Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tuli tänään pk-kuvat... lasten pukemisesta..

Vierailija
23.09.2009 |

Kolmevuotias poikani oli ekaa kertaa pk-kuvassa, ja kylläpäs nolotti, kun kaikilla muilla pojilla oli suorat housut ja neuletakit... Mun pojalla kun oli vain farkut ja kiva huppari. Oonko mä nyt ihan juntti, kun olin ainoa äiti joka oli pukenut pojan rennosti? Tytöilläkin oli tietysti kaikilla siistit mekot, mutta tämä mut yllätti, tämä poikien pukemistyyli. Slipoveriä, jopa krakaa kaulassa. Ja joukossa mun hupparipelle leveästi nauraen..

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvassa. Päällä arkivaatteet (sentään puhtaat) ja tukka pörrössä. Ei ole mikään näyttelyesine vaan lapsi.

Vierailija
102/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi täällä Pohjois-Suomessa (jossa ei viel oo ollut kuvausta) pukee päällensä ns hieman paremmat vaatteet,eli sellaiset millä mentäisiin esim ravintolaan syömään tai kylään tjn

mutta EI sentään "hää-tason" vaatetusta pukuineen.

Minusta pk/koulukuvaus on kuitenkin rennompi kuvaus kuin esim hääkuvaus.

Ja mulla on jo suunnitelmissa laittaa pojalle sellainen neuletakki jossa huppu (sini-vihreä-musta raidallinen) ja ruskeat sammarit.

Vaikkakin,jos sattuisi et unohdan koko kuvauksen,niin ei mun poika joudu häpeämään kuvassa,hänellä on lähtiessään aina päällä puhtaat ja sopivan kokoiset vaatteet,jotka ovat ehyet ja väreiltään yhteensopivat.

On kyllä ihan collegehousut + trikoopaita linjalla,mutta pääsääntöisesti rauhallisissa väreissä ja tosiaan minusta tärkeämpiä ovat ehyet ja sopivan kokoiset vaatteet... yllättävän moni pikkupoika kirmailee ainakin mun pojan ryhmässä collegohousuissa jotka menee melkein polvihousuista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulos: tytöillä liivimekot ja pojilla farkut + rugbypaidat. ja helsingin kallein asuinalue kysessä.

Vierailija
104/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Westend?

Vierailija
105/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisteissä ja näteissä arkivaatteissa ovat kuvissa olleet. Ovat kuitenkin kuvien söpöimmät pojat ainakin kuvan tyttöjen ja minun mielestä. Toisten vanhemien näkemykset eivät juuri kiinnosta. Minua itseäni häiritsee toisten lapsissa liian pienet ja kulahtaneet vaatteet ja ylikasvaneet hiukset.

Joskus on ihan hyvä, että unohtaakin sen kuvauksen kokonaan. Siskostani on otettu ihana kuvasarja päiväkodissa ja päällä ei todellakaan ole mikään prinsessamekko vaan jokin sukulaiselta vanhana saatu karsea paita :)

Vierailija
106/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Westis on Espoota

Vierailija
107/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Westend?

ei muuten ole Helsinkiä vaan Espoota

Vierailija
108/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskon perhe on asunut Käpylässä (niin, aivan todella ainutlaatuinen onnela, jossa ollaan niin boheemeja ja rentoja) 10 vuotta ja ihan säännöllisesti heidän kolmen lapsensa tarhakuvissa näkyy laaja skaala Puuha-Pete verkkareihin, valkoiseen paitaan kuin rentoon Gant-huppariin sonnustautuneita pikkupoikia. Samoin on morsiusneitomekkoihi ja helmiin puettuja pikkutyttöjä yhtälailla kuin farkkuhameessa, tunikassa ja legginseissä esiintyviä tyttöjä, sekä Niiskuneiti-collegessa ikuistettaviakin.

Sama ilmiö pätee omien lasteni kuvissakin.

Ja tiedoksi: Meillä pojalla yleensä kuvassa farkut, "oxford" tyyppinen tai joku raidallinen/ruudullinen kauluspaita ja joskus puuvillaneule/slipoveri. Tytöillä siisti liivihame ja alla (kauluksellinen) pitkähihainen T-paita tms

Vierailija
109/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvissa pitäsi olla jotkut kulahtaneet ryysyt päällä,kuten jotkut näyttävät haluavan?

Valokuvistahan maksetaan ja niitä ainakin meillä ihastellaan vielä eläkeiässä,ja muistellaan lapsuutta.Kuvia myös pidetään esillä.Kotoahan ne pukeutumistavat opitaan ja sen kyllä huomaa,että moni ei osaa käyttäytyä enää kun on juhlat,joissa ihmiset on pukeutuneet:mennään ihan jäykäksi ja jännitetään.Eli kannattais varmaan harjoitella sitä pukeutumista siellä päikkärissä jo,niin ei sitten tarttis jäykistellä hienommissa juhlissakaan. Ja pilata tunnelmaa jäykistelemällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme