**Huhtikuun hanit - Lokakuu**
Kommentit (186)
Ronja, minutkin valtaa välillä niin suuri huoli että onkohan masussa kaikki hyvin. Sitä kai tämä alkuraskaus on, kun ei vielä tunne liikkeitä. (Ja sitten kun ne alkaa tuntumaan eikä jokupäivä tunnukkaan, voi ei SITÄ paniikkia...)
Hössöttää saa, tietysti! Kyllä mekin ollaan katseltu jo pinnasänkyjä ja hoitopöytiä, sekä ihasteltu pienten vaatteita. Eräs kaverini joka odotti esikoistaan, hommasi kaiken vasta viime metreillä -kun itse hommannut kaiken vähän turhankin ajoissa (nolo) mutta onpa sitten ainakin kaikki valmiina kun pieni tulee eikä tarvitse kauppoja juosta. Ja kaikkea kun ei tarvitse uutena ostaa, on kiva surffata netissä ja vertailla myös käytettyjen hintoja.
En muuten ole edes ottanut selvää monta ultraa meille järjestetään. Yhdessä siis käyty (varhaisultra). Kuopusta kun odotin kävimme loppuraskaudessa yksityisellä. Rakenneultrassa ei näkynyt selässä kaikki luut ja ihmettelin kun ei uutta aikaa varattu että tarkistettu. No ne löytyi sitten tuolla ultrassa, samalla selvisi sukupuoli -jota tällä kertaa emme halua tietää =)
Muru rv 10+?
uutta pinoa. On menny aikaa hirmusesti ku oon viimeks täällä käyny.
Ollu tää pahoinvointi niin kamalaa väliin, että ennemmin nyt sitten lepäilly olen.
Mutta hyviä vointeja kaikille!!!
tollukka 10+1
Mulla kans on ongelmana se että kun meitä on niin monta niin en tahdo muistaa kuka sanoi ja mitä, ja sitten mulle tulee kommentointipaniikki, enkä usein sit kommentoi yhtään mitään :) Tuo lapulle kirjoittaminen vois tosiaan olla hyvä idea!
Jee, noin puolisen vuotta enää meidän laskettuihin aikoihin!
Joku (sori en nyt jaksa katsoa kuka) kyselikin tuolla edellisessä pinossa onko mahat vielä kasvanut. Kyllä mulla on jo sellanen pieni pyöreä kumpu kans, ootan innolla et vois ostaa jo jotain äitiysvaatteita. Sen verran sorruin jo vauvalle shoppailuun et ostin hennesiltä sellasen toppapussin
Tosta mun viestistä jäi puolet pois... No se loppu meni jotenkin että muuten yritän vielä hillitä itseäni ton shoppailun kanssa. Ja ne mun ikuiselta tuntuneet pahoinvoinnit on kuin onkin helpottaneet! Viikko nyt oksentamatta, edelleen etoo jatkuvasti mutta se tuntuu juhlalta sen aiemman jälkeen. Muutenkin pahin väsymys taitaa olla jo ohi!
Hyvää oloa toivon myös teille kaikille, lähden koittamaan vesijumppaa :)
Luna rv 12+6
Kiitos Polalle uuden pinon avaamisesta, laitoin tuohon ton meidän listan... Ainoo vaan että se ois ollut kiva saada tuohon ensimmäiseksi viestiksi niin aina näkyis vaikka sivut vaihtuis ;D... No enskuussa sitten!
Pomppu laittoi alulle veriseula mietintää... Mä halusin ehdottomasti ottaa sen, koska olen niin utelias etten olisi vaan mitenkään voinut olla ottamatta... Jos olisi pitänyt mennä sitten jatkotutkimuksiin niin en ois varmaan uskaltanut enää, kun ottavat sitä lapsivettä ja siinä hyvin hyvin pieni km:n riski... En kyllä todellakaan tiedä mitä oisin tehnyt sitten, en varmaan olisi pystynyt keskeyttämään raskautta...En tiedä!
