tuli tänään pk-kuvat... lasten pukemisesta..
Kolmevuotias poikani oli ekaa kertaa pk-kuvassa, ja kylläpäs nolotti, kun kaikilla muilla pojilla oli suorat housut ja neuletakit... Mun pojalla kun oli vain farkut ja kiva huppari. Oonko mä nyt ihan juntti, kun olin ainoa äiti joka oli pukenut pojan rennosti? Tytöilläkin oli tietysti kaikilla siistit mekot, mutta tämä mut yllätti, tämä poikien pukemistyyli. Slipoveriä, jopa krakaa kaulassa. Ja joukossa mun hupparipelle leveästi nauraen..
Kommentit (109)
Meillä suht hyvintoimeentulevien alue, mutta aivan toisinpäin kuvausvaatteet. Eli lähes kaikki pojat farkut tai sammarit + joku trikoopaita, kauluspaita tai huppari. Tytöillä suurimmalla osalla joku liivimekko tai tunika tai trikoopusero + hame. Joillakin myös farkut. Oli 1 tyttö, jolla oli joku morsiusneidon asua muistuttava hörhelömekko ja 1 poika, jolla oli suorat housut & slipoveri. Mutta täällä vaikka tulot ja koulutus on keskimääräistä parempia, äänestetään vihreitä ja ollaan aika rentoja, ulkoillaan anorakeissa, ei näy äideillä burberryä. Voin kuvitella, että joku kokoomus-alue näyttää pk-kuvassa tuolta.
vihjaa vähän mistä päin olet, t. naapurisi? ;)
Dreamlandia. Joku stadiin muuttanut keskisuomalainen, joka vetää johtopäätökset itsensä kohdalta ja ottaa siihen pari tuttua naapuria mukaan ja päätti ilmaista palstalla kuinka haluaisi olla ilman että se miteenkään liittyy Ap:n kysymykseen koulukuvasta.
unohtanut koko kuvauksen. Meidän lapset on sitten olleet ne verkkaripojat, joiden paidan rinnuksilla näkyy eilinen ruokalista ja tukka on unipörrössä. Eipä nuo näytä siitä kärsineen.
Musta on kivempi että lapsi on päiväkotikuvissa päiväkotilaisen näköinen eikä mikään pikkuaikuinen juhliin lähdössä. Toki katson että vaatteet on siistit ja valitsen jotain kivannäköistä.
sen verarn tarkka lastensa vaattesita ettei heillä koskaan ole ryysyjä tai epäsiistejä vaatteita päällä.
Huppari ja farkut taas ei ole ryysyjä vaan mielestäni kivan näköiset tuollaisella pienellä vilpertillä joka näyttäisi kraka kaulassa lähinnä typerältä ja luonnottomalta.
Meillä suht hyvintoimeentulevien alue, mutta aivan toisinpäin kuvausvaatteet. Eli lähes kaikki pojat farkut tai sammarit + joku trikoopaita, kauluspaita tai huppari.
Tytöillä suurimmalla osalla joku liivimekko tai tunika tai trikoopusero + hame. Joillakin myös farkut.
Oli 1 tyttö, jolla oli joku morsiusneidon asua muistuttava hörhelömekko ja 1 poika, jolla oli suorat housut & slipoveri.
Mutta täällä vaikka tulot ja koulutus on keskimääräistä parempia, äänestetään vihreitä ja ollaan aika rentoja, ulkoillaan anorakeissa, ei näy äideillä burberryä. Voin kuvitella, että joku kokoomus-alue näyttää pk-kuvassa tuolta.
En sanois kokoomus-alue, vaan maalais-uskis alue, toisin sanoen tyylittömien ihmisten alue. Siis se, missä puetaan lapset rumiin juhlavaatteisiin.
t. myös sieltä vihreiden rennolta, mutta tyylikkäältä alueelta
on kun pikkupojat on juhliin puettu kuin aikuiset. Pahimpia on ne rusetit kaulassa.
Pojalle juhliin sammarit ja kauluspaita (ei valkoinen, housujen kauluksen päällä tietysti), tytöille on kaikkea söpöä ja tyylilkästä tarjolla, kunhan ei niitä prinsessaröyhelöitä.
t. vihreiden äänestäjä maalta
saatiin tähänkin aiheiseen jo ympättyä uskikset, puoluekanta, koulutus ja kas kun ei äo...
Tosin onhan noi asiat kyllä korrelaatiossa vaatevalintoihin ja tyyleihin, ei käy kiistäminen.
Itse äänestän kokoomusta, puen lapseni kuvaan rennosti (ei suoria housuja) ja juhliinkin melko rennosti, tosin joskus on ollut kauluspaidan kaverina kravatti...
on kun pikkupojat on juhliin puettu kuin aikuiset. Pahimpia on ne rusetit kaulassa. Pojalle juhliin sammarit ja kauluspaita (ei valkoinen, housujen kauluksen päällä tietysti), tytöille on kaikkea söpöä ja tyylilkästä tarjolla, kunhan ei niitä prinsessaröyhelöitä. t. vihreiden äänestäjä maalta
siinä on jos lapsella on rusetti kaulassa- Tai että on juhlavaatteet jos juhliin ollaan menossa?
No meillä tosiaan juhlat on juhlat eikä mitkään perunannostajaiset joten totuttu sen mukaan pukeutumaankin.
kaunis, musta, samettinen liituraitapuku sekä valkoinen kauluspaita ja punainen kraka sekä puvuntakin taskussa saman punainen liina. Jalassa kiiltävät lakerikengät ja luonnnokiharat hiukset tietty geelillä kivasti laitetut.
Ja oli muuten syötävän suloinen poika:)
kun jos itse vetäisin viimeisen päälle meikit ja iltapuvun työpaikan valokuvaan. Meillä työntekijöiden kuvat näkyy netissä, mutta kellään ei ollut juhalapukua päällä:-)
osuiko samaan?
Meillä suht hyvin toimeentulevien alue, mutta aivan toisinpäin kuvausvaatteet. Eli lähes kaikki pojat farkut tai sammarit + joku trikoopaita, kauluspaita tai huppari.
Tytöillä suurimmalla osalla joku liivimekko tai tunika tai trikoopusero + hame. Joillakin myös farkut.
Oli 1 tyttö, jolla oli joku morsiusneidon asua muistuttava hörhelömekko ja 1 poika, jolla oli suorat housut ja slipoveri.
Mutta täällä vaikka tulot ja koulutus on keskimääräistä parempia, äänestetään vihreitä ja ollaan aika rentoja, ulkoillaan anorakeissa, ei näy äideillä burberryä. Voin kuvitella, että joku kokoomus-alue näyttää pk-kuvassa tuolta.
ei kai kukaan nyt hupparia pidä sisällä???
vaan ihan todellinen alue, mihin paljon halutaan muuttaa. Ja olen syntynyt Naistenklinikalla, mies kylläkin syntynyt muualla Suomessa (muttei keskisuomalainen).
Ei oo kyse koulukuvasta, vaan päiväkotikuvasta, mutta uskon, että kun meidän muksut on kouluikässä, niin vähintään yhtä rennosti jos ei rennommin niissä kuvissa ollaan.
Meillä suht hyvintoimeentulevien alue, mutta aivan toisinpäin kuvausvaatteet. Eli lähes kaikki pojat farkut tai sammarit + joku trikoopaita, kauluspaita tai huppari. Tytöillä suurimmalla osalla joku liivimekko tai tunika tai trikoopusero + hame. Joillakin myös farkut. Oli 1 tyttö, jolla oli joku morsiusneidon asua muistuttava hörhelömekko ja 1 poika, jolla oli suorat housut & slipoveri. Mutta täällä vaikka tulot ja koulutus on keskimääräistä parempia, äänestetään vihreitä ja ollaan aika rentoja, ulkoillaan anorakeissa, ei näy äideillä burberryä. Voin kuvitella, että joku kokoomus-alue näyttää pk-kuvassa tuolta.
vihjaa vähän mistä päin olet, t. naapurisi? ;)Dreamlandia. Joku stadiin muuttanut keskisuomalainen, joka vetää johtopäätökset itsensä kohdalta ja ottaa siihen pari tuttua naapuria mukaan ja päätti ilmaista palstalla kuinka haluaisi olla ilman että se miteenkään liittyy Ap:n kysymykseen koulukuvasta.
Juhlat on juhlia, niihin voi tyttö mennä halutessaan prinsessamekoissa ja poika tykkäsi pienenä kauluspaidasta ja rusetista.
Päiväkodin kuvissa minustakin saa olla sellaiset vaatteet, että niillä muutenkin ollaan päiväkodissa - ei juhlavaatteet. Eli "paremmat arkivaatteet" joka tarkoittaa meillä jotain uudehkoa, erityisen nättinä pidettyä arkivaatetta. Ja pojalla hyvinkin se voi olla huppari.
siinä on jos lapsella on rusetti kaulassa- Tai että on juhlavaatteet jos juhliin ollaan menossa?No meillä tosiaan juhlat on juhlat eikä mitkään perunannostajaiset joten totuttu sen mukaan pukeutumaankin.
ei kukaan näin kylmillä ilmoilla hupparilla ulkona tarkene.
meillä lapset puetaan kuvauksiin vaatteisiin jotka sopivat ihon ja hiusten väriin ja ovat siistit ja kivan näköiset, lapsen persoonaan sopivat.
ei tosiaan aleta mitään juhlavaatteita pukemaan muuten kuin juhliin. eikä koulu kuvaus ole juhlatilaisuus.
mun mielestä valkoinen kauluspaita ja suorathousut ei näytä hyvältä yhdelläkään pienellä pojalla.. mutta makunsa kullakin
Suomessa on aika lyhyt se kausi kun niitä ulkotakkeina voi käyttää.
että miksi pojat monesti tumpataan tylsiin farkkuihin ja huppari-örkki -collegeen-huppariin ja tytöille taas aivan jotain toista linjaa.Olen se äiti, joka laittoi eskari-ikäiselle pojalle neuleen ja solmion ja lapsi tykkäsi siitä myös itse. Milloin poikalapset oppivat pukeutumaan fiksusti, jos ne sullotaan aina niihin samoihin rytkyihin? Kunhan tyttö kasvaa ja ollaan mahdollisesti samassa tilanteessa (pk:n valokuvaus) toivon, että hänellä on siisti mekko (ei hörhelöä) ja hänen vieressään siististi puettu poika, jolla ei ole farkkuja ja ulkoilupusakkaa.Loppukaneettina: Mitä pidätte suomalaisen miehen pukeutumistyylistä....
ei kukaan näin kylmillä ilmoilla hupparilla ulkona tarkene. meillä lapset puetaan kuvauksiin vaatteisiin jotka sopivat ihon ja hiusten väriin ja ovat siistit ja kivan näköiset, lapsen persoonaan sopivat. ei tosiaan aleta mitään juhlavaatteita pukemaan muuten kuin juhliin. eikä koulu kuvaus ole juhlatilaisuus. mun mielestä valkoinen kauluspaita ja suorathousut ei näytä hyvältä yhdelläkään pienellä pojalla.. mutta makunsa kullakin
Meidän pojalla oli siskoni häissä harmaa liituraitapuku ja lilaraidallinen kauluispaita ja lila kravatti ja todellakin kehuttiin, muutkin kuin sukulaiset:)
Ihon ja hiusten väriin sopivat?? varmaan tosi makeet esim. beigen ja ruskeen värisét vaatteet voiko tylsempää olla. Ja en tod. voi käsittää että huppari voi sopia jonkun persoonaan niin hyvin että haluaa sen koulukuvaankin, musta se on vaan jotenkin hmmm persoonaton..
Voisiko olla, että tytöt itse vaativat kotona niitä juhlamekkoja.. Meillä saattaa arkenakin olla prinsessa.- tai ballerinapuku päällä kesäisin kun tytölle niin tärkeä:):)
Pojille vaatteet tulee vasta myöhemmin tärkeämmäksi. Toisaalta pojilla tuntuu olevat sankarihahmo-vaiheita, että pitää olla se supermiespaita päällä, jos on joku tilaisuus.
Hupparia ei ole ikinä laitettu päälle kuvaukseen, kun huppu on hassun näköinen rajatussa kuvassa, mutta siisti paita ja siistit farkut useinkin.
Kyayn yleensä myös lapsilta mitä haluavat laittaa päälle. On kiva kertoa sukulaisille, ttä on itse valittu paita:):)