No niin, paras lämpötila suomalaiselle on + 14 astetta
Elimistölle parasta olisi, kun meillä olisi ikuinen syyssää ja + 14 astetta. Kuolleisuus alkaa lisääntyä, kun lämpötila tästä nousee.
Näin toteaa kansanterveystieteen professori Hesarissa tänään.
Kommentit (18)
No, ei hirveästi kiinnosta tuon pellen pohdinnat.
Tuollaisessa säässä ei pystyisi asumaan omavaraisesti.
Ei kuulu 30 asteen helteet helteet näille korkeusasteille. 20-25 olisi se normaali lämmin kesäsää, mutta eihän normaalia säätä taida olla enää missään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu 30 asteen helteet helteet näille korkeusasteille. 20-25 olisi se normaali lämmin kesäsää, mutta eihän normaalia säätä taida olla enää missään.
Kiitos, tämä 30 on oikein hyvä ja kuuluu tänne.
22-23 olis passelein mulle. Olis lämmin mutta ei kuuma.
Tuossa säässä tarvitsee hanskat ja takin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan, että vanhat ajat muuttuvat.
"Kuolleisuus alkaa lisääntyä, kun lämpötila tästä nousee."
Se, että kuolleisuus nousee yli 15 asteen lämpötiloissa johtuu siitä, että ne ovat harvinaisia ts. elimistö joutuu sopeutumisshokkiin, jossa kestää aikansa. Ihmislajille optimilämpötila on 22-27 astetta yksilöstä riippuen.
Mulle kelpaisi 23 astetta ympärivuotisesti. 14 astetta on aivan liian vähän.
17 tai 18 on hyvä. 20 menee, jos on vähän tuulista tai puolipilvistä.
Mikä tuosta on unohtunut on se, että kyseessä on vuorokauden keskilämpötila.
Hyvä että päästiin sopuun. Pidetään siis jatkossa aina 14 asteen lämpötila kesälläkin. Menen nyt nauttimaan helteestä siihen asti että lämpötila säädetään uudelleen.
Mitä järkeä tuollaisestakin asiasta on mukamas yleispätevää neuvoa antaa? Kukin tykätköön siitä lämpötilasta, joka itselleen tuntuu mukavimmalta.
Hellehullujen takia toivon että tuo on ensi kesän ylin lämpötila.
Kyllä mä silti laitan pökköä pesään, jos lämpötila on 14 asteeseen kodissani päässyt.
Kyse on tottumuksesta. Lue se artikkeli nyt vielä muutaman kerran.
Minkäköhän maalainen minä sitten olen kun minulle paras on sellainen +27?
Mulle sopii!
inhoan kuumaa ja kylmää