Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

'''Toukokuun Toukat 2010 Lokakuuhun***

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

milläs viikoilla teillä ultrat? itse tuossa soitin aikaa ja sanoivat että 11 viikolla vasta. olisi kyllä niin helpompi elää tiedon kanssa että onko sielä vatsassa mitään elämää vai ei.

Vierailija
62/120 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevätörkki, mulla on ultra vasta rv 12+0, eli vajaan parin viikon kuluttua. Itseäkin välillä epäilyttää onko siellä masussa elämää, mutta yritän uskoa parasta, kun kuitenkin jo masukin näkyy ja rinnat on kasvaneet (ihan liikaa).

Onko kellään hyviä vinkkejä raskausajan liiveiksi? Onko kokemusta esim. Carriwellin liiveistä? Mulla rinnat kasvaa niin vauhdilla, että kokoajan sais olla ostamassa uusia liivejä... Semmoset säädettävät, kasvamiseen ja myöhemmin kutisttumiseen mukautuvat ihmeet ois hyvät ;)

Mammahousuista tuli mieleen, että onko jollain ollut Belly Belt käytössä raskauden aikana? Olis aika kätsy, kun tarvis ostaa mammahousuja lainkaan :)

Mulla on kans rinnat välillä niin arat, että suihkuttelu on haasteellista. Välillä ne taas tuntuu sopeutuvan ja sitten taas joka ikinen osuva pisara tuntuu niin pirulliselta...

Pitäis tästä suoriutua suihkuun :P ja lähteä verikokeisiin. Naurattaa jo valmiiks miten esikoinen mahtaa suhtautua, kun äidin verenpainettakaan ei olis neuvolassa saanut mitata :D

Niin ja iho on mullakin tosi huonossa kunnossa :P Kai tää joskus loppuu, olis vaan kiva keksiä jotain kun pinnalta iho kuivuu ja kuitenkin rasvoittuu ja epäpuhtauksia on toooosi paljon... Hehku tässä nyt sitten onnellisena!

Nyt en muistakaan kenelle tuli huono olo vedenjuomisesta, mutta kokeile jotain laimennettavaa marjamehua, siis jotain kirpeetä. Itse selvisin mummun punaherukkamehulla, kun en vaan pystynyt juomaan vettä :) Näin meni 2 viikkoa, mutta nyt taas menee vesikin.

Kai se nyt vaan täytyy mennä :P

Iisa 10+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta

Tänään olisi ensimmäinen äitiysneuvola käynti sitten kaheltatoista.. Ei mitenkään nappaa, mutta pakkohan se on mennä :D .. Kuten äitiystätikin sanoi, että saahaan paperiasiat rullaamaan.. Onneksi toisella kertaa niitä käyntejä ei oo niin paljoa ku ekaa odottaessa. Jei!! Meitsin neuvolatäti ku ei oo mistää parhaimmast päästä niin jaksa käyä siel.. Noo.. Sen jutuista sitten myöhemmin..

Pirreliinille tervetuloa mukaan pikku kakkosen kanssa :)! Listaan päivittelin.

Nii tuoki on jännä, että ku joissain neuvolois siirretää laskettuu aikaa ulran perusteel.. Ei täällä vaan. Neuvolatäti laskee kiekosta lasketun ajan ja se on sit se koko loppu ajan, näytti sitten ultra viikko tai kaks sinne tai tänne.. Tai näin ainakin ekassa raskaudessa oli.

Pahoinvoinnista.. Mulla loppui esikoisen kanssa ihan ku seinään pahoinvointi. Et kyl se on ihan normaalia :D.. Loppuispa tässäki raskaudessa ja voisi loppua jo.. Etominen siis edelleen 24h..

