Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5-v. lapsi ja 10-tunnin hoitopäivät : (

Vierailija
27.08.2009 |

Mulla ja miehellä pitkät työmatkat ja joustamattomat työajat. Lapsi aloittaa hoidossa lokakuussa, kun olen työpaikalla luvannut aloittaa silloin. Nyt kyllä vähän mietityttää, että kuinka lapsi viihtyy/reagoi.

Onko muita kohtalotovereita? Miten olette pärjänneet? Onko lapsi oirehtinut jotenkin?

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne pitkiä päiviä, en tykkäisi jättää edes 5-vuotiasta. Se on kuitenkin suurin osa valveillaoloajasta. Muutto lähemmäs työpaikkaa, osittainen hoitovapaa, hoitovapaa?

Vierailija
42/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaisitko itse tehdä joka pvä 10h työpäiviä?

Olla melussa ja hälinässä koko ajan.

Kai lapsesi aloittaa vielä kaiken pahan lisäksi päiväkodissa? eikä pph, missä olisi edes rauhallisempaa ja saisi varmasti enemmän syliä ja läheisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisen pitäisi nukkua noin 12-14 tuntia vuorokaudessa, joten eipä teidän ainakaan tarvi enää huolehtia siitä mitä tekisitte lapsen kanssa.

Ilmeisesti pikkuisenne tulee kotiin vain nukkumaan..!

Vierailija
44/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi lapsiraukkaa.. ja teitä vanhempia.

Oisko mahdollista aloittaa esim. puolen vuoden tai vuoden päästä?

voimia!!

Vierailija
45/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kyllä sitä illalla on jotenkin aikaa seurustella.

Arvasin, että saan arvostelua osakseni, mutta sitä en kaipaa. Olisin kaivannut vertaistukea, mutta täällä taitaa palstailla vain täydellisiä/rikkaita äitejä ja isiä.

-ap

Vierailija
46/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketkä eivät aseta lasta etusijalle.

Työ on VAIN työtä, lapsi olisi minulle ainakin KAIKKI KAIKESSA ja en IKINÄ tekisi vuorotyötä, enkä veisi lastani hoitoon..Niin tiukkaa ei rahallisesti voi oikeesti olla, etteikö "normaalia" elämää pystyisi viettämään vähän vähemmälläkin rahalla.

Se lapsi ei kuitenkaan isompana sitä muista, kuinka paljon perheellä on ollut rahaa, vaan sen, paljonko hänen kanssaan on vietetty aikaa ja touhuttu. Se EI MAKSA MITÄÄN!

Vierailija
47/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle tuo on ihan järkyttävän mittainen hoitopäivä. joko lyhennätte työpäivää, muutatte lähemmäksi työpaikkaa tai sitten et mene töihin silloin lokakuussa. Tai sitten irtisanot itsesi. Kyse on arvojärjestyksestä.

Pienen lapsen pitää olla ensimmäisenä vanhempien arvojärjestyksessä.

Vierailija
48/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä tuollainen hoitopäivä vaan on liikaa tuon ikäiselle. Kysypä vaikka keneltä tahansa päivähoidon ammattilaiselta.

Vierailija
49/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä uusi työpaikka?

Onhan tuo joka tapauksessa kurjaa. Voimia sinulle kuitenkin.

Vierailija
50/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, mutta nykypäivää. Ura on monelle tärkeämpi kuin lapsen hyvinvointi. Ap:lle tsemppiä jonkin toisen vaihtoehtoisen ratkaisun löytymiseen, olet kuitenkin ajatellut asiaa.

Vierailija
51/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hankkivat perheelleen perustoimeentulon ja elävät vaatimattomasti, vaikka käyvät töissäkin. Ap:lle voimia, täältä ei tosiaan hirveästi tukea tule.

Vierailija
52/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin toisilla vaan on niin että on ajettava työmatkoja ja työpaikoilla ei jousteta. kaikilla ei ole vaihtoehtoa valita. surkeaa se on myös vanhemmille, onneksi on viikonloput. muutto ei ole kaikille mahdollinen eikä haluttukaan lopputulos. kaikki pph:t eivät todellakaan ole mitää halia hali pusipusi tyyppejä, kannattaa todella katsoa mihin lapsensa jättää. päiväkodissa on ainakin enemmän aikuisia ja jos pph kipeä joutuvat muualle hoitoon, päiväkodissa ei.

tsemppiä sinulle! yrittäisin itse tehdä 75-80 % töitä jos vaan mahdollista. kyllä lapsi oireilee, kiukuttelee, nukkuu levottomasti, muutos on rankkaa aikaa, mutta kyllä myös sopeutuu. tiedän paljon vanhempia jotka joutuvat viemään lastaanmyös yöksi hoitoon, vuorohoitoon..ei käy kateeksi.

Vierailija
53/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse. Jos on liian kaukana töistä, kannattaa vaihtaa asuinpaikkaa lähemmäksi. Jos työ on joustamaton, kannattaa ottaa lisää hoitovapaata tai etsiä uusi työ. Aina on olemassa vaihtoehtoja. Kyse on siitä, mihin on valmis panostamaan.

Vierailija
54/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarvitsee ja paljonko pitää olla rahaa, jotta elämä olisi elämisen arvoista ja voisi sanoa, että pärjää. Henk.koht. olen sitä mieltä, että vasta viime hädässä pieni lapsi hoitoon, uskon, ettäohminen voi tinkiä todella paljon asioista.Meitä on täällä neljän hengen perhe; minä äitiiyslomalla, mies työttömönä (ollut vuosia ja tulee todennäköisesti olemaankin), kaksi lasta, joista toinen erityislapsi omine menoineen ja hankintoineen. Yhteenkään etelänmatkaan tai muihin lomiin ei ole ollut varaa ja ruoka on todellakin perussettiä, isoja hankintoja ei tehdä, ei ole kahta autoa jne. Tullaan toimeen.Kuitenkin.

Vierailija
55/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse. Jos on liian kaukana töistä, kannattaa vaihtaa asuinpaikkaa lähemmäksi. Jos työ on joustamaton, kannattaa ottaa lisää hoitovapaata tai etsiä uusi työ. Aina on olemassa vaihtoehtoja. Kyse on siitä, mihin on valmis panostamaan.

Kukaan ei ole varmaan vankilassa omassa työssään? JOKAISELLA on oikeus sanoa itsensä irti jos perheen hyvinvointi sitä vaatii. Kyllä niitä joustavia työnantajia löytyy. Itse en menisi IKINÄ tollaiseen paikkaan töihin, missä vaadittaisiin lapselleni noin järkyttäviä hoitopäiviä. Kyllä on sydämettömät pomot ap:lla.

Sais multa haistaa pitkät paskat.

Vierailija
56/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten satsata just siihenkotiin mikä on,jos se vaikka on jo se unelmien koti? kyllä se niin vaan on etteivät kaikki halua muuttaa keskuksiin työnperässä. isoissa taajamoissa yleensä töitä voi löytyäkin, haja-asutuksessa ei niinkään. espoosta helsinkiinkin tulee työmatkaa 1h per suunta silti en lasta muuttaisi keskustan meluun ja saasteisiin. turvallinen ja viihtyisä asuinalue on minusta lapselle iso plussa.

hyvä hoitotäti antaa lapselle läheisyyttä ja lämpöä päivän aikana, 2 h nukutaan ja sitten kotiin. meillä pussaillaan ja halaillaan koko ilta ja onneksi on viikonloput

Vierailija
57/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin lapsen hoitopäivistä tulisi lyhyempiä. Lapsi joutuisi toki istumaan autossa, mutta sentään vanhempien kanssa, eikä pitkää päivää hoidossa.

Etkö voisi saada osittaista hoitovapaata? Tai tehdä osan työstä etänä?

Vierailija
58/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhallisia asuinpaikkoja. Ja pikkulapselle on ihan sama asuuko hän keskustassa vai maaseudulla. Liian pitkä hoitopäivä rasittaa lasta tavattomasti enemmän kuin se, saako äiti ja isi asua unelmiensa talossa vaiko ei.

Vierailija
59/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsesiko vain pitäisi jatkaa kärsimistä?

10 tuntia, mieti itse jos sinulla on sydän ja aivot.

Vierailija
60/145 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

painaa jotain jonninjoutavaa duunia ja tehdä lapsia mutta eivät itse halua tinkiä mistään. Ja puoliso näemmä samaa maata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi