Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

'''Toukokuun Toukat 2010 Lokakuuhun***

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista tosiaan, Kevätvauva! Vaikka eihän se suoraan, mitään vaarallista tarkoitakaan. Samoten kuin vuodot. Sillä pitää lohduttautua.

Täällä on vedetty enkat huonon olon kanssa. Aamun 1½ h palaverin aikana oksenkin kunnolla NELJÄ kertaa! Oli jo noloa. Työkaverit tietää, mut nää yhteistyökumppanit ei... Kattovat vähän jo pitkään kun yks koko ajan, että: "anteeksi, mun täytyy nyt käydä vähän tuolla..." ja työkaverit virnuili :S Joopa joo. Illalla oli jopa hetken ihan ok olo... Tästäkö tää nyt sit lähtee. Tuntuu menevän jotenkin joka toinen päivä -systeemillä... Ärh! Mutta niin kuin joku totesi, niiiiiin onnellista oksetusta :D

Tuollaanen75, rv7+1

Vierailija
22/120 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan kanssasisaret,

olen tässä pitänyt vähän taukoa kirjoittelusta. viimeksi kun kirjottelin niin pahoinvointi oli yltynyt ympärivuorokautiseksi. olo oli parin viikon ajan tosi tuskainen, ja siksi luenkin teidän kaikkien pahoinvoivien viestejä suurta sympatiaa tuntien. koittakaahan jäksaa! myslin, jugurtin ja hedelmien voimilla eteenpäin :)

itse olen nyt päässyt kymmenennelle viikolle ja olo on oikeasti parempi (kop kop!). huono olo yllättää välillä, mutta ihan koko aika ei mene ruokaa ja ruokahaluttomuutta pohtiessa. toivon siis tosiaan että itse kullekin koittaa vielä parempia päiviä, sellaisia jolloin raskaudesta voi oikeasti nauttia.

meritähti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan kanssasisaret,

olen tässä pitä

Vierailija
24/120 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetoimintaa kyl tuol kevätvauvan tk:s.. Et mitä niin ihmeellistä pissatestist muka voi olla.. Ja et sen tutkiminen noin kauan tekee! Siis tulehduksenhan saa tietää samana päivänä ja herkkyyden eli minkä antibiootin aloittaa niin voi mennä seuraavaan päivään, mut siis ei kyl tuu mieleen mitää mitä noin tutkia tarttis.. Outoo!

Heheh, ja voin vaan kuvitella mimmonen ol tuollaasen palaveri :D .. Mahto olla yhteistyökumppaneil puheenaihetta palaverin jälkeen :D

Täällä oksu olo jatkuu ja kaksi päivää kestänyt migreeni. Tosin hieman alkaa jo helpottamaan. Ja nyt vasta hoksein et oliskohan cokiksest johtuvaa btw.. Ku mammuttimarkkinoilta ostettiin hieman, köh köh, tuota cokista ja sitä sit juotii niin kauan et loppuivat tiistaina.. ja nyt pe ja la ollut migreenissä.. Et oiskohan cokiksen puutteesta.. ja tänään ku ostettii niin migreenikin kaikkos.. Sama juttu oli kerta kahvin kanssa tuossa joku kk sitten.. Oli pari aamua etten saanut kahvia niin tuli migreeni.. Greit.. Eli mitä tästä opimme.. Jatkossa pitää aina olla cokista kaapissa :D, hah..

Joo.. Ja etova olo senkuin jatkuu.. Viime yön ei tosin tarvinnut herätä oksettavaan oloon kuten sitä edellisenä.. Ja nukuin extra hyvin vielä viime yön.. Yleens saa jo kerta yöhön herät veskiin ja tyttö on heränny joskus 7.. Tänä aamul heräsin 8.15 siihen et ei hitto meil nukutaa vielä.. :D No onneks tuo vartti ei vielä kovin paljoo vaikuttanut tytön päikkyihin..

Onkos muuten joillain nimiä jo mietittynä? Heh.. Meil oli edel. raskaudes päätettyn tytön ja pojan nimi niin poikaa kun ei tullut niin se pidetään nyt poika nimen vaihtoehton ja pari päivää sitten keksittiin tytönki nimi.. Antoi vaan kaveri sitten tänään tytölleen samannimen mikä on meidän tytön nimiehdotus, että jee..

Mutta joo nyt esikoiseni kutsuu.

Ihana muuten poltella kynttilöitä iltaisin ku on jo pimeet!

Verticia & vuokralainen rv 6+1

Vierailija
25/120 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan vaan kaikille ja hyvää lokakuuta. Vaikka pimeää ja sadetta tuo tuo tullessaan, mutta yritetään ajatella positiivisesti. Koitettan kestää. Sympatiat ja myötätunnot kaikkia pahoinvoivia kohtaan. Mulla on ollut ihmeen hyvä olo, ei ole ollut kertaakaan pahaolo, ihme. Esikoista odotellessa sain kärsiä puoli vuotta pahasta olosta, ehkä silloin kärsin sen kaiken. Täytyy koputtaa puuta, ettei tule, koska eihän tässä viikkoja ole vasta kuin tuo 7, niin kerkeää vielä.

Mulla on ollut vain hieman rintojen arastelua ja alavatsa "kipuja", lähinnä pistelyä ja pientä pistävää kipua, ihan samaa mitä oli silloin aikoinaan neitiä odotellessa, eli en näistä kivuista edes ole mitenkään hermostunut. Tuosta neuvolatoiminnasta, kevätvauvallahan se oli; ihmettelen suuresti, miten voivat ylensäkään toimia noin, pitäisi jonkinlainen selitys olla, ei tosiaan pissatestin tulos kestä kauaa. Itse sain tulokset samana päivänä muutama tunti näytteen otosta. Ihmettelen kovasti, tsemppiä, toivotaan vaan, että siellä on vain joku tunpelo joka sössii asioita ja vaavilla sekä äipällä kaikki hyvin.

Olin tosiaan viimeviikon sairaslomalla flunssan takia. Hassua, miten raskaus voi vaikuttaa sairasloman pituuteen, koko viikko. Yleensähän se on 2-3 pvää. Parempi tietysti levätä kunnolla, enkä olisikaan ollut torstaina täysin työkuntoinen. Mites muilla, onko jo syysflunssat kiusanneet?

Tuossa joku kyseli vuodoista; ei ole ollut, tai no joo, oli yks kerta petipuuhien jälkeen, mutta sehän on ihan suht normaalia.

Näistä puuhista sen verran, että ihmeen hyvin halu on säilynyt. :) Hyvä niin, koska hellyyttä pitää parisuhteessa olla oli raskaana tai ei. Mutta nukkumaan kai se on nyt mentävä. Hyviä vointeja kaikille. Tulipa kirjoiteetu aika pitkä juttu.... ;)

Vierailija
26/120 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heissan. onkos kellään tuo etova olo lähtenyt aamuista pois. Itselläni ei enää ole ollut aamuisin kovinkaan huono olo vaan se on siirtynyt nyt vain iltapäivään ja iltaan. Vähän jännittää huomenna eka neuvola käynti. Olisi niin ihana jo kertoa kaikille onnen uutisia, mutta vielä ei uskalla jos kuitenkaan tuolla masussa ei ole kaikki kunnossa. Jos sitä uskaltaisi kertoa ensimmäisen ultran jälkeen. (Minähän uskon raskauteen vasta sitten kun se ultrassa kunnolla näkyy ja maha alkaa kasvaa;)

Vierailija
27/120 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vissiin porukka ollu viikonlopun vietossa :)

Täällä on joo parannuttu siitä syysflunssasta.. Kyllä se varmaan viikon-pari tuossa kestikin..

Etova olo vaan jatkuu ja nyt bonuksena superväsymys, kun tuo rakas esikoistyttäreni päätti valvoa viime yönä 3h ja huutaa..

Tänne ei ihmeempiä muuta kuulu joten menen sohvalle lepäilee jos vaikka vahingossa nukahtaisi..

Verticia

Vierailija
28/120 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedot:24.5 Maalaisem, 12/04, Seinäjoki

Samanlaisia tuntemuksia täälläkin, jatkuva etominen ja väsymys vaivaa.. Ruoan kanssa taiteileminen on päivittäinen ongelma. Kylmä ja raikas maistuu, poikkeuksena erittäin rapeaksi paistettu pekoni, joka jostain syystä maistuu hyvälle ;)

Vierailija
29/120 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mukavaa kun täällä tätä väkeä kuitenkin piisaa. Itse unohdin jo koko Multiplyn kun juuri ja juuri jaksaa tänne kirjoitella. Vaikka saattaa olla, että sinnekin vielä innostun kirjottelemaan.

Taitaa olla pakko antaa periksi tolle öklötykselle. Eilen oksensin illan... Ja nyt aamusta on saanut tehdä kaikkensa, ettei tule pihalle. Toisaalta kun antaa tulla kaiken pois vaan, niin olo vähän paranee hetkeksi. Mut jotain tarttis kai pysyä sisälläkin... Nyt sit meni sen verran hermo, et soitin neuvolaan ja lykkäs heti 3 päivää saikkua huomisesta alkaen. Tän päivän vielä koitan kotoa käsin saada jotain aikaseksi. Eli lähinnä peruuttaa kaikki asiakkaat tältä viikolta... Öh. Mitähän sitä sit kotona tekis :O Kun ei oikeen mihinkään pystykään... Joopa joo.

Nimeä ollaan mietitty... Esikoisen nimi keksittiin juuri ja juuri ristiäispäiväksi :D Että parempikin aloittaa aikaisin :D ElliEemelihän se on nyt, mutta ne tuskin tulevat olemaan varsinaisia nimiehdotuksia... Mahdottoman vaikeeta :D

Nyt vois sitten käydä siellä pöntöllä halimispuuhissa... Oks...

Tuollaanen75, rv7+4

Vierailija
30/120 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki ok, öklöttäminen ja mahakipuilu ja pääkipukin selätetty! JES! En tiedä mistä johtuu, mutta olo on tosiaan tasaantunut. Ei tunnu ollenkaan siltä että olisin raskaana. Ainoa että kahvia en pysty juomaan, koska se aiheuttaa kamalan närästyksen. Ja vähän kaikki muukin närästää, eli rennietä kuluu...

Tuohon Vertican öiseen pahaanoloon kyllä selkeesti auttas syöminen, sulla aivan selvästi laskee verensokeri liian matalalle yöaikaan! Samaa väittäisin kyllä kaikille muillekin, syökää säännöllisesti vaikka pahaa tekeekin!

Mulla ei ole ollu vuotoja, mutta työkaveri sai kerrattain tosi pahan verenvuodon ja luultiin et sai keskenmenon, mutta kaikkien jännittävien vaiheiden jälkeen sai terveen tytön. Ilmeisesti sieltä olis ollu tulossa kaksoset.

Nimestä sen verran et meillä on tyttöjen nimissä kaksi n-kirjainta eli joku sellainen tulee tällekin nimeksi ja mielellään suvussa pyörivä nimi, lisäksi sen pitää olla vankasti suomalainen nimi.

Terveisin cicero 6+jotain.

Vierailija
31/120 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti mainostaa, että mulla edellisessä raskaudessa auttoi perunajauho sekoitettuna kylmään veteen. Saa avun ilman mitään lääkeaineita. Vaikka kaipa noita närästyslääkkeitä saisi syödä. Mut ite aina kannatan luonnollisempaa vaihtoehtoa jos sellainen löytyy :) Tämmöisiä vinkkejä täältä. Ja joo, tarvii vaan koittaa syödä useesti vaikkei juuri olekaan auttanut sekään. Tietääkös kukaan muuten siitä pahoinvointirannekkeesta, joka painaa akupistettä?

Tuollaanen75

Vierailija
32/120 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppu tosiaan meni ikään kuin humussa ja sumussa, esikoisen synttäreitä vietettiin useampia päiviä ja passaa ny siinä muita kun häjyä teköö että hyi.. ihanaa kahvin keittoa ja pullan tarjoilua kun olis lähinnä tehny mieli sanua että olokaa ny niin ystävälliset ja kaatakaan kahavinna itte ;D Ei vainen kun ei kukaan vielä tiedä mitään (kai) ni varsin uskollisesti olen omaankin kuppiin sitä kahvia kaatanu ja isäntä käy sen sitte juomassa (hih..) Mutta oikeesti siis mua etoo ihan 24/7, yöllä varsinniin (kiitos vinkistä että muista syödä illalla) ja päivällä ja iltapäivällä.. siis yhtään mitään ei tekisi mieli, ei varsinkaan makoisia (hyiks!) suolaasta paremmin mutta ei oike sitäkää, silti kun vaan syö ni pystyy syödä. En kyllä muista tämmöstä etoa edellisiltä, lähinnä yksittäisiä yökötyksiä. Ja väsy!

No ny ne rupes puhumaan radiossa siitä lakritsan syönnin vaaroista raskaus aikana, toisen aikana mulla oli himoke lakritsaan ja sitä söinkin ja sitten piti vollottaa kun ei sitä olisi saanu syödä ja oike fiksu poika tuo meidän "lakupekka" nyt sitten on.. niin ja nyt muuten söin vuohenjustoa ja saakos sitä nyt sitte syödä vai voiko siitä tulla joku listerioosipeikko?? Ei pysty ajatella kaikkia.. voi kauhiaa.. siitä himosya on ny kyllä toista vkoa että ehkä tällä kertaa pääsi pälkähdyksestä ja saa vuohet jäädä rauhaan..

Gibbo rv 8 +1

Vierailija
33/120 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä myös halaillaan vessan pönttöä välillä, 3vuotias tulee viereen kattoo että mitä sinä äiti teet! No äitillä on vähän maha kipeä.. Ja meetkö kattoo pikkusisaren perään. Ja toinen kiltisti menee. Voi raukkaa, ja voi äitiä. Yök!

Me ollaan ens viikko (syysloma) reissussa, niin kyllä on kurja jos koko viikko menee näin huonon olon vallitessa, vaikk eihän sitä tiedä jos täälläkin se rupeis hellittämään.

Arvatkaas mikä on ihanaa kun vähän väliä käy murusen haukkaamassa, DAJM. Tietenkin siinä on sitä SOKERIA, joka pitää vireessä. Mutta salaatit ja jugurtit, myslit, puuro on IN täälläkin.

Nyt täytyy varmaan tilata muutama kestovaippa, kun on tää kestovaippaviikko ja useimmilla firmoilla saa postikuluttomasti noita vaippajuttuja tilata..

Morjens ja hyviä vointeja siskot!

sinuvi 6+6

Vierailija
34/120 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

YÄÄÄÄÄÄÄK mikä olo!!! =/ Etoo niin kauheesti koko aika.. Mut oksentaminen pysyy poissa jos syö säännöllisesti ja aivan hirveen usein.. Oon tässä miettiny et millanen pallo mahdan ollakaa tän raskauden jälkeen!!! Mahdun varmaan pöydän alle seisoon, mut en makaan!!! =/ Oikeesti, täytyy syödä 2-3 tunnin välein jotain niin ei tarvii lähtee pöntön halailuun, mut muuten kyyyyllä kyyyyllä, sielä huudetaan pöntön asukkaille asioita! *huokaus* Mä niin toivon et tää olo menis pian ohi! Muuten kaikki ok länsirintamalla! =) Välillä mahaa nipistää, mut se kaiketi kuuluu asiaan?

Tilasin tänään aikaa varhaisultraan, josko niitä sydänääniä nyt kuuluis, ku viimeks olin vähä ajoissa liikkeellä.. =D Perjantaina siis saa sit kuulla onko oikea masuasukki vaiko tuulimuna..Jänskättää kovasti!!! Ja toivottavasti vihdoin huomenna saa tietää pissakokeen tuloksen! Mut hei naiset ihanaiset, vointeja kaikille!!! Kyllä tälläsen asian takia kannattaa vähä kärsiäki! =) Kevätvauva10 ja tasan 7

Vierailija
35/120 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, eikös se nyt ollu niin, et jos on itte lapsena sairastanu vesirokon, niin raskaana ollessaan se ei ole vaaraksi? Töiden puolesta jouduin eilen tekemisiin vesirokkoa sairastavan lapsen kanssa.. Olin siis samassa tilassa, mut en koskenut lapseen, tai yleensäkään mihinkään siellä..

Kevätvauva-10 ja edelleen tasan 7

Vierailija
36/120 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaanen75: Täytyypä kokeilla tota perunajauhokonstia, kun harmittaa Rennien napostelu. Mulla on ollut jo useamman viikon mainitsemasi "pahoinvointirannekkeet" ja ovat auttaneet sen verran, että pystyn syömään, enkä ole pönttöä joutunut halailemaan :) Niitä kannattaa pitää molemmissa ranteissa ja paketissa on 2 kappaletta, etti tarvi ostaa kahta pakettia. Kaikilla ne ei kuulemma auta, mutta tuntemillani ihmisillä on auttanut, myös matkapahoinvointiin. Apteekista noita "sea band" rannekkeita ja muita vastaavia löytää. Jostain nettikaupastakin sai ostaa (vähän halvemmalla jopa?), kannattaa Googlata :) Toivottavasti saat avun!

Itsellä on pahoinvointi vähän tasaantunut, muutenkin olo on melko hyvä. Täytyypä vaan toivoa, että meno jatkuu samanmoisena. Mulla muuten jumittaa nää sivut jostain syystä... Siks nykyään aika harvoin tulee käytyä, kun en pääse enää takas muille sivuille, enkä saa edes selainta suljettua :( Täytyy keksiä joku konsti, kun ei munkaan siä Multiplyssä niin tuu käytyä, jotenkin tää on kotoisampi paikka :)

Mulla meni nyt vähän ohi muitten jutut, sori, pitkä päivä tytön kans... Mutta mukavaakin on ollut, ollaan leivottu ja herkuteltu :) Nyt iltapuuron keittoon!

Iisa 9+4

Vierailija
37/120 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hejppodej

Täällä etovuus jatkuu ja pinnan kireys.. Muita oireita ei sitten oikein olekkaan..

Maalaisem puhui pekonista ja nyt alkoi tekemään sitten pekonia mieli, huokaus..

Joissain kaupungeissa on juu noin, että raskaus pidentää sairaslomia.. Turus ei.. Esikoista odottaes sairastin näihin samoihin aikoihin flunssan ja oksutaudin ja ihan normit 1-3pvä saikkua sai.. Loppuraskaudesta tai no 3 viimeistä kuukautta ennen äippälomaa niin selkä sano sopimuksensa irti ja saikkua kirjoitettiin aina max. vko kerrallaan.. Jei..

Perunajauho ja vesi.. Ei yhtään äklöttävämmältä voisi kuulostaa!! Mut varmaan toimii :)

Vesirokosta. Itse en ole sairastanut vesirokkoa ja esikoista odottaessa neuvolasta minulle sanottiin, että raskaus aikana ei saa sairastaa vesirokkoa tai se on varma sairaalareissu! Että suosittelen kaikille verikokeille menoa ketä ei ole vesirokkoa mielestään sairastanut.. Tutkii vasta-aineet ja sitten vaan sitä 70e rokotetta hakemaan!!

Ulkona on myrsky ja esikoinen nukkuu tyytyväisenä silti rattaissa ulkona, heh.. Pian 2h jo nukkunut.. On kyl niin kauniisti vuorattu sadesuojal ym vaunut ettei vaan kastu, heh :D

Njoo.. Kiirusta pitää, kun pitäisi isäinpäivä korttei ja joulukorttei väsätä ja tuli pari kakkutilaustakin ja vauvamiittii pitäis järkätä jaja.. :D Onneksi mies on kotosalla, saikulla niin saan jotakin tehtyä.. Ja pitääin tästä alkaa taas jotain tekee :) ..Eilen tuli 300 kuvaakin postissa mihin pitäisi kuvatekstit kirjoitella..

Verticia & vuokralainen Rv 6+5

Vierailija
38/120 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo sen kun pahenee. Ihan ku ois jotenkin kauheen kipee kun on niin veto pois. Nukuin 9h, olin tunnin hereillä ja nukuin 2h. Hyvin menee. Tosin nukkuessa ei huonoa oloa huomaa :) Mut mitään ei kertakaikkiaan tapahdu. Aivan muumiona pyörin täällä. Ei taida toi 3 päivän saikku riittää mihinkään. Ihan turha mennä tällasena töihin. Jos perjantaina menis kattoon ja ottais silleen iisisti. Ei asiakkaita jne... Huh. Maanantaina pitäis ajaa koulutukseen 200km suuntaansa :S Kauhulla odotan.

Juu, kun kaikki ällöttää, niin ei toi perunajauho liene ihan herkkua ole. Ite otin sitä vaan loppuraskaudessa ja sillon taisi sujua :D

Ei jestas tästä ei tuu mitän... ---->

Tuollaanen75, rv7+6

Vierailija
39/120 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps eli liittyisin mukaan LA olis 22.5.2010,ensimmäinen lapsi olisi tulossa,TYKSi on synnytyssairaala.

viikkoja olis 7+4 täynnä ja vielä ei ole uskaltanut hyppiä ilosta. Tänä vuonna jo yksi keskenmeno.mutta kaippa se tästä vielä iloksi muuttuu. Pahoinvointi on ja väsyttää ihan pirusti,eilen oli eka neuvola ja monivitamiini valmistetta suositteli käyttöön hemoglobiini vähän alhainen. eka ultra olis kk:den päästä, jännittää vaan kuinka käy.

jaksamisia kaikille!

Vierailija
40/120 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaan voisi täydentää, että pojat on meillä syntyneet 04/04 ja 01/06 ja synnäri on TAYS.

Etova olo taitaa olla vähän yhdellä jos toisella. Itsestä tuntuu, että se on ehkä aavistuksen helpottanut, olen ollut melko huonovointinen rv 5 lähtien. Mun on pakko syödä parin tunnin välein, mies jaksaa päivitellä että miten sulla on koko ajan nälkä ;) Etovan olon ohella närästys vaivaa ja röyhdyttää, olen kuin mikäkin possu. Ja maha on etenkin iltaisin ihan hillitön pömppö! Mies jo tuumasi josko siellä onkin kaksi vauvanalkua, mutta tuskin nyt kuitenkaan :)

Meillä on lauantaina yhdet hautajaiset ja joudun laittamaan mammahousut jalkaan, omat ei enää mahdu. Miten teillä muilla, joko olette siirtyneet isompiin housuihin?

Surkki rv 9+6