KristaErika, voi on todella ymmärrettävää että olet huolissasi ja tottakai saat ollakin - niin paljon ja usein ja kauan kuin siltä tuntuu! Tosiaan tänne saat aina purkaa tuntoja, hyviä ja huonoja! Niinhän me kaikki tehdään, saadaan tukea toisiltamme! Voimia odotukseen ja toivotaan että huolesi on kumminkin turhaa :)
Ihana perhe, joo tosiaan ei ole vielä kenelläkään sattunut tuplaonnea! Mutta ihan pakko ainakin yhdelle tulla, kun meitä on niin monta täällä! Noh kohta alkaa selviä, kun ensimmäisiä ultria paljon ;D
Saturnin, noh jos sulle tulisikin ne tähän pinoon kauan kaivatut kaksoset ;D - ois niin ihanaa!!
Pampa, inhottava flunssa sinuun iskenyt, voi voi - paranemisia! Ja kiitos onnitteluista, olin mä itsekin ihan äimänä kun ne tosiaan oli liikkeitä mitä oon tuntenut jo tovin.. Ovat voimistuneet pikkuhiljaa! Muutamaan otteeseen on tuntunut jo enempi, varsinkin iltaisin kun meen nukkumaan - silloin ehtii keskittyä niihin... Töissä kun juoksen päivät pitkät niin vauva varmaan nukkuu siellä "keinuillessa"... Mahan kasvamista mietit myös, niin mä en oo kertonut vielä töissä - mutta välillä huomaan että joku kattoo mun mahaa, kun se on aika pyöristynyt jo... Voi olla että arvaavat kohta! Yritän pukeutua mahd. väljästi, mutta ei aina helppoa kun kaikki pesussa ja tuo pyykinpesu on jäänyt tässä vähän vähemmälle - kun väsyttää ja pahaolo (ei kyl enää sitä, mut se väsymys ;)
Noomi, romaaneja saa aina kirjoitella ja ihanaa kun ihmiset kirjoittelevat paljon :)
poika1v, zemppiä pahoinvointiin! Mulla auttoi pahoinvointiin, se että söin vain sitä mitä teki juuri sillä hetkellä mieli ja heti! Jos söin jotain muuta, oksensin... Tai jos en saanut heti, oksensin...
Pauliinalle tervetuloa ja onnea mukaan matkaan :)
havelle myös tervetuloa ja paljon onnea! Mulla oli myös huhtikuussa kkm :/... zemppiä ultran odotukseen!
dagger, todella paljon jaksamista ja voimia teidän perheelle - ihan sanoinkuvailemattoman järkyttävä kokemus on teitä kohdannut.... huoh.... Kiva että tulit mukaan tänne ja paljon onnea odotukseen :)
Mammaliini, onnea ultrasta :)
Omaa napaa, ihan hyvä olo on ollut! Väsymys painaa vaan ja on lisääntynytkin... Töissä ihan kauhea kiire ollut ja juosten tosiaan pitää lähes mennä, huh huh, saa nähdä kauan pystyy olla... Esikoisen kanssa mulla ei ollut mitää vaikeuksia raskaudessa ja helposti pystyin olee äitiys"loman" alkuun asti töissä, mutta tein silloin hyvin paljon kevyempää työtä niin henkisesti kuin fyysisestikin... Ja ikää oli myös 8 vuotta vähempi...
Miten teillä ollut voinnit muiden lasten kanssa? Entä minkälaista työtä teette?
fantasy rv14+3 (ultra)
ps. ihanaa kun porukka on kirjotellut nyt enempi =))
Kiitos, Fantasy, tuosta mukana menossa -listasta.
On toki parasta, että se on alussa (loppui vain aika ja energia sen listan päivittämiseen, mutta onneksi sulta niitä löytyi;-)).
Kopsasinkin sen nyt heti tuohon ensimmäiseksi. Nyt se on sitten kaksi kertaa (tai sitten voit käydä muokkauksen kautta poistamassa sen sieltä jäljempää).
Nyt ei muuta. Huomiseen jännityksellä ja pelonsekaisin tuntein.
Pola
Olen ollut melkein koko yön pystyssä, pelottaa niin paljon tämän päiväinen np-ultra :( . Ei ole kivaa lainkaan, olen ihan varma että kaikki ei ole kunnossa. Tuntuu kamalalta ajatukselta, kun päässä vilkkuvat kuvat sykkeettömästä lapsen alusta ja karmivalta mietennältä että kannan sisälläni kuollutta sikiötä...Tämä kaikki johtuu varmaan painajaisesta jonka näin, joka liittyi pahaan keskenmenoon, kesken ultrauksen O_o OIreeton olo, on vitsaus tai syy- ja seuraus.Pelkkää masentavaa tekstiä, suokaa anteeksi...Purkaus näin aamutuimaan.
Tervetuloa jälleen uusille! Kaikille nyt vaan hirmutsempitystä tästä eteenpäin.
Daggerilla on ollut aivan järkyttävä kokemus, mutta ihanaa, että näin nopeasti pääsette uuteen alkuun;-)
KristaErika ja Matilda-aleksandra, kuulostaa tutulta huolet. Sitä on joskus niin vaikea torjua, vaikka kuinka yrittää ajatella positiivisesti. Mutta eiköhän sekin kuulu ainakin jollain tavalla tähän kaikkeen. Valitettavan usein kuulee ikäviäkin tarinoita, ja onpahan eräillä niistä omakohtaista kokemustakin. Sitä tajuaa silloin, ettei nämä asiat ole ihan niin yksinkertaisia.
Mutta toki on totta sekin, että niille tunteille ei saisi antaa valtaa. Kuitenkin on turha murehtia etukäteen sellaista, mille ei voi mitään tehdä. Täytyy vaan toivoa, että meillä ihan kaikilla menee kaikki hyvin loppuun asti! Toivottavasti matilda-aleksandran np-ultrassa on myös kaikki ollut hyvin.
Myös meillä oli tänään se jännityksellä odotettu np-ultra. Menin sinne melkein itkien ja kauheassa tärinässä, enkä uskaltanut avata silmiä, ennen kuin kätilö sanoi, että kyllä kannattaisi kuitenkin. Sattui kyllä tällä kertaa tosi ihana kätilö ultraamaan. Hän myös selvästi näki mun tilan ja ymmärsi tilanteen, koska kysyi heti, jännittääkö ja tehdäänkö heti ultra ja katsotaan muita juttuja vasta sitten. Ja olihan se suuri helpotus nähdä pieni sydän, kädet ja jalat sekä vilkas viuhdonta. Pää-perämitta oli huimat n. 43 mm.
Koko vastaa siis noin 11+1, eli pari päivää oli otettu kiinni alkuraskauden ultrasta. Eivät kuitenkaan vaihtaneet la:ta, joten virallisesti ollaan nyt sitten 11+5 ja laskettu aika 18.4.
Itse jotenkin mieluummin noudattaisin ultraa, mutta kun kaikki muut kuitenkin laskevat, että viikkoja on 11+5, niin kai sitä pitää sitten itsekin siihen totutella.
Kävin myös niissä verikokeissa. Päätimme tälläkin kertaa ottaa seulonnan. Ehkä enemmänkin sen takia, että on sitten aikaa pikkuisen punnita ja pohtia asioita.
Ehkä nyt pitäisi sitten vain iloita siitä, että on niin hyvä olo yleisesti, että pääsee niin helpolla fyysisesti. Toki tämänpäiväinen ultra rauhoittaa hetkeksi, mutta totta on sekin, että meillä on tavallaan vasta pahin vaihe (tästä rakenneultraan) edessä. Mutta onneksi olen saanut luvan käydä neuvolassa aina, kun on tarvis.
Fantasy kyseli, millaista työtä ihmiset tekevät. Itse olen kielialalla yrittäjä/freelancer.
Entä millaisia harrastuksia teillä on? Oletteko joutuneet rajoittamaan jotain liikuntaa esimerkiksi?
Minä olen kova heppahullu. Kävin viimeisen kerran ratsastamassa viime viikonloppuna, mutta nyt ajattelin pitää taukoa. En halua ottaa mitään turhia riskejä, eikähän se oikein kivalta ole nyt muutamaan kertaan tuntunutkaan.
Jumpassa pitäisi käydä sitten sitäkin enemmän, mutta en ole oikein jaksanut. Kiloja on kyllä jo liikaa tässä vaiheessa. En niistä muuten niin välitä, mutta en ole kovin pitkä, joten tuntuu niin raskaalta olo jo nyt (mitäköhän se on sitten myöhemmässä vaiheessa...). Eikä ole verenpaineen kannalta hyvä juttu, ja se kun on mulla tupannut välillä nousemaan.
Mutta nyt täytyy mennä syömään. Johan tässä kamala tilitys tulikin. Ehkä mä olen vähän pantannut nämä viime viikot, niin nyt sitten tulikin oikea sanatulva;-)
Voikaahan hyvin ja lepäilkää viikonloppuna!
Pola 11+5
Olipas aamulla synkkää... :D
Kaikki oli HYVIN
Olipas aamulla synkkää... :D
Kaikki oli HYVIN , ei suostu taas lähettämään loppuja...
Taas lähestyy viikko loppuaan ja se tietää taas, että ollaan viikko lähempänä huhtikuuta! =)
Kiva, kun porukkaa on tullut lisää joukkoomme ja loppukuun odottajat. Tähdätkää vappuaattoon, olen itse vappuaaton tyttö ja minusta on aina ollut ihana, kun seuraava päivä syntymäpäivästä on aina vapaapäivä! :)
Matilda-Aleksandra: Mä pidän peukkuja, kaikki on varmasti hyvin!!
Fantacy: Kyselit mitä työtä kukin tekee. No minähän olen ollut jo kotona 9 kk, mutta sitä ennen siis tein myyntineuvottelijan kiireistä ja reissun täyteistä työtä matkailualalla.
Pola: Kyselit harrastuksista. Mulla rakkaimpana harrastuksena on sisustaminen, ollut aina! =) Ja sitten käyn ahkerasti salilla, jumpissa ja lenkkeilen. Muuta ei oikein edes ehdi.
Juttelitte sänkyjen katselemisista ja muista tavaroista. Minä sain jo ensimmäisen tavaran kotiin joka muistuttaa tulevasta pienokaisesta. Kaveri halusi jo antaa ronttinkisen ensisänky kehdon ja tuolla se nyt odottaa pikkuista. On muuten tosi söpö! Muita tavaroita en aio nyt vielä kamalasti hankkia, ehtiihän tuota. Ehdin hävittää kaiken poikien jälkeen joten kaikki on hommattava. Hoitopöydän ja sängyn meinasin käytettynä jotka vaikka itse entisöin kuntoon ja mieluisiksi. Rattaisiin panostan sit ihan täysillä ja ostan ne kun pienokainen on syntynyt. Haluan niin joko turkoosit, limen vihreät tai pinkit!! =)En meinannut ostaa vaunuja ollenkaan, ne on niin vähäkäyttöiset, kun vauva ei niihin pitkään mahdu niin ostan rattaisiin kantopussin ja kevätvauvahan on muutenkin tulossa!
Etova olo on hävinnyt kokonaan, väsymys siirtynyt aamulle ja vessassa joutuu käymään 2-3 kertaa yössä. Liikkeet tuntuu jo, sekä valtavana hetkellisenä porinana ja eilen kyljellään sängyssä aivan selvä tönäisy! =) Esikoiselta liikkeet tuntui viikolla 15, toiselta pojalta vähän myöhemmin, mutta silloin minulla olikin istukka tuossa edessä ja se vaimentaa liikkeiden tuntemista. Nyt istukka on takaseinämässä. Kahden viikon päästä olis sitten seuraava neuvola, sitä odotellessa!
Nyt lähdettävä vaatekaupoille, olis serkun häät Helsingin suunnalla muutaman viikon päästä, mitähän ihmettä sitä laittaa päälle ja mikä mahtuu? Farkut jouduin jo äitiysfarkkuihin vaihtamaan.. =)
Aurinko & Tyyppi 13+5
Hei,
Painin täällä omituisen tuntemuksen kanssa. Eilisillasta lähtien on alhaalla vasemmalla ollut sellainen "tuntemus", ei voi sanoa kivuksi, paremminkin kuin joku painas aina sormella tiettyä kohtaa. Tätä on jatkunut nyt yli 12 tuntia. Yöllä en herännyt, niin kovasti ei tunnu, mutta aamulla kun silmät avasin, niin samantien...
Mitä tämä on?? Liitoskipua, kohdun kasvua...? Vai sitä kaikkein pahinta. Vuotoa ei ole. Valkovuoto oli tänään runsaampaa kuin vähään aikaan. Aiemmin oli myös lisääntynyt, mutta välillä jo ihan normia.
Ja voitte arvata, että olen huolissani. =(
-Orkidea ja Kuutti 13+1-
Mulla on ollut vähän samanlaisia tuntemuksia välillä, mutta minä oon ainakin päätellyt sen olevan sitä, että kun mua ainakin ummettaa siis saattaa olla monta päivää väliä, niin veikkaan, että suolta silleen painaa. Voisko olla kyse tälläisestä? Tosta neuvolasta saadusta kirjasta luin eilen illalla, että aikaisemmin mahalaukku tyhjeni suolistoon 50 min kuluessa. Nyt se vie kokonaiset 130 min. Lisäksi suolistosta imeytyy kaksinkertainen määrä nestettä. Ei ihme jos ummettaa!!
Yritä olla vaan levollisin mielin, uskon, että se on vaan näitä raskausoireita. =) Ja jos sulla on ollut ummetusta niin syö jotain kuitupitoista niin jos "tuntemus" helpottaa sillä, että suolisto alkais toimia.
Aurinko
Pola, ONNEKSI OLKOON ihanista uutisista :) - nyt varmaan helpottaa, ainakin hetkeksi ;)... Ja hei hyvä kun kopsasit ton listan tohon alkuun, kato minä blondi en tajunnut että voit tehdä sen :D - tuntuu muutenkin, että muisti tökkii nyt raskaana ja unohtelen ihan ihmeasioita mitä en koskaan aiemmin oo ;)! Kyselit myös harrastuksista niin mun täytyy myöntää, että mulla ei ole mitään harrastusta... Työ vie kaiken energiani ja sitten kotona on poika, koira ja mies - ne imee musta sitten loput mehut ;D
Matilda-aleksandra, ONNEA myös sinulle ultrasta :)
Auringolle onnittelut liikkeistä :)! Eikö ookin ihanaa! Olet tuntenut myös esikoisen kanssa aikasin liikkeet... Mä kanssa tunsin esikoisen kanssa aikasin ja nyt tosi aikasin, että niin ne jotkut tuntee vaan aiemmin ja toiset vasta tosi myöhään... Mä oon miettinyt voisko johtua siitä, kun mulla on kohtu aika takana... Siksi tuntisi liikkeet jotenkin herkemmin?!? Tiedä häntä :)
Orkidea, mulla on myös ollut välillä hetkellisesti aika mojovaa ( kerran jopa kivuliasta ) pistävää tuntemusta alavatsalla oikealla puolen siinä ihan luun vieressä... Mutta kaikki ollut kumminkin vauvalla kunnossa, ainakin tähän asti... kop kop!!! Mutta en sitten tiedä mistä johtuu, välillä huolettaa kyl joo... Ultrassa olin niin paniikissa, etten tajunnut kysyä ja noita neuvoloita kun tosiaan on vaikka muille jakaa ;D...
Ihanaa viikonloppua kaikille :)
fantasy rv14+4/14+1 = koko ajan selkeämmin kuuluu vauvan syke dopplerilla ja en vois enää elää ilman sitä laitetta - mulle se sopii hyvin ja auttaa todella paljon tähän neuroottisuuteen!!!
Niin, kukas siitä ummetuksesta laittokaan. Ei voi muistaa, kun on laho pää.=/ Niin, ei ole moista vaivaa onneksi ollut. Oon saanut syötyä nyt pahoinvoinnin häivyttyä monipuolisesti, niin ei vatsan kaa ole ongelmaa.
Iltapäivän mittaan tuo vaiva onneksi kaikkosi ja ehkä siis asiat ihan ok. Varmaan johtui siitä, kun eilen tein yli puolentoista tunnin lenkin koiran kanssa pitkin metsiä. Rauhallisesti tosin, mutta olin aika puhki jo kotimatkalla. Jospa paikat siitä hermostu, kun muutenkin liikkeessä tuntu enemmän tuo vaiva nyt kun huoleltaan saa asiaa mietittyä. =)
Kiitos kuitenkin pohdinnoista.
En oo aikoihin laittanut kuulumisia, joten ehkä on jo aika =)
Kuvioissa siis mukana edelleen, ja kovasti odotellaan vajaan 2 viikon päässä olevaa np-ultraa. Pahoinvoinnin kanssa kärvistellyt tosi paljon ja nyt on muutama päivä ollut suhteellisen hyviä, mutta eilen sitten taas iski. Liekö tuo sitten kuitenkin jo vähenemässä.
Täällä on poristu hankinnoista. Meille tulee mun kaverilta hoitopöytä ja nyt meillä on vielä voittava huuto yhdistelmistä huutonetissä. Ei ollu tarkotus hankkia vielä mitään, mutta nää vaunut oli just sellaset mistä tykätään molemmat ja suht edulliset. Eli huomenna selviää saadaanko ne vaunut.
Harrastuksista ja ammatista. Ensinnäkin mä olen ammatiltani lähihoitaja ja tän työn lisäksi suurimman osan ajasta vie poika ja sen jutut, mutta sitten muuten vapaa-ajalla käyn koirien kanssa tokoilemassa ja sitten vielä kesäisin suuren ajan vie näyttelyissä kulkeminen tän toisen kanssa. Tää vauva tuli sillain hassuun aikaan, meille oli tarkotus tulla nartun seuraavista juoksuista pennut ja jotka ois syntynee huhti-toukokuun vaihteessa...Taitaa tältä kertaa jäädä =)
Muutenpa tänne ei mitään kummempia, neuvolassa kävin viikko sitten ekan kerran, ei kuunneltu ääniä vaan katottiin ultralla ja siellä se kelli ja oli kovasti kasvanu edellisestä käynnistä. Verenpaineet oli ehkä hitusen koholla, mutta johtunee mun ylipainosta. Sitten taas siihen painoon, niin paino oli tippunu 5,5 kg, mutta ei kuulemma haitannut, kun on tuota vararavintoa. Sokerirasitukseen joudun, mutten tiedä vielä milloin se tehdään. Siitä en kyllä tykänny yhtään. Sitten siihen downin veriseulaan ei suostuttu, otetaan vaan ultra.
Muutapa sinne ei kuulunukkaan, kauhee kasa lippuja ja lappuja....
Mut nyt aamupalalle pakko suunnata
tollukka 10+3
Olipa mukava huomata, että meitä on tullut tänne lisää!!! Mun kone on reistaillut ja töitä ollut ihan hirveästi, mut yritän tässä nyt sitten olla enemmän mukana!
Mä kävin kans jo sen nt-ultran, kaikki oli ok! Ja sen veriseerumiseulan, tuloskin tuli ja oli normaali. Ja la pysyi samana, 7.4.2010. Vaikk heittoa oli pari pvää. Ihan kiva, ettei siirretty kun esikoinenkin meni yli la ajan!
Onko kellään muuten tietoa kuinka aikaisin voisi ultrassa näkyä lapsen sukupuoli????
Kun halutaan kovasti tietää kumpi olisi tulossa, esikoistakin odottaessa sain tietää mut silloin oli jotain 20 + vkolla, ja nyt mulla lääkäri 15 +6, niin voisiko silloin jo näkyä???
Kun jokatapauksessa yksityisellä on tuo "rutiini ultra" joka lääkäri kerralla.
Ihana, että osa jo tuntenut liikkeitä :)
Mä kans odotan ihan hirmuisesti, että alkaa tuntemaan ne!! Ekasta tunsin jotain 15-16, niin ei siihen niin kovin pitkä aika olisi... :)
merili& mohkö 13 +4
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! Ei ole kauheesti ehtinyt tehdä visiittiä tänne päin....
Mun alkuraskaus on ollu melko helppo, ei kauheemmin pahoinvointia tai mitään =) Pääsin ehkä liiankin helpolla.... varsinkin ku nyt on sit ehkä tulluki ongelmia =(
Pari viikkoo sitten oli ultra ja siellä se pikkunen oli ja sydän löi ja liikkukin vähän =) Se oli ihana nähdä että kaikki on hyvin, laskettu aikakaan ei muuttunu ku ehkä parilla päivällä...
Mutta nytte sitte perjantaina illasta, kävin vessassa ja paperiin tuli kauheesti kirkasta verta, se säikäytti hirveesti... Varsinkin ku oli ollu epätavallisen huono olo siinä illalla.... Nyt viikonlopun aikana verta ei ole tullu niin paljon, lähinnä jotain pientä ruskeaa tuhrua silloin tällöin vessassa käydessä.... Pelottaa tosi paljon pienen puolesta, keskemenon uhka taitaa olla yllä... Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan ja kysellä vähän, keskiviikkona olis eka lääkärineuvola ja sydänäänien kuuntelua. Saa nähdä miten meidän tässä vielä käy....
Mutta tsemiä teille kaikkille, toivottavasti kaikki menee hyvin!!
Tervehdys kaikille!
Tervetuloa mukaan uudet kirjoittelijat tänne Huhtikuun Haneihin! :)
Niinpäniin... Pitäisi kirjoittaa aina vähän paperille, että kuka oli kukin ja mitä piti kenellekin sanoa... Unohtuu nimittäin viimeistään tässä vaiheessa, kun alkaa kirjoittamaan. Höh. No, ehkä ensi kerralla vähän muistiinpanoilen...
Minä olin eilen aivan omituinen. Olin jostain syystä ihan kamalan huolissani, että onko massussa kaikki kunnossa. Minä olin todella äkäinen (harvoin ole tuollainen ärrimurri) ja itkuinen. Siis aivan outo otus. Minun oli pakko ostaa halpisraskaustesti ja katsoa, että vielä näyttää plussaa. Plussa tuli esiin aivan samantien ja loisti kirkkaampana kuin testiviiva, joten se oli halpa hinta itsensä rauhoittamisesta. On ihan kamalaa olla huolissaan! Toivoo niin että kaikki menee hyvin. Nyt rauhoutuin onneksi ja voin taas nautiskella tästä tilasta ja ajatuksesta kevätvauvasta. Aion kertoa tulevana viikonloppuna perheenjäsenilleni asiasta, joten senkin takia varmasti olin niin hermona.
Olemme jo katselleet pinnasänkyjä mieheni kanssa... Ja hoitopöytiä. On tämä haaveilu ja suunittelu niin ihanaa! Minun mielestäni jokaisella raskaana olevalla on oikeus hössöttää ihan niin paljon kuin haluaa. Joku voisi sanoa, että eikö kannattaisi odotella, mutta minusta on niin ihana suunnitella ja pohtia asioita. Sitäpaitsi se konkretisoi asiaa. Nyt kun ei tunne vauvan liikkeitä, eikä masukaan ole oikein kasvanut (muuta kuin sen verran että itse jo huomaan muutosta), niin asia tuntuu vielä niin unenomaiselta. Paha olo tietysti kertoo jotain, mutta...
Minulla vielä reilu kaksi viikkoa ensimmäiseen ultraan. Huh, huh, kun se vaan tuntuu matelevan kohti. Joku sanoi, että hänen paikkakunnallaan tarjotaan vain yksi ultra. Eikös ensi vuodesta alkaen tule joka paikassa pakolliseksi tarjota jokaiselle naiselle kaksi ultraa ja rakenneultra?? En ole ihan varma tuosta rakenneosuudesta, mutta ainakin toinenkin ultra pitäisi sinullekin tulla.
Oikein aurinkoista lokakuun alkua kaikille! :)
Ronja rv 9+6