***Huhtikuun helmet 2009 lokakuuhun***
Kommentit (251)
Hitsi kun kirosin, että nyt ne on siirtyneet sinne facebookiin, kun ei ollut yhtään viestiä vanhassa ketjussa aamutuntien jälkeen. Hih, täällähän te olette, yhtä ahkerina kuin aina, ihanaa! Mulla on kuukausiketju suoraan linkkinä, pitää päivittää linkkeihin lokakuu.
Pitää yrittää lukea illalla viestit, kun saan pojat nukkumaan, ollut sellaiset pari päivää, että en tiedä jaksanko. Mutta ihanaa kun olette täällä ja pääsen jossain välissä seuraamaan kuulumisia. Toivottavasti Nealla oli parempi päivä, sen verran alkua luin, että eilinen ei ollut. Täältä myös vuodatus tulossa, jos joskus ehdin.
tuuti
onnee kaisakissalle synttäreistä ja verticialle ja mikunmammalle tulevasta! Ihanaa!
Tsemppiä pikkukoululaisen kanssa, meillä on kans esikoinen temppuillut urakalla ja se aiheuttaa harmaita hiuksia. Vauvan huuto stressaa mutta se yleensä helpottaa unten aikaan, mutta noita 5 v kuvioita sitä pyörittää mielessään yön pimeinä tunteina. Ne kun ei enää ratkea sylillä ja maidolla. isot lapset, isommat huolet...
Nyt iltapalalle
tuuti
Voi että! Onnea Verticia ja Mikunmamma jos näin oli!!? :D
Kyllähän täälläkin pyörii jo seuraava mielessä mutta toistaiseksi näin mennään :) Meidän poju täyttää huomenna 5kk ja sen kunniaksi mennään neuvolaan ottamaan piikki ja kolmas rota! lapsressu! no, ehkä me keksitään jotain muuta kivaa sitten sen jälkeen..!
Täällä yks myös joka nukkui viime yön huonosti - muksu nukkui hyvin ei siinä mitään mutta mä en vaan saanut unta ekan yöherätyksen jälkeen niin "päätinpä" sitten valvoa lähemmäs 3h seuraavaan herätykseen, et sillai siellä pimeässa sitten kuuntelin ku miehet veti sikeitä..
Kivoja kuvia ootte postannu muuten, söpöjä vesseleitä!
jees, mutta nyt iltapalaa ja tv:tä!
haliterkkuja kaikille
iza
Ensteksi onnea kovasti Verticia ja Mikunmamma ilmeisesti myös!! Olen tämän päivän tunnustellut mitä kuuluu vanhalle tutulle vauvakuumeelleni kun luin odotuksestanne mutta ... piltit vie tällä hetkellä voimani niin onnistuneesti että mittarini ei nouse ei sitten piiruakaan.. siis tänään...
Puheesta kirjoittelitte.. Meillä Saga-neiti kyllä kiljuu ja hihkuu ja on kontaktissa oikein hyvin mutta ei sitten minkäänlaista vokaalinalkuja tms jokeltelua.. meillä kun on esikolla ongelmia sekä puheen että motoriikan kanssa niin Saga pääsee puheterapeutille parin viikon kuluttua.. sanoivat että ehtiihän tyttö vielä mutta kun sisaruksella ongelmia asian kanssa niin varhainen puuttuminen alkaa jo 6kk iässä. Hyvä niin.
Verticialle ihmettelen että mikä ihme sitä Neaa niin kauheasti itkustutti eilen? Jatkuiko tänään? Itse ainakin veisin jo lääkärille jos aiemmin tyytyväinen tyttä koko päivän itkee niin että ihan oksentelee..kipeäkö on jostain? korvat?
Meillä Saga eilen puraisi tisiinn äippää ja katsos vain; kaksi hammasta siellä alaikenestä pilkotti. Nyt jännittää joka kerta kun aloittaa imetyksen että pureeko vaiko eikö...
Saga nukahtaa illalla hienosti omaan sänkyyn mutta herää niin monasti yöllä ja aina otan tissille että olen väsy väsy väsy....
Sauna kutsuu ja OLUT!!... kutsu on niin voimakas että Orvokin on mentävä.
Onnea siis toivottelen verticialle uudesta pikkuisesta, ja olikos se myös mikumammalle myös? Ja Kaisa_kissalle isot synttärionnittelut, oon sit tänään ahminut sun synttäripannaria... löytyihän se syy senkin syömiseen.
Hitsi, mä rupeen kohta huolestumaan kun muitten lapset liikkuu hulluna ja juttelee. Meillä ei käännytä, mutta kurkotellaan, ei siis oo keksiny että toinen jalka täytyis laittaa yli. Huutaahan toi tä-tä ja jne. ja kurluttaa kurkkuärrää. Mutta ei todellakaan tiedosta missä äiti tai isi, saatika jotain nenää tai korvaa.
Kyllä se ihan terävänä kattelee ja ilmasee tunteensa ja turhautumisensa hyvinkin selvästi. Taidan vaan kääntää liian helposti kun alkaa turhautuneena känisemään, tai auttaa. Mutta kun ei sitä tunnu kiinnostavan kääntyä ainakaan selältä mahalleen.... mieluummin keskittyy huutamiseen, jäykistää koko kropan ja huutaa ihan mahasta asti. Kai täällä on joku muukin joilla ei vielä liikuta täyttä häkää? Onhan?
Taidan mennä suihkuun ja lukemaan... Kaikille kirpsakkaa lokakuun alkua, ja ihanaa kun kynttilät tuo valoa tähän syksyiseen iltaa.
Satuilija ja Aamu 5,5 kk (oiskohan?)
Olen aikamoinen pahvipää. Keitin kahviakin tai laitoin keittimen päälle, mutten laittanut jauhoja enkä vettä.
Olen tainut levittää väärää huhua mikumammastakin luin rivien välistä ja kun uudelleen luin hänen kirjoituksensa asia ei taidakaan olla ihan niin, mutta hän varmaan kertoo itse, että anteeksi. Mutta kertokaahan nyt kuitenkin tai ainakin verticia jutun isommat käänteet.
Kivoja kuvia herkkusuu Santusta ja mutruhuuli martista. Meillä punaposki Tomppa kun kuolassa naama koko ajan.
lopullisesti häyrähtänyt pikkuäiti
Pakkasta on aamuisin ollut ja muutenkin jo talven tuntua.Ihana ruska, luonto kaunis!!kohta saa haravoida...
Meilläkin sanotaan mamma (maito) ja vauva
Oikeesti tulee nuo sanat...
On meillä viisaita lapsia kun nyt jo puhuu!!
Tänään meilläkin taas ollut kiukuttelupäivä, et oikeen kunnolla on pienimmästä-suurimpaan kokeiltu äipän hermoja.
5v oikein nyt iskenyt mustasukkaisuus ja varmaan joku uhmaikä...aarg!!
No onneksi on tarrataulu käytös, on siitä ainakin vähä apua!
Mulla pikkusen kiirus, lauantaina 5v synttärit ja kakkupohja vasta tehty!! Huomen ilta kun isäntä kotiutuu alkaa leipomisurakka.Uskon et kerkiän leipoa, mut paniikki pieni, et leipomusten pakko onnistua!!
Siivoilua en kauheesti tee, imuroin vain ja järjestelen, pölyt tietenkin. Aivan turhaa ku yleensä juhlien jälkeen kauhee sotku!! Oon oppinut pikkuhiljaa...
Pikkumies ei oo ihan kunnos vielä, luulempa et korva ei oo kunnos, katotaan kuinka yö menee, et soitanko aamul ajan tk:hon..
ONNEA ODOTTAJILLE!!
Mulla on odotukset/raskaudet omalta osalta ohi!!
Nyt keskitytään kasvatukseen ja muuhun..(siinäkin on kyllä touhua)
Mutta nyt äippä nukkumaan, aamulla kauppaan ja sit parturikin olisi!!
öitä!!
Muuten olisin jo leiponut, mut mies tehnyt remppaa loppuu, et kehtaa vieraita ottaa vastaan!!
Meillä Pikkuinen nukkuu vielä semmoisessa pikkuvauvojen rottinkisängyssä, joka korvataan pinniksellä heti kun ehditään (=kun mies tulee reissusta ja kasaa sen). Sänky on meidän makkarissa ihan meidän sängyn vieressä. Niin ja melko lailla MLL:n sivujen ohjeiden mukaan 'tassuttelin' pojan nukkumaan.
Ai niin ja niistä kaurapuuroista yms, niin Esikoiselle tein heti kaikki puurot ihan tavallisista hiutaleista. Tosin en kyllä koskaan tehnyt soseistakaan ihan täysin sileitä, eikä Esikoinen niitäkään pahemmin kakistellut. Keitin siis suht jäykän puuron veteen ja löysensin korvikkeella (viileni kivasti).
Meillä siis esikoinen pitäisi saada vessanpönttöä käyttämään, huomenna aina kuulema kokeillaan pönttöä tänään sanoi huomenna viikonpäästä. Surkea itku tuli kun yritin innostaa pöntölle. Tomppaa olen ajatellut alkaa potattaa kun ja jos itse kiinnostuu jutusta eli mitä isoveli edellä sitä pieni perässä tai ehkä mennään suoraan sitten pöntölle.
Tomppa on pari kertaa kääntynyt oikeasti selältä mahalleen, tänään melkein vauhdilla meni, mutta ei ihan vauhti riittänyt. Istuminen alkaa sujua syöttötuolissa, selältäänkin kampeaa itseään ylös, hän tahtoo nähdä asioita. Hyvää yötä! Pitää viedätämä sylissä möngertävä tyyppi sänkyyn.
Kaisa_kissa ekaks vielä synttäri onnittelut ja toiseks taidettiin laitoksella olla samassa huoneessa... En olis muuten tiennyt enkä tunnistanut, mutta jos sinusta tulee pappi, niin kiertäen ja kaartaen tutun tuttujen jne. kautta... Sinun opiskelukaverisi pikkusisko seurustelee minun veljeni pojan kanssa, jotenkin se niin kai meni :D
Mutta Martin kanssa oltiin siinä vastapuolen pedissä, ikkunan vieressä myös :)
Sen huoneen numeroa en muista... Onneks oli siinä kanslian vieressä, niin löytyi oma huone aina helposti, ei tarvinnut tapautua useampaan :D
Mutta nyt tämä äiti lähtee unten maille tai ainakin yrittämään... Meillähän pieni mies simahtaa yö unillensa klo 19.00, jää hetki yhteistä aikaa miehenkin kanssa ;)
Palaillaan!!!
Kristiina75
Huaamenta..
Siis joo onhan se tosi kivaa kun nyt saa yöt nukkua kokonaan ku Nea nukkuu koko yön niin sitten herätää yöllä pariksi tuntia ku oksettaa niin maan perk.. Ja nyt on aamulla sitten pinna niin kiree ku olla voi.. Jippiaijee, miehel on hauskaa..
Joo siis hampaat varmasti aiheutti sen Nean itkuisuuspäivän itkut kyl.. Ei oo vielä läpi tullu mut niiiin pinnassa ne kyllä on et vois tulla jo läpitte.. Ei sil korvat tai mikkää muut vaivaa.. Ihan normaali tuo on ollu taas sen jälkeen.. Ja Neal tulee muutenki tuollaisia päiviä et se vaan yksinkertaisesti huutaa kaikkea.. Mikään ei suju tai mene niin kuin neiti haluaa.. ..äidin tyttö :D
Juliaana sanoikin jo noista ihanista syksyn väreistä ja etenkin juuri nuo vaahterat on niin kauniita nyt.. Syksy on kyl niin ihanaa aikaa ku on kauniita värejä, sopivan viileetä ja arska silti paistaa.. Niin mun makuun.. Paitti tämä aamu ei ollut kun ulkona oli kaks astet pakkast ku lähettii aamun ekalle vaunulenkille, hyrrr..
Juliaana sanoi tuosta et lelut viiää ni itku tulee. Siis sama meil.. Jos ottaa Nealta lelun pois niin itku tulee, jos ottaa kissanlelun pois niin itku tulee, jos ottaa pois tekemäst pahojansa niin itku tulee.. Ja eniten se itku tulee kun ottaa pois sen mikä on kiellettyä tai jos se on tekemäs pahojaan ja viedään pois niin itku tulee..
Juh mie Kristiina75 kertoilen sit mitä pelkopolil tapahtuu kun sinne pääsen joskus.. Eka neuvolakin on vasta 21.10 ja tuskin sinne pelkopolillekkaa ihan het pääsee joo.. Tosin mun tuurilla unohan sanoa neuvolatädille koko pelkopolille pääsystä :D , mut joskos se ite muistais.. tai tuskin..
Nii mikumammako odottelee kanssa? Vaiko eikö.. en kyl pinoist löytynyt..
Puuroista.. Voi tehdä aikuisten puuroist mut ihan lapsest on kiinni huoliiko ku se kuitenkaa oo semmost sileet puuroo.. Ja veteen minä teen paitti riisipuuroo tein korvikkeeseen ja kokeilin kanelil ja omenallaki mut ei mein neiti vaan tykkää.. Maitoonha ois hyvä tehä etenki jos kasvu ollu heikompaa.. Ja öljyä laitan puuroihinkin mukaan. Iltapuuron tekisin ehkä niihin vauvapuuroihin ku niist saa paremmin semmost vellii et jos vellitutillisesta meinaa antaa.
Njoo mut jos menis nyt ottaa palan pannaria ja menis makoilee sohvalle..
Verticia & Nea
Menin niin hämilleen tuosta löydöstäni. :D Mutta onnea! Ihanaa! Mun veljen lapsilla on just tuo 1v1kk ikäeroa ja ovat SUPERLÄHEISIÄ vaikka ovat tyttö ja poika ja jo 9 ja 10v. On ollut kiva seurata niiden ystävyyttä ihan pikkuvauvasta asti.
Kaisa-kissalle myöhäiset synttärionnittelut!
Jaa, itkari huutaa. Viime yönä nukkui tyttö yhdellä heräämisellä mummon vieressä. Pitäsköhän kotonakin siirtää omaan huoneeseen..
Lyyti
Kiitos kaikille synttärionnitteluista. Ei tuo päivä oikeastaan eronnut muista päivistä millään lailla, paitsi puhelin soi ahkerammin ja naamakirjassa oli paljon enemmän kommentteja. En tiedä onko vanhenemisen väärti :D. Tai ei oikeastaan vanhenemisessa mitään pahaa ole. Mä olen ihan sinut sen kanssa, että 27 vuoden päästä täytän 50 vuotta :D.
Meillä viime yö oli maailman kamalin. Musta tuntui, että nukuin korkeintaan 4 tuntia iltayöstä, kun Santeria piti silitellä koko loppu yön. Onneksi mies otti aamuyöstä puol kuuden aikaan silittelyvastuun, niin mä sain rentouttaa olkapäätä, vaikkei uni kyllä sittenkään tullut. Puol kasi viimein luovutin ja päätin, että nyt on aamu. Aivan inhottavaa! Varsinkin kun mä olen niin paljon unta tarvitseva.
Tsili, mun pitää varoa, etten ala jo elämään niin, että se paikka olisi mun. Se vähän pelottaa. Meillä on myös eka hääpäivä lokakuussa, samoin miehen synttärit, mun valmistuminen ja kihlajaispäivä. Eli paljon on aihetta juhlaan. Montas vuotta teille tulee täyteen?
Kristiina75, kukas niistä äideistä sä olit? Kyllä musta tulee pappi, joten varmaan sama ihminen olen. Hauskaa, että täällä on joku joka oli samaan aikaan sairaalassa ja vielä samassa huoneessa. Kamalasti ei vain tullut otettua kontaktia kanssa äiteihin, jostain syystä…
Mä teen puurot ite, ihan kaura- ja riisihiutalepuurolla mennään. Valmistan ne korvikkeeseen, mutta kylläpä ne vedelläkin varmaan menisi. Olen tainnut tehdä suuren virheen, kun sekoitan puuron joukkoon käsittämättömästi hedelmäsosetta (½purkkia), että puuro uppoaisi paremmin. Tulikin äsken mieleen, että huoliikohan Santeri puuroa ilman hilloa? Pitää kokeilla tänään. Mut siis on kotitekoiset ihan uponnut, eikä kakostele lainkaan.
Meillä on muuten ens viikolla 6 kk päivä. On mahdoton käsittää, että tosiaan Santeri on ollut meillä jo puoli vuotta, vaikka tuntuu, että vastahan eilen mä olin synnyttämässä. Kyllä olisi niin ihana tehdä Verticiat, ja yrittää raskautua uudelleen, mutta ehkä sitten, kun on työelämässä kokeillut siipiään jonkin aikaa. Musta ei olisi hyväksi äidiksi lyhyellä ikäerolla, kun yhden lapsenkin kanssa rassaa välillä tosi rankasti. Mutta onneksi joistain on :D!
Mutta eipä tässä muuta. Menen tekemään lounasta. Tänään käydään viimeinkin vinguttamassa visaa ja hankkimassa tripp trapp. Käyttöön se tosin saadaan vasta maanantaina, kun saadaan turvakaaret yms. mutta kuitenkin saadaan se tuoli. On jo aikakin. Huomasin keskiviikkona, kuinka paljon helpompaa syöttäminen on, kun ei tarvitse pitää lasta pystyasennossa sitterissä. Vaan se ei kurkottelemaan vaarallisesti pöydällä olevia tavaroita.
Hauskaa perjantaipäivän jatkoa ja ihanaa viikonloppua!!
Terveisin
Vanhentunut Kaisa_kissa ja Santeri ens viikolla 6 kk
Kaisa_kissa.lle meidän pedit oli nenät vastakkain. Joo ei paljon tullu muihin äiteihin tutustuttua... Mutta itseäni kun ajattelen, niin kun tilanne oli kaikin puolin niiiin uusi. Sitä vain keskittyi siihen omaan vauvaansa ja sen tarpeiden tyydyttämiseen ja ihmettelemään sitä pientä ihmettä... Ei siinä paljon mieleen tullut ruveta hirveesti kokemuksia vaihtamaan, eikä se olo niin hirveän kotoinen ollut... Minä ainakin heti Martin maailmaan saatuani kysyin että milloin täältä pääsee kotia, vaikke imstään vauvan hoidosta ja imetyksestä ollut mitään hajuakaan :D Ajatus vain että kyllä se luonto tämän homman tästä eteenpäinkin hoitaa ja opettaa. No se imetys ei olis kyllä ainakaan lähtenyt aivan itsestään sujumaan :)
Mutta ajatus että sinne sairaalaan oli jäätävä ei oikein lämmittänyt ja ei siellä kyllä tullut järin nukuttuakaan...
Piti kirjoitella pidemmältikkin, mutta tuo nuoriherra tuolla lattialla hymyssä suin järjesti housuihinsa äidille hieman puuhaa :)
Ja uunistä täytyisi varmaan vetää hiilet, niin ei aivan mene lämmitys harakoille.
