***Huhtikuun helmet 2009 lokakuuhun***
Kommentit (251)
Tänään tein Tuutit ja heräsin viideltä. Esikoinen tuli varhain taas meidän sänkyyn. Niin varhain, että Tomppa vasta silloin nukahti yöunilleen lopultakin ennen puoltayötä. Heräsin viideltä ja katselin pieniä nukkuvia poikiamme. Tomppa yhdet maidot tilasi ja siinä sitten unen huomasin menneen jonnekin. Keitin tässä aamukahvit.
Ja onnea Sakulle kääntymisestä! Kylläpähän Aamukin vielä ehtii kääntyä suuntaan jos toiseenkin. Meillä oli esikoinen aika jännä tapaus. Vaikka oli kääntynytkin muutaman kerran niin sitten jätti sen puuhan. En tiedä oliko syy se, että oli pullukka vai aika omapäinen hän edelleenkin on tulee ehkä äitiinsä (isänsä mielestä ainakin). Kontannutkaan ei lainkaan vaan peppukiitäjänä hiissaili luultiin jo myös ettei opi kävelemäänkään, mutta oppi lopulta eikä mitenkään erikoisen myöhäänkään.
Eilisen päivän touhusin sen itkarin kanssa. Laite toimii ainakin jotenkin. Miehen kanssakin keskusteltiin, että eipä sitä tule käytettyä. Sitten mies vaikka järki-ihminen onkin on myös romanttisempi luonteeltaan kun sanoin että myisin vekottimen, muistutti, että sehän on lahja mun siskolta. No joo.. Eli meillä kirjahyllyn koristeena kököttää lahjaitkari. Voisin tätä asiaa nyt vielä selvittää jos saisin kysyttyä siskoltani vaikka onko heillä olemassa vielä itkaria ..mutta menipäs tämä mutkikkaaksi, että jos kiire prinsessalla on niin ehkä nopeammin löytyy jostain muualta... ja piti eilen tulla tänne jo kirjoittelemaan, mutta kun jätin iltaan niin olipas taas kaaottinen ilta.
Mietin tässä aamutuimaan unen mentyä jonnekin myös tuota hirvittävää pedofiili tapausta. Keskisuomalainen lehti uutisoinut asiaa isoin kirjoituksin. Ainoa hyvä asia tuossa kait se, että nuo lapset nyt päässeet turvaan, toivottavasti. Kauheita asioita tapahtuu. Olen lukenut Torey Haydenin kirjoja, mietin oikeastaan miksi enkä enää lue. Ahdistaa vieläkin yksi kirja.
Meen nyt juomaan vielä kahvia jos saisin ahdistuksen hetkeksi pois päältä. Jospa tänäänkin tulisi sellainen ihana aurinkoinen päivä kuin eilenkin oli. Niin ja viikonloppu taas! Mukavaa viikonloppua kaikille! Huomenna taitaakin olla se pyhäinmiestenpäivä, eli vaikuttaa ainakin siten, että kaupat on kiinni (ja vaipat loppuu tietysti eikä maitoakaan ole kuin puolipurkkia) ja halloweenin juhlijat viilettää kaduilla. Huh onneksi asutaan täällä korvessa.
"kaupat on kiinni (ja vaipat loppuu tietysti eikä maitoakaan ole kuin puolipurkkia) ja halloweenin juhlijat viilettää kaduilla. Huh onneksi asutaan täällä korvessa. "
Mua ainakin pelottais ne halloween juhlijat siellä korvessa ;-) Kiitos aamun nauruista, ihan siis ystävällistä naurua, mutta oli vaan niin hauskasti sanottu. Eilen kehuskelin puistossa, että olimme väsänneet esikoisen kanssa kurpitsalyhdyn ja hehheh, kolme neljästä mammasta oli jo kans tehnyt sellaisen. Eli halloween on tullut meidän lasten elämään, vaikka me äidit ei vielä sitä ihan ymmärretä. Päiväkodissa oli kuulemma halloween juhlat, taas yks syy, miksi pitäis päästä päiväkotiin. No, ensi vuonna eskarissa sitten...
Onnea vaan Sakulle käännöksestä. Vielä ehtii! Mun kaverilla oli aikanaan tyttö, joka 10 kk iässä ei halunnut ryömiä, kontata tai seisoa. Istui vai paikallaan ja leikki rauhallisesti leluilla. Sit oppi kaikein edellämainitun kahden viikon sisällä, ilman fysioterapiaa, aika tosin oli jo varattu. Enemmän olisin huolissani, jos lapsi ei ota kontaktia, hymyile tai katso silmiin, kuin yksittäisistä jumppaliikkeistä. Mut mä olenkin välillä ehkä vähän turhankin rento kasvattaja.
Meillä jupe yrittää näköjään tehdä Nausikaat ja ryömii maton alle. Vieläkö Nausikaa harrastaa wrapeja? Nyt on pari päivää viihtynyt tosi hyvin lattialla, kun reviiri on laajentunut metristä viiteen. Vielä ei lähde seikkailemaan eteiseen tai kylppäriin (meidän esikoisen lempiharrastus) eikä tule kutsuessa, mutta kaikki näkyvillä olevat tavarat pitää käydä tutkimassa.
Tiistaina aloitettiin myös synttärin kunniaksi lihansyönti, kun se kai se kiinteän ruoan pointti on että sais rautaa. Hyvin uppos, mutta vatsa jymähti taas kovalle. Nyt olen jättänyt yhden soseen pois ja vaihtanut kaikki muut kuin sen lihan vatsaa pehmittäviin soseisiin, jos vaikka tänään saatais kakka aikaan. Nauroinkin miehelle, että meidän poika elää päärynällä ja maidolla.. (Ja sillä perunaporkkana mössöllä, joka pilaa kaikki vaatteet)
Pedofiileistä sen verran, että eipä tee mieli ajatella. Jätän usein tuollaiset jutut lukematta, kun tekee niin pahaa. Ja kirjatkin valitsen niin, että tulee hyvä mieli. Kuka muu täällä luki sitä Harry Potteria?
Jep, ihana pakkasaamu, pitää varmaan ruveta kaivamaan villahousut esiin ja painua leikkipuistoon
tuuti
Kiitos tosiaan pikkuäidille mukavista nauruista, jotka muuttui tuutin kommentin myötä hörönauruiksi. Alkaa päiväkin sitten mukavammin.
Oon kyl tuutin kanssa samoilla linjoilla noissa pedofiili jutuissa, en vaan pysty lukee kun tekee niin pahaa, miten ihminen voi olla niin sairas. Sen takia en vois tehä missään lastensuojelussakaan töitä kun törmäis joihinkin pahoihin juttuihin... Joten mun lukuvalikoimaan kuuluu ne potterit, ynnä muut kevyt lukeminen.
Tainnu hävitä viimesetkin hormonihuurut päästä, kun aamusin väsyttää niin vietävästi, saa lapsi raukkaa suorastaan komentaa äitin nousemaan sängyn pohjalta. Miten niin oon aina ollu iltaihminen?
Meillä alkaa keväällä julkisivuremontti, ja kauhulla sitä odotan. Mutta siihen liittyen piti varailla pankista aikaa, ja piru että menikin vaikeeks, soitin pankkiin kolmeen otteeseen, miehelle kahteen ja siskolleni kahteen. Niin että saatiin semmonen aika että mieskin pääsee ja siskoni voi kattoa tyttöä ja että pankissa oli sopiva aika. Minä olin siis ainut kenelle kävi mikä vaan ja millon vaan.
Taidanpa lirppiä aamukahvini, kun tyttö on vielä toistaseks aamupäikillä. Nyt siis kaikille pikkupakkasen ja auringon kyllästämää viikonloppua!
Satuilija ja Aamu 6,5 kk
pukkaa täälläkin. Lupasimme lapsille isin kanssa järkätä pikku juhlat ja jotain haamutikkareita, katkenneita sormia ja kärpäsiä olisi luvassa väkertää huomenissa.. Juu, halloween-jutut on tullu jäädäkseen lasten elämään vaikka Tuutin sanoin me vanhemmat ei niistä oikein välitettäisi.. Karkki vai kepponen- jutut vielä puutuu mutta villi veikkaus että tänä viikonloppuna ilmestyy lapset oven taakse..
Pedofiili yms. jutut jätän minäkin ihan suosiolla lukematta..tekee vain niin pahaa..
Lapset nukkuu paisti Saga kuuluu ulkona olevan hereillä. Täytys hakea pois. Onko kenelläkään kokemusta tuosta Ticket to Heavenin untuvamakuupussista kun näkyy olevan Stokan kantisetuna marraskuussa? Täytys kai investoida sellanen.
Mukavaa viikonloppua ja varohan vaan pikkuäiti siellä korvessa.. huomenna voi tulla hurrrrjia yllätyksiä kummitusten muodossa...;)
Orvokki
ja mä oon pitänyt sen liikkeessä. En tykkää nukkumisesta, koska maailmassa on niin paljon tutkittavaa. Äiti sen sijaan haluaisi aina lepäillä. Pääni kolisee monta kertaa päivässä.
Äiti lukee kuitenkin teidän jutut ja sitten me jutellaan niistä. Aakulle se lähettää kovasti voimia, Tsilille myöhästyneet onnittelut ja muille paljon terveisiä. Minä myös.
Me palataan, kun äitin uus läppäri on laitettu kuntoon. Isi osti sen sille lahjaksi.
Nyt pitää mennä, koska en oikeastaan saa räpeltää tätä isin konettakaan ja tekee mieli HUUTAAAAAAA!
Hei hei
Urho
Nuo tuollaiset Halloweenit. Ihan kiva juhla siellä, mutta välttelen täällä, ainakin niin pitkään kun lapsi antaa vältellä. Karkkikeppostelemaan kannattais tosin ehkä tällä sokeriaddiktiolla mennä.
Vai huudattaa Urhoa. Äidille lujia hermoja. Toivottavasti saat läppärin pian kuntoon.
Olipahan Aakulla kurjat uutiset. Hirmuisesti voimia toivottelen. Kyllä sä selviät.
Sakulle onnittelut kääntymisestä! Ja Tompalle pottahommista. Iso poika tosiaan. Meillä kakataan hoitopöydälle tai äidin kädelle. Oikeasti. Ei tarkoituksella, mutta noissa paikoissa kakka tulee.
Olikos Tsilillä ollut sekä synttärit että hääpäivä? Onnet molempiin tai vaihtoehtoisesti vain toiseen, jos ei molempia ollut! Kurjaa tuollainen hormonikrapula, vaikka sanoisin ettei se oikea ole yhtään kivempi. Kävin ulkoilemassa ekaa kertaa "kunnolla". Ei hyvä. Ja sitten kun sitä vanhaan tapaan sekoittaaa siiderit, viinit, viskit ja jägerit, niin herttileijaa että aamulla tiesi olleensa ulkona. Onneks oli mies kotona hoitamassa lasta. Taisin jo kolmelta saada itselle päälle. :/ Vaiks kyllähän mä lapsen kanssa makoilin ja makuuasennossa leikin. Onneks on kovin makoileva vielä tuo lapsikin! :)
Nyt varmaan tulee lastensuojelu kun kerron miten täällä äiti liehuu. No, voin kertoa, että menohalut aikalailla laantui tuolla kouhkaamisella.
Pillerit lopetin. Ihanaa. Lähinnä siksi, kun en vain tykännyt päästäni niitä syödessä. Aika harmaalta elämä tuntui, nyt reilun viikon jälkeen on palannut värit maailmaan. Hieno fiilis. Nyt mennään sit miten mennään. Tulee jos tulee. Vaikka ehkä ei tällä aktiivisuudella.. Heh.
Olikos vielä jotain.. No, sen ehkä kerron, että me nukutaan edelleen sohvalla. Sylvikös se omaan huoneeseen muutti. Inkan pitäs mennä kanssa, kun äiti ja isi sais sen järkättyä. Tai siis että isillä olis oikeasti vapaapäivä, että voitais puuhata yhdessä. No viimeistään kuun vaihteessa, kun mun äiti tulee tänne viikoksi. Sit pistetään huusholli kuntoon.
Ai niin, vielä sitä, että mitä sitten jos ei lapsella ole rytmiä? Kun aina "kaikki" sanoo, että lapsella pitää olla selkeä rytmi tai ei tule mistään mitään. Mitä tapahtuu jos ei ole rytmiä? Onko tyhmä kysymys. Mää vaan mietin. Meillä kyllä sellainen on ihan luonnostaan, kun tyttö elää aika säntillisesti. Herää suht samaan aikaan joka aamu, joten päivät rullaa sitten samaan tahtiin.
Lyyti
Minäkin pohdin tuota sohvaa edelleen,nukkumista siellä siis. Mies on sitä mieltä että nukkumis järjestelyt on vain minusta kiinni. Sakun sängyn voisi laittaa eteiseen tai olohuoneeseen... Joskus ihmettelen missä planeetalla nuo miehet elää?! Nukuttaa nyt lasta eteisessä ja mitä siitä tulisi yhdistetyssä keittiö olkkarissa. Jaa-tai nyt mä hokasin, se laittaa sakun nukkuu olkkariin ysiltä ja sen jälkeen äidillä ja iskällä ei ole muuta paikkaa kun lukkiutua makkariin.
Huonosti siis nukutaan edelleen. Pikku mies oli hereillä illan kolmesta vähän yli kasiin ja väsymys sen mukainen. Nyt nukkunut kaksi tuntia ja neljä tutitusta takana.
Halloween kakkua olen leiponut. Huomen pitäisi koristella. Toivottavasti joku elsyis meille kylään.
Töissä on ankeeta ja tekis mieli etelän lämpöön. Sakun passikin ois jo valmis. Tosin kiinteistövälittäjä tulee keskiviikkona joten pitäisi nyt vakasti sitä asuntoasiaa harkita.
Meidän pikku örveltäjä oli löytänyt tänään isin sterkat. Lisäksi vähän näyttäis siltä että hammas voisi olla tuloillaan. Saku lähettää kääntymisintoa aamulle. Se olikin herran mielestä kivempaa kuin luulikaan.
Jaa, taas meill herättiin. Jospa yrittäisin itsekin nukkua.
Päkkänä
Muita mörköjä ei vielä olen näkynyt kuin se yksi joka peilistä aina mua morjestaa. Ja sille mörölle taitaa kasvaa sian saparo ja kärsä levitä entisestään on meinaan sellainen kurkkukipu ja päänsärky sekä asiaan kuuluvia vilun väreitä.
Kävin esikoisen kanssa ostamassa marketista vaippoja Tompalle ja vessapaperia meille muille, tulee hätä käteen jos em. tarvikkeet loppuu. Maitookin näyttäisi olevan pari litraa että jos selvittäisi yksi päivä ksuppojen sulkiessa ovensa. Ei me joka päivä muutenkaan kaupassa käydä kun täältä on matkaa, mutta jos kaupat on kiinni niin voi sentään.
Hauska lukea teidän muiden nukkumajärjestelyistä. Me nukutaan ahtaasti edelleen. Pojat nukahtavat illalla omiin sänkyihinsä, mutta esikoinen tepsuttaa omasta huoneestaan sutjakkaasti jossain vaiheessa meidän sänkyyn ja Tomppaa en jaksa / raaski yösyötön jälkeen siirtää takaisin omaan sänkyynsä. Olen joskus itse mennyt poikittain sängyn jalkopäähän nukkumaan tämä mahdollista, koska olen aika lyhyt eli en pitkä.
Mutta jos täältä korvesta ei kuulu mitään vähäseen aikaan ei mua möröt ole syöneet vaan sikatauti tai joku sen sukulainen on vienyt. Toivon ettei lapsiin tulisi mitään, Tomppa vähän on aivastellut myös. Hyviä öitä ja päkkänän kiinteistövälittäjälle vähän töitä (eli toivottavasti saatte hyvät kaupat nopeasti jos se tavoite?) ja Urholle kiitokset terveisistä.
Pikkuäidille jaksuja ja selätä nyt se flunssa, jos on sika niin sitten se sikasellainen. Meillä olis ens kuussa se tyräleikkaus, niin tänne ei kyllä haluttais, ainakaan ennen leikkausta. On sitä jo 4 kk odotettu.
Päkkänälle tsemppiä asunnon kanssa, isoja asioita, mutta onhan ne omat huoneet ihan kivoja. Meillä isot pojat nukkuu samassa huoneessa (yleensä myös omissa sängyissään, mutta joskus isä tai äiti on kaverina patjalla lattialla) ja jupe nukkuu pinnasängyssä meidän makkarissa (lue silloin kun ei heräile hampaiden tms takia). Nukahtaminen on huonontunut aika tavalla ja tuntuu että nykyään se on lähes joka yö meidän välissä. Lisäksi esikoinen on nähnyt painajaisia tällä viikolla, joten mäkin olen pikkuäidin tavoin nukkunut jalkopäässä poikittain, kun pitää myös blokata jupe, ettei se putoa sängystä. Ollaan miehen ja poikienkin kanssa katseltu jupelle paikkaa poikien huoneesta, mutta varsinainen siirto tehdään varmaan sen leikkauksen jälkeen (joojoo, sit tulee flunssa ja sit joku hammas ja sit joku reissu ja...) Meillä on kellarissa työhuone ja takkahuone eli lisää makkareita kyllä löytyis, mutta pitäis olla vähän isompia lapsia, että vois laittaa eri kerrokseen nukkumaan. Sitäpaitsi poikien huone on niin iso, että sinne mahtuu..
Lyyti ihmetteli että mitä jos lapsella ei ole rytmiä. Meidän esikoisella ei ollut sitten minkäänlaista ja hyvin meni. Sit kun rupesi syöttämään sen neuvolan suosittelemat 5 ruokaa päivässä, sellainen tulee väkisin...
Nyt jupe huutaa ja kakkonen vaatii syliin.
Happy Halloween,
tuuti
...ja lisää ei kaivata. Isäntä röhki (kuorsasi) tänään pitkään ja se saa kyllä jäädä meidän ainoaksi röhkiäksi. Toivottavati kaikki "sikailijat" pysyy poissa myös pikkuäidin huushollista. Tänään keskusteltiin muuten rokotteesta kotona ja isäntä se haluaisi lapsille antaa. Minäkun meinasin ettei oteta. No, pidetään siis harkinnasta vielä.
Halloween kakku tuli tehtyä ja veli + mun vanhemmat oli sitä täällä syömässä. Isäntä lähti jollekin messuille, mikä lienee digi tai hifi tai jotain sellasta. Olen siis lasten kanssa kahden. Esikoinen kattelee japanilaista animea, ja saku äheltää lattialla. Ja ei varmaan ähellä kauaa kun housut luistaa lattialla ja sitä ärsyttää kun ei pääse eteenpäin.
Huomenna ois kaupatkin auki. Mulla on kyllä vaippoja ja ruokakiin sakulle. Mä inhoan sitä kun jotain on liian vähän joten vaippojakin mulla on aina 2 pakettia kotona. Niin joo, mainittakoon kuitenkin, että lähikauppa on viereisessä talossa...
Nyt täytyy lähteä pelastuspuuhiin, kohta meinaan kopsahtaa....
Täällä taitaa olla se viimeinen mohikaani, koska meillä ei käännytä. Ja nykyään tekee myös selväks ettei kiinnostakaan, jos ei huvita.
Mutta onneks olkoon!! Äiti saa riemuita ja syödä vaikka suklaatia kasan sen kunniaksi, ilman omantunnon tuskia.
Meillä huomasin tänään että uuden taidon, onneks aika hyödyllisen. Tutti menee jopa oikein päin suuhun, eikä enää vahingossa. Ja naku kekkulina liikkuminen kiinnostaa paljon enemmän kun vaatteet päällä, vaikka ei ois vaippaa. Mutta otin paidankin pois niin toinen ei hermostunu väsyneenäkään niin nopeesti, kunnes kaivoin vaatteet esiin.
Kaikille hyvää yötä ja mukavaa viikonloppua, me mennään nauttimaan syksyisestä mökkireissusta...
Satuilija ja viimeisistä mohikaaneista viimeinen, Aamu