Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka roikut edellä ajavan puskurissa kiinni, miksi teet niin?

Vierailija
22.09.2009 |

On muuten todella vähä-älyisen hommaa sellanen.

Kommentit (182)

Vierailija
21/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä olen muista piittaamaton juntti, joka toistuvasti yliarvioi omat kykynsä ja ennenkaikkea reaktiokykynsä ja refleksinsä. Kun kaverini vieressä puristaa penkkiä rystyset valkoisena ja lopulta saa hikattua täristen kysymyksen: "Miks sä ajat noin lähellä tota" niin vastaan vain syvää itseluottamusta puhkuen: "Mitä sitte? Jos se jarruttaa, niin mäkin jarrutan."

Vierailija
22/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajan suurinta sallittua noputta, niin kyllä se on muiden tehtävä alentaa sitä nopeuttaan. Sitten liikenne sujuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos edessäsi on tyhjää tilaa ja takanasi paljon autoja se on merkki siitä että ajat liian hiljaa. Väistä tai paina kaasua." En muuta nopeuttani enkä ala väistelemään tuossakaan tilanteessa, koska ajan sallittua nopeutta, ja muut ylinopeutta.

Olet tyypillinen suomalainen autoilija siis. Muualla ajatellaan että "jokainen istuu oman lompakkonsa päällä" ja annetaan nopeamman mennä mutta täällä muiden ajamisen haittaaminen on jokapäiväistä toimintaa.

Kaupungissa en juurikaan moisesta toiminnasta hermostu -kohtahan sitä seistään taas punaisissa valoissa mutta maantiellä ohitan vaikka väkisin ja roiskin kurat tuulilasiin.

Kyllä se vaan on niin, että nämä perässä roikkujat ovat niitä minäminä-tyyppejä, jotka eivät pidä minkäänlaista turvaväliä ja ajavat ylinopeutta vaarantaen muiden hengen.

Jos itse yrittää ajaa liikennesääntöjen mukaan, niin eiköhän siellä taas joku omia sääntöjään kehittelevä vaaranna minunkin turvallisuuden roikkumalla perseessä kiinni.

Kenenkään ei todellakaan tarvitse nostaa nopeutta sen takia että joku idiootti saisi ajaa ylinopeutta! Ajakaa itse nopeusrajoitusten mukaan!

Vierailija
24/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos edessäsi on tyhjää tilaa ja takanasi paljon autoja se on merkki siitä että ajat liian hiljaa. Väistä tai paina kaasua." En muuta nopeuttani enkä ala väistelemään tuossakaan tilanteessa, koska ajan sallittua nopeutta, ja muut ylinopeutta.

Olet tyypillinen suomalainen autoilija siis. Muualla ajatellaan että "jokainen istuu oman lompakkonsa päällä" ja annetaan nopeamman mennä mutta täällä muiden ajamisen haittaaminen on jokapäiväistä toimintaa. Kaupungissa en juurikaan moisesta toiminnasta hermostu -kohtahan sitä seistään taas punaisissa valoissa mutta maantiellä ohitan vaikka väkisin ja roiskin kurat tuulilasiin.

Kyllä se vaan on niin, että nämä perässä roikkujat ovat niitä minäminä-tyyppejä, jotka eivät pidä minkäänlaista turvaväliä ja ajavat ylinopeutta vaarantaen muiden hengen. Jos itse yrittää ajaa liikennesääntöjen mukaan, niin eiköhän siellä taas joku omia sääntöjään kehittelevä vaaranna minunkin turvallisuuden roikkumalla perseessä kiinni. Kenenkään ei todellakaan tarvitse nostaa nopeutta sen takia että joku idiootti saisi ajaa ylinopeutta! Ajakaa itse nopeusrajoitusten mukaan!

M.O.T.

Viis siitä jonosta joka odottaa takana -MINÄ olen oikeassa.

Vierailija
25/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.O.T.

Viis siitä jonosta joka odottaa takana -MINÄ olen oikeassa.

Vierailija
26/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.O.T. Viis siitä jonosta joka odottaa takana -MINÄ olen oikeassa.

Sillä perusteella että jonoa kerääntyy hänen taaksensa -liikenteen rytmi on usein pikkuisen jotain muuta kun kylteissä lukee.

Vierailija
27/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä perusteella että jonoa kerääntyy hänen taaksensa -liikenteen rytmi on usein pikkuisen jotain muuta kun kylteissä lukee.

Pikkasen ontuu nyt tuo perustelusi :)

Vierailija
28/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ajan täsmälleen nopeusrajoituksen mukaan (vakionopudensäätimellä).

Vierailija
29/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jokainen aina lisäisi nopeuttaan niin että ajaa hitusen nopeammin kuin kaikki muut. Kiva kilpa-ajohan siitä syntyisi! ;) Jokainen painaa vaan kaasua lisää koko ajan ettei vaan olisi se "hitain"..kuvitelkaa sitä näkyä.

Ihan oikeasti en tajua miten joku voi (tosissaan vielä??) puolustella perässäroikkujia! Hohhoijaa.

Typerää ja vaarallista se on. Ei edesauta liikenteen sujumista YHTÄÄN. Vaarantaa muiden hengen. Liikenne tökkii kun sujuvuus häviää näiden "perseennuolijoiden" takia, eli kun turvavälejä ei ole esim. moottoritiellä, liittymistä ei pääse sujuvasti muun liikenteen sekaan kun välit ovat niin pienet- "vetoketjutyyli" puuttuu Suomesta tyysti. Sitten näiden perässäroikkujien takia kaikki joutuvat jarruttamaan kun muut joutuvat änkeämään olemattomiin väeihin ja ruuhka on valmis.

Nämä perässäroikkujatyypit myös sitten osaltaan "edesauttavat" liikennettä esim. juhannusliikenteessä -ruuhkassa pitkän autoletkan ohi posotetaan ohituskaistoilla ja taas syntyy hirveät kilometrien sumat koska pitää olla niin jästipää ja typerä.

Tappakaa vaan itsenne liikenteessä, ihan vaan kohti seinää siitä vaan, mutta älkää tappako muita sivullisia, kiitos.

Vierailija
30/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minullapa ei ole mikään kiire koskaan mihinkään, niin jos joku tulee liian lähelle, niin minä hidastan. Ja jos ei jätä väliä silloinkaan hidastan lisää.

Sillä näin kuuluu toimia, kun välimatka kahden auton välillä on pieni, on pakko hidastaa koska ei ole turvallista ajaa niin lähekkäin kovaa vauhtia. Se on stten voi voi jos ei ole ohitusmahdollisuutta, jos jättää väliä, kiihdytän vauhtia.

Ja normaalisti ajan rajoitusten mukaan, en siis yhtään yli mutta en myöskään ali, auton mittari on tarkastettu.

Kunhan lapsi kasvaa, annan hänelle merkin jossa lukee: Kun ajat liian lähellä, hidastan turvallisuuteni vuoksi vauhtiani.

Vierailija
31/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinunlaisten takia ostan autooni karjapuskurin et voin tuuppii sut hemmettiin mun edestäni.

Vierailija
32/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minullapa ei ole mikään kiire koskaan mihinkään, niin jos joku tulee liian lähelle, niin minä hidastan. Ja jos ei jätä väliä silloinkaan hidastan lisää.

Sillä näin kuuluu toimia, kun välimatka kahden auton välillä on pieni, on pakko hidastaa koska ei ole turvallista ajaa niin lähekkäin kovaa vauhtia. Se on stten voi voi jos ei ole ohitusmahdollisuutta, jos jättää väliä, kiihdytän vauhtia.

Ja normaalisti ajan rajoitusten mukaan, en siis yhtään yli mutta en myöskään ali, auton mittari on tarkastettu.

Kunhan lapsi kasvaa, annan hänelle merkin jossa lukee: Kun ajat liian lähellä, hidastan turvallisuuteni vuoksi vauhtiani.

takana tulevaan pienenee kokoajan....te hidastelijat juuri aiheutatte niitä vaaratilanteita tiellä. Jos jokainen ajaa oman mittarin mukaan 5 km/h yli sallitun nopeuden, ei mittariheittoja niin kovin enää liikenteessä huomaa. outoa, mutta totta.

Te hidastelijat, te ettte lisää omaa turvallisuuttanne tuolla, vaan päinvastoin, takana tulija voi lähteä ohittamaan teiden tukoa liiankin ahtaassa välissä ja seuraukset tietää kaikki.

Vierailija
33/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen ontuu nyt tuo perustelusi :)

Itse tulee silloin tällöin tulkittua niitä vapaasti:)

Vierailija
34/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minullapa ei ole mikään kiire koskaan mihinkään, niin jos joku tulee liian lähelle, niin minä hidastan. Ja jos ei jätä väliä silloinkaan hidastan lisää. Sillä näin kuuluu toimia, kun välimatka kahden auton välillä on pieni, on pakko hidastaa koska ei ole turvallista ajaa niin lähekkäin kovaa vauhtia. Se on stten voi voi jos ei ole ohitusmahdollisuutta, jos jättää väliä, kiihdytän vauhtia. Ja normaalisti ajan rajoitusten mukaan, en siis yhtään yli mutta en myöskään ali, auton mittari on tarkastettu. Kunhan lapsi kasvaa, annan hänelle merkin jossa lukee: Kun ajat liian lähellä, hidastan turvallisuuteni vuoksi vauhtiani.

ööö? Siis teet itse niin että turvaväli takana tulevaan pienenee kokoajan....te hidastelijat juuri aiheutatte niitä vaaratilanteita tiellä. Jos jokainen ajaa oman mittarin mukaan 5 km/h yli sallitun nopeuden, ei mittariheittoja niin kovin enää liikenteessä huomaa. outoa, mutta totta. Te hidastelijat, te ettte lisää omaa turvallisuuttanne tuolla, vaan päinvastoin, takana tulija voi lähteä ohittamaan teiden tukoa liiankin ahtaassa välissä ja seuraukset tietää kaikki.

se edellä ajavako onkin vastuussa siitä takana olevasta turvavälistä?

Vierailija
35/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä hidastelijat jotka ajavat oikeasti hitaammin kuin sallittua nopeutta. Heitä on kuitenkin oman kokemukseni mukaan paljon vähemmän kuin näitä älypäitä jotka roikkuvat puskurissa ILMAN SYYTÄ.

Eli kun itsekin jo ajaa vähintään 5-10km ylinopeutta ja silti roikutaan ihan puskurissa kiinni!! Uskon että ap:kin tarkoitti nimenomaan näitä pöljiä- ja heitä tuntuu olevan paljon. Sekä henkilöautoilijoita että rekkakuskeja..!

Ihan eri asia jos joku oikeasti hidastelee, silloin niitä turhia jonoja syntyy kyllä. Mutta nämä "kaikkien pitäisi ajaa 50km ylinopeutta aina"-perseennuolijat ovat niitä pahimpia idiootteja. Anteeksi kielenkäyttö, mutta alkoi sapettaa.

Vierailija
36/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana tulevaan pienenee kokoajan....te hidastelijat juuri aiheutatte niitä vaaratilanteita tiellä. Jos jokainen ajaa oman mittarin mukaan 5 km/h yli sallitun nopeuden, ei mittariheittoja niin kovin enää liikenteessä huomaa. outoa, mutta totta.

Te hidastelijat, te ettte lisää omaa turvallisuuttanne tuolla, vaan päinvastoin, takana tulija voi lähteä ohittamaan teiden tukoa liiankin ahtaassa välissä ja seuraukset tietää kaikki.

Takana tulijan täytyy jättää turvaväli. Nythän on kyse rajoitusten mukaan ajamisesta.

80 alueella 50 köröttelevät ovat riski, mutta suurinta sallittua nopeutta ajavat eivät ole! Jos joku tekee tyhmän valinnan ja lähtee ohittamaan liian pieneen rakoon, se ei ole nopeusrajoitusten mukaan ajavan vika. Onko pakko olla niin kiire, ettei nopeurajoitukset riitä?

Vierailija
37/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore tieto Tiehallinnosta kertoo, että Suomessa ajettiin automatkoja viime vuonna yli 22 miljardia kilometriä, joista vajaat 12 miljardia (eli reilusti yli puolet) huristeltiin vähintään kilometrin yli tiekohtaisen sallitun nopeuden.

Vierailija
38/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä olen muista piittaamaton juntti, joka toistuvasti yliarvioi omat kykynsä ja ennenkaikkea reaktiokykynsä ja refleksinsä. Kun kaverini vieressä puristaa penkkiä rystyset valkoisena ja lopulta saa hikattua täristen kysymyksen: "Miks sä ajat noin lähellä tota" niin vastaan vain syvää itseluottamusta puhkuen: "Mitä sitte? Jos se jarruttaa, niin mäkin jarrutan."

Vierailija
39/182 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskepa itse, paljonko säästää ajassa jos ajaa vaikka 400 km 80 km/h sen sijaan että ajaisi 65 km/h keskinopeudella. Kysymys ei ole parista minuutista.

Kun ei se, että voitat tänään viisi minuuttia, mitenkään kertaannu sinne vapaa-aikaan. Siis en ymmärrä. Ja nopeusrajoitukset on tehty noudatettavaksi.

Jos kerran nopeusrajoitusten mukana keskinopeus jää 65km/h niin sitten se on. Olet työsi valinnut niin, että siinä ajetaan. Ei se oikeuta sinua ajamaan ylinopeutta.

Ja jos nyt keskimäärin joku sattuu ajamaan alinopeutta edelläsi, agressivisilla ohituksilla ei voita yhtään mitään, eikä persiissä roikkumisella. Päinvastoin voit aiheuttaa kolarin. Minä olen elämässäni ajanut muutakin kuin sitä koti-hoito-työpaikka bermudankolmiota. Mutta ylinopeutta ja persiissä roikkumista en harrasta. Silkkaa kohteliaisuuttani muita kohtaan.

Satunnainen traktori, hidas vanhempi mieshenkilö tai karavaanari ei vedä nutturaani tiukalle. Eikä myöskään kilometrien rekkaletkat, joita meillä päin on, sitten sopeutetaan ajo siihen tahtiin, millä mennään, eikä tehdä typeriä ohituksia tai roikuta edessä ajavan persiissä.

Siitähän tämä ketju lähti liikkeelle. Miksi pitää roikkua kiinni takatuupparissa? Varsinkin jos edellä ajava ajaa nopeusrajoitusten mukaan.

Sinun käytöksesi on lapsellista ja typerää. Ei koskaan tiedä, josko vaikka edelläajavassa autossa on ensikertalainen, vanhempi dementikko, joka ei edes kuuluisi liikenteeseen (niitäkin on), humalainen tai joku muu outolintu. Ei kannata riskeerata turhan takia.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että nopeusrajoitukset on tehty noudatettaviksi. Vaikka ne ois kuinkakin "kiusaksi" sinne laitettu.

Vierailija
40/182 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta höyry nousta päästä..

Ettekö te idiootit perässänyynääjät (ja tarkoitan tällä niitä jotka nyynää rajoitusten mukaan ajavien perässä) tajua, että ei ole kyse siitä että "olisi vaan tyypillinen suomalainen kuski ja minäenväistä minäenväistä-mentaliteetilla varustettu"!

On kyse siitä, mikä on OIKEIN! Oikein on ajaa sitä rajoituksen mukaista nopeutta. Piste. Piste. V***u piste!

Ja sääolot tietysti vielä vaikuttaa siihen, ajetaanko ihan täyttä vauhtia. Siis sitä suurinta sallittua nopeutta.

Itse saan aina perääni näitä nyynääjiä. Ärsyttäähän se, mutta en todellakaan väistä tai nosta nopeuttani, koska ajan RAJOITUSTEN MUKAAN. Vakkari on myös käytössä, ja tiedän mitä mittari näyttää milloinkin, gps on apuna (siitä näkee tarkan nopeuden). Nopeus on tasan se mikä on sallittu. Jos edessäni ajaa joku vielä hitaampaa, silloin hidastan, ja jätän kunnon turvavälin, en nyynää, minua ei kiinnosta ohitella, ei minulla kiire ole.

Olen ajatellut sellaistakin asiaa, että kuinka vähän ihmiset ylipäätään seuraavat liikennemerkkejä. Harva se päivä ollaan tulossa minun vasempaan kylkeeni kotiristeyksessäni, vaikkei minulla ole kolmiota. Ei ne vissiin sitä huomaa/tajua. Aluenopeusrajoitukset "jäävät" useilta täysin huomaamatta, etenkin ne 40km/h rajoitukset.. Niin ja mikä stop-merkki?!

Saatanan idiootit, ilman teitä ei olis onnettomuuksiakaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän