Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tuli tänään pk-kuvat... lasten pukemisesta..

Vierailija
23.09.2009 |

Kolmevuotias poikani oli ekaa kertaa pk-kuvassa, ja kylläpäs nolotti, kun kaikilla muilla pojilla oli suorat housut ja neuletakit... Mun pojalla kun oli vain farkut ja kiva huppari. Oonko mä nyt ihan juntti, kun olin ainoa äiti joka oli pukenut pojan rennosti? Tytöilläkin oli tietysti kaikilla siistit mekot, mutta tämä mut yllätti, tämä poikien pukemistyyli. Slipoveriä, jopa krakaa kaulassa. Ja joukossa mun hupparipelle leveästi nauraen..

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi epäkäytännöllinen huppuineen. Aina kryntyssä ja makkaralla niskassa, paksuimmissa ulkovaatteissakin on huppu, joten siinähän niitä sitten on tuplana.Sopii varmaan lenkkeilyyn/ulkoiluun. Anyway urheilukamaa.

Vierailija
82/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toivon totisesti, että hoitajat malttavat olla tuunaamatta paitaa hameen/housujen alle tms. 3-v tyttö tykkää laittaa päiväkotiin hameen ja aina hakiessa hame on lokerossa ja paksutkin paidat (neulosta/samettia) tungettu sukkiksiin. Myös tunikat tungetaan housunkauluksen alle ;) tämmöistä muotia täällä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kukaan nyt hupparia pidä sisällä???

ei kukaan näin kylmillä ilmoilla hupparilla ulkona tarkene. meillä lapset puetaan kuvauksiin vaatteisiin jotka sopivat ihon ja hiusten väriin ja ovat siistit ja kivan näköiset, lapsen persoonaan sopivat. ei tosiaan aleta mitään juhlavaatteita pukemaan muuten kuin juhliin. eikä koulu kuvaus ole juhlatilaisuus. mun mielestä valkoinen kauluspaita ja suorathousut ei näytä hyvältä yhdelläkään pienellä pojalla.. mutta makunsa kullakin

Meidän pojalla oli siskoni häissä harmaa liituraitapuku ja lilaraidallinen kauluispaita ja lila kravatti ja todellakin kehuttiin, muutkin kuin sukulaiset:)

Ihon ja hiusten väriin sopivat?? varmaan tosi makeet esim. beigen ja ruskeen värisét vaatteet voiko tylsempää olla. Ja en tod. voi käsittää että huppari voi sopia jonkun persoonaan niin hyvin että haluaa sen koulukuvaankin, musta se on vaan jotenkin hmmm persoonaton..

siis meinaatko että jos on ruskeat hiukset laitetaan ruksea paita, jos keltaiset hiukset laitetaan keltainen paita??

ei tosiaankaan.

kai nyt ymmärrät sen että joillekkin sopii vaikka vihreä ja toiselle se ei sovi ollenkaan. siis ei passaa hiusten, ihon tai silmien väriin.

kyllähän säkin kaupassa valitset sen paidan mikä on sulle sopivan värinen?

miksi minä en saisi ostaa lapsille heille sopivia värejä ja tyylejä? ja laittaa niitä vaatteita sitten kuvaan että lapsi näyttää kivalta ja omalta itseltään?

Vierailija
84/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4½v poika sai itse valita paitansa ja otti jalkapallopaidan, onneksi on maajoukkuepaita, niin ei ollut rinnuksissa kaljamainosta. niiden lasten kuviahan ne sitten loppuviimeksi on, varsinkin ne luokkakuvat.

Vierailija
85/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just on tossa edessä lapsen pk-kuva, ja näyttää olevan kauluspaitaa (ruutupaita) useimmilla pojilla, farkkujen kanssa. Ja niin kokoomusalueella ollaan kuin vain olla voi. Ennemminkin kuulostaa aika maalaismeiningiltä tuo ap:n homma...

86/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauluksellinen tuplahihapaita ja farkut.

Varmaan jonkun mielestä tosi junttia.

Lopputulos oli kuitenkin söpö ;-)

Vierailija
87/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kylla maailman junteinta tallata penskat kauluspaitaan, rusettiin ja suoriin housuihin johonkin paikkarin kuvaan.. siis ei oikeesti, kauhee myotahapea tuli nyt.

kaikkein kivoin olis joku kiva pusero, olkoon vaikka jokin kivan/iloisen varinen trikoopusero ja sammarit/farkut tms, ei nyt mitkaan verkkarit kuitenkaan.

jossain juntti-uskis pohjanmaalla voisin kuvitella suoraa housua ja neuletakkia. huh huh.

Vierailija
88/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päikkärissä, koulussa, häissä ja hautajaisissa...(nimim. ittekin pohojalaanen)

Vierailija
89/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pojalla oli myös kuvauksessa siisti huppari.

en tykkää pukee pientä mihinkään pukuihin.

T: myös yhden hupparipellen äiti..:)

Vierailija
90/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva katsoa sitten myöhemmin lapsen makua ja ajan tyyliä. Lapseni on ainakin aito oma itsensä kuvissa. Joku slipari olis mun makuun vähän nolo. Lastahan siinä kuvataan, ei vaatteita.

Vierailija
91/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut älä välitä, teidän poika oli ainut aito siinä kuvassa.

Miten joku on aidompi jossain vaatteissa kuin jossain toisissa?

Vierailija
92/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla pojalla tosi kivoja legon, timberlandin ja marco polon huppareita. Minusta taas kivan näköinen ja värinen huppari on pojalla pukevampi kuin o-aukkoinen trikoopaita. Asua voi vielä piristää sopivasn sävyisellä t-paidalla, joka pilkistää kaula-aukosta.

Huppari nyt vaan on nuorisomuotia, ja se sitten näkyy lastenvaatteissakin.

...että miksi pojat monesti tumpataan tylsiin farkkuihin ja huppari-örkki -collegeen-huppariin ja tytöille taas aivan jotain toista linjaa..../i]

Vierailija
93/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä unohtui allekirjoittaneelta koko tarhakuvaus tänä vuonna, ja olin vielä töissä kyseisenä aamuna. Mies sitten muisti siinä lasten kanssa lähtiessä, että valokuvauskin taisi olla tänään, ja veti miesmäiseen tapaan lasten päälle mitä kaapista ekana löytyi. Eiväthän ne nyt mitenkään hienoilta siellä ryhmäkuvassa näytä, mutta eipä ole kyllä käynyt pienessä mielessäkään ajatella mitä jotkut "muut vanhemmat" lapsistamme ajattelevat! Miksi minua kiinnostaisi heidän ajatuksensa, kun itse ihmisetkään eivät kiinnosta minua pätkän vertaa. Lapset itse nyt eivät tuossa iässä asiasta vielä mitään ymmärrä, eri asia olisi tietysti jos lapsista itsestään olisi jotenkin noloa.

Sitäpaitsi uskaltaisin väittää, että typerämmältä ne prinsessamekkoihin tällätyt pikku beatriset siellä kuvassa näyttävät kuin rennot hupparipojat.

Vierailija
94/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tärkeämmäksi muodostuu joku kakaran tällääminen johonkin päiväkotikuvaukseen. Paremmilla perheillä on yleensä niin paljon muutakin, että yksi kuvaus ei muodosta minkäänlaista osaa elämästä.

Vierailija
95/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihjaan että alue alkaa K:lla osuiko samaan?

Meillä suht hyvin toimeentulevien alue, mutta aivan toisinpäin kuvausvaatteet. Eli lähes kaikki pojat farkut tai sammarit + joku trikoopaita, kauluspaita tai huppari.

Tytöillä suurimmalla osalla joku liivimekko tai tunika tai trikoopusero + hame. Joillakin myös farkut.

Oli 1 tyttö, jolla oli joku morsiusneidon asua muistuttava hörhelömekko ja 1 poika, jolla oli suorat housut ja slipoveri.

Mutta täällä vaikka tulot ja koulutus on keskimääräistä parempia, äänestetään vihreitä ja ollaan aika rentoja, ulkoillaan anorakeissa, ei näy äideillä burberryä. Voin kuvitella, että joku kokoomus-alue näyttää pk-kuvassa tuolta.

Vierailija
96/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on kuluneet nukkaset tavisvaatteet ja tukka sekasin.

Mä ajattelen että säälittävää että tuon vanhemmat eivät välitä edes sen vertaa että olisivat panostaneet siisteihin vaatteisiin.

Vierailija
97/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kuvassa farkuilla ja t-paidalla tai jollain vastaavalla. Minusta on kauhean näköistä kun pieniä poikia puetaan joihinkin suoriinhousuihin ja kauluspaitoihin. vaikka toki on olemassa ihan siistinkin näkösiä kauluspaitoja, sellasia rennompia, mutta kuitenkin.

Vierailija
98/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tärkeämmäksi muodostuu joku kakaran tällääminen johonkin päiväkotikuvaukseen. Paremmilla perheillä on yleensä niin paljon muutakin, että yksi kuvaus ei muodosta minkäänlaista osaa elämästä.

sitten on? Teille kaikille "paremmille" perheille sitten varmaan sopii ettei kuvauksesta edes ilmoiteta?

Minä ainakin välitän lapseni päiväkoti tapahtumista. Haluan että lapsilleni jää kivat kuvat muistoksi päiväkotiajoilta ja siksi yleensä tyttö haluaa että laitan hänen pitkät hiuksensa kauniisti (joka aamuna ei todella jaksa herätä aikasin väsäämään lettiä kummenpaa)

Pojalle taas laitan pikkaisen paremmat kuin "kolitsi-asun":D Ja hiukset myös.

Koska asia on lapsille tärkeä on se myös minulle, minua ei kiinosta jos sinä ajattelet meitä keskinkertaisena koska minä taas säälin lapsiani kun "paremmat" vanhemmat eivät välitä.

Vierailija
99/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kauhean näköistä kun pieniä poikia puetaan joihinkin suoriinhousuihin ja kauluspaitoihin.

Mun poika halusi ehdottomasti laittaa jo päiväkodissa kuvaukseen kauluspaidan ja suorat housut. Sama linja on jatkunut nyt koulussa (5. luokka). Kravattia en ole antanut laittaa.

Vierailija
100/109 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorat housut, paita ja kravatti pojalla on ollut

joulujuhlissa.

Valokuvissa paremmat farkut ehkä slipoveri ja kauluspaita tai joku parempi esim. autopaita tms