**Huhtikuun hanit - Lokakuu**
Kommentit (186)
olin vastaan rokotusta ja olen ehkä vieläkin. mutta en voisi elää asian kanssa jos sairastun siihen sikainfluenssaan ja EsteriArmaalle tapahtuu jotain, rokotteen kun otin niin voin ehkä kenties syyttää jotakuta toista...en tiedä. vaikea perustella mutta piiki otetteu.
eilen iltapäivällä neuvolatäti soitti ja kysyi että tulenko tänään.
eilen oli myös neuvola. hb 114, ei rautakuuria vielä, painoa tullut viidessä viikossa 6kg ja alusta asti 10kg. en tiesä mistä ne tulevat mutta mässyt ei maistu joten en le herkutellutkaan. no ajattelin aloittaa hiukan enemmän liikkumaan. jos joku päivä....sf-mitta oli 16. vastaa siis rv20. maha on kyllö iso...
rakanne ultra mulla olisi neljän viikon päästä mutta pitää siirtää se sillä poikani magneettikuva on sillon. ja on kuitenkin hiukan tärkeämpi erillailla. ja kun kiireellinen lähete oli ja meni 1½kk että ajan sai niin...
nyt lepäämään, esikoinen nukkumassa.
EsteriArmas 16+5
Heipä hei,
Otin tänään sikainfluenssarokotteen. Olo on tosi helpottunut ja hyvä. Päätöksen tein jo jokin aika sitten ja nyt on toteutuksen jälkeen hyvä fiilis. Piikin antanut tätikin oli jotenkin tosi symppis ja kyseli, oliko vaikea päätös, niin helpotti oloa. Nyt odottelen, että tuleeko muuta kuin lihassärkyä käsivarteen. Kuumetta saattaa nostella ja päätä särkeä...Kattoo nyt.
Luulen, että tunnistin Kuutin liikkeen muutaman päivä sitten. Varma en kyllä ole, kun en sen jälkeen ole havainnut. Esikoinen siis tulossa, niin ei ole oikein kokemusta moisesta...=) Makoilin sohvalla ja silittelin massua. Yleensä olen tuntenut vain oman pulssini, mutta silloin tunsin kuin pienen tökkäisyn kämmentä vasten. Ihan kuin joku olisi sormella tökännyt ihon läpi. Innostuin tietty niin, että siihenpä se loppuikin. =D Mutta jospa ne kohta alkais tuntua.
Nyt pitää lähteä unille, kun on jo taju ihan kankaalla.
Hyviä oloja ja onnea rokotepäätöksiin kaikille.
-Orkidea ja Kuutti 16+6-
pitkästä aikaan taasen :) täällä vointi ollut hyvä ja olen ottanut maanantaina sen raskaana oleville olevan rokotteen. vaikea päätös se oli. oireita ei ollut kuin se pistos kohta kipeänä.
odotan seuraava neukkukäyntia joka on 11.11. vauvan liikkeitä en ole vielä tuntenut ja odotan et millon alan tuntemaan ne.
Onko kellään sellasta oloa välillä ettei raskaana olisi? mulla on ollut ja kun turvotus on loppunut vastaikään että pientä masupömppöä näkyy.
töitä kovasti hakenut että saisin vähän aikaa jotain työtä tehdä, keikkaa tai sijaisuuksia yms.. mut jos ei työtä saa niin kotona ollaan sinne asti kun äippäloma alkaa. Joulua täällä tää äiti odottaa ja eiköhän tuo esikkoki höpöttää lahjoista :D Hurjaa kuukausi kohta vaihtuu.
mutta oikein mukavaa tulevaa viikonloppua kaikille!
Ensiksikin tervetuloa uusille! Kivaa saada uusia mukaan jo tähän (kesälomien ansiosta?) sankkaan joukkoomme!
Tarkistakaa, olenko muistanut päivittää kaikkien tiedot mukana menossa -listalle.
Ihanaa, kun niin monet ovat jo tunteneet liikkeitä! Kunpa pian itsekin tuntisin, niin se rauhoittaisi mieltä vähän. Muutenkin se on varmaan mahtava tunne, kun ekaa kertaa tuntee, että hei, siellä se pikkuinen liikuskelee.
Kuten Perhonen_81 totesi, Fantasy kiteytti sikainfluenssa-ajatukset juuri niin kuin ne ovat minullakin päässä pyörineet. On muutenkin niin paljon kaikkea mielessä, niin sitten pitää vielä tuollainen ylimääräinen pelonaihe olla.