Siis tuoki on niin jännää, et ku neuvolan ohjeistukset vaihtelee niin paljon ja sitä tulee jatkos huomaamaan viel enemmän. Mut siis asiaan homejuusto niin meil neuvolatäti sano, että kaikkia muit ei saa syyä mut sitä arlaakos se nyt ol niin sitä saa.. Ja sitä mie sit vaan uskalsinki syödä.. Ja kuten Mykerinos sanoi niin kyllä jotain nautintoja hei pitää olla!! Ja siis kielletyllä listalla on maksamakkara, mut silti sitä saa hei syödä. Luin just öö.. se oli vauvalehessä hei kait niin olikos se 30g ku päivässä saa syödä ihan vapaasti! Et ne kaik on varmaa vähä semmosii et kuha ny ei kilotolkul joka päivä syö. Ny alko tekee sit maksamakkaraa mieli, kakka.. Pitänee ostaa ku menemme kauppaan.

Mykerinokselle hirmuisesti jaksuja muuttamiseen!! Muuttaminen on ehkä maailman kamalinta hommaa..

Laittakaahan ihmiset ultrakuvia tänne meidänkin nähtäville niin saadaan me muutki liikuttua kyyneliin!

Siis tuoki on niin jännä et miten mehiläisil eri paikkakunnil voi hinnat noin paljon vaihdella.. Ja sit et miten on vara mehiläisel pitää noin korkeet hintaa ku pulssis pääsin esikoist odottaes reilu 60e:lla.. Ni kuka ny mehiläisee menee ku siel on yli puolet kalliimpi :o..

Jeps, mut nyt vois men tekee aamupuuhia..

Verticia

Vierailija
64/120 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kommentoida tuodon määriin. Eli tosiaan jotain saa syödä vähän, eli esim. maksamakkaraa. Mut ne sellaset, missä on listeriavaara, niin niissä se bakteeri voi olla ihan pienessäkin määrässä. Eli just noi juustot jne. Mut kuumennettuna sit nekin :P Nam! Tosiaan ei kaikesta voi kieltäytyä! Mistä tuli mieleen, ettei ole yhtään tehnyt mieli alkoholia. Punaviiniä luulin, et tulis ikävä. Jos löytäis hyvän alkoholittoman, ni olis jees. Mut kummasti kun olen ostanut sitä alkoholitonta siideriä saunajuomaksi, niin ajaa aivan saman asian. Sitä samaa otin kun käytiin työporukan kanssa teatterissa... Kiinni jäätiin... Ja nyt ns. kaukaisemmatkin työkaverit ihmettelee naamakirjassa kun olen saikulla... Varsinkin kun jollekin sanoin, etten tiedä kuinka kauan... Oo tässä nyt sitten. Mahakin on jo niin pömpöllään, ettei jää epäselväksi. Kun ei ole niin montaa telttaa kaapissa, että vaan sellasiin pukeutuisin. No, tätä saikkua saattaa kestää... Tosin oksentanu en ole muutamaan päivään!!!! Jei!!! Mut en kyl silti ole työkykynenkään. Ootteko muut huomannu, et jos rehkii ja touhuu, niin olo huononee? Oon miettiny, et siksikö nyt saikulla on ollu parempi olo... Väsymyskin on kyl ihan tolkuton. Ei sitä töissä pääse parin tunnin unille aina välillä... Mistä sitä unta riittääkin :O Mutta sellasia tällä erää...

Tuollaanen75, rv 8+5

Vierailija
65/120 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulumisia ja tsemppiä kaikille etomuksen kourissa vellovile sisarille..

Etoo..joo, vähän niinku helppas, mutta palasi sitten takasin kun kehuin neuvolan tädille et jo helppaa :) ei olis taas kannattanu. Ei vainmä kyllä nautin suunattomasti tästä olosta et vahvasti on raskaana, vaikka töissä käyminen onkin "vähän" haasteellista. Ja väsy.. mutta kikkipuoli on rauhallisempi mutta voi hurja kun paisunu.. Ja vaatteet, vaikka kuinka yrittää sulloa itseään tavallisiin housuihin ni ei mee.. eilen ekoihin äippähousuihin pukeutunut oli huomattavasti helpottunut.. Töissä en o kertonut, enkä haluaisi vielä kertoa, jos jotain sattuukin... Ja kiloja on tullu 2.. toki viime keväästä niitä on tullu muutama useampi. Neuvolan täti kehui etä miten sulla on nuon painoa vaikka oot niin hoikan näkönen.. niinpä on varmaan isoo hauislihas ;)

jepulis, verikokeet ja np-aika varattu (np-ultraan ei päässy ilman verikokeita ja ultraan halutaan ihan siitä ilosta et nähdään "formula") eka neuvola takana..

Gibboska 9+2

Vierailija
66/120 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huono olo katoaa aika hyvin jos pysyn paikallani ja syon jotakin.

Ma en ole viela jaanyt kiinni :). ravintelissa ostin alkoholittoman drinkin ja onneksi kukaan ei halunnut maistaa sita. Muutenki

Sainkin tassa ultraan ajan. 26.10 sitten on menoa :) Mukava tosiaankin tietaa etta onko siella ketaan.

Pomena rv 9+

Vierailija
67/120 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissulivei

Oli joo kyl sellanen käynti taas eilen äitiysneuvolassa et huh hah.. Mun oma th ei ollut (yllätys yllätys) edes paikalla joten minut otti vastaan opiskelija jota sitten ohjasi paikan toinen th.. Tämän toisen vastaanotolla jouduin kerran esikoista odottaessa käymään, odotin puoli tuntia että pääsin sisään kun rouva puhui omassa puhelimessaan sen ajan ja sit mittas verenpaineen, valitti sokeriarvoistani jotka oli ihan normaaleja ja sanoi et voin poistua, oltuani sisällä 5min (katsoin tämän kellosta vielä..).. Ensin tämä rouva ei osannut käynnistää tietokonetta opiskelijalle, paineli käynnistysnappulaa ihan hulluna ja ihmetteli et miks näyttöön ei tuu mitään (ehkä ei ku samantien sammuttaa sen), käski opiskelijan sitten paperille haastatella (opiskelija aukaisi sitten koneen rouvalle :D).. Ensinnäkin ne oli käyttänyt vanhoja tietojani mitkä ei pitänyt moneltakaa kohtia paikkaa, sukunimet, sairaudet jne kuukautiskierto lukuunottaen. He olivat valmiiksi laskeneet kaikki la ja varanneet ajat ultriin ym kysymättä multa siis mitään. Ja itse en saanut edes tietää laskettua aikaa, kunnes labralähetteestä sen kotona sitten näin.. Ja se siirtyi sitten 26.5 päivälle, kun käyttivät tosiaan vanhaa kierron pituutta laskiessa.. Sitten kun mulla oli nyt 2kk aikana tullut 3kg painoa lisää niin tämä rouva sanoi ”Onko sinulla mitään käsitystä mistä tällainen yhtäkkinen painon nousu voi johtua?” Meinasin sanoa sille et olen *@/*u raskaana!.. Sitten tuli aika vääntää sokerirasituksesta kättä, kun se kestää 8-11.30 ja esikoinen herää 8, syö 9 ja nukkuu 9-11 ja nukkuu vain rattais ulkona tuon ajan. Niin sanoin, etten voi mitenkään mennä siihen, et en mä voi siellä sitä syöttää aamupuuroi ja mennä vaunulenkille koska sokerirasituksen kokeiden välillä on ehdoton rasituslenkki. Niin tämä rouva oli sitä mieltä, että kyllä voi mennä, että sinne vaan ja vaunulenkil sit välillä. Juu ei! ..Nyt ei tarvii sitten ekaan mennä mut toinen olisi pakollinen.. Ja koko neuvolasysteemi oli muuttunut, kaikki käytänöt ja ne silti oletti että tiedän kaiken, mitään esitteitä ym en saanut koska tiedän kuulemma kaiken koska onhan esikoisen syntymästä vasta 6kk.. Just, kaikki oli kyl uutta mitä opiskelija selitti.. Sitten he olivat varanneet tosiaan ultra ja labra-aikoi minulta kysymättä. Ultra on 4.11, se onneksi sopii joinkuin vaikka onkin huonoon aikaan päivästä ku on tyttären ruokailu taas samaan aikaan ja sit sen perään olisi labra niin labra menee samaan aikaan kiinni joten mun täytyy seuraavana aamuna raahautua sitten niille labroille ja sekoittamaan tyttären unirytmin.. Uaargh.. Opiskelija selitti mulle rauhassa kaikkia asioita mitä tämä rouva th oli käskenyt sanoa, mutta silti kolme!! kertaa tämä th tuli kesken kaiken siihen ja selitti kaikki asiat pikakelauksena mulle uudelleen, kolme kertaa ja kaikki asiat!! Pelkopolist unohin sit täysin kysyä siinä niiden söhläyksen keskellä, että pitää tänään soittaa sinne.

Että joo.. Suututtaa kyl niin paljon tuo neuvolan toiminta.. Ja seuraava aika on helmikuussa sinne, että jee..

Aamusta saakka on etonu taas niin järkyttävästi ettei tosikaan. Ei tee mieli syödä ees mitään ku se ei mitenkään helpota oloa, huonontaa vaan. Ja rasitus on ihan syvältä, äsken ku oltii vaunulenkil niin huonompi olo vaan tuli.. Raitis ilma kyl vähän auttaa.

Nyt pitäisi alkaa väkertää kakkutilaukseen kakunpäälisiä, jei.. Eli sitä tekemään..

Jaksuja kaikille!

Verticia & vuokralainen Rv 8+0

Vierailija
68/120 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kävästiin neuvolassa ja laskettu aika lähestyi päivällä, eli nyt siis 23.5. Varattiin pari seuraavaa aikaa ja ultraan tulee kuulemma kutsu kotiin. Terkkari oli tosi mukava, mutta harmi kun se vaihtaa muihin töihin niin ei vielä tiedetä kuka mut ottaa vastaan seuraavalla kerralla. Nyt haluis vaan kotiin lukemaan niitä kaikkia lappusia ja opuksia, työnteosta ei tule mitään. :)

Esmeralda rv 8+3

Vierailija
69/120 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko kommentoida, kun lueskelin Tuollaasen viestiä ja muitakin :)

Mä just viikonloppuna maistelin alkoholitonta punaviiniä, kun ei haluttu jäädä salaisuuden kanssa kiinni päivää suunniteltua etuajassa... ;) Ostin ruokakaupasta sellasen pikkupullon naukkailtavaksi ja siitä on puolet yhä jääkaapissa; päätynee viemäriin... Yöh! Taidan jatkossa pysytellä limppareissa ja sen sellaisissa. Alkoholittomat oluet on kuulemma ihan hyviä (eroja löytyy) ja samoin siiderit. Ystäväni löysi oluet raskausaikana kun saunajuomaksi löytyi nämä alkoholittomat versiot.

Meillä on ensimmäinen neuvola nyt perjantaiaamuna ja oikein mielelläni menen. Toivottavasti ei kuitenkaan ole Vertician kokemuksen kaltainen.. Noh, hyvä ystäväni on juuri ollut samaisen neuvolatädin hoivissa ja oli tykännyt. Luottavaisin mielin siis :)

Justiina rv. 8+3

Vierailija
70/120 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, pikainen päivitys np-ultrasta! Eli mulla oli äsken ko. ultra, kaikki oli hyvin ja vauveli liikuskeli oikein reippaasti. Niskaturvotusta oli 0,8mm, kun kaikki alle 3mm lukemat ovat normaaleja. Löytyi mahalaukku, virtsarakko, kädet ja jalat (ja pienen pienet hellyttävät sormet ja varpaat) sekä aivojen rakenteet. Voi kun hän oli suloinen! Muistutti ihan sitä merirosvolipun pääkalloa... :D Ultrassa kun luut näkyvät niin selvästi valkoisena, että ihan tuli tuo mielikuva mieleen. Laskettu aika ei muuttunut vaikka vauva olikin muutaman päivän pienempi kuin mitä mulla on viikkoja kuukautisista laskettuna. Eli virallinen la on 26.4.10, mutta todennäköisempää on, että vauva syntyy toukokuun puolella.

