me&i-vaatteissa ei sitten aivan hinta ja laatu kohdanneet :(
Ostin tänä syksynä ensimmäistä kertaa me&i-vaatteita siinä uskossa että ne on myös oikeasti hyvälaatuisia...
No, plyyshileggingseistä ja plyyshihousuista ei ole mitään huonoa sanottavaa, mutta ne trikoopaidat... Kaupunkipaita kulahti ja varsinkin ruskea väri taloista haalistui ekassa pesussa. Samoin kävi etana-paidan ruskealle pohjavärille. Sydäntunikan sydän alkoi purkautua ensimmäisellä käyttökerralla, siis ennen pesua! Trikoopaidat olen pessyt pesuohjeiden mukaan, etanapaidan tummien vaatteiden kanssa. Pesuaineena Serto color, joka ei sisällä valkaisuaineita.
Onko muille käynyt näin, vai sattuiko mulle jotain sekundaa?! Mites noista reklamoikaan enää, kun trikoopaidatkin on jo useamman kerran pesty.
Kommentit (41)
Mullakin on paljon marimekkoa, ja kyllä niissä värit säilyy minun pesutottumuksilla. Samoin pysyy värit halvoissa lindexin ja h&m:n paidoissa, joten ihmettelen miksei tuon hintaluokan paidoissa...
ap
Sitä ihmettelinkin, miksi juuri ruskea väri haalistuu niin voimakkaasti, kun esim. punaiset paloautot säilyttävät värinsä siinä kaupunkipaidassa.
ap
Samoin pysyy värit halvoissa lindexin ja h&m:n paidoissa, joten ihmettelen miksei tuon hintaluokan paidoissa...
ap
Itse en oikein ymmärrä tämäntyyppisten "erikoiskalliiden" vaatteiden jujua. Oikeasti hyvin harva vaikkapa KappAhlin halpispusero menee yhtään miksikään pesuissa (Lindexin kuviollisista retropaidoista tosin on itselläni huonoja kokemuksia), joten mitä iloa on maksaa huomattavasti enemmän jostain me&i puserosta, joka ei ole yhtään sen parempi?
Tietysti jos ihastuu aivan äärettömästi johonkin kuosiin tms, mutta pääsääntöisesti tosi kivoja vaatteita löytyy myös paljon halvemmalla. Me&i:ssäkin on se verkostomarkkinointi, mikä siinä tekee kalliin hinnan. Monta välikättä.
ostaa mitään, missä on ruskeeta. Kulahtaa tosi nopeesti. Kokemusta on useammastakin paidasta.
...ole painokuvioita saa pestä 60C(vaikka lapussa 40C).
kyllä meillä ainakin ruskeassa rottakarkki t-paidassa värit säilyivät ihan hyvinä:)
uutena&käytettynä.Mistään vaatteesta ei ole koskaan värit haalistuneet,vaikka niitä on pesty sen sata krt.Mutta olen tarkka yleensäkin että kaikki vaatteet pestään oikein,samnaväristen kanssa,pesuohjeiden mukaan,oikea pesuaine jne...En sitten tiedä onko sillä vaikutusta asiaan.Kaverini pojalla mörköcollege mikä haalistunut rumaksi.Meillä sama college pitänyt värinsä erinomaisesti.
Ja kyllä meillä on ruskeat vaatteet pitäneet värinsä samallalailla kuin muunkin väriset.
mieleen kysäistä, oletko pessyt ne ohjeen mukaan?
Suomalaiset pesevät usein värikkäät vaatteet 40 asteen pesussa, kun ne pitäisi pestä useinkin 60 asteessa. Silloin ei väri irtoa. Kolme ensimmäistä pesua ovat tärkeimmät pesut värien säilymisen kannalta.
Itse olen Marimekko-fani ja mulla säilyy niissä trikoissa värit, kun pesen ohjeen mukaan.
mutta jos vaatteen pesuohjeessa on 40 ja sen pesee 60 niin eikö silloin myyjä voi väittää että vaate on pesty väärin eikä korvauksia tule?
Kuten jo aloitusviestissäni sanoin, pesuohjeita on noudatettu ja vaatteet pesty valkaisuaineettomalla pesuaineella. Ruskean pohjavärin omaava etanapaita on pesty tummien (yksiväristen mustien, ruskeiden ja tummansinisten kanssa) kanssa. Eli siis tarkka olen minäkin pyykinpesun suhteen.
Jos olisin selkeästi laiminlyönyt pesuohjeet, en tulisi tänne valittamaan...
Totesinpahan vain, että miksi näissä ei värit pysy, vaikka samoilla pesutottumuksilla pysyy halvemmissakin trikoissa.
Ei meilläkään mörköpaita ole mennyt miksikään, vaikka sitä on pesty eniten, myöskin ruskeaa sisältävä kanipaita on edelleen moitteeton.
Joissakin lastenvaateblogeissakin on ollut mainintaa ruskean värin voimakkaasta haalistumisesta. 
nythän ongelma vasta ilmeni,pesujn jälkeen.