Hesarissakin luki tänään, että jos ei ehditä rokottaa ajoissa, Suomessakin voidaan puhua sadoista kuolemista, joukossa mm. raskaana olevia.
Että se nyt on sitten ainakin selvää, että rokotuksen otan - kun sen nyt vaan saisi ajoissa!!! Pari viikkoa kuitenkin kestää, ennen kuin saa siitä sen suojan.
Ensi viikolla pitäisi mennä työmatkalle sellaiseen maahan, jossa epidemiaa on, ja kyllä hirvittää. Mutta kun ei ole juuri nyt varaa kieltäytyä rahallisesti (tai tulevaisuuden töitä silmällä pitäen). No, täytyy pitää huolta käsihygieniasta ja vältellä turhaa liikuskelua julkisilla ym.
Odottava_äiti: mulla on aika useinkin sellainen olo, etten olisi raskaana. Pystyn käyttämään omia housujakin vielä (tai ainakin osaa niistä). Alkuun tuntui, että maha olisi isompikin, kun oli niin paljon turvotusta. Nyt se on tuntunut pienentyneen. Mutta kyllä siellä joku on ;-) Eilen oli pakko käydä ultrassa kurkkaamassa, että onko se voinut oikeasti kasvaa, kun tuntuu, että maha on pienentynyt ja painokin hieman tippui.
Mihin se tyyppi oikein mahtuu, kun kuitenkin jalkoineen on noin 12 cm pituutta? Enkä todellakaan tunne vielä mitään, vaikka siellä se viuhtoi menemään hirveällä vauhdilla. Jännää!
No, ehkä en vain osaa katsoa mahaa puolueettomasti.
Kiva, että Tippu sait hyviä uutisia!
Hanna_83, mullakin on häntäluu ja alaselkä muutenkin ollut välillä tosi kipeänä. Varsinkin jos on istunut pitempään, tai kävellyt paljon. Ajattelin hankkia tukivyön, kunhan tästä vielä vähän mennään eteenpäin.
Muuten tänne ei sen kummempaa. Tällä viikolla on väsyttänyt aivan järkyttävästi ja pientä etomisen tunnetta on taas ollut kuvioissa. Mutta tämä taitaakin olla se vaihe, kun vaaveli alkaa kasvaa oikein vauhdilla. Ja sitten mulla on vähän hiivaongelmaa, ei kiva.
Henkisesti on välillä vähän rankempaa, kun pian alkaa juuri "se" viikko. Ja tosiaan sikainfluenssa mietityttää - ja rokotushässäkän vaikutukset neuvolaan pääsemiseen...
Mutta eteenpäin vain! Kyllä viikot menevät kuitenkin nopeasti.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Pola 15+
Maanantaina oli eka lääkärineuvola..kaikki oli ok ja sydänäänet kuului heti. Verikokeet otettiin ja ultra aika tilattiin, joka on 7.12. Nyt neuvolan täti laski viikot np-ultran mukaan, joten mentiin hieman takapakkia pari päivää eli ultran mukaan l.a on 28.4 eli tänään on 14+1. Kovasti se kehotti ottamaan sikainflunessarokotteen ja rokotukset on ensi viikolla...kai se pitää sitten ottaa, vaikka piikkejä inhoankin.
Oikein hyvää viikonloppua kaikille ellen ehdi koneelle enää, mutta muuten tulen kurkkaamaan muiden kuulumisia.
kolmasunelma 14+1
Huoh, onneksi en ole ainut, jonka pään ja ajatukset täyttää tuo rokote. Pari vkoa sitten päätin jo, että sen otan... Mutta kyllä sitä silti yhä miettii... Huomenna olisi eka mahdollinen päivä ottaa rokotus, ensi tiistaina toinen. Olin alupnperin menossa tiistaina vasta, mutta tuntuu, että tauti alkanut riehua naapurikunnissa, joten ehkäpä menen jo huomenna... Se ois sitten tehty. Parasta toivoen vaan. Piikki mua ei pelota enkä itseni puolesta ole yhtään huolestunut (olen varmaan vähän tyhmä...), mutta tottakai se pieni mietityttää... Toivottavasti kaikki menee jokaisella hyvin!
Velmutar rv 16+3
Ihanaa lukea kuinka jotkut jo tuntee liikkeitä, tää on ihan kade :) Mulla tuntuu vaan semmosta pientä hentoa nipistelyä... Ja ihmeen paljon on alkanut pyörryttää, liekö verenpaine mennyt alhaiseksi...
Sikainfluenssarokotteet jaetaan parin viikon sisällä, ja minä sen aion ottaa :)
Jennu 14+2
Otin eilen possunuha rokotteen. Pistopaikka hieman kipeä, ei muuta. Täällä Kuopiossa oli eilen joukkorokotukset. Kyllähän minäkin sitä pähkäilin, mut mieluummin otin sen kun saan taudin ja komplikaatioita siitä. Jostain luin, että raskaana olevalle komplikaatioiden todennäköisyys on yhtä suuri kuin sairastua tautiin.
Sitten ajattelin, että minulla on ihana tyttö ja toinen vauva tulossa ja todellakin haluan, että lapsilla on äiti vielä ensi vuonnakin.
Maanantaina neuvola pitkästä aikaa. Odotan jo todella.
Tippu rv 14+1
heippa, ilmoittaudun uutena remmiin.
LA on 30.4 ja TYKSiin menossa.
En varmaan ikinä ole ollut tietokoneella niin kauan kuin nyt etsien tietoa sikainfluenssarokotteesta. Aloin jo olla virallista tekstiä niin täynnä, että tuli mieleen tulla tänne.
Ja ihanaa lukea muutenkin teidän tekstejä, niin paljon samoja asioita mitä itsellä on meneillään, mutta en ole saanut niitä jakaa kenenkään kanssa.
Tänään tuli soitto neuvolasta ja kutsu rokotteelle ensi tiistaiksi, sitä ajankohtaa on raskaanaoleville aikaistettu koska täällä Turussa tauti nyt jyllää. Kyllä mä siihen taidan vaan mennä..
Kaarnis rv 14
Jeejee, pääsin kirjautumaan puhelimella näille sivuille vaikka aiemmin ei onnistunut. Päivittäin moneen otteeseen aina tulen tänne lukemaan teiän kirjoituksia :>
Aika moni onkin jo ottanut tai ottamassa sitä rokotetta sikaflunssaan. Itse ajattelin josko huomenna myös kävisin ottamassa.. Uskon kuitenkin riskien olevan pienemmät kuin jos jättäisin rokotuksen ottamatta ja sairastuisin.
Tänään kävin ostamassa ihan ensimmäiset viralliset mamivaatteet ostin h&m:stä ihan kivat housut, vaikka toivoinkin että olisin löytänyt jotkut vielä tavallisemmat. Ja ostin söpön villatakin tapaisen paidan joka varmasti näyttää upealta kunhan masu vielä enempi kasvaa.
Tänne kuuluu kaikin puolin muutenkin hyvää ^^ 1.5 viikkoa vielä neuvolaan.
Ja huomenna tai lähipäivinä olisi tarkoitus alkaa käydä uimassa, niin saisi vähän liikuntaa. (:
Jaksamisia kaikille ja onnea niille jotka on jo tuntenut liikehdintää masussa.
Me ja murmeli rv 15+2
Kaarnis, tervetuloa mukaan menoon :D ja tietenkin hurjasti onnea matkaan :)
Polalle, voimia tulevaan viikkoon!! Kyllä sä pärjäät :)))
JA TÄÄLLÄ voidaan huokaista, ei tarvi enää miettiä tuota ärsyttävää sikainfluenssa rokotusta sitten pätkän vertaa - HUOH helpotus! Kävin siis pari tuntia sitten ottamassa rokotteen... Vähän niinkuin pakon sanelemana, kun on toi astmakin ja töissä asiakaspalvelutehtävissä Helsingin keskustassa... Ja esikoinen koulussa... Eli tosiaan ei paljon vois vältellä tautia! Ei voi muuta kuin toivoa ettei vauvalle tule mitään... Tänään alettiin rokotuksia jakamaan tossa meidän neuvolassa täällä Pohjoishelsingissä ja 60 raskaana olevaa oli ottanut sen siihen mennessä kun kävin kolmen aikaan...