Harmitti vähän, kun jouduin menemään ultraan ilman miestä, hänelle tuli työesteitä, mutta onneksi sattui tuttu ja tosi mukava kätilö, joten oli ihan hauska jutella siinä niitä näitä. Jännitti kyllä etukäteen ihan hirveästi, mutta jännitys hävisi, kun näin tutut kasvot huhuilemassa mua sinne tutkimushuoneeseen. :)

Pitää vielä kommentoida tuota Vertician neuvolakokemusta, että olipas aikamoinen! Mulla olisi kyllä varmaan pimahtanut ihan täysin tuossa tilanteessa, eikö sulla ole mitään mahdollisuutta vaihtaa neuvolantätiä? Ja kiva oli kuulla muilta positiivisia neuvolakuulumisia!

Alkoholittomista juomista, musta Kopparbergin alkoholittomat siiderit on ihan älyttömän hyviä! Katsoin juuri lähikaupassa, että siellä oli alkoholitonta punkkua ja valkkaria (ihan sikakalliita), niitä pitää varmaan viimeistään jouluna maistaa. Joulusta puheenollen, rakenneultraan varattiin aika 8.12, jospa sitten mieskin pääsisi mukaan...

Mukavaa viikon jatkoa, mulla alkaakin viikon viimeinen työpäivä! :)

Vierailija
71/120 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin siellä ekas neuvolas. La aikaistu yhdellä päivällä joten se on sit 20.5.10, tänään sit alkoi rv 9.

Oireetonta on täällä vieläkin. Pahoinvointia ei ole edes silloin, kun on kova nälkä. Rinnat on ainoastaan kasvanut, mutta ei ole arat. Väsymystäkään ei juuri ole vieläkään. Ja mahakaan ei ole liiemmin paisunut, mutta viime raskaudessakin pärjäsin hurjan pitkälle omilla vaatteilla. Ihan parina viimeisenä kuukautena täytyi turvautua äitiyshousuihin. Kotioloissa kylläkin mentiin vanhoilla lökäpöksyillä.

Niin ja tietoihin saa tuonne päivittää myös sen, että meillä on siis ennestään tyttö 03/08 ja synnytyspaikkana toimii satks.

Vierailija
72/120 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

verticialle: Miten sun seuraava neuvolakäynti VOI olla vasta helmikuussa? Mun järkeen ei kyllä millään mahdu? Sit tosta lastenhoidosta sokerirasituksen aikana tuli mieleen, et onko teidän kunnassa perhetyöntekijöitä, heitä voi tollasen ajaksi pyytää lasta hoitamaan. Ja ainakaan täällä ei todellakaan saa lenkkeillä sokerirasituksen aikana, vaan pitää istua. Ei saa tehdä mitään rasittavaa! Liikuntahan tehostaa insuliinin vaikutusta elimistössä ja liikunnan jälkeen ei saada todellista verensokeriarvoa. Kyllä on ammattitaidotonta porukkaa!

Omaa oloa...mulla on tänään tasan 8rv! Ja mua vaivaa kummallinen tila, hengitys haisee ja tuolta toisesta päästä tuleva tavara aivan järkyttävälle! En tajua mikä tässä nyt mättää. Soitin jo tk:n sairaanhoitajalle, joka käski soittaa neuvolaan, pitää kysyä sitten huomenna sieltä. Ootteko ikinä kuulleet moisesta? Ei mulla aiemmissa raskauksissa oo tällasta ollu. Oon miettinyt et voiskohan vika olla korkeissa verensokereissa, en oo kyllä mitannu, mutta kun on pääkin kipeä tuontuostakin. Aion heti ekalla neuvolakerralla pyytää sokerirasitukseen, mulla oli edellisessä raskausdiabetes. Vatsa tuntuu kasvavan nyt nopeesti ja kipuiluakin on välillä.

Lapsille olen kertonu ja omille vanhemmilleni, miehen äidin luokse mennään marraskuun alussa kyläilemään, nähköön asioiden laidan silloin =)

Ja vielä, eka ultra on 16.11, saapa taas odottamista :)

cicero ja hieman valoisampi ote 8,0

Vierailija
73/120 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas monilla ollut juuri eka neuvola, niin meilläkin. meiät otti vastaan kätilöopiskelija, oikee neuvolatäti istu kyl vieres melkei koko ajan. ihan tarpeeks osaavalta vaikutti miusta se opiskelija. lopuksi otettiin verikokeita ja mie pyörryin ensimmäistä kertaa elämässäni... taitaa tuol masussa joku asustella kun tällasia heikotuksia ilmenee. hemoglobiiniki tietysti oli jo vähän laskenut, miulla muutenki on alhainen joten voi olla et ens kerralla jo määräävät jonkun rautakuurin. tänään 9+0 ja tiistaiaamuna odottaa ultra, se jänskättää ja varmasti rupean itkee jos siel joku näkyy :D

noista oireista, miulla edelleen jatkuu kuvotus iltaisin mutta onneksi ei vieläkään oo tarvinnu oksennella. mie alotin 2,5 vuotta sitten pillerit juuri iho-ongelmien takia ja pelkäsin et hirviät finnilaumat iskee takas naamaan ja selkään ku jätän pillerit pois mut eipä oo tää raskauskaan tuonut mitään. hyvin menee siis :) miullakin rinnat on aristavat mut ei oo kyl kasvanu (vielä) yhtään. ei haittais vaikka kasvaiskin, on niin pienet ;)

jaksamisia kaikille :)

Vierailija
74/120 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään np-ultra ja kaikki kunnossa. Pikkuinen oli niin kovin vauhdikas, kädet ja jalat heilui mutta lopuksi nukahti.. Pikkuinen nenäkin erottui. Voi kidutusta olla töissä, täällä ei voi oikein alkaa kuvia tutkimaan kun en ole vielä kertonut. Turvotus oli 1mm ja pikkuisella oli pituutta 4,5cm. Laskettu aika pysyi ennallaan. Kätilö kysyi raskausviikkoja, mä en muistanut mutta mieheltä tuli kuin liukuhihnalta että 11+4! Mä olin ihan yllättynyt. Meillä mies käy aina lasten kanssa neuvolassa ja tietää varmaan muutenkin paremmin kaikki lapsiin liittyvät asiat :)

Iisa: mulla on ollut carriwellin liivejä, ne on hintaan nähden ihan ok. Tosin muistelisin että ne tuntui välillä kun ois vetänyt sukkahousut rintojen ympärille. Mutta kyllä ne tuki tarpeeksi ja yöllä tykkäsin käyttää. Mut mun käyttökokemuksista kolme vuotta joten tiedä sitten.

Hyvät viikonloput!

Vierailija
75/120 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai huomenia kaikille!

Paljon ollut nyt ensimmäisiä neuvolakäyntei ja Helmiäisellä ollut jo eka ultrakin, siis neuvolan piiriin kuuluva ultra.

Meitsil ei oo mahkui vaihtaa neuvolatätiä. Tuolla on 2 tätiä ja omani on sellainen hällä väliä tyyppi ja tämä toinen joka nyt tätä siljaisti niin on sit juur tuollainen mit kerroin ja esikoist odottaes tosiaan vastaanotto kesti 5min sen kanssa, että jee.. Eikä se meininki parane siellä lastenneuvolankaan puolella ikävä kyllä.. Muutaman kerran esikoista odottaessa mies soitti neuvolan pomolle ja sanoi muutaman valitun sanan niin sitten taas asiat sujui hyvin ehkä sen yhden käynnin verran.. Kaikkia ihan ihme juttui oli sillon, luvattui sairaslomia ei suostuttu kirjottamaan jne..

Etominen jatkuu täälläkin, voisi jo loppua kyl..

Cicero ihmetteli samaa kuin minäkin et miten se mun seuraava neuvolakäynti voi olla vasta helmikuussa! Ja samaa ihmetteli kaverikin eilen.. En tajuu, mut enpä muutenkaan tajuu neuvolan toiminnoist mitään kyl enää, et.. Perhetyöntekijän saa turussa vain yksinhuoltajat ja todelliseen hätään ja sillonki piti olla enemmän lapsia kuin yksi..

Sokerirasitukseen ainakin täällä joutuu automaattisesti jos ennen on ollut raskausdm..

Ja tuota huomasin kanssa tuossa ihan alkuunsa, että hengitys haisi kanssa pahalle vaikka olis juur pessyt hampaatkin, mut se on mennyt ohi.. Ruokavalios ei ollut siis mitään poikkeevaa tms ja mun mielest esikoist odottaes oli sama juttu..

Miul kans mies ties esikoist odottaes mun viikot kyl hyvin, nyt ei ole edes kysynyt.. :(

Carriwellin liivei on kyl monet kehuneet..

Äh, ei tää ajatus vaan kulje viel näin aamusel. Äsken olin vaunulenkil ja ulkon oli ihan pirun liukasta.. Het oven ees meinasin vetää lipat.. Jei..

Kait mie meen tuonne sohvalle makoilee ennen ku alan viimeistelee tilauskakkuja.

Verticia & vuokralainen Rv öööö 8+3..

Vierailija
76/120 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut voi poistaa listalta. Eilen alkoi vuoto, ja päivystyksen ultrassa todettiin että raskaus on tuulimuna. Olin kyllä jo aavistellutkin että kaikki ei ole kunnossa, ja tavallaan jo valmistunut luopumaan, joten ajatukset on jo käännetty kohti uutta yritystä.

Toivon teille kaikille onnellista odotusta!

Imoen

Vierailija
77/120 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin riipaisee Imoen uutiset. Iso hali ja voimia! Hyvä kun jaksat edes vähän ajatella asiaa noin, että kohti uutta yritystä. Toivottavasti teidän ei enää tarvitse saada tällaisia uutisia vaan pian olisi uusi pieni tuloillaan.

Vierailija
78/120 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime keskiviikkona ensimmäisen kerran neuvolassa mutta kirjoittelu on jäänyt, kiitos ihanan 4 päivän mini syysloman. Nevolan kätilö oli aivan ihana; juttelimme 1,5h kaikesta mahdollisesta. Paljon puhuttiin meidän lapsista ja omasta työstäni mikä ei ole helpoimmasta päästä. Rohkaisi minua vaan reippaasti hakemaan sairaslomaa jos väsymys vielä jatkuu. Muutenkin jäi aivan ihan fiilis. LA on muuten vasta 18.5. mutta saattanee siirtyä parin viikon päästä olevassa niskapoimu-ultrassa. Kätilö sai meinaan jo doplerilla sydänäänet kuuluviin, mikä kertoisi viikkoja olevan enemmän kun silloiset 9+1 (nyt taitaa olla 9+6). Keskiviikkona menen labraan ottamaan kaikki vakio verikokeet sekä sen ennen niskapoimua otettavan seerumiverikokeen. Samalla minulla tutkitaan muutakin sillä olen edellisissä raskauksissa kärsinyt verensiirtoon päätyneistä anemioista. Jos nyt pystyttäisiin jollakin välttämään se. Muutenkin jäi kyllä niin mega positiivinen tunne ja vielä iso ihanuus jo kuuluvista sydänäänistä! Unohdin pahoinvoinninkin vallan kun olin niin onnellinen! Muutenkin tuntuu että lomalla virkeänä ja levänneenä oli paljon parempi olo. Tänään taas kun kello soi kuudelta, on oksettanut. Päätin nyt tutkia tarkemmin omaa vointiani ja seurata väsymystä. Ai niin, painoa oli tullut jo "mahtavat" 4kg. aika hurjaa mutta ei auta! Nyt on taas jumppa maistunut ja olen pystynyt jatkamaan liikkumista, ehkä se hillitsee painontuloa. Täytyy vaan mennä ostamaan isompia toppeja kun jumppatopit paljastaa jo aivan liian hyvin pyöristyneen eutmuksen! Minulla on aina tullut reilusti painoa, enkä ole joutunut sokerirasitukseen. Tuossa on varmaan paikkakohtaisia eroja. Voiko pienilähtöpaino vaikuttaa siihen että ei niin herkästi laiteta sokerirasitukseen?

Raskaus on aiheuttanut minussa jotain hyvää. Olen mega positiivinen ja iloinen, katson kaikkea vaaleanpunaisten lasien läpi. Tällähetkellä vaan rasittaa muiden negatiivisuus. Think positive! Kyllä tämä pahoinvointi joskus päättyy, samoin väsymys ja muukin. Nyt pitää nauttia elämästä!

Vierailija
79/120 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä odottaminen tuntuu jo mahdottomalta, pelkään koko ajan että ensimmäisessä ultrassa todetaan tuulimuna tai joku muu. Öisin näkee jo painajaisiakin siintä että ultran täti sanoo että sori vaan tämä oli tässä. Niin kovasti haluaisin jo iloita tästä mutta vielä ei voi, ei niin kauaa kun pääsee siihen ensimmäiseen ultraan joka on vasta 2.11. Vaikka tosin vielä on kaikkia raskausoireita, ehkä tosin huonoa oloa ei niin paljoa. Mutta rinnat ovat kyllä kasvaneet niin että on uusien rintsikoiden oston aika. ja vatsa kyllä pömpöttää iltaisin ihan hyvin. Mutta silti se pieni epätoivo on koko ajan mielessä. Varsinkaan kun viimevuodet eivät ole olleet mitään helppoja. Mutta kait se on jaksettava odottaa tuonne marraskuuhun asti. Jaksamisia kaikille

kevätörkki rv 9+6

Vierailija
80/120 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imoenille pahoittelut ja halit ja verticolle neuvolan tädin kanssa jaksamista! Siis oikeesti toinen neuvola ei voi olla vasta helmikuussa, eihän se nyt noin mee, onhan terkoillakin jotkut "säännöt" olemassa eikä noin paljon voi poiketa, käynti kerran kuussa ja täts it! Onhan se ihan seurannallinenkin juttu ja kyllä on tuo sokerirasituksen järkkääminenkin ihan takapuolesta ;) Mulla on paasto ollut molemmissa raskauksissa (siis edellisissä) raja-arvo, seurannoissa kaikki esimerkillisiä ja voi juupeli kun on ollu niiiin diabeetikko, valtavat seurannat ja kyttäykset, molemmat lapset reilusti alle 4kg, ei mitään hätää ja ne ressukat on heti synnyttyään tukittu PULLOSTA täyteen maitoa niin jotta ne on oksentanu ensimmäisellä elintunnillaan, lastenhoitaja komentoi vaan että kun on ollu sitä sokeria niin lapset on niiin nälkäsiä synnyttyään., Voi HALOO!! ja sitten on vauvat pistelty rei'ille ekoina päivinään eikä niillä ole mitään hätää/poikkeavia arvoja ollu. Tässä raskaudessa, tiedän laskimopaaston olevan sama mitä ennenkin (on normi tilaskin, mutta sillon menee rajan alle..) ja tälle lapselle ei ykskään täti juota maitoa tai saa nähdä millanen leijonaemo hyökkää pullon kimppuun synnytyspetiltä, ehkä infoan vähä aikasemmin tai ehkä miestä täytyy psyykata jos on vaikka alapää vielä repsallaan ;)), eikä niitä kukaan pistele ellei tosiaan oo joku hervoton syntymäpaino tai lapsen olossa sitä vaativaa.. Vapiskaa kaikki kätilöt ja lastenhoitajat tämä sairaanhoitaja äiti on tsempannu!!

No juu semmosta täältä kuuluu :) ja maha on ja kasvaa siis mahoton miten oikeasti tuo "greippi" on pökänny kaiken löysän ulos niin että maha vaan höllyy :)) onpa hienoa, töissä kun kysyivät ni pakko oli sanoa, kun ei valehdellakaan viittiny.. voi naisia.. Pahoinvointi on vähentyny, ainakin joinakin päivinä, verikokeet tällä vkolla ja np ultra tulossa alkukuusta, jännää on.. Onkos täälä äitsyköissä ketään hevostelija mammaa? Täälä lisäongelmaa tuottaa tuo karjan liikutus, vielä sopii selkään, eikä maha haittaa, mutta riskit on kyllä tiedossa ja rauhassa mennään..

Gibottaja 10+1