävää häpykympu/nivus särkyä. Aivan kuin kuukautiskipua, paitsi että alempana ja juurikin nivusissa. Kävin lääkärissäkin, ottivat serbit ja virtsakokeen, kaikki puhdasta. Eli ei tulehdusta. Sydänäänet kuunneltiin ja kohtua liikuteltiin, ei kipua kohdussa tai vatsalla. Sikiön sydänäänet kuuluivat hyvin ja kohdunsuu normaali. Eli liitos- ja kohdunkasvukivuista oli kyse. Kiva. Minulla vain ovat voimakkaita ja siksi saan natustaa panadolia liki päivittäin. Minä kun olin onnellinen oireettomasta raskaudesta :D. Parempi nämä asiat on kuitenkin tarkistaa, ei vara venettä kaada.

Nyt mietin että joko sitä uskaltaisi antaa raskaustensa yleiseen tietoon. Veljille ja isälle... Vähän kyllä jännittää... Ehkä tänään on hyvä päivä repiä laastari :) .

Tarrasukkia ja hyviä vointeja kaikille. Toivoopio: Matilda ja Helmi/Jethro rv 14+3

Vierailija
120/186 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uusimmillekin mukaan tulleille! Toivottavasti olen huomannut päivittää kaikki mukana menossa -listalle.

Kiva, että ultra- ja neuvolakuulumiset ovat olleet hyviä - nythän moni varmasti uskaltaa jo huokaista vähän helpotuksesta. Sitten se on kiva, kun alkavat liikkeet tuntua.

Matildan kanssa taidetaan olla samanlaisia siinä suhteessa, että täälläkin tieto lisää tuskaa. Mulla vaan on se ongelma, etten sitten osaa olla sitä tietoa kaikkialta penkomatta. Eikä välttämättä ole kovin viisasta meikäläisen tapauksessa lukea kaiken maailman juttuja netistä.

Nivuskivut ovat muuten mullakin joskus melkoiset.

Kylläpä tosiaan kuulostaa siltä, että Helsingissä on harvoin neuvolakäyntejä! Espoossa taitaa olla vähän paremmin, ainakin ensikertalaisilla.

Mutta ei niitä silti normisti ole mielestäni alkuunkaan tarpeeksi...

Nimistä: Meillä on nimiä mietittynä. Toinen nimi on aivan varma ainakin tytölle. Joka tapauksessa nimivaihtoehtoja ei ole runsaasti, koska meillä on hieman kielirajoituksia perheessä. Ja yksi hyvä pojannimi on jo tavallaan käytetty, samaa ei voi ajatella.

Me aiomme ottaa äitiyspakkauksen. Siinä tulee kyllä melko paljon sellaista perustavaraa, jota esikoista odottavilla ei ole vanhastaan.

Olen myös jo katsellut vaunuja ja tiedän, millaiset haluan, mutta ne hankimme vasta sitten keväällä. Kaikki muutkin hankinnat teemme varmaan joskus maaliskuussa, kun ei vaan taida sattuneista syistä uskaltaa aikaisemmin (vai pitäisiköhän vain hankkia ja ajatella niin päin, että nyt se vauva TULEE). Hirveä pesänrakennus täällä päin kyllä on ja sisustusprojektit kovassa vauhdissa vauvaa ajatellen. Meillä on neljä huonetta ja keittiö, joten tilaa pitäisi periaatteessa olla. Mutta ei kai sitä tilaa ole koskaan tarpeeksi (tai ainakaan säilytystiloja). Ja koska teen töitä kotosalla, yksi huone on tavallaan poissa laskuista kokonaan.

Olo on edelleen fyysisesti melko hyvä, mutta nyt on vähän päänsärky yltynyt. Taitaa taas olla verenpaine nousussa. Ei kiva juttu! Myös iho kuivuu ja kutisee, kun normaalisti ei tarvitse edes käyttää kosteusvoidetta. Onko kellään muulla samaa ongelmaa?

Ja se yövalvominen haittaa myös edelleen hieman elämää. Mutta kovin helpolla on muuten päästy tähän asti. Siis fyysisesti.

Henkinen puoli onkin sitten aivan toinen juttu. Nyt seuraavat neljä-kuusi viikkoa ovat kriittistä aikaa. Välillä olen ihan luottavaisin mielin, välillä iskee kamala paniikki. Onneksi saan nyt käydä poikkeuksellisesti neuvolassa joka viikko kuuntelemassa sydänäänet. Jaksaa sitten aina sinnitellä sen viikon. Ja olenpahan varannut myös pari yksityistä ultraa muutaman viikon välein. Se on pieni raha, jos siten saan mielenrauhan.

Mutta muistakaa te muut nyt vain nauttia siitä kuuluisasta keskiraskaudesta, joka melkein kaikilla on alkanut tai alkamassa pian. Nämä minun huoleni ovat pääasiassa täällä oman pääkopan sisuksissa ja varmasti liioiteltuja ;-)

Että sellaista täällä. Voisikin tästä mennä päiväunille, jos vaikka päänsäsky hieman helpottaisi.

Voikaahan hyvin!

Pola 14+1