Muuten kaikki myös jees :)! Mun maha on vaan kasvanut nyt reilun viikon aikana ihan hirveesti ja siis on nyt paljon isompi kun esikoisen kanssa tähän aikaan :O - ainakin muistaakseni... Onkohan poitsu nyt vetässy taas jonkun viikon pyrähdyksen :D! Saa nähdä ehtiikö kasvaa "eteenpäin" yhteensä sen 10pvä, koska silloin vaihtuu virallisestikin laskettuaika... Nyt on siis kasvanut 6pvä etiäpäin! Mutta emmä kyllä täältä huhtisista lähde, vaikka la muuttuiskin - en suostu ;D
Ihanaa kirpsakkaa syksyä kaikille ja voikaa hyvin!
fantasy&hope rv18+6
Minäkin Kuopiolaisena kävin eilen joukkorokotuksessa, ja kyllähän tuolla näytti tulevia äitejä olevan runsain mitoin.
Hyvä päätös se oli, varmasti!
VAikka aluksi olin miettiväinen ja jos olisin toisessa tilanteessa en ehkä ottaisi rokotetta.
Muita sivuoireita ei täälläkään ole tullut kuin tuo pistopaikan kivuliaisuus. Ei oikein voi vasemmalla kyljellään nukkua kun peittokin sattuu... :(
Ei se kyllä niin ikävää ole kuin että jos kuumetta tulisi ja flunssan saisi...
Toivottavasti tilanne ei muutu.
Eilen oli ratsastustunti ja kyllä tuo ravipuoli on jo sellaista että ei tunu miellyttävälle...
VAikka maha ei kovin iso olekaan, vähän pömppö...
Laukata olisi voinut vaikka millä mitoin. :)
Vielä jos muutaman viikon kävisi ja sitten lopettaisi. Alkaa kelitkin sitten olla jo niiiiin kylmiä (ainakin toivottavasti).
Joku mietti uimisen aloittamista ja itsekin kävin 10 kerran kortin ostamassa. Mutta ei se uiminenkaan tunnu kivalta koko ajan...
Minulla tuntuu samalla tavalla oudolta kun ratsastaessa jos sammakkotyyliin ui. Siis nivusissa juilii..
En siis ole kummassakaan pahemmin sitä säikähtänyt kuitenkaan.. Lienee liitoskipuihin ja venytykseen liittyviä tuntemuksia!?!?!?!??????
Mukavia pakkaspäiviä kaikille!
-Saija 14+5.
Moro taas kaikille!!
Kivaa, että porukkaa on tullut taas lisää, tervetuloa mukaan vaan uusille!! =)
Ja onnea ja helpotuksen huokaus niille jotaka ovat jo rokotuksen ottaneet. Ei tartte enää miettiä. Minäkin olen sen päättänyt ottaa, ensi viikolla alkavat rokottaa raskaana olevia täällä vaikka muutama on jo saanut neuvolakäynnin yhteydessä. Toivotaan nyt ettei tauti tule ennen sitä kun saan rokotteen ja pari viikkoahan siihen menee ennen kuin alkaa tehoamaan... Täällä "pikku kaupungissa" varmistunut 4 tapausta ja 120 henkeä on poissa ammattikoululta.. :/
Muuten täällä menee hyvin! Maanantaina kävin yksityisellä ultrassa hakemassa mielenrauhaa ja kaikkihan siellä oli oikein hyvin! Olen jo kolmisen viikkoa tuntenut liikkeet, mutta äsken oltiin ekan kerran potku-äidin tönäisy- potku-äidin tönäisy- potku peliä!! On se vaan niin ihanaa!! =)
Voikaahan kaikki hyvin ja pikkuhiljaa paksusti!
Aurinko + tyyppi 17+4
Ja tervetuloa kaikille uusille, kiva kun porukkaa on paljon :)
Itse kävin eilen neuvolassa, kuudessa viikossa paino oli noussu 1,3kg, verenpaine oli alhaalla ja hemoglobiini hyvä. Kaikki siis niiltä osin hyvin. Hiukan harmitti ku oli oottanu et kuulee sydänäänet niin lääkäri sit vaan kurkkas ultralla et kaikki on kunnossa ja sydän lyö. Vaavi makas poikittain mahassa, sydän löi ja jalat heilu polvista alaspäin :) Toisinaan tunnen vauvan liikkeet, lähinnä iltaisin kun makoilen paikoillani ja keskityn kuulostelemaan.
Sikainfluenssarokote juoksee meilläpäin kilpaa taudin kanssa, ollaan influenssaepidemia-alueen alarajalla ja joitain yksittäistapauksiakin täällä on jo ollu. Tiistaina pääsen rokotukseen, toivottavasti immuniteetti ehtii kehittyä ennen taudin leviämistä täällä. Lapset ilmeisesti rokotetaan koulussa tyyliin koko koulu kerralla. Päivä ei ole vielä varmistunu.
