Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tuli tänään pk-kuvat... lasten pukemisesta..

Vierailija
23.09.2009 |

Kolmevuotias poikani oli ekaa kertaa pk-kuvassa, ja kylläpäs nolotti, kun kaikilla muilla pojilla oli suorat housut ja neuletakit... Mun pojalla kun oli vain farkut ja kiva huppari. Oonko mä nyt ihan juntti, kun olin ainoa äiti joka oli pukenut pojan rennosti? Tytöilläkin oli tietysti kaikilla siistit mekot, mutta tämä mut yllätti, tämä poikien pukemistyyli. Slipoveriä, jopa krakaa kaulassa. Ja joukossa mun hupparipelle leveästi nauraen..

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi toimia identtisesti ja samalla tavoin?

Mitä haittaa siitä on, että ryhmäkuvassa lapset ovat omanlaisiansa, omanalaisensa vaatteet päällä - eikö pääasia ole se, että kuvasta jää lapselle itselleen muisto omasta päiväkotivuosista ja leikkitovereista, joiden kanssa lapsi vietti merkityksellisiä, tärkeitä hetkiä? Ei kait se vaadi jotain uniformumaista pukeutumista? Eikö nykyaika korostakaan yksilöllisyyttä - sehän voi näkyä myös pukeutumisessa? Miksi kaikkien pitäisi olla kuin yhdestä muotista veistettyjä?

Miksi äitien pitää vetää joka asiasta arvovalta- ja makutaistelu, pitää yrittää asialla kuin asialla korostaa omaa erinomaisuutta muihin nähden?

Vierailija
42/109 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täälläkin muutama kirjoittaja ihmettelee, miten hyvänen aika kaikki ei pue lapsille slipovereita ja suoria housuja päiväkodin kuvaan, kun heillä niin tehdään ja muidenkin pitäisi oppia juhlapukeutumiseen ettei tarvi juhlissa jäykistellä. Ja kuinka juntteja osa vanhemmista onkaan, kun ei tajua tätäkään asiaa.

Suurimmalle osalle päiväkodin valokuvaus nyt ei ole mikään suuri Juhlatilaisuus vaan lapselle hauska muisto, johon voi pukeutua siististi ja LAPSELLE sopivalla tavalla. Päiväkotiinkin voi toki pukea juhlavaatteet silloin, kun on juhlapäivä. Esim. itsenäisyyspäivän juhla, joulujuhla tai kevätjuhla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekkään sellaisia pidä, enkä laita lapsellekaan. Joten kyllä mun lapsi menee joka päivä kouluun sen näköisenä, ettei sen tartte hävetä vaatteitaan. Joten ei ole mitään tarvetta erikoisesti pukea lasta.

Vierailija
44/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana hupparipelle :) Älä kuule välitä ap, en minäkään lastani pukisi tarhakuvaan mihinkään krakaan ja slipoveriin! Antaa pikkupoikien olla pikkupoikien näköisiä! :)

Vierailija
45/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei meillä päin ole tuommoisia, siistit vähän paremmat vaatteet toki, muttei mitään hää- tai hautajaisvaatteita sentään.

T. toinen hupparipellen äiti

Vierailija
46/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut älä välitä, teidän poika oli ainut aito siinä kuvassa.

Vierailija
47/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laittanu pojalle kauluspaidan ja slipoverin ja muut pojat on ollut collegeissa ja ihan niissä vaatteissa, joita saattu olemaan.

Jos niitä isoja kuvia laittaa kehyksiin tai antaa kummeille/isovanhemmille, niin musta on kiva, että on siistit vaatteet eikä mikä tahansa ryppyinen t-paita.

Vierailija
48/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siistit vaatteet on aivan riittävät. Ainoastaan sen takia meidän lapsilla oli pk-kuvissa "parempaa" päällä, koska meidän lapsista ei muita ammattikuvaajan kuvia oteta, niin laitamme näitä tarhassa otettuja yksittäiskuvia kehyksiin + jaamme sukulaisille, ja siksi on mukavaa, että vaatteet on vähän juhlavammat.

Vierailija
49/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-7-vuotiailla pojilla oli lähes pelkästään huppari+farkut-tyyliä mutta tytöillä kaikilla juhlavaatteet.

Päiväkotikuvissa mun mielestä sen sijaan voi hyvin olla kivat arkivaatteet ja niin meidän pk:ssa on yleensä ollutkin.

Vierailija
50/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä pikkupojille laiteta mitään krakoja juhliinkaan, siisti kauluspaita riittää. Ja kyllä, mieheni toki osaa juhliin pukeutua pukuun, paitaan ja krakaan. Vähän juhlista riippuen sitten yläasteikäisenä ehkä pikkuhiljaa.

Vierailija
51/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puettiin päälle jopa rennot vaatteet kun mentiin ammattikuvaajallekin; ei ne vaatteet VAAN se lapsi! Itseäni häiritsee kuvissa eniten isot tekstit/ printit ja kaikki kuvat, mielestäni yksinkertanen on paras pienen lapsen päällä kuvassa, näin kuvasta tulee jopa "luonnollinen"

Vierailija
52/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pojalla 2v4kk oli farkut ja huppari. Ja tuli varmaan ihan huippuja kuvia!

Oman näköisiä, en voisi kuvitella tuota meidän huliviliä mihinkään pukuun ja krakaan.

Ja kuvia jaetaan kyllä kummeille ja mummeille :).

Vierailija
53/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suht hyvintoimeentulevien alue, mutta aivan toisinpäin kuvausvaatteet. Eli lähes kaikki pojat farkut tai sammarit + joku trikoopaita, kauluspaita tai huppari.

Tytöillä suurimmalla osalla joku liivimekko tai tunika tai trikoopusero + hame. Joillakin myös farkut.

Oli 1 tyttö, jolla oli joku morsiusneidon asua muistuttava hörhelömekko ja 1 poika, jolla oli suorat housut & slipoveri.

Mutta täällä vaikka tulot ja koulutus on keskimääräistä parempia, äänestetään vihreitä ja ollaan aika rentoja, ulkoillaan anorakeissa, ei näy äideillä burberryä. Voin kuvitella, että joku kokoomus-alue näyttää pk-kuvassa tuolta.

Vierailija
54/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla tyttöjä ja samaa olen ihmetellyt tyttöjen kohdalla. Eli pikkupojilla on kuvissa kivat arkivaatteet, mutta tytöille on laitettu juhlavaatteet. Itse puen omat neitoni kuvaukseen vain vähän siistimpiin arkivaatteisiin...

Vierailija
55/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsista on otettu monet päiväkotikuvat ja monenlaisia asujakin on ollut. On niitä kauluspaita-kuvia ja sitten on esim. yhdet joissa lapsilla on yksiväriset t-paidat. Tänä vuonna päiväkotikuvia vielä kotiin odotellaan, mutta siistit, hillityt t-paidat valitsin heille tänäkin vuonna.

Minusta tärkeintä on, että se väri on lapsen väreihin sopiva. Ja että ei ole tekstejä paidassa.

Vierailija
56/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toki juhliin pukeudutaan paremmin,myös tuleviin kevät-ja joulujuhliin.

Vierailija
57/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pue lapsiaan noihin kuvauksiin. Ei nyt tarvitse skrakaa olla, mutta kuitenkin siistimmät kuin arkivaatteet! En mä mitään hupparia kehtaisi lapselle laittaa päälle, noin pienelle ainakaan. Isommat sitten itse päättää mitä pukevat, mutta niin pitkään kun minä päätän nin lapset ei ryysyissä kuviin mene.

Vierailija
58/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suht hyvintoimeentulevien alue, mutta aivan toisinpäin kuvausvaatteet. Eli lähes kaikki pojat farkut tai sammarit + joku trikoopaita, kauluspaita tai huppari.

Tytöillä suurimmalla osalla joku liivimekko tai tunika tai trikoopusero + hame. Joillakin myös farkut.

Oli 1 tyttö, jolla oli joku morsiusneidon asua muistuttava hörhelömekko ja 1 poika, jolla oli suorat housut & slipoveri.

Mutta täällä vaikka tulot ja koulutus on keskimääräistä parempia, äänestetään vihreitä ja ollaan aika rentoja, ulkoillaan anorakeissa, ei näy äideillä burberryä. Voin kuvitella, että joku kokoomus-alue näyttää pk-kuvassa tuolta.

Vierailija
59/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaaleihin vaarreisiin, ei mitään kauluspaitoja yms. sehän on koulukuva, ei mikään juhlakuva:-)

Vierailija
60/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei mitään juhlavaatteita.

Meillä pojalla on ollut kauluspaita ja liivi ja tytöllä liivimekko ja siisti pusero alla.

On musta kiva, että on vähän siistimmät vaatteet, kun kuvat on vuositolkulla isovanhemmille yms. esillä.

Juhlavaatteet kravatteineen ja ryöhelömekkoineen kuuluvat juhliin.