Olen aikaisemmin ihastellut me&i vaatteita ja kalliin hinnan takia ostanut niitä vain muutaman. Olin aiemmin ostanut mekon ja tunikan ja olin niiden laatuun todella tyytyväinen. Tuttuni alkoi tuotteen jälleenmyyjäksi, pidin isot kutsut ja tilasin kauhean kasan vaatteita lapsilleni. Kaikki ostamani puuvillapaidat (etanat turkoosina ja ruskeana,hodaripaita sekä äidin ruskea tunika) haalistuivat jo ensimmäisessä pesussa merkittävästi ja varsinkin nuo etanapaidat ja tunika ovat pesujen myötä (noin 5 kpl) menneet aivan hirveän näköisiksi! Sen sijaan kissapaita joka on ribbiä on kuin uusi. Tutkittuani asiaa tajusin, että aiemmin ostamani mekko ja tunika olivat myös ribbiä ja se pääväri ikäänkuin läpi kankaan. Näissä aivan hirveiksi menneissä paidoissa kangas oli toiselta puolelta vaaleaa. Olen todella pettynyt näihin puuvillapaitoihin, mutta asiasta myyjälleni mainittuani hän höpötti vain jostain lookista ja, että vaatteiden kuuluukin haallistua tämän lookin takia. Minä en olisi ikinä ostanut 25 euron paitoja jos olisin tiennyt niistäö lähtevän kaikki värit! Todella epämiellyttävä tilanne en kehtaa nyt palauttaakaan :/
Itse olen myynyt tuta toista nimetöntä em. mutta meillä nimenomaan toivottiin, että kun laatua painotetaan myynnissä, niin heti kannattaa reklamoida jos huomaa jotain poikkeavaa.
Näin voi myös toimittaja reagoida nopeammin ja vaihtaa/huomauttaa tavaran/kankaan toimittajaa jos laatu ei vastaa lupauksia.
Lingon&hyvältä edelleen.Blåbärillä plyysille nimenomaan suositellaan rumpukuivausta.
Meillä 5v vahhat LB plyysihousut 80cm, eli konttaava lapsi käyttää ja näyttävät edelleen tosi siisteiltä. 
Pesuohje kyllä sanoo, että esim. ruskea etanapaita tulee pestä neutraalin/beigen pyykin kanssa, ei tummien! (koska etanapaita on painettu vaalealle kankaalle)
En sitten tiedä onko tällä merkitystä sinun kohdallasi (eli värin haalistuminen), mutta huomasinpahan vaan...
Oletko pessyt vaatteet muuten nurinpäin? Se voisi ehkä vaikuttaa haalistumiseen? 
siellä myytiin jotain ruskeaa mallia -30% alennuksella koska siinä joku valmistusvirhe..ja näin ollen värit haalistuu.Ota yhteyttä myyjään ja kysy et miten toimia tai laita s-postia suoraan me&i:lle..
siellä myytiin jotain ruskeaa mallia -30% alennuksella koska siinä joku valmistusvirhe..ja näin ollen värit haalistuu.Ota yhteyttä myyjään ja kysy et miten toimia tai laita s-postia suoraan me&i:lle..
Rusekapohjaisia medaljonkimekkoja/tunikoita myydään nyt -30% ostajan riskillä. Itse sain naisten medaljonkitunikan heti ekan viikon kutsuilta, ei suurta haalistumaa. Lapselle ostin alella, ei ainakaan haalistunut vielä (kahdesti pesty).
Esittelijä kertoi, että tuo ruskea väri on vaikea jos kankaassa on lycraa, se ei jostain syystä tahdo kestää ja yrittävät kokoajan kehitellä asiaa. En tiedä onko "halpis"merkkien tuotteissa onnistuttu tuossa, vai eikä niissä ole lycraa mukana.
Ja vaatteet tulee pestä nurinpäin, ja samanväristen kanssa (tarkoittaen sen kankaan nurjanpuolen väriä). En tiedä onko etanapaita tumma- vai vaaleapohjainen, meillä ei sitä ole.
Medaljongeissa ainakin beige pohjaväri.
Sydäntunikasta ehdottomasti reklamaatio.
Leveä kuminauha, joka kääntyilee kuminauhakujassa miten sattuu. Kuminauha kääntyy jo siitä, kun vedät housut jalkaan. Viimeinen kerta kun ikinä ostan Me&I:ta.
niitä kuminauhoja oikein kiinnikään voi ommella, silloin ei säätö toimisi...Housujen kuminauha tosiaan vääntyy pesussa, mutta saan ainakin itse sen helposti suoristettua. Plyysi on meillä pysynyt tosi pehmeänä ja hyvänä, vaikken ole rumpuun uskaltanut laittaa. Voisikohan paikkakunnan veden kovuus ja käytetty pesuaine vaikuttaa...?
MUTTA meillä oli bodyssa VALMIIKSI reikä, huomasin kun laitoin vauvalle ekaa kertaa päälle. Lähetin takaisin, odottelen josko saan uuden ennen kuin käy pieneksi...Vaatteet ei meillä ole muuten hajonneet tai haalistuneet, paitsi oma tunikani viime syksyltä, joskin pidin ja pesin tosi paljon raskausaikana.
Reklamaation voi tehdä 6 kuukauden aikana ainakin, sinä aikana on periaatteessa valmistajan vastuulla näyttää toteen ettei ole valmistusvika, eli (asialliseen) reklamaatioon vaan uudehkoina purkautuneet, haalistuneet ja hajonneet vaatteet!
Ja lisäksi oli vielä joku erä, jossa se ruskea oli vielä viallinen, eli se vaalemi paljonkin.
Koski nimenomaan ruskeaa väriä, eli teillä on ollut huono esittelijä. Tuosta sydämestä taas tekisin ihan tavallisen reklamaation.