Meillä on kyllä perheessä nyt ollu outoa flunssaa, alkoi kurkkukivulla ja voimattomuudella, pää kipee ja lihakset oudon tuntuset, muttei nostanu esim. itselleni kuumetta. Sunnuntaina alkoi kurkku oireileen ja nyt on selkeesti jo menossa ohi. Mistäs sitä tietää vaikka tää ois ollu sikainfluenssan lievää sairastamista..? Kun kuumeetontakin muotoa on tavattu. Mutta joka tapauksessa, rokotteen aion ottaa heti kun sen saa.
Minapieni rv 16 ja pömppö masu :)
tänään vuosipäivämme :) ja poksui viikotkin. hirmun kylmä aamu et -5 pakkasta.
leivinuunin ja takan lämmitystä täällä ja puuron syöntiä. tänään sit mennään perhe yhdessä syömään ja vähä ostoksille et lööytyiskö mitään tarpeellista. mut illalla sit maksella laskuja. Mä maksoin omasta tilistäni jo laskuja ja tili tyhjä :/ ei oo häävi kodinhoitotuki. Jospa töitä ilmaantuis niin sais enempi rahaa niin jäiskin käteen jotain.
Hei kaikki!
Taidan olla ensimmäinen täällä, joka ehdottomasti Ei ota rokotusta. Tosin itsestäni riippumattomista syistä: sain eilen varmistuksen, että minulla tosiaan on se hurja ja pelottava sikainfluenssa. Kovin kummoiselta ei tauti ole vaikuttanut, maanantaina olin kuumeessa, sen jälkeen on ollut vain yskä ja tukkoinen olo. Sunnuntaina ja maanantaina tosin oli lihas-, kurkku- ja pääkipua. Tiistaina menin influenssa-asemalle, jossa otettiin testit. Olivat kyllä sitä mieltä, ettei mulla mitään oo, niinkuin neuvolassakin, jossa melkein kiellettiin menemästä lääkäriin, kun on vaan "puoliflunssa". Sain sit tiistaina sieltä lääkäristä Tamiflu-reseptin, ja niitä oon tässä nappaillut. En todellakaan suosittele. Miehellä on ollut sama tauti ja samassa vaiheessa ollaan, sillä erotuksella, että minä kärsin aivan karmeasta pahoinvoinnista sen Tamiflun takia. Noh, mutta eipähän tarvii miettiä sitä rokotusta.
Aika rankka viikko, sunnuntaina reissattiin Itä-Suomesta tänne pääkaupunkiin kotiin ja keskiviikkona muutettiin. Täällä nyt taiteillaan laatikoiden keskellä ja yritetään välillä jaksaa käyttää koiraa lenkillä. Toivottavasti sikiö sinnittelee minun särkylääke- ja nenäsumutearsenaalin keskellä...
t. Ellu joka ei muista enää raskausviikkoa...
Meillä on kyllä perheessä nyt ollu outoa flunssaa, alkoi kurkkukivulla ja voimattomuudella, pää kipee ja lihakset oudon tuntuset, muttei nostanu esim. itselleni kuumetta. Sunnuntaina alkoi kurkku oireileen ja nyt on selkeesti jo menossa ohi. Mistäs sitä tietää vaikka tää ois ollu sikainfluenssan lievää sairastamista..? Kun kuumeetontakin muotoa on tavattu. Mutta joka tapauksessa, rokotteen aion ottaa heti kun sen saa.
Minapieni rv 16 ja pömppö masu :)
Tuo voi hyvinkin olla sitä, eikös ensimmäinen aalto ole virusepidemioissa aina lievä? Minä ja mieskin kun ollaan valitettavasti tartutettu ihmisiä, niin monilla on ollut pelkkä yskä ja väsymys. Eihän sellaisia missään testata. Mutta eipähän tarvii pelätä myöhemmin sairastavansa, jos ei olis vaikka rokotetta saanut. Eikä se tauti itsessään niin vaarallinen ole, vaan jälkitaudit, jos ei lepää.
Hyvä juttu Ellu, jos selviät suht helpolla taudista (tamiflun aiheuttamaa oloa lukuunottamatta). :)
Itse kävin puolilta päivin piikillä ja olo normaali. Kurkku ollut kipeä viime sunnuntaista, mutta kuumetta ei ole ollut, joten rokote laitettiin. Mitä muiden jonossa olevien äitien kanssa juttelin, niin olivat hyvinkin rennolla mielellä menossa rokotukseen. Minä ainoani, et juu, oon 3 kuukautta tätä miettinyt...
En taida lukea enää mitään juttuja rokotteesta/ taudista, ettei asian suhteen saamani mielenrauha katoa.
Vauva pulpahti onneksi äsken masussa. Nyt nukkumaan. Niin, käsi hieman kipeä, tsekkaillaan nyt, mitä muuta mahtaa kehittyä.
Hyvää viikonloppua
Velmutar rv 16+4
Kirjoittelenpa minäkin tänne pitkästä aikaa kuulumisia.
Kävin äit.neuvolassa ti:na rv 14+4 ja kaikki oli siellä ok. vauvan sä:t 154.
Seuraava äit.neuvola on 17.11 ja rakenne uä:stä ei vielä mitään tietoa että millon on.
Olen tuntenut vauvan liikkeitä(muljahduksia)rv 14
jälkeen.(kolmas raskaus)
Otin eilen(pe)rv 15 sikainfluenssa rokotteen.
Rokotteen oton jälkeen tuli pisto kohta kipeäksi ja hieman väsymystä.Tänään(la)ei ole enää kuin rokotteen pisto kohta kipeä.
Kotidopplerin hankin aiemmin ja kuuntelin vauvan sydän ääniä ennen rokotteen ottoa ja jälkeen että kaikki ok. Mukava on kun tunnen vauvan muljahduksia lisäksi niin tiedän että ei pitäisi olla mitään hätää vauvalla.(mietiskellyt tässä että menisikö yksityiselle ultraan lähi aikoina uteliaisuudesta että miten kasvanut ja varsinkin tän rokotteen jälkeen kiinnostais tietää mis mennään eikä odottaa rakenne ultraan)
Täälläpäin missä asustelen,pohjois-savossa on ilmennyt sikainfluenssaa joten en kadu rokotteen ottoa.
-Ajattelin tässä itteni ja vauvan parasta,kaikkeni oon tehnyt ja nyt odottelen rauhallisin mielin..-
Mukava kuulla että on kanssasisaria jotka ottanut rokotteen ja ottamassa..
No,eipä tuu nyt mieleen enempää mihin kommentoisi:
*Aurinko77:oon Iisalmesta.
*Mukava on kun porukkaa tullut lisää huhtikuisiin,tervetuloa uusille!
-Hyvät pyhät kaikille huhtikuisille!-
Marika79+onni-ilona 15+1
Ps.meinas mennä hermot kun 2x kirjoitin tänään tänne ja mennyt jonnekki bittiavaruuteen..grr. Onneksi toisen kerran jälkeen tallensin kirjoittamani ja sain viestini esille! =)
Mäkin kävin justiinsa neuvolassa ja huomenna olisikin sitten sikainfluenssarokotuksen vuoro. Täällä rokotetaan kaikki raskaana olevat yhden päivän aikana. Otan rokotteen. Riskit on kuitenkin pienemmät siinä, että ottaa rokotteen kuin siinä jos taudin sairastaa.
Nappulan sydänäänet oli tällä kertaa 150 (viimeksi 160) ja niitä etsittiinkin oikein urakalla, kun kaveri on vieläkin yhtä vauhdikas kuin ultrassakin. Sydänäänet kuului vähän väliä hiukan aikaa, mutta sitten päätti taas käyttää koko tilansa hyödyksi ja muuttaa maisemaa.
Hemoglobiini oli laskenut niin, että joudun alottamaan rautakuurin, mutta se ei ole mulle mitään uutta. Joudun ihan normitilassakin sillon tällön tankkaamaan rautaa, joten ei tullut yllätyksenä.
Mulla on pahoinvointi helpottanut niin, että alkaa taas tää elämä maistua. Uutena vaivana on kuitenkin tuo alaselän kipeys. Kolmas nikama alhaalta päin kun on yliliikkuva ja raskaushormonit sitä entisestään löyhentää, kipu tulee heti kun kävelee hiukan enemmän päivän aikana eikä siihen oikein auta kuin lepo. Tukivyö pitäis jostain nyt hankkia, josko se auttais edes hiukan ja pystyis käymään sitten salillakin.
Voikaahan erinomaisesti!
- Noomi 17+0 -