Ja täytyis ruveta pakkaamaan sitä reissua varten tai ainakin katsomaan jo tavaroita kasaan päin...
Mutta mukavaa viikonloppua kaikille!!!
Terveisin Kristiina75+Martti
heh en todellakaan ole raskaana :) siis luin nyt itsekkin mitä kirjoitin... siis yritin kirjoittaa että olin silloin kun tämä huhtisten ryhmä oli odotus puolella niin olin silloin aktiivisempi....
hauska väärinkäsitys ;) mutta meille taitaa riittää nämä kaksi :)
mikumamma
Miehellä viimeinen isyysloma päivä tai on sillä vieläkin viikko vai puolitoista jäljellä joulukuuhun, että tulee silloin pitkät lomat. Sairaalassa oloa sai nuo kristiinan ja kaisan jutut muistelemaan. Tällä kertaa mulla oli siellä helppoa kun kaikki oli jo tuttua ja vaikken ollut kuin kaksi yötä juttukaveria kaipasi kun toisen yön vietin yksin siis kaksin. Katselin muka yöllä telkkarista frasieria, tuli joskus yhden aikaan, mutta kuulin vain alkumusiikin kun uni voitti. Sitähän en todennäköisesti olisi voinut tehdä jos huoneessa olisi ollut kaveri. Nautin kyllä laiskana ruuanlaittajana täysin siemauksin ruokahuollosta, todella hyvää ruokaa olikin. Tomppaa pidin vieressäni koko ajan vauvanpeti oli meille ihan turha. Olisi ollut kiva kun olisi joku puhelias äiti ollut seurana ja ainakin jos pidempään olisi joutunut olemaan. Jäi muuten kyllä mukavat muistot sairaalassa oloajasta. Elikäs teille jotka toisen lapsenne sitten saatte jossain vaiheessa niin hauskempaa sairaalassakin toisella kertaa. Esikoisen kanssa tietysti ihmeellisempää ja jännittävämpää sitä kokemusta ei toisella kertaa enää niin voimakkaana koe.
Tompan kuivista poskista. Kuivaako vauvojenne posket? Mikä tehokasta rasvaa? Meillä bebanthenia ja ceridalöljyä, mutta tuntuu ettei ne oikein tehoa. Naama koko ajan kuolasta märkä. Tänään yritti syödä keittiön pöytää samasta kohdasta mistä esikoinen aikanaan on jo jyrsinyt.
Mukavaa myös kuulla, että muidenkin vauvat "puhuu". Jokeltelussa selviä tavuja hakee sanoja ja kait niitä sanojakin oikeasti sitten tulee. Nyt nukutaan meillä päiväunia.
Hauskaa viikonloppua toivoo pikkuäiti päiväkahvilla
Olen Pikkuisen ihottumien takia nyt perehtynyt myös rasvoihin ja ainakin minulle tuli yllätyksenä, että rasvaisin voide (öljy on 100% rasvaa) ei aina olekaan kuivalle iholle se paras rasva (kuivassa ihossa voi olla päällä kerros, josta rasva ei imeydy ilman kosteuttavaa ainesosaa - tai ainakin näin ymmärsin). Atooppisen (=kuivan ja herkän) ihon käypähoito-ohje on aloittaa keskirasvaisesta perusvoiteesta (esim. Orionilla nimellä Novalan, muitakin merkkejä löytyy kun vaan kysyy apteekista), joka ainakin meillä on toiminut juuri poskien ja sitten vartalon kuivuuteen ihan hyvin.
Bepanthen on muuten ollut meillä Esikoisella ihan ykkösrasvaa ja on toiminut sekä vauvana että leikki-iässäkin juuri karkeisiin ja punottaviin poskiin.
posket on alkaneet täälläkin kuivua kylmien säiden vuoksi. Ihan aqualania olen käyttänyt ja bebantenia jos on mennyt pahaksi (siis vanhemmilla lapsilla). Nyt en ole vielä rasvausta aloittanut. Kaikilla ulkonanukkuvilla vauvoilla tuntuu olevan punaiset omppupomppuposket, ihanat nekin :-)
Leikittiin eilen täällä rikkinäistä puhelinta ja saatiin aikaan raskaushuhu. Ihan hauskaa ainakin sivusta seurattuna. Toivottavasti kukaan mikumamman tuttu ei seuraa palstaa ja pistä huhua vielä eteenpäin. :-) Se vois olla jo oikeesti kiusallista. Vertician pahaa oloa kuunnellessa kiittää itseään, ettei ole raskaana, oksetus tästä vielä puuttuiskin...
Ihanaa että on perjantai
tuuti
Toivottavasti ei munkaan tutut seuraa palstaa. Mulla kai jonkin asteen lukihäiriö usein käy niin että ymmärrän jonkun jutun ihan väärin. Opiskeluaikoina kuljin bussilla ja ihmettelin miksi oikkunassaa lukee: älkää estäkö kuljettajaa menemästä ovella, ihmettelin miksi kuljettajan pitäisi ajon aikana mennä ovelle.. ikkunassa luki : Älkää estäkö kuljettajaa näkemästä oikealle!
Ohhoh, isot onnittelut Verticialle! Hurjaa, mutta varmasti ihanaa!
Ja Mikumamma kans?! Onnitteluhalirutistus!
Kaisa_kissalle synttärionnittelut! Myös tsempit työhaastatteluun! 50% mahkut kuulostaa nykyään siltä, et paikka on jo sinun, toivottavasti niin!
Mä tykkään lokakuusta ja näistä kauniista kuulaista syyspäivistä. Itse olen lokakuun lapsi (loppukuusta tulee vuosia lisää..hups 9 enemmän kuin Kaisa_kissalla, ryppyjä löytyy) ja hääpäivä on myös lokakuussa. Sitä juhlitaan varmaankin ylläripylläri kotona. En tiedä, koska päästäisiin kaksistaan jonnekin, sillä lapsenvahteja ei asu ihan lähellä, eikä pientä tissitakiaista voi jättää kellekään vielä pitkään aikaan. Sen verran ollaan tulevaisuutta suunniteltu, et tarkoitus on mennä katsomaan U2:sta KAKSIN ensi elokuussa...
Soseita menee nyt kahdella aterialla melkein purkillinen (jos on tuttua makua) plus tissimaitoiltapuuro. Pakastemaidot alkavat loppua, pitäsköhän iltapuuro tehdä veteen vai korvikkeeseen? Voiko kaura tms. puuroa tehdä ihan noista "aikuisten" hiutaleista?
Hyvältä kuulosti Juliaanan ja Pikkuisen omaan sänkyyn nukutus! Pitäisi tsempata ja opettaa taas pois tissinukahtamisesta, mutta kun se on niin helppoa ja vähähuutoista hommaa, varsinkin öisin. Miten teillä Juliaana on pinnis, teidän sängyssä kiinni, erillään, Pikkuinen omassa huoneessa? Tsempit vielä ekaluokkalaisen kanssa, mä en osaa kuvitellakaan noita ongelmia kun nykyhetkessä on tarpeeksi setvittävää.
Joo, meillä jutellaan paljon, mut sanojen merkitys ja asiayhteydet on vielä varmasti vähän niin ja näin. Äiti kuulee, mitä haluaa kuulla. Ai niin, paras unohtui: Sylvi sanoi kolmikuisena "kaljaa" kahdesti ja toisen kerran oli anoppi todistamassa! =D Sylvi on nyt alkanut jokeltelemaan, aikaisemmin ollut lähinnä rääkymistä ja kiljumista, nyt tulee selkeitä tavuja!
t.Tsili & vikoja päikkäreitä vetelevä